Eén van de laatste reacties:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:26 schreef Danny het volgende:
En daardoor is het god-ver-domme 25% ZOETER en dus NIET TE VRETEN.
De crispy chips zijn het ergst. Crispy paprika is gewoon fokking ranzig.
Dus nou moet ik noodgedwongen markant merk enzo vreten. Ook troep, maar niet zo goor als Lays.
Klacht:
Prima smaakvolle chips veranderen in iets dat hangt tussen putdrek en koeienkots
Dit zijn inderdaad dingen die de meeste mensen consumeren, maar als je gewoon normaal kookt (en dus niet alleen maar kant- en klaar kruidenmixen gebruikt (dat noem ik geen koken), maar zélf je eten bereidt door o.a. zelf de kruiden samen te stellen, dan kun je zelf bepalen hoeveel zout je verder nog gebruikt. En als je niet normaal kan/wil koken, maar alleen maar kant- en klaar kruidenzakjes gebruikt en daardoor vindt dat je te veel zout binnen krijgt, moet je dat ook lekker zelf weten, maar waar wáárom moeten de zoutjes-fabrikanten zich daarop aanpassen?!quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:18 schreef escalatie het volgende:
De volgende producten bevatten veel zout:
* Brood 24 %
* Vlees(waren) 17 %
* Soepen 10 %
* Kaas 8 %
* Melk(producten) 7 %
* Noten/zaden/snacks 6 %
* Vetten/oliën/hartige sauzen 6 %
70% van je zout krijg je binnen via voedingsproducten. Het gaat in het lijstje om de belangrijkste zoutbronnen in de Nederlandse voeding. Dus kreeg je (op moment van onderzoek) 24% (van die 70%) binnen via brood. De overige 30% is het zoutpotje.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:03 schreef TweeGrolsch het volgende:
Brood is 24% zout??? of bevat 24% van ADH?
quote:De bakkerijsector heeft het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport verzocht het Warenwetbesluit Meel en brood aan te passen. Het maximaal toegestane gehalte aan keukenzout is verlaagd van 2,5% naar 2,1% op basis van droge stof. Dit laatste komt overeen met ongeveer 1,8% op meelbasis. Vanaf 1 juli 2009 is het nieuwe besluit in werking getreden. Vanaf die datum gaat het dus niet meer om een vrijwillige deelname aan de zoutreductie; het is een wettelijke verplichting geworden.
die eten zonnebloempittenquote:
quote:De consument vraagt om smaakvolle producten, maar heeft daarnaast steeds meer behoefte aan gezondere voeding. PepsiCo beantwoordt deze duidelijke consumentenvraag
met concrete voornemens en initiatieven.
Op groepsniveau is het voornemen om betere producten te maken vastgelegd in heel concrete doelstellingen, waarvoor 2006 als referentiejaar wordt gebruikt:
25% minder zout tegen 2015
15% minder vet tegen 2020
25% minder suiker tegen 2020
Idd, dus eigenlijk gewoon aldi-chips eten, die zijn nog wel zout en iig niet volgestopt met dure vetvervangersquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:54 schreef Infection het volgende:
Lees dit maar eens:
http://www.nu.nl/gezondheid/2545982/light-chips-maken-dik.html
Laat gelijk zien dat die 25% minder vet/zout gewoon bullshit is. Het enige wat het doet is de smaak verneuken en voor de rest is het allemaal nog steeds net zo 'slecht' voor je.
Mensen die het topic niet lezen en/of niet snappen en/of de smaakverandering van Smiths/Lay's niet proeven.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:59 schreef Zeepvloertje het volgende:
dan kopen jullie toch geen chips light?
ik vind het vooral komisch dat soms tegen sluitingstijd de rek met normale lays leeg is en de rek met light lays nog helemaal vol
Mee eens. Chips van de Lidl is anders ook nog aardig te eten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:59 schreef TSI het volgende:
[..]
Idd, dus eigenlijk gewoon aldi-chips eten, die zijn nog wel zout en iig niet volgestopt met dure vetvervangers(en aldi-ribbelchips is best goed te eten!
)
dikzakquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:00 schreef Phileintje het volgende:
[..]
Mensen die het topic niet lezen en/of niet snappen en/of de smaakverandering van Smiths/Lay's niet proeven.
De 'normale' chips die ze tegenwoordig hebben is zo goed als hetzelfde als de light-chips.quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:59 schreef Zeepvloertje het volgende:
dan kopen jullie toch geen chips light?
ik vind het vooral komisch dat soms tegen sluitingstijd de rek met normale lays leeg is en de rek met light lays nog helemaal vol
dat is dus echt niet waarquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:07 schreef Infection het volgende:
[..]
De 'normale' chips die ze tegenwoordig hebben is zo goed als hetzelfde als de light-chips.
Kwa smaak zit er niet veel verschil meer in. De normale lays heeft altijd nog wel meer zout en vet dan light, maar het is zo weinig geworden dat het verschil tussen light en normaal bijna niet meer te merken is.quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:08 schreef Zeepvloertje het volgende:
[..]
dat is dus echt niet waar
maarruh, om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat de normale lays veranderd is. zo vaak eet ik dat niet.
Brood kan je prima vervangen met rijstwafels. Veel minder zout, veel minder koolhydraten (dus goed voor afvallen).quote:De volgende producten bevatten veel zout:
* Brood 24 %
quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:14 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Volgens mij zijn alleen Doritos, Bugles en Pombär nog op normale zoutlevels, dat zijn ook meteen de enige die ik nog knaag.
Te laat, want:quote:
quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:45 schreef Phileintje het volgende:
NaastNibb-its
had ik gisteren ook een zak Pom-Bär gekocht. Ik zat me er al helemaal op te verheugen, want:
GEENSMITHS
Ik een beetje in een bakje doen, ik pak er eentje en stop die in mijn mond en mijn eerste gedachte was:
WAAR IS HET ZOUT DAT OP DEZE ZOUTJES HOORT!
Ik de zak checken, en zelfs Pom-Bär is nu aangetast:
NU MET 25% MINDER ZOUT.![]()
Niemand verplicht je chips te eten. Als je wil afvallen zou ik al helemaal geen chips eten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:00 schreef Klaploper het volgende:
Ik snap niet dat al die mensen zo zeuren hier. Het werd eens tijd dat ze die chips gezonder maakten. Vroeger was je gewoon verplicht om die vette, zoute zooi te eten, terwijl sommige mensen zoals ik al heel veel moeite hebben met afvallen. Egoïsten.
Ik ben het met je eens, maar ik had niet het idee dat Klaploper serieus was met zijn reactie.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:53 schreef miepvanhier het volgende:
Niemand verplicht je chips te eten. Als je wil afvallen zou ik al helemaal geen chips eten.
Toch ben ik, voor het geval dat, toch serieusquote:Op donderdag 23 juni 2011 19:06 schreef Phileintje het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar ik had niet het idee dat Klaploper serieus was met zijn reactie.
'Lay’s Club vrouwen'...quote:Lay’s Club: Over smaak valt wel te twisten
Lay’s Club: Over smaak valt wel te twisten
Geschreven: 12.05.2007 door Redactie margriet.nl
De tweede bijeenkomst van de Lay’s Club bracht de 16 Lay’s Club vrouwen naar een leverancier van Lay’s. De dag stond geheel in het teken van verantwoord leven en eten en de rol die smaak en geur daarin kunnen spelen. Diëtist Berdien van Wezel vertelt daarom meer over zout en vet in voeding.
“We weten allemaal wat gezonde voeding is: elke dag een grote portie groenten en fruit voor de broodnodige Vitamine C. Maar naast gezonde voeding is er ook ruimte voor lekkere dingen, die niet nodig zijn maar wel tegemoet komen aan de lekkere trek die iedereen zo nu en dan heeft. Bijvoorbeeld na een inspannende dag een glaasje wijn met een lekker chipje.”
Zout en vet goed of slecht?
“Hartige tussendoortjes die veelvuldig gegeten worden zijn Japanse mix, kaas en chips. Deze producten bevatten allemaal zout. Zout geeft de typische hartige smaak aan het product. Door het zout zijn onze papillen ook in staat om méér smaak op te nemen. Daarom smaakt een chipje, het gekookte eitje of het stukje vlees lekkerder. Veel producten bevatten van nature een kleine hoeveelheid natrium. Hiermee krijgen we per dag al voldoende zout binnen, maar we voegen meer zout toe voor de smaak. Met name kant-en-klaarproducten zoals soepen en sauzen bevatten veel zout. We krijgen per dag zo’n 9-10 gram zout binnen. Een maximum van 6 gram zout per dag wordt aanbevolen. Hartige producten bevatten vaak ook veel vet. Denk hierbij aan een blokje kaas (3 gram vet) of een plakje worst (3 gram vet). We hebben dagelijks vet en zout nodig, maar de hoeveelheid die we nodig hebben is beperkt.”
Verantwoorde tussendoortjes
“Er zijn steeds meer verantwoorde tussendoortjes die minder zout bevatten, maar toch lekker zijn. Een voorbeeld ervan is Lay’s chips dat nu 25% minder zout bevat dan de oude receptuur. Naast zout speelt ook vet een grote rol in verantwoorde voeding. Veel vrouwen zijn zich hier bewust van en letten erg op de hoeveelheden vet. Ben je dol op chips kies dan voor The Oven from Lay’s chips. Deze chips bevat maar liefst 70% minder vet dan zoutjes gemiddeld bevatten. Dit komt omdat de chips in de oven gebakken worden en geen vet nodig hebben. Lekkere en gezonde voeding kunt u dus aanvullen met tussendoortjes, maar kies producten die minder vet en zout bevatten.”
Ook nauwelijks smaak en ze stinken 10x zo erg.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Brood kan je prima vervangen met rijstwafels. Veel minder zout, veel minder koolhydraten (dus goed voor afvallen).
quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef Phileintje het volgende:
En maar vreten, en maar vreten, die Lay's Club vrouwen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En omdat zij zoveel vreten, zitten wij met smerige smaakloze chips opgescheept!
Op de eerste foto ligt er een dikke zak wiet bij als extra smaakmaker?quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef Phileintje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smiths maakt niet alleen lays, Doritos is nog normaal gebleven, en hamka's ookquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:18 schreef Danny het volgende:
Dus die kuttenkoppen hebben ervoor gezorgd dat we nu naar rhinopis smakende Lay's minder zout hebben in plaats van de oude, lekker Lay's paprika Super Chips?
overigens valt me op dat de schappen Lay's in de supermarkt veel voller blijven dan voorheen, wat een goed teken is want dan wordt er minder van verkocht
Zal wel niet voor lang zijn. Maar buiten dat; ik wil gewoon m'n oude vertrouwde Lay's Super Chips in plaats van de 25% minder smaak variant.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:22 schreef vanBinsberge het volgende:
Smiths maakt niet alleen lays, Doritos is nog normaal gebleven, en hamka's ook
Ben je op je achterhoofd gevallen Aldi chips is fucking goor nog voor geen miljoen euroquote:Op donderdag 23 juni 2011 15:06 schreef Infection het volgende:
[..]
Mee eens. Chips van de Lidl is anders ook nog aardig te eten.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Zal wel niet voor lang zijn. Maar buiten dat; ik wil gewoon m'n oude vertrouwde Lay's Super Chips in plaats van de 25% minder smaak variant.
goed zo want er zit meestal 200 gram in een zak chips dus 2*04 en dat is 0,8 maar soms heb je xxl zakken van 300 gram dus 0,4*3 = 0,12 gram zoutquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:32 schreef vanBinsberge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Per 100 g. Moet er 1 gram zout bij want 1 gram=0,4 g natrium en dan zit je weer op 0,8 g oldschool
ja, want los zout erbij pleuren is hetzelfdequote:Op woensdag 29 juni 2011 15:32 schreef vanBinsberge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Per 100 g. Moet er 1 gram zout bij want 1 gram=0,4 g natrium en dan zit je weer op 0,8 g oldschool
Er zat normaliter 0,8 per 100 gram inquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:35 schreef piraat013 het volgende:
[..]
goed zo want er zit meestal 200 gram in een zak chips dus 2*04 en dat is 0,8 maar soms heb je xxl zakken van 300 gram dus 0,4*3 = 0,12 gram zout
Je moet toch watquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:36 schreef Danny het volgende:
[..]
ja, want los zout erbij pleuren is hetzelfde
Je kan aan het kapsel, bril en kleding al zien dat deze vrouwen geen smaak hebben.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef Phileintje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en hun vent ook nietquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:51 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Je kan aan het kapsel, bril en kleding al zien dat deze vrouwen geen smaak hebben.
Gaaap. Eet je het niet. Dat deze onzin 2 topics kan duren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:13 schreef Danny het volgende:
tevens is de chips duidelijk zuur, gezien de koppen
Gaaap. Lees je het niet. Dat je na 2 topics nog steeds mee zit te lezenquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:27 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Gaaap. Eet je het niet. Dat deze onzin 2 topics kan duren.
even kloppend gemaakt...quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:29 schreef nathan3020 het volgende:
De vernieuwde Lay's Paprika chips met 25% minder zout is zo vies..
Chips zoutjes noemen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:20 schreef Phileintje het volgende:
Vanaf nu koop ik helemaal nooit meer zoutjes vanSmiths
,
Onzin. Smaakt prima. Dingen veranderen. Je hebt altijd zeikers zoals ts. Bahquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:06 schreef Madame_Paon het volgende:
Die mensen die hier "dan eet je het toch niet" of "niet zeuren" lopen te roepen, hebben duidelijk de chips met 25% minder zout niet geproeft.
GAT-VER-DAM-ME.![]()
![]()
![]()
![]()
Dan heb jij wel een hele lage standaard.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:09 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Onzin. Smaakt prima. Dingen veranderen. Je hebt altijd zeikers zoals ts. Bah
en mensen met verrotte smaakpapillen, zoals TheFrankey. Bahquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:09 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Onzin. Smaakt prima. Dingen veranderen. Je hebt altijd zeikers zoals ts. Bah
Hahaquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:25 schreef Danny het volgende:
[..]
en mensen met verrotte smaakpapillen, zoals TheFrankey. Bah
die 25% minder zout Lay's smaakt naar zeeleeuwensnot en als je dat niet proeft moet je even langs een dokter!
apart topic voor de lays clubquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:07 schreef Phileintje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze gaan de naam van Lay's Naturel met 25% minder zout veranderen naarquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:37 schreef Toedols het volgende:
Het bleek dat Lays Naturel een typfout had, inmiddels is het aangepast naar haar correcte naam: Lays neutraal.
Het is eigenlijk 50% minder zout maar goed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:50 schreef Danny het volgende:
Lay's met 25% minder zout staat tot chips als buckler staat tot bier.
Je hebt nu light en normaal die viezer is dan light.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Sinds wanneer heb je niet de keuze om de 25% minder vet variant of de normale variant te nemen![]()
![]()
![]()
Nee, maar wel een van de weinigen. Enne, Lays garandeert dat de smaak 100% hetzelfde is. Als jij het vindt 'meevallen' betekent dat dat je het ermee eens bent dat de smaak niet hetzelfde is?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:55 schreef TippieTop het volgende:
Ik vind het wel meevallen hoor, ben ik de enige?
Op de zoute chips misschien, maar op de paprika was 't precies goed. En nu smaakt het naar gnoeslijm.quote:Ik vond altijd juist dat er teveel zout op die krengen zaten
Ah, welke van deze lieftallige dames ben jij?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:20 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik vind de smaak alleen maar beter geworden.
Omgekeerde wereld!quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:25 schreef Danny het volgende:
[..]
Je hebt nu light en normaal die viezer is dan light.
Verschrikkelijk is dat idd. Dat zouden ze echt moeten verbieden. 'DEZELFDE LEKKERE SMAAK MAAR DAN ANDERS!!1'.. Dus niét dezelfde lekkere smaak, stelletje patjakkers.quote:Nee, maar wel een van de weinigen. Enne, Lays garandeert dat de smaak 100% hetzelfde is. Als jij het vindt 'meevallen' betekent dat dat je het ermee eens bent dat de smaak niet hetzelfde is?
Lays paprika was de chillste idd.. Ga 'm nu maar preventief niet meer kopen..quote:Op de zoute chips misschien, maar op de paprika was 't precies goed. En nu smaakt het naar gnoeslijm.
Net zoals Pepsi Cola al de smerige variant van Coca Cola isquote:Op woensdag 29 juni 2011 20:40 schreef Jeff89 het volgende:
Lays paprika was de chillste idd.. Ga 'm nu maar preventief niet meer kopen..
Beter blijven ze wel van m'n Doritos Nacho Cheese af.. Voor je 't weet is het van 'ZELFDE LEKKERE SMAAK, ZONDER KAAS' ofzo..
Pepsi is, nu je het zegt, inderdaad meer de ranzige variant van veertig jaar oude motorolie. Beetje zoals Lay's 25% minder zout de ranzige variant is van rottend, beschimmeld hout.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Jeff89 het volgende:
Nee, de smerige variant van Coca Cola is 'Same great taste, ZERO sugar'.. Pepsi is gewoon vies
dat geldt nu dus ook voor de 'normale' lays. eet dan gewoon droge aardappel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Chips light sowieso al, eet dan geen chips
Op kaas chips zit toch al (bijna) geen kaas? Daarom staat er ook op "kaassmaak".quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:40 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Omgekeerde wereld!
[..]
Verschrikkelijk is dat idd. Dat zouden ze echt moeten verbieden. 'DEZELFDE LEKKERE SMAAK MAAR DAN ANDERS!!1'.. Dus niét dezelfde lekkere smaak, stelletje patjakkers.
[..]
Lays paprika was de chillste idd.. Ga 'm nu maar preventief niet meer kopen..
Beter blijven ze wel van m'n Doritos Nacho Cheese af.. Voor je 't weet is het van 'ZELFDE LEKKERE SMAAK, ZONDER KAAS' ofzo..
Ze hadden het gewoon moeten laten zoals het was en zich niet moeten bemoeien met MIJN zoutinname. Als ik minder zout binnen wil krijgen dan vreet ik minder zout. Als ik echter lekker wil genieten van mijn "Lay's Super Chips Paprika", dan verwacht ik "Lay's Super Chips Paprika" en geen "Lay's 25 procent minder zout Super Chips Paprika met 100% gegarandeerd dezelfde smaak" die smaakt naar bescheten kamelenhoef.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb laatst voor het eerst weer Lays naturelchips gegeten ... maar heb er wel zout op gedaan.
Het smaakt wel beter dan een jaar geleden, maar zonder zout smaakt het te flauw.
En de bedoeling is dat men minder zout binnenkrijgt ... deze chips is zo ontzettend niet-zout dat men er zelf zout op moet doen en zo juist meer zout binnenkrijgt. Het heeft dus juist de tegengestelde werking.
Maar alsnog komt geen enkele naturelchips in de buurt van Lays naturelchips.
Ze hadden het gewoon 10% minder zout moeten maken ipv 25% ... dan proef je het verschil haast niet, maar krijg je wel minder zout binnen.
Want ik krijg op deze manier juist méér zout binnen.
Zo, dat was mijn recensie.
Karma is een teef.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:01 schreef Danny het volgende:
Ze hadden het gewoon moeten laten zoals het was en zich niet moeten bemoeien met MIJN zoutinname. Als ik minder zout binnen wil krijgen dan vreet ik minder zout. Als ik echter lekker wil genieten van mijn "Lay's Super Chips Paprika", dan verwacht ik "Lay's Super Chips Paprika" en geen "Lay's 25 procent minder zout Super Chips Paprika met 100% gegarandeerd dezelfde smaak" die smaakt naar bescheten kamelenhoef.
Ik neem die niet meer sinds ze 25% minder zout hebben en smaken naar bedorven, uitgekotste hondenbrokken.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:34 schreef Hondenbrokken het volgende:
Bij smiths merk ik het verschil niet.
Lays superchips laatst nog eens geprobeerd, maar dat smaakte inderdaad echt te flauw.
Bij lays in een kleine zak, proef ik ook geen verschil.
Alleen de superchips, zul je of zelf zout op moeten doen, of niet meer nemen.
Die smaken at ik al nooit, maar ik merk, ook bij zoeken op google, dat er heel veel mensen zijn die de nieuwe lay's 25% minder zou naar bedorven struisvogelei in stierensperma vinden smaken.quote:Op zondag 3 juli 2011 16:26 schreef vitessearnhem1.026 het volgende:
ik heb gister nog cheese onion en heinz tomato ketchup gehad en die zijn nog steeds lekker, ik merk geen verschil
Sinds wanner kom jij in KLB?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 15:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Die smaken at ik al nooit, maar ik merk, ook bij zoeken op google, dat er heel veel mensen zijn die de nieuwe lay's 25% minder zou naar bedorven struisvogelei in stierensperma vinden smaken.
Beste alternatief zonder ribbels: Crokyquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:48 schreef Danny het volgende:
Beste alternatief tot nu toe voor de paprika ribbel vind ik de c1000 huismerk, maar ik blijf zoeken.
quote:Pringles is ook goed te nassen.
Volgens mij is het al meerdere keren bewezen dat in blinde tests mensen Pepsi vaker lekkerder vinden, maar goedquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Net zoals Pepsi Cola al de smerige variant van Coca Cola is
En laat naturel nou net mijn favoriete smaak zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:47 schreef TheFrankey het volgende:
Ok. Ok ok. Sinds lange tijd weer eens naturel gekocht. Smakeloos. De paprika en de rest is prima. Maar de naturel gaat nergens meer over
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |