Hallo allemaal!
Na een tijdlang mee te hebben gekeken op het K&W forum voelde ik me genoodzaakt om vandaag maar een account aan te maken.
Ik zit met het volgende: Ik ben bezig om m'n huis te renoveren en nu wilde ik vandaag nieuwe draden trekken tussen m'n slaakamer en een centraaldoos in het plafond van de woonkamer (nieuwe kleuren/aarde draad toevoegen). Na de draden er ongeveer 15cm uit te hebben getrokken zat alles vast (de draad is nu vanuit de slaakamer dus onbereikbaar...). Ik heb alles geprobeerd waar ik aan kon denken; talkpoeder, siliconenspray, afwasmiddel, allesreiniger... korte rukjes, hard trekken/er aan hangen. Niks helpt, er is geen beweging meer in te krijgen.
De lengte van de buis is ongeveer 3 meter, de draad lijkt vast te zitten op de plek waar de buis een bocht moet maken naar boven toe (geknikt?). Het plafond/vloer is van beton/cement en is ongeveer 15cm dik, ik heb geprobeerd om de buis bloot te leggen maar het lijkt alof de buis in de vloer van de slaapkamer is gestort, aangezien de slaapkamer net 'af' is, is breken op die plek geen optie.
Ik heb wel eens iets gehoord over een trekveerpomp oid, zou dat kunnen helpen?
Volgende stap waar ik aan zit te denken is het een centraaldoos maken bij de groepenkast en de groep opspiltsen in twee delen die apart gevoed worden. Dit zou ongeveer twee dagen sleuven fresen, hakken en in de kruipruimte liggen betekenen.
Wat zijn jullie ideeen?
De centraaldoos in de woonkamer:
![1.jpg]()
De andere kant in de slaapkamer: