Je vergeet 1 punt. Het internet is eerlijk en hard omdat iedereen z'n mening geeft zoals hij er daadwerkelijk over denkt.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:58 schreef Braddie het volgende:
Ik kan nog echt niet spelen?, het spijt me zeer, maar als ik op m`n werk al gitaren moet demonstreren en ik van iedereen complimenten krijg dat k al goed speel, zelfs van proffesionele gitaristen, dan neem ik aan dat ik wel aardig kan spelen, sure ik speel nog alleen majeur/mineur en pentatonische ladders, en m`n akkoorden bestaan niet uit diminished en dergelijke, maar m`n skills zijn nog gewoonprima.
En nee, op m`n werk heb ik het daar NOOIT over, op m`n werk ben ik volgens m`n baas de beste werknemer in tijden!
quote:Op maandag 13 juni 2011 15:26 schreef ElmoFan het volgende:
Iemand nog tips om mijn vingers wat sneller te krijgen?Of gewoon heel veel oefenen?
Tevens is mijn budget voor mijn nieuwe gitaar omhoog gegaan, dus ik zit nu aan deze te denken:http://www.janmorien-gita(...)z-sa120ex-black.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog andere suggesties in de 200 euro klasse?
Dit zijn ook hele leuke gitaartjes voor het geld![]()
Is dat zo'n scheurgitaar, want dat hoef ik nou ook weer niet.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:30 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
http://www.janmorien-gita(...)z-sa120ex-black.html
Dit zijn ook hele leuke gitaartjes voor het geld
Niet meer dan zo'n les paul, En ik vind die Epiphones in die prijsklasse nogal dof klinken vaak terwijl die Ibanezjes een stuk helderder over komen.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:39 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Is dat zo'n scheurgitaar, want dat hoef ik nou ook weer niet.
Les Pauls klinken altijd een beetje dof (of verkouden zoals iemand dat, volgens mij hier, zei)quote:Op maandag 13 juni 2011 15:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Niet meer dan zo'n les paul, En ik vind die Epiphones in die prijsklasse nogal dof klinken vaak terwijl die Ibanezjes een stuk helderder over komen.
Maar sowieso altijd testen
Dat is ook zo natuurlijk, maar daar bovenop klinken ze ook weer een stuk doffer sowieso.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:40 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Les Pauls klinken altijd een beetje dof (of verkouden zoals iemand dat, volgens mij hier, zei)
Je hebt een beetje 3 a 4 mogelijkheden:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:39 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Is dat zo'n scheurgitaar, want dat hoef ik nou ook weer niet.
Ik kies 3a, ik speel vooral guns 'n roses en Red hot chili peppers, best wel verschillend dusquote:Op maandag 13 juni 2011 15:44 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Je hebt een beetje 3 a 4 mogelijkheden:
1. Akoestisch (moet je er altijd eentje van hebben, ook al is het voor erbij)
2. Metal-achtig/Zwaardere Rock (zo'n ibanez bijvoorbeeld
3a: Rock/Blues/Pop etc: Les Paul-achtig
3b: Rock/Blues/Pop etc: Stratocaster-achtig
Soort van kleine guideline die je met een flinke korrel zout moet nemen.
Wat voor een soort muziek speel je / wil je spelen, wat vind je mooi klinken, wat vind je fijn spelen?
Dan heb je nog de versterker en de soort effecten die veeeel met het geluid doen.
Persoonlijk ben ik meer van de stratocasters (maar wil natuurlijk nog steeds ook een Les Paul). Verlanglijstjes worden steeds langer
Heb ik hem nu iets aangepraat waar je het niet mee eens bent?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:59 schreef The_Dean het volgende:
Maar dat kan ook prima op zo'n Ibanez. Hoeveel je er mee wil scheuren is aan jou
Al kan ik me voorstellen dat je qua vorm voor een LP gaat
Dan is misschien een gitaar met een humbucker en 2 enkele elementen (HSS) wel iets voor je, dan heb je van alles watquote:Op maandag 13 juni 2011 15:57 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik kies 3a, ik speel vooral guns 'n roses en Red hot chili peppers, best wel verschillend dus
Neuh, maar mensen denken nog teveel in hokjes. In principe is alles overal geschikt voorquote:Op maandag 13 juni 2011 16:03 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Heb ik hem nu iets aangepraat waar je het niet mee eens bent?
En ja; Les Paul vorm is een van de mooiere
Maar voor een beginner is de indeling van CoiLive prima.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Neuh, maar mensen denken nog teveel in hokjes. In principe is alles overal geschikt voor
Ik speel net zo makkelijk metal op mijn LP en kan zo met mijn Dean V een popbandje starten en cleane dingen spelen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Maar voor een beginner is de indeling van CoiLive prima.
Dat dus. Veel spelen. Zelfs gitaren waarvan je denkt dat het niks voor je zal zijn. Ja, of je moet al walgen van de looks natuurlijkquote:Op maandag 13 juni 2011 16:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom in het begin lekker veel op verschillende gitaren spelen, bijvoorbeeld bij Braddie in de winkel dan kan je samen met een kop koffie en een deskundig advies langzaam maar zeker er achter komen welke gitaar het best bij je past qua bespeelbaarheid/klank/looks enz.
Aha! Daarom moet ik ook alles hebben!quote:Op maandag 13 juni 2011 16:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Neuh, maar mensen denken nog teveel in hokjes. In principe is alles overal geschikt voor
Als je wilt kun je zelfs je gitaar bij Braddie neerzetten om op zijn versterker te spelen (als hij er weer eentje heeft) en les van hem krijgen. Als je het dan nog niet ziet zitten dan koopt hij hem van je over en kunnen wij weer vele topics terug zien in V&A!quote:Op maandag 13 juni 2011 16:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Daarom in het begin lekker veel op verschillende gitaren spelen, bijvoorbeeld bij Braddie in de winkel dan kan je samen met een kop koffie en een deskundig advies langzaam maar zeker er achter komen welke gitaar het best bij je past qua bespeelbaarheid/klank/looks enz.
Maar een LP is ook vetquote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vond Les Pauls echt lelijk vroegerNu heb ik er 2
Op Marktplaats heb je voor dat geld nog betere gitarenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:21 schreef ElmoFan het volgende:
in de vakantie ga ik even bij de muziekwinkel kijken, kijken wat ze daar voor advies hebben en alles even proberen natuurlijk, maar het is altijd handig om te weten wat goede modellen voor die prijs zijn.
Ik heb niks tegen 2e hands opzich, maar de muziek winkel hier stelt de gitaar helemaal naar wens af en om het half jaar krijgt ie dan een service beurt, gratis, dat is iets wat ik als beginner wel een groot pluspunt vind van nieuw.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:23 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Op Marktplaats heb je voor dat geld nog betere gitaren
Of ben je niet zo van de tweedehands?
Dat is inderdaad een fijn ding ja, als je zelf nog onbekend bent als starter.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:38 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen 2e hands opzich, maar de muziek winkel hier stelt de gitaar helemaal naar wens af en om het half jaar krijgt ie dan een service beurt, gratis, dat is iets wat ik als beginner wel een groot pluspunt vind van nieuw.
Ik speel nu iets meer dan 2 maanden, maar de nummers die ik wil spelen zijn wel echt voor elektrisch bedoeld, ik heb nu alleen een akoestische. Verder heb ik het idee dat ik nog niet genoeg ervaring heb voor een duurdere gitaar.
Versterker moet ik nog wel dan, en dat zou ik als 2e hands geen probleem vinden
Wat zou dan een goede versterker zijn? Een vriend van mij heeft 2 goedkope versterkers over, maar die zijn van vage merken.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een fijn ding ja, als je zelf nog onbekend bent als starter.
vaag merk is jay sound ofzo en de andere is merkloos, ik ben benieuwd of je die kentquote:Op maandag 13 juni 2011 16:44 schreef The_Dean het volgende:
Vage merken zegt niks. Wat voor jou vaag is kan voor mij bekend zijn
Maar met merken als Marshall, Roland [Cube], Line6 enzo kan weinig mis gaan.
Me 2. Nog steeds wel een beetje eigenlijk. Alleen het geluid van een les Paul is lekker zwaar en doffer. Wat bij mijn stratocaster niet zo is. Beide hb trouwens. Dat is eigenlijk ook de enige reden waarom ik er een gekocht hebquote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vond Les Pauls echt lelijk vroegerNu heb ik er 1
Dat meteen zit er niet echt meer in heb ik zo;n gevoel, gitaarhouding/vinger plaatsing etc ligt nu duidelijk wel linkshandig stukker fijner dan rechtshandig.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:11 schreef The_Dean het volgende:
Dan is het makkelijker om meteen rechtshandig aan te leren.
Witchfynder en brother52 hier zijn ook linkshandig... hoe lastig dat is laat ik aan hen over omdat ik er duidelijk geen verstand van heb.
Je speelt dus al linkshandig?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:22 schreef Syd het volgende:
[..]
Dat meteen zit er niet echt meer in heb ik zo;n gevoel, gitaarhouding/vinger plaatsing etc ligt nu duidelijk wel linkshandig stukker fijner dan rechtshandig.
Misschien hebben Witchfynder en Brother52 nog wat linkshandige tips voor mij ?
Waarschijnlijk bij een vrouw.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:52 schreef Cynic het volgende:
Ben de afgelopen 3 dagen bezig geweest een schutting te zetten. Nu heb ik eigenlijk wel weer eens zin om gitaar te spelen, alleen voelen mijn handen niet echt soepel nu. Op welk moment van je leven kom je ineens in de fase dat je in je vrije tijd schuttingen gaat bouwen? Waar is het mis gegaan?
Zo had ik het nog niet bekeken. Kon best eens kloppen inderdaad.quote:
Ja neig toch van wel.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:32 schreef brother52 het volgende:
[..]
Je speelt dus al linkshandig?
En dat voelt beter en natuurlijker aan dan rechtshandig spelen?
Neem dan niet de moeite om het rechtshandig aan te leren. Dat levert alleen maar frustraties op.
Wat je nog wel kunt proberen is om gewoon een rechtshandige gitaar te pakken en daar linkshandig op gaan spelen. Een paar akkoorden moet je je dan wel aan kunnen leren.
Moet wel toegeven dat ik in het begin (10jaar terug) het totaal niet fijn vond spelen maar nu eigenlijk weer wel.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:58 schreef Dribbel_ het volgende:
Dan is het lastig inschatten want ik ken een hoop mensen die niet alles met 1 hand doen, ken een paar mensen die wel links schrijven maar niet rechts gitaar spelen. En de drummer van m'n band is ook linkshandig maar drumt ook rechts. Het gaat er vooral om wat natuurlijk voor je voelt.
Je voelt vanzelf of je echt linkshandig moet spelen of niet. Ik heb er geen keuze in. Kut met beschikbaarheid van instrumenten soms, maar niks aan te doen. Leidend vind ik hierin de airguitar test. Als je naar muziek luistert en je begint linkshandig air guitar te spelen kun je protesteren wat je wilt, maar je bent dan echt linkshandigquote:Op maandag 13 juni 2011 17:22 schreef Syd het volgende:
[..]
Dat meteen zit er niet echt meer in heb ik zo;n gevoel, gitaarhouding/vinger plaatsing etc ligt nu duidelijk wel linkshandig stukker fijner dan rechtshandig.
Misschien hebben Witchfynder en Brother52 nog wat linkshandige tips voor mij ?
quote:De presentatie is in handen van Tijm Twisk, die de band aankondigt als “ze hebben niet de looks, maar wel de juiste sound’
Face it, hij vond jullie gewoon lelluk.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:45 schreef Dribbel_ het volgende:
3voor12![]()
Die presentator kondigt ons zo aan zaterdag "Deze 4 gasten zijn niet puur geselecteerd op hun looks maar ook op hun talent en hun "hooks"
Ja prima zo'n leuke rijm he![]()
Maar wat maakt die 3voor12 gast ervan
[..]![]()
quote:Op maandag 13 juni 2011 20:45 schreef Dribbel_ het volgende:
3voor12![]()
Die presentator kondigt ons zo aan zaterdag "Deze 4 gasten zijn niet puur geselecteerd op hun looks maar ook op hun talent en hun "hooks"
Ja prima zo'n leuke rijm he![]()
Maar wat maakt die 3voor12 gast ervan
[..]![]()
Truequote:Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Face it, hij vond jullie gewoon lelluk.
Zal ik doen, bedankt voor de tipquote:Op maandag 13 juni 2011 22:14 schreef Dribbel_ het volgende:
Nouja belangrijk vooral is dat je ook het exemplaar mee naar huis moet nemen die je getest hebt. Want de kwaliteit en klant per akoestische gitaar verschilt nogal ook
No way, Tie Your Mother Downquote:Op maandag 13 juni 2011 22:16 schreef Svyatagor het volgende:
Foo Fighters live
http://pinkpop.vpro.nl/2011
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:05 schreef brother52 het volgende:
De volgende keer dat ik met iemand een gitaar uit ga zoeken laat ik mijn pinpas thuis
Die komen morgen. Van mijn eigen spul moet ik nog even wat foto's maken en die andere moet ik nog van mijn telefoon halen maar daar heb ik nu geen zin meer in.quote:
Ik heb er wel een, met koffer inmiddels, wat biedt je?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:34 schreef brother52 het volgende:
En ja, ik ben jaloers. Ik wil ook een tele met humbuckers![]()
Dan bllijf ik mooi bij linkshandig, en inderdaad met dat air guitar ga ik automatisch links spelen, haha.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je voelt vanzelf of je echt linkshandig moet spelen of niet. Ik heb er geen keuze in. Kut met beschikbaarheid van instrumenten soms, maar niks aan te doen. Leidend vind ik hierin de airguitar test. Als je naar muziek luistert en je begint linkshandig air guitar te spelen kun je protesteren wat je wilt, maar je bent dan echt linkshandig.
Denk dat het instrument wat het meest handig is voor linkshandigen wel een drumstel is, want dat kan je echt op elke manier die je kunt verzinnen opstellen.
Prijs?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:37 schreef guitarist het volgende:
[..]
Ik heb er wel een, met koffer inmiddels, wat biedt je?
Wat dan weer uberkut is bij open podia en vaste backlinesquote:Op maandag 13 juni 2011 19:13 schreef Witchfynder het volgende:
Denk dat het instrument wat het meest handig is voor linkshandigen wel een drumstel is, want dat kan je echt op elke manier die je kunt verzinnen opstellen.
Ja in die grote zaal hebben we nog een keer gespeeldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:27 schreef KaMo het volgende:
Ik was zondag op een meeting van het basgitaarforum. Vervolgens ga ik nietsvermoedend naar het toilet, kom ik dit tegen! Gelijk maar eentje bijgeplakt, stond zo eenzaam!
[ afbeelding ]
Was trouwens in Jongerenhuis de Boomerang in Baarn
Spelen daar bands!?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja in die grote zaal hebben we nog een keer gespeeld
Neuh, die zooi kan je zo verzetten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:06 schreef KaMo het volgende:
[..]
Wat dan weer uberkut is bij open podia en vaste backlines
Qua locatie was eht best mooi opgebouwd allemaal, qua akoestiek ronduit kut jaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
Spelen daar bands!?
De akoestiek was echt enorm kut
Volbeat was ook wel goed, maar ergens bleven ze me niet het hele optreden boeien. Kan ook aan de plaats hebben gelegen waar ik stond. We wilden namelijk in het voorvak gaan staan, maar daar waren we net te laat voor. Dus zijn we ook maar even wat eten en drinken in gaan slaan om in het voorvak te komen voor de Foo Fighters (en gelukt ook nogquote:
Dat vroeg Dean zich een aantal topics terug ook af.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:44 schreef KaMo het volgende:
Weet iemand waar ik extra brede zweetbandjes voor de pols kan krijgen (20 cm?)
Hij was niet de enige.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:46 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat vroeg Dean zich een aantal topics terug ook af.
Een typenaam oid zal al ideaal zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:53 schreef The_Dean het volgende:
Er zit een nieuwe sportwinkel in Dokkum, die heeft ze. Ik heb ze nog niet gehaald, maar onze drummer en zanger/gitarist wel.
Wel van Adidas. Zou eventueel wat kunnen regelen. Eerst kijken of er nog is, zelf kopen, laten zien, meer kopen, opsturen
Toen vroeg ik het ook, mijn zoektocht gaat verder!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:46 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat vroeg Dean zich een aantal topics terug ook af.
Geen idee. Ik mijd sportzaken als de pest.quote:
Ookquote:
Bestquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarschijnlijk gaat m'n SG er deze zomer nog uit Dean. Dan mag je hem voor 175 wat mij betreft hebben
Stiekem vind ik sport toch af en toe leukquote:
Voet/volley/basketbal enzo is prima inderdaad, maar ik ga niet voor Jan Lul het halve dorp rond te hardlopenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:05 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Stiekem vind ik sport toch af en toe leukNaja het voldane gevoel erna dan
Terecht!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Voet/volley/basketbal enzo is prima inderdaad, maar ik ga niet voor Jan Lul het halve dorp rond te hardlopen
Enorm bedankt alvast!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Geen idee. Ik mijd sportzaken als de pest.
Zal morgen wel even voor je kijken.
Veel plezier man!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
10 juli ben ik weer terug van vakantie dan ff kijken wat de schade is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |