abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97938083
Hallo allemaal,

Ik werk al een paar maanden in een winkel als weekendhulp.
Ik ben tijdelijk gestopt met school (ben bijna 19), en heb geen andere werk,
vandaar werk ik vaker als een weekendhulp. Ze hebben er ook weinig personeel,
dus het kwam en mij (extra centjes!), en mijn collega`s goed uit aangezien ik bijna altijd beschikbaar ben. Alleen de laatste tijden voel ik me niet echt op mijn gemak op mijn werk.
Ik voel me een beetje gebruikt, en buitengesloten door mijn collega die daar als fulltimer werkt, en mijn leidinggevende. Ze zijn samen heel close (zijn allebei even oud), en doen alles samen, samen pauzeren enzo, terwijl ze ook een keer met mij kan pauzeren, en niet altijd voor . Alsnog kan ik best goed met ze opschieten, en ook redelijk goed samenwerken, alleen mijn probleem is, is dat ik de laatste tijden steeds vaker word gebeld om te komen werken, omdat mijn leidinggevende en mijn collega anders `alleen` staan in de winkel. Dat vinden ze niet kunnen, en aangezien mijn collega die als fulltimer daar werkt, een hekel heeft om achter de kassa te staan, heb ik het gevoel dat zij mijn leidinggevende een beetje opfokt en haar op idee brengt om mij extra te laten werken. Of het gewoon recht in haar gezicht zegt.

Laatst, 3 weken geleden, had ik de hele week gewerkt. Ik vroeg zelfs mijn leidinggevende of ze mij de volgende dag ook nodig had (ik was eigenlijk vrij toen, ik weet dat het dom van me was om het te vragen, maar toch heb ik het gedaan :S ). Ze zei dat ze het heel graag wou, als ik het ook wou. Dus ik ging die dag ook werken, alleen de dag erna wou ik echt vrij, dus ik vroeg het haar, en zei dat dat niet kon, omdat ze dan alleen stond met mijn andere collega in de winkel (waar ze zo close mee is). Nou oke, ik vondt het allemaal oké, en ik kwam gewoon werken. Maar wat me nu opvalt, is, is dat ik deze week, met een andere collega van ons op een woensdag (gisteren dus), en op zaterdag ook alleen sta in de winkel, op de twee drukste dagen van de week staan we helemaal alleen, en terwijl ik die ene dag geen vrij van mijn leidinggevende kreeg omdat ZIJ niet alleen wilde staan (en echtwaar, op de minst drukste dag was dat toen ik geen vrij kreeg).

Kortom; ik heb het gevoel dat ik daar wordt gebruikt. Ik werk zelfs extra, en nog krijg ik op doordeweekse dagen geen vrij, terwijl mijn andere collega de laatste tijden steeds eerder naar huis mag omdat ze zogenaamde plusuren heeft, en ik niet, omdat ik per uur wordt uitbetaald en zij niet.
Ik ga zowiezo ontslag nemen, maar wil geen ruzie, oid met ze. Gewoon netjes weggaan.
Ik ga over 3 weken op vakantie (Dat was wel lief van haar, ik kreeg 1 week extra vakantie, terwijl dat eigenlijk niet eens mag), maar ik weet hoe ik het moet aanpakken. Moet ik voor, of na mijn vakantie onstlag nemen. En wat moet ik haar als reden geven?

Sorry voor de lange tekst.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:04:23 #2
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_97938280
dan zeg je dat je vind dat je door de weeks te veel werkt en graag op andere tijden werkt.
gaan ze daar niet mee accoord zeg je je contract op. zo blijft het netjes
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_97938340
Juist. Waarom wil je gelijk ontslag nemen? Je kunt dit soort dingen toch gewoon bespreken?
pi_97938343
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:04 schreef Jumparound het volgende:
dan zeg je dat je vind dat je door de weeks te veel werkt en graag op andere tijden werkt.
gaan ze daar niet mee accoord zeg je je contract op. zo blijft het netjes
Maar hoe gaat dat precies met contract opzeggen?
Ik bedoel hoelang moet ik daarna nog blijven werken?
Mijn rooster afmaken, of tot de einde van de maand?
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:07:13 #5
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_97938384
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:06 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]
Dat hangt van jouw specifieke contract af, dat kunnen wij niet ruiken vanaf hier.

Misschien een heel gekke suggestie, hoor, maarreh... lees eerst je eigen contract eens door..?
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_97938402
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:06 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

Ik bedoel hoelang moet ik daarna nog blijven werken?
Mijn rooster afmaken, of tot de einde van de maand?
Meestal is het nog 1 maand na het moment van ontslag nemen. Maar, dit staat in je contract!
pi_97938423
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:06 schreef erikkll het volgende:
Juist. Waarom wil je gelijk ontslag nemen? Je kunt dit soort dingen toch gewoon bespreken?
Ik ben niet zo een type die goed kan praten, ik weet 100% dat als ik het wil bespreken, dat het dan allmeaal fout overkomt, en daar heb ik dus geen zin in. Ik wilde zowiezo al weg daar, omdat ik aan een talencursus ga beginnen na de zomer, maar dit is dus nu mijn reden geworden.
pi_97938508
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

Meestal is het nog 1 maand na het moment van ontslag nemen. Maar, dit staat in je contract!
Ja klopt dat is waar ook, het was 1 maand ja.
Maar is dat dan precies 1 maand, dus gewoon 31 dagen ofzo,
of als ik het bijvoorbeeld morgen doe, 10 juni, dat 30 juni dan mijn laaste werkdag wordt?
Wordt daarmee bedoeld dat het precies 1 maand moet zijn, of gewoon einde van DAT MAAND.?
pi_97938513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:07 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

Ik ben niet zo een type die goed kan praten, ik weet 100% dat als ik het wil bespreken, dat het dan allmeaal fout overkomt, en daar heb ik dus geen zin in. Ik wilde zowiezo al weg daar, omdat ik aan een talencursus ga beginnen na de zomer, maar dit is dus nu mijn reden geworden.
sorry hoor maar gewoon wegrennen voor het probleem helpt toch niet
dat word dan een carrière met elke maand een ander flut baantje
Je zult overal wel ergens tegenaan lopen

Oke je wil blijkbaar toch weg, maar probeer tenminste iets te leren van dit baantje (communiceren) voor je weg loopt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_97938559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:10 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

Ja klopt dat is waar ook, het was 1 maand ja.
Maar is dat dan precies 1 maand, dus gewoon 31 dagen ofzo,
of als ik het bijvoorbeeld morgen doe, 10 juni, dat 30 juni dan mijn laaste werkdag wordt?
Wordt daarmee bedoeld dat het precies 1 maand moet zijn, of gewoon einde van DAT MAAND.?
DIE maand niet dat maand
en wat denk je zelf? wat is een maand?

Als je opzegt op 30 januari dan hebben ze heus niet op 1 februari iemand nieuws
je moet dus nog een maand daar blijven werken, niet tot het eind van de maand
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97938773
Dat staat in je contract. Vaak zijn dat één à twee maanden (met ingang van de volgende kalendermaand). Dan kun je nog vrije dagen die over zijn opnemen (wel rekenen dat je maar 7/12e van het aantal vrije dagen hebt omdat je waarschijnlijk t/m juli moet werken.
En ze hoeven je die dagen geen vrij te geven, maar kunnen die ook uitbetalen. Dus als je verhaal echt klopt dan krijg je die niet vrij.

Maar wat ik hoor is het verhaal van een part-timer die veel extra werkt. En ja, je wordt "gebruikt" maar zij denk en waarschijnlijk ook dat ze jou daar ene plezier mee doen. Ondertussen kunnen ze het zichzelf makkelijk maken. Iedereen blij toch?
Je moet niet extra werken. Maar als ze weten dat jij graag wilt zullen ze je vaak vragen, zo werkt dat. Willen ze een dagje vrij of lijkt het druk te worden, dan denken ze "we bellen Tiffanny"...

Zeg een paar keer nee, en ze zullen je snel genoeg ook niet meer vragen. Zeg lullig nee en ze zullen je nooit meer vragen, ook niet als jij ze smeekt om extra te mogen werken.
pi_97938781
Opzeggen gaat in principe met een opzegtermijn van 1 kalende maand, dus als je deze maand opzegt moet je nog tot 1 augustus daar werken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:21:39 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97938970
Overigens, heb je een contract voo rbepaalde of onbepaalde tijd? Dat kan nog uitmaken of je hem uberhaupt op kunt zeggen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:26:10 #14
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_97939133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:10 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

sorry hoor maar gewoon wegrennen voor het probleem helpt toch niet
dat word dan een carrière met elke maand een ander flut baantje
Je zult overal wel ergens tegenaan lopen

Oke je wil blijkbaar toch weg, maar probeer tenminste iets te leren van dit baantje (communiceren) voor je weg loopt
qft
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_97939309
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

DIE maand niet dat maand
en wat denk je zelf? wat is een maand?

Als je opzegt op 30 januari dan hebben ze heus niet op 1 februari iemand nieuws
je moet dus nog een maand daar blijven werken, niet tot het eind van de maand
Eh jaa, ik bedoelde ook DIE maand, fouten maken mag wel, of niet soms? :S
Wat ik zelf denk? Nou ik denk dus niet, ik weet het niet, anders had ik het ook niet gevraagd! ;)
pi_97939379
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef Dennis101 het volgende:
Opzeggen gaat in principe met een opzegtermijn van 1 kalende maand, dus als je deze maand opzegt moet je nog tot 1 augustus daar werken.
Ik ga het morgen misschien opzeggen.
Maar ik ga 29 juni op vakantie voor 4,5 weken.
Daar maak ik me ook al het meest zorgen om..
pi_97939464
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:31 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

maar waarom boek je dan een vakantie als je moet werken?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97939478
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:31 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom je daarover zorgen moet maken?
pi_97939480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:16 schreef Ikzanik het volgende:
Dat staat in je contract. Vaak zijn dat één à twee maanden (met ingang van de volgende kalendermaand). Dan kun je nog vrije dagen die over zijn opnemen (wel rekenen dat je maar 7/12e van het aantal vrije dagen hebt omdat je waarschijnlijk t/m juli moet werken.
En ze hoeven je die dagen geen vrij te geven, maar kunnen die ook uitbetalen. Dus als je verhaal echt klopt dan krijg je die niet vrij.

Maar wat ik hoor is het verhaal van een part-timer die veel extra werkt. En ja, je wordt "gebruikt" maar zij denk en waarschijnlijk ook dat ze jou daar ene plezier mee doen. Ondertussen kunnen ze het zichzelf makkelijk maken. Iedereen blij toch?
Je moet niet extra werken. Maar als ze weten dat jij graag wilt zullen ze je vaak vragen, zo werkt dat. Willen ze een dagje vrij of lijkt het druk te worden, dan denken ze "we bellen Tiffanny"...

Zeg een paar keer nee, en ze zullen je snel genoeg ook niet meer vragen. Zeg lullig nee en ze zullen je nooit meer vragen, ook niet als jij ze smeekt om extra te mogen werken.
Nou opzich heb ik het nooit erg gevonden om extra te werken, alleen de laatse tijden irriteer ik me enorm als mijn baas mij opeens overal neerzet op rooster.
Maar als ik een keertje echt niet wil, dan zeg ik gewoon `nee`.
pi_97939588
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

omdat ik gok dat ze nooit vrij heeft gevraagd en daarom van het baantje af moet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97939592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat ik dan niet gelijk weg mag ofzo?
Straks gaat ze moeilijk doen, en moet ik daar nog 1 maand blijven werken ofzo terwijl ik op vakantie moet.
En ben ook erg bang dat de gedrag van mijn collegas zullen veranderen als ik opeens aankom met ontslag nemen.
pi_97939658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar waarom boek je dan een vakantie als je moet werken?
Vakantie had ik al veeeeel eerder geboekt, daar weet mijn leidinggevende van.
Ik wil NU ontslag nemen, maar zit dus krap met die vakantie.
pi_97939663
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:36 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

Straks gaat ze moeilijk doen, en moet ik daar nog 1 maand blijven werken ofzo terwijl ik op vakantie moet.
En ben ook erg bang dat de gedrag van mijn collegas zullen veranderen als ik opeens aankom met ontslag nemen.
Zucht, hoe moeilijk is het nou? Jij dient nu je ontslag in zodat je per 1 augustus uit dienst bent. Dat je vakantie hebt aangevraagd en gekregen hebt in die tussentijd is totaal niet relevant. Klaar.
pi_97939685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat ik gok dat ze nooit vrij heeft gevraagd en daarom van het baantje af moet
Fout gegokt dus :O
pi_97939725
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zucht, hoe moeilijk is het nou? Jij dient nu je ontslag in zodat je per 1 augustus uit dienst bent. Dat je vakantie hebt aangevraagd en gekregen hebt in die tussentijd is totaal niet relevant. Klaar.
Bedankt ;)
Dat is waar!
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:53:44 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_97945826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:36 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

Meid, waar maak je je druk om. Dat het gedrag gaat veranderen? Who cares, je gaat toch weg!
pi_98095086
Je moet niet constant over Koerden beginnen tegen je Turkse collega...

Turken, Koerden en Marokkanen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_98099073
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:24 schreef bas-beest het volgende:
Je moet niet constant over Koerden beginnen tegen je Turkse collega...

Turken, Koerden en Marokkanen.
Maar ik vind het leuk om haar boos te maken.
pi_98105609
lol als je een 0 uur contract hebt, en ze willen je extra inplannen zullen ze toch eerst echt met jouw overleggen. Jij hebt altijd het laatste woord.

Als jij niet wil werken zeg je gewoon nee.

Ik snap absolut niet waar je je druk om maakt. Als je vrij wilt zijn, dan roep je van te voren dat je op maandag en woensdag niet kan werken want je hebt plannen. Dan kunnen ze je niks maken.

Een 0 uur contract is een zeeeeeeer vrij contract waar je meestal zelf bepaald wanneer je kunt ja of nee. Ik zou gewoon blijven, alleen mijn eigen wensen duidelijker maken. Want als je dat nu al niet kunt, wordt je op elke bedrijf zo gebruikt. Want jij zegt toch nooit nee !
pi_98109690
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:01 schreef Aloria het volgende:
lol als je een 0 uur contract hebt, en ze willen je extra inplannen zullen ze toch eerst echt met jouw overleggen. Jij hebt altijd het laatste woord.

Als jij niet wil werken zeg je gewoon nee.

Ik snap absolut niet waar je je druk om maakt. Als je vrij wilt zijn, dan roep je van te voren dat je op maandag en woensdag niet kan werken want je hebt plannen. Dan kunnen ze je niks maken.

Een 0 uur contract is een zeeeeeeer vrij contract waar je meestal zelf bepaald wanneer je kunt ja of nee. Ik zou gewoon blijven, alleen mijn eigen wensen duidelijker maken. Want als je dat nu al niet kunt, wordt je op elke bedrijf zo gebruikt. Want jij zegt toch nooit nee !
Inderdaad, er staat letterlijk in je contract of je verplicht bent aan een oproep gehoor te geven. En vaak is dat niet zo achterliggende reden is dat als je baas je wel wil verplichten, je daar dan ook automatisch wat extra rechten bij krijgt en om dat te voorkomen wordt die opdraafplicht vaak expliciet uitgesloten
pi_98115491
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:43 schreef tiffanyy. het volgende:

[..]

Maar ik vind het leuk om haar boos te maken.
ah ik dacht het aan je naam al te zien maar nu weet ik zeker dat je een troll bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')