abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:58:30 #226
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97946058
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

EG, vat het niet als een aanval op, maar wat voor uitkering heb jij nu? Zit je ook in de WAJONG?
Je ben denk ik in de war met mij :P
Ik zit in de WAJONG (wel een nuluitkering). Blijven er weinig opties over...
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_97946842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:17 schreef CoolGuy het volgende:

Ik zeg niet dat ik niet scherp ben in mijn bewoordingen, want dat ben ik wel, met reden, maar ga me niet vertellen dat ik alleen maar een wajonghater ben en daar verder geen verstand van heb.
Ik heb ook niet gesteld dat je een Wajonghater bent en ook niet dat jij daar geen verstand ervan zou hebben. Dit even voor de goede orde.

Ik zou het mooi vinden om het hele vraagstuk integraal c.q. "meta" te willen benaderen. De discussie wordt slechts gedegradeerd tot een werknemersprobleem met een handicap. En daar gaat het al mis.

Eigenlijk ben ik gewoon een CDA-er en eigenlijk ook een beetje fan van JPB. Nog steeds. Die had steeds over het nemen van verantwoordelijkheid. En verantwoordelijkheid nemen moet je van alle partijen vragen ipv slechts ene partij. (door ze o.a. in kwaad daglicht te stellen)

De grote fout is om met z'n alle een sfeer te creeren van werknemers die niet zouden willen. Dat doet gewoon geen recht aan de werkelijkheid. Het percentage niet-willers is in werkelijkheid relatief klein, laat ik zeggen zo'n 10%?

Ik denk dat het percentage niet-willers bij de werkgevers 90% bedraagt....Ligt bij die laatste partij eigenlijk het probleem?

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 09-06-2011 18:28:45 ]
pi_97946967
Offtopic, maar toch even voor de goede orde: kuthoer en noob Bodar.
pi_97947014
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:22 schreef Absurditeit het volgende:
Offtopic, maar toch even voor de goede orde: kuthoer en noob Bodar.
Waar is dit voor nodig?
pi_97947055
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waar is dit voor nodig?
Ah, is toch heerlijk man.
pi_97947121
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:24 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Ah, is toch heerlijk man.
Je naam wordt wel eer aangedaan.
pi_97947227
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je naam wordt wel eer aangedaan.
Is ook wat waard. Dat kun je van lang niet iedereen zeggen.
pi_97947267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zou het mooi vinden om het hele vraagstuk integraal c.q. "meta" te willen benaderen. De discussie wordt slechts gedegradeerd tot een werknemersprobleem met een handicap. En daar gaat het al mis.

Eigenlijk ben ik gewoon een CDA-er en eigenlijk ook een beetje fan van JPB. Nog steeds. Die had steeds over het nemen van verantwoordelijkheid. En verantwoordelijkheid nemen vraag je aan alle partijen ipv slechts ene partij.

De grote fout is om met z'n alle een sfeer te creeren van werknemers die niet zouden willen. Dat doet gewoon geen recht aan de werkelijkheid. Het percentage niet-willers is in werkelijkheid relatief klein, laat ik zeggen zo'n 10%?

Ik denk dat het percentage niet-willers bij de werkgevers 90% bedraagt....

Ben 't in grote lijnen met je eens (de percentages laat ik maar in 't midden liggen, maar die bedoelde jij natuurlijk ook niet als exacte waarheid ;) )

Het ding is, het is prima als er mensen zijn die wajongers aan het werk willen helpen en met tips komen, maar is het dan niet gewoon beter daarvoor een nieuwe topicreeks te openen?
Het schept nogal wat verwarring als je baanadvies gaat geven in een topic die oorspronkelijk bedoeld is om de eigenwaarde voor mensen met een wajong uitkering te bespreken.

Er druppelen zo nu en dan nieuwe users binnen met een verhaal(tje) over hun ervaringen met de wajong en eigenwaarde, waarna ze bestookt worden met tips over hoe ze nog een baan zouden kunnen vinden.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:28 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Is ook wat waard. Dat kun je van lang niet iedereen zeggen.
Tsja...das maar goed ook :P *kijkend naar z'n eigen naam*
pi_97947340
Gaaf ben ik, en dat zal ik ook altijd blijven. 8-)
pi_97947383
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Gaaf ben ik, en dat zal ik ook altijd blijven. 8-)
Trouwens, je avatar, ben jij dat echt?

(wil met m'n quotejes niet zo lukken ahem :P)
pi_97947424
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Laat ik eerst even vragen of je dat zou willen?
pi_97947441
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Laat ik eerst even vragen of je dat zou willen?
Hmm...naja, je kijkt tenminste wel vrolijk :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:35:34 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97947457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik denk dat het percentage niet-willers bij de werkgevers 90% bedraagt....Ligt bij die laatste partij eigenlijk het probleem?

onzin. bij 1 op de 3 werkgevers is het zelfs in de CAO geregeld.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97947493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het waren ook geen absolute getallen hoor. Was meer om wat anders aan te geven

Het probleem is een beetje dat, zelfs al is het officieel geregeld, het nog niet wil zeggen dat er ook naar gehandeld wordt

Zelfs bij verscheidene vrijwilligers baantjes die ik heb gehad werden mensen met een wajong weggepest, want ze hadden liever een "normale" werkloze
pi_97947545
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Een heilige en koning als Antoine Bodar niet kennen. :')
pi_97947644
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dat zou betekenen dat 1 op de 3 werkgevers een representatief pct arbeidsgehandicapten in dienst heeft? Daar geloof ik dus echt niets van. Het papier zal wel geduldig zijn, maar de praktijk is sowieso anders.

En mocht het in het meest gunstige geval kloppen, quod non, dan stel ik vast dat bij 2 op de 3 dus geen regeling bij CAO heeft. Dat zou je op z'n minst te denken moeten geven.
pi_97947766
Die percentages die ik gaf, zijn uiteraard indicatief en discutabel. Ik durft iig wel de stelling aan dat er meer arbeidsgehandicapten aan de slag willen dan werkgevers zijn die ze daadwerkelijk DUURZAAM willen aannemen....

In 1 zin staat het hele probleem samengevat, maar de politiek kietelt liever de werkgevers door ze te blijven legitimeren de krenten uit de pap te halen. En dat dit laatste onhoudbaar is, weet eigenlijk iedereen....

Politiek is KIEZEN. De wil ontbreekt helaas.
pi_97947906
Daar komt nog bij dat het vaak zo gaat dat wanneer er een tekort aan arbeidskrachten is, wajongers nog wel eens worden aangenomen waarna ze bij een grotere werkloosheid als eerste aan de kant worden gezet

Mensen met een wajong hebben (door de problemen die ze hebben) vaak een mindere CV, mindere opleiding en zijn "lastiger" als werknemer dan iemand die niet in de wajong terecht is gekomen (de misbruikers en foutief afgekeurden daargelaten).
pi_97948029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Daar komt nog bij dat het vaak zo gaat dat wanneer er een tekort aan arbeidskrachten is, wajongers nog wel eens worden aangenomen waarna ze bij een grotere werkloosheid als eerste aan de kant worden gezet
Exact. Worden ze al überhaupt aangenomen, kans is op z'n zachts gezegd al minimaal, dan worden ze blijvend geconfronteerd met het gegeven dat ze idd steeds de grootste kans hebben om te worden ontslagen. Dus een vele grotere baanonzekerheid en stress dus dan de "gemiddelde" werknemer. Ik hoef niemand uit te leggen wat een chronische tergende onzekerheid een mens doet. Dat alleen al is ziekmakend....
pi_97948174
Precies. In die gevallen biedt vrijwilligerswerk een betere uitkomst. Het is sowiezo stabieler, minder stressvol en bovendien ook "vervullend", ze doen wat terug voor de maatschappij en vallen niet steeds weer terug door een te hoge werkdruk.

Zo ken ik er 1 die bijvoorbeeld de heggen snoeit van een locale voetbalvereniging. Dan hoeft die vereniging geen betaalde kracht in te huren en wordt de contributie lager, waardoor ook armere gezinnen hun kinderen op een club kunnen doen.

Zo ook 1tje die bijvoorbeeld plantjes water geeft in een lokaal ziekenhuis.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:15:04 #246
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97948998
en zo verzandt het weer in negatief gelul over de boze werkgevers :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97950163
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom ervaren jullie het als vervelend dat mensen je willen helpen met werk zoeken?
Ik lees al lang niet alles meer mee, en ervaar jouw hulp om mensen aan werk te helpen ook niet als vervelend maar soms zijn er wel mensen die denken alles te weten en zelf ook een aardig handje hebben in zwart/wit denken (wat op een stoornis zou kunnen wijzen ( :') _O- )

Ik heb je meerdere malen zien vragen naar GAF scores, daar heb jij iets mee geloof ik.
Ik heb het opgevraagd; 23.
-weg-
pi_97950330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:15 schreef Maanvis het volgende:
Tuurlijk. Maar dat doet het ook bij mensen die geen beperking hebben. De werkgever heeft het altijd gedaan. En ja, in een geval waarbij iemand een beperking heeft, zal je minder snel aangenomen worden ja. Het draait om geld en snelheid en tijd. Maar er zijn genoeg kansen voor mensen uit de wajong. Moet je per se bij een "normale" werkgever terecht komen dan?
pi_97953316
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:15 schreef Maanvis het volgende:
Je loopt liever om het echte probleem heen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')