abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97978272
Octopussy, druk maken moet je overlaten aan een compressor, zegt mijn man altijd _O- ! Ik vind het gewoon allemaal een beetje rot verlopen zo. Ik kom uit een boerengehucht waar de werkwijze van de ha toch persoonlijker en gestructureerder is dan in een dorp/stad.

Wat betreft je ijzerpillen, ik heb deze in een ver verleden ook geslikt. Wat ik deed, was na het slikken van je ijzerpillen, een vezelrijk tussendoortje eten zoals een granenreep of Liga Evergreen Crunchy.

Zo nou gaan we nog maar eens een gemeenteambtenaar de huid volschelden, die klojo's zouden me gisteren nog terugbellen en natuurlijk doen ze dat weer niet...
Ik ben lekker bezig vandaag }) !
pi_97978608
juud, volgens mij zorgt het breken van de vliezen in veel gevallen al voor weeën dus dat zou dan wel mooi zijn. Plus dat ze dan gelijk zien of de baby in het vruchtwater heeft gepoept of niet.
Overigens kan je poliklinisch best goed controle houden over je bevalling. Weeenopwekkers zitten in een pompje met een infuus en kan gewoon lager of hoger gezet worden al naar gelang de heftigheid van de weeën. Komt bij dat je dan ook remifentanil of een ruggenprik kan krijgen (ook reguleerbaar). Ik ben de vorige keer ingeleid en alles ging in overleg met mij. Had nergens het gevoel dat ik de controle kwijt was. Ik wilde in eerste instantie graag thuisbevallen, maar ik ga nu weer voor een poliklinische bevalling omdat ik de voordelen er wel van heb gehad.
Ik moest trouwens ook een nachtje blijven, maar dat was ook niet erg want de kraamsuites waren net hotelkamers en de verpleegsters erg aardig en behulpzaam.

GGB, je man heeft gelijk ;) Maar hormonen zitten ook nog wel eens in de weg hè?

Dank voor de tips trouwens. Ik had er de vorige zwangerschap veel last van, maar dat kwam achteraf waarschijnlijk toch door de darmhernia.
pi_97978929
Even inhakend op het blaasontsteking-verhaal:
Ik had toch ook die enorme pijn bij mn schaambeen? Nou, ik slik nu die ab tegen die blaasontsteking en mooi dat het nu allemaal bijna pijnloos is he. Maandag kon ik nog amper traplopen en nu loop ik weer als een zonnetje!
Ongelooflijk wat een pijn het kan veroorzaken en dat t dus makkelijk te verwarren is met bandenpijn!
Tralalalaaa
pi_97978960
overigens ga ik straks ook maar die cranberry tabletten halen.
Tralalalaaa
pi_97978975
T_A_P dat heb ik dus precies!!! alleen niet bij mijn schaambeen maar tussen de schaamlippen (sorry) wat een pijn zeg!
Gelukkig helpt de ab kuur!! ik heb mijn eerste pil binnen!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:33:21 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_97979040
Waar haal je die cranberry tabletten? Gewoon bij de drogisterij?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_97979046
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:08 schreef GirlGoneBad het volgende:
Zo nou gaan we nog maar eens een gemeenteambtenaar de huid volschelden, die klojo's zouden me gisteren nog terugbellen en natuurlijk doen ze dat weer niet...
Ik ben lekker bezig vandaag }) !
En nu al vrij waarschijnlijk ;)
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_97979151
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:33 schreef Susie het volgende:
Waar haal je die cranberry tabletten? Gewoon bij de drogisterij?
Ja bij de etos/tuinen hebben ze ze van A.vogel dacht ik
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97979210
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:39:26 #210
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97979254
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:19 schreef octopussy het volgende:
juud, volgens mij zorgt het breken van de vliezen in veel gevallen al voor weeën dus dat zou dan wel mooi zijn. Plus dat ze dan gelijk zien of de baby in het vruchtwater heeft gepoept of niet.
Overigens kan je poliklinisch best goed controle houden over je bevalling. Weeenopwekkers zitten in een pompje met een infuus en kan gewoon lager of hoger gezet worden al naar gelang de heftigheid van de weeën. Komt bij dat je dan ook remifentanil of een ruggenprik kan krijgen (ook reguleerbaar). Ik ben de vorige keer ingeleid en alles ging in overleg met mij. Had nergens het gevoel dat ik de controle kwijt was. Ik wilde in eerste instantie graag thuisbevallen, maar ik ga nu weer voor een poliklinische bevalling omdat ik de voordelen er wel van heb gehad.
Ik moest trouwens ook een nachtje blijven, maar dat was ook niet erg want de kraamsuites waren net hotelkamers en de verpleegsters erg aardig en behulpzaam.

GGB, je man heeft gelijk ;) Maar hormonen zitten ook nog wel eens in de weg hè?

Dank voor de tips trouwens. Ik had er de vorige zwangerschap veel last van, maar dat kwam achteraf waarschijnlijk toch door de darmhernia.
Poliklinisch bevallen was ik al van plan, manlief vind dat wel zo prettig en ik vind dat op zich geen enkel probleem.

Pijnstilling wil ik niet, ruggenprik ook niet. Een nachtje blijven al helemaal niet.
Ik ben echt een enorme zeikerd daarin en er moet echt een heel goede reden zijn wil ik een minuut langer blijven dan dat nodig is.

Ik wil bevallen en naar huis, in mijn eigen bed, met kind op de buik en manlief ernaast en verder niemand die zich ermee kan bemoeien.

De VK zei idd ook dat het wel heel gek moet lopen als ik van het breken van mijn vliezen niet ga bevallen. :)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:39:31 #211
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_97979260
Thanks. Moet toch zo het dorp in.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_97979399
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:39 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Poliklinisch bevallen was ik al van plan, manlief vind dat wel zo prettig en ik vind dat op zich geen enkel probleem.

Pijnstilling wil ik niet, ruggenprik ook niet. Een nachtje blijven al helemaal niet.
Ik ben echt een enorme zeikerd daarin en er moet echt een heel goede reden zijn wil ik een minuut langer blijven dan dat nodig is.

Ik wil bevallen en naar huis, in mijn eigen bed, met kind op de buik en manlief ernaast en verder niemand die zich ermee kan bemoeien.

De VK zei idd ook dat het wel heel gek moet lopen als ik van het breken van mijn vliezen niet ga bevallen. :)
Denk dat de kraamverzorgster daar niet mee eens zal zijn :9

Ik hoop echt dat het allemaal zal lopen zoals je het graag wilt :* O+
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:45:16 #213
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97979505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:42 schreef bitterend het volgende:

[..]

Denk dat de kraamverzorgster daar niet mee eens zal zijn :9

Ik hoop echt dat het allemaal zal lopen zoals je het graag wilt :* O+
Haha, ja de kraam, ach daar maak ik me niet druk om, dat is ideaal...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:50:50 #214
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_97979690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:39 schreef clauwheee het volgende:
Trui, best veel pijn en verlies veel troep.. Heb geen hoop meer. Voel me ook helemaal niet meer zwanger.
echt jammer lieve clauwhee! ik heb 't ook meegemaakt bij m'n eerste x zwanger, en 't is echt rot. hopelijk ruimt je buik het nu goed op en is het snel opnieuw raak. :*
in de haak.
pi_97979826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:39 schreef Juud79 het volgende:

Ik hoop voor je dat het zo kan lopen, maar vooral ook dat je het los kunt laten als dat echt nodig is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97979927
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:06 schreef wickie het volgende:
Ja Vanyel, dat was wel bizar die update bij 10cm :D
Scheelt denk ik nogal dat ik met die 10 cm nog ruim een uur weeloos heb liggen wachten tot we EINDELIJK weer eens iets konden gaan doen..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:08:24 #217
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_97980464
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:38 schreef bitterend het volgende:
Isis yup! kennelijk zit iets in Fok! de zoveelste zwangere vrouw met een blaasontsteking!
Ik ga morgen naar de etos voor een blije doos (hihi) dus dan gelijk ook die pillen...kan je dat elke dag slikken voor een langere periode?

Dankje :*
Ja, je kunt ze als kuurtje slikken (2 per dag gedurende een week ofzo) en dan preventief 1 per dag. Bij ons hadden ze nu bij de etos 2 voor de prijs van 1 (18,95) met 60 tabletten per verpakking van Lucovitaal (dus totaal 120 tabletten). Da's een stuk voordeliger dan de 30 van A. Vogel voor 14,95. Het zijn capsules, dus niet vies ofzo...

Veel plezier met je blije doos! :+

[ Bericht 1% gewijzigd door __Isis__ op 10-06-2011 14:18:08 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:59:48 #218
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97982547
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

record overtijd gaan moet wel op naam van Trui staan. Was dat niet 43 weken ofzo?

En record updaten Vanyel :D wtf bij 10 cm nog :D
en heb ik het record hier van een snelle bevalling?? ;)

LOL
:D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:02:45 #219
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97982681
Zooo Juud , geen pijnstilling? :o
Maar je hebt al meer kinderen toch? dus je weet wat voor pijn er komt en dat je het aan kunt.
Het lijkt mij maar een horror zo'n bevalling.
Als ik voor algehele narcose kon kiezen dan deed ik dat :9 _O-
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:04:30 #220
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_97982766
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:02 schreef TimeJumper het volgende:
Maar je hebt al meer kinderen toch? dus je weet wat voor pijn er komt en dat je het aan kunt.
pfff ligt echt aan je bevalling hoor... ik weet niet eens of ik pijn heb gehad... alleen een heel vervelende weeenstorm.
heb geen moment gedacht aan pijn of pijnstilling ;)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_97982876
quote:
Volgens mij heeft Juud nog geen kinders! ze is gewoon een kanjer :9
Ik wacht het af...ik heb geen idee wat er gaat komen en hoe het gaat voelen. Beslis op het moment zelf denk ik wat ik wil.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:08:02 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_97982899
quote:
Helegaar niet, dit is mijn eerste. Ik denk juist dat je dat met een eerste makkelijker roept omdat je nog niet weet wat je te wachten staat... :D

Bevallen is nu eenmaal niet pijnloos, bij niemand. Maar pijnstilling komt ook bij je kind terecht en dat is nu net de reden waarom ik het liever niet wil.
Waarmee ik niet zeg dat iedereen het maar zonder moet doen, voordat er een discussie over pijnstilling ontstaat...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:09:31 #223
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_97982960
Nou als Juud nog geen kinderen heeft dan ga ik vanaf nu Juud, Stoere Juud noemen.

Nou Stoere Juud, spring ff op en neer en breek die vliezen :P , wij willen namelijk foto's zien :9
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:15:58 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97983236
quote:
Of je al eerder kinderen hebt gehad zegt ook weinig, als mijn eerste bevalling zo was verlopen als de tweede dan was er nooit een tweede geweest.

Hoewel ik er volledig van overtuigd ben dat de tweede zo waardeloos was door het inleiden, maar in mijn geval had niet inleiden waarschijnlijk tot een ander einde van de zwangerschap geleid.

Dus zeker achteraf gezien een goede keuze geweest, maar bevallen met 4 cm ontsluiting, en ik denk niet dat ik de noodzaak daartoe zou hebben gevoeld of de kracht daarvoor zou hebben gehad als ik pijnstilling zou hebben gehad, en dan was het ook niet goed afgelopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97983552
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:01 schreef Juud79 het volgende:
@Octopussy, Vliezen breken had ze van mij gisteren al mogen doen, dat lijkt me een opluchting.
Al schijn ik wel behoorlijk wat vruchwater te hebben, dus een spectakel zal het wel worden. :)

Inleiden met infuus e.d. zie ik niet zo zitten, al dat ziekenhuis gedoe vind ik helemaal niets. Poliklinisch bevallen is prima, maar dan wel met een VK en 2 uurtjes na de bevalling weer naar huis. Ik hou erg van controle hebben over mezelf en mijn mupke heb het idee dat ik dat met een opname en inleiden niet meer heb.
Lieve Juud, bij mij hebben ze mijn vliezen gebroken bij 6cm en er was helemaal geen spectakel. Ze lag met haar hoofd heel goed: lekkere kurk!
Pas bij het persen kwam het mee met golfjes. Dus wie weet!
Daarbij, ik ging ook voor poliklinisch bevallen en na 2 uur naar huis, maar het heeft me af en aan 2 weken ziekenhuis gekocht. Ik mocht zelfs pas 3 dagen later naar huis. Ook ik ben zo'n controle freak, maar probeer dit een beetje los te laten, want ik heb er daardoor wel last van gehad. Was erg verdrietig en teleurgesteld omdat mijn lichaam niet functioneerde zoals zou moeten.
Uiteraard hoop ik voor je dat je na 2 uur naar huis mag, maar laat ook alles een beetje over je heen komen, er gebeurt zoveel met jou en je lijf :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')