abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 10 juni 2011 @ 16:57:21 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97987413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:54 schreef missyB het volgende:

[..]

maar moet dat dan perse een betaalde baan zijn of is dan een vrijwillgersbaan met behoud van wajong ook goed?
er is nl gebleken dat men in een vrijwilligersbaan toch beter tot zijn of haar recht komt omdat dan de evt druk en stress toch anders ervaren word
Dat is ook goed, maar bij dat 2e stuk heb ik mijn twijfels. Want bij een normale baan zou je dan denken 'shit, dit is voor de echt' en dan trek je het niet meer, en bij vrijwilligerswerk heb je die gedachte niet en dan kan 't wel? Ik vind dat apart...als ik het zo beschrijf lees ik het eigenlijk gewoon als faalangst.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:57:33 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97987422
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:53 schreef Mpj het volgende:

[..]

Nee, dat is overdreven natuurlijk. Maar als jij constant op internet zit (en dan bedoel sowieso iedere dag wel een paar uur), leuke dingen doet, best sociaal bent in de omgang, maar wel een uitkering hebt (ik heb dus zo'n vrouw in mijn omgeving) dan vind ik persoonlijk dat je ook wel kan werken. Al is het maar twee dagen in de week om het op te bouwen, al is het maar iets heel simpels..
ok dan mag ik 15 minuutjes per dag op het internet van je? max 30 minuutjes? is dat schappelijk?

het gaat er niet om of iemand wel of niet terrecht in de wajong zit, ik ga ervanuit dat als je er terecht inzit dat voor een reden is, dat anderen er onterecht inzitten doet gewoon niet ter zake
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:57:53 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97987445
quote:

[..]

maar moet dat dan perse een betaalde baan zijn of is dan een vrijwillgersbaan met behoud van wajong ook goed?
er is nl gebleken dat men in een vrijwilligersbaan toch beter tot zijn of haar recht komt omdat dan de evt druk en stress toch anders ervaren word
Dat zie ik niet zo, legio vrijwilligersbanen zijn ontzettend veel bedrukkender en stressvoller dan bepaalde betaalde banen. Denk hierbij aan je eigen voorbeeld van bardienst bij de sportclub.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97987484
ik denk heel eerlijk gezegd dat wajongers ook best verwend zijn.je beurt iets van 911 euro per maand en aangezien iedereen er op vooruit wil gaan denkt men ja daaag als ik ga werken schiet ik er niets mee op dus een mentaliteitsverandering is ook op zn plaats(steekt hand in eigen boezem)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:59:28 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97987520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is ook goed, maar bij dat 2e stuk heb ik mijn twijfels. Want bij een normale baan zou je dan denken 'shit, dit is voor de echt' en dan trek je het niet meer, en bij vrijwilligerswerk heb je die gedachte niet en dan kan 't wel? Ik vind dat apart...als ik het zo beschrijf lees ik het eigenlijk gewoon als faalangst.
is faalangst als ziekte geen reden tot een beperking?
  Moderator vrijdag 10 juni 2011 @ 16:59:38 #106
16180 crew  CoolGuy
pi_97987527
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:23 schreef dawg het volgende:

[..]

we draaien in een kringetje rond. ~:)
dat klopt wel.

Maar het komt er op neer dat de wajonger iets wil. Die wil werken. De werkgevers denken van ja dat zal allemaal wel, maar voor jou 20 anderen. Kijk die werkgevers maakt het verder niet uit, die nemen toch wel iemand aan voor die baan. Het zijn de wajongers die roepen dat het allemaal niet eerlijk is. Dan zullen zij toch de eerste stap moeten zetten.

De enige die er namelijk wakker van ligt dat die wajonger geen baan heeft is die wajonger zelf.
pi_97987535
Je kunt wat dit betreft geen uitspraken doen over de hele groep. Er zijn mensen die terecht in de Wajong zitten en toch uren per dag internetten en op zaterdagavond gaan stappen. Het is onzin om te beweren dat die combi per definitie ondenkbaar is. Veel mensen gaan sowieso de mist in als het om dit soort onderwerpen gaat, omdat ze niet beseffen dat gevallen erg van elkaar kunnen verschillen.
pi_97987543
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat zie ik niet zo, legio vrijwilligersbanen zijn ontzettend veel bedrukkender en stressvoller dan bepaalde betaalde banen. Denk hierbij aan je eigen voorbeeld van bardienst bij de sportclub.
dat klopt ook weer toch zou ik die druk denk ik anders ervaren a;s voor een baas,
ik heb nu eindelijk kunnen zeggen dat ik bij hele drukke evenementen niet ingezte kan worden. en ik kan weer even een paar dagen daarna thuis bijtanken.
pi_97987587
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef Re het volgende:

[..]

tijdelijk misschien maar tis dus wel je eigen verantwoording je faalangst aan te pakken.
gunst ik heb toch hoop heldere momenten vandaag.
pi_97987600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die vrouw in jouw omgeving krijgt dat ook maar van de keuringsarts te horen. En als je goedgelovig bent trek je zijn/haar oordeel natuurlijk niet in twijfel. Dus blijven duizenden mensen in de Wajong/WIA zitten terwijl ze niet weten dat ze eigenlijk kunnen werken.
Ze zegt zelf ook dat ze niet kan werken, dat weet ze dan zegmaar van zichzelf. Maar wel allerlei leuke dingen ondernemen, sociaal doen en dag en nacht op internet: Hyves, chatbox/fora.

Ik vind het eigenlijk niet helemaal fair op die manier..

quote:

[..]

Geen idee, maar denk wel dat het goed is dat veel wajongers moeten werken (vrijwilligerswerk) zodat ze weer ervaren hoe het er op de werkvloer aan toe gaat en misschien zelf ooit weer kunnen werken. En dan niet meteen de volle week werken maar twee dagen of zo. Dat ze tenminste iets ondernemen en onder de mensen zijn (want er zijn natuurlijk ook veel wajongers die thuiszitten enzo).

Itt tot die vrouw uit mijn omgeving, zo iemand kan wat mij betreft best paar dagen in de week schoonmaken. Ze doet niks zinnigs in haar eigen tijd (alleen wat zinnig is voor haar dan), vangt wel geld maar doet er niks voor.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:01:38 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97987614
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:57 schreef Re het volgende:

[..]

ok dan mag ik 15 minuutjes per dag op het internet van je? max 30 minuutjes? is dat schappelijk?

het gaat er niet om of iemand wel of niet terrecht in de wajong zit, ik ga ervanuit dat als je er terecht inzit dat voor een reden is, dat anderen er onterecht inzitten doet gewoon niet ter zake
Er zijn legio mensen die er terecht in zitten (want wettelijk gezien is het mogelijk en de keuringsarts heeft geen tijd of kunde om er echt aandachtig naar te kijken dus wordt er maar afgekeurd) maar die toch 40 uur per week kunnen werken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator vrijdag 10 juni 2011 @ 17:02:30 #112
16180 crew  CoolGuy
pi_97987653
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef Re het volgende:

[..]

Nee. In mijn ogen niet. Dan kan ik namelijk ook thuis gaan zitten en zeggen dat ik faalangst hebben en gewoon niks meer goed doen als ik getest wordt, en voila, ik krijg ook een uitkering. Dat is wel érg makkelijk.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:02:44 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97987661
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef Absurditeit het volgende:
Je kunt geen algemene uitspraken doen over een hele groep. Er zijn mensen die terecht in de Wajong zitten en toch uren per dag internetten en op zaterdagavond gaan stappen. Het is onzin om te beweren dat die combi per definitie ondenkbaar is. Veel mensen gaan sowieso de mist in als het om dit soort onderwerpen gaat, omdat ze niet beseffen dat gevallen erg van elkaar kunnen verschillen.
maar de hele groep wordt er wel op aangesproken, vooral maanvis heeft daar een handje van want je kan immers typen dus werken
pi_97987691
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:02 schreef Re het volgende:

[..]

maar de hele groep wordt er wel op aangesproken, vooral maanvis heeft daar een handje van want je kan immers typen dus werken
Precies, maar dan heeft hij dus de problematiek niet begrepen en waarsch. een vooringenomen standpunt.
pi_97987699
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:02 schreef Re het volgende:

[..]

begin nou niet weer zo flauw op de man/vrouw te spelen, dat hebben we inmiddels al wel gehad toch?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:03:50 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97987709
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee. In mijn ogen niet. Dan kan ik namelijk ook thuis gaan zitten en zeggen dat ik faalangst hebben en gewoon niks meer goed doen als ik getest wordt, en voila, ik krijg ook een uitkering. Dat is wel érg makkelijk.
faalangst als symptoom van een zware depressie? of persoonlijkheidsstoornis?
pi_97987757

dat stond er, dus niet als symptoom van...... etc
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:04:59 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97987766
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:03 schreef missyB het volgende:

[..]

begin nou niet weer zo flauw op de man/vrouw te spelen, dat hebben we inmiddels al wel gehad toch?
maanvis kan dat wel hebben en is een kale knuffelbeer O+
pi_97987789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat klopt wel.

Maar het komt er op neer dat de wajonger iets wil. Die wil werken. De werkgevers denken van ja dat zal allemaal wel, maar voor jou 20 anderen. Kijk die werkgevers maakt het verder niet uit, die nemen toch wel iemand aan voor die baan. Het zijn de wajongers die roepen dat het allemaal niet eerlijk is. Dan zullen zij toch de eerste stap moeten zetten.

De enige die er namelijk wakker van ligt dat die wajonger geen baan heeft is die wajonger zelf.
ik heb nog niemand (mss magnetronkoffie maar die tel ik niet mee :7 ) zien posten dat het niet eerlijk is, dat maken 'jullie' ervan. wel posts gezien dat het de dingen veel moeilijker maakt en dat de dingen niet altijd zo logisch en vanzelfsprekend zijn als 'jullie' ze doen overkomen. :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:07:29 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97987860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:04 schreef missyB het volgende:

dat stond er, dus niet als symptoom van...... etc
ik vind dat heel veel mensen hier op de stoel van een arts gaan zitten en wel even bepalen wat wel en wat niet een ziekte is
pi_97987865
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:57 schreef Re het volgende:

[..]

Gaat er niet om dat wajongers niks leuks mogen doen, natuurlijk.

Mijn vraag in het algemeen was; iemand zit in de wajong maar zit dag en nacht op internet, onderneemt leuke activiteiten (discotheek, kroeg e.d), is vrij sociaal in de omgang maar heeft wel ADHD, borderline en nog wat.

Is het dan terecht dat deze vrouw een uitkering krijgt? Ik persoonlijk vind van niet, in mijn ogen kan zo'n persoon best 2/3 dagen werken en dan desnoods opbouwend en werk wat helemaal niet zwaar is, waar geen druk op ligt of wat dan ook, want die mevrouw is verre weg van dom..
pi_97987956
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:07 schreef Mpj het volgende:

[..]

Mijn vraag in het algemeen was; iemand zit in de wajong maar zit dag en nacht op internet, onderneemt leuke activiteiten (discotheek, kroeg e.d), is vrij sociaal in de omgang maar heeft wel ADHD, borderline en nog wat.

Is het dan terecht dat deze vrouw een uitkering krijgt? Ik persoonlijk vind van niet, in mijn ogen kan zo'n persoon best 2/3 dagen werken en dan desnoods opbouwend en werk wat helemaal niet zwaar is, waar geen druk op ligt of wat dan ook, want die mevrouw is verre weg van dom..
In veel gevallen is daar waarsch. op den duur wel iets voor te bedenken, maar je kunt niet stellen dat iemand die aan die voorwaarden voldoet per definitie wel (deels) zou kunnen werken. Daarom moet je dus te allen tijde naar het individu kijken en de problematiek die er in zijn/haar geval speelt.

Bovendien praat je over vrij uitzonderlijke gevallen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:10:17 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97987974
quote:

[..]

ja een WWer die 2 kratten bier naar binnen zuipt per dag, een WAOer die zwart bijklust,
pi_97988001
quote:

[..]

het is niet aan ons om te bepalen of deze vrouw terecht of onterecht een uitkering geniet. dat laat ik over aan mensen die daar voor aangenomen en gschikt bevonden zijn.
pi_97988069
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:10 schreef Re het volgende:

[..]

ja een WWer die 2 kratten bier naar binnen zuipt per dag, een WAOer die zwart bijklust,
Ja, kan je er wel bij gaan halen, maar ik vind zoiets niet fair.

Vraag: worden de WAJONGers gecontroleerd dan? Of krijgen ze gewoon hun hele leven een uitkering en klaar? Want bij die vrouw is vastgesteld dat ze wss nooit meer zou kunnen werken (lekker makkelijk trouwens).. vraag me af of ze wel eens op gesprek moet komen, controle krijgt hoe het gaat enzovoort..

Overigens vroeg ik om jullie meningen over de situatie (aangezien ik dus zo'n vrouw ken in real life) en niet om mij te corrigeren over m'n mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')