abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98108458
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:07 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Meestal krijgen rokers zo rond hun 50 ste klachten.
Ik snap dan nooit dat ze dan wel stoppen met roken als het allemaal niets zou uitmaken.
Er zijn vele redenen om te stoppen en 1 daarvan is gezondheid, maar voor velen is ook de prijs een motief....roken is langzamerhand een elite bezigheid geworden die velen zich niet meer kunnen veroorloven.

Maak de prijs een euro per pakje (wat de normale verkoopprijs is) en het aantal rokers stijgt binnen no time met sprongen.
  maandag 13 juni 2011 @ 13:12:06 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98108559
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:07 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Meestal krijgen rokers zo rond hun 50 ste klachten.
Ik snap dan nooit dat ze dan wel stoppen met roken als het allemaal niets zou uitmaken.
ik kreeg op mijn 40 ste vlekken voor de ogen en zweten , dan wil je wel stoppen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98108914
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:10 schreef Kingstown het volgende:

Er zijn vele redenen om te stoppen en 1 daarvan is gezondheid, maar voor velen is ook de prijs een motief....roken is langzamerhand een elite bezigheid geworden die velen zich niet meer kunnen veroorloven.

Maak de prijs een euro per pakje (wat de normale verkoopprijs is) en het aantal rokers stijgt binnen no time met sprongen.
Als het over de kosten gaat dan vraag ik me af of rokers wel zoveel goedkoper zijn.
Ze gaan misschien wat eerder dood maar in de laatste fase van hun leven kosten ze ook meer.
Dan denk ik aan hart en vaatziekten, bloeddruk en longproblemen waar allemaal hele dure behandelingen en medicijnen voor nodg zijn.
  maandag 13 juni 2011 @ 13:22:06 #129
323876 michaelmoore
pi_98108973
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:20 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Als het over de kosten gaat dan vraag ik me af of rokers wel zoveel goedkoper zijn.
Ze gaan misschien wat eerder dood maar in de laatste fase van hun leven kosten ze ook meer.
Dan denk ik aan hart en vaatziekten, bloeddruk en longproblemen waar allemaal hele dure behandelingen en medicijnen voor nodg zijn.
Die laatste fase duurt maar een paar maanden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98109271
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:22 schreef michaelmoore het volgende:

Die laatste fase duurt maar een paar maanden
Ik bedoel met die laatste fase de periode dat ze afhankelijk worden van medicijnen en behandelingen.
Dat kan wel een tijdje duren.
  maandag 13 juni 2011 @ 13:29:38 #131
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_98109302
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij zegt dat dit kabinet weinig met volksgezondheid op heeft, dus vraag ik jou of er troebel water uit jouw kraan komt.

Ik vind dit ook een kut-kabinet, maar om nou te roepen dat ze niet zoveel met gezondheidszorg op hebben is onzin....ze maken andere keuzes als dat jij mss gemaakt zou hebben, maar dat is een ander verhaal.
Sterker: dit kabinet heeft weinig op met Nederland, maar kijkt enkel naar hun (berkompen, xenofobe en conservatieme) kader en voert dat vervolgens uit. Dat jij dat mss anders noemt is een ander verhaal.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 13 juni 2011 @ 13:32:33 #132
323876 michaelmoore
pi_98109415
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:28 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik bedoel met die laatste fase de periode dat ze afhankelijk worden van medicijnen en behandelingen.
Dat kan wel een tijdje duren.
Nee geloof ik niet, je kunt ook zeggen dat mensen die veel sporten veel breken en dus meer kosten.

De afhankelijkheid van het kartel van zorgverzekeraars doet mij twijfelen of er wel een relatie is tussen premies en kosten, of dat we gewoon systematisch worden uitgemolken, geef mij maar het ziekenfonds
pi_98109673
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:32 schreef michaelmoore het volgende:

Nee geloof ik niet, je kunt ook zeggen dat mensen die veel sporten veel breken en dus meer kosten.

De afhankelijkheid van het kartel van zorgverzekeraars doet mij twijfelen of er wel een relatie is tussen premies en kosten, of dat we gewoon systematisch worden uitgemolken, geef mij maar het ziekenfonds
Ik geloof ook niet dat het zoveel moet kosten maar dat is nou eenmaal het probleem van de zorg.
Dat is ooit begonnen in de kloosters om de mens te helpen en ergens is het mis gegaan waardoor het in handen kwam van de elite.
Toen was het kennelijk ineens nodig om zorgverleners als goden te zien en te belonen en die vreemde gedachtegang is er nog steeds.
pi_98109811
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:20 schreef thumbnail het volgende:

[..]

http://www.nieuws.nl/497601
  maandag 13 juni 2011 @ 13:54:39 #135
323876 michaelmoore
pi_98110384
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:37 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat het zoveel moet kosten maar dat is nou eenmaal het probleem van de zorg.
Dat is ooit begonnen in de kloosters om de mens te helpen en ergens is het mis gegaan waardoor het in handen kwam van de elite.
Toen was het kennelijk ineens nodig om zorgverleners als goden te zien en te belonen en die vreemde gedachtegang is er nog steeds.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 13:37 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het erge is dat het kabinet er alles aan doet om te voorkomen dat Europese verzekeraars mee kunnen doen.

En Nederlanders die naar Spanje emigreren, toch verplicht zich moeten verzekeren bij een van de 4 Nederlandse zorgverzekeraars
pi_98112611
lijkt mij dat als je minder gaat vergoeden veel mensen dan maar minder zorg gaan gebruiken zelf als het hard nodig is en er dus ook minder geld gaat binnenkomen in de zorg wat dan z'n effecten op het personeel zal hebben, zelf zal ik in ieder geval gaan stoppen met sommige zorg die nu nog bijna helemaal vergoed word anders gaat m'n portemonaie teveel pijn doen :{
  maandag 13 juni 2011 @ 18:47:36 #137
108913 Godshand
guide4you
pi_98122726
quote:
0s.gif [b]Op maandag 13 juni 2011 13:54 schreef michaelmoore het volgende:[/b

En Nederlanders die naar Spanje emigreren, toch verplicht zich moeten verzekeren bij een van de 4 Nederlandse zorgverzekeraars
4? Er zijn er wel meerdere hoor.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_98122801
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 18:47 schreef Godshand het volgende:

[..]

4? Er zijn er wel meerdere hoor.
Vroeger waren er 40, maar met de vrije markt zijn er tientallen de nek omgedraaid....uh gefuseerd.
Als consument hebben we nu veel minder keuze.
  maandag 13 juni 2011 @ 19:55:51 #139
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_98126318
quote:
15s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:20 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik kan mezelf gewoon citeren en dan dit nieuwsbericht eraan toevoegen:

[..]

Bron: NOS Teletekst

De tabaksindustrie wordt door het kabinet-Rutte op zijn wenken bediend. :N
Het zal eens tijd worden. Uitstekend dat dit soort nare clubjes niet meer gefinancierd worden.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 13 juni 2011 @ 19:59:48 #140
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_98126555
quote:
15s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:20 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik kan mezelf gewoon citeren en dan dit nieuwsbericht eraan toevoegen:

[..]

Bron: NOS Teletekst

De tabaksindustrie wordt door het kabinet-Rutte op zijn wenken bediend. :N
Roken is een zaak van mensen zelf. Een stichting als Stivoro heeft wel degelijk bestaansrecht maar er is geen enkele reden om dit vanuit een overheid te financieren. Net als een pro-rook-club overigens, het is een zaak van mensen zelf. Een overheid hoort er geen mening over te hebben, en al helemaal niet als ze er zelf financieel tot de oksels toe inzit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 13 juni 2011 @ 20:00:20 #141
346939 Janneke141
pi_98126582
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef pinine het volgende:
lijkt mij dat als je minder gaat vergoeden veel mensen dan maar minder zorg gaan gebruiken zelf als het hard nodig is en er dus ook minder geld gaat binnenkomen in de zorg wat dan z'n effecten op het personeel zal hebben, zelf zal ik in ieder geval gaan stoppen met sommige zorg die nu nog bijna helemaal vergoed word anders gaat m'n portemonaie teveel pijn doen :{
Dan zijn we het er dus over eens dat dat kennelijk geen noodzakelijke zorg is.
pi_98128570
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zijn we het er dus over eens dat dat kennelijk geen noodzakelijke zorg is.
als je goed gelezen had zag je dat ik het ook over zorg had die echt hard nodig is maar dus onbetaalbaar wordt
  maandag 13 juni 2011 @ 20:33:48 #143
346939 Janneke141
pi_98128780
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:31 schreef pinine het volgende:

[..]

als je goed gelezen had zag je dat ik het ook over zorg had die echt hard nodig is maar dus onbetaalbaar wordt
Dan hebben jij en ik een andere definitie van wat noodzakelijk is. Maar uit je post kan ik uitsluitend opmaken dat je met bepaalde zorg stopt omdat anderen dat niet meer voor je betalen.
pi_98129172
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan hebben jij en ik een andere definitie van wat noodzakelijk is. Maar uit je post kan ik uitsluitend opmaken dat je met bepaalde zorg stopt omdat anderen dat niet meer voor je betalen.
jij stemt zeker vvd? want dan vindt ik je reactie begrijpelijk
  maandag 13 juni 2011 @ 20:53:18 #145
346939 Janneke141
pi_98129894
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:39 schreef pinine het volgende:

[..]

jij stemt zeker vvd? want dan vindt ik je reactie begrijpelijk
Dat is belangrijk omdat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')