Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Je kan geen binnenkant borst trainen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:02 schreef Unknown123 het volgende:
Ik zou wel een willen weten hoe je dat de binnenkant van de borstspier zou kunnen trainen, ik heb zelf het gevoel dat dit wat achter blijft. Of is daar geen specifieke oefening voor maar groeit dat gewoon wat minder hard?
Hioer word ik ook moe van als ik vraag aan mensen; waarom ben je smal aan het bankdrukken?quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:22 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Je kan geen binnenkant borst trainen.
http://forum.dutchbodybui(...)biceps-enz-enz-3393/
smal bankdrukken kan wel hoor. maar dan is het toch voor het accent op de triceps.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:38 schreef ukga het volgende:
[..]
Hioer word ik ook moe van als ik vraag aan mensen; waarom ben je smal aan het bankdrukken?
-Om mijn binnenkant borst te trainen
Dude wtf, train je dan ook wel eens ''bovenkant biceps" ofzo?
Nah. Hammer curls zijn "buitenkant biceps"quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:38 schreef ukga het volgende:
[..]
Hioer word ik ook moe van als ik vraag aan mensen; waarom ben je smal aan het bankdrukken?
ik doe small grip benches omdat je dan meer je triceps pakt? Ik superset ze meestal met skullcrushers.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:38 schreef ukga het volgende:
[..]
binnekant biceps is wat anders dan bovenkant biceps uiteraardquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:54 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nah. Hammer curls zijn "buitenkant biceps"
Tonijn?quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:03 schreef Chuck_Norris het volgende:
Boys wat eten jullie altijd op brood. Tijdens al dat cutten at ik alleen kipfilet bijna. Maar pindakaas in een clean bulk kan wel toch? Of betere alternatieven
Jij bent weer 250euro armer?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:37 schreef delano.888 het volgende:
Gasfornuis? Nee ik heb een beter doel voor die plek..
[ afbeelding ]
Dit neem toch veel te veel ruimte in verdomme![]()
Eerst was het ham, toen kalkoen/kip filet maar dat ben ik ook teveel/tegen gaan eten..quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:03 schreef Chuck_Norris het volgende:
Boys wat eten jullie altijd op brood. Tijdens al dat cutten at ik alleen kipfilet bijna. Maar pindakaas in een clean bulk kan wel toch? Of betere alternatieven
quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:05 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Tonijn?
Gewoon, ham?
Pindashizzle zou moeten kunnen, me dunkt.
Ja het liefst beetje cheap. Pindakaas lijkt me daar wel goed voor maar dat zijn wel veel vetten als je dat op 10 broodjes per dag doet. Ik wissel het wel af met kipfilet en ham. 50/50 ofzo.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:06 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Jij bent weer 250euro armer?
[..]
Eerst was het ham, toen kalkoen/kip filet maar dat ben ik ook teveel/tegen gaan eten..
Ik eet altijd grof volkoren met kipfilet/ham en een likje sandwichspread.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:03 schreef Chuck_Norris het volgende:
Voor dat geld zou ik exact 2x zoveel hebben hoor, weet niet waar jij het haaltquote:
Beter rookvlees dan ham.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:08 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
[..]
Ja het liefst beetje cheap. Pindakaas lijkt me daar wel goed voor maar dat zijn wel veel vetten als je dat op 10 broodjes per dag doet. Ik wissel het wel af met kipfilet en ham. 50/50 ofzo.
Hoeveel calorieën per dag zit jij op?quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:09 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik eet altijd grof volkoren met kipfilet/ham en een likje sandwichspread.
Geen idee brah, schat gemiddeld iets van 3000 per dag, ene dag meer/minder dan de ander. Nogal onregelmatig. Maar aan cutten wil ik niet eens denken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:12 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Hoeveel calorieën per dag zit jij op?
varkensvlees bevat relatief veel verzadigde vetten iddquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:12 schreef honda1990 het volgende:
ham Ik dacht dat niet heelerg goed was om te eten toch?
Ja ik ga ook zo rond de 3000-3100 zitten. Genoeg van al dat cutten en niets gainen. Hoop dat ik het volhou.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:14 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Geen idee brah, schat gemiddeld iets van 3000 per dag, ene dag meer/minder dan de ander. Nogal onregelmatig. Maar aan cutten wil ik niet eens denken.
T is toch juist een hartstikke tof gevoel als shirts nog wel passen alleen bij je armen behoorlijk strak zitten! Ik zie daar geen problemen inquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:17 schreef BigSmurf het volgende:
Hebben jullie trouwens ook een moment gehad, naast dat je bepaalde t-shirts of overhemden niet meer aan kon, dat je bepaalde broeken niet meer aankon? Of blijft de waist wel vrij hetzelfde als je flink gaat bodybuilden als je hetzelfde bodyfat% houdt?
Vroeg het me af, omdat je vaak brede mensen hoort klagen dat t-shirts en dergelijke een jurk worden onderaan, omdat ze bovenaan één of twee maten groter nodig hebben.
PS: Abonnementje gehaald voor 3 maanden bij de local gym, maar eens checken of ik het wat vind dat trainen.
Bovenkant wel ja, incline press/overhead press.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:12 schreef honda1990 het volgende:
ham Ik dacht dat niet heelerg goed was om te eten toch?
je kunt wel accent leggen op het trainen van de bovenkant van je borst toch?
Hmm mijn oude broeken voelen nu wel aan als skinny jeans door al dat squatten en deadliftenquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:17 schreef BigSmurf het volgende:
Hebben jullie trouwens ook een moment gehad, naast dat je bepaalde t-shirts of overhemden niet meer aan kon, dat je bepaalde broeken niet meer aankon? Of blijft de waist wel vrij hetzelfde als je flink gaat bodybuilden als je hetzelfde bodyfat% houdt?
Vroeg het me af, omdat je vaak brede mensen hoort klagen dat t-shirts en dergelijke een jurk worden onderaan, omdat ze bovenaan één of twee maten groter nodig hebben.
PS: Abonnementje gehaald voor 3 maanden bij de local gym, maar eens checken of ik het wat vind dat trainen.
Oh, dat bedoel ik ook niet, dat lijkt me echt een egoboost als je op den duur merkt dat je shirts strakker gaan zitten. Ik bedoel het meer qua broeken, waist en thighs.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
T is toch juist een hartstikke tof gevoel als shirts nog wel passen alleen bij je armen behoorlijk strak zitten! Ik zie daar geen problemen in
Ja dus.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:19 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Hmm mijn oude broeken voelen nu wel aan als skinny jeans door al dat squatten en deadliften
Maar je hoeft nog niet bang te zijn. Binnen 3 maanden heb je daar nog geen last van.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:20 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Oh, dat bedoel ik ook niet, dat lijkt me echt een egoboost als je op den duur merkt dat je shirts strakker gaan zitten. Ik bedoel het meer qua broeken, waist en thighs.
[..]
Ja dus.![]()
Benen snap ik wel, maar ik bedoel echt de waist van je broek. Dus dat je ineens een 32W nodig had i.p.v. een 31W.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:21 schreef 16meter het volgende:
als het goed is groeien je benen ook he...
Okee clear, just curious.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:22 schreef 16meter het volgende:
In de bulk word je ook wat vetter, dus ja. Waist kan ook toenemen door meer massa.
Thanks, we'll see.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:33 schreef honda1990 het volgende:
succes! uiteindelijk ga je je lichaam kennen en adh daarvan specifiek inlezen dus doe je toch wel de oefeningen die je zelf fijn vindt
Train nu zo'n 4 maanden inmiddels en merk het wel al een klein beetje. Polo's zitten strak bij de armen en m'n overhemden ook bij de borst nu. Gelukkig is de stage afgelopen, alleen zal volgend jaar wel nieuwe overhemden moeten gaan kopen denk ik. Tenzij je echt een bodybuilder wordt zul je inderdaad problemen krijgen met kleren kopen maar het zal nu wel meevallen. Broeken zitten bij mij ook iets strakker bij de bovenbenen, maar nog wel lekker. Maargoed, je doel is toch ook om te groeien lijkt me;)quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:17 schreef BigSmurf het volgende:
Je bent slachtoffer van 'The-Bench-STD' helaas je spieren zullen nooit meer groeien, denk dat je beter kunt gaan tafeltennissen, no pain no gain!quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:06 schreef dikkevetzakachterpc het volgende:
even een vraagje, ik kom er net achter dat ik een kleine cyste op mijn pols heb. Ik ben gister wezen fitnessen en heb er geen last van gehad, ik ben van plan vanavond ook weer te fitnessen. Weet iemand of dit kwaad kan?
bedankt voor de serieuze reactie.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:20 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Je bent slachtoffer van 'The-Bench-STD' helaas je spieren zullen nooit meer groeien, denk dat je beter kunt gaan tafeltennissen, no pain no gain!![]()
Eten doe ik sowieso wel goed. Drink standaard al 2 liter melk op een dag, soms meer, en stouw over het algemeen wel 8 tot 10 boterhammen weg smiddags met smeerkaas, pindakaas en ham/rosbief/kipfilet. Tel daar nog normaal avondeten bij op en 3 - 4 boterhammen met pindakaas na de training en je zit al aardig in de richting lijkt me.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:02 schreef L-D het volgende:
[..]
Train nu zo'n 4 maanden inmiddels en merk het wel al een klein beetje. Polo's zitten strak bij de armen en m'n overhemden ook bij de borst nu. Gelukkig is de stage afgelopen, alleen zal volgend jaar wel nieuwe overhemden moeten gaan kopen denk ik. Tenzij je echt een bodybuilder wordt zul je inderdaad problemen krijgen met kleren kopen maar het zal nu wel meevallen. Broeken zitten bij mij ook iets strakker bij de bovenbenen, maar nog wel lekker. Maargoed, je doel is toch ook om te groeien lijkt me;)
Een tip die ik je kan meegeven is die iedereen wel zal geven: goed eten! Dat vergat ik de eerste 2 maanden en dacht dat een extra boterham en bakje kwark in de avond erbij wel goed was. Heb het langzamerhand totaal omgegooid en merk echt verschil. Succes iig!
als je stopt met eten wel ja.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik zit te denken.. Zou ik in een maand tijd van 14% naar ~11% vetpercentage kunnen gaan?
Het was een seriouzz questionquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:09 schreef dikkevetzakachterpc het volgende:
[..]
als je stopt met eten wel ja.
Meer eiwitten brah..quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:32 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Eten doe ik sowieso wel goed. Drink standaard al 2 liter melk op een dag, soms meer, en stouw over het algemeen wel 8 tot 10 boterhammen weg smiddags met smeerkaas, pindakaas en ham/rosbief/kipfilet. Tel daar nog normaal avondeten bij op en 3 - 4 boterhammen met pindakaas na de training en je zit al aardig in de richting lijkt me.
Ben echt een broodeter, wat zou ik anders moeten eten overdag? En qua eiwitten, bedoel je dan meer kwark/noten en dergelijke of doel je op whey?quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:26 schreef 16meter het volgende:
[..]
Meer eiwitten brah..
En carbs niet alleen uit brood halen.
Rijst kan je makkelijk in een bakje meenemen en koud opeten. Ik denk ook dat in een bak magere kwark heel wat meer eiwitten en wat minder vet zit als in een paar glazen melk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:37 schreef BigSmurf het volgende:
Rijst en pasta eten we sowieso veel thuis als avondmaaltijd, en overdag dat soort dingen eten is niet echt mogelijk voor mij.
Qua eiwitten zou ik meer kwark of yoghurt kunnen eten, maar goed, ik zou ook gewoon 2 of 3 glazen extra melk per dag kunnen drinken, dat vind ik een stuk lekkerder. Noten vind ik ook prima te doen, dus zou op zoek moeten gaan naar een goedkope leverancier van noten(mix). Jammergenoeg eten we hier thuis amper vlees en vis, hoe vaak ik ook probeer om dit te introduceren. Moeders is vrijwel alleen maar van de pasta, salades en (vegetarische) ovenschotels, en tsja, die kookt.
denk het wel. mr. j was in drie maanden van 14 -> 5(toch?), dus het is mogelijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik zit te denken.. Zou ik in een maand tijd van 14% naar ~11% vetpercentage kunnen gaan?
Rijst meenemen in een bakje is wel een idee, maar goed, om nou elke keer rijst te gaan koken en mee te nemen is ook weer zo'n gedoe.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:44 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Rijst kan je makkelijk in een bakje meenemen en koud opeten. Ik denk ook dat in een bak magere kwark heel wat meer eiwitten en wat minder vet zit als in een paar glazen melk.
halve schep whey er doorheenquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Rijst meenemen in een bakje is wel een idee, maar goed, om nou elke keer rijst te gaan koken en mee te nemen is ook weer zo'n gedoe.
Kan je kwark ook gewoon zonder problemen in de blender gooien met fruit erbij? Want ik vind magere kwark zo echt niet te vreten. Of is er een reden dat je het beter zo kan eten?
Vraag nummer zoveel, is whey nou echt zo'n enorm goeie toevoeging op je normale voeding? In principe is het toch gewoon vrijwel pure eiwit? Of zie ik dat verkeerd? En als ik naar whey zou gaan kijken, waar moet je op letten bij aanschaf?quote:
de prijs. whey = whey.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Vraag nummer zoveel, is whey nou echt zo'n enorm goeie toevoeging op je normale voeding? In principe is het toch gewoon vrijwel pure eiwit? Of zie ik dat verkeerd? En als ik naar whey zou gaan kijken, waar moet je op letten bij aanschaf?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:50 schreef Agentperry het volgende:
[..]
denk het wel. mr. j was in drie maanden van 14 -> 5(toch?), dus het is mogelijk.
Ja maar zoveel moeite ben ik niet van erin te steken. Ik val op het moment alleen niet af wat best vreemd is. Ik eet nu:quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:50 schreef Agentperry het volgende:
[..]
denk het wel. mr. j was in drie maanden van 14 -> 5(toch?), dus het is mogelijk.
hoeveel calorieën zijn dat. ik zou ongeveer 500 calorieën onder je onderhoud gaan eten. als je er teveel onder zit gaat je lichaam in spaarstand en krijg je juist nog meer vet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:59 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
[..]
Ja maar zoveel moeite ben ik niet van erin te steken. Ik val op het moment alleen niet af wat best vreemd is. Ik eet nu:
10:00 - Drie boterhammen met pindakaas, een whey shake en 1 stuk fruit
13:00 (post workout) - Drie boterhammen met kipfilet, een whey shake en 1 stuk fruit
15:30 - Drie boterhammen met tonijn (heel blik)
18:00 - Avondeten. Meestal wokgroente en een stuk vlees.
22:00 - Whey Shake
Dat is totaal niet veel imo en dan doe ik 3x KT waarna 15 min cardio en 2 aparte dagen nog een uur cardio. Vet verliezen ho maar....
Zijn er nog vervangers voor whey? Of is vrijwel al het andere traag eiwit? Niet dat ik het niet zou willen, maar ik vind het best een duur geintje dat spul. Kwark, noten en dergelijke neemt m'n moeder wel mee, maar whey zou ik zelf moeten betalen. Als ik het ook zonder afkan zou dat natuurlijk mooi zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:55 schreef Agentperry het volgende:
[..]
de prijs. whey = whey.
maar whey is snel eiwit in tegenstelling tot de meeste voeding. dus handig na de training.
Ook goedkoper toch?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zie veel mensen die kipfilet eten, beter eet je kalkoenfilet, betere waardes en smaakt hetzelfde.
Wat voor waardes zijn beter?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zie veel mensen die kipfilet eten, beter eet je kalkoenfilet, betere waardes en smaakt hetzelfde.
30 euro voor een pot waarmee je wel 1-3maanden mee vooruit kan(35cent per shake) afhankelijk van hoe zuinig je er mee bent.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:11 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Zijn er nog vervangers voor whey? Of is vrijwel al het andere traag eiwit? Niet dat ik het niet zou willen, maar ik vind het best een duur geintje dat spul. Kwark, noten en dergelijke neemt m'n moeder wel mee, maar whey zou ik zelf moeten betalen. Als ik het ook zonder afkan zou dat natuurlijk mooi zijn.
Het is één van de betere investeringen die je kan maken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:11 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Zijn er nog vervangers voor whey? Of is vrijwel al het andere traag eiwit? Niet dat ik het niet zou willen, maar ik vind het best een duur geintje dat spul. Kwark, noten en dergelijke neemt m'n moeder wel mee, maar whey zou ik zelf moeten betalen. Als ik het ook zonder afkan zou dat natuurlijk mooi zijn.
Het verschil is zwaar verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Oneens. Pas als je voeding echt in orde is zou ik aan whey gaan denken. Stop je geld eerst in vlees/vis/noten. Als je voeding bijv. uit boterhammetjes en whey bestaat ben je niet goed bezig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:01 schreef seto het volgende:
[..]
Het is één van de betere investeringen die je kan maken.
klinkt goedquote:Creatine Ethyl Ester wordt 100% opgenomen in de spieren. Dankzij deze productiemethode blijft er geen milligram onbenut buiten de spiercel zoals met creatine monohydraat voor veel mensen wel het geval is. Creatine Ethyl ESter werkt dan ook direct en veel sterker als je gewend bent met andere creatine(s), je zult merken dat je tijdens de trainingen snel meer kracht ontwikkelt. De spiegel liegt ook niet, je zult sneller meer spiermassa opbouwen, compleet vrij van vet en vocht, alleen keiharde spiermassa!
Bij XXL is de Get Diesel Nos Ether in de weekaanbieding. Smaak is niet geweldig, maar spul doet z'n werk prima.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:24 schreef Agentperry het volgende:
wat is het verschil tussen ethyl en mono? ik gebruik nu mono maar is bijna op dus graag advies.
Dat lees je goed.quote:
body en fit idd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef 16meter het volgende:
Dat stukje wat je citeerde klinkt alsof het rechtstreeks van een supplementen shop komt...![]()
Lijkt me nooit een betrouwbare bron he
In conclusion, when compared to creatine monohydrate, creatine ethyl ester was not as effective at increasing serum and muscle creatine levels or in improving body composition, muscle mass, strength, and power.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:45 schreef Agentperry het volgende:
[..]
body en fit idd.
maar kun je eens naar dat artikel van diabox kijken. van wat ik er van begrijp is mono beter maar ben nogal brak dus niet echt scherp.
Wordt vaak geroepen, maar blijkt voor veel mensen mee te vallen. Heb er zelf totaal geen last van.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
mono is het meest bewezen van alle soorten creatine. maar met mono heb je wel veel vochtopvang.
Leuk he al die onderzoekenquote:De proefpersonen trainden wanneer ze maar wilden. Dus nee, ze gebruikten het supplement niet zoals dat eigenlijk zou moeten.
Werken deed creatine ethyl ester [CEE] nauwelijks. De hoeveelheid creatine in de spier nam er wel een beetje door toe, maar de ordinaire creatine [CRT] deed het beter.
Na zeven weken suppletie bleek dat de gebruikers van creatine evenveel vooruitgang hadden geboekt als de gebruikers van creatine ethyl ester en de placebogroep. Qua lichaamssamenstelling en de ontwikkeling van de spierkracht gingen alle drie de groepen ongeveer evenveel vooruit.
Dat is de conclusie van de onderzoekers. Maar eigenlijk heeft creatine ethyl ester in deze studie geen eerlijke kans gehad.
mwa bij mij wel.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:45 schreef 16meter het volgende:
[..]
In conclusion, when compared to creatine monohydrate, creatine ethyl ester was not as effective at increasing serum and muscle creatine levels or in improving body composition, muscle mass, strength, and power.
[..]
Wordt vaak geroepen, maar blijkt voor veel mensen mee te vallen. Heb er zelf totaal geen last van.
Kijk op de link. Ik neem het (nog) niet.quote:
Ik nam het elke dag. 5 gram in de ochtend op rustdagen en op trainingsdagen 3 gram voor en 3 gram na. Maar nu ben ik even gestoptquote:
waarom niet gewoon dextrose halen? veel goedkoper.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:04 schreef CantFazeMe het volgende:
http://www.xxlnutrition.nl/dextrojuice-pro/xxl-nutrition
+
http://www.xxlnutrition.nl/creatine-monohydraat/xxl-nutrition
+
Whey.
Wel erg veel niet? Kun je dan niet beter Whey + Dextro nemen?
Ongeveer 2000. Mijn onderhoud is 2100. Maar met dus 5x in de week trainen + cardio en 4x per week werk (vakkenvullen) lijkt me dat ik wel het een en ander zou moeten verbranden....quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:01 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
hoeveel calorieën zijn dat. ik zou ongeveer 500 calorieën onder je onderhoud gaan eten. als je er teveel onder zit gaat je lichaam in spaarstand en krijg je juist nog meer vet.
Aaitz player. Kater op de woensdag? In het weekend kan ik het me nog voorstellen maar zou je doordeweeks niet meer drinken om zo nog meer vooruitgang te boeken?;) Volgens mij ben je best aardig gegroeid in korte tijd als ik je moet geloven dus je weet zelf wel wat het beste is natuurlijk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:54 schreef Agentperry het volgende:
vandaag maar niet trainen, heb nu een kater daar zeg je u tegen. gister is me ook twee keer gevraagd of ik aan de anabolen zat, gebeurt me echt steeds vaker. lijkt ook wel alsof meiden het testosteron kunnen ruiken, wel een keer of vijf door een meid in me billen geknepen terwijl dat normaal hoogstens 1 keer per avond gebeurt.
Heb je een bron hiervoor?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:01 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
hoeveel calorieën zijn dat. ik zou ongeveer 500 calorieën onder je onderhoud gaan eten. als je er teveel onder zit gaat je lichaam in spaarstand en krijg je juist nog meer vet.
http://www.bodybuilding.c(...)ame/barbell-deadliftquote:Op woensdag 8 juni 2011 17:56 schreef L-D het volgende:
[..]
Aaitz player. Kater op de woensdag? In het weekend kan ik het me nog voorstellen maar zou je doordeweeks niet meer drinken om zo nog meer vooruitgang te boeken?;) Volgens mij ben je best aardig gegroeid in korte tijd als ik je moet geloven dus je weet zelf wel wat het beste is natuurlijk.
Net weer getraind, rug + biceps. Was nagenoeg de enige, heerlijk. Alleen ook deadlift eraan toegevoegd, maar dat ging niet helemaal. Voelde het meer in m'n nek en moest ver door m'n knieën gaan om de barbell tot de grond te brengen en m'n rug was ook niet volledig recht geloof ik. Even keer doen met een instructeur voor wat tips over de houding.
Het lijkt me niet dat je dan extra vet aanmaakt nee, lols. Ik geloof wel dat als je meer dan 500 kcal er onder gaat zitten dat het de vetafbraak niet ten goede komt. Volquote:
Da's niet veel inderdaad. Ik eet bv. al tien boterhammen per dag. Wil wel minder boterhammen eten, maar een alternatief heb ik niet echt en verder eet ik zowel 's ochtends, na het eten als voor het slapen gaan een pak magere kwark met muesli. Avondeten is meestal rijst of aardappels aangevuld met groenten en vlees (in elk geval geen varkensvlees). Verder tussendoor nog een pak rijstwafels of een pak crackers.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:59 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
[..]
Ja maar zoveel moeite ben ik niet van erin te steken. Ik val op het moment alleen niet af wat best vreemd is. Ik eet nu:
10:00 - Drie boterhammen met pindakaas, een whey shake en 1 stuk fruit
13:00 (post workout) - Drie boterhammen met kipfilet, een whey shake en 1 stuk fruit
15:30 - Drie boterhammen met tonijn (heel blik)
18:00 - Avondeten. Meestal wokgroente en een stuk vlees.
22:00 - Whey Shake
Dat is totaal niet veel imo en dan doe ik 3x KT waarna 15 min cardio en 2 aparte dagen nog een uur cardio. Vet verliezen ho maar....
Daar is het nu de tijd voor. Met z'n zessen hangen ze vaak in een toestel, alles door elkaar, elke oefening wordt fout uitgevoerd, etc..quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef ukga het volgende:
1 sicke invasie van summerboys die in groepjes gingen trainen
de rij scooters was vanaf ver al waar te nemen
Nah, ik zag laatst wel een paar mocro's "deadliften". Fuck de vorm, je bent pas baas als je meer kilo pakt dan de rest!quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar is het nu de tijd voor. Met z'n zessen hangen ze vaak in een toestel, alles door elkaar, elke oefening wordt fout uitgevoerd, etc..
Het vuilniszakkenjasje ook gewoon aan houden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Nah, ik zag laatst wel een paar mocro's "deadliften". Fuck de vorm, je bent pas baas als je meer kilo pakt dan de rest!
Kansloos idd, vooral het bezet houden van gewichten kan me enorm irriteren. Verkeerde oefeningen/stoer doen/squatten in een smith...ik zie het vaak niet eens, ben vooral met mezelf bezig, maar als het deadlift rek een halfuur bezet is door gasten die op gaan trekken etc. kan ik me daar enorm boos om makenquote:Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Nah, ik zag laatst wel een paar mocro's "deadliften". Fuck de vorm, je bent pas baas als je meer kilo pakt dan de rest!
Ja, je ziet het wel. Er loopt bij ons ook 'n superecto rond. Voortdurend in de spiegel kijken en aan zijn spieren voelen en zo, maar hij is wel bloedserieus, voert alle oefeningen goed uit, etc... Heeft gewoon z'n bouw niet mee.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef honda1990 het volgende:
Tsja uitlachen is wel leukToch moet je er wel mee oppassen vind ik, heb ook vaak genoeg erg licht een oefening moeten doen door een blessure. Kan er ook wel iemand zijn die me belachelijk maakt op een forum, dus er zijn uitzonderingen
Vaak zie je het toch wel aan degene hoe hij traint, hoe serieus hij is en toch ook wel hoe hij er uit ziet
T3 daalt en reverse-T3 stijgt, zie Gardner et al. (1979) Effect of tri-iodothyronine replacement on the metabolic and pituitary responses to starvation.quote:
Dat gaat om precies hetzelfde onderzoek als dat ik postte he.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:52 schreef kidkash19 het volgende:
+ dit
http://www.ergogenics.org/sportvoeding33.html
[..]
Leuk he al die onderzoeken
Op de dagen dat je niet traint herstelt het lichaam zich juist. Ik vreet 7 dagen in de week, ga altijd met een bolle pens slapen. Ook twee brinta shakes met whey, dagelijks.quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:03 schreef gamezz het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om whey shakes te drinken op de dagen dat je niet traint?
Thanks, dat klinkt ook wel logisch.quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:13 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Op de dagen dat je niet traint herstelt het lichaam zich juist. Ik vreet 7 dagen in de week, ga altijd met een bolle pens slapen. Ook twee brinta shakes met whey, dagelijks.
Ik eet geen van beiden, daar zitten eiwitten in en dat zijn anabolen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:23 schreef mister_popcorn het volgende:
vroeger, toen de mensen nog kwark aten ipv whey...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
Ja waar ze uitleggen dat het onderzoek eigenlijk geen houvast heeft als het gaat om Creatine Ethylquote:Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef Diabox het volgende:
[..]
Dat gaat om precies hetzelfde onderzoek als dat ik postte he.
a dan juist. Je gevoel zegt mssn van niet, maar in je herstel heb je juist hard eiwitten nodigquote:Op donderdag 9 juni 2011 01:03 schreef gamezz het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om whey shakes te drinken op de dagen dat je niet traint?
quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Ik eet geen van beiden, daar zitten eiwitten in en dat zijn anabolen.
En ik wil niet zo'n vieze bodybuilder worden.
ach jochie tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Vrouwen kunnen perfect hetzelfde schema doen als een man zonder meteen breed te worden hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:46 schreef Opdekop het volgende:
Misschien ben ik blind maar is er ook een soort sportschooltopic voor vrouwen? Ik hoef geen 20cm omtrek armen of whatever, maar ik zit bij een sportschool waar minimale begeleiding is en na 5maanden daar te zijn geweest weet ik niet meer wat ik moet doen.
Wil gewoon spiermassa opbouwen maar ik kom maar niet verder dan 5 of 10 kg.
Ga dat maar eens doen in de gymquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:09 schreef Opdekop het volgende:
Ik heb geen idee wat squatten is maar het klinkt als squirten![]()
Gewoon een full body schema pakken 3x per week. Evt. wat cardio erbij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:09 schreef Opdekop het volgende:
Maar het probleem is dus dat ik geen schema heb en ook niet weet wat logisch is. Ik weet alleen dat je je buik en rug niet tegelijk mag trainen.
Het maakt me niet uit wat de workouts voor mannen of vrouwen zijn maar ik dacht ja.. zie hier allemaal mensen met dikke vaktermen smijten en 100kg spieren etc.. daar pas ik niet echt tussen haha.
Ik wil gewoon mijn arm en beenspieren terug, en ik wil mijn rugspieren trainen. Buik misschien, maar dat vind ik niet echt nodig op zich. Maar na 5 maanden ben ik gewoon nog steeds niet verder dan de 5/10 kg van aan het begin.. Kan toch niet de bedoeling zijn?
Zal even je website lezen.
Haha nee wordt het zo'n bende van.quote:
Ik heb geen idee wat 'zware compounds' zijn maar ik doe losse gewichten, apparaten en cardio heel soms. Maar cardio doe ik niet in de sportschool, veel te gay. Fietsen zonder vooruit te komen heheh. Ik warm meestal wel even op op de loopband en heel soms doe ik zo'n been apparaat waarmee je schaats bewegingen mee maakt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:18 schreef V1z0R het volgende:
Rug en buik mag niet tegelijkIs nieuw voor mij en lijkt mij onzin...
Opdekop, wat voor oefeningen doe jij dan? Losse gewichten, alleen apparaten, zware compounds?
Gewoon een fullbody schema gaat hoe? Ik werk niet volgens een schema, bedenk gewoon van te voren wat ik ga doen. Meestal draait het uit op:quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:29 schreef 16meter het volgende:
[..]
Gewoon een full body schema pakken 3x per week. Evt. wat cardio erbij.
Je verandert niet zomaar in een halve kerel, wees gerust.
Ik zeg toch dit topic is te nextlevel voor me, niet huilen.quote:
Laat je niet intimideren ik vind dat je hier wel thuis hoort.. als je je rug, buik, benen (wss gewoon fullbody) etc wil trainen dan is dat meer dan 'sportschool'-vrouwkes die alleen die bilspieren doen en cardio, je hoort hier dan ook thuis imo.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:03 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Ik zeg toch dit topic is te nextlevel voor me, niet huilen.
Mwa iets meer pomp en gevoel dat je langer door kan gaan. en wat meer vochtopslag. Ik stopte na een maand omdat ik die maand aan het cutten was en ik wilde hoe ik eruit zag zonder creatine. Na de zomer in de bulk ga ik het wel weer gebruiken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Panzermaus het volgende:
C_N, wat merkte jij door het gebruik van creatine mono en waarom ben je gestopt?
heb ik ook hoor. vooral weer na gister.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Heeft hier iemand meer last van de rug na het deadliften de volgende dag? Het is wel spierpijn maar dan een vage. Alleen de onderrug + spieren (eigenlijk hele rug).
De rest voel ik niet dat dat van het deadliften komt wat wel moet zijn (benen, kont, beetje armen) (wel andere spierpijn maar dat zijn van de andere apparaten.)
Ik wil mijn rug niet slopen namelijk. Dus ik doe wat verkeerd.. Houding? Ik til meeste met benen + rug bij deadliften. Te zwaar? Kan dat ook?
Ik heb ook vaak last mijn onderrug maar ben er zeker van dat ik hem goed uitvoer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Heeft hier iemand meer last van de rug na het deadliften de volgende dag? Het is wel spierpijn maar dan een vage. Alleen de onderrug + spieren (eigenlijk hele rug).
De rest voel ik niet dat dat van het deadliften komt wat wel moet zijn (benen, kont, beetje armen) (wel andere spierpijn maar dat zijn van de andere apparaten.)
Ik wil mijn rug niet slopen namelijk. Dus ik doe wat verkeerd.. Houding? Ik til meeste met benen + rug bij deadliften. Te zwaar? Kan dat ook?
Ja man.. als ik (voor mijn doen) zware backsquats en deadlifts heb gedaan heb ik vaak wel een soort pijn in m'n (onder)rug. Het is niet echt spierpijn, maar altijd wel weg binnen 2 dagen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Ok, ik ga even googlen wat al die termen betekenen, maar bedankt voor je opzetje! Ik probeer twee keer per week naar de sportschool te gaan, drie heb ik echt geen tijd voor. Maandag sowieso niet, knetterdruk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:06 schreef 16meter het volgende:
Google weet alles...
http://google.h4ck.nl/?q=female+bodybuilding+workout
Maar ik zou zoiets doen:
Workout A:
3x10 Squat
3x10 Bench Press
3x10 Deadlifts
3x8 Dips
Evt. assistance work voor je kuiten
Workout B:
3x10 Squat
3x10 Standing military press
3x10 Bent Rows
3x8 Chin-ups
Evt. assistance work voor je armen
Om en om, bijv maandag workout A, woensdag B, vrijdag A. De maandag daarna begin je met workout B.
Bedankt voor je site! Ongeveer fullbody maar focus ligt op benen/rug/armen. Buik/billen vind ik bijzaak, kan me niet voorstellen dat het veel nut heeft om supergespierde billen te hebben. Wil gewoon sterker worden, kracht, sla nog geen deuk in een pakje boter.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:17 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
Laat je niet intimideren ik vind dat je hier wel thuis hoort.. als je je rug, buik, benen (wss gewoon fullbody) etc wil trainen dan is dat meer dan 'sportschool'-vrouwkes die alleen die bilspieren doen en cardio, je hoort hier dan ook thuis imo.Niet iedereen wil 2 meter breed worden hoor
http://www.bodybuilding.com/exercises/
Hier vind je de juiste oefening met instructie video maar Youtube werkt ook goed
Misschien eerder door je knieën zakken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:28 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik teveel kracht zet op mijn rug terwijl er een balans moet tussen de benen en de rug.
Je bedoeld zonder in zo'n kast te staan? (Smith) Want met een losse stang en gewichten (barbell) is ook beter, dat zijn ook losse gewichten, tenzij je sportschool het niet heeft.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:41 schreef Opdekop het volgende:
Even terugkomend op eerder berichtje; zijn er ook alternatieven met losse gewichten voor 'Squat' en 'Deadlift' ?
quote:
Maar je kunt ook mensen overtuigen waarom het juist wel te doen ipv mensen zo snel af te branden.. dit soort mensen lach jij uit of irriteer jij je (o.a.) aan in de sportschool omdat ze dus lopen te kutten met andere dingen.. Maak mensen enthousiast over de zelfde passie zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef 16meter het volgende:
Gewoon met barbell doen. Met zo'n instelling van "ik ga niet met een stang sjouwen" kun je beter niet eens beginnen. Ik zie vrouwen van 50+ barbell back squats doen.
Dat soort uitspraken geven me een beetje dit gevoel:
[..]
Wow haat opeens haha, ik ga mezelf niet nog een keer herhalen hoor over mn kennis van dit. Ik vraag me gewoon af of het ook anders kan omdat zoiets me kut lijkt omdat ik kippenkracht heb en die stang an sich me al zwaar genoeg lijkt. Bankdrukken snap ik hoe dat met losse gewichten moet maar dat squatten, achterlangs dus niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef 16meter het volgende:
Gewoon met barbell doen. Met zo'n instelling van "ik ga niet met een stang sjouwen" kun je beter niet eens beginnen. Ik zie vrouwen van 50+ barbell back squats doen.
Dat soort uitspraken geven me een beetje dit gevoel:
[..]
lol u retarded brah?quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:04 schreef RickoKun het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je een week of 2 niet meer fitnessed? Wordt je spier dan afgebroken en omgezet naar vet?
Je legt de stang vlak onder je nek, op je trapezius.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:07 schreef Opdekop het volgende:
[..]
Wow haat opeens haha, ik ga mezelf niet nog een keer herhalen hoor over mn kennis van dit. Ik vraag me gewoon af of het ook anders kan omdat zoiets me kut lijkt omdat ik kippenkracht heb en die stang an sich me al zwaar genoeg lijkt. Bankdrukken snap ik hoe dat met losse gewichten moet maar dat squatten, achterlangs dus niet.Ben geen 50 maar heb denk ik wel wat minder kracht dan die tantes.
Vooral abs en biceps he!! Je abs kunnen nu lekker groot worden als er nog een vetlaagje opzit.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:10 schreef 16meter het volgende:
[..]
Je legt de stang vlak onder je nek, op je trapezius.
Iedereen vanaf 12 jaar (8 jaar?) is sterk genoeg om met een stang van 20kg een aantal reps te squatten.
Op Youtube staan tientallen filmpjes waarin alle oefeningen haarfijn uitgelegd worden.
Ik ben nu naar de gym, ff wat vet omzetten naar spieren.
Op t moment whey met water maar in de bulk doe ik brinta met melk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:42 schreef Panzermaus het volgende:
's Ochtends whey met water of melk+brinta? Normaal doe ik altijd met water voor de snellere opname, maar zo vroeg 's ochtends is het wel fijn (en makkelijk) om ook meteen een sloot melk (0.6 liter) en brinta binnen te krijgen. Wat doen jullie?
Dit inderdaad, mijn max met deadliften ging ook iets omhoog toen ik echt mijn hielen door de grond probeerde te duwen. De stang gaat ook sneller omhoog zodat je spieren minder snel moe worden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:29 schreef kidkash19 het volgende:
Probeer je hielen door de grond te duwen bij het deadliften. Ik had het ook dat als ik wat zwaarder ging dat er meer uit mn rug kwam, nu ben ik bewust bezig met mn hielen door de grond te duwen en heb ik minder last van mn rug
Ik doe (in de cut) alle 4, 200ml melk, rest water, whey en brinta.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:42 schreef Panzermaus het volgende:
's Ochtends whey met water of melk+brinta? Normaal doe ik altijd met water voor de snellere opname, maar zo vroeg 's ochtends is het wel fijn (en makkelijk) om ook meteen een sloot melk (0.6 liter) en brinta binnen te krijgen. Wat doen jullie?
Melk natuurlijk, tenzij je aan het cutten bent.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:42 schreef Panzermaus het volgende:
That's all? Ik do MP, lateral raises, upright row, front raises.quote:
Ik zou front raise vervangen voor side raise want front pak je ook al met benchen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
That's all? Ik do MP, lateral raises, upright row, front raises.
Hoe pak je vooral achterkant schouder?
quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:09 schreef Opdekop het volgende:
Met welke bar doe je upright rows. met een ez bar krijg ik last van mijn polsen en met die nog meer slingerende bar kan ik geen goede grip houden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Rear delt row doe ik ook wel eens, met kabel. Upright row vind ik niks.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik krijg met EZ bar ook last idd, als ik in de gym ben gewoon een barbell maar schouders train ik vaak thuis met voorarmen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:20 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Met welke bar doe je upright rows. met een ez bar krijg ik last van mijn polsen en met die nog meer slingerende bar kan ik geen goede grip houden.
Ik neem 's ochtends vaak een scoop whey + 100gr vermalen havermout.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:42 schreef Panzermaus het volgende:
ik doe em samen met buik.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:25 schreef Ethanolic het volgende:
Ik vind schouders ook wel het meest lastig om te trainen vandaar dat ik hem op een dag apart doe.
Ik doe schouders en benen op dezelfde dag. Benen moet je vol kunnen vlammen en schouders hebben daar weinig effect opquote:
Dan heb ik wel een tip voor je!quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef fathank het volgende:
Ik ga me trouwens maar een klein koelboxje aamschaffen om al mn eten + drinken mee te nemen naar mn werk. Blijft het tenminste te eten als er geen koelkast in de buurt is.
Tsja, hij zei zoiets geloof ik. Ik zei nog is 't verstandig om je rug en je benen op 1 dag te trainen als 't de grootste spiergroepen zijn. Toen zei ie dat als je niet je hele rug pakt dat niet zoveel uitmaakt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:10 schreef 16meter het volgende:
Waarom zou je 'onderrug' als aparte spiergroep benaderen? Je traint je hele rug toch op een rug dag (deadlift, BOR etc..). Klinkt sowieso als een apart schema.
Tip: Lees je gewoon in op internet, geloof die instructeurs niet.
Misschien kunnen we dit ook in de OP zetten
military press, push press, lat raisesquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:04 schreef Ethanolic het volgende:
Welke oefeningen doen jullie voor schouders?
Mss heb ik 't verkeerd begrepen hoor, ik ga morgen nog even kijken naar dat schema.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:13 schreef 16meter het volgende:
Of full body, of split. Een soort middenweg is m.i. geen goed idee. Die instructeur heeft een erg vreemd schema voor je bedacht.
Niet dezelfde. Kijk naar Rippetoe zou ik zeggen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:15 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
[..]
Mss heb ik 't verkeerd begrepen hoor, ik ga morgen nog even kijken naar dat schema.
Hoe zit full body in elkaar? Doe je dan alle 2 dagen dezelfde oefeningen?
Instructeurs zijn de kakkerlakken van de sportschool. Vergeet beter alles wat die uit-bl@ten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:04 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Heb introductieles van instructeur gekregen daarvoor, met verschillende oefeningen voor alle spiergroepen. Morgen ga ik m'n schema halen, weet niet meer uit m'n hoofd hoe die was.
Ik geloof ene dag benen+ schouders + onderrug + biceps, andere dag rug + borst + triceps.
Ik geloof dat 't zoiets was, pin me er niet op vast. Dat is dus 2 dagen per week, omdat ik momenteel ook 3 x per week (dinsdag, woensdag, donderdag) roei. Dat roeien valt mss binnekt weg, dan wil ik 3 x per week naar de sportschool.
In ieder geval zou ik graag willen weten: wat raden jullie aan om als trainingsschema voor 2 dagen per week te gebruiken? Ik wil de focus leggen op m'n benen, die lopen naar mijn idee nog achter (vooral de kuiten), en rug.
Ook lees ik hier veel over het bulken. Wat is het voordeel daarvan? Gaat het nou om zoveel mogelijk massa aan te komen? En hoe belangrijk is 't dan om kipfilet te eten ipv bijv gekookte gelderse? Stel ik eet 's ochtends 250 ml melk+brinta en 2 boterhammen worst, smiddags 4 boterhammen worst en 2 boterhammen ei, 's avonds pasta/rijst met kip en voor het slapen 250 gram kwark, ben ik dan enigszins op de goede weg? Of hoe zou ik dit moeten aanpassen?
Goed, ik ben een onwijze noob, maar ik hoop dat iemand toch advies wil geven
I lol'dquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:17 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Instrecteurs zijn de kakerlakken van de sportschool. Vergeet beter alles wat die uit-bl@ten.
Tussen de vele leugens die ze je vertellen zitten soms 1 of 2 waarheden waardoor je alleen maar meer verward wordt.
Hun CIOS opleiding is voortgekomen uit een geheime samenzwering tussen de Romulans en de Cylons om het menselijk ras door slechte oefeningen uit te roeien.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:17 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hun CIOS opleiding is voortgekomen uit een geheime samenzwering tussen de Romulans en de Cylons om het menselijk ras door slechte oefeningen uit te roeien.
Echt hè ze zullen vast raar opkijken gek als je 15 boterhammen en 2 shakes + meer uit dat ding haaltquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:52 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dan heb ik wel een tip voor je!
Wat dacht je hier van: http://www.te-gek-winkele(...)len/6-pack-bag-klein
Wellicht nog iets voordeliger verkrijgbaar met google.
[ afbeelding ]
Of voor de grote jongens deze:
[ afbeelding ]
true storyquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:17 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Instructeurs zijn de kakkerlakken van de sportschool. Vergeet beter alles wat die uit-bl@ten.
Tussen de vele leugens die ze je vertellen zitten soms 1 of 2 waarheden waardoor je alleen maar meer verward wordt.
Ja, haha, die grote van 99 euro kan je echt veel in kwijt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:26 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Echt hè ze zullen vast raar opkijken gek als je 15 boterhammen en 2 shakes + meer uit dat ding haalt
Hmm dat zijn wel echt bagger instructeurs. Die van mij wist me tenminste nog wel te vertellen dat k 6-8 reps moest doen, en als 8 bij een bepaald gewicht op een gegeven moment makkelijk ging ik een wat zwaarder gewicht kon pakken om daar mee te beginnen met 6 reps en op te bouwen tot 8. Leek me nog wel een goede instructie.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:45 schreef Agentperry het volgende:
je mag met bankdrukken de bar je borst niet laten raken
om kracht op te bouwen kun je het beste 12-15 reps doen
je kunt beter niet meteen met losse gewichten beginnen
dat is waar ik zo ff op kon komen, en dat terwijl ik nooit tegen ze praat, deze onzin komen ze uit zichzelf brengen.
1 juiste quote maakt het nog geen goede instructeur natuurlijkquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:02 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
[..]
Hmm dat zijn wel echt bagger instructeurs. Die van mij wist me tenminste nog wel te vertellen dat k 6-8 reps moest doen, en als 8 bij een bepaald gewicht op een gegeven moment makkelijk ging ik een wat zwaarder gewicht kon pakken om daar mee te beginnen met 6 reps en op te bouwen tot 8. Leek me nog wel een goede instructie.
True, maar nog altijd beter dan instructeurs die compleet de verkeerde dingen zeggen toch?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:05 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
1 juiste quote maakt het nog geen goede instructeur natuurlijk
Uiteraardquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:58 schreef Ethanolic het volgende:
Zeta ben jij dat?
Wat ben jij een baas.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:58 schreef Ethanolic het volgende:
Zeta ben jij dat?
Wat ben jij een baas.
[ afbeelding ]
Heb ik ook gehad, wie heb je op z'n bek geslagen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:35 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Uit September, van voor dat ik mijn hand brak, fucking boksers-fractuur:-(
Hoe lang had jij er last van? Ik ben in Dec en in Maart geopereerd.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:38 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad, wie heb je op z'n bek geslagen?
"Volgens mij doe je het een beetje te zwaar, je komt maar tot 7 keer ofzo."quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:45 schreef Agentperry het volgende:
je mag met bankdrukken de bar je borst niet laten raken
om kracht op te bouwen kun je het beste 12-15 reps doen
je kunt beter niet meteen met losse gewichten beginnen
dat is waar ik zo ff op kon komen, en dat terwijl ik nooit tegen ze praat, deze onzin komen ze uit zichzelf brengen.
Ik hoefde niet geopereerd te worden, was met 4 weken gips redelijk genezen. Was bij het gipsen wel 2 keer gezet, eerste keer was niet goedquote:Op donderdag 9 juni 2011 17:43 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Hoe lang had jij er last van? Ik ben in Dec en in Maart geopereerd.
Moest een 2e keer onder narcose omdat het plaatje doormidden was gebroken. Daarna weken met pennen in mijn hand gelopen.
Pas Sinds een paar weken kan ik mijn tuin training weer hervatten. Zoals jullie zien is er best massa verlies opgetreden. Hoop einde van het jaar weer de goede kant op te gaan.
"Deadlifts en power cleans kan je het beste pas na 8/9 maanden doen."quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:38 schreef 16meter het volgende:
Grootste leugen die je ooit hoorde van een instructeur? of gewoon in de gym
Hier:
-Creatine is een heftig goedje, mee oppassen
-Deadliften sloopt je rug
-Als je wilt aankomen moet je meer whey shakes drinken
Hier nog eentjequote:Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik hoefde niet geopereerd te worden, was met 4 weken gips redelijk genezen. Was bij het gipsen wel 2 keer gezet, eerste keer was niet goedHet zetten deed wel vrij veel pijn, maar ik was zo dronken als een aap dus het boeide me niet veel.
Is inmiddels 4 jaar geleden en heb er nog af en toe last van. Heb ook geen knokkel meer
Oh dat heb ik niet echt, als ik zware gewichten DL heb ik er wel last van.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:48 schreef Seam het volgende:
[..]
Hier nog eentjeMijn pink staat nu wel een stuk naar buiten maar goed
Ja, soms neem ik een dagkaart voor een Gym in de buurt als ik zwaar wil Squaten, dat gaat thuis moeilijk. Maar meer dan 1x per kwartaal is dat niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:44 schreef Panzermaus het volgende:
En ZetaOS, harde filmpjes, allemaal thuistraining?
Dat is omdat ze er zoveel van maken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik vind het altijd zo apart dat het halve forum (ook op DBB) domme uitspraken van hun instructeur(s) kan quoten.. Niet echt geloofwaardig tbh..
waarom zou je ze verzinnen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik vind het altijd zo apart dat het halve forum (ook op DBB) domme uitspraken van hun instructeur(s) kan quoten.. Niet echt geloofwaardig tbh..
power cleans vind ik ook best lastig, deze week voor het eerst gedaan. ik ga nog lang niet diep genoeg door mijn knieën en vang de bar nog half met mijn polsen op, dus het klopt wel dat hier wat oefening voor is vereist maar hoe die in godsnaam bij 8 maanden komt. imo leer je toch het beste door te doen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:47 schreef seto het volgende:
[..]
"Deadlifts en power cleans kan je het beste pas na 8/9 maanden doen."
Allemaal verzinsels inderdaad. Het is een complot!quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar er worden wel hele domme dingen gezegd... Lijkt me sterk dat er echt zoveel van zulke instructeurs rondlopen. Ik zit bij een kutgym waar de dumbells tot 40kg gaan en en het bomvol zomercurlers zit en zelfs daar kom ik zulke opmerkingen niet tegen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:24 schreef 16meter het volgende:
[..]
Allemaal verzinsels inderdaad. Het is een complot!
CIOS MBO'ers weten alles over bodybuilding/KT en fysiologie.
Waarom lijkt dat je sterk? Je hebt niet veel brains nodig om instructeur te worden volgens mij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar er worden wel hele domme dingen gezegd... Lijkt me sterk dat er echt zoveel van zulke instructeurs rondlopen. Ik zit bij een kutgym waar de dumbells tot 40kg gaan en en het bomvol zomercurlers zit en zelfs daar kom ik zulke opmerkingen niet tegen.
jochie wat wil je nou horen? Mag ik vragen wat voor opleiding je nu volgt, wat ik begin een donkerbruin vermoede te kregen dat we hier met een spion te maken hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar er worden wel hele domme dingen gezegd... Lijkt me sterk dat er echt zoveel van zulke instructeurs rondlopen. Ik zit bij een kutgym waar de dumbells tot 40kg gaan en en het bomvol zomercurlers zit en zelfs daar kom ik zulke opmerkingen niet tegen.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:34 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
jochie wat wil je nou horen? Mag ik vragen wat voor opleiding je nu volgt, wat ik begin een donkerbruin vermoede te kregen dat we hier met een spion te maken hebben.
wtf man... 216 kcal per portie in een 'afvalshake'quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:45 schreef ZetaOS het volgende:
Wacht heb er nog een plaatje van...
[ afbeelding ]
Bodybuilders noemen dit een Weightgainer, Diëtiste een afval shake!
goede user iddquote:
Ik was so pissd off omdat hij zo heilig overtuigd was van haar wetenschap der Nederlandsche voeding kunde, dat ik dit label met een topic hierover op DBB en BB.com had geplaatst.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef 16meter het volgende:
[..]
wtf man... 216 kcal per portie in een 'afvalshake'
Ooh gaan we denigrerend doen meneertje? Krijg je niet genoeg aandacht met je YT filmpjes? Ben in december gestopt met een WO studie en ga in september beginnen met bedrijfseconomie op HBO dus van een spoin is geen sprake.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:34 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
jochie wat wil je nou horen? Mag ik vragen wat voor opleiding je nu volgt, wat ik begin een donkerbruin vermoede te kregen dat we hier met een spion te maken hebben.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:08 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ooh gaan we denigrerend doen meneertje? Krijg je niet genoeg aandacht met je YT filmpjes? Ben in december gestopt met een WO studie en ga in september beginnen met bedrijfseconomie op HBO dus van een spoin is geen sprake.
Dus, je hebt geen WO (want dat viel toch wat moeilijk), bent nog niet begonnen met HBO.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:08 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ooh gaan we denigrerend doen meneertje? Krijg je niet genoeg aandacht met je YT filmpjes? Ben in december gestopt met een WO studie en ga in september beginnen met bedrijfseconomie op HBO dus van een spoin is geen sprake.
Voor kuiten doe ik altijd de legpress, maar dan druk je je tenen tegen dat plateau aan, en druk je jezelf heen en weer. Zorg wel dat je knieën recht blijven.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:04 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik ben nog een echte beginner, tijdje alleen met apparaten getraind (5 mnd), nu wil ik wat serieuzer gaan doen en dus losse gewichten gebruiken en gaan bankdrukken.
Heb introductieles van instructeur gekregen daarvoor, met verschillende oefeningen voor alle spiergroepen. Morgen ga ik m'n schema halen, weet niet meer uit m'n hoofd hoe die was.
Ik geloof ene dag benen+ schouders + onderrug + biceps, andere dag rug + borst + triceps.
Ik geloof dat 't zoiets was, pin me er niet op vast. Dat is dus 2 dagen per week, omdat ik momenteel ook 3 x per week (dinsdag, woensdag, donderdag) roei. Dat roeien valt mss binnekt weg, dan wil ik 3 x per week naar de sportschool.
In ieder geval zou ik graag willen weten: wat raden jullie aan om als trainingsschema voor 2 dagen per week te gebruiken? Ik wil de focus leggen op m'n benen, die lopen naar mijn idee nog achter (vooral de kuiten), en rug.
Ook lees ik hier veel over het bulken. Wat is het voordeel daarvan? Gaat het nou om zoveel mogelijk massa aan te komen? En hoe belangrijk is 't dan om kipfilet te eten ipv bijv gekookte gelderse? Stel ik eet 's ochtends 250 ml melk+brinta en 2 boterhammen worst, smiddags 4 boterhammen worst en 2 boterhammen ei, 's avonds pasta/rijst met kip en voor het slapen 250 gram kwark, ben ik dan enigszins op de goede weg? Of hoe zou ik dit moeten aanpassen?
Goed, ik ben een onwijze noob, maar ik hoop dat iemand toch advies wil geven
Dude ga hier geen onderwijsniveau's enzo bijhalen. Aan jouw taalgebruik te zien ben je ook niet bepaald hooggeschoold. Gewoon normaal blijven doen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:29 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Dus, je hebt geen WO (want dat viel toch wat moeilijk), bent nog niet begonnen met HBO.
Dusss, op het voortgezet onderwijs na heb je niks...
Anyway, bedoel het niet zo lullig hoor alleen komt er soms zo verdomt rot uit.
Hier een bloem om het goed te maken, http://fotoosvanyvonne.web-log.nl/photos/uncategorized/bloem_1.jpg
Kon het niet laten. Maar inhoudelijk was ik wel serieus.quote:
Klopt, HBO MER thats it.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dude ga hier geen onderwijsniveau's enzo bijhalen. Aan jouw taalgebruik te zien ben je ook niet bepaald hooggeschoold. Gewoon normaal blijven doen.
Met dit schema maakte ik de gains van..quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:45 schreef BigSmurf het volgende:
Schema (uit m'n hoofd, misschien vergeet ik wat) dat ik gekregen heb gisteravond van de instructeur in de sportschool. Allereerst, please, niet meteen huilie-huilie gaan doen dat hij een looser is of wat dan ook, ik wil alleen meningen betreffende het schema en niet betreffende de instructeur.
Kan de reacties zelf al gedeeltelijk uittekenen (), maar toch, ik zou graag gewoon een eerlijk, onderbouwd antwoord willen hebben met wat er niet goed aan is, en liefst ook met wat er wél goed aan is, en dan niet sarcastisch. Ben ook nieuw in het wereldje en iedereen is op 0 begonnen.
Alle sets hetzelfde gewicht en zelf toevoegen wanneer laatste set te makkelijk wordt.
- Lying leg curls (machine) 4 x 8
- Lying Machine Squat 4 x 8
- Dumbbell Bench Press 4 x 8
- Butterfly 4 x 8
- Triceps Pushdown 4 x 8
- Triceps Pushdown Rope 4 x 8
- Biceps Cable Curl 4 x 8
- Biceps Cable Curl Rope 4 x 8
- Front Cable Raise 4 x 8
- Machine Shoulder Press 4 x 8
- Crunches tot verzuring 4x
- Side crunches (of hoe die dingen heten) tot verzuring 4x
Je neemt een stelling aan qua mijn niveau, ik geef aan welk niveau het is.quote:
Heb me heel de middag al in zitten lezen in bepaalde schema's, onder andere Rippetoe en Stronglifts, want was er zelf ook al wel achter dat wat die gast me gaf niet ideaal is. Wist alleen niet in hoeverre slecht.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:54 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kon het niet laten. Maar inhoudelijk was ik wel serieus.
Pak gewoon een standaard beginners schema, heb je meer plezier van en boek je meer resultaat mee. Wat die gozer je gegeven heeft is echt bagger.
Ik zou Rippetoe gebruiken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb me heel de middag al in zitten lezen in bepaalde schema's, onder andere Rippetoe en Stronglifts. Iemand die met één van deze twee ervaring heeft?
Ik doe nu bijna 3 maanden SSquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:04 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb me heel de middag al in zitten lezen in bepaalde schema's, onder andere Rippetoe en Stronglifts, want was er zelf ook al wel achter dat wat die gast me gaf niet ideaal is. Wist alleen niet in hoeverre slecht.
Iemand die met één van deze twee ervaring heeft?
Gewoon gespierdquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:02 schreef seto het volgende:
Ik gebruik dat schema ook, na 8 jaar ben ik nu goed toned en niet zo'n Arnold.
Ik train mijn benen al met korfbal.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:07 schreef 16meter het volgende:
[..]
Wil echt niet zo'n halve Schwarzenegger worden, dus dat squatten enzo laat ik achterwege.
Wil jij niet vloeken.quote:
Het is vrij Gênant indeed,quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Whahaa ik ga stuk hier man, die kop..
Maar ontopic, morgen weer aan de bak heb er zin in na 3 weken niks gedaan te hebben..
5 maar zelfs.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Rippetoe zijn maar 8 verschillende oefeningen zie ik?
De meeste "instructeurs" weten er weinig vanaf. Ze doen dat werk omdat het relaxter is om de hele dag achter de balie te zitten bij de gym en chicks te checken dan ploeteren achter de bakplaat bij de McDonalds.quote:Op donderdag 9 juni 2011 18:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
sja, als je het zo brengt begrijp ik het welquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
De meeste "instructeurs" weten er weinig vanaf. Ze doen dat werk omdat het relaxter is om de hele dag achter de balie te zitten bij de gym en chicks te checken dan ploeteren achter de bakplaat bij de McDonalds.
Kracht. Daarom heet het ook Starting Strength.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wtf, wat is het doel van Rippetoe? Snel kracht of pomp?
Klopt, ik ben ook pullups, chins en dips gaan doen na de eerste twee maanden.quote:Zijn ook Rippetoe 'varianten' met wat extra oefeningen erin.. daar ben ik meer voor.
Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar zodra ik klaar ben met een setje dippen gaat er zo'n messcherpe pijn door mijn hele borstbeen/sleutelbeen, omdat de druk dan 'wegvalt'.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:32 schreef seto het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook pullups, chins en dips gaan doen na de eerste twee maanden.
Wacht even dit heb ik ook, pas nadat ik echt sterker ging worden, werd het minder.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar zodra ik klaar ben met een setje dippen gaat er zo'n messcherpe pijn door mijn hele borstbeen/sleutelbeen, omdat de druk dan 'wegvalt'.
Deed er af en toe ook isolatie voor de armen en kuiten bij. Wat volgens Ripteen niet mag en overbodig is, denk persoonlijk dat het weinig kwaad kan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:32 schreef seto het volgende:
[..]
Klopt, ik ben ook pullups, chins en dips gaan doen na de eerste twee maanden.
Google eens op "chest pain dips", zie je dat veel mensen hetzelfde probleem hebben. Bij de ene helpt het om minder naar voren te hangen tijdens de dips, bij de ander hielp het om ze even niet te doen en het te laten rusten. Keuze is aan jou.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar zodra ik klaar ben met een setje dippen gaat er zo'n messcherpe pijn door mijn hele borstbeen/sleutelbeen, omdat de druk dan 'wegvalt'.
Preciesquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef 16meter het volgende:
Wat volgens Ripteen niet mag en overbodig is, denk persoonlijk dat het weinig kwaad kan.
Raar genoeg groeien kuiten prima onder veel herhalingen...quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef 16meter het volgende:
[..]
Deed er af en toe ook isolatie voor de armen en kuiten bij. Wat volgens Ripteen niet mag en overbodig is, denk persoonlijk dat het weinig kwaad kan.
Van alleen squats gaan je kuiten niet echt groeien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If not now, then when.
Pomp is leuk, maar geen garantie op groei.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En wat is het beste schema voor pomp dan? Dus dat ze snel groeien.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Want ik doe nu gewoon dit:dat zijn een hoop oefeningen. ik doe er 5-6 per training max. benen zelfs maar 3.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Want ik doe nu gewoon dit:Pomp is geen massa/kracht, eerder opblazen. Ik denk dat je eens moet gaan snijden in het aantal oefeningen. Ik zeg niet dat ik een expert ben, maar ben wel van mening dat je veel te veel oefeningen doet op de meeste dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
48 setjesquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:45 schreef BigSmurf het volgende:
Schema (uit m'n hoofd, misschien vergeet ik wat) dat ik gekregen heb gisteravond van de instructeur in de sportschool. Allereerst, please, niet meteen huilie-huilie gaan doen dat hij een looser is of wat dan ook, ik wil alleen meningen betreffende het schema en niet betreffende de instructeur.
Kan de reacties zelf al gedeeltelijk uittekenen (), maar toch, ik zou graag gewoon een eerlijk, onderbouwd antwoord willen hebben met wat er niet goed aan is, en liefst ook met wat er wél goed aan is, en dan niet sarcastisch. Ben ook nieuw in het wereldje en iedereen is op 0 begonnen.
Alle sets hetzelfde gewicht en zelf toevoegen wanneer laatste set te makkelijk wordt.
- Lying leg curls (machine) 4 x 8
- Lying Machine Squat 4 x 8
- Dumbbell Bench Press 4 x 8
- Butterfly 4 x 8
- Triceps Pushdown 4 x 8
- Triceps Pushdown Rope 4 x 8
- Biceps Cable Curl 4 x 8
- Biceps Cable Curl Rope 4 x 8
- Front Cable Raise 4 x 8
- Machine Shoulder Press 4 x 8
- Crunches tot verzuring 4x
- Side crunches (of hoe die dingen heten) tot verzuring 4x