Je ben denk ik in de war met mijquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
EG, vat het niet als een aanval op, maar wat voor uitkering heb jij nu? Zit je ook in de WAJONG?
Ik heb ook niet gesteld dat je een Wajonghater bent en ook niet dat jij daar geen verstand ervan zou hebben. Dit even voor de goede orde.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zeg niet dat ik niet scherp ben in mijn bewoordingen, want dat ben ik wel, met reden, maar ga me niet vertellen dat ik alleen maar een wajonghater ben en daar verder geen verstand van heb.
Waar is dit voor nodig?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:22 schreef Absurditeit het volgende:
Offtopic, maar toch even voor de goede orde: kuthoer en noob Bodar.
Ben 't in grote lijnen met je eens (de percentages laat ik maar in 't midden liggen, maar die bedoelde jij natuurlijk ook niet als exacte waarheidquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zou het mooi vinden om het hele vraagstuk integraal c.q. "meta" te willen benaderen. De discussie wordt slechts gedegradeerd tot een werknemersprobleem met een handicap. En daar gaat het al mis.
Eigenlijk ben ik gewoon een CDA-er en eigenlijk ook een beetje fan van JPB. Nog steeds. Die had steeds over het nemen van verantwoordelijkheid. En verantwoordelijkheid nemen vraag je aan alle partijen ipv slechts ene partij.
De grote fout is om met z'n alle een sfeer te creeren van werknemers die niet zouden willen. Dat doet gewoon geen recht aan de werkelijkheid. Het percentage niet-willers is in werkelijkheid relatief klein, laat ik zeggen zo'n 10%?
Ik denk dat het percentage niet-willers bij de werkgevers 90% bedraagt....
Tsja...das maar goed ookquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:28 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Is ook wat waard. Dat kun je van lang niet iedereen zeggen.
Trouwens, je avatar, ben jij dat echt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Gaaf ben ik, en dat zal ik ook altijd blijven.
Laat ik eerst even vragen of je dat zou willen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Trouwens, je avatar, ben jij dat echt?
Hmm...naja, je kijkt tenminste wel vrolijkquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik eerst even vragen of je dat zou willen?
onzin. bij 1 op de 3 werkgevers is het zelfs in de CAO geregeld.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk dat het percentage niet-willers bij de werkgevers 90% bedraagt....Ligt bij die laatste partij eigenlijk het probleem?
Het waren ook geen absolute getallen hoor. Was meer om wat anders aan te gevenquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
onzin. bij 1 op de 3 werkgevers is het zelfs in de CAO geregeld.
Een heilige en koning als Antoine Bodar niet kennen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Trouwens, je avatar, ben jij dat echt?
En dat zou betekenen dat 1 op de 3 werkgevers een representatief pct arbeidsgehandicapten in dienst heeft? Daar geloof ik dus echt niets van. Het papier zal wel geduldig zijn, maar de praktijk is sowieso anders.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
onzin. bij 1 op de 3 werkgevers is het zelfs in de CAO geregeld.
Exact. Worden ze al überhaupt aangenomen, kans is op z'n zachts gezegd al minimaal, dan worden ze blijvend geconfronteerd met het gegeven dat ze idd steeds de grootste kans hebben om te worden ontslagen. Dus een vele grotere baanonzekerheid en stress dus dan de "gemiddelde" werknemer. Ik hoef niemand uit te leggen wat een chronische tergende onzekerheid een mens doet. Dat alleen al is ziekmakend....quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Daar komt nog bij dat het vaak zo gaat dat wanneer er een tekort aan arbeidskrachten is, wajongers nog wel eens worden aangenomen waarna ze bij een grotere werkloosheid als eerste aan de kant worden gezet
Ik lees al lang niet alles meer mee, en ervaar jouw hulp om mensen aan werk te helpen ook niet als vervelend maar soms zijn er wel mensen die denken alles te weten en zelf ook een aardig handje hebben in zwart/wit denken (wat op een stoornis zou kunnen wijzen (quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom ervaren jullie het als vervelend dat mensen je willen helpen met werk zoeken?
Tuurlijk. Maar dat doet het ook bij mensen die geen beperking hebben. De werkgever heeft het altijd gedaan. En ja, in een geval waarbij iemand een beperking heeft, zal je minder snel aangenomen worden ja. Het draait om geld en snelheid en tijd. Maar er zijn genoeg kansen voor mensen uit de wajong. Moet je per se bij een "normale" werkgever terecht komen dan?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:15 schreef Maanvis het volgende:
en zo verzandt het weer in negatief gelul over de boze werkgevers
Je loopt liever om het echte probleem heen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:15 schreef Maanvis het volgende:
en zo verzandt het weer in negatief gelul over de boze werkgevers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |