abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 12 juni 2011 @ 18:59:39 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_98074432
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 18:37 schreef Gulo het volgende:

[..]

Exact. (als 90 cm dus te laag voor je is)

Wil je een stenen werkblad of hpl?
Mijn gevoel zegt dat 90 cm gemiddeld gezien te laag is. Dat is ook te zien aan de vele reacties.

En het is nu niet een bepaalde keuze die achteraf eenvoudig kunt veranderen ;) dus dan speel ik liever op safe en neem ik 95 of 98 cm als aanrecht hoogte. Wat voor uitstraling de keuken moet gaan krijgen of wat voor soort werkblad we gaan gebruiken zijn we eigenlijk nog niet mee bezig.

Het is zeg maar allemaal nog een beetje in de planningsfase :), beter voor die tijd een beetje ori๋nteren dan op het moment zelf de verkeerde keuzes maken. Wel moet de keuken passen bij een jaren 30 huis dus het zal wel een keuken worden met een beetje landelijke uitstraling met iets van creme / gebroken wit als kleur voor de kasten en dan een mooi bijpassend blad.

quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 18:37 schreef densmee het volgende:
of rvs rand 2 cm boven het blad uit laten steken zodat er niet zomaar rotzooi achter komt
RVS lijkt mij wel heel erg storend; qua materiaal past ook helemaal niet bij wat we op het oog hebben.
pi_98074443
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 18:55 schreef densmee het volgende:

[..]

ja en als je dan een keer water op het aanrecht laat lopen dan loopt dat weer direct tussen het raam en het aanrecht.
is lastig schoonmaken en een mooi geborstelde rvs rand is ook heel strak
Als je dat gewoon goed kit zou dat geen probleem mogen zijn toch? :? Ik zou sowieso niet zo bang zijn dat er vocht achter komt. Kan nooit veel zijn.
pi_98075135
hierbij simpele voorbeeldjes met geschatte maten
waarbij het aanrecht gewoon doorloopt naar onder

of een opstaand randje van een materiaal anders dan RVS
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 13 juni 2011 @ 00:51:54 #54
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98096645
Das dus precies wat ik bedoelde. En wat het materiaal betreft van dat opstaande randje, dat kun je toch gewoon vanhetzelfde materiaal maken als dat blad? Mocht je natuursteen nemen besteel je gewoon een lange plint erbij in dat materiaal.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98102631
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 17:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Om even een goed beeld te schetsen van de situatie, voeg ik even de volgende foto toe van hoe het nu is.

[ afbeelding ]
Zou ik er dus 95 cm of 98 cm van maken dan kom ik boven de vensterbank uit wat denk ik van de buitenkant gezien echt helemaal nergens op gaat lijken.
Je ziet dat bij meer oude huizen. Het hoort gewoon een beetje bij nieuwe keukens in oude huizen. Ik persoonlijk zou er een bak maken die een centimeter of 20 diep is van blad-tot-vensterglas, en daar dan mooie kruidenpotten neerzetten. Zit je niet tegen die rand aan te kijken van buitenaf.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_98102661
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 09:38 schreef bart1977 het volgende:

[..]

Je ziet dat bij meer oude huizen. Het hoort gewoon een beetje bij nieuwe keukens in oude huizen. Ik persoonlijk zou er een bak maken die een centimeter of 20 diep is van blad-tot-vensterglas, en daar dan mooie kruidenpotten neerzetten. Zit je niet tegen die rand aan te kijken van buitenaf.
Dat is ook een leuk idee! ^O^ Past qua uitstraling ook goed bij een keuken met een beetje een landelijke uitstraling die vonkenboer wil.
pi_98103374
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 00:51 schreef klusfoobje het volgende:
Das dus precies wat ik bedoelde. En wat het materiaal betreft van dat opstaande randje, dat kun je toch gewoon vanhetzelfde materiaal maken als dat blad? Mocht je natuursteen nemen besteel je gewoon een lange plint erbij in dat materiaal.
bij natuursteen is dat geen probleem inderdaad maar bij composiet enzo wel
pi_98103604
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:36 schreef densmee het volgende:

[..]

Waarom?
pi_98103904
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef Gulo het volgende:

[..]

Waarom?
ik dacht dat het niet mogelijk is om randen met 2 kanten gepolijst te krijgen was?
pi_98106303
tuurlijk wel. een composietblad is toch altijd aan de bovenkant en aan de voorkant gepolijst (en ook nog de zijkanten).
pi_98106504
Composiet kan je natuurlijk op dezelfde manier bewerken als graniet inderdaad.
  maandag 13 juni 2011 @ 17:40:00 #62
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98119879
lijkt mij idd ook gene probleem, en wat die potten betreft, waarom dan niet direct een soort plantenbak die er precies inpast. Daar stop je je al die dingen in die je in de keuken nodig hebt. Mint, peterselie... etc.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98121363
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 09:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat is ook een leuk idee! ^O^ Past qua uitstraling ook goed bij een keuken met een beetje een landelijke uitstraling die vonkenboer wil.
Zet er kruiden in. Komt helemaal bij elkaar zo O+
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 18:24:24 #64
92034 crew  Vonkenboer
pi_98121794
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 09:38 schreef bart1977 het volgende:

[..]

Opzich geen slecht idee ^O^, en hoewel ik het helemaal niet zie gebeuren dat wij die kruiden echt gaan gebruiken ( :@ ) het echte koken zit zeg maar niet in het bloed van mij en mijn vriendin.

Maar wat niet is kan nog komen !

quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:40 schreef klusfoobje het volgende:
lijkt mij idd ook gene probleem, en wat die potten betreft, waarom dan niet direct een soort plantenbak die er precies inpast. Daar stop je je al die dingen in die je in de keuken nodig hebt. Mint, peterselie... etc.
Een hele bak is dan direct weer zo overdreven :+
pi_98122285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:13 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Achja, er zijn ook mensen van 1.80 die een bed kopen van 2.20 of vinden dat ze plekken met meer beenruimte in het vliegtuig nodig hebben. Dat mag.
Hier 1.60 met een bed va 180x210 :@ Maar in het vliegtuig vind ik meer beenruimte dan weer niet nodig :)

Ontopic. Ik heb met mijn 1.60 een keukenblad op hoogte 90 cm en dat bevalt mij prima met koken.
Dus als je vriendin (een stuk) langer dan 1.60 is dan geef ik haar geen ongelijk als het blad hoger zou moeten komen...
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 18:40:56 #66
92034 crew  Vonkenboer
pi_98122458
Mijn vriendin is ongeveer even groot als ik zelf, iets kleiner denk ik.

Ik ben 1,85 cm en mijn vriendin 1,80 :)
pi_98123517
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:36 schreef densmee het volgende:

[..]

Nee hoor, hier composiet aanrechtbladen van Arte di Granito m้t 10 cm spatranden, en bovendien eettafel 90X180 plus alle vensterbanken beneden van hetzelfde als het blad, kortom, composiet is in alle maten te maken.

Overigens hier aanrechthoogte 95 cm, ik ben 1.66, man 1.82 (maar die kookt niet ;) ) en is een prima hoogte voor ons beiden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lottekoekkie op 13-06-2011 19:32:21 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_98137054
ik snap inderdaad niet waarom keukenbouwers nog steeds met die antieke 90 cm werken. Nu moet je met je stelvoeten verhogen, en dan krijg je weer een hogere plint.

Gewoon standaardiseren die 95 cm, met hogere kastjes en niet hogere stelpoten. Of gewoon op maat laten maken natuurlijk :P
pi_98173679
Hier 98 cm hoogte. Bevalt prima!
pi_98657704
bij ons hebben we het blad op 104 gehangen, wat is dat prettig wanneer je boven de 2m bent!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')