Nee, erg hè!quote:
Ben ik niet met je eens. Het is altruïstisch eigenbelang, net als de zorgverzekering. Of is het ook egoïstisch dat jij elke maand premie betaalt zodat ik in de tandartsstoel kan liggen voor niks?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:12 schreef Techno het volgende:
[..]
Het is net zo goed egoïstisch om van anderen te verlangen dat zij hun lichaam ter beschikking stellen.
Ik zie het niet zozeer als frustratie botvieren, ik denk dat je heel terecht een poging mag doen mensen te overtuigen van het belang van orgaandonatie.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Been there, done that. Er was geen orgaan voor dat familielidHet is natuurlijk niet eerlijk om die frustratie te botvieren op mensen die nu geen donor zijn, maar ik herken de sentimenten van machteloze mensen die dierbaren dreigen te verliezen omdat teveel mensen niet geïnteresseerd zijn of weigeren op gronden die ik niet reëel vind.
Altruïstisme bestaat niet, de mens handelt per definitie uit eigenbelang.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:15 schreef Mystikvm het volgende:
Ben ik niet met je eens. Het is altruïstisch eigenbelang, net als de zorgverzekering. Of is het ook egoïstisch dat jij elke maand premie betaalt zodat ik in de tandartsstoel kan liggen voor niks?
Dan reis je met WT mee, die heeft altijd genoeg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:14 schreef Q. het volgende:
[..]
Maar dan kan ik geen bier meer betalen om in de trein op te drinken..
Dat wil nooit iemand omdat ik een naar persoon ben!quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef L-E het volgende:
[..]
Dan reis je met WT mee, die heeft altijd genoeg.
Nou ja, ik vind dat ik misschien iets teveel gedreven word door frustraties over het onderwerp. Neemt niet weg dat ik wel vind dat het gelijk aan mijn kant staatquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zie het niet zozeer als frustratie botvieren, ik denk dat je heel terecht een poging mag doen mensen te overtuigen van het belang van orgaandonatie.
Daarom worden die termen ook samen gebruikt in de uitdrukking. Je wil het zelf (eigenbelang), daarom doe je er aan mee (altruïsme).quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef Techno het volgende:
[..]
Altruïstisme bestaat niet, de mens handelt per definitie uit eigenbelang.
Daar kan ik niets aan doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:19 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat wil nooit iemand omdat ik een naar persoon ben!
Hij kan het ook:quote:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:19 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat wil nooit iemand omdat ik een naar persoon ben!
Ja ho ho, ondanks dat ik helemaal geen voorstander ben van donor en zulks heb ik wel mijn halve lichaam als een hoer te koop gezet.quote:
Maar ik ben niet zo groot hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:26 schreef El_Matador het volgende:
WT of Q, wie wint de Singlesverkiezing voor grootste bierdrinker?
Gewoon laten doodgaan dus?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:26 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ja ho ho, ondanks dat ik helemaal geen voorstander ben van donor en zulks heb ik wel mijn halve lichaam als een hoer te koop gezet.
Ik ook. Thee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:27 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Maar ik ben niet zo groot hoor.
Ik weet wel al wat ik vandaag ga drinken.
Geen voorstander van donor? Dat klinkt haast alsof je er tégen bent..?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:26 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ja ho ho, ondanks dat ik helemaal geen voorstander ben van donor en zulks heb ik wel mijn halve lichaam als een hoer te koop gezet.
Ik ben 1,78 dus ook niet zo grootquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:27 schreef Watertornado het volgende:
[..]
ice teaquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:27 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik stem op Q. Hoe dan ook.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:26 schreef El_Matador het volgende:
WT of Q, wie wint de Singlesverkiezing voor grootste bierdrinker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |