abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97942484
Hallo allemaal!

Na een tijdlang mee te hebben gekeken op het K&W forum voelde ik me genoodzaakt om vandaag maar een account aan te maken.

Ik zit met het volgende: Ik ben bezig om m'n huis te renoveren en nu wilde ik vandaag nieuwe draden trekken tussen m'n slaakamer en een centraaldoos in het plafond van de woonkamer (nieuwe kleuren/aarde draad toevoegen). Na de draden er ongeveer 15cm uit te hebben getrokken zat alles vast (de draad is nu vanuit de slaakamer dus onbereikbaar...). Ik heb alles geprobeerd waar ik aan kon denken; talkpoeder, siliconenspray, afwasmiddel, allesreiniger... korte rukjes, hard trekken/er aan hangen. Niks helpt, er is geen beweging meer in te krijgen.

De lengte van de buis is ongeveer 3 meter, de draad lijkt vast te zitten op de plek waar de buis een bocht moet maken naar boven toe (geknikt?). Het plafond/vloer is van beton/cement en is ongeveer 15cm dik, ik heb geprobeerd om de buis bloot te leggen maar het lijkt alof de buis in de vloer van de slaapkamer is gestort, aangezien de slaapkamer net 'af' is, is breken op die plek geen optie.

Ik heb wel eens iets gehoord over een trekveerpomp oid, zou dat kunnen helpen?

Volgende stap waar ik aan zit te denken is het een centraaldoos maken bij de groepenkast en de groep opspiltsen in twee delen die apart gevoed worden. Dit zou ongeveer twee dagen sleuven fresen, hakken en in de kruipruimte liggen betekenen.

Wat zijn jullie ideeen?

De centraaldoos in de woonkamer:

De andere kant in de slaapkamer:
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:39:51 #2
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_97942761
Kan natuurlijk ook zijn dat er cement zit wat de boel vasthoudt.
Dit heb ik thuis namelijk ook met een kabel voor tv en internet.
pi_97942935
Heb je al geprobeerd een extra kabel doorheen te plaatsen? of zit het echt pot en pot dicht?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:43:33 #4
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97942944
Zo herkenbaar :')

Wat hier hielp was twee personen; ieder een uiteinde en rustig de kabel heen en weer bewegen. Dus extra kabel met haak en het zou moeten werken.

We hadden zweet op onze koppen staan maar het was wel gelukt :+
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97946114
Zet de stofzuiger op de openingen (afwisselend) misschien zuig je het gruis eruit.

Of een veerpomp i.d.d.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 18:29:05 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97947241
Zit er tussen de centraaldoos en de inbouwdoos in de slaapkamer niet nog een verbinding ? Soms is een wandcontactdoos namelijk doorgelust vanaf een ander punt.

Weet je dus zeker dat de bedrading wel rechtstreeks na dat punt loopt ?

quote:
Volgende stap waar ik aan zit te denken is het een centraaldoos maken bij de groepenkast en de groep opspiltsen in twee delen die apart gevoed worden. Dit zou ongeveer twee dagen sleuven fresen, hakken en in de kruipruimte liggen betekenen.
Wat bedoel je trouwens met dat splitsen van die dozen ?
pi_97954564
Met een oude breinaald proberen de kabel los te wrikken?
pi_97958189
Bedankt voor alle reacties. De kabel zit er echt muurvast in stofzuiger, andere kabel erbij en trekken duwen van twee kanten hebben we geprobeerd maar is niet gelukt.

Ik ben er vrij zeker van dat er tussen het plafond en de wcd in de slaapkamer geen andere doos of verbinding is. Ik ben tijdens het renoveren van de slaapkamer ook niets tegengekomen wat daarop duidt.

Ik wilde de groep gelijk na de groepkast opsplitsen en twee kanten op laten gaan door boven de groepkast een centraal doos te plaatsen. We zijn er gelukkig vanavond achter gekomen dat dit niet nodig is en dat slaapkamer ook via een andere weg (via een andere slaapkamer) op dezelfde groep aangesloten kan worden. Er hoeft dan alleen maar een gat in de vloer geboord te worden en een sleuf van anderhalve meter in de muur gemaakt te worden, scheelt toch alweer flink wat uren werk...

Nogmaals bedankt voor alle snelle reacties!
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:36:08 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97959719
Daarom moet je electra ook als eerste doen :)
Maar ik snap eigenlijk hoe je het voor elkaar krijgt dat de draad foetsie is :?

Als je de kabels vervangt, dan maak je de nieuwe toch aan de oude vast voordat je ze eruit haalt?
So we just called him Fred
pi_97965569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:36 schreef FredvZ het volgende:
Daarom moet je electra ook als eerste doen :)
Maar ik snap eigenlijk hoe je het voor elkaar krijgt dat de draad foetsie is :?

Als je de kabels vervangt, dan maak je de nieuwe toch aan de oude vast voordat je ze eruit haalt?
ik doe er altijd een trekveer aan.. :+
pi_97995280
Ja; dacht dat het sneller zou gaan als ik eerst overal de oude draden uit zou halen en dan in 1 keer doorwerken en overal nieuwe draden intrekken. Weer wat geleerd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')