Het lijkt hier op 't forum erg cool te zijn om er niets aan gelegen te laten duidelijk te maken dat je Kane een kutband vindt.
Waar komt dit vandaan?
Ik vind de muziek soieso niks aan hoor, maar het overdreven rockstar-wannabee gedoe er om heen werkt op mij ook irritant
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 23-06-2002 13:51]
Hij zong _echt_ als een bezopen zeekoe (nofi)
Nee geef mij maar U2
Door hun arrogante houding, hun gladde praatjes, hun wannabe-alternatief willen zijn maar toch gewoon "commercieel" zijn, en natuurlijk hun aanhang. En daarnaast vind ik hun nummers geen zak aan.
Ik vind het gewoon een butband met een ontzettend foute zanger. En als ze dan ook nog eens heel hard hun best doen om U2 (een band die ik erg goed vind) na te apen vind ik ze gelijk weer een stuk minder. En als ze dan ook nog een nummer hetzelfde noemen als 1 van de pop klassiekers aller tijden (Let it Be) dan vind ik ze arrogant genoeg om door mij ontzettend gehaat te worden.
quote:Je was er anders wel als de kippen bij om in mijn topic over intro's gelijk met een anti Kane post te starten:
Op zondag 23 juni 2002 13:57 schreef calvobbes het volgende:
Ik vind het helemaal niks cool aan om de band af te kraken, laat staan dat het voor mij een reden is om dat hier op het forum te doen.
quote:
Op zondag 23 juni 2002 12:59 schreef calvobbes het volgende:
So Glad you made it van Kane (). Denk telkens dat het een U2 nummer is...
quote:Een beetje? Dat was de Kane van toen. Walgelijk. Zooooooo ontzettend "gemanaged" en commercieel uitgezogen!
Op zondag 23 juni 2002 13:58 schreef Arcee het volgende:
't Zelfde zag je 2 jaar geleden een beetje met Krezip. Daar werd ook nog wel 'es wat lacherig over gedaan. Overigens vind ik Won't Cry en I Would Stay nog altijd waanzinnig goed, maar dit terzijde.
quote:ja dus?
Op zondag 23 juni 2002 14:00 schreef Arcee het volgende:Je was er anders wel als de kippen bij om in mijn topic over intro's gelijk met een anti Kane post te starten:
Dat was de eerste die bij mij te binnen schoot. Dat ik snel reageer wil nog niet zeggen of ik het cool vind of niet...
quote:Hiermee is alles wel gezegd.
Op zondag 23 juni 2002 13:52 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:
Kane is wat mij betreft vergelijkbaar met de Spice Girls, Backstreet Boys etc. Een door een producer bij elkaar geraapte groep, draaiend om 1 hoofdpersoon die 13-jarige meisjes het hoofd op hol brengt... Erg triest allemaal.
quote:Ik wou 't niet zeggen.
Op zondag 23 juni 2002 14:02 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:
Dat was de Kane van toen.
quote:Die muziek staat als een huis, wat boeit 't nou hoe 't tot stand is gekomen? Even afgezien van het feit óf 't zo is wat jij zegt.
Walgelijk. Zooooooo ontzettend "gemanaged" en commercieel uitgezogen!
quote:Nou, idd... hoe kun je een mooi nummer zo erg verkrachten?
Op zondag 23 juni 2002 13:51 schreef Pastasauszsz het volgende:
Nou toen ik 'em een keer With Or Without you hoorde zingen (live)![]()
...
quote:zoiets?
Op zondag 23 juni 2002 14:03 schreef Pastasauszsz het volgende:
Heeft iemand hier misschien een cd-cover (dus een plaatje) van een cd van Kane? kunnen we kijken of ze die wel zelf gemaakt hebben![]()
mbt krezip (wie het ook zei): krezip hype was gewoon omdat zo'n jonge mensen zo lang zo hoog in de hitlijsten stonden...ik kan ook niet echt iets fouts er aan zien, het feit dat ze jong zijn misschien
edit: dan maar linkje
[Dit bericht is gewijzigd door sweek op 23-06-2002 14:16]
quote:Ja, dus past 't precies bij wat ik in m'n openingspost zei.
Op zondag 23 juni 2002 14:05 schreef calvobbes het volgende:
ja dus?Dat was de eerste die bij mij te binnen schoot. Dat ik snel reageer wil nog niet zeggen of ik het cool vind of niet...
maar ik zie idd wel dat veel mensen keihard lopen te blèren dat ze een hekel aan kane hebben, al wordt er niet om gevraagd, gewoon om het nog maar ff duidelijk te laten merken
Gewoon zoals hij woorden uitspreekt, met zo'n half-haagse draai eraan, yuck. Daaromvindt ik ook De Kast niet leuk, omdat ze niet ABN zingen.
Maar ja.. zolang een ander het maar wel leuk vindt.
quote:Bullshit. Als ik het cool zou vinden om Kane af te kraken zou ik dat veel vaker doen.
Op zondag 23 juni 2002 14:09 schreef Arcee het volgende:Ja, dus past 't precies bij wat ik in m'n openingspost zei.
quote:Goed, jij misschien niet, maar een aantal anderen wel:
Op zondag 23 juni 2002 14:11 schreef calvobbes het volgende:
Bullshit. Als ik het cool zou vinden om Kane af te kraken zou ik dat veel vaker doen.
quote:
Op zondag 23 juni 2002 14:09 schreef GoLLeM het volgende:
maar ik zie idd wel dat veel mensen keihard lopen te blèren dat ze een hekel aan kane hebben, al wordt er niet om gevraagd, gewoon om het nog maar ff duidelijk te laten merken
quote:Ja niet dus he. Als dat zo zou zijn zouden er ondertussen wel al een paar albums zijn uitgebracht terwijl ze heel nederland rondtourden. Beide is niet het geval.
Op zondag 23 juni 2002 14:02 schreef Heerlijk_Helder_Freek het volgende:Walgelijk. Zooooooo ontzettend "gemanaged" en commercieel uitgezogen!
quote:ik vind het niet staan de muziek... en ik denk dat de meeste mensen die het niet leuk vinden dat ook vinden, alhoewel er een paar zijn die ook wel op deze bijkomende digen afgaan.
Op zondag 23 juni 2002 14:06 schreef Arcee het volgende:[..]
Ik wou 't niet zeggen.
[..]Die muziek staat als een huis, wat boeit 't nou hoe 't tot stand is gekomen? Even afgezien van het feit óf 't zo is wat jij zegt.
quote:hij doet aan mediatraining en start boysbands op...dat bewijst het toch ongeveer niet?
Even afgezien van het feit óf 't zo is wat jij zegt.
quote:kruusje
Op zondag 23 juni 2002 14:09 schreef sweek het volgende:[..]
zoiets?
[afbeelding]mbt krezip (wie het ook zei): krezip hype was gewoon omdat zo'n jonge mensen zo lang zo hoog in de hitlijsten stonden...ik kan ook niet echt iets fouts er aan zien, het feit dat ze jong zijn misschien
quote:Idd.
Op zondag 23 juni 2002 14:12 schreef calvobbes het volgende:
Ja niet dus he. Als dat zo zou zijn zouden er ondertussen wel al een paar albums zijn uitgebracht terwijl ze heel nederland rondtourden. Beide is niet het geval.
quote:Ja, duh, maar dat vind ík dus.
Op zondag 23 juni 2002 14:12 schreef sweek het volgende:
ik vind het niet staan de muziek... en ik denk dat de meeste mensen die het niet leuk vinden dat ook vinden
quote:Wie?
hij doet aan mediatraining en start boysbands op...dat bewijst het toch ongeveer niet?
Als het een internationale act was geweest in plaats van een Nederlandse dan hadden ze een toer of single release in het buitenland volgens mij nooit gehaald en hadden we er nooit van gehoord. Zeker in Engeland of de VS waren ze er al veel eerder uitgefilterd.
quote:dinant
Op zondag 23 juni 2002 14:16 schreef Arcee het volgende:[..]
Ja, duh, maar dat vind ík dus.
[..]Wie?
quote:Oh ja, maar wat ik schreef ging over Krezip dus.
Op zondag 23 juni 2002 14:19 schreef sweek het volgende:
dinant
quote:ok dit ging over kane, sorry
Op zondag 23 juni 2002 14:20 schreef Arcee het volgende:[..]
Oh ja, maar wat ik schreef ging over Krezip dus.
Mwa.. lijkt een beetje op U2's Joshua Tree:
En een band "haten" zoals hier wordt gezegd, is erg kinderachtig en slaat nergens op.
Je hoeft er niet naar te luisteren.
Bovendien, al lijken ze op U2, nou én, probeer maar eens muziek te schrijven en muziek te maken, wat herkenbaar is alzijnde van jouw band.
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is en hoe gedreven je moet zijn om het goed en lekker te laten klinken en teksten te schrijven waarmee veel mensen zich indentificeren.
Of je nou A.Hazes heet, Kane of Marco Bakker.
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 23-06-2002 14:23]
quote:Yep, no worries.
Op zondag 23 juni 2002 14:21 schreef sweek het volgende:
ok dit ging over kane, sorry
ergens je verkeerd begrepen denk ik
quote:gewijzigd door mezelf...grrrrrr kutstroopwafels
Op zondag 23 juni 2002 14:21 schreef Bluezz het volgende:
Of je Kane nu wel of niet goed vind is een kwestie van smaak.
Dat mag imho niets te maken hebben met uiterlijk en/of het managen van een groep.
Imago is nu eenmaal zoals ie is.En een band "haten" zoals hier wordt gezegd, is erg kinderachtig en slaat nergens op.
Je hoeft er niet naar te luisteren.Bovendien, al lijken ze op U2, nou én, probeer maar eens muziek te schrijven en muziek te maken, wat herkenbaar is alzijnde van jouw band.
Uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is en hoe gedreven je moet zijn om het goed en lekker te laten klinken en teksten te schrijven waarmee veel mensen zich indentificeren.
Of je nou A.Hazes heet, Kane of Marco Bakker.
Maar ik erger me vooral aan de stage-act van Dinand: de man houdt van het 'grote gebaar' en doet alsof hij Bono of Eddie Vedder is. Helaas ontbreekt het hem aan charisma waardoor het allemaal nogal pathetisch en over-the-top overkomt...
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 23-06-2002 14:32]
En die zanger dan, alleen die voornaam al: 'Dinand'. Met dat grote voorhoofd van hem en met die strak op elkaar gedrukte kaken alsof ie een avondje uit is geweest met DJ Paul (ja mensen kennen we die nog?) en zoals Dwerg eerder opmerkte dat vieze Haagse zweet en die druilerige haren voor zijn gezicht en een vieze glibberige microfoon is nou niet mijn idee van een leuke 'frontman'. Die plastieke geëmotioneerde houding...alsof hij in het diepst van zijn hart wordt geraakt rolt hij als een langzaam kotsende spast over het podium, het voor eeuwig en altijd bezoedelend.
Kane is een grove provocatie voor alles wat ook maar smaak heeft, hell, voor alles wat leeft!
[Dit bericht is gewijzigd door zodiaque op 23-06-2002 14:47]
quote:Goeie tekst!
Op zondag 23 juni 2002 14:31 schreef zodiaque het volgende:
Kane, is gewoon een enorme zaadband, Arcee. Hoe ze zogenaamd een 'volwassen' imago willen hebben en de godganse dag een beetje op TMF lopen rond te huppelen. Qua muziek is het net bier zonder alcohol, het is cola zonder prik, het is Theo zonder Thea, lauwe thee op Ascot, het is koffie uit de automaat met goedkope creamer en een vleugje suiker: slap, smerig en fout. Het is als een Palestijn met een bom zonder lont: er zit gewoon geen climax in. En net zoals het bij die Palestijn blijft hangen bij wat onsamenhangend gewauwel over Allah, is het quasi-gekreun van ons aller Polder-voorhoofd als een nooit eindigende misère van Haags gezeur en gemiep over 'eyes' en 'rain'.En die zanger dan, alleen die voornaam al: 'Dinand'. Met dat grote voorhoofd van hem en met die strak op elkaar gedrukte kaken alsof ie een avondje uit is geweest met DJ Paul (ja mensen kennen we die nog?) en zoals Dwerg eerder opmerkte dat vieze Haagse zweet en die druilerige haren voor zijn gezicht en een vieze glibberige microfoon is nou niet mijn idee van een leuke 'frontman'. Die plastieke geëmotioneerde houding...alsof hij in het diepst van zijn hart wordt geraakt rolt hij als een langzaam kotsende spast over het podium, het voor eeuwig en altijd bezoedelend.
Kane is een grove provocatie voor alles wat ook maar smaak heeft, hell, voor alles wat leeft!
quote:zo kan je het natuurlijk ook gewoon zeggen
Kane, is gewoon een enorme zaadband, Arcee. Hoe ze zogenaamd een 'volwassen' imago willen hebben en de godganse dag een beetje op TMF lopen rond te huppelen. Qua muziek is het net bier zonder alcohol, het is cola zonder prik, het is Theo zonder Thea, lauwe thee op Ascot, het is koffie uit de automaat met goedkope creamer en een vleugje suiker: slap, smerig en fout. Het is als een Palestijn met een bom zonder lont: er zit gewoon geen climax in. En net zoals het bij die Palestijn blijft hangen bij wat onsamenhangend gewauwel over Allah, is het quasi-gekreun van ons aller Polder-voorhoofd als een nooit eindigende misère van Haags gezeur en gemiep over 'eyes' en 'rain'.En die zanger dan, alleen die voornaam al: 'Dinand'. Met dat grote voorhoofd van hem en met die strak op elkaar gedrukte kaken alsof ie een avondje uit is geweest met DJ Paul (ja mensen kennen we die nog?) en zoals Dwerg eerder opmerkte dat vieze Haagse zweet en die druilerige haren voor zijn gezicht en een vieze glibberige microfoon is nou niet mijn idee van een leuke 'frontman'. Die plastieke geëmotioneerde houding...alsof hij in het diepst van zijn hart wordt geraakt rolt hij als een langzaam kotsende spast over het podium, het voor eeuwig en altijd bezoedelend.
quote:Met het eerste deel ben ik het wel eens, maar ik denk dat ze nog best kans van slagen zouden hebben gehad in Engeland of de VS.
Op zondag 23 juni 2002 14:17 schreef Vibromass het volgende:
Ik vind Kane een matig bandje, met weinig zang- en speelkwaliteit, en uiterst zwak materiaal.Als het een internationale act was geweest in plaats van een Nederlandse dan hadden ze een toer of single release in het buitenland volgens mij nooit gehaald en hadden we er nooit van gehoord. Zeker in Engeland of de VS waren ze er al veel eerder uitgefilterd.
quote:Het lukt die tientallen andere bands ook om eigen muziek te schrijven, dus waarom Kane niet? Waarom moeten hun meeliften op het succes van anderen?
Op zondag 23 juni 2002 14:21 schreef Bluezz het volgende:Bovendien, al lijken ze op U2, nou én, probeer maar eens muziek te schrijven en muziek te maken, wat herkenbaar is alzijnde van jouw band.
Oke, van Krezip kun je ook zeggen dat ze op K's Choice lijken maar die maken daar iig geen geheim van.
Het is iig bij mij niet alleen dat ze U2 na willen doen. Maar al die kleine irritante dingen en voornamelijk het gedrag van die zanger zoals al genoemd is waardoor ik die band ontzettend irritant vind. Maar goed, ieder z'n smaak.
quote:het verschil zit hem tussen het er op lijken en het wel bijna imiteren van een andere band. krezip lijkt me gewoon een band geinspireerd door k's choice, meer niet... als jonge beginnende band heb je altijd een soort van houvast, en k's choice is tegenwoordig (met almost happy) ook een heel andere richting op gegaan.
Op zondag 23 juni 2002 14:37 schreef calvobbes het volgende:[..]
Het lukt die tientallen andere bands ook om eigen muziek te schrijven, dus waarom Kane niet? Waarom moeten hun meeliften op het succes van anderen?
Oke, van Krezip kun je ook zeggen dat ze op K's Choice lijken maar die maken daar iig geen geheim van.
Het is iig bij mij niet alleen dat ze U2 na willen doen. Maar al die kleine irritante dingen en voornamelijk het gedrag van die zanger zoals al genoemd is waardoor ik die band ontzettend irritant vind. Maar goed, ieder z'n smaak.
bij kane ligt het er gewoon zo dik op die vergelijking...
quote:Meeliften op het succes van anderen, misschien wel een opstart naar je eigen muziek...
Op zondag 23 juni 2002 14:37 schreef calvobbes het volgende:Het lukt die tientallen andere bands ook om eigen muziek te schrijven, dus waarom Kane niet? Waarom moeten hun meeliften op het succes van anderen?
En als zanger moet je lef hebben, meer dan je lekker verschuilen achter b.v. een drumstel..
is vobbutje niet een piepklein beetje jaloers op Dinand?
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 23-06-2002 14:44]
quote:Nou Kane mag dan al wel echt scraping the barrel zijn, maar toch nog wel beter dan Creed
Op zondag 23 juni 2002 14:41 schreef speknek het volgende:
Ik vind ze persoonlijk veel meer gejat van Creed dan van U2. Precies dezelfde muziek. Met daarbij dat Creed natuurlijk veel beter is.
quote:the calling > beat that
Op zondag 23 juni 2002 14:43 schreef Vibromass het volgende:[..]
Nou Kane mag dan al wel echt scraping the barrel zijn, maar toch nog wel beter dan Creed
quote:Krezip is super!
Op zondag 23 juni 2002 13:58 schreef Arcee het volgende:
't Zelfde zag je 2 jaar geleden een beetje met Krezip. Daar werd ook nog wel 'es wat lacherig over gedaan. Overigens vind ik Won't Cry en I Would Stay nog altijd waanzinnig goed, maar dit terzijde.
quote:Toen ze U2 pas echt na begonnen te doen waren ze al redelijk bekend!
Op zondag 23 juni 2002 14:43 schreef Bluezz het volgende:Meeliften op het succes van anderen, misschien wel een opstart naar je eigen muziek...
Je moet toch ergens beginnen
quote:Uhm ja. Maar dat kan ook op andere manieren dan overstaanbaar haagse praten en arrogant doen.
En als zanger moet je lef hebben, meer dan je lekker verschuilen achter b.v. een drumstel..
quote:
is vobbutje niet een piepklein beetje jaloers op Dinand?![]()
* calvobbes kickt bluezz
quote:Daar begrijp ik ook niks van. Wat een saaie shit, ongelofelijk.
Op zondag 23 juni 2002 14:45 schreef sweek het volgende:[..]
the calling > beat that
quote:Dat is tenminste een originele reden.
Uiterlijk van bands zal me een worst zijn, trouwens. Het gaat me om de muziek en die vind ik, in dit geval, goed. Maar als je een artiest kut vindt, dan ga je al gauw alles aan die artiest kut vinden. Breek mij bijvoorbeeld de bek niet open over het vette lange haar van Michael Bolton.
Maar, nogmaals, ik vind de met strak op elkaar gedrukte kaken gezongen en gespeelde muziek van Kane gewoon goed klinken.
quote:Ja! A bandage on your aching spot.
Op zondag 23 juni 2002 14:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Krezip is super!
quote:Ja, dat kan bijvoorbeeld ook door altijd en overal een opzichtige zonnebril te dragen.
Op zondag 23 juni 2002 14:46 schreef calvobbes het volgende:
Uhm ja. Maar dat kan ook op andere manieren dan overstaanbaar haagse praten en arrogant doen.
quote:Don't fuck with U2 jah!
Op zondag 23 juni 2002 14:55 schreef Arcee het volgende:[..]
Ja, dat kan bijvoorbeeld ook door altijd en overal een opzichtige zonnebril te dragen.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 23-06-2002 15:33]
quote:* sweek kan je verzekeren dat (gelukkig imho) kane na wel veel promotie in belgie te hebben gemaakt hier toch niet is doorgebroken. ze staan wel op werchter, maar ik denk niet echt dat dit gaat aanslaan
Op zondag 23 juni 2002 15:27 schreef Grobbel het volgende:
Om me even tot de muzikale kritiek te beperken: Kane's muziek heeft zo goed als geen diepgang, zo goed als geen originele ingevingen, ze stapelen cliché op cliché en maken zulke bloedeloze en zompige rockmuziek dat het een wonder is dat ze überhaupt ooit ook maar 1 CD verkocht hebben. Het flitst niet, het heeft geen frisse, vernieuwende sound, het geeft een beetje hetzelfde gevoel als je met lange tanden persé je bord moet leegeten terwijl je eigenlijk geen honger hebt of het eten niet lust, of alsof je vast zit in de modder en steeds dieper wegzakt, je realiserend dat niemand je kan horen als je om hulp zou gaan roepen.
Ik geloof er ook niks van dat Kane veel zou scoren buiten Nederland, buiten België misschien dan. Al is het alleen maar omdat hun muziek ook daadwerkelijk nergens in uitblinkt behalve wat negatieve aspecten die ik hierboven noemde... Het is allemaal al veel vaker en vooral veel beter door vele andere bands gedaan. Maar goed, wat dat betreft is het natuurlijk dan ook prima op z'n plaats in de Top 40.
U2 en Krezip vind ik wel goed
quote:dat maakt toch niet uit.. dan is het nog steeds een manier om meer succes te krijgen
Op zondag 23 juni 2002 14:46 schreef calvobbes het volgende:Toen ze U2 pas echt na begonnen te doen waren ze al redelijk bekend!
quote:altijd? tis nou ook weer niet zo dat ie dat al 25 jaar doet
Op zondag 23 juni 2002 14:55 schreef Arcee het volgende:Ja, dat kan bijvoorbeeld ook door altijd en overal een opzichtige zonnebril te dragen.
quote:Niet commercieel uitgezogen door marketeers? Haha, effe lachen. Een paar weken geleden was die imago-miep van onder andere Kane toevallig op TV. Het gaat juist om marketing en image. Zij bepaald hoe men zich moet gedragen, welke kleding er gedragen moet worden, of hij er gladjes geschoren of juist niet uit moet zien, welk kapsel men moet nemen, enz..... Kane is een concept, gemaakt in de hoofden van anderen.
Op zondag 23 juni 2002 14:12 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja niet dus he. Als dat zo zou zijn zouden er ondertussen wel al een paar albums zijn uitgebracht terwijl ze heel nederland rondtourden. Beide is niet het geval.
Maar ondanks dat kan ik de muziek wel waarderen.
quote:Ik probeerder duidelijk te maken dat Krezip niet commercieel uitgezogen is
Op zondag 23 juni 2002 15:36 schreef Lucille het volgende:[..]
Niet commercieel uitgezogen door marketeers? Haha, effe lachen. Een paar weken geleden was die imago-miep van onder andere Kane toevallig op TV.
Kane ga ik niet verdedigen...
quote:[offtopic]
Op zondag 23 juni 2002 15:35 schreef edsuit het volgende:altijd? tis nou ook weer niet zo dat ie dat al 25 jaar doet
quote:Dat klinkt als een geheide nummer 1 hit. Even Erik Dikeb bellen, of hij nog zo'n leuke, gezellige hoempa-versie heeft.
Op zondag 23 juni 2002 16:18 schreef robbieRdam het volgende:
prins bernhard die daar bij het kleine cafe aan de haven zingt
quote:nieuw album in september.
Op zondag 23 juni 2002 19:11 schreef Roscoo het volgende:
Bestaat Krezip nog? Die zijn toch naar de kloten gegaan om dat de drummer meer aandacht kreeg dan ze zangeressen?
ff over kane, er werd zo gehypt dat ze live zo verschrikkelijk goed zijn.... nou k ben definitief op ze afgeknapt nadat k ze een keer live heb gezien (op appelpop 2001) t was een ongeinspireerde zweterige, slecht klinkende, zompige baggerzooi (Kane dan).
EN het optreden op Pinkpop bevestigde dit, ze waren het hoofdpodium absoluut niet waardig, dit was ook te zien aan t publiek.
En dan natuurlijk die arrogante houding laat staan t uiterlijk, maar daar is volgens mij al genoeg over gezegd.
En ow k weet niet meer wie t over cliché's had, dat klopt kane is een en al cliché rock!!!!!!!!!
Het is echt niet de muziek, er zijn genoeg bands die even fantasieloze muziek maken. En sommige nummers zijn best leuk (can you handle me )
Maar die gast... hoe is het mogelijk dat zulke mensen bestaan?
niet meer, niet minder...
overigens lijkt het totaal niet op U2... eerder een rip-off van Pearl Jam... een hele oninteressante ook nog... want liedjes kunnen ze niet schrijven
Ik ben geen fan van kane, ik zal geen CD kopen van Kane maar ik wil wel regelmatig naar Kane luisteren, lekkere muziek voor op de achtergrond, lekker een beetje een 'R' te kweken (het kan altijd van pas komen )
Nee Kane, leuk, goed aan te horen, goed mee te bleren: 1 van de betere commerciele bands in NL
Dit bandje heeft zijn roem dus i.m.o niet te danken aan diepgang en kwaliteit, maar veeleerder aan de TMF-awards, radio 538 of voor mijn part Conny (god hebbe haar ziel) Vanderbosch. Wanneer een band vanaf het begin door de media zo de hemel in geprezen wordt, kan het in mijn ogen alleen mis gaan. Hetzelfde gevoel heb ik bijv. ook bij Oasis.
Kane is Volumia in het engels, met op de voorste rijen een publiek dat bij elkaar evenveel schaamhaar heeft als Dinand stoppels op zijn kin.
sorry Arcee iedereen zijn smaak. Maar ik mis gewoon de integerheid bij die band, terwijl ze wel doen alsof. Dat maakt het voor mij F.A.K.E.
Maar ik zal nog eens een klein kansje geven op Werchter.
quote:Maar Oasis heeft wel ooit goeie songs gemaakt. Kane niet. En echte hits hebben ze toch eigenlijk ook nooit gehad.
Op zondag 23 juni 2002 20:44 schreef Mr.stardust het volgende:
Wanneer een band vanaf het begin door de media zo de hemel in geprezen wordt, kan het in mijn ogen alleen mis gaan. Hetzelfde gevoel heb ik bijv. ook bij Oasis.
quote:Ik doelde eigenlijk ook meer op de houding. Die -wij zijn groter dan God- Beatles immitatie en bijbehorende arrogantie.
Op zondag 23 juni 2002 20:47 schreef Vibromass het volgende:[..]
Maar Oasis heeft wel ooit goeie songs gemaakt. Kane niet. En echte hits hebben ze toch eigenlijk ook nooit gehad.
De nummers zitten als ik ze ga resenceren ook meestal rond de **1/2 of *** sterren. Niet slecht maar het raakt me niet. Ik ben geen Kane-hater maar ook absoluut geen liefhebber.
quote:inderdaad, maar ze kunnen t ook gewoon maken om toe te geven dat ze hele nummers van de beatles jatten.
Op zondag 23 juni 2002 20:50 schreef Mr.stardust het volgende:[..]
Ik doelde eigenlijk ook meer op de houding. Die -wij zijn groter dan God- Beatles immitatie en bijbehorende arrogantie.
en kane de grootste alternatieve rockgroek. ja nu.... trouwens alternatief laat dat maar weg.
grootste rock formatie na verkopen en bezoekers geteld, maar ze hebben nog nooit een hit in t buitenland gehad bijvoorbeeld......
quote:Inderdaad. Aan de muziek van echt grote artiesten klopt vaak niet alles, maar daardoor klopt het juist weer wel.
Op zondag 23 juni 2002 20:54 schreef postinggirl het volgende:
Kane = voor mij: Een band waar in feite alles aan klopt maar die mij verder eigenlijk geen moer doet.
Ze zien er niet slecht uit (al vind ik Dinand een aanstellerige eikel die zichzelf een superster lijkt te vinden), de clips zijn meestal knap gemaakt, de produktie is steengoed, de liedjes klinken op zich niet eens zóóó slecht (ook niet supergoed, maar toch), maar het komt allemaal te bedacht op me over om het leuk te vinden. Te gestyleerd allemaal. Van het kapsel van Dinand tot de hoesfoto's. En inderdaad, nep-emoties. Ik vind de nummers evenveel warmte uitstralen als van een diepvrieskist terwijl ze wel diepgang en emotie suggereren.De nummers zitten als ik ze ga resenceren ook meestal rond de **1/2 of *** sterren. Niet slecht maar het raakt me niet. Ik ben geen Kane-hater maar ook absoluut geen liefhebber.
quote:Juist wel.
Op zondag 23 juni 2002 21:01 schreef Zander het volgende:
En wat ik ook nogal ergerlijk vind is dat de bandleden kennelijk allemaal vervangbaar zijn alsof het om reserve-onderdelen voor een tweedehands auto gaat, op Dinand en die ene gitarist na, dan. Noem het dan ook geen 'band'....
eerst over de u2 covers: dat verhaal is een eigen leven gaan leiden. waar komt het vandaan? ze hebben de marlboro flasbacks gedaan. zoals nog 36 andere nederlandse groepen. maar dit wordt ze nu verweten?
over de helft van de band die er uitgeflikkerd zou zijn: na de tour hebben een aantal bandleden aangegeven het niet te zien zitten voorlopig alles op de band te zetten en veel in het buitenland te willen zitten. dus in harmonie.
opvallend ook: al; die mensen die zeggen dat het op pinkpop ruk was. in de publieksparticipatie was daar weinig van te merken. OOk in de recensies. Een zeer kritisch blad als OOR was positief.
De opmerking: nooit een hit gehad? de albums zijn platina tot drie of viermaal platina. En de recensies zijn niet anders dan goed te noemen (so glad you made it heeft weken in de Moordlijst gestaan!).
Ik denk dat veel mensen zo reageren omdat de muziek ze niet aanspreekt. Prima. Maar er zijn er ook veel die het wel gaaf vinden. Ik ben zelf in de HMH geweest en heb gewoon genoten.
Er is ook veel jaloezie, veel dames vinden Dinand aantrekkelijk. En veel posters zouden graag ook uit zoveel dames willen kunnen kiezen. Gewoon afgunst.
Ik vermoed dat over een jaar Kane in meer europese landen een doorbraak gecreeerd zal hebben en daar mogen wij best trots op zijn.
quote:doen ze dat zelf? of is dat de pers wellicht?
Op zondag 23 juni 2002 20:44 schreef Mr.stardust het volgende:
Wat mij hoofdzakelijk aan Kane irriteert (naast de al veel genoemde zanger) is de ongegeneerde pretentie waarmee ze zichtzelf tot Neerlands hoop in bange muziekdagen bombarderen.
quote:Als ze niet met beter materiaal op de proppen komen geef ik ze geen enkele kans. Maar we zullen zien.
Op maandag 24 juni 2002 00:07 schreef evert het volgende:
Ik vermoed dat over een jaar Kane in meer europese landen een doorbraak gecreeerd zal hebben en daar mogen wij best trots op zijn.
quote:Dat hele U2-Kane verhaal komt volgens mij vooral doordat Kane heeft beweert dat het succes van U2's album All That You Can't Leave Behind voor een groot deel te wijten is aan de flashback van Kane. Bovendien bracht Kane daarna een eigen nummer uit met een intro die 'toevallig' bijna exact hetzelfde was als het nummer Mofo van U2.
eerst over de u2 covers: dat verhaal is een eigen leven gaan leiden. waar komt het vandaan? ze hebben de marlboro flasbacks gedaan. zoals nog 36 andere nederlandse groepen. maar dit wordt ze nu verweten?
quote:1. waar is dat beweerd? door de groep zelf? en waar?
Op maandag 24 juni 2002 00:11 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Dat hele U2-Kane verhaal komt volgens mij vooral doordat Kane heeft beweert dat het succes van U2's album All That You Can't Leave Behind voor een groot deel te wijten is aan de flashback van Kane. Bovendien bracht Kane daarna een eigen nummer uit met een intro die 'toevallig' bijna exact hetzelfde was als het nummer Mofo van U2.
denk dat u2 succes vooral kwam omdat beautiful day bij de olympische uitzendingen gebruikt werd.
[Dit bericht is gewijzigd door evert op 24-06-2002 00:19]
quote:Kane beweert dat het succes van het nieuw album U2 Hier staat het één en ander
Op maandag 24 juni 2002 00:17 schreef evert het volgende:[..]
1. waar is dat beweerd? door de groep zelf? en waar?
quote:oh, dat verhaal weer. maar heb nooit de bevestiging gekregen. staat mij bij later in een interview gelezen te hebben dat het juist als grap bedoeld was, maar dat dit ten onrechte een heel ander leven is gaan leiden.
Op maandag 24 juni 2002 00:18 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Kane beweert dat het succes van het nieuw album U2 Hier staat het één en ander
quote:Daar weet ik niks van, maar als dat zo is dan heb ik niks gezegd.
Op maandag 24 juni 2002 00:22 schreef evert het volgende:[..]
oh, dat verhaal weer. maar heb nooit de bevestiging gekregen. staat mij bij later in een interview gelezen te hebben dat het juist als grap bedoeld was, maar dat dit ten onrechte een heel ander leven is gaan leiden.
Volgens mij was Kane trouwens wel de enige flashbacker die meteen een CD en DVD uitbracht van de flashback en een U2 cover als single uitbracht.
quote:volgens mij op verzoek van de vele bezoekers. Er is toch ook iets van Ilse de Lange met John Hiatt nummers verschenen?
Op maandag 24 juni 2002 00:26 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Daar weet ik niks van, maar als dat zo is dan heb ik niks gezegd.
Volgens mij was Kane trouwens wel de enige flashbacker die meteen een CD en DVD uitbracht van de flashback en een U2 cover als single uitbracht.
quote:Ik denk beide. Uiteraard is het zo dat zoveel media-aandacht effect heeft op een band. (Krezip is in dit verband ook al genoemd). Maar hoe je daarmee omspringt is natuurlijk een aangelegenheid van de band. Bij Kane zijn ze me iets iets te mediageil geworden. Een flinke portie zelfkritiek is niet verkeerd! De pers laatje namelijk net zo hard weer vallen.
Op maandag 24 juni 2002 00:09 schreef evert het volgende:[..]
doen ze dat zelf? of is dat de pers wellicht?
Wat betreft de u2 immitatie...
Luister eens naar "Daddy's gonna pay for your crashed car" van u2 en daarna naar "so glad you came quick made it" van Kane. Dat zegt alles wat mij betreft.
quote:Ik zie "so glad you make it" meer als een soort Mofo meets Zoostation. Maar het komt erop neer dat het inderdaad een verdachte U2-feeling/sound heeft.
Op maandag 24 juni 2002 00:53 schreef Mr.stardust het volgende:[..]
Luister eens naar "Daddy's gonna pay for your crashed car" van u2 en daarna naar "so glad you came quick made it" van Kane. Dat zegt alles wat mij betreft.
quote:Het intro is gewoonweg identiek! (alleen het ritme is wat opgeschroefd) Het viel me al op dat geen enkele DJ op de radio dit meldde. Terwijl het echt overduidelijk is. daddy's gonna pay... is welliswaar niet zo heel erg bekend maar toch...
Op maandag 24 juni 2002 00:55 schreef Ketel_1 het volgende:[..]
Ik zie "so glad you make it" meer als een soort Mofo meets Zoostation. Maar het komt erop neer dat het inderdaad een verdachte U2-feeling/sound heeft.
Dit zijn enkele redenen waarom ik het niet zo heb op Kane...
Met de Hollanders niets dan last, deel 326. In de bio stond over So Glad You Made It het volgende: Kane in een achtbaan. Gemaakt door een band die haar oogkleppen heeft afgezet. Goed nieuws voor muziekliefhebbers die tot hetzelfde in staat zijn. Kijk, daar krijgen wij nu het vliegend schijt van, van dat laffe anticiperen op eventuele kritiek. Wie het niet goed vindt, is bekrompen. Vlug naar de plaat dus: een dik uur teen angst, verpakt in het soort rock dat zo rond 94 al een pietsie gedateerd begon te klinken. De Jos Van Oosterwijck in ons ruikt een dikke hit, terwijl de rest (we zijn nogal zwaargebouwd) spontaan in zweren uitbarst. Opener Free klinkt alsof Tool bij Pearl Jam is gaan buurten en daar erg veel goedkope landwijn geserveerd kreeg. Titelsong So Glad You Made It begint met een dreigende intro, en ontpopt zich daarna als een stevige maar inspiratieloze rocksong, met echos van Rocks van Primal Scream, maar dan zonder de schwung. Rain Down on Me is een infantiele liefdesbrief na Pasen, en doet ons meteen vergeten waarom we indertijd de Gin Blossoms wel te pruimen vonden. En Dead End is dan weer slechte Arid, voor zover dat al geen pleonasme is. Weet u meteen ook waar u het qua stemgeluid moet gaan zoeken. Ach, een gedetailleerde analyse is veel te vermoeiend: een sample maakt een plaat niet avontuurlijk, gepretendeerde doorleefdheid kan geen gebrek aan talent maskeren, en misschien moeten de jongens van Kane maar eens een echte baan zoeken. Een goed man zei niet eens zo gek lang geleden: Id walk to hell and back, to see you smile. Benieuwd of hij daarom ook naar Kane zou luisteren. Mooie hoes, trouwens.
quote:Ruud de Wild op 3Fm heeft het er wel eens over gehad. Maar de rest van 3FM was lyrisch over het album
Op maandag 24 juni 2002 00:57 schreef Mr.stardust het volgende:Het intro is gewoonweg identiek! (alleen het ritme is wat opgeschroefd) Het viel me al op dat geen enkele DJ op de radio dit meldde.
quote:Jah ok, maar tussen U2's eerste album Boy en hun laatste album All That You Can't Leave Behind zit ook nogal wat verschil hoor
Op zondag 23 juni 2002 20:43 schreef tezza het volgende:
Ten eerste vind ik Kane eigenlijk helemaal niet op U2 lijken. Ja, ze hebben U2 gecoverd, maar hun eigen muziek vind ik heel anders dan die van U2. Dat neemt niet weg dat ik ze overigens niet goed vind. Idd, dat zingen met die op elkaar geklemde kaken, ik kan daar echt helemaal niet tegen. Het lijkt dat Dinand moet werken om de klanken uit zn strot te krijgen, met van die halve kreunen erbij, heel erg vervelend. En dan moet ik wel weer toegeven dat ik het liedje 'Let it be' heel goed om aan te horen vind, dat liedje heeft gewoon wel iets.
wat een vraag. Dat je fan bent van Kane ok, daar pis ik al van in mn broek (die stem van die zanger brrrr), maar smaken verschillen. Maar dan bloedserieus durven mee te delen dat je U2 niks vindt???
Kom op zeg, hoe kan ik dat nou serieus nemen?
Dit in tegenstelling tot het drama U2 wat ik afgelopen jaar backstage (en gelukkig gratis) mocht aanschouwen. Bono die dacht dat hij Jezus was en een compleet meelopende PRO-TOOLS set zorgen ervoor dat het veel te perfect was. Gelukkig zorgen de jongens van U2 voor wat accenten zodat het toch een "live-gevoel" mee kreeg.
Kun je beter naar een CD luisteren.
Vroeger (voor 1990) was U2 een echte topband, nu is het een fossiel met grootheidswaanzin.
quote:En hoeveel van die bands hebben na die tour een DVD + CD uitgebracht, ondersteund door een dikke reclamecampagne om er maar zoveel mogelijk geld mee te verdienen ???
= min 1 argument...
quote:pardon, publieksparticipatie......... ahahhahahahahahahaha
Op maandag 24 juni 2002 00:07 schreef evert het volgende:opvallend ook: al; die mensen die zeggen dat het op pinkpop ruk was. in de publieksparticipatie was daar weinig van te merken. OOk in de recensies. Een zeer kritisch blad als OOR was positief.
quote:ilse de lange.
Op maandag 24 juni 2002 14:14 schreef Public Enemy het volgende:[..]
En hoeveel van die bands hebben na die tour een DVD + CD uitgebracht, ondersteund door een dikke reclamecampagne om er maar zoveel mogelijk geld mee te verdienen ???
= min 1 argument...
quote:tja, jouw mening. mijn mening was en is dat het een van de betere optredens op pinkpop was.
Op maandag 24 juni 2002 20:08 schreef rubbereend het volgende:[..]
pardon, publieksparticipatie......... ahahhahahahahahahaha
k heb op de trappen staan kijken, dan kun je vanaf de zijkant prachtig over t publiek heen kijken en dus redelijk zien hoe t publiek reageert.
En nou t viel bar tegen t "feest" bleef beperkt tot voor de lichttoren... da's nie echt suc6vol....
Een van de mindere optredens die ik in op mijn Pinkpopjes heb gezien
quote:dat er blijkbaar veel mensen zijn die kane wel waarderen (kijk ook naar de verkoopcijfers van de cd's)
Op dinsdag 25 juni 2002 01:23 schreef Grobbel het volgende:[..]
Maar hoeveel zegt dat nu werkelijk?
"Degelijk, ja. Maar ook stevig, professioneel en gedreven. Perfect geluid. Zo langzamerhand luidt de conclusie dat Dinand en zijn kompanen-wat de critici ook vinden-nu ook het hele grote werk aan kunnen. Imponerend en innemend. Het publiek ging uit zijn dak."
Pinkpop recensie Parool
"De stemmen gingen ook dit jaar vooral naar grote rockbands, waaronder Live, Rammstein, Kane en System Of A Down. Heel voorspelbaar, maar het is te kort door de bocht om te constateren dat deze blanke mannen met gitaren niet voor spannende momenten kunnen zorgen....
...De populairste Nederlandse rockgroep Kane wist wel te raken. Hun rockmuziek is verre van origineel, maar de band speelde retestrak en zanger Dinand Woesthoff bleek een meester in het bespelen van het publiek; zelfs Ed Kowalczyk, de zanger van Live en ook een echte publieksmenner, kan jaloers op hem zijn. Kane mag dan een voorspelbare publiekslieveling zijn, ze bewezen op Pinkpop wel waarom."
Bron: Parool, dinsdag 21 mei
Pinkpop recensie Telegraaf
".....'Vaderlands trots' Kane wist wel het volk in beweging te krijgen en zorgde voor een kleine volksverhuizing. Desondanks kozen ze voor de weg van de lef: de Hagenezen speelden relatief veel onbekender werk."
Bron: Telegraaf, dinsdag 21 mei
quote:zij zijn ook de enige die van die flashback een cd hebben uitgebracht
Op dinsdag 25 juni 2002 18:03 schreef evert het volgende:[..]
dat er blijkbaar veel mensen zijn die kane wel waarderen (kijk ook naar de verkoopcijfers van de cd's)
kane is gewoon net als di-rect een hitkrantbandje
quote:voor de zoveelste keer: er is ook werk van Ilse de Lange met John Hiatt nummers verschenen.
Op dinsdag 25 juni 2002 18:20 schreef Cybart het volgende:[..]
zij zijn ook de enige die van die flashback een cd hebben uitgebracht
kane is gewoon net als di-rect een hitkrantbandje
quote:alleen is ilse iets serieuzer als artiest dan kane, kane zuigt gewoon bigtime, met hun...kijk wij zijn beter dan/als u2 houding
Op dinsdag 25 juni 2002 23:06 schreef evert het volgende:[..]
voor de zoveelste keer: er is ook werk van Ilse de Lange met John Hiatt nummers verschenen.
ilse is gewoon een nuchtere dame uit Almelo
quote:Wat een gelul
Op dinsdag 25 juni 2002 23:09 schreef Cybart het volgende:[..]
alleen is ilse iets serieuzer als artiest dan kane, kane zuigt gewoon bigtime, met hun...kijk wij zijn beter dan/als u2 houding
ilse is gewoon een nuchtere dame uit Almelo
quote:ja, maar je moet toch een argument aandragen, maakt nie uit of het bull is of niet
Op woensdag 26 juni 2002 00:16 schreef D3nn15 het volgende:[..]
Wat een gelul
anti-kane houding
ik vind het gewoon zielige egotrippertjes
alleen die rain down on me was fatsoenlijk genoeg om op cd te zetten
ze denken echt dat ze het zijn in interviews (bladen & tv), nee da moe'k nie hebben
quote:* meldt *
Op maandag 24 juni 2002 14:14 schreef Vibromass het volgende:
Is er iemand die Kane echt lekker vindt? Dat je die nummers zachtjes loopt te neuriën als je op straat loopt, je het 10x achter elkaar kunt draaien? Ik kan me dat namelijk totaal niet voorstellen. Wat het wat mij betreft totaal mist is opwinding, een goede flow, of ontroering, iets wat het echt klasse zou maken.
die anti houding komt omdat:
a) er in Nederland op alles ge#$% wordt wat boven gemiddeld uitsteekt
b) iedereen groen is van jaloezie na het zien van Late en Lazy vandaag op MTV
quote:Moet je m eens horen praten
Op zondag 23 juni 2002 13:51 schreef Pastasauszsz het volgende:
Nou toen ik 'em een keer With Or Without you hoorde zingen (live)![]()
...
Hij zong _echt_ als een bezopen zeekoe (nofi)
Nee geef mij maar U2
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 00:52 schreef PPWB84 het volgende:[..]
Moet je m eens horen praten
quote:Ik ben niet anti-Kane, Kane kan me wat dat betreft gestolen worden... Maar er werd gewoon in dit topic gevraagd om een mening over hun muziek, welke ik gegeven heb. En dat deze dan weinig positief is, tja... Ik kan moeilijk lyrisch zijn over een groep die muzikaal zo weinig inhoud heeft.
Op woensdag 26 juni 2002 00:50 schreef SleepingSun het volgende:[..]
* meldt *
die anti houding komt omdat:
a) er in Nederland op alles ge#$% wordt wat boven gemiddeld uitsteekt
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 26-06-2002 01:15]
download maar eens live nummer van ze: Rain down on me - live
van 6:35 lang. (er zijn namelijk ook versies waarin het geluid een stuk minder is)
En ik het het idee dat veel mensen vooral een vooroordeel tegen ze hebben. Om hoe bv die Dinand praat. Het gaat toch om de muziek. En die is echt wel lekker.
Geloof me maar.
ps download dat nou maar !!!
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 01:26 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vind Kane wel goed !! vooral live
dat magdownload maar eens live nummer van ze: Rain down on me - live
neeEn ik het het idee dat veel mensen vooral een vooroordeel tegen ze hebben. Om hoe bv die Dinand praat. Het gaat toch om de muziek.
inderdaadEn die is echt wel lekker.
ik vind van nietGeloof me maar.
nee
ps download dat nou maar !!!
nee!!!
quote:
Op woensdag 26 juni 2002 01:38 schreef PLAE@ het volgende:
en meteen zijn ze stil.
Sommige mensen slapen om half 2
quote:Heb je ze weleens live gezien?
Op zondag 23 juni 2002 13:49 schreef Arcee het volgende:
Kane wordt vaak als een slap aftreksel van U2 gezien, zo lijkt 't. U2 heb ik nog nooit wat aangevonden, maar de muziek van Kane vind ik juist wel goed. Vooral Let it Be, maar ook So Glad You Made It of Rain Down On Me.Het lijkt hier op 't forum erg cool te zijn om er niets aan gelegen te laten duidelijk te maken dat je Kane een kutband vindt.
Waar komt dit vandaan?
quote:inderdaad, het was verschrikkelijk
Op vrijdag 11 oktober 2002 09:17 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Heb je ze weleens live gezien?
Ik wel, dan weet je genoeg
Ik heb ze één keerl live
HET WAS GRATIS HOORRRRRRR! ANDERS ZOU IK NIET GAAN!
gezien bij het 150 jarig jubileum van de TU-Delft.
Jaja Dinand was 4e jaars student bouwkunde. In zijn laatste jaar liet ie zijn studie stikken voor Kane. Ik moet zeggen toch wel dat ze live gewoon wel goed klonken maar voorderest mwa niet echt hoogstaand ofzo
quote:
Op zondag 23 juni 2002 14:17 schreef Vibromass het volgende:
Ik vind Kane een matig bandje, met weinig zang- en speelkwaliteit, en uiterst zwak materiaal.Als het een internationale act was geweest in plaats van een Nederlandse dan hadden ze een toer of single release in het buitenland volgens mij nooit gehaald en hadden we er nooit van gehoord. Zeker in Engeland of de VS waren ze er al veel eerder uitgefilterd.
[Dit bericht is gewijzigd door harmonichunk op 11-10-2002 11:48]
Fokkers zijn wat dat betreft nog grotere kuddedieren dan normale mensen.
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 11:48 schreef Slarioux het volgende:
Iedereen loopt gewoon me met de anti-Kane club... net als dat iedereen braaf roept dat ie een hekel aan breezers heeft en weet ik veel wat nog meer.Fokkers zijn wat dat betreft nog grotere kuddedieren dan normale mensen.
quote:Om heel fok daarvoor uit te maken gaat nogal vaar. Is Maar tis zeker deels waar, er zijn erg veel meelopers. Net als op GOT.
Iedereen loopt gewoon me met de anti-Kane club... net als dat iedereen braaf roept dat ie een hekel aan breezers heeft en weet ik veel wat nog meer.Fokkers zijn wat dat betreft nog grotere kuddedieren dan normale mensen.
Je hoort hier ook niemand praten over het eerste Kane album, waar toendertijd wel erg veel positieve reacties op waren. Vreemd, niet?
quote:Ik vind Dinand altijd ZO dom overkomen. En die nieuwe single is zeker in het begin echt een kopie van een ouder nummer van ze. Maar Let it Be klinkt dan wel weer aardig.
Op donderdag 10 oktober 2002 20:47 schreef Arcee het volgende:
Kane was vanochtend bij Evers op bezoek. Wat praat die Dinand raar, zeg. Het lijkt wel zo'n stem voor een buikspreekpop.
quote:Argh! Die man heet GAVIN Rossdale... ken uw namen
teveel lijken op Kevin Rossdale.
Zelfde geldt ook voor Kane, Dinand is zang-technisch volgens mij heel erg zwak, maar door z'n hele 'air' van 'kijk mij eens hoe goed ik ben' wordt het nog overdrevenener. Het is zo arrogant. Bovendien heb ik bij Dinand altijd het gevoel dat hij niet echt is, geen echte emotie toont. Hij denkt dat je door een beetje schreeuwen met je kaken op elkaar emotie kan tonen, maar dan heb je het mis.
quote:
Oh en ik las net iets over een door een producer bij elkaar geraapt zooitje, maar de jongens hebben elkaar in een strandtent ontmoet en ze traden eens op en daar kwam toevallig een platen bobo kijken....ja en dan gaat dat balletje rollen.
En een beetje arrogantie mag best, je kan mij niet wijsmaken dat fokkers daar geen last van hebben Feit dat sommige mensen Kane afkraken enkel omdat de zanger raar is zijn voor mij ook nogal arrogant eigenlijk
quote:Ah, en daarom is bijna iedereen maar bij Sita gaan spelen
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:16 schreef Sonja27 het volgende:[..]
![]()
![]()
HAHAHA hele goede!!!! Ach ik maak me daar echt niet meer druk om. Naar het schijnt is Ahoy uitverkocht dus dat zijn dan toch een heleboel duizend mensen die Kane wel waarderen! Zo slecht gaat het dus nog niet.
Oh en ik las net iets over een door een producer bij elkaar geraapt zooitje, maar de jongens hebben elkaar in een strandtent ontmoet en ze traden eens op en daar kwam toevallig een platen bobo kijken....ja en dan gaat dat balletje rollen.
quote:Serieus? Ik dacht dat Kane al werd gehyped vanaf de allereerste single, Where do I go now. Of bedoel je dat je ze kent van het clubcircuit van voor de release van die die single?
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:11 schreef Sonja27 het volgende:
Ik ben 28, al jaren Kane fan (nog voor de hype toen iedereen nog zei "Kane wie is dat?")
quote:Op Radio 3 wel... Daar werd je werkelijk doodgegooid met Where do I go Now. Ik heb een plaat nog nooit zo snel leren haten.
Op zaterdag 12 oktober 2002 12:31 schreef Sonja27 het volgende:
Kane werd pas echt een hit na Damn Those Eyes. Daarvoor had je al die toestanden nog niet hoor.
quote:Hij zo'n aparte aardappelstem..
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:25 schreef Sonja27 het volgende:
Er zijn wel meer mensen met een accent in Nederland, haat je die ook allemaal
quote:Ik haat alle mensen.
Op zaterdag 12 oktober 2002 21:25 schreef Sonja27 het volgende:
Er zijn wel meer mensen met een accent in Nederland, haat je die ook allemaal
quote:Inderdaad. En Jantje Smit heeft nog veel meer platen verkocht en meer mensen bij de optredens dan Kane dus die is nog veel beter.
Op zaterdag 12 oktober 2002 11:16 schreef Sonja27 het volgende:[..]
![]()
![]()
HAHAHA hele goede!!!! Ach ik maak me daar echt niet meer druk om. Naar het schijnt is Ahoy uitverkocht dus dat zijn dan toch een heleboel duizend mensen die Kane wel waarderen! Zo slecht gaat het dus nog niet.
quote:Ja, inderdaad. Ik heb die plaat op mijn vakantiewerk destijds echt zo vaak gehoord dat ik er nou nog trauma's van heb.
Op zaterdag 12 oktober 2002 12:41 schreef Grobbel het volgende:[..]
Op Radio 3 wel... Daar werd je werkelijk doodgegooid met Where do I go Now. Ik heb een plaat nog nooit zo snel leren haten.
Er is niks mis met Kane.
Dat hij een rot kop is of vreems accent heeft.... daar kan hij toch weinig aan doen.
Er is wel iets mis met sommige aanhangers van kane... aanhangers die niet voor de muziek 'aanhangen' maar om dinand.
.... eehm als ik er nu ff over nadenk, is die kane toch wel minder.
dinand=artiesten naam?
artiesten naam
quote:Goh vertel ons wat nieuws
Op zaterdag 12 oktober 2002 12:53 schreef -Dalai- het volgende:
die gast...met z'n accent
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 18:01 schreef wegwerpbeker het volgende:
Kane is voor ranzige tienermeisjes met natte slipjes, net zoals dat direct gedoe.
Maar bovenal de commerciele zooi die eromheen hangt...
quote:Big Daddy Kane
Op zondag 20 oktober 2002 00:21 schreef BAZZA het volgende:
Ze geven mensen met de naam Kane een slechte naam
quote:Er zijn wel mee mensen met de naam Kane hoor
Op zondag 20 oktober 2002 00:24 schreef Zander het volgende:Big Daddy Kane
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 18:01 schreef wegwerpbeker het volgende:
Kane is voor ranzige tienermeisjes met natte slipjes, net zoals dat direct gedoe.
quote:Pfff... Dinand profileert zich hier even als de Pim Fortuyn van de Popmuziek. Ik hoop echt dat ze genadeloos op hun muil gaan...
Over een jaar of twee, in 2004, wil ik in de Kuip staan. Ik weet dat sommige mensen zich ergeren aan dergelijke uitspraken. Zoiets hoort niet in Nederland. Ik maak nu eenmaal geen geheim van mijn visies en ambities, en probeer bovendien altijd waar te maken wat ik zeg.''
quote:En het zal hem helaas nog wel lukken ook.
Op zondag 20 oktober 2002 02:30 schreef Zander het volgende:
Uit het interview in het AD:
[..]Pfff... Dinand profileert zich hier even als de Pim Fortuyn van de Popmuziek. Ik hoop echt dat ze genadeloos op hun muil gaan...
Een liveregistratie van Kane in de Paradiso vond ik in ieder geval vreselijk en echt aardig naar het publiek was hij ook niet.
quote:Nou ja, in de Kuip kunnen nog altijd wel iets meer mensen dan in Ahoy en ik denk niet dat ze in Nederland nog veel meer nieuwe fans kunnen trekken dan ze nu al hebben. Ach, verder boeit het me ook niet zoveel, ware het niet dat er genoeg bands in Nederland zijn die dergelijk succes veel meer verdienen dan blaaskaak Dinand en zijn ingehuurde knechtjes.
Op zondag 20 oktober 2002 02:33 schreef Seborik het volgende:
En het zal hem helaas nog wel lukken ook.
Sorry, geen woorden voor zo gemaakt/slecht .....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |