De ZWEEM van intolerantie jegens mensen met een uitkering moet op zijn minst angstaanjagend zijn voor de mensen die op een sociale regeling zijn aangewezen. Omdat ze , door ene beperking niet met de ratrace mee kunnen doen. Mensen die niet kunnen werken, al zouden ze zich ten overstaan van iedere werkende moeten verantwoorden dat ze niet kunnen werken.... En dan nog voor ze het verhaal weten/ direct met hun oordeel klaarstaan.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het is vrij gemakkelijk om te veronderstellen dat we in een griezelmaatschappij leven. Jammer dat je waarschijnlijk met deze gedachte zult blijven worstelen. Ik ben ook niet roomser dan de paus. Maar nergens staat dat je pas bestaansrecht hebt als je betaald werk hebt.
Eureka! Dat onderzoek hadden ze ons wel kunnen besparen. Alsof we dat nog niet wisten.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:24 schreef schaal_9 het volgende:
Het Sociaal-Cultureel Planbureau (SCP) heeft onderzocht dat niet-werkenden gemiddeld minder gelukkig zijn dan werkenden. Werk geeft ook financiële voordelen: bovenop een oude Wajong-uitkering of een WAO-uitkering mag je 20 procent bijverdienen zonder dat je gekort wordt. Tenzij je kluizenaar bent, loont werken dus vrijwel altijd.
Ik ken verschillende mensen met een uitkering, van bijstandsniveau tot een bovenmodaal inkomen. Dat laatste is mogelijk voor mensen die (via hun ex-werkgever) goed bijverzekerd zijn.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De ZWEEM van intolerantie jegens mensen met een uitkering moet op zijn minst angstaanjagend zijn voor de mensen die op een sociale regeling zijn aangewezen. Omdat ze , door ene beperking niet met de ratrace mee kunnen doen. Mensen die niet kunnen werken, al zouden ze zich ten overstaan van iedere werkende moeten verantwoorden dat ze niet kunnen werken.... En dan nog voor ze het verhaal weten/ direct met hun oordeel klaarstaan.
Het sociaaleconomische klimaat van intolerantie, Schaal9, daar heb ik het over.... Dat leidt tot uitsluiting van een groep mensen in onze samenleving. Eerst de buitenlanders maar nu is het wegzetten van arbeidsongeschikten kennelijk bon ton.
Halleluja.
Zelfs daarvoor ervaart EG de druk van een rat race.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:57 schreef phpmystyle het volgende:
Maar niet iedereen hoeft te participeren aan die ''ratrace'', productiewerk, logistiek, eenvoudige baantjes waar je recht hebt op fatsoenlijk loon en toch kunt deelnemen aan de maatschappij. Sorry EG, ik snap je niet.
Zal wel aan mij liggen.
Die wet behoeft een nog scherpere criteria voor arbeidsongeschikten en wa-jongers, zodat echte 99 procent van de uitwassen eruit gefilterd worden. Waarom? Iets met belastingen en mensen die het ''echt'' nodig hebben van een fatsoenlijke uitkering te voorzien.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:25 schreef De_Kardinaal het volgende:
De meeste besproken problemen hier komen onder de wet 'werken naar vermogen' aangepakt of verandert. Waarom wordt er dan hier steeds bestaande problemen, haken en ogen aan de huidige wetgeving besproken? Die zaken zijn al lang geconstateerd en daar gaat in de toekomst wat aan of mee gedaan worden.
Hoe kan je dat nou beweren als het voorstel nog bestaat uit hoofdlijnen en er nog invulling gegeven moet worden aan de criteria? Je hebt vaker last van blikken in de toekomst?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die wet behoeft een nog scherpere criteria voor arbeidsongeschikten en wa-jongers, zodat echte 99 procent van de uitwassen eruit gefilterd worden. Waarom? Iets met belastingen en mensen die het ''echt'' nodig hebben van een fatsoenlijke uitkering te voorzien.
Jij leest geen nieuws?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou beweren als het voorstel nog bestaat uit hoofdlijnen en er nog invulling gegeven moet worden aan de criteria? Je hebt vaker last van blikken in de toekomst?
Deed jij net niet hetzelfde dan, vier Posts hierboven?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:18 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou beweren als het voorstel nog bestaat uit hoofdlijnen en er nog invulling gegeven moet worden aan de criteria? Je hebt vaker last van blikken in de toekomst?
Nee.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Deed jij net niet hetzelfde dan, vier Posts hierboven?
Naar wat ik heb begrepen zullen alle wajongers die niet langdurig en "permanent" 80% tot 100% arbeidsongeschikt zijn naar 70% gaan, dus ook als je nu 80% tot 100% arbeidsongeschikt bent, maar in de toekomst het nog mogelijk is dat je vooruit gaat. Zo heb ik 't tenminste begrepen.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij leest geen nieuws?
Naar wat ik heb begrepen zakt de uitkering naar 70 procent van het minimumloon als je in staat bent om te werken. (of een x aantal procent)
Klopt! En dan volgt er in 2013 of zo nog een tussentijdse herbeoordeling. Op basis daarvan wordt bepaald of het 70% of 75% wml wordt.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naar wat ik heb begrepen zullen alle wajongers die niet langdurig en "permanent" 80% tot 100% arbeidsongeschikt zijn naar 70% gaan, dus ook als je nu 80% tot 100% arbeidsongeschikt bent, maar in de toekomst het nog mogelijk is dat je vooruit gaat. Zo heb ik 't tenminste begrepen.
Die zijn al aan de beurt geweest omstreeks 2005quote:Op maandag 13 juni 2011 18:45 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Klopt! En dan volgt er in 2013 of zo nog een tussentijdse herbeoordeling.
Maar ja, als WAO-er met psychische problemen koop je daar niets voor; die gaan vrijuit.
Dat is helemaal waar, daar kan ik niets op afdingen.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:48 schreef trovey het volgende:
[..]
Die zijn al aan de beurt geweest omstreeks 2005...alle WAO-ers zijn die nog eens herkeurd volgens strenge normen, geestelijke en lichamelijke klachten, degenen die in de WAO zaten met geestelijk klachten zijn nog extra streng aangepakt destijds.
Hoe het bij de WIA (want daar spreken we nu over in de tegenwoordige tijd) zit weet ik zo niet want de regels daarvoor verschillen sterk met de "oude" WAO maar ik weet wel dat je met geestelijke klachten er niet snel meer inkomt en zeker niet snel volledige afkeuring krijgt.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:49 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar, daar kan ik niets op afdingen.
Maar hoe kan het dan zijn dat er toch WAO-ers met Asperger zijn die weer 80-100% zijn afgekeurd? Volgens de nieuwe criteria... en dan praten we niet over 55+ of iets dergelijks.
Nee, die laatste procenten moet je zelf verdienen dacht ik, het is ook wet werken naar vermogen.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naar wat ik heb begrepen zullen alle wajongers die niet langdurig en "permanent" 80% tot 100% arbeidsongeschikt zijn naar 70% gaan, dus ook als je nu 80% tot 100% arbeidsongeschikt bent, maar in de toekomst het nog mogelijk is dat je vooruit gaat. Zo heb ik 't tenminste begrepen.
Sjonge jonge jonge. Jij bent ook een dramaqueen zeg. Stel je niet zo aan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel dat aan jou de opdracht was...
Zover zijn we al gekomen....als dit werkelijk leeft. Hoe morbide.
Jongens blijf vooral allemaal VVD stemmen. Je ziet waar het eindigt.
Mensen die die in de mond durven te nemen dat onrendabele uitgemoord moeten worden? Genocide doet jou niks??quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjonge jonge jonge. Jij bent ook een dramaqueen zeg. Stel je niet zo aan.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:19 schreef timp0e het volgende:
Feit is dat arbeidsdeskundigen bij het UWV echt helemaal niets over je weten. Ik vind het altijd knap dat zij je kunnen oordelen aan de hand van een 5 minuten durige gesprek.
Ik heb zelf ook bij het UWV gezeten ivm mijn doofheid en chronische darmonsteking. Arbeidsdeskundigen gooiden me direct in het Wajong traject met een subtiele mededeling dat ik nooit aan het werk zou kunnen komen en een jobcoach zou krijgen.
Ik ben toch zelf een opleiding in de zorg gaan doen en toen die eenmaal afgerond was ben ik zelf gaan solliciteren. Na meerdere sollicitaties ben ik uiteindelijk aangenomen ondanks mijn beperkingen. Ik doe zelf mijn best en mijn werkgever hoeft bijna niets te aanpassen voor mij. Ik draai nu voornamelijk avond- en nachtdiensten zodat ik voldoende aan mijn rust kan komen en lang kan slapen ivm mijn darmonsteking en zodat ik zo min mogelijk hoef te communiceren (wat lastig is voor mij ivm mijn doofheid) en omdat ik in de avond en nachten werk krijg ik ORT waardoor mijn salaris nog ook eens bovenmodaal is.
Als je echt ziek bent en niet kan werken, heb ik er begrip voor, maar de meeste moeten gewoon zelf aanpakken en niet alles laten afhangen van het UWV. Zo kom je nooit aan het werk en blijf je in de Wajong-circuit hangen.
Er zijn ook mensen die de top van Nederland willen uitmoorden, maar daar hoor ik je dan weer niet over in je selectieve verontwaardigings-rant modus. Verder is het een theoretische benadering, dus kom maar weer van je kast EG, het valt allemaal wel mee, de wereld is niet zo eng, kom maar naar buiten, geniet van het zonnetje, praat met wat mensen en geniet van de dag.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mensen die die in de mond durven te nemen dat onrendabele uitgemoord moeten worden?
Als je dat onberoerd laat, dan bevestigt dat mij in de opvatting dat we in een griezelmaatschappij leven.
Het begin met een theoretische benadering. De rest volgt later vanzelf wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die de top van Nederland willen uitmoorden, maar daar hoor ik je dan weer niet over. Verder is het een theoretische benadering, dus kom maar weer van je kast EG.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |