Dat zou vreselijk zijn.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:44 schreef BradSpit het volgende:
als deze uitslag zo blijft, haalt AKP van Erdogan 2/3 meerderheid..
Als dat echt gebeurt dan ga ik serieus nadenken over het opzeggen van mijn Turkse nationaliteit.quote:
Het is ook niet waar zie ik nu.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:49 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als dat echt gebeurt dan ga ik serieus nadenken over het opzeggen van mijn Turkse nationaliteit.
Wilders komt klaar!quote:Op zondag 12 juni 2011 17:49 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als dat echt gebeurt dan ga ik serieus nadenken over het opzeggen van mijn Turkse nationaliteit.
Gerust ademhaalt.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:52 schreef BradSpit het volgende:
sorry verkeerd uitgerekend.. Erdogan's AKP zit niet boven de 2/3..
2/3 = 0,66666666666667
AKP heeft ongeveer 330 (zetels) van de totaal van 550 = 330/550 = 0,6
quote:Op zondag 12 juni 2011 17:44 schreef BradSpit het volgende:
als deze uitslag zo blijft, haalt AKP van Erdogan 2/3 meerderheid..
Het is niet waar.quote:
alsof het wat uitmaakt wat hij vindtquote:Op zondag 12 juni 2011 17:53 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wilders komt klaar!Ik ben trouwens benieuwd wat zijn reacties zal zijn, als de AKP wint
Ja Erdogan en BDP gaan vast een coalitie vormenquote:Op zondag 12 juni 2011 17:56 schreef BradSpit het volgende:
367 van de 550 zetels is 2/3 meerderheid.. Erdogan's AKP zit nu ongeveer op de 330.. een mogelijke coalitie met de Koerdische BDP die op ongeveer 28 zetels zit, is totaal 358 nog steeds onder de 2/3e meerderheid..![]()
![]()
![]()
maar afwachten nog niet alle stemmen geteld natuurlijk..
Ze kunnen in ieder geval niet in hun eentje de grondwet wijzigen.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:57 schreef Theoden het volgende:
Ik zat het net uit te rekenen inderdaad Nuance, 60% nu. Gelukkig!
Nog steeds niet blij, maar toch ..
die gasten van AKP verkopen zelfs delen van Turkije om de grondwet aan te passen, dus wat lul jij nouquote:Op zondag 12 juni 2011 17:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja Erdogan en BDP gaan vast een coalitie vormen
Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag valt.
Temper je toon een beetje, zo ga ik niet in discussie.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:58 schreef BradSpit het volgende:
[..]
die gasten van AKP verkopen zelfs delen van Turkije om de grondwet aan te passen, dus wat lul jij nou
Ik ben niet helemaal thuis in alle regeltjes en wetgeving, maar klopt het dat als ze een grondwet willen wijzigen en dit niet door de kamer komt ze een referendum kunnen uitschrijven om zo het volk te raadplegen (en dus alsnog hun zin door te drijven?).quote:Op zondag 12 juni 2011 17:57 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ze kunnen in ieder geval niet in hun eentje de grondwet wijzigen.
Dat kan wel ja.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:59 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal thuis in alle regeltjes en wetgeving, maar klopt het dat als ze een grondwet willen wijzigen en dit niet door de kamer komt ze een referendum kunnen uitschrijven om zo het volk te raadplegen (en dus alsnog hun zin door te drijven?).
Nou, na deze uitslagen heb ik niet echt heel veel vertrouwen meer in het volk ...quote:Op zondag 12 juni 2011 18:00 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat kan wel ja.
Maar het volk slikt niet alles.
Ik neem aan dat de steden later geteld zijn en daar meer CHP mensen wonen.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:02 schreef De_Nuance het volgende:
CHP neemt steeds toe en AKP wordt minder.
Dus het is niet zo erg als het aanvankelijk leek.
Kan best. CHP heeft ook vrij nationalistische vleugels.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:42 schreef Hexagon het volgende:
Zullen er veel CHP'ers tactisch op de grijze wolven gestemd hebben of is dat daar onbespreekbaar?
ik zag de G als kinderwagenquote:Op zondag 12 juni 2011 18:48 schreef Boldface het volgende:
[..]
Google promoot stemfraude. De G en de L staan samen in één hokje...
Turkije heeft een eenkamerstelsel.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:38 schreef Hexagon het volgende:
Is er in Turkije ook nog een senaat of alleen een parlement?
Grappig, ze hebben een district dat Batman heet...quote:Op zondag 12 juni 2011 17:48 schreef De_Nuance het volgende:
http://www.google.com.tr/intl/tr/landing/elections/2011/
Heel handige infographic met uitslagen
Denk het niet. Het was erg belangrijk dat MHP boven de 10% zou komen (i.v.m. kiesdrempel). Als dat niet het geval was geweest had AKP kunnen profiteren van de stemmen op MHP.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:42 schreef Hexagon het volgende:
Zullen er veel CHP'ers tactisch op de grijze wolven gestemd hebben of is dat daar onbespreekbaar?
Prima uitslag. AKP had iets minder gemogen maar verder ok.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:56 schreef Theoden het volgende:
Uitslag gaat iets worden van:
AKP 49-50%
CHP 26-27%
MHP 13%
Tunceli is een Alevitisch bolwerk en Alevieten stemmen over het algemeen CHP.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:01 schreef freako het volgende:
In het binnenland haalt de AKP over het algemeen grote meerderheden, met uitzondering van de provincie Tunceli, waar de CHP op 57% staat. Weet iemand wat daar de reden van is? Is die provincie van oudsher een seculier bolwerk?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |