Maar hoe gaat dat precies met contract opzeggen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:04 schreef Jumparound het volgende:
dan zeg je dat je vind dat je door de weeks te veel werkt en graag op andere tijden werkt.
gaan ze daar niet mee accoord zeg je je contract op. zo blijft het netjes
Dat hangt van jouw specifieke contract af, dat kunnen wij niet ruiken vanaf hier.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:06 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat precies met contract opzeggen?
Meestal is het nog 1 maand na het moment van ontslag nemen. Maar, dit staat in je contract!quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:06 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat precies met contract opzeggen?
Ik bedoel hoelang moet ik daarna nog blijven werken?
Mijn rooster afmaken, of tot de einde van de maand?
Ik ben niet zo een type die goed kan praten, ik weet 100% dat als ik het wil bespreken, dat het dan allmeaal fout overkomt, en daar heb ik dus geen zin in. Ik wilde zowiezo al weg daar, omdat ik aan een talencursus ga beginnen na de zomer, maar dit is dus nu mijn reden geworden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:06 schreef erikkll het volgende:
Juist. Waarom wil je gelijk ontslag nemen? Je kunt dit soort dingen toch gewoon bespreken?
Ja klopt dat is waar ook, het was 1 maand ja.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Meestal is het nog 1 maand na het moment van ontslag nemen. Maar, dit staat in je contract!
sorry hoor maar gewoon wegrennen voor het probleem helpt toch nietquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:07 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Ik ben niet zo een type die goed kan praten, ik weet 100% dat als ik het wil bespreken, dat het dan allmeaal fout overkomt, en daar heb ik dus geen zin in. Ik wilde zowiezo al weg daar, omdat ik aan een talencursus ga beginnen na de zomer, maar dit is dus nu mijn reden geworden.
DIE maand niet dat maandquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:10 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Ja klopt dat is waar ook, het was 1 maand ja.
Maar is dat dan precies 1 maand, dus gewoon 31 dagen ofzo,
of als ik het bijvoorbeeld morgen doe, 10 juni, dat 30 juni dan mijn laaste werkdag wordt?
Wordt daarmee bedoeld dat het precies 1 maand moet zijn, of gewoon einde van DAT MAAND.?
qftquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
sorry hoor maar gewoon wegrennen voor het probleem helpt toch niet
dat word dan een carrière met elke maand een ander flut baantje
Je zult overal wel ergens tegenaan lopen
Oke je wil blijkbaar toch weg, maar probeer tenminste iets te leren van dit baantje (communiceren) voor je weg loopt
Eh jaa, ik bedoelde ook DIE maand, fouten maken mag wel, of niet soms? :Squote:Op donderdag 9 juni 2011 15:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
DIE maand niet dat maand
en wat denk je zelf? wat is een maand?
Als je opzegt op 30 januari dan hebben ze heus niet op 1 februari iemand nieuws
je moet dus nog een maand daar blijven werken, niet tot het eind van de maand
Ik ga het morgen misschien opzeggen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef Dennis101 het volgende:
Opzeggen gaat in principe met een opzegtermijn van 1 kalende maand, dus als je deze maand opzegt moet je nog tot 1 augustus daar werken.
maar waarom boek je dan een vakantie als je moet werken?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:31 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Ik ga het morgen misschien opzeggen.
Maar ik ga 29 juni op vakantie voor 4,5 weken.
Daar maak ik me ook al het meest zorgen om..
Ik zou niet weten waarom je daarover zorgen moet maken?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:31 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Ik ga het morgen misschien opzeggen.
Maar ik ga 29 juni op vakantie voor 4,5 weken.
Daar maak ik me ook al het meest zorgen om..
Nou opzich heb ik het nooit erg gevonden om extra te werken, alleen de laatse tijden irriteer ik me enorm als mijn baas mij opeens overal neerzet op rooster.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef Ikzanik het volgende:
Dat staat in je contract. Vaak zijn dat één à twee maanden (met ingang van de volgende kalendermaand). Dan kun je nog vrije dagen die over zijn opnemen (wel rekenen dat je maar 7/12e van het aantal vrije dagen hebt omdat je waarschijnlijk t/m juli moet werken.
En ze hoeven je die dagen geen vrij te geven, maar kunnen die ook uitbetalen. Dus als je verhaal echt klopt dan krijg je die niet vrij.
Maar wat ik hoor is het verhaal van een part-timer die veel extra werkt. En ja, je wordt "gebruikt" maar zij denk en waarschijnlijk ook dat ze jou daar ene plezier mee doen. Ondertussen kunnen ze het zichzelf makkelijk maken. Iedereen blij toch?
Je moet niet extra werken. Maar als ze weten dat jij graag wilt zullen ze je vaak vragen, zo werkt dat. Willen ze een dagje vrij of lijkt het druk te worden, dan denken ze "we bellen Tiffanny"...
Zeg een paar keer nee, en ze zullen je snel genoeg ook niet meer vragen. Zeg lullig nee en ze zullen je nooit meer vragen, ook niet als jij ze smeekt om extra te mogen werken.
omdat ik gok dat ze nooit vrij heeft gevraagd en daarom van het baantje af moetquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je daarover zorgen moet maken?
Dat ik dan niet gelijk weg mag ofzo?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je daarover zorgen moet maken?
Vakantie had ik al veeeeel eerder geboekt, daar weet mijn leidinggevende van.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar waarom boek je dan een vakantie als je moet werken?
Zucht, hoe moeilijk is het nou? Jij dient nu je ontslag in zodat je per 1 augustus uit dienst bent. Dat je vakantie hebt aangevraagd en gekregen hebt in die tussentijd is totaal niet relevant. Klaar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:36 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Dat ik dan niet gelijk weg mag ofzo?
Straks gaat ze moeilijk doen, en moet ik daar nog 1 maand blijven werken ofzo terwijl ik op vakantie moet.
En ben ook erg bang dat de gedrag van mijn collegas zullen veranderen als ik opeens aankom met ontslag nemen.
Fout gegokt dusquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
omdat ik gok dat ze nooit vrij heeft gevraagd en daarom van het baantje af moet
Bedanktquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zucht, hoe moeilijk is het nou? Jij dient nu je ontslag in zodat je per 1 augustus uit dienst bent. Dat je vakantie hebt aangevraagd en gekregen hebt in die tussentijd is totaal niet relevant. Klaar.
Meid, waar maak je je druk om. Dat het gedrag gaat veranderen? Who cares, je gaat toch weg!quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:36 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Dat ik dan niet gelijk weg mag ofzo?
Straks gaat ze moeilijk doen, en moet ik daar nog 1 maand blijven werken ofzo terwijl ik op vakantie moet.
En ben ook erg bang dat de gedrag van mijn collegas zullen veranderen als ik opeens aankom met ontslag nemen.
Maar ik vind het leuk om haar boos te maken.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:24 schreef bas-beest het volgende:
Je moet niet constant over Koerden beginnen tegen je Turkse collega...
Turken, Koerden en Marokkanen.
Inderdaad, er staat letterlijk in je contract of je verplicht bent aan een oproep gehoor te geven. En vaak is dat niet zo achterliggende reden is dat als je baas je wel wil verplichten, je daar dan ook automatisch wat extra rechten bij krijgt en om dat te voorkomen wordt die opdraafplicht vaak expliciet uitgeslotenquote:Op maandag 13 juni 2011 12:01 schreef Aloria het volgende:
lol als je een 0 uur contract hebt, en ze willen je extra inplannen zullen ze toch eerst echt met jouw overleggen. Jij hebt altijd het laatste woord.
Als jij niet wil werken zeg je gewoon nee.
Ik snap absolut niet waar je je druk om maakt. Als je vrij wilt zijn, dan roep je van te voren dat je op maandag en woensdag niet kan werken want je hebt plannen. Dan kunnen ze je niks maken.
Een 0 uur contract is een zeeeeeeer vrij contract waar je meestal zelf bepaald wanneer je kunt ja of nee. Ik zou gewoon blijven, alleen mijn eigen wensen duidelijker maken. Want als je dat nu al niet kunt, wordt je op elke bedrijf zo gebruikt. Want jij zegt toch nooit nee !
ah ik dacht het aan je naam al te zien maar nu weet ik zeker dat je een troll bentquote:Op maandag 13 juni 2011 01:43 schreef tiffanyy. het volgende:
[..]
Maar ik vind het leuk om haar boos te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |