quote:Op zaterdag 25 juni 2011 14:31 schreef Samsonneke het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen? Ik ben nu zo'n 3-4 weken actief en ren nu ongeveer zo'n 8km op 9,5 km/h, maar ik merk de laatste dagen dat mijn rechterknie niet helemaal OK is. Bij opstaan voel ik een bepaald gevoel, niet zo zeer pijn, maar wel een gevoel dat er niet zou moeten zijn. Ook tijdens (gewoon) lopen voel ik het. Waarschijnlijk is het de beruchte "jogging knee".
Er zullen hier vast wel mensen zijn met ervaring hiermee. Hoe voorkom je dit? Het zouden mijn schoenen kunnen zijn; ben sowieso van plan om speciale schoenen voor joggen te kopen. Daarop volgt meteen mijn volgende vraag: Weet iemand een goede zaak waar je goede schoenen kunt kopen die op jouw voeten zijn aangepast? Het liefst in omgeving Den Haag/Leiden/Nijmegen, maar het mag ook elders in het land
Loop je op asfalt? Tot over een tijdje dan.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:02 schreef Rijstkoker het volgende:
Ik heb gewoon schoenen van 25 euro bij de Action gehaald om te hardlopen en geen problemen ofzo.
toch nog goed gekomen?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:26 schreef Seven. het volgende:
Ik zou dus vandaag les 18 moeten doen. Maar ik heb nog een beetje een kater. Deze gaat hoe dan ook zwaar zijn.
Zwaar afgezien, aan het einde van het voorlaatste stukje haakte ik af wegens misselijkheid.quote:
Moet je helemaal zelf wetenquote:Op zondag 26 juni 2011 18:54 schreef vault_tec het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst hardlopenIk wil dit in de ochtend doen na dat ik wakker ben geworden. Kan ik gelijk na het wakker worden een warming up doen en beginnen? Of moet ik even wachten? En hoe zit het met ontbijt? Eerst ontbijten of erna?
Bedanktquote:Op zondag 26 juni 2011 18:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Moet je helemaal zelf weten. Sommige mensen lopen graag op een lege maag, anderen (zoals ondergetekende) niet. Je moet alleen wel wachten na een (redelijk) zware maaltijd: ong 75 tot 90 minuten. Als je iets lichts eet voor het lopen (banaantje ofzo), kun je miss na een kwartiertje al lopen, maar daar heb ik geen ervaring mee
. Zal wel moeten, want ik wil ook in de ochtend gaan lopen straks, voor ik naar het werk ga.
Mijn diëtiste raadt zelfs aan om juist op een lege maag te lopen, omdat dan meteen je reserves worden aangesproken. En het dus ook effectiever is.quote:Op zondag 26 juni 2011 18:54 schreef vault_tec het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst hardlopenIk wil dit in de ochtend doen na dat ik wakker ben geworden. Kan ik gelijk na het wakker worden een warming up doen en beginnen? Of moet ik even wachten? En hoe zit het met ontbijt? Eerst ontbijten of erna?
Zal 's avonds laat worden, ik zit deze week vanaf 7 uur al op mijn werk.quote:Op maandag 27 juni 2011 08:19 schreef scrub_nurse het volgende:
ja overdag wel,maar zoals je zelf al aangaf,'s morgens vroeg moet toch lukken?
ikzelf heb gisteren gerend en neem deze 2 dagen mn rust. Dan woensdag weer
Ben nog sneller geweest, heb de 6,2 km in 25:45 gelopenquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat is nog een aardig tempo, gem. 5min/km ,iig alvast succes
gaat niet lukken Sjak, beetje ver wegquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:42 schreef sjak het volgende:
[..]
Nou, inschrijven dan! Je steunt gelijk een goed doel.
Ja, zoiets dacht ik ook al. Wat afvaltechnisch nóg effectiever schijnt te zijn: 's avonds wandelen en de volgende ochtend hardlopen. Maar dat schijnt te voelen als de laatste loodjes v/e marathonquote:Op maandag 27 juni 2011 07:50 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Mijn diëtiste raadt zelfs aan om juist op een lege maag te lopen, omdat dan meteen je reserves worden aangesproken. En het dus ook effectiever is.
Voor mij zou het grootste probleem daarbij zijn dat je hardlopend niet vooruit zal gaan. Als je meteen je reserves moet aanspreken zal je (bijna) geen progressie zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 07:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, zoiets dacht ik ook al. Wat afvaltechnisch nóg effectiever schijnt te zijn: 's avonds wandelen en de volgende ochtend hardlopen. Maar dat schijnt te voelen als de laatste loodjes v/e marathon.
Maar ja, is het écht effectiever? Ja, je spreekt je reserves aan, maar die eet je er daarna toch gewoon weer bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |