abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:43:21 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97900868
Nou, laten we maar ophouden met de zorgverzekering, je krijgt toch niets meer vergoed

Mw Schippers die als Minister van VGZ in het Kabinet zit, komt recht uit de directiekamer van Achmea
en lijkt er te zitten om even de rendementen op te vijzelen, voor de aandeeelhouders

quote:
wo 08 jun 2011, 17:58 | 89 reacties
Schippers wil schrappen in basispakket zorg
DEN HAAG - Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) wil volgend jaar gaan snijden in het basispakket in de gezondheidszorg om de forse overschrijdingen bij Volksgezondheid op te vangen. Ingewijden hebben dat woensdag gemeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 08-06-2011 21:37:55 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97901011
De rest ook maar even posten dan:
quote:
Dit jaar is er een overschrijding op de zorg van 1,1 miljard euro, die onder meer wordt opgevangen met meevallers. Als het kabinet helemaal niet zou ingrijpen, zouden de overschrijdingen in 2015 oplopen tot 3 miljard euro per jaar.
Daarom moet ook het basispakket eraan geloven. Zo verdwijnen therapieën om te stoppen met roken uit het pakket, net als dieetadvisering. Wie met chronische klachten naar de fysiotherapeut gaat, moet meer behandelingen zelf betalen: 20. Mensen met psychische klachten moeten een hogere eigen bijdrage betalen en krijgen minder consults vergoed. In plaats van acht zijn dat er straks nog vijf.
Ook huisartsen moeten een bijdrage leveren. Volgens ingewijden moeten zij ongeveer 130 miljoen euro van hun budget inleveren.
Het kabinet moet vrijdag nog een knoop doorhakken over de voorstellen van Schippers. De minister wilde woensdag niet vooruitlopen op de maatregelen om de groei van de zorguitgaven te matigen. Ze wees erop dat ondanks de financieel-economische crisis het kabinet er deze periode 15 miljard euro extra voor uittrekt. „Voorkomen moet worden dat de zorguitgaven nog verder oplopen.”
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_97901302
Eerst wordt roken in de kleine horeca weer oogluikend toegestaan, nu gaat stoppen met roken-therapie uit het basispakket. Lobbyïst Hans Hillen, toevallig ook minister van Defensie, heeft zijn werk uitstekend gedaan.

Mensen met weinig geld worden door deze ingrepen het hardst geraakt. Zo kennen we de VVD weer. Het valt wel op trouwens. Nu de Eerste Kamerverkiezingen voorbij zijn, komt ineens het ene na het andere asociale voorstel...
pi_97901394
waarom zou stoppen met roken en dieetadvisering in het basispakket moeten zitten? ik vind het prima als die mensen blijven roken want goed voor de schatkist :) al die stoppers kosten vadertje staat veel te veel geld
pi_97901492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:53 schreef Salatrel het volgende:
waarom zou stoppen met roken en dieetadvisering in het basispakket moeten zitten? ik vind het prima als die mensen blijven roken want goed voor de schatkist :) al die stoppers kosten vadertje staat veel te veel geld
Precies, als ze zelf zo nodig eraan gaan beginnen moeten ze ook maar zo stoer zijn er weer zelf af te komen, of je dokt er maar voor :{w
Dat ze het vooral moeten blijven doen ben ik het dan weer niet mee eens, hoewel de overheid inderdaad een groot probleem heeft als iedereen ineens zou stoppen.

Maar dat kan prima uit het basispakket hoor ^O^
pi_97901644
quote:
4s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:55 schreef c0nd0r het volgende:

Dat ze het vooral moeten blijven doen ben ik het dan weer niet mee eens
mensen die roken brengen accijns in het laatje.... bovendien gaan ze gemiddeld eerder dood waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden...

met dikkerdjes precies hetzelfde.. door hun ongezonde leefstijl leven ze minder lang waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden... daarnaast sporten ze over het algemeen niet/minder waardoor ze ook minder snel blessures oplopen en dus gewoon aan het werk kunnen blijven :)
pi_97901709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mensen die roken brengen accijns in het laatje.... bovendien gaan ze gemiddeld eerder dood waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden...

met dikkerdjes precies hetzelfde.. door hun ongezonde leefstijl leven ze minder lang waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden... daarnaast sporten ze over het algemeen niet/minder waardoor ze ook minder snel blessures oplopen en dus gewoon aan het werk kunnen blijven :)
Prima, betalen we daar aan minder, maar je zorgpremie schiet als een gek de grond uit, dus je schiet er weinig mee op ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:00:35 #8
323876 michaelmoore
pi_97901797
mooi toch ding he die marktwerking van de VVD
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97902064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
mooi toch ding he die marktwerking van de VVD
De overheid dat het basispakket aanpast, en jij begint over marktwerking.
Doe je huiswerk eens voordat jij je zo onsterfelijk belachelijk maakt met die domme opmerking.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_97902117
Als mensen echte marktwerking zouden willen moet de overheid z'n handen van het basispakket houden.
Faal van de eeuw.
pi_97902123
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Prima, betalen we daar aan minder, maar je zorgpremie schiet als een gek de grond uit, dus je schiet er weinig mee op ;)
Anders zou de zorgpremie nóg harder stijgen.

Overigens vind ik de andere zaken zorgwekkender. Roken/te zwaar zijn hebben de meeste mensen zelf in de hand (ja, ik weet dat er mensen zijn met een te traag werkende schildklier....), maar je zult maar chronisch pijnpatient zijn of psychisch in de lappenmand zitten....dat zijn vaak dingen waar je zelf dan weer niets aan kunt doen....daar op bezuinigen vind ik kwalijker dan het stoppen met eten/roken er uit gooien.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:15:19 #12
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_97902524
quote:
Dat dus. Accijns op tabak elk jaar met 1% plus de inflatie verhogen en nu eindelijk eens haast gaan maken met de invoering van vet-tax.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_97902670
quote:
Kortzichtigheid ten top. Dit is preventief beleid, bedoeld om erger te voorkomen. Voor een minister van Volksgezondheid zou een optimale volksgezondheid het doel moeten zijn. De minister die er nu zit, maakt zich drukker om de kassa.
pi_97903943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:18 schreef Boldface het volgende:

[..]

Kortzichtigheid ten top. Dit is preventief beleid, bedoeld om erger te voorkomen. Voor een minister van Volksgezondheid zou een optimale volksgezondheid het doel moeten zijn. De minister die er nu zit, maakt zich drukker om de kassa.
In een ideale samenleving waar genoeg geld is ja, maar dat is er dus niet, dus moet er versoberd worden. Is het IVF er trouwens ook al uit? Dat is wmb zeker geen basisvoorziening.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:43:41 #15
323876 michaelmoore
pi_97904315
quote:

. De minister die er nu zit, maakt zich drukker om de kassa.
Ze komt uit de directiekamer van Achmea dus er moet wel verdiend worden he.

Het is het ziekenfonds niet
Leve de marktwerking
pi_97904449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze komt uit de directiekamer van Achmea dus er moet wel verdiend worden he.

Het is het ziekenfonds niet
Leve de marktwerking overheidsingrijpen.
Dit heeft niks met marktwerking te maken.
Faal van de eeuw.
pi_97904713
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:06 schreef huhggh het volgende:

[..]

De overheid dat het basispakket aanpast, en jij begint over marktwerking.
Doe je huiswerk eens voordat jij je zo onsterfelijk belachelijk maakt met die domme opmerking.
Volgens mij werd wer wel wat gezegd over belangenverstrengeling..
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:51:48 #18
323876 michaelmoore
pi_97904870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:37 schreef Kingstown het volgende:

Dat is wmb zeker geen basisvoorziening.
Blijft er wel iets in ??
De huisarts ??
En het ziekenhuis ?
pi_97904918
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij werd wer wel wat gezegd over belangenverstrengeling..
Ik ken de achtergrond van Schippers niet.
Maar ben zelf tegen belangenverstrengeling.
Nogmaals, dat heeft niks met marktwerking te maken.
Mensen moeten eens zelf leren nadenken ipv als een papegaai onzin napraten.
Faal van de eeuw.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:53:49 #20
323876 michaelmoore
pi_97905038
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef huhggh het volgende:
Als mensen echte marktwerking zouden willen moet de overheid z'n handen van het basispakket houden.
Maar dan wordt het toch veel te duur, dan moet je het hele netto salaris overmaken aan de zorgverzekeraars
pi_97906031
Ag ja joh, laten we het nog duurder maken! En dan vind de politiek het vreemd dat honderdduizenden geen zorgverzekering kunnen betalen, de zorg is bijna de grootste kostenpost van een gemiddeld gezin man! Je kan beter die hele shit gewoon opzeggen en illegaal zonder verzekering leven, als je dan wat hebt laten ze je heus niet doodbloeden hoor :') .

Ik snap ook wel dat zorg niet gratis is en dat ziekenhuis en personeel betaald moeten worden, uiteraard ook geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is de ontzettend hoge prijs. Gemiddeld genomen ben je nu al 100 euro per maand per persoon kwijt voor een redelijke verzekering, dat is gewoon ongelooflijk.

Ondertussen wel miljarden uitgeven aan ontwikkelingshulp, Europa (Griekenland, Portugal, EU-belasting, etc.) en defensie. Zolang het geld maar niet naar het eigen volk gaat (Onderwijs, Openbaar vervoer, de zorg, etc.) :( -O- w/ .
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:49:32 #22
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97909422
Dus verplicht weer meer betalen voor minder.
Zo kennen we de marktwerking. Mogelijk gemaakt door het CDA, de VVD en de PVV.

Dat de basiszorg maar gaat snijden in de minister.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_97910404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In een ideale samenleving waar genoeg geld is ja, maar dat is er dus niet, dus moet er versoberd worden. Is het IVF er trouwens ook al uit? Dat is wmb zeker geen basisvoorziening.
Ik ben het helemaal met je eens dat er versoberd moet worden, maar begin dan wel op de juiste plekken. In de directiekamers en daar direct onder bijvoorbeeld.
Uiteraard hoeft het geen liefdewerk oud papier te worden en mag er best een acceptabele vergoeding tegenover staan, maar er blijft gewoon te veel aan de strijkstok hangen zodat de gelden niet op de plekken komen waar ze daadwerkelijk nodig zijn.

Voorbeeld, een hulpmiddelencentrum moet bezuinigen. Dat snijdt niet in het (inmiddels bijna 1 op 1) management, maar op de vloer waar het werk dus nu door ruim een derde minder aan personeel moet worden gedaan.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97910757
Even het cruciale benadrukken:

quote:
De minister wilde woensdag niet vooruitlopen op de maatregelen om de groei van de zorguitgaven te matigen. Ze wees erop dat ondanks de financieel-economische crisis het kabinet er deze periode 15 miljard euro extra voor uittrekt. „Voorkomen moet worden dat de zorguitgaven nog verder oplopen.”
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:16:36 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_97911548
Het liefst alles alles uit het basispakket. En de regelgeving beperken tot een hygiëne/kwaliteitscontrole in het ziekenhuis/huisartsenpraktijk.

De enige echte vrije 'zorg ' is de plastische chirurgie. Spotgoedkoop en van hoge kwaliteit.
pi_97913402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Dus verplicht weer meer betalen voor minder.
Zo kennen we de marktwerking. Mogelijk gemaakt door het CDA, de VVD en de PVV.

Dat de basiszorg maar gaat snijden in de minister.
Mensen die niet kunnen lezen en als ware alu-hoedjes overal marktwerking in zien, daar waar het niet is. :')

Wat moet het toch heerlijk zijn om zo dom te zijn.
Faal van de eeuw.
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:18:45 #27
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97916388
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:35 schreef huhggh het volgende:

[..]

Mensen die niet kunnen lezen en als ware alu-hoedjes overal marktwerking in zien, daar waar het niet is. :')

Wat moet het toch heerlijk zijn om zo dom te zijn.
Valt wel mee hoor, beter dan al die goedpraters en volgers *O*
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_97918922
We gaan de ortho kosten verlagen per 1 Juli met 16% en per 1 januari 2012 nogmaals 16%.
Dus we hebben met z'n allen jaren teveel betaald voor de orthodontist.
Ging vandaag dus spoelmiddel halen die je moet gebruiken als je een slotjes beugel heb.
Wat denk je, per 1 Juni uit de basis verzekering gehaald dus zelf betalen.
Anti biotica zalf per 1 Juni uit basis verzekering gehaald :{
Wat gaat er nog meer volgen zo stiekum tussendoor?
Loslaten, is het ultieme houden van.
  donderdag 9 juni 2011 @ 00:09:19 #29
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_97919574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:58 schreef Noelle06 het volgende:
We gaan de ortho kosten verlagen per 1 Juli met 16% en per 1 januari 2012 nogmaals 16%.
Dus we hebben met z'n allen jaren teveel betaald voor de orthodontist.
Ging vandaag dus spoelmiddel halen die je moet gebruiken als je een slotjes beugel heb.
Wat denk je, per 1 Juni uit de basis verzekering gehaald dus zelf betalen.
Anti biotica zalf per 1 Juni uit basis verzekering gehaald :{
Wat gaat er nog meer volgen zo stiekum tussendoor?
maakt niet uit je ,je betaalt de eerste 270 euro toch zelf(eigen risico ,ook voor het basispakket.
heb de rekening nog liggen van afgelopen jaar .
There is only one religion
  donderdag 9 juni 2011 @ 00:15:12 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97919890
quote:
[..]
Ik geloof niet dat iemand stopt omdat het vergoed wordt uit het basispakket, succesvol stoppen met roken heeft alleen te maken met je wil om te stoppen, en hoe zo'n dure methode je daar ook voor gebruikt, van gratis cold turkey of gewoon afbouwen tot dure pillen, motivatietraining enz. enz. enz. het is altijd goedkoper dan blijven roken.

Dus in feite is het nonsens dat het vergoed wordt, juist omdat de slagingskans vooral afhangt van je wil om te stoppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97920355
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:15 schreef Leandra het volgende:
Ik geloof niet dat iemand stopt omdat het vergoed wordt uit het basispakket, succesvol stoppen met roken heeft alleen te maken met je wil om te stoppen, en hoe zo'n dure methode je daar ook voor gebruikt, van gratis cold turkey of gewoon afbouwen tot dure pillen, motivatietraining enz. enz. enz. het is altijd goedkoper dan blijven roken.

Dus in feite is het nonsens dat het vergoed wordt, juist omdat de slagingskans vooral afhangt van je wil om te stoppen.
Dat zo'n traject wordt vergoed, kan juist het zetje zijn waarom mensen een poging wagen om te stoppen. En als zoiets geld kost, kan dat juist de reden zijn om dat niet te doen. Verder blijf ik bij hetgeen ik over lobbyïst Hillen heb gezegd: mission accomplished.
pi_97920491
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:15 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat dus. Accijns op tabak elk jaar met 1% plus de inflatie verhogen en nu eindelijk eens haast gaan maken met de invoering van vet-tax.
Vind je het nou daadwerkelijk zo'n gigantisch probleem dat niet iedereen een gezondheidsfreak is die 90+ wil worden dat je mensen er maar toe moet dwingen :')?
pi_97920813
We lopen met open ogen achter Amerika aan die net op de kop is gegaan met het zorgstelsel. Wij gaan diezelfde kant op.

Ik betaal nu al 120 euro voor alleen basis en tandarts. De eigen bijdrage stijgt elk jaar waar ik nooit overheen kom.

Laatst moest ik wat medicijnen hebben, kreeg mooi een rekening van alle kosten...

Betalen, betalen, betalen, maar declareren... How maar... Ik betaal voor de ongezonde mensen, dikzakken en rokers.
  donderdag 9 juni 2011 @ 00:57:27 #34
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_97921713
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:24 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat zo'n traject wordt vergoed, kan juist het zetje zijn waarom mensen een poging wagen om te stoppen. En als zoiets geld kost, kan dat juist de reden zijn om dat niet te doen. Verder blijf ik bij hetgeen ik over lobbyïst Hillen heb gezegd: mission accomplished.
Als je zelf betaald ben je eerder geneigd door te gaan met het traject.
  donderdag 9 juni 2011 @ 00:58:43 #35
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_97921762
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:34 schreef fokvragen het volgende:
Ik betaal voor de ongezonde mensen, dikzakken en rokers.
Nee dat doen ze in Amerika juist niet. In Nederland wel.
pi_97922906
quote:
Wie met chronische klachten naar de fysiotherapeut gaat, moet meer behandelingen zelf betalen: 20. Mensen met psychische klachten moeten een hogere eigen bijdrage betalen en krijgen minder consults vergoed.
Dit baart mij dan wel weer zorgen. Veel mensen gaan al niet doordat die eerte dertien eigen behandelingen al niet op te brengen zijn (zie bijvoorbeeld studenten en alleenstaande moeders) Je betaalt ongeveer vijfendertig euro per behandeling en wil het effect hebben moet je in het begin al twee keer per week komen.

Het tweede baart mij nog veel meer zorgen. Ik denk niet alleen aan zelfmoordpatiënten, maar ook aan mensen die door hun situatie het gevoel hebben niets meer te verliezen hebben. Die mensen ook nog een extra psychische druk te bezorgen hebben meer kans op volledig doordraaien.

Of denkt de regering echt dat die mensen langdurig hulp zoeken wanneer je alles zelf moet betalen? Vaak willen juist dit soort mensen niet eens hulp.

En dan vervolgens nog meer werkelozen, want geen patiënten/klanten.

Denkt de regering nu echt zo simpel? Hoe kan het dat we vroeger nog niet eens de helft betaalden en iedereen wel gewoon geholpen kon worden? Ligt dit aan de privatisering? Leg me het dan eens in jip en janneke taal uit, want ik snap totaal niets van die besluiten die alleen maar zorgen voor nog meer ellende voor burgers en economie (uiteindelijk...en daar moeten we naar kijken...niet de cijfers van twee jaar winst). Waar komt in vredesnaam die 1.1 miljard teveel weg? Kunnen ze daar geen berekeningen maken qua verwachtte kosten? Is de gezondheidszorg zo belachelijk duur geworden?

Ga vooral de huisartsen aanpakken.Nog minder aantrekkelijk om huisarts te worden, dus nog minder huisartsen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 9 juni 2011 @ 01:39:42 #37
323876 michaelmoore
pi_97923084
quote:
... How maar... Ik betaal voor de ongezonde mensen, dikzakken en rokers.
Nee je betaalt voor de winst van de zorgverzekeraar en hun superrijke aandeelhouders, dat is nu marktwerking
pi_97923284
quote:
We lopen met open ogen achter Amerika aan die net op de kop is gegaan met het zorgstelsel. Wij gaan diezelfde kant op.

Ik betaal nu al 120 euro voor alleen basis en tandarts. De eigen bijdrage stijgt elk jaar waar ik nooit overheen kom.

Laatst moest ik wat medicijnen hebben, kreeg mooi een rekening van alle kosten...

Betalen, betalen, betalen, maar declareren... How maar... Ik betaal voor de ongezonde mensen, dikzakken en rokers.
Een ongelukje zit in een klein hoekje, net als dat een tumor of andere ziekten niet kijken naar naar afkomst of IQ of gewicht. Wie weet kom je nog wel een keer over je eigen bijdrage heen.
Rokers betalen überhaupt veel meer dan wie dan ook qua belastingen, en leven vaak korter dus uiteindelijk goedkoper.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_97923457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:09 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

maakt niet uit je ,je betaalt de eerste 270 euro toch zelf(eigen risico ,ook voor het basispakket.
heb de rekening nog liggen van afgelopen jaar .
Was dat niet 170?
pi_97926956
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee je betaalt voor de winst van de zorgverzekeraar en hun superrijke aandeelhouders, dat is nu marktwerking
Hoe komt het dat je zo dom bent om steeds dezelfde onzin te blijven herhalen?
Faal van de eeuw.
pi_97927105
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:51 schreef Boldface het volgende:
Eerst wordt roken in de kleine horeca weer oogluikend toegestaan, nu gaat stoppen met roken-therapie uit het basispakket. Lobbyïst Hans Hillen, toevallig ook minister van Defensie, heeft zijn werk uitstekend gedaan.

Mensen met weinig geld worden door deze ingrepen het hardst geraakt. Zo kennen we de VVD weer. Het valt wel op trouwens. Nu de Eerste Kamerverkiezingen voorbij zijn, komt ineens het ene na het andere asociale voorstel...
Als je de zorg goedkoper wil maken moet je juist roken promoten. Rokers zijn 60000 goedkoper voor de zorg, en dan zijn de accijns en niet uitgekeerde AOW premies nog buiten beschouwing gelaten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:51:17 #42
324665 meth77
to do or not to do
pi_97927159
Is wel goed dat de vorige minister van VGZ het automatisch donorschap heeft tegengehouden, anders waren de kosten nog veel hoger geweest voor de zorgverzekeraars
pi_97927174
quote:
We lopen met open ogen achter Amerika aan die net op de kop is gegaan met het zorgstelsel.

_O- _O- _O- _O- _O- , sukkel. Rokers en dikkers betalen JOUW zorg.
Probeer eens met feiten te komen ipv met onderbuikargumenten

http://www.nu.nl/gezondhe(...)okers-goedkoper.html

Juist de gezond levende mensen zouden veel meer moeten gaan betalen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:00:27 #44
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_97927376
quote:
Ik betaal voor de ongezonde mensen, dikzakken en rokers.
Dat is het mooie aan een Sociale Verzekering. Iedereen betaald voor iedereen.

Ik ben blij dat ik het kan betalen en dat ik er geen gebruik van hoef te maken. Sterker, ik hoop dat ik nog 80 jaar 'voor niks' betaal! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:01:56 #45
116015 SicSicSics
pi_97927416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:54 schreef paddy het volgende:
Was dat niet 170?
Ligt aan de verzekering die je afsluit. Als jij minder premie wil betalen betaal je meer eigen risico. Verplicht eigen risico is inderdaad 170.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_97927521
Er schijnen ongeveer een miljoen mensen bij een psychiater onder behandeling te staan, ik vraag me af hoe groot het gedeelte daarvan is die daar zitten omdat ze een spreekwoordelijke scheet dwars zit. Prima zaak dat dat zelf bekostigt moet gaan worden. Vergoedingen voor hulp bij stoppen met roken, ook zo'n bodemloze put. Of je rookt gewoon door en zeikt niet of je pleurt dat pakje in de vuilnisbak en stopt ermee, simpel. Dat zoiets ook nog eens geld zou moeten kosten is gewoon te belachelijk voor woorden. Dat mag rustig uit het basispaket, en had er eigenlijk van huis uit niet eens in moeten zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:07:21 #47
324665 meth77
to do or not to do
pi_97927574
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:05 schreef Hathor het volgende:
Er schijnen ongeveer een miljoen mensen bij een psychiater onder behandeling te staan, ik vraag me af hoe groot het gedeelte daarvan is die daar zitten omdat ze een spreekwoordelijke scheet dwars zit.
In de strafkampen van Noord-Korea hebben ze ook geen psychologen
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:09:23 #48
225540 Pugg
Friends forever
pi_97927635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:05 schreef Hathor het volgende:
Er schijnen ongeveer een miljoen mensen bij een psychiater onder behandeling te staan, ik vraag me af hoe groot het gedeelte daarvan is die daar zitten omdat ze een spreekwoordelijke scheet dwars zit. Prima zaak dat dat zelf bekostigt moet gaan worden. Vergoedingen voor hulp bij stoppen met roken, ook zo'n bodemloze put. Of je rookt gewoon door en zeikt niet of je pleurt dat pakje in de vuilnisbak en stopt ermee, simpel. Dat zoiets ook nog eens geld zou moeten kosten is gewoon te belachelijk voor woorden. Dat mag rustig uit het basispaket, en had er eigenlijk van huis uit niet eens in moeten zitten.
Iemand als u gun je een spontane zenuwinstorting die héél veel zorg vraagt.
pi_97927651
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:07 schreef meth77 het volgende:

[..]

In de strafkampen van Noord-Korea hebben ze ook geen psychologen
Goh das interessant joh. :{w
pi_97927665
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:09 schreef Pugg het volgende:

[..]

eensgelijks. Maar dan drink ik wel een paar biertjes en dan ben ik de volgende dag alles weer vergeten, kost de staat niks ook niet.
pi_97927777
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:51 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- , sukkel. Rokers en dikkers betalen JOUW zorg.
Probeer eens met feiten te komen ipv met onderbuikargumenten

Juist de gezond levende mensen zouden veel meer moeten gaan betalen.
Dat dus. Mensen die denken dat hun gezonde levensstijl goedkoop is. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_97927854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:09 schreef Pugg het volgende:

[..]

Jij vindt het niet veel te belastend voor de zorg als er een miljoen mensen bij een psychiater lopen? Hoe kan het nou zo zijn dat we 1 miljoen depressievelingen normaal vinden?
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:19:41 #53
116015 SicSicSics
pi_97927922
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:16 schreef Wokkel het volgende:
Jij vindt het niet veel te belastend voor de zorg als er een miljoen mensen bij een psychiater lopen? Hoe kan het nou zo zijn dat we 1 miljoen depressievelingen normaal vinden?
Hoe kan het zo zijn dat we in een land als dit 1 miljoen depressievelingen hebben!? :')
Fine, fuck you then!
pi_97927971
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hoe kan het zo zijn dat we in een land als dit 1 miljoen depressievelingen hebben!? :')
Zoveel supporters heeft FC Volendam niet eens.
pi_97927981
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:19 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Goeie vraag, ik weet het antwoord ook niet. Het riekt naar aanstelleritus en aandachtstekort.
pi_97928036
Zo, dat wordt wederom een flinke knauw voor de chronisch zieken. Ik ben er financieel al heel wat op achteruit gegaan sinds ik heel veel niet meer kan aftrekken bij de belasting. Dat is zeker al 1000-1500 euro op jaarbasis. Ik ontvang ook de tegemoetkoming niet, want ik gebruik geen medicijnen en ga niet meer naar de fysio omdat dat te vermoeiend is en ik na zoveel jaar wel min of meer weet wat ik moet en waar ik op moet letten. Ik train thuis dmv wii fit en home trainer en yoga matje - allemaal zelf bekostigd uiteraard. Maar goed, dan ben ik -volgens de regels van toewijzing - niet meer chronisch ziek. :)
Mocht ik echter weer achteruit gaan en nieuwe uitval krijgen (ik heb ms) moet ik wel weer naar de fysio. Lekker dan. Vraag me wel af of deze eigen bijdrage ook geldt voor fysio via het revalidatiecentrum. Want anders weet ik wel wie ik ga bellen. :Y
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:45:39 #57
116015 SicSicSics
pi_97930830
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:40 schreef Spatzmann het volgende:
Ook lekker praktisch dat eerstelijns psychologische hulp wordt aangepakt. Ja, mensen overspannen thuis laten zitten is goedkoper zeker....
Wat moet je bij een psycholoog als je overspannen bent/ voelt dat je overspannen gaat worden? :?

Regel dat lekker met je baas en de bedrijfsarts.
Fine, fuck you then!
pi_97931013
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat moet je bij een psycholoog als je overspannen bent/ voelt dat je overspannen gaat worden? :?

Regel dat lekker met je baas en de bedrijfsarts.
Dit dus. Overspannen zijn lijkt me primair iets tussen werkgever en werknemer
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:20:02 #59
324665 meth77
to do or not to do
pi_97932048
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:21 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Goeie vraag, ik weet het antwoord ook niet. Het riekt naar aanstelleritus en aandachtstekort.
lijkt me wel.

In Birma hebben ze geen depressie
pi_97932136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
Nou, laten we maar ophouden met de zorgverzekering, je krijgt toch niets meer vergoed

Mw Schippers die als Minister van VGZ in het Kabinet zit, komt recht uit de directiekamer van Achmea
en lijkt er te zitten om even de rendementen op te vijzelen, voor de aandeeelhouders

[..]

Tsk. Beter bezuinigen ze op ambtenaren.
pi_97934070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:20 schreef meth77 het volgende:

[..]

lijkt me wel.

In Birma hebben ze geen depressie
In Birma heb je ook geen baas/overheid/bedrijven die je de hele dag aan je kop aan het zeuren zijn en van alles van je moeten.
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:08:32 #62
324665 meth77
to do or not to do
pi_97935865
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

In Birma heb je ook geen baas/overheid/bedrijven die je de hele dag aan je kop aan het zeuren zijn en van alles van je moeten.
Wel die je voor een grijpstuiver 12 uur per dag laten slaven, voordeel is dat je geen loonstrook krijgt en er geen loonbelasting wordt ingehouden, je hoeft ook geen hypotheek af te sluiten over je zelf gebouwde hut

donderdag 9 juni 2011 @ 14:27:09 #63
3542 Gia
User under construction
pi_97936687
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:51 schreef Boldface het volgende:
Mensen met weinig geld worden door deze ingrepen het hardst geraakt.
Hoezo?
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:32:59 #64
3542 Gia
User under construction
pi_97936884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:33 schreef paddy het volgende:

Och, de gewichtsconsulenten krijgen er klanten bij. Een echte dietist is namelijk onbetaalbaar.
pi_97937720
Ze moeten eerst maar eens terugdraaien dat de medisch specialisten zzp'ers zijn. Ze rekenen nu torenhoge uurlonen omdat de verzekeraars (dus de burger) toch wel betalen.

De ziekenhuizen moeten ze gewoon weer in dienst nemen. ipv inhuren.
pi_97947819
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:21 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn. :|W
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:47:53 #67
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_97950421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 00:27 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vind je het nou daadwerkelijk zo'n gigantisch probleem dat niet iedereen een gezondheidsfreak is die 90+ wil worden dat je mensen er maar toe moet dwingen :')?
Nee hoor, maar betaal dan ook gewoon zelf de rekening. De gezondheidszorg is enerzijds duurder omdat die van zeer hoog niveau geworden is. Sommige soorten van kanker zijn volledig te genezen, met hiv valt te leven en een hartkwaal valt tegenwoordig te verhelpen. Anderzijds is de gezondheidszorg ook duurder door de welvaart. Voornoemde aandoeningen zijn ontstaan door onze moderne levenswijze.
Aangeboren afwijkingen kan niemand wat aan doen, daarvoor betaal ik -als gezond persoon- graag aan mee. Wat ik minder prettig vind is dat ik moet meebetalen aan de behandeling voor iemand die twee keer per week naar de snackbar gaat en een pakje sigaretten per dag rookt.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_97951064
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:47 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Nee hoor, maar betaal dan ook gewoon zelf de rekening. De gezondheidszorg is enerzijds duurder omdat die van zeer hoog niveau geworden is. Sommige soorten van kanker zijn volledig te genezen, met hiv valt te leven en een hartkwaal valt tegenwoordig te verhelpen. Anderzijds is de gezondheidszorg ook duurder door de welvaart. Voornoemde aandoeningen zijn ontstaan door onze moderne levenswijze.
Aangeboren afwijkingen kan niemand wat aan doen, daarvoor betaal ik -als gezond persoon- graag aan mee. Wat ik minder prettig vind is dat ik moet meebetalen aan de behandeling voor iemand die twee keer per week naar de snackbar gaat en een pakje sigaretten per dag rookt.
Voor de extra kosten hoef je het niet te doen, die zijn er namelijk niet (sterker nog, dikke mensen en rokers zijn zelfs goedkoper volgens het RIVM)
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:02:34 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97951074
quote:
[..]
En hoeveel wens je te betalen voor een kind met een aangeboren afwijking die mogelijk (of zelfs zeer waarschijnlijk) veroorzaakt is door het roken van de ouders, of zelfs van de moeder tijdens de zwangerschap?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97951692
wat zou er volgens jullie nog meer uit het basispakket kunnen?

ik vind dat abortus en kraamzorg er ook uit kan
pi_97951751
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:15 schreef missyB het volgende:
wat zou er volgens jullie nog meer uit het basispakket kunnen?

ik vind dat abortus en kraamzorg er ook uit kan
IVF.
pi_97951896
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

En hoeveel wens je te betalen voor een kind met een aangeboren afwijking die mogelijk (of zelfs zeer waarschijnlijk) veroorzaakt is door het roken van de ouders, of zelfs van de moeder tijdens de zwangerschap?
In dat geval zou iedereen die nu 35+ is (more or less....) een aangeboren afwijking moeten hebben. 80% van de vrouwen rookten destijds en ook tijdens de zwangerschap.

Dat gedramatiseer altijd....
pi_97951912
ivf vind ik weer niet maaar mag van mij wel beperkt worden.
is nu ook al meen ik?
Die persoon kan er immers niets aan doen dat hij/zij onvruchtbaar is.
maar bijv abortus kan je voorkomen door op een juiste manier anticonceptie te gebruiken evt dubbelop.Kraamzorg hoort gewoon voor je eigen rekening te komen, jij wilt dat kind immers, je zorgt ook voor kamertje, uitzet etc en dit hoort er gewoon bij.
pi_97952039
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:20 schreef missyB het volgende:
ivf vind ik weer niet maaar mag van mij wel beperkt worden.
is nu ook al meen ik?
Die persoon kan er immers niets aan doen dat hij/zij onvruchtbaar is.
maar bijv abortus kan je voorkomen door op een juiste manier anticonceptie te gebruiken evt dubbelop.Kraamzorg hoort gewoon voor je eigen rekening te komen, jij wilt dat kind immers, je zorgt ook voor kamertje, uitzet etc en dit hoort er gewoon bij.
In mijn beleving hoort een kinderwens niet bij de basiszorg.

Abortus hangt er vanaf....dochter die door vader misbruikt is en zwanger geraakt, mag van mij aanspraak maken op een gratis abortus. Er zitten altijd wel wat grijstinten aan een verhaal. ;)
pi_97952412
De kinderwens op zich niet maar wel als het lichaam het af laat weten en men medische ingrijpen nodig heeft die wens te vervullen.Ik kan leven met bijv 2 pogingen vergoed daarna 50% zelf betalen voor 2 pogingen en daarna helemaal zelf betalen.
Ook het kraampakket mag uit het basispakket, zelf kopen kost je iet van 45 euro wat je nodig hebt en er gaan duizenden pakketten de deur uit naar verzekerden dus hop ook afschaffen.
Wat de abortus betreft daar zou een regeltje voor kunnen komen bijv onder de 18 in basispakket daarboven zelf dokken, je bent dan slim genoeg om te weten dat je ook een morningafter pil kunt kopen/krijgen.
Ik vind dat de flaporen operatie voor kinderen tot 16 jaar weer vergoed dient te worden.
Kind zal maar mega flappies hebben en pa en ma geen geld voor operatie en kind jaren gepest, dan word dan tig ritjes riagg wat veel meer kost dan die operatie.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:08:21 #76
19242 yavanna
Results may vary.
pi_97954226
Ik vind het opmerkelijk dat je het Riagg benoemt voor een kind met flaporen en het geen probleem vind om tienduizenden ongewenste kinderen op de wereld te laten komen. Dat is natuurlijk vragen om problemen, voor zowel de kinderen als hun ouders.

Als de redenering is dat je na je 18'de goed kunt nadenken, dan zou er nog veel meer niet vergoed kunnen worden, zoals b.v. alle sportblessure's.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_97955804
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:08 schreef yavanna het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat je het Riagg benoemt voor een kind met flaporen en het geen probleem vind om tienduizenden ongewenste kinderen op de wereld te laten komen. Dat is natuurlijk vragen om problemen, voor zowel de kinderen als hun ouders.

Als de redenering is dat je na je 18'de goed kunt nadenken, dan zou er nog veel meer niet vergoed kunnen worden, zoals b.v. alle sportblessure's.
Ik ga niet voor 10.000 ongewenste kinderen, ik ga voor het zelf betalen van een abortus vanaf 18 jaar.
De meeste abortussen komen toch echt door laconiek anticonceptiebeleid.
Als je jezelf oud genoeg vind om sex te hebben ben je ook oud genoeg je anticonceptie zeer goed te regelen wil je niet met een kind komen te zitten.

Mijn vraag was wat vinden jullie wat geschrapt kan worden?
Als jij sportblessures geschrapt zou wllen zien is dat jou mening, ik heb nog niet over de sportblessures nagedacht.
Was benieuwd wat men zou gaan zeggen wat er evt uit zou kunnen.
Niet om er een waardeoordeel over te vellen waarom
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:50:09 #78
323876 michaelmoore
pi_97960580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:35 schreef missyB het volgende:

[..]
Mijn vraag was wat vinden jullie wat geschrapt kan worden?
Ik denk dat de zorgverzekeraars zelf wel uit maken wat er uit moet, om meer rendabel te worden
pi_97962062
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn. :|W
Leg jij het eens uit dan, waarom hebben we een miljoen mensen in Nederland die anti depressiva slikken?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:30:06 #80
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_97967547
Oke , ik denk zo.......
Ik gun een ieder de behandeling op medisch gebied die hij of zij nodig acht om gezond te worden en te blijven. Ook vindt ik het niet erg daar wat voor te betalen (¤130,- p/mnd incl de kinderen)
Wat ik wel erg vindt is de eigen bijdragen , nu verplicht eigen risico dat van geen ophouden weet, van verhogingen . (verplicht eigenrisico van 260 euro dit jaar en 270 euro volgend jaar en na dat jaar een uitgekleed basis pakket en toren hoge verplicht eigen risico waar ik niet voor gekozen heb in mijn verzekering. minder premie betalen is verhoogt eigen risico toch?
Het is de verzekeraar die mij b-kwaliteit medicijnen laat slikken die ik dus zelf moet betalen van dat eigen risico maar ik mag niet kiezen voor de a-medicijnen, die ik ook dan zelf betaal uit het eigen risico!
De zorgverzekering opzich zelf is dus al een risico.

Zorg nodig geld opzij zetten want de rekening krijg je aan het eind van het jaar !
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:35:31 #81
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_97967651
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat de zorgverzekeraars zelf wel uit maken wat er uit moet, om meer rendabel te worden
De zorgverzekeraars hebben zelf allerlie behandelingen in hun pakket gestopt om mensen over te halen bij hun een verzekeing af te sluiten.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 01:55:52 #82
323876 michaelmoore
pi_97967887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 01:35 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

De zorgverzekeraars hebben zelf allerlei behandelingen in hun pakket gestopt om mensen over te halen bij hun een verzekering af te sluiten.
Joh , we hebben maar vier zorgverzekeraars in Nederland, die hebben heus wel overleg over wat ze doen hoor, ze hebben zelfs een overlegkantoor http://www.cvz.nl/

Die hoeven niets weg te halen bij elkaar
Ze hebben zelfs een ex-werknemer in het kabinet
Mw Edith Schippers van Achmea is nu minister van VGZ
pi_97967998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Juist, dom geblaat.

De accijnzen zijn niet voldoende om de kosten in de AWBZ ed op te vangen.

Daarbij leven dikkerdjes en rokers wel korter, maar zijn gemiddeld veel en vaker ziek en kosten ze dus veel meer geld, dan een gezond iemand, die pas de laatste paar jaar van zijn/haar leven ernstig ziek is (80, Alzheimer en versleten).

Srry, moest hier ff op reageren...

Dit verplichte basispakket is sowieso duur, geef maar de oude tweedeling ziekenfonds/private verzekering. De rijke mensen regelen zelf een dure verzekering met vanalles gedekt.

De mensen die het minder breed hebben regelen een ziekenfonds.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 02:07:34 #84
323876 michaelmoore
pi_97968026
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Juist, dom geblaat.

Daarbij leven dikkerdjes en rokers wel korter, maar zijn gemiddeld veel en vaker ziek en kosten ze dus veel meer geld, dan een gezond iemand, die pas de laatste paar jaar van zijn/haar leven ernstig ziek is (80, Alzheimer en versleten).

Dit verplichte basispakket is sowieso duur, geef maar de oude tweedeling ziekenfonds/private verzekering. De rijke mensen regelen zelf een dure verzekering met vanalles gedekt.

Helaas die tijd is voorbij, we zitten nu in de marktwerking
pi_97968080
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Helaas die tijd is voorbij, we zitten nu in de marktwerking
Het idee was dat door marktwerking de prijzen zouden dalen en de kosten voor de overheid zouden dalen :D

Zorg moet sowieso niet via de markt gaan, dat gaat al eeuwen in de VS mis...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 03:34:16 #86
117098 Hathor
Effe niet
pi_97968931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Juist, dom geblaat.

Wat een ongelofelijk dom geblaat zeg, ik rook al meer dan 30 jaar en ben nooit ziek, niet eens een griepje, en datzelfde geldt zo'n beetje voor iedereen die ik ken en rookt. Waarom zouden rokers vaker ziek zijn dan niet rokers? Omdat ze zogenaamd een lagere weerstand hebben? Vind je het heel vervelend als ik daar even smakelijk om moet lachen?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 03:48:57 #87
323876 michaelmoore
pi_97968980
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:13 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het idee was dat door marktwerking de prijzen zouden dalen en de kosten voor de overheid zouden dalen :D

Zorg moet sowieso niet via de markt gaan, dat gaat al eeuwen in de VS mis...
Door marktwerking moeten de winsten stijgen, en graag met dubbele cijfers, dat dan de afnemer erop vooruit gaat is dus een contradictie

Als er iets van concurrentie was dan misschien wel, maar dat heeft de politiek onmogelijk gemaakt
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:40:47 #88
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97969423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat was toch wel te verwachten. Extreem veel meer betalen en drastisch minder adequate zorg er voor terug krijgen. Het hele gebeuren waarom we over moesten naar dat corrupte stelsel is nu toch wel duidelijk.

Je geld direct geven aan CEO's en zorg dat krijg je niet. Want dat is sowieso al vanuit BigPharma's oogpunt de bedoeling. Beter worden en gezond blijven is geen optie.
Chronisch ziek zijn en geen zorg krijgen maar er wel driedubbel voor betalen.

Ik kan en wil niet begrijpen waarom nu opeens alles zo uit de hand loopt. Terwijl het in de jaren 80 en 90 niets (of beter gezegd) amper wat aan de hand was.

Of krijgen wij nu geen zorg meer omdat onze kutoverheid zonder dat wij daar toestemming voor geven miljarden uitgeven aan die bodemloze put Griekenland en het gedrocht EU.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:42:48 #89
52357 Lambiekje
pi_97969434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:15 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Nee er moet een aspartaam-tax of light-tax komen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:43:43 #90
52357 Lambiekje
pi_97969440
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:16 schreef TweeGrolsch het volgende:
Het liefst alles alles uit het basispakket. En de regelgeving beperken tot een hygiëne/kwaliteitscontrole in het ziekenhuis/huisartsenpraktijk.
Dat heeft Zembla wel laten zien hoe schoon het is. NOT.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:45:58 #91
52357 Lambiekje
pi_97969455
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:33 schreef paddy het volgende:

[..]

Dit baart mij dan wel weer zorgen. Veel mensen gaan al niet doordat die eerte dertien eigen behandelingen al niet op te brengen zijn (zie bijvoorbeeld studenten en alleenstaande moeders) Je betaalt ongeveer vijfendertig euro per behandeling en wil het effect hebben moet je in het begin al twee keer per week komen.

Het tweede baart mij nog veel meer zorgen. Ik denk niet alleen aan zelfmoordpatiënten, maar ook aan mensen die door hun situatie het gevoel hebben niets meer te verliezen hebben. Die mensen ook nog een extra psychische druk te bezorgen hebben meer kans op volledig doordraaien.

Of denkt de regering echt dat die mensen langdurig hulp zoeken wanneer je alles zelf moet betalen? Vaak willen juist dit soort mensen niet eens hulp.

Denkt de regering nu echt zo simpel? Hoe kan het dat we vroeger nog niet eens de helft betaalden en iedereen wel gewoon geholpen kon worden? Ligt dit aan de privatisering? Leg me het dan eens in jip en janneke taal uit, want ik snap totaal niets van die besluiten die alleen maar zorgen voor nog meer ellende voor burgers en economie (uiteindelijk...en daar moeten we naar kijken...niet de cijfers van twee jaar winst). Waar komt in vredesnaam die 1.1 miljard teveel weg? Kunnen ze daar geen berekeningen maken qua verwachtte kosten? Is de gezondheidszorg zo belachelijk duur geworden?

ja het is de Privatesering en de steeds groter worden macht van BigPharma.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:47:16 #92
52357 Lambiekje
pi_97969462
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:43 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je zo dom bent om steeds dezelfde onzin te blijven herhalen?
omdat dat de realiteit is.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 07:57:05 #93
52357 Lambiekje
pi_97969520
quote:

[..]

Nee hoor, maar betaal dan ook gewoon zelf de rekening. De gezondheidszorg is enerzijds duurder omdat die van zeer hoog niveau geworden is.
que? Lekker door een dronken psychotische en aan de heroïne zitten de prutsarts geholpen worden. En dat je geen kant op kan als het misgaat. Ziekenhuizen die z'n klootzak het hand boven het hoofd houden. Neem een Steur Jansen, en die gast is géén uitzondering.

Ik zou het eerder middelmatig tot matig willen noemen

quote:
Sommige soorten van kanker zijn volledig te genezen, met hiv valt te leven
Als je er niets aan doet valt het goed te leven. Het bestaat helemaal niet. Als je wél aan de medicijnen gaat krijg je juist. Precies volgens de bijsluiter.

quote:
en een hartkwaal valt tegenwoordig te verhelpen. Anderzijds is de gezondheidszorg ook duurder door de welvaart.
dat zou juist andersom moeten zijn.

quote:
Voornoemde aandoeningen zijn ontstaan door onze moderne levenswijze.
Gentech voer, aspartaam enz.

quote:
Aangeboren afwijkingen kan niemand wat aan doen,
Nee natuurlijk niet. Maar roken, drinken, drugsgebruik, aspartaam ,doorwerken met stress moet gewoon kunnen toch tijdens de zwangerschap.

quote:
daarvoor betaal ik -als gezond persoon- graag aan mee. Wat ik minder prettig vind is dat ik moet meebetalen aan de behandeling voor iemand die twee keer per week naar de snackbar gaat en een pakje sigaretten per dag rookt.
Sinds die privatisering wil helemaal niets meer betalen. Want je krijgt er toch geen snars voor terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 10-06-2011 08:02:11 ]
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:34:59 #94
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_97971000
VVD en liberaal :') en volk :') en democratisch :')

Volgend kabinet kan weer jarenlang alle rotzooi gaan opruimen.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:42:22 #95
323876 michaelmoore
pi_97971215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 07:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee er moet een aspartaam-tax of light-tax komen.
Ik zeg een aspirientjes-tax
pi_97977447
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:16 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Leg jij het eens uit dan, waarom hebben we een miljoen mensen in Nederland die anti depressiva slikken?
Depressies heb je in gradaties en je kunt dus niet 1 etiket plakken op een miljoen mensen.
Als iemand van (geestelijke) wanhoop onder de trein wil springen dan is dat een ander verhaal als iemand die net door z'n vriendin is gedumpt en zich daarom depri voelt.

Net zoals "iedereen" wel eens hoofdpijn heeft (en dus paracetamol slikt), zijn er ook mensen die chronische dagelijkse hoofdpijn of clusterhoofdpijn (suicide headache) hebben.

Zolang je nog normaal kunt functioneren is er dus weinig aan de hand, de vraag is hoe groot de groep is die dat niet meer kan en waarvoor (in mijn ogen) de hulp dus wel vergoed zou moeten worden. Dat er 10 miljoen mensen paracetamol slikken zegt dus weinig, net zo goed als dat 1 miljoen mensen aan de anti-depressiva weinig zegt. Kijk naar de mensen voor wie het leven echt ondraaglijk is en laat die niet betalen voor iets waar ze zelf vaak weinig aan kunnen doen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:53:51 #97
323876 michaelmoore
pi_97977746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Depressies heb je in gradaties en je kunt dus niet 1 etiket plakken op een miljoen mensen.
Als iemand van (geestelijke) wanhoop onder de trein wil springen dan is dat een ander verhaal als iemand die net door z'n vriendin is gedumpt en zich daarom depri voelt.

Net zoals "iedereen" wel eens hoofdpijn heeft (en dus paracetamol slikt), zijn er ook mensen die chronische dagelijkse hoofdpijn of clusterhoofdpijn (suicide headache) hebben.

Zolang je nog normaal kunt functioneren is er dus weinig aan de hand, de vraag is hoe groot de groep is die dat niet meer kan en waarvoor (in mijn ogen) de hulp dus wel vergoed zou moeten worden. Dat er 10 miljoen mensen paracetamol slikken zegt dus weinig, net zo goed als dat 1 miljoen mensen aan de anti-depressiva weinig zegt. Kijk naar de mensen voor wie het leven echt ondraaglijk is en laat die niet betalen voor iets waar ze zelf vaak weinig aan kunnen doen.
Je kan ook iedere avond dronken worden, alleen het wordt niet vergoed door de verzekeraars
pi_97977815
Het grootste probleem is dat er geen sprake is van concurrentie. En dan nu de goodies eruitslopen waarmee ze mensen hebben gelokt, prijzen flink omhoog :R bedankt vvd!
pi_97977830
quote:

Je moet juist blij zijn met die rokers en patatvreters, uiteindelijk drukken die de kosten meer als mensen die ontzetten gezond leven.
pi_97977909
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je kan ook iedere avond dronken worden, alleen het wordt niet vergoed door de verzekeraars
Een waarheid als een koe, maar wat heeft dat er verder mee te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')