abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97875483
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

• Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
• Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
• Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)

[Trainingsmethoden]

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt :).

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:

quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet. :P

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

• (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
• Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
• Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme :P).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo. :)

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals Vitamine B en Vitamine C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot Vitamine A en Vitamine D. Met vitamine A is overdosering snel mogelijk en gevaarlijk; Voor vitamine D zijn er steeds meer aanwijzingen dat suppletie (bijvoorkeur in D3 vorm) de kans op allerlei ziekten en aandoeningen verkleint). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen. ZMA is hiervoor een veelgebruikt supplement.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden. :P
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum:
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten! :7
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje. :)
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ:
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina:
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif:
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels:
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd:
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is! :P

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

FAQ
- Ik wil beginnen: hoe vind ik een goede sportschool?
Let erop dat er een squat rack (niet alleen een Smith Machine), dumbbells tot minimaal 30kg (gevordenen hebben meer nodig) en losse barbells aanwezig zijn.
- Jullie zeggen dat ik ook moet squatten, bankdrukken en deadliften, maar bij mij op de sportschool kan/mag dat niet.
Zeg je abonnement op en zoek een andere sportschool.
- Ik wil graag sneller sterker en breder worden: wat moet ik doen?
Allereerst: leest de OP goed en helemaal door. Verder: post je eet- en trainingsschema, dan kunnen de ervaren mensen hier je persoonlijk advies geven.

Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010.

#1 Jay Cutler

#2 Phil Health

#3 Branch Warren

En 2 van (volgens kenners ;) ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*

Link naar OP.
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:35:29 #2
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_97875644
:')

En hoe zit het met de aambeiencreme-biceps?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_97876050
Ik zou wel een willen weten hoe je dat de binnenkant van de borstspier zou kunnen trainen, ik heb zelf het gevoel dat dit wat achter blijft. Of is daar geen specifieke oefening voor maar groeit dat gewoon wat minder hard?
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:22:30 #4
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_97876363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:02 schreef Unknown123 het volgende:
Ik zou wel een willen weten hoe je dat de binnenkant van de borstspier zou kunnen trainen, ik heb zelf het gevoel dat dit wat achter blijft. Of is daar geen specifieke oefening voor maar groeit dat gewoon wat minder hard?
Je kan geen binnenkant borst trainen.

http://forum.dutchbodybui(...)biceps-enz-enz-3393/
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:51:57 #5
77130 star_gazer
pi_97877026
Ben ik trowuens de enige die verdomd vaak moet schijten sinds hij serieus bezig is met training en voeding? Ik moet soms twee keer per dag, terwijl ik normaal eens per twee dagen ging :') Echt niet normaal :D
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_97877090
Twee keer per dag is vrij normaal lijkt me.. ik schijt als ik goed eet zo 5 keer per dag.

Een x per twee dagen klinkt zelfs ongezond.
pi_97877143
Gisteren was er zo'n iemand, maat van mijn broertje. Wilde ook aan de gang gaan. Was nog magerder en tengerder dan ik was voor ik begon. Maar het enige waar hij interesse in leek te hebben was buikspieren. :') 'ja wow je bent nog niet eens zo lang bezig he en ja jij was net zo als ik maar mooie buikspieren hoor gwn situps doen?', heb maar gezegd dat hij beter eerst goed kan gaan eten en hele lichaam trainen met weinig reps. Dat sprak hem blijkbaar niet echt aan, want daarna verdween hij maar op de tredmolen. :')
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:11:13 #8
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_97879262
er is een jongen in mn team die alleen borst, schouders en biceps trainen omdat de vrouwtjes dat wel sexy vonden :D
Deathlift or Die.
pi_97879996
Nice mijn nieuwe pot Whey en Lean Gain is binnengekomen. Zometeen even een preworkout sample proberen. Ben benieuwd
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_97880257
Gasfornuis? Nee ik heb een beter doel voor die plek..

Dit neem toch veel te veel ruimte in verdomme :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:38:09 #11
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97880275
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:22 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Je kan geen binnenkant borst trainen.

http://forum.dutchbodybui(...)biceps-enz-enz-3393/
Hioer word ik ook moe van als ik vraag aan mensen; waarom ben je smal aan het bankdrukken?

-Om mijn binnenkant borst te trainen

Dude wtf, train je dan ook wel eens ''bovenkant biceps" ofzo? :')
pi_97880453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:38 schreef ukga het volgende:

[..]

Hioer word ik ook moe van als ik vraag aan mensen; waarom ben je smal aan het bankdrukken?

smal bankdrukken kan wel hoor. maar dan is het toch voor het accent op de triceps.
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:54:10 #13
77130 star_gazer
pi_97880863
quote:

[..]

Nah. Hammer curls zijn "buitenkant biceps" :P
-
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:56:09 #14
253447 Ethanolic
pi_97880932
quote:

[..]

ik doe small grip benches omdat je dan meer je triceps pakt? Ik superset ze meestal met skullcrushers.
Deathlift or Die.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:02:35 #15
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97881146
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:54 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nah. Hammer curls zijn "buitenkant biceps" :P
binnekant biceps is wat anders dan bovenkant biceps uiteraard
pi_97881219
Boys wat eten jullie altijd op brood. Tijdens al dat cutten at ik alleen kipfilet bijna. Maar pindakaas in een clean bulk kan wel toch? Of betere alternatieven
pi_97881289
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:03 schreef Chuck_Norris het volgende:
Boys wat eten jullie altijd op brood. Tijdens al dat cutten at ik alleen kipfilet bijna. Maar pindakaas in een clean bulk kan wel toch? Of betere alternatieven
Tonijn?
Gewoon, ham?

Pindashizzle zou moeten kunnen, me dunkt.
pi_97881333
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:37 schreef delano.888 het volgende:
Gasfornuis? Nee ik heb een beter doel voor die plek..

[ afbeelding ]

Dit neem toch veel te veel ruimte in verdomme :')
Jij bent weer 250euro armer? :P
quote:
Eerst was het ham, toen kalkoen/kip filet maar dat ben ik ook teveel/tegen gaan eten..
pi_97881402
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:05 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Tonijn?
Gewoon, ham?

Pindashizzle zou moeten kunnen, me dunkt.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:06 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

[..]

Eerst was het ham, toen kalkoen/kip filet maar dat ben ik ook teveel/tegen gaan eten..
Ja het liefst beetje cheap. Pindakaas lijkt me daar wel goed voor maar dat zijn wel veel vetten als je dat op 10 broodjes per dag doet. Ik wissel het wel af met kipfilet en ham. 50/50 ofzo.
pi_97881434
quote:
Ik eet altijd grof volkoren met kipfilet/ham en een likje sandwichspread.
pi_97881505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:06 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Voor dat geld zou ik exact 2x zoveel hebben hoor, weet niet waar jij het haalt :P
pi_97881506
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:08 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

[..]

Ja het liefst beetje cheap. Pindakaas lijkt me daar wel goed voor maar dat zijn wel veel vetten als je dat op 10 broodjes per dag doet. Ik wissel het wel af met kipfilet en ham. 50/50 ofzo.
Beter rookvlees dan ham.

Pindakaas is ook niks mis mee.
pi_97881560
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:09 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik eet altijd grof volkoren met kipfilet/ham en een likje sandwichspread.
Hoeveel calorieën per dag zit jij op?
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:12:45 #24
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_97881583
ham Ik dacht dat niet heelerg goed was om te eten toch?

je kunt wel accent leggen op het trainen van de bovenkant van je borst toch?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_97881651
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:12 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Hoeveel calorieën per dag zit jij op?
Geen idee brah, schat gemiddeld iets van 3000 per dag, ene dag meer/minder dan de ander. Nogal onregelmatig. Maar aan cutten wil ik niet eens denken.
pi_97881723
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:12 schreef honda1990 het volgende:
varkensvlees bevat relatief veel verzadigde vetten idd
pi_97881726
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:14 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Geen idee brah, schat gemiddeld iets van 3000 per dag, ene dag meer/minder dan de ander. Nogal onregelmatig. Maar aan cutten wil ik niet eens denken.
Ja ik ga ook zo rond de 3000-3100 zitten. Genoeg van al dat cutten en niets gainen. Hoop dat ik het volhou.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:17:49 #28
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97881773
Hebben jullie trouwens ook een moment gehad, naast dat je bepaalde t-shirts of overhemden niet meer aan kon, dat je bepaalde broeken niet meer aankon? Of blijft de waist wel vrij hetzelfde als je flink gaat bodybuilden als je hetzelfde bodyfat% houdt?

Vroeg het me af, omdat je vaak brede mensen hoort klagen dat t-shirts en dergelijke een jurk worden onderaan, omdat ze bovenaan één of twee maten groter nodig hebben.

PS: Abonnementje gehaald voor 3 maanden bij de local gym, maar eens checken of ik het wat vind dat trainen. :)
pi_97881816
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:17 schreef BigSmurf het volgende:
Hebben jullie trouwens ook een moment gehad, naast dat je bepaalde t-shirts of overhemden niet meer aan kon, dat je bepaalde broeken niet meer aankon? Of blijft de waist wel vrij hetzelfde als je flink gaat bodybuilden als je hetzelfde bodyfat% houdt?

Vroeg het me af, omdat je vaak brede mensen hoort klagen dat t-shirts en dergelijke een jurk worden onderaan, omdat ze bovenaan één of twee maten groter nodig hebben.

PS: Abonnementje gehaald voor 3 maanden bij de local gym, maar eens checken of ik het wat vind dat trainen. :)
T is toch juist een hartstikke tof gevoel als shirts nog wel passen alleen bij je armen behoorlijk strak zitten! Ik zie daar geen problemen in :)
pi_97881817
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:12 schreef honda1990 het volgende:

je kunt wel accent leggen op het trainen van de bovenkant van je borst toch?
Bovenkant wel ja, incline press/overhead press.
pi_97881843
quote:

Hmm mijn oude broeken voelen nu wel aan als skinny jeans door al dat squatten en deadliften :')
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:20:06 #32
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97881857
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:19 schreef delano.888 het volgende:

[..]

T is toch juist een hartstikke tof gevoel als shirts nog wel passen alleen bij je armen behoorlijk strak zitten! Ik zie daar geen problemen in :)
Oh, dat bedoel ik ook niet, dat lijkt me echt een egoboost als je op den duur merkt dat je shirts strakker gaan zitten. Ik bedoel het meer qua broeken, waist en thighs. ;)
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:19 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Hmm mijn oude broeken voelen nu wel aan als skinny jeans door al dat squatten en deadliften :')
Ja dus. :P
pi_97881902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:20 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Oh, dat bedoel ik ook niet, dat lijkt me echt een egoboost als je op den duur merkt dat je shirts strakker gaan zitten. Ik bedoel het meer qua broeken, waist en thighs. ;)

[..]

Ja dus. :P
Maar je hoeft nog niet bang te zijn. Binnen 3 maanden heb je daar nog geen last van.
pi_97881903
als het goed is groeien je benen ook he...
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:22:14 #35
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97881932
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:21 schreef 16meter het volgende:
als het goed is groeien je benen ook he...
Benen snap ik wel, maar ik bedoel echt de waist van je broek. Dus dat je ineens een 32W nodig had i.p.v. een 31W. ;)
pi_97881951
In de bulk word je ook wat vetter, dus ja. Waist kan ook toenemen door meer massa.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:25:01 #37
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97882044
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:22 schreef 16meter het volgende:
In de bulk word je ook wat vetter, dus ja. Waist kan ook toenemen door meer massa.
Okee clear, just curious.

Vanavond of morgenmiddag eerste keer trainen, krijg een "begeleider" om een schema op te stellen. Ben benieuwd of het iemand is die er verstand van heeft. Hoorde in ieder geval toen ik m'n abonnement stond af te rekenen iemand die er werkte praten over squats, dus dat geeft hoop. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:33:00 #38
182728 honda1990
pi_97882325
succes! uiteindelijk ga je je lichaam kennen en adh daarvan specifiek inlezen dus doe je toch wel de oefeningen die je zelf fijn vindt :)
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_97882406
De laatste van mijn 8 broodjes in trommel en 2 in plastic zakje. Allemaal grof volkoren met kipfilet en sandwichspread. In de bus doe ik niet veel anders dan eten.

woensdag 8 juni 2011 @ 12:38:08 #40
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97882499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:33 schreef honda1990 het volgende:
succes! uiteindelijk ga je je lichaam kennen en adh daarvan specifiek inlezen dus doe je toch wel de oefeningen die je zelf fijn vindt :)
Thanks, we'll see. :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:48:45 #41
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97882878
Ik eet gewoon 4 boterhammen met ham/kaas of boterhamworst/kaas. :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97883324
quote:

Train nu zo'n 4 maanden inmiddels en merk het wel al een klein beetje. Polo's zitten strak bij de armen en m'n overhemden ook bij de borst nu. Gelukkig is de stage afgelopen, alleen zal volgend jaar wel nieuwe overhemden moeten gaan kopen denk ik. Tenzij je echt een bodybuilder wordt zul je inderdaad problemen krijgen met kleren kopen maar het zal nu wel meevallen. Broeken zitten bij mij ook iets strakker bij de bovenbenen, maar nog wel lekker. Maargoed, je doel is toch ook om te groeien lijkt me;)
Een tip die ik je kan meegeven is die iedereen wel zal geven: goed eten! Dat vergat ik de eerste 2 maanden en dacht dat een extra boterham en bakje kwark in de avond erbij wel goed was. Heb het langzamerhand totaal omgegooid en merk echt verschil. Succes iig!
pi_97883480
even een vraagje, ik kom er net achter dat ik een kleine cyste op mijn pols heb. Ik ben gister wezen fitnessen en heb er geen last van gehad, ik ben van plan vanavond ook weer te fitnessen. Weet iemand of dit kwaad kan?
pi_97883999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:06 schreef dikkevetzakachterpc het volgende:
even een vraagje, ik kom er net achter dat ik een kleine cyste op mijn pols heb. Ik ben gister wezen fitnessen en heb er geen last van gehad, ik ben van plan vanavond ook weer te fitnessen. Weet iemand of dit kwaad kan?
Je bent slachtoffer van 'The-Bench-STD' helaas je spieren zullen nooit meer groeien, denk dat je beter kunt gaan tafeltennissen, no pain no gain! :6 :7
pi_97884106
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:20 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Je bent slachtoffer van 'The-Bench-STD' helaas je spieren zullen nooit meer groeien, denk dat je beter kunt gaan tafeltennissen, no pain no gain! :6 :7
bedankt voor de serieuze reactie.
pi_97884160
Zoals we allemaal weten, is een kilo kipfilet naar verhouding goedkoper dan 200gr. Echter, hoe ga ik bewaren? Per stuk invriezen, of eerst bakken en dan per stuk invriezen?
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:32:48 #47
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97884453
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:02 schreef L-D het volgende:

[..]

Train nu zo'n 4 maanden inmiddels en merk het wel al een klein beetje. Polo's zitten strak bij de armen en m'n overhemden ook bij de borst nu. Gelukkig is de stage afgelopen, alleen zal volgend jaar wel nieuwe overhemden moeten gaan kopen denk ik. Tenzij je echt een bodybuilder wordt zul je inderdaad problemen krijgen met kleren kopen maar het zal nu wel meevallen. Broeken zitten bij mij ook iets strakker bij de bovenbenen, maar nog wel lekker. Maargoed, je doel is toch ook om te groeien lijkt me;)
Een tip die ik je kan meegeven is die iedereen wel zal geven: goed eten! Dat vergat ik de eerste 2 maanden en dacht dat een extra boterham en bakje kwark in de avond erbij wel goed was. Heb het langzamerhand totaal omgegooid en merk echt verschil. Succes iig!
Eten doe ik sowieso wel goed. Drink standaard al 2 liter melk op een dag, soms meer, en stouw over het algemeen wel 8 tot 10 boterhammen weg smiddags met smeerkaas, pindakaas en ham/rosbief/kipfilet. Tel daar nog normaal avondeten bij op en 3 - 4 boterhammen met pindakaas na de training en je zit al aardig in de richting lijkt me.

Enige wat ik echt ga aanpassen is de chips/zoutjes vervangen door ongezouten noten en misschien op trainingsdagen of als ik er zin in heb kwark ofzo. Eet gemiddeld 3-4 zakken chips per week, en dan laat ik de pakjes tucjes en dergelijke nog buiten beschouwing. :')
pi_97885711
Ik zit te denken.. Zou ik in een maand tijd van 14% naar ~11% vetpercentage kunnen gaan?
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_97885953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik zit te denken.. Zou ik in een maand tijd van 14% naar ~11% vetpercentage kunnen gaan?
als je stopt met eten wel ja.
pi_97886090
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:09 schreef dikkevetzakachterpc het volgende:

[..]

als je stopt met eten wel ja.
Het was een seriouzz question
pi_97886669
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:32 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Eten doe ik sowieso wel goed. Drink standaard al 2 liter melk op een dag, soms meer, en stouw over het algemeen wel 8 tot 10 boterhammen weg smiddags met smeerkaas, pindakaas en ham/rosbief/kipfilet. Tel daar nog normaal avondeten bij op en 3 - 4 boterhammen met pindakaas na de training en je zit al aardig in de richting lijkt me.
Meer eiwitten brah..

En carbs niet alleen uit brood halen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:27:47 #52
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97886723
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:26 schreef 16meter het volgende:

[..]

Meer eiwitten brah..

En carbs niet alleen uit brood halen.
Ben echt een broodeter, wat zou ik anders moeten eten overdag? En qua eiwitten, bedoel je dan meer kwark/noten en dergelijke of doel je op whey?

Vergeet er trouwens nog bij te vermelden dat ik (net zoals Panzermaus) echt alles vreet wat los en vast zit tussendoor. Toostje hier, zakje chocoladepinda's daar, milkshake zus, even langs de Subway zo, enfin, you got it, vuilnisvat.
pi_97886858
havermout, muesli, brinta, rijst, pasta

eiwitten haal je uit vlees, vis, gevogelte, zuivel, noten
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:37:24 #54
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97887144
Rijst en pasta eten we sowieso veel thuis als avondmaaltijd, en overdag dat soort dingen eten is niet echt mogelijk voor mij.

Qua eiwitten zou ik meer kwark of yoghurt kunnen eten, maar goed, ik zou ook gewoon 2 of 3 glazen extra melk per dag kunnen drinken, dat vind ik een stuk lekkerder. Noten vind ik ook prima te doen, dus zou op zoek moeten gaan naar een goedkope leverancier van noten(mix). Jammergenoeg eten we hier thuis amper vlees en vis, hoe vaak ik ook probeer om dit te introduceren. Moeders is vrijwel alleen maar van de pasta, salades en (vegetarische) ovenschotels, en tsja, die kookt.
pi_97887431
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:37 schreef BigSmurf het volgende:
Rijst en pasta eten we sowieso veel thuis als avondmaaltijd, en overdag dat soort dingen eten is niet echt mogelijk voor mij.

Qua eiwitten zou ik meer kwark of yoghurt kunnen eten, maar goed, ik zou ook gewoon 2 of 3 glazen extra melk per dag kunnen drinken, dat vind ik een stuk lekkerder. Noten vind ik ook prima te doen, dus zou op zoek moeten gaan naar een goedkope leverancier van noten(mix). Jammergenoeg eten we hier thuis amper vlees en vis, hoe vaak ik ook probeer om dit te introduceren. Moeders is vrijwel alleen maar van de pasta, salades en (vegetarische) ovenschotels, en tsja, die kookt.
Rijst kan je makkelijk in een bakje meenemen en koud opeten. Ik denk ook dat in een bak magere kwark heel wat meer eiwitten en wat minder vet zit als in een paar glazen melk.
pi_97887699
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:
denk het wel. mr. j was in drie maanden van 14 -> 5(toch?), dus het is mogelijk.
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:51:06 #57
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97887706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:44 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Rijst kan je makkelijk in een bakje meenemen en koud opeten. Ik denk ook dat in een bak magere kwark heel wat meer eiwitten en wat minder vet zit als in een paar glazen melk.
Rijst meenemen in een bakje is wel een idee, maar goed, om nou elke keer rijst te gaan koken en mee te nemen is ook weer zo'n gedoe.

Kan je kwark ook gewoon zonder problemen in de blender gooien met fruit erbij? Want ik vind magere kwark zo echt niet te vreten. Of is er een reden dat je het beter zo kan eten?
pi_97887735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:51 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Rijst meenemen in een bakje is wel een idee, maar goed, om nou elke keer rijst te gaan koken en mee te nemen is ook weer zo'n gedoe.

Kan je kwark ook gewoon zonder problemen in de blender gooien met fruit erbij? Want ik vind magere kwark zo echt niet te vreten. Of is er een reden dat je het beter zo kan eten?
halve schep whey er doorheen
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:52:37 #59
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_97887779
Grr, volgende week hele week in de kost 250 km van huis. Dat wordt weinig trainen :'(. Dan ook nog weekendje weg dus dat wordt weer helemaal niks :@.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 8 juni 2011 @ 14:53:42 #60
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97887818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:51 schreef Agentperry het volgende:

[..]

halve schep whey er doorheen
Vraag nummer zoveel, is whey nou echt zo'n enorm goeie toevoeging op je normale voeding? In principe is het toch gewoon vrijwel pure eiwit? Of zie ik dat verkeerd? En als ik naar whey zou gaan kijken, waar moet je op letten bij aanschaf?
pi_97887858
vandaag maar niet trainen, heb nu een kater daar zeg je u tegen. gister is me ook twee keer gevraagd of ik aan de anabolen zat, gebeurt me echt steeds vaker. lijkt ook wel alsof meiden het testosteron kunnen ruiken, wel een keer of vijf door een meid in me billen geknepen terwijl dat normaal hoogstens 1 keer per avond gebeurt.
pi_97887911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Vraag nummer zoveel, is whey nou echt zo'n enorm goeie toevoeging op je normale voeding? In principe is het toch gewoon vrijwel pure eiwit? Of zie ik dat verkeerd? En als ik naar whey zou gaan kijken, waar moet je op letten bij aanschaf?
de prijs. whey = whey.

maar whey is snel eiwit in tegenstelling tot de meeste voeding. dus handig na de training.
pi_97888033
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:50 schreef Agentperry het volgende:

[..]

denk het wel. mr. j was in drie maanden van 14 -> 5(toch?), dus het is mogelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:50 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ja maar zoveel moeite ben ik niet van erin te steken. Ik val op het moment alleen niet af wat best vreemd is. Ik eet nu:

10:00 - Drie boterhammen met pindakaas, een whey shake en 1 stuk fruit

13:00 (post workout) - Drie boterhammen met kipfilet, een whey shake en 1 stuk fruit

15:30 - Drie boterhammen met tonijn (heel blik)

18:00 - Avondeten. Meestal wokgroente en een stuk vlees.

22:00 - Whey Shake

Dat is totaal niet veel imo en dan doe ik 3x KT waarna 15 min cardio en 2 aparte dagen nog een uur cardio. Vet verliezen ho maar....
pi_97888109
minder carbs denk ik dan
pi_97888125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:59 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

[..]

Ja maar zoveel moeite ben ik niet van erin te steken. Ik val op het moment alleen niet af wat best vreemd is. Ik eet nu:

13:00 (post workout) - Drie boterhammen met kipfilet, een whey shake en 1 stuk fruit

Dat is totaal niet veel imo en dan doe ik 3x KT waarna 15 min cardio en 2 aparte dagen nog een uur cardio. Vet verliezen ho maar....
hoeveel calorieën zijn dat. ik zou ongeveer 500 calorieën onder je onderhoud gaan eten. als je er teveel onder zit gaat je lichaam in spaarstand en krijg je juist nog meer vet.
pi_97888251
Wow 2 scheppen Lean Gain + 1x Whey Perfection Cream & Cookies samen met melk. Heerlijk _O_ en zo'n 550 goede calorieën.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:11:27 #67
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97888484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:55 schreef Agentperry het volgende:

[..]

de prijs. whey = whey.

maar whey is snel eiwit in tegenstelling tot de meeste voeding. dus handig na de training.
Zijn er nog vervangers voor whey? Of is vrijwel al het andere traag eiwit? Niet dat ik het niet zou willen, maar ik vind het best een duur geintje dat spul. Kwark, noten en dergelijke neemt m'n moeder wel mee, maar whey zou ik zelf moeten betalen. Als ik het ook zonder afkan zou dat natuurlijk mooi zijn.
pi_97888783
Ik zie veel mensen die kipfilet eten, beter eet je kalkoenfilet, betere waardes en smaakt hetzelfde.
If not now, then when.
pi_97889067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zie veel mensen die kipfilet eten, beter eet je kalkoenfilet, betere waardes en smaakt hetzelfde.
Ook goedkoper toch?
pi_97889098
quote:
Wat voor waardes zijn beter?
Volgens voedingswaarde tabel zit in kipfilet meer eiwit.
pi_97890430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:11 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Zijn er nog vervangers voor whey? Of is vrijwel al het andere traag eiwit? Niet dat ik het niet zou willen, maar ik vind het best een duur geintje dat spul. Kwark, noten en dergelijke neemt m'n moeder wel mee, maar whey zou ik zelf moeten betalen. Als ik het ook zonder afkan zou dat natuurlijk mooi zijn.
30 euro voor een pot waarmee je wel 1-3maanden mee vooruit kan(35cent per shake) afhankelijk van hoe zuinig je er mee bent.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:01:41 #72
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97890548
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:11 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Het is één van de betere investeringen die je kan maken.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_97890745
quote:
Het verschil is zwaar verwaarloosbaar.

quote:
3s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:01 schreef seto het volgende:

[..]

Het is één van de betere investeringen die je kan maken.
Oneens. Pas als je voeding echt in orde is zou ik aan whey gaan denken. Stop je geld eerst in vlees/vis/noten. Als je voeding bijv. uit boterhammetjes en whey bestaat ben je niet goed bezig.
pi_97890758
creatine vind ik persoonlijk de beste, kost werkelijk geen drol
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:14:16 #75
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97891106
Ja inderdaad, ik zou eerder Creatine gebruiken (Ethyl, niet mono) dan Whey. Eiwitten die krijg je voor het grootste gedeelte toch wel genoeg uit je voeding, Creatine kan je net dat beetje extra geven
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_97891574
wat is het verschil tussen ethyl en mono? ik gebruik nu mono maar is bijna op dus graag advies.
pi_97891637
quote:
Creatine Ethyl Ester wordt 100% opgenomen in de spieren. Dankzij deze productiemethode blijft er geen milligram onbenut buiten de spiercel zoals met creatine monohydraat voor veel mensen wel het geval is. Creatine Ethyl ESter werkt dan ook direct en veel sterker als je gewend bent met andere creatine(s), je zult merken dat je tijdens de trainingen snel meer kracht ontwikkelt. De spiegel liegt ook niet, je zult sneller meer spiermassa opbouwen, compleet vrij van vet en vocht, alleen keiharde spiermassa!
klinkt goed
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:27:06 #78
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97891704
Misschien ook eens proberen
pi_97891791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:25 schreef Agentperry het volgende:

[..]

klinkt goed
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19228401
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:37:22 #80
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97892181
Creatine kun je dat ook met Whey combineren? Eerst moet mijn VP omlaag. Dus ik begin pas met supps als mijn VP op orde is. Ik ben wel gegained, maar VP blijft hetzelfde als twee maand terug.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:38:01 #81
157922 fathank
pi_97892221
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:24 schreef Agentperry het volgende:
wat is het verschil tussen ethyl en mono? ik gebruik nu mono maar is bijna op dus graag advies.
Bij XXL is de Get Diesel Nos Ether in de weekaanbieding. Smaak is niet geweldig, maar spul doet z'n werk prima.
pi_97892423
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:25 schreef Agentperry het volgende:

[..]

klinkt goed
gewoon Mono pakken
pi_97892471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:41 schreef 16meter het volgende:

[..]

gewoon Mono pakken
van wat ik ff snel uit dat artikel heb kunnen halen wel ja.
pi_97892491
of lees ik het verkeerd?
pi_97892503
Dat stukje wat je citeerde klinkt alsof het rechtstreeks van een supplementen shop komt... :P

Lijkt me nooit een betrouwbare bron he

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef Agentperry het volgende:
of lees ik het verkeerd?
Dat lees je goed.
pi_97892540
mono is het meest bewezen van alle soorten creatine. maar met mono heb je wel veel vochtopvang.
pi_97892571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef 16meter het volgende:
Dat stukje wat je citeerde klinkt alsof het rechtstreeks van een supplementen shop komt... :P

Lijkt me nooit een betrouwbare bron he
body en fit idd.

maar kun je eens naar dat artikel van diabox kijken. van wat ik er van begrijp is mono beter maar ben nogal brak dus niet echt scherp.
pi_97892604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:45 schreef Agentperry het volgende:

[..]

body en fit idd.

maar kun je eens naar dat artikel van diabox kijken. van wat ik er van begrijp is mono beter maar ben nogal brak dus niet echt scherp.
In conclusion, when compared to creatine monohydrate, creatine ethyl ester was not as effective at increasing serum and muscle creatine levels or in improving body composition, muscle mass, strength, and power.

quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
mono is het meest bewezen van alle soorten creatine. maar met mono heb je wel veel vochtopvang.
Wordt vaak geroepen, maar blijkt voor veel mensen mee te vallen. Heb er zelf totaal geen last van.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:50:42 #89
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97892822
Ja ik reageer beter op Ethyl, Mono houdt bij mij dus wel vocht vast :)
Luck is for losers
pi_97892873
mono it is
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:52:38 #91
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97892932
+ dit

http://www.ergogenics.org/sportvoeding33.html

quote:
De proefpersonen trainden wanneer ze maar wilden. Dus nee, ze gebruikten het supplement niet zoals dat eigenlijk zou moeten.

Werken deed creatine ethyl ester [CEE] nauwelijks. De hoeveelheid creatine in de spier nam er wel een beetje door toe, maar de ordinaire creatine [CRT] deed het beter.

Na zeven weken suppletie bleek dat de gebruikers van creatine evenveel vooruitgang hadden geboekt als de gebruikers van creatine ethyl ester en de placebogroep. Qua lichaamssamenstelling en de ontwikkeling van de spierkracht gingen alle drie de groepen ongeveer evenveel vooruit.

Dat is de conclusie van de onderzoekers. Maar eigenlijk heeft creatine ethyl ester in deze studie geen eerlijke kans gehad.
Leuk he al die onderzoeken :P
Luck is for losers
pi_97892960
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:45 schreef 16meter het volgende:

[..]

In conclusion, when compared to creatine monohydrate, creatine ethyl ester was not as effective at increasing serum and muscle creatine levels or in improving body composition, muscle mass, strength, and power.

[..]

Wordt vaak geroepen, maar blijkt voor veel mensen mee te vallen. Heb er zelf totaal geen last van.
mwa bij mij wel.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:02:42 #93
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_97893368
Ik ging wel hard op mono.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:04:54 #94
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97893475
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:05:14 #95
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97893485
Hoe vaak nemen jullie die creatine?
Seto is zo ene baas he
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:09:49 #96
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97893652
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:05 schreef seto het volgende:
Kijk op de link. Ik neem het (nog) niet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97893713
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:05 schreef seto het volgende:
Ik nam het elke dag. 5 gram in de ochtend op rustdagen en op trainingsdagen 3 gram voor en 3 gram na. Maar nu ben ik even gestopt
pi_97894566
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:04 schreef CantFazeMe het volgende:
http://www.xxlnutrition.nl/dextrojuice-pro/xxl-nutrition

+

http://www.xxlnutrition.nl/creatine-monohydraat/xxl-nutrition

+

Whey.

Wel erg veel niet? Kun je dan niet beter Whey + Dextro nemen?
waarom niet gewoon dextrose halen? veel goedkoper.
pi_97894905
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:01 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

hoeveel calorieën zijn dat. ik zou ongeveer 500 calorieën onder je onderhoud gaan eten. als je er teveel onder zit gaat je lichaam in spaarstand en krijg je juist nog meer vet.
Ongeveer 2000. Mijn onderhoud is 2100. Maar met dus 5x in de week trainen + cardio en 4x per week werk (vakkenvullen) lijkt me dat ik wel het een en ander zou moeten verbranden....
pi_97895638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:54 schreef Agentperry het volgende:
vandaag maar niet trainen, heb nu een kater daar zeg je u tegen. gister is me ook twee keer gevraagd of ik aan de anabolen zat, gebeurt me echt steeds vaker. lijkt ook wel alsof meiden het testosteron kunnen ruiken, wel een keer of vijf door een meid in me billen geknepen terwijl dat normaal hoogstens 1 keer per avond gebeurt.
Aaitz player. Kater op de woensdag? In het weekend kan ik het me nog voorstellen maar zou je doordeweeks niet meer drinken om zo nog meer vooruitgang te boeken?;) Volgens mij ben je best aardig gegroeid in korte tijd als ik je moet geloven dus je weet zelf wel wat het beste is natuurlijk.

Net weer getraind, rug + biceps. Was nagenoeg de enige, heerlijk. Alleen ook deadlift eraan toegevoegd, maar dat ging niet helemaal. Voelde het meer in m'n nek en moest ver door m'n knieën gaan om de barbell tot de grond te brengen en m'n rug was ook niet volledig recht geloof ik. Even keer doen met een instructeur voor wat tips over de houding.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:57:38 #101
179992 Mopst3r
Believe...
pi_97895675
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:01 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Heb je een bron hiervoor?
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:14:15 #102
253447 Ethanolic
pi_97896380
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:56 schreef L-D het volgende:

[..]

Aaitz player. Kater op de woensdag? In het weekend kan ik het me nog voorstellen maar zou je doordeweeks niet meer drinken om zo nog meer vooruitgang te boeken?;) Volgens mij ben je best aardig gegroeid in korte tijd als ik je moet geloven dus je weet zelf wel wat het beste is natuurlijk.

Net weer getraind, rug + biceps. Was nagenoeg de enige, heerlijk. Alleen ook deadlift eraan toegevoegd, maar dat ging niet helemaal. Voelde het meer in m'n nek en moest ver door m'n knieën gaan om de barbell tot de grond te brengen en m'n rug was ook niet volledig recht geloof ik. Even keer doen met een instructeur voor wat tips over de houding.
http://www.bodybuilding.c(...)ame/barbell-deadlift
Gewoon dit nadoen.
Deathlift or Die.
  woensdag 8 juni 2011 @ 18:15:44 #103
253447 Ethanolic
pi_97896433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:57 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat je dan extra vet aanmaakt nee, lols. Ik geloof wel dat als je meer dan 500 kcal er onder gaat zitten dat het de vetafbraak niet ten goede komt. Vol
Ik ben van mening dat op onderhoud eten en 500kcal verbruiken met cardio doen beter is dan 500kcal eronder zitten.
Deathlift or Die.
pi_97903951
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:59 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

[..]

Da's niet veel inderdaad. Ik eet bv. al tien boterhammen per dag. Wil wel minder boterhammen eten, maar een alternatief heb ik niet echt en verder eet ik zowel 's ochtends, na het eten als voor het slapen gaan een pak magere kwark met muesli. Avondeten is meestal rijst of aardappels aangevuld met groenten en vlees (in elk geval geen varkensvlees). Verder tussendoor nog een pak rijstwafels of een pak crackers.

Na een training neem ik ook een shake (bij het ontbijt ook)
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:01:49 #105
157922 fathank
pi_97905717
Bam. Koud binnenkomen met je 55kg lichaampje om vervolgens een half uur biceps te pompen, daarna 1x shoulder press in de smith met 5 kg aan beide kanten en 1x benchen in de smith :').

Heerlijk die zomer O+
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:03:50 #106
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97905870
1 sicke invasie van summerboys die in groepjes gingen trainen :')
de rij scooters was vanaf ver al waar te nemen
pi_97906065
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef ukga het volgende:
1 sicke invasie van summerboys die in groepjes gingen trainen :')
de rij scooters was vanaf ver al waar te nemen
Daar is het nu de tijd voor. Met z'n zessen hangen ze vaak in een toestel, alles door elkaar, elke oefening wordt fout uitgevoerd, etc.. :)
pi_97907287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar is het nu de tijd voor. Met z'n zessen hangen ze vaak in een toestel, alles door elkaar, elke oefening wordt fout uitgevoerd, etc.. :)
Nah, ik zag laatst wel een paar mocro's "deadliften". Fuck de vorm, je bent pas baas als je meer kilo pakt dan de rest!

pi_97907363
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Nah, ik zag laatst wel een paar mocro's "deadliften". Fuck de vorm, je bent pas baas als je meer kilo pakt dan de rest!

Het vuilniszakkenjasje ook gewoon aan houden. :Y
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:24:34 #110
182728 honda1990
pi_97907581
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:21 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Kansloos idd, vooral het bezet houden van gewichten kan me enorm irriteren. Verkeerde oefeningen/stoer doen/squatten in een smith...ik zie het vaak niet eens, ben vooral met mezelf bezig, maar als het deadlift rek een halfuur bezet is door gasten die op gaan trekken etc. kan ik me daar enorm boos om maken :(
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:32:40 #111
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97908202
Gewoon naast ze gaan deadliften en de stang steeds naast hun voeten laten vallen.
Seto is zo ene baas he
pi_97908651
Zag zo'n mannetje T-bar rows doen (wij hebben 1 die je van de grond oppakt, zonder ondersteuning voor je buik) terwijl hij bijna rechtop stond. Leek meer op upright rows. :') Maar wel stoer in de spiegel kijken.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:40:52 #113
182728 honda1990
pi_97908806
Tsja uitlachen is wel leuk :D Toch moet je er wel mee oppassen vind ik, heb ook vaak genoeg erg licht een oefening moeten doen door een blessure. Kan er ook wel iemand zijn die me belachelijk maakt op een forum, dus er zijn uitzonderingen ;) Vaak zie je het toch wel aan degene hoe hij traint, hoe serieus hij is en toch ook wel hoe hij er uit ziet :)
pi_97909310
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:40 schreef honda1990 het volgende:
Tsja uitlachen is wel leuk :D Toch moet je er wel mee oppassen vind ik, heb ook vaak genoeg erg licht een oefening moeten doen door een blessure. Kan er ook wel iemand zijn die me belachelijk maakt op een forum, dus er zijn uitzonderingen ;) Vaak zie je het toch wel aan degene hoe hij traint, hoe serieus hij is en toch ook wel hoe hij er uit ziet :)
Ja, je ziet het wel. Er loopt bij ons ook 'n superecto rond. Voortdurend in de spiegel kijken en aan zijn spieren voelen en zo, maar hij is wel bloedserieus, voert alle oefeningen goed uit, etc... Heeft gewoon z'n bouw niet mee.
pi_97909676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:57 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

T3 daalt en reverse-T3 stijgt, zie Gardner et al. (1979) Effect of tri-iodothyronine replacement on the metabolic and pituitary responses to starvation.

Dit houdt overigens niet in dat je nog meer vet krijgt zoals Chuck_Norris zegt, wat het wel inhoudt is dat je kcal onderhoud daalt, waardoor je vet ongeveer op niveau blijft, en vetverlies dus moeizamer zal gaan.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:54:58 #116
157922 fathank
pi_97909804
Ik ga me trouwens maar een klein koelboxje aamschaffen om al mn eten + drinken mee te nemen naar mn werk. Blijft het tenminste te eten als er geen koelkast in de buurt is.
pi_97910544
C_N, wat merkte jij door het gebruik van creatine mono en waarom ben je gestopt?
pi_97913215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:52 schreef kidkash19 het volgende:
+ dit

http://www.ergogenics.org/sportvoeding33.html

[..]

Leuk he al die onderzoeken :P
Dat gaat om precies hetzelfde onderzoek als dat ik postte he.
pi_97921937
Heeft het eigenlijk zin om whey shakes te drinken op de dagen dat je niet traint?
pi_97922270
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:03 schreef gamezz het volgende:
Heeft het eigenlijk zin om whey shakes te drinken op de dagen dat je niet traint?
Op de dagen dat je niet traint herstelt het lichaam zich juist. Ik vreet 7 dagen in de week, ga altijd met een bolle pens slapen. Ook twee brinta shakes met whey, dagelijks.
pi_97922437
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:13 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Op de dagen dat je niet traint herstelt het lichaam zich juist. Ik vreet 7 dagen in de week, ga altijd met een bolle pens slapen. Ook twee brinta shakes met whey, dagelijks.
Thanks, dat klinkt ook wel logisch.
Even een shake maken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 05:58:10 #122
77130 star_gazer
pi_97924874
Vanavond gaan de bi's en rug er weer aan :7

Pas geleden iets heel vreemds trouwens; mijn quads gingen spontaan spastisch doen. Ik zat stil op een bench en ineens shaken die dingen! Soort van ritmische kramp, maar echt verkrampen deden ze niet. Meer onvrijwillige samentrekkingen, zoals je ook wel eens met je ooglid kan hebben. Geen last meer van gehad en het deed geen pijn ofzo, maar het was wel vreemd :{ Even in de gaten houden of ik m'n benen niet overtrain met 1 x beentraining en 5x cardio (2x hardlopen, 3x post-workout) per week.

[ Bericht 33% gewijzigd door star_gazer op 09-06-2011 06:04:39 ]
-
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:14:42 #123
337072 Zyzz
The King.
pi_97925510
Jelly welly aders op mn belly.
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
pi_97925604
vroeger, toen de mensen nog kwark aten ipv whey...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:24:48 #125
337072 Zyzz
The King.
pi_97925625
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:23 schreef mister_popcorn het volgende:
vroeger, toen de mensen nog kwark aten ipv whey...
Ik eet geen van beiden, daar zitten eiwitten in en dat zijn anabolen.

En ik wil niet zo'n vieze bodybuilder worden. :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:25:30 #126
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97925633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:34 schreef Diabox het volgende:

[..]

Dat gaat om precies hetzelfde onderzoek als dat ik postte he.
Ja waar ze uitleggen dat het onderzoek eigenlijk geen houvast heeft als het gaat om Creatine Ethyl
Luck is for losers
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:52:56 #127
77130 star_gazer
pi_97926028
Wat is jullie mening mbt rijst? Ik kom op het web veel verschillende meningen tegen. Ik eet zelf regelmatig bruine rijst, maar ik snap niet wat de hetze is tegen witte rijst. Witte rijst is toch nog steeds een bron van complexe koolhydraten? Ja, er zitten wat minder vezels en vitaminen in dan bruine rijst, maar waarom is witte rijst dan per definitie slecht? Volgens mij is bruine rijst heel goed en witte rijst 'gewoon' goed.

Iemand?
-
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:21:29 #128
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97926534
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 01:03 schreef gamezz het volgende:
a dan juist. Je gevoel zegt mssn van niet, maar in je herstel heb je juist hard eiwitten nodig
pi_97926722
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:24 schreef Zyzz het volgende:

[..]

Ik eet geen van beiden, daar zitten eiwitten in en dat zijn anabolen.

En ik wil niet zo'n vieze bodybuilder worden. :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ach jochie toch
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_97927042
Misschien ben ik blind maar is er ook een soort sportschooltopic voor vrouwen? Ik hoef geen 20cm omtrek armen of whatever, maar ik zit bij een sportschool waar minimale begeleiding is en na 5maanden daar te zijn geweest weet ik niet meer wat ik moet doen.
Wil gewoon spiermassa opbouwen maar ik kom maar niet verder dan 5 of 10 kg.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:55:20 #131
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97927261
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 09:46 schreef Opdekop het volgende:
Misschien ben ik blind maar is er ook een soort sportschooltopic voor vrouwen? Ik hoef geen 20cm omtrek armen of whatever, maar ik zit bij een sportschool waar minimale begeleiding is en na 5maanden daar te zijn geweest weet ik niet meer wat ik moet doen.
Wil gewoon spiermassa opbouwen maar ik kom maar niet verder dan 5 of 10 kg.
Vrouwen kunnen perfect hetzelfde schema doen als een man zonder meteen breed te worden hoor.

Lees dit maar eens:
http://www.aworkoutroutine.com/workout-routines-for-women/

Vrouwen die squatten :9
Seto is zo ene baas he
pi_97927630
Ik heb geen idee wat squatten is maar het klinkt als squirten :')

Maar het probleem is dus dat ik geen schema heb en ook niet weet wat logisch is. Ik weet alleen dat je je buik en rug niet tegelijk mag trainen.
Het maakt me niet uit wat de workouts voor mannen of vrouwen zijn maar ik dacht ja.. zie hier allemaal mensen met dikke vaktermen smijten en 100kg spieren etc.. daar pas ik niet echt tussen haha.
Ik wil gewoon mijn arm en beenspieren terug, en ik wil mijn rugspieren trainen. Buik misschien, maar dat vind ik niet echt nodig op zich. Maar na 5 maanden ben ik gewoon nog steeds niet verder dan de 5/10 kg van aan het begin.. Kan toch niet de bedoeling zijn?

Zal even je website lezen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:14:59 #133
77130 star_gazer
pi_97927782
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:09 schreef Opdekop het volgende:
Ga dat maar eens doen in de gym :')
-
pi_97927895
Rug en buik mag niet tegelijk :? Is nieuw voor mij en lijkt mij onzin...

Opdekop, wat voor oefeningen doe jij dan? Losse gewichten, alleen apparaten, zware compounds?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97928214
quote:

Maar het probleem is dus dat ik geen schema heb en ook niet weet wat logisch is. Ik weet alleen dat je je buik en rug niet tegelijk mag trainen.
Het maakt me niet uit wat de workouts voor mannen of vrouwen zijn maar ik dacht ja.. zie hier allemaal mensen met dikke vaktermen smijten en 100kg spieren etc.. daar pas ik niet echt tussen haha.
Ik wil gewoon mijn arm en beenspieren terug, en ik wil mijn rugspieren trainen. Buik misschien, maar dat vind ik niet echt nodig op zich. Maar na 5 maanden ben ik gewoon nog steeds niet verder dan de 5/10 kg van aan het begin.. Kan toch niet de bedoeling zijn?

Zal even je website lezen.
Gewoon een full body schema pakken 3x per week. Evt. wat cardio erbij.

Je verandert niet zomaar in een halve kerel, wees gerust.
pi_97928530
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ga dat maar eens doen in de gym :')
Haha nee wordt het zo'n bende van.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:18 schreef V1z0R het volgende:
Rug en buik mag niet tegelijk :? Is nieuw voor mij en lijkt mij onzin...

Opdekop, wat voor oefeningen doe jij dan? Losse gewichten, alleen apparaten, zware compounds?
Ik heb geen idee wat 'zware compounds' zijn maar ik doe losse gewichten, apparaten en cardio heel soms. Maar cardio doe ik niet in de sportschool, veel te gay. Fietsen zonder vooruit te komen heheh. Ik warm meestal wel even op op de loopband en heel soms doe ik zo'n been apparaat waarmee je schaats bewegingen mee maakt.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:29 schreef 16meter het volgende:

[..]

Gewoon een full body schema pakken 3x per week. Evt. wat cardio erbij.

Je verandert niet zomaar in een halve kerel, wees gerust.
Gewoon een fullbody schema gaat hoe? Ik werk niet volgens een schema, bedenk gewoon van te voren wat ik ga doen. Meestal draait het uit op:

Eerst een stukje lopen
dan
Beenspieren apparaat1 3x8
Beenspieren apparaat2 3x8
of
Armen losse gewichten 3x8
Armen losse gewichten 3x8 andere beweging
Armen apparaat 3x8
of m'n rug maar daar is maar 1 apparaat voor, verder doe ik mn rug thuis nog door op mn buik te liggen en omhoog te komen.

Misschien niet echt heel duidelijk maar ik weet niet hoe al die bewegingen heten.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:02:32 #137
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97929325
Het niveau daalt hard ondertussen
pi_97929367
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:02 schreef ukga het volgende:
Ik zeg toch dit topic is te nextlevel voor me, niet huilen.
pi_97929442
Google weet alles...

http://google.h4ck.nl/?q=female+bodybuilding+workout

Maar ik zou zoiets doen:

Workout A:

3x10 Squat
3x10 Bench Press
3x10 Deadlifts
3x8 Dips
Evt. assistance work voor je kuiten

Workout B:

3x10 Squat
3x10 Standing military press
3x10 Bent Rows
3x8 Chin-ups
Evt. assistance work voor je armen

Om en om, bijv maandag workout A, woensdag B, vrijdag A. De maandag daarna begin je met workout B.

[ Bericht 26% gewijzigd door 16meter op 09-06-2011 11:11:36 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:15:42 #140
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97929779
quote:
:')_!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97929835
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:03 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Ik zeg toch dit topic is te nextlevel voor me, niet huilen.
Laat je niet intimideren ik vind dat je hier wel thuis hoort.. als je je rug, buik, benen (wss gewoon fullbody) etc wil trainen dan is dat meer dan 'sportschool'-vrouwkes die alleen die bilspieren doen en cardio, je hoort hier dan ook thuis imo. :) Niet iedereen wil 2 meter breed worden hoor :P

http://www.bodybuilding.com/exercises/
Hier vind je de juiste oefening met instructie video maar Youtube werkt ook goed :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:23:18 #142
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97930040
Vanavond beginnen aan mijn nieuwe schema.. Kijken wat mijn terror instructeur nu weer verzonnen heeft ! In de zin om wat droger te worden, wil ik ook wat intensiever op mijn voeding gaan letten, maar de meeste in dit topic willen gaan bulken ik als endo zie daar niet zoveel in :@

Ik heb nu niet echt een eetschema, maar let wel altijd op wat ik eet. Altijd kipfilet en pindakaas O+ . op brood. Ontbijt moet ik maar eens aan zo'n brinta shake gaan beginnen want ik krijg sochtends vaak niets weg. Savonds is het verder eigenlijk altijd wat de pot schaft. Verder drink ik veel water en na de training altijd een whey shake. Sinds kort ook een beetje ongezouten noten gekocht voor savonds want heb altijd trek en wil dan niet ineens de mist ingaan.

Wat denken jullie?
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:24:38 #143
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97930099
Heeft hier iemand meer last van de rug na het deadliften de volgende dag? Het is wel spierpijn maar dan een vage. Alleen de onderrug + spieren (eigenlijk hele rug).

De rest voel ik niet dat dat van het deadliften komt wat wel moet zijn (benen, kont, beetje armen) (wel andere spierpijn maar dat zijn van de andere apparaten.)

Ik wil mijn rug niet slopen namelijk. Dus ik doe wat verkeerd.. Houding? Ik til meeste met benen + rug bij deadliften. Te zwaar? Kan dat ook?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97930141
quote:
5s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:04 schreef Panzermaus het volgende:
C_N, wat merkte jij door het gebruik van creatine mono en waarom ben je gestopt?
Mwa iets meer pomp en gevoel dat je langer door kan gaan. en wat meer vochtopslag. Ik stopte na een maand omdat ik die maand aan het cutten was en ik wilde hoe ik eruit zag zonder creatine. Na de zomer in de bulk ga ik het wel weer gebruiken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:25:53 #145
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97930150
Of gewoon extra rust nemen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97930154
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:24 schreef CantFazeMe het volgende:
Heeft hier iemand meer last van de rug na het deadliften de volgende dag? Het is wel spierpijn maar dan een vage. Alleen de onderrug + spieren (eigenlijk hele rug).

De rest voel ik niet dat dat van het deadliften komt wat wel moet zijn (benen, kont, beetje armen) (wel andere spierpijn maar dat zijn van de andere apparaten.)

Ik wil mijn rug niet slopen namelijk. Dus ik doe wat verkeerd.. Houding? Ik til meeste met benen + rug bij deadliften. Te zwaar? Kan dat ook?
heb ik ook hoor. vooral weer na gister.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:26:07 #147
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97930158
quote:

Ik heb ook vaak last mijn onderrug maar ben er zeker van dat ik hem goed uitvoer.
pi_97930201
quote:

Ja man.. als ik (voor mijn doen) zware backsquats en deadlifts heb gedaan heb ik vaak wel een soort pijn in m'n (onder)rug. Het is niet echt spierpijn, maar altijd wel weg binnen 2 dagen.
pi_97930210
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:06 schreef 16meter het volgende:
Google weet alles...

http://google.h4ck.nl/?q=female+bodybuilding+workout

Maar ik zou zoiets doen:

Workout A:

3x10 Squat
3x10 Bench Press
3x10 Deadlifts
3x8 Dips
Evt. assistance work voor je kuiten

Workout B:

3x10 Squat
3x10 Standing military press
3x10 Bent Rows
3x8 Chin-ups
Evt. assistance work voor je armen

Om en om, bijv maandag workout A, woensdag B, vrijdag A. De maandag daarna begin je met workout B.
Ok, ik ga even googlen wat al die termen betekenen, maar bedankt voor je opzetje! Ik probeer twee keer per week naar de sportschool te gaan, drie heb ik echt geen tijd voor. Maandag sowieso niet, knetterdruk. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:17 schreef Geo3kant het volgende:

[..]

Laat je niet intimideren ik vind dat je hier wel thuis hoort.. als je je rug, buik, benen (wss gewoon fullbody) etc wil trainen dan is dat meer dan 'sportschool'-vrouwkes die alleen die bilspieren doen en cardio, je hoort hier dan ook thuis imo. :) Niet iedereen wil 2 meter breed worden hoor :P

http://www.bodybuilding.com/exercises/
Hier vind je de juiste oefening met instructie video maar Youtube werkt ook goed :)
Bedankt voor je site! Ongeveer fullbody maar focus ligt op benen/rug/armen. Buik/billen vind ik bijzaak, kan me niet voorstellen dat het veel nut heeft om supergespierde billen te hebben. Wil gewoon sterker worden, kracht, sla nog geen deuk in een pakje boter.

Ik wil ook geen gewicht verliezen, dus niet teveel cardio of maakt dat niet uit? Ik weet dat spieren zwaarder zijn dan vet maar echt gewichtsverlies moet ik niet hebben, 1 of 2 kilo kan nog maar écht niet meer dan dat. Moet ik dan ook denken aan meer eiwitten eten of..?
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:28:44 #150
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97930248
Ik heb het gevoel dat ik teveel kracht zet op mijn rug terwijl er een balans moet tussen de benen en de rug.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97930274
Alle spiergroepen even veel trainen. Een ongeproportioneerd fysiek is lelijk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:29:31 #152
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97930284
Probeer je hielen door de grond te duwen bij het deadliften. Ik had het ook dat als ik wat zwaarder ging dat er meer uit mn rug kwam, nu ben ik bewust bezig met mn hielen door de grond te duwen en heb ik minder last van mn rug
Luck is for losers
pi_97930303
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:28 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik teveel kracht zet op mijn rug terwijl er een balans moet tussen de benen en de rug.
Misschien eerder door je knieën zakken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:33:23 #154
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97930423
Oké thanks. Ik zal mij even opnieuw observeren en aanpassen :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97930695
Even terugkomend op eerder berichtje; zijn er ook alternatieven met losse gewichten voor 'Squat' en 'Deadlift' ?
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:48:27 #156
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97930929
Met dumbells :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97931026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:41 schreef Opdekop het volgende:
Even terugkomend op eerder berichtje; zijn er ook alternatieven met losse gewichten voor 'Squat' en 'Deadlift' ?
Je bedoeld zonder in zo'n kast te staan? (Smith) Want met een losse stang en gewichten (barbell) is ook beter, dat zijn ook losse gewichten, tenzij je sportschool het niet heeft.
pi_97931153
Ja losse gewichten, dus niet die dingen aan zo'n stang. Ik ga niet met zo'n stang staan sjouwen in mn eentje.. Ze hebben het wel, maar hoe squat je met dumbells? Met welke beweging gebruik je dezelfde spieren?
pi_97931189
Gewoon met barbell doen. Met zo'n instelling van "ik ga niet met een stang sjouwen" kun je beter niet eens beginnen. Ik zie vrouwen van 50+ barbell back squats doen.

Dat soort uitspraken geven me een beetje dit gevoel:
quote:
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:04:11 #160
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_97931514
Wat gebeurd er eigenlijk als je een week of 2 niet meer fitnessed? Wordt je spier dan afgebroken en omgezet naar vet?
pi_97931544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef 16meter het volgende:
Gewoon met barbell doen. Met zo'n instelling van "ik ga niet met een stang sjouwen" kun je beter niet eens beginnen. Ik zie vrouwen van 50+ barbell back squats doen.

[..]

Maar je kunt ook mensen overtuigen waarom het juist wel te doen ipv mensen zo snel af te branden.. dit soort mensen lach jij uit of irriteer jij je (o.a.) aan in de sportschool omdat ze dus lopen te kutten met andere dingen.. Maak mensen enthousiast over de zelfde passie zou ik zeggen.

@Opdekop, je kunt ook vragen aan een instructeur om erbij te gaan staan als spotter voor je houding/als het te zwaar wordt, met laag aantal kilo's beginnen en dan opbouwen kan ook.
pi_97931645
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef 16meter het volgende:

[..]

Wow haat opeens haha, ik ga mezelf niet nog een keer herhalen hoor over mn kennis van dit. Ik vraag me gewoon af of het ook anders kan omdat zoiets me kut lijkt omdat ik kippenkracht heb en die stang an sich me al zwaar genoeg lijkt. Bankdrukken snap ik hoe dat met losse gewichten moet maar dat squatten, achterlangs dus niet. :) Ben geen 50 maar heb denk ik wel wat minder kracht dan die tantes.

@geo3kant
Ik weet het, deze dingen bij een instructeur vragen zou beter zijn want hij kan me ook tijdens bewegingen aanwijzingen geven natuurlijk, maar hij is me iets te enthousiast. Qua alles. Dus ik denk als ik het hier nou vraag, kan hij nog een beetje assisteren [zo weinig mogelijk].
Ging eerst altijd met een vaste groep naar de sportschool maar zit nu in een andere stad dus sta er alleen voor. Ga nu wel eens met een vriendin maar zij wil alleen cardio of buik..
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:08:05 #163
337072 Zyzz
The King.
pi_97931657
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:04 schreef RickoKun het volgende:
Wat gebeurd er eigenlijk als je een week of 2 niet meer fitnessed? Wordt je spier dan afgebroken en omgezet naar vet?
lol u retarded brah?

spieren kunnen niet worden omgezet naar vet en vet ook niet naar spieren.

Als je 2 weken niet traint is er niks aan de hand, je eerste training zal hooguit iets slechter gaan dan normaal, maar als je gewoon normaal eet krijg je geen spierverlies in maar 2 weken
pi_97931743
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:07 schreef Opdekop het volgende:

[..]

Wow haat opeens haha, ik ga mezelf niet nog een keer herhalen hoor over mn kennis van dit. Ik vraag me gewoon af of het ook anders kan omdat zoiets me kut lijkt omdat ik kippenkracht heb en die stang an sich me al zwaar genoeg lijkt. Bankdrukken snap ik hoe dat met losse gewichten moet maar dat squatten, achterlangs dus niet. :) Ben geen 50 maar heb denk ik wel wat minder kracht dan die tantes.
Je legt de stang vlak onder je nek, op je trapezius.

Iedereen vanaf 12 jaar (8 jaar?) is sterk genoeg om met een stang van 20kg een aantal reps te squatten.

Op Youtube staan tientallen filmpjes waarin alle oefeningen haarfijn uitgelegd worden.

Ik ben nu naar de gym, ff wat vet omzetten naar spieren.
pi_97931993
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:10 schreef 16meter het volgende:

[..]

Je legt de stang vlak onder je nek, op je trapezius.

Iedereen vanaf 12 jaar (8 jaar?) is sterk genoeg om met een stang van 20kg een aantal reps te squatten.

Op Youtube staan tientallen filmpjes waarin alle oefeningen haarfijn uitgelegd worden.

Ik ben nu naar de gym, ff wat vet omzetten naar spieren.

Vooral abs en biceps he!! Je abs kunnen nu lekker groot worden als er nog een vetlaagje opzit.
pi_97932733
's Ochtends whey met water of melk+brinta? Normaal doe ik altijd met water voor de snellere opname, maar zo vroeg 's ochtends is het wel fijn (en makkelijk) om ook meteen een sloot melk (0.6 liter) en brinta binnen te krijgen. Wat doen jullie?
pi_97932864
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:42 schreef Panzermaus het volgende:
's Ochtends whey met water of melk+brinta? Normaal doe ik altijd met water voor de snellere opname, maar zo vroeg 's ochtends is het wel fijn (en makkelijk) om ook meteen een sloot melk (0.6 liter) en brinta binnen te krijgen. Wat doen jullie?
Op t moment whey met water maar in de bulk doe ik brinta met melk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:57:32 #168
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97933235
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:29 schreef kidkash19 het volgende:
Probeer je hielen door de grond te duwen bij het deadliften. Ik had het ook dat als ik wat zwaarder ging dat er meer uit mn rug kwam, nu ben ik bewust bezig met mn hielen door de grond te duwen en heb ik minder last van mn rug
Dit inderdaad, mijn max met deadliften ging ook iets omhoog toen ik echt mijn hielen door de grond probeerde te duwen. De stang gaat ook sneller omhoog zodat je spieren minder snel moe worden.
Seto is zo ene baas he
  donderdag 9 juni 2011 @ 13:06:09 #169
253447 Ethanolic
pi_97933539
quote:
Ik doe (in de cut) alle 4, 200ml melk, rest water, whey en brinta.
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:01:16 #170
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_97938159
quote:
Melk natuurlijk, tenzij je aan het cutten bent.
Bedankt Hans.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:04:18 #171
253447 Ethanolic
pi_97938277
Welke oefeningen doen jullie voor schouders?
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:13:12 #172
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_97938627
Military press, sideraises.
Bedankt Hans.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:14:55 #173
253447 Ethanolic
pi_97938699
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:13 schreef bascross het volgende:
Militairy press, sideraises.
That's all? Ik do MP, lateral raises, upright row, front raises.
Hoe pak je vooral achterkant schouder?
Deathlift or Die.
pi_97938766
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:14 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik zou front raise vervangen voor side raise want front pak je ook al met benchen.
Rear delt maybe?

Edit: las over lateral raises heen. Excusez-moi
pi_97938798
quote:
pi_97938873
I just came... :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97938895
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:17 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
I'd hit it
pi_97938941
quote:

[..]

Met welke bar doe je upright rows. met een ez bar krijg ik last van mijn polsen en met die nog meer slingerende bar kan ik geen goede grip houden.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:20:54 #179
253447 Ethanolic
pi_97938945
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:17 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je ziet niet dat dit geshopt is?
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:21:26 #180
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_97938962
quote:

[..]

Rear delt row doe ik ook wel eens, met kabel. Upright row vind ik niks.
Bedankt Hans.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:21:29 #181
253447 Ethanolic
pi_97938967
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:20 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Met welke bar doe je upright rows. met een ez bar krijg ik last van mijn polsen en met die nog meer slingerende bar kan ik geen goede grip houden.
Ik krijg met EZ bar ook last idd, als ik in de gym ben gewoon een barbell maar schouders train ik vaak thuis met voorarmen.
Ik doe hem ook vaak met cable trouwens in de gym hebben we zo een soort EZbar die je aan de kabels kunt vastmaken.
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:24:26 #182
215583 CylonNL
King ecto.
pi_97939073
quote:
Ik neem 's ochtends vaak een scoop whey + 100gr vermalen havermout.
Dit heb ik binnen een minuut weg, ideaal.
Als je in de bulk bent en je gooit er nog melk bij is het ook een flinke kcal bom.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:25:53 #183
253447 Ethanolic
pi_97939123
Ik vind schouders ook wel het meest lastig om te trainen vandaar dat ik hem op een dag apart doe.
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:40:42 #184
77130 star_gazer
pi_97939796
Zodetering, de biceps klapten zowat uit elkaar na die training :') Af en toe best lekker om een extra setje lichter te pakken als je faalt.

Rug moest ik wat voorzichtig aan doen; irritant spiertje verdraaid tijdens het slapen ofzo :(
-
pi_97939901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:25 schreef Ethanolic het volgende:
Ik vind schouders ook wel het meest lastig om te trainen vandaar dat ik hem op een dag apart doe.
ik doe em samen met buik.
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:49:05 #186
77130 star_gazer
pi_97940211
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:42 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

ik doe em samen met buik.
Ik doe schouders en benen op dezelfde dag. Benen moet je vol kunnen vlammen en schouders hebben daar weinig effect op :)
-
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:50:50 #187
253447 Ethanolic
pi_97940293
Mijn schema is
workout 1 rug biceps
workout 2 benen
workout 3 schouder voorarmen
workout 4 borst triceps

Meestal in een week of 8 dagen.
Deathlift or Die.
pi_97940362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:54 schreef fathank het volgende:
Ik ga me trouwens maar een klein koelboxje aamschaffen om al mn eten + drinken mee te nemen naar mn werk. Blijft het tenminste te eten als er geen koelkast in de buurt is.
Dan heb ik wel een tip voor je!
Wat dacht je hier van: http://www.te-gek-winkele(...)len/6-pack-bag-klein
Wellicht nog iets voordeliger verkrijgbaar met google.

Of voor de grote jongens deze:

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 15:53:23 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:04:08 #189
77130 star_gazer
pi_97940936
lol wut. Ik zie me al aankomen met zo'n draagbare voorraadkast :D
-
pi_97940950
Laat ik voorop stellen: ik ben nog een echte beginner, tijdje alleen met apparaten getraind (5 mnd), nu wil ik wat serieuzer gaan doen en dus losse gewichten gebruiken en gaan bankdrukken.

Heb introductieles van instructeur gekregen daarvoor, met verschillende oefeningen voor alle spiergroepen. Morgen ga ik m'n schema halen, weet niet meer uit m'n hoofd hoe die was.
Ik geloof ene dag benen+ schouders + onderrug + biceps, andere dag rug + borst + triceps.

Ik geloof dat 't zoiets was, pin me er niet op vast. Dat is dus 2 dagen per week, omdat ik momenteel ook 3 x per week (dinsdag, woensdag, donderdag) roei. Dat roeien valt mss binnekt weg, dan wil ik 3 x per week naar de sportschool.

In ieder geval zou ik graag willen weten: wat raden jullie aan om als trainingsschema voor 2 dagen per week te gebruiken? Ik wil de focus leggen op m'n benen, die lopen naar mijn idee nog achter (vooral de kuiten), en rug.

Ook lees ik hier veel over het bulken. Wat is het voordeel daarvan? Gaat het nou om zoveel mogelijk massa aan te komen? En hoe belangrijk is 't dan om kipfilet te eten ipv bijv gekookte gelderse? Stel ik eet 's ochtends 250 ml melk+brinta en 2 boterhammen worst, smiddags 4 boterhammen worst en 2 boterhammen ei, 's avonds pasta/rijst met kip en voor het slapen 250 gram kwark, ben ik dan enigszins op de goede weg? Of hoe zou ik dit moeten aanpassen?

Goed, ik ben een onwijze noob, maar ik hoop dat iemand toch advies wil geven ;)
pi_97941226
Waarom zou je 'onderrug' als aparte spiergroep benaderen? Je traint je hele rug toch op een rug dag (deadlift, BOR etc..). Klinkt sowieso als een apart schema.

Als je maar 2x per week traint kun je het beste een full body schema gebruiken. Op de vorige pagina staat daarvan een voorbeeld.

Tip: Lees je gewoon in op internet, geloof die instructeurs niet.
Misschien kunnen we dit ook in de OP zetten
pi_97941308
ik raad push/pull aan als 2 split
pi_97941320
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:10 schreef 16meter het volgende:
Waarom zou je 'onderrug' als aparte spiergroep benaderen? Je traint je hele rug toch op een rug dag (deadlift, BOR etc..). Klinkt sowieso als een apart schema.

Tip: Lees je gewoon in op internet, geloof die instructeurs niet.
Misschien kunnen we dit ook in de OP zetten
Tsja, hij zei zoiets geloof ik. Ik zei nog is 't verstandig om je rug en je benen op 1 dag te trainen als 't de grootste spiergroepen zijn. Toen zei ie dat als je niet je hele rug pakt dat niet zoveel uitmaakt?
pi_97941358
Of full body, of split. Een soort middenweg is m.i. geen goed idee. Die instructeur heeft een erg vreemd schema voor je bedacht.
pi_97941378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:04 schreef Ethanolic het volgende:
Welke oefeningen doen jullie voor schouders?
military press, push press, lat raises

en je pakt ze ook gewoon mee met bench/BOR/cleans/etc.
pi_97941517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:13 schreef 16meter het volgende:
Of full body, of split. Een soort middenweg is m.i. geen goed idee. Die instructeur heeft een erg vreemd schema voor je bedacht.
Mss heb ik 't verkeerd begrepen hoor, ik ga morgen nog even kijken naar dat schema.
Hoe zit full body in elkaar? Doe je dan alle 2 dagen dezelfde oefeningen?
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:16:28 #197
253447 Ethanolic
pi_97941552
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:15 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Mss heb ik 't verkeerd begrepen hoor, ik ga morgen nog even kijken naar dat schema.
Hoe zit full body in elkaar? Doe je dan alle 2 dagen dezelfde oefeningen?
Niet dezelfde. Kijk naar Rippetoe zou ik zeggen.
Deathlift or Die.
pi_97941571
Squat zou ik wel beide dagen doen. :)

Maar zoals ik al zei.. op de vorige pagina van dit topic staat gewoon een voorbeeld (afgeleid van Rippetoe). Stronglifts is ook een programma dat veel beginners volgen.
pi_97941592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:04 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

Heb introductieles van instructeur gekregen daarvoor, met verschillende oefeningen voor alle spiergroepen. Morgen ga ik m'n schema halen, weet niet meer uit m'n hoofd hoe die was.
Ik geloof ene dag benen+ schouders + onderrug + biceps, andere dag rug + borst + triceps.

Ik geloof dat 't zoiets was, pin me er niet op vast. Dat is dus 2 dagen per week, omdat ik momenteel ook 3 x per week (dinsdag, woensdag, donderdag) roei. Dat roeien valt mss binnekt weg, dan wil ik 3 x per week naar de sportschool.

In ieder geval zou ik graag willen weten: wat raden jullie aan om als trainingsschema voor 2 dagen per week te gebruiken? Ik wil de focus leggen op m'n benen, die lopen naar mijn idee nog achter (vooral de kuiten), en rug.

Ook lees ik hier veel over het bulken. Wat is het voordeel daarvan? Gaat het nou om zoveel mogelijk massa aan te komen? En hoe belangrijk is 't dan om kipfilet te eten ipv bijv gekookte gelderse? Stel ik eet 's ochtends 250 ml melk+brinta en 2 boterhammen worst, smiddags 4 boterhammen worst en 2 boterhammen ei, 's avonds pasta/rijst met kip en voor het slapen 250 gram kwark, ben ik dan enigszins op de goede weg? Of hoe zou ik dit moeten aanpassen?

Instructeurs zijn de kakkerlakken van de sportschool. Vergeet beter alles wat die uit-bl@ten.
Tussen de vele leugens die ze je vertellen zitten soms 1 of 2 waarheden waardoor je alleen maar meer verward wordt.
Hun CIOS opleiding is voortgekomen uit een geheime samenzwering tussen de Romulans en de Cylons om het menselijk ras door slechte oefeningen uit te roeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 16:18:11 ]
pi_97941665
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:17 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Instrecteurs zijn de kakerlakken van de sportschool. Vergeet beter alles wat die uit-bl@ten.
Tussen de vele leugens die ze je vertellen zitten soms 1 of 2 waarheden waardoor je alleen maar meer verward wordt.
Hun CIOS opleiding is voortgekomen uit een geheime samenzwering tussen de Romulans en de Cylons om het menselijk ras door slechte oefeningen uit te roeien.
I lol'd :D
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:18:29 #201
253447 Ethanolic
pi_97941681
quote:

[..]

:') I lol'd

Deathlift or Die.
pi_97941719
wtf.. hoe krijg je het verzonnen :')
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:26:25 #203
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97942105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:52 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dan heb ik wel een tip voor je!
Wat dacht je hier van: http://www.te-gek-winkele(...)len/6-pack-bag-klein
Wellicht nog iets voordeliger verkrijgbaar met google.
[ afbeelding ]

Of voor de grote jongens deze:
[ afbeelding ]
Echt hè ze zullen vast raar opkijken gek als je 15 boterhammen en 2 shakes + meer uit dat ding haalt _O-
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97942600
quote:

[..]

Instructeurs zijn de kakkerlakken van de sportschool. Vergeet beter alles wat die uit-bl@ten.
true story
pi_97942679
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:26 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Echt hè ze zullen vast raar opkijken gek als je 15 boterhammen en 2 shakes + meer uit dat ding haalt _O-
Ja, haha, die grote van 99 euro kan je echt veel in kwijt.
anyway, ik wil die kleine wel hebben, kan ik 3 worden met rijst in kwijt.
Maar 69,- net nog wat te duur, als groupon of ibood heb voor 45 hebben staan koop ik hem wel.
Zie Youtube maar eens op dit product, echt handig.
Voorbeeld filmpje, zit een Chick in dus dat is goed!
De kleine is denk ik wat praktischer

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 16:39:16 ]
pi_97942714
Grootste leugen die je ooit hoorde van een instructeur? of gewoon in de gym

Hier:
-Creatine is een heftig goedje, mee oppassen
-Deadliften sloopt je rug
-Als je wilt aankomen moet je meer whey shakes drinken
pi_97942822
Dat deadliften wat jij doet heeft geen nut :')
Ow, en de leukste was nog wel, 'Je kunt beter je cardio voor krachttraining doen'
pi_97943039
je mag met bankdrukken de bar je borst niet laten raken
om kracht op te bouwen kun je het beste 12-15 reps doen
je kunt beter niet meteen met losse gewichten beginnen

dat is waar ik zo ff op kon komen, en dat terwijl ik nooit tegen ze praat, deze onzin komen ze uit zichzelf brengen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:47:19 #209
253447 Ethanolic
pi_97943115
Toen ik begon zeiden ze tegen mij dat ik het beste met apparaten kon trainen.
Deathlift or Die.
pi_97943183
Terwijl je net bezig bent met de laatste rep van je 85%/max set bankdrukken vragen of het lukt... Godverdomme je ziet toch dat ik bezig ben en een kop als een tomaat heb!
pi_97943330
"moet ik je even helpen?"
als je aan het opwarmen bent met 10kg per kant terwijl mijn trainingspartner 2 meter verderop stond.
pi_97943526
Mijn eerste DIY Choco Proteïne bar:
Ik had geen Brinta Havermout(ook wel oats genoemd) dus had muesli genomen.

Smaakt beren goed!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 16:58:15 ]
pi_97943568
Oats = havermout
pi_97943637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:56 schreef 16meter het volgende:
Oats = havermout
Dat bedoelde ik dus. Havermout natuurlijk
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:58:10 #215
253447 Ethanolic
pi_97943648
Zeta ben jij dat?

Wat ben jij een baas. :D
Deathlift or Die.
pi_97943669
Ja.
pi_97943850
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:45 schreef Agentperry het volgende:

dat is waar ik zo ff op kon komen, en dat terwijl ik nooit tegen ze praat, deze onzin komen ze uit zichzelf brengen.
Hmm dat zijn wel echt bagger instructeurs. Die van mij wist me tenminste nog wel te vertellen dat k 6-8 reps moest doen, en als 8 bij een bepaald gewicht op een gegeven moment makkelijk ging ik een wat zwaarder gewicht kon pakken om daar mee te beginnen met 6 reps en op te bouwen tot 8. Leek me nog wel een goede instructie.
pi_97943971
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:02 schreef Varkensbiefstuk het volgende:

[..]

Hmm dat zijn wel echt bagger instructeurs. Die van mij wist me tenminste nog wel te vertellen dat k 6-8 reps moest doen, en als 8 bij een bepaald gewicht op een gegeven moment makkelijk ging ik een wat zwaarder gewicht kon pakken om daar mee te beginnen met 6 reps en op te bouwen tot 8. Leek me nog wel een goede instructie.
1 juiste quote maakt het nog geen goede instructeur natuurlijk
pi_97944172
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:05 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

1 juiste quote maakt het nog geen goede instructeur natuurlijk
True, maar nog altijd beter dan instructeurs die compleet de verkeerde dingen zeggen toch?
pi_97944259
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:58 schreef Ethanolic het volgende:
Zeta ben jij dat?

[ afbeelding ]
Uiteraard
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:20:25 #221
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97944544
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:58 schreef Ethanolic het volgende:
Zeta ben jij dat?

[ afbeelding ]
:D
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:26:34 #222
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97944817
Ik snap al dat gezeik niet op instructeurs.. of ik heb gewoon hele goede instructeurs. Mijn fitnessinstructeur traint al vanaf zijn 16e bloedserieus, nooit een druppel gedronken en altijd aan het trainen.

Gezien het resultaat van een scheve bankdruk stang wat ik hem zelf heb zien doen ga ik er wel vanuit dat hij weet waar hij het over heeft. Los daarvan weet hij dondersgoed welke oefening waar goed voor is. Dus of er zijn een hele hoop klote gyms in Nederland of er is gewoon een gebrek aan goede instructeurs. Bij ons in de gym zal dan ook nooit gezegd worden dat deadliften slecht voor je is of dat je met je bench press je borst niet mag raken.. :Z
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:28:47 #223
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_97944919
Vanavond weer ff benen.... Niet echt zin in :-\ maar het moet maar weer.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:32:29 #224
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97945051
Ik mag vanaaf weer nieuw schema! Waarschijnlijk gaan we weer compleet kapot :D

Als ik maar niet weer bijna moet kotsen ;(
pi_97945176
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:20 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

:D
Uit September, van voor dat ik mijn hand brak, fucking boksers-fractuur:-(

donderdag 9 juni 2011 @ 17:38:01 #226
253447 Ethanolic
pi_97945257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:35 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Uit September, van voor dat ik mijn hand brak, fucking boksers-fractuur:-(

Heb ik ook gehad, wie heb je op z'n bek geslagen?
Deathlift or Die.
pi_97945441
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:38 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad, wie heb je op z'n bek geslagen?
Hoe lang had jij er last van? Ik ben in Dec en in Maart geopereerd.
Moest een 2e keer onder narcose omdat het plaatje doormidden was gebroken. Daarna weken met pennen in mijn hand gelopen.
Pas Sinds een paar weken kan ik mijn tuin training weer hervatten. Zoals jullie zien is er best massa verlies opgetreden. Hoop einde van het jaar weer de goede kant op te gaan.
pi_97945512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:45 schreef Agentperry het volgende:

"Volgens mij doe je het een beetje te zwaar, je komt maar tot 7 keer ofzo."

En ZetaOS, harde filmpjes, allemaal thuistraining?
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:46:17 #229
253447 Ethanolic
pi_97945559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:43 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Hoe lang had jij er last van? Ik ben in Dec en in Maart geopereerd.
Moest een 2e keer onder narcose omdat het plaatje doormidden was gebroken. Daarna weken met pennen in mijn hand gelopen.
Pas Sinds een paar weken kan ik mijn tuin training weer hervatten. Zoals jullie zien is er best massa verlies opgetreden. Hoop einde van het jaar weer de goede kant op te gaan.
Ik hoefde niet geopereerd te worden, was met 4 weken gips redelijk genezen. Was bij het gipsen wel 2 keer gezet, eerste keer was niet goed :( Het zetten deed wel vrij veel pijn, maar ik was zo dronken als een aap dus het boeide me niet veel.
Is inmiddels 4 jaar geleden en heb er nog af en toe last van. Heb ook geen knokkel meer :P
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:47:11 #230
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97945590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:38 schreef 16meter het volgende:
Grootste leugen die je ooit hoorde van een instructeur? of gewoon in de gym

Hier:
-Creatine is een heftig goedje, mee oppassen
-Deadliften sloopt je rug
-Als je wilt aankomen moet je meer whey shakes drinken
"Deadlifts en power cleans kan je het beste pas na 8/9 maanden doen."
Seto is zo ene baas he
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:48:44 #231
206322 Seam
Pillz-E
pi_97945649
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:46 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik hoefde niet geopereerd te worden, was met 4 weken gips redelijk genezen. Was bij het gipsen wel 2 keer gezet, eerste keer was niet goed :( Het zetten deed wel vrij veel pijn, maar ik was zo dronken als een aap dus het boeide me niet veel.
Is inmiddels 4 jaar geleden en heb er nog af en toe last van. Heb ook geen knokkel meer :P
Hier nog eentje :D Mijn pink staat nu wel een stuk naar buiten maar goed :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:50:25 #232
253447 Ethanolic
pi_97945707
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:48 schreef Seam het volgende:

[..]

Hier nog eentje :D Mijn pink staat nu wel een stuk naar buiten maar goed :')
Oh dat heb ik niet echt, als ik zware gewichten DL heb ik er wel last van.
Wel chill, ik kon toen de lekkere chicks m'n aantekeningen laten maken hehe :P

Weet ook nog dat ik na het gebeurde nog een broodje shoarma ging eten met een vriend. Ik eten met een trillende hand, die vriend zo heel droog 'Hou je broodje anders in je andere hand? We gaan zo wel even naar de EHBO.' :D

Reden was overigens dat die kerel m'n vriendin betastte, zonder haar goedkeuring :)
Deathlift or Die.
pi_97945880
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:44 schreef Panzermaus het volgende:

En ZetaOS, harde filmpjes, allemaal thuistraining?
Ja, soms neem ik een dagkaart voor een Gym in de buurt als ik zwaar wil Squaten, dat gaat thuis moeilijk. Maar meer dan 1x per kwartaal is dat niet.
Ik probeer veel nieuwe dingen uit, Bodybuilding, CrossFit, P90X, het hele zooitje.
Heel, heel veel info en inspiratie op Youtube.
pi_97946347
Ik vind het altijd zo apart dat het halve forum (ook op DBB) domme uitspraken van hun instructeur(s) kan quoten.. Niet echt geloofwaardig tbh..
pi_97946379
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:06 schreef da_unfuckwithable het volgende:
Ik vind het altijd zo apart dat het halve forum (ook op DBB) domme uitspraken van hun instructeur(s) kan quoten.. Niet echt geloofwaardig tbh..
Dat is omdat ze er zoveel van maken. >:O
pi_97946554
quote:
waarom zou je ze verzinnen. :')
pi_97946607
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:47 schreef seto het volgende:

[..]

"Deadlifts en power cleans kan je het beste pas na 8/9 maanden doen."
power cleans vind ik ook best lastig, deze week voor het eerst gedaan. ik ga nog lang niet diep genoeg door mijn knieën en vang de bar nog half met mijn polsen op, dus het klopt wel dat hier wat oefening voor is vereist maar hoe die in godsnaam bij 8 maanden komt. imo leer je toch het beste door te doen.
pi_97947005
@OpdeKop :')
pi_97947040
quote:
Allemaal verzinsels inderdaad. Het is een complot!

CIOS MBO'ers weten alles over bodybuilding/KT en fysiologie.
pi_97947161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:24 schreef 16meter het volgende:

[..]

Allemaal verzinsels inderdaad. Het is een complot!

CIOS MBO'ers weten alles over bodybuilding/KT en fysiologie.
Dat zeg ik niet. Maar er worden wel hele domme dingen gezegd... Lijkt me sterk dat er echt zoveel van zulke instructeurs rondlopen. Ik zit bij een kutgym waar de dumbells tot 40kg gaan en en het bomvol zomercurlers zit en zelfs daar kom ik zulke opmerkingen niet tegen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:29:28 #241
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97947255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:26 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar er worden wel hele domme dingen gezegd... Lijkt me sterk dat er echt zoveel van zulke instructeurs rondlopen. Ik zit bij een kutgym waar de dumbells tot 40kg gaan en en het bomvol zomercurlers zit en zelfs daar kom ik zulke opmerkingen niet tegen.
Waarom lijkt dat je sterk? Je hebt niet veel brains nodig om instructeur te worden volgens mij.
Seto is zo ene baas he
pi_97947422
quote:

[..]

jochie wat wil je nou horen? Mag ik vragen wat voor opleiding je nu volgt, wat ik begin een donkerbruin vermoede te kregen dat we hier met een spion te maken hebben.
pi_97947499
@DeRakker :')

..
pi_97947516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:36 schreef Opdekop het volgende:

..
ben je weer van de ketting?
pi_97947530
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:34 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

jochie wat wil je nou horen? Mag ik vragen wat voor opleiding je nu volgt, wat ik begin een donkerbruin vermoede te kregen dat we hier met een spion te maken hebben.
:Y
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:41:40 #246
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97947666
Ik begin ZetaOS steeds toffer te vinden.
Seto is zo ene baas he
pi_97947807
Weet je wat ook grappenmakers zijn...de diëtiste!
Voorbeeld:
Een dikke Bolle vent die ik ken, wou afvallen, vroeg mijn mening daarover, had uitgelecht doe hij zijn doel kon berijken.
Wat doet die eikel, meent ie een diëtiste voor zijn obesitas. Toen hioj mij dat vertelde was ik best beledigd, ik had hem toch al verteld hoe en wat. Daarbij waren de tips en de afval shakes die hij kreeg niet echt calorie arm, en een kooldraadrijk dieet niet echt een schoolvoorbeeld van "get lean".
Ik vroeg naar de naam van de diëtiste, en vond haar foto, een mokkel van 95 kilo!
WTF!

O,ja, ze gaf die vet het advies lekker veel koolhydraten in de avond te eten voor "kracht"zoals aardappelen en zo.
Kom op man, de man moet juist minderen in koolhydraten en vooral in de avond!
Ow en die shakes die ze hem verkocht, 45 euro voor 750 gram meen ik,
Wacht heb er nog een plaatje van...

Bodybuilders noemen dit een Weightgainer, Diëtiste een afval shake!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 18:49:12 ]
pi_97947884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:36 schreef Opdekop het volgende:

..
ja wat is er?
  donderdag 9 juni 2011 @ 18:48:39 #249
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97947931
Ja, ongelofelijk. Leer mensen in termen van energie denken, macronutrienten (carbs, vet, eiwit).

Shakes en shakemaaltijden houden mensen dom.
Confidence through competence
pi_97947952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:45 schreef ZetaOS het volgende:
Wacht heb er nog een plaatje van...
[ afbeelding ]
Bodybuilders noemen dit een Weightgainer, Diëtiste een afval shake!
wtf man... 216 kcal per portie in een 'afvalshake' :')

quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:41 schreef seto het volgende:
Ik begin ZetaOS steeds toffer te vinden.
goede user idd

[ Bericht 29% gewijzigd door 16meter op 09-06-2011 18:55:43 ]
pi_97948279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:49 schreef 16meter het volgende:

[..]

wtf man... 216 kcal per portie in een 'afvalshake' :')
Ik was so pissd off omdat hij zo heilig overtuigd was van haar wetenschap der Nederlandsche voeding kunde, dat ik dit label met een topic hierover op DBB en BB.com had geplaatst.
De reacties heb ik hem laten lezen...die waren... uuuh tegenstrijdig met haar verhaal.
Zijn reactie daaropNou ze zal het heus wel weten hoor.

Even terug gezocht, was nog duurder zelfs.
Dit had ik in Engels op BB.com geschreven, de reacties waren hilarisch.
Een collega kreeg van zijn diëtiste deze maaltijd vervanger (a 40 euro per 420 gram is ongeveer voor 2 weken!)
Ik heb het label gelezen en schrik best van de vele suikers dat er in zit, de rest van de ingrediënten doet de broek niet echt zwellen.

Wij zijn van mening dat hij beter een normale wei/eiwit shake kan maken eventueel met wat brinta er in, dit is stukken goedkoper en zit lager in de suiker.
We vinden het een schandalig duur product eerlijk gezegd.

Hij is van mening dat zijn diëtiste mevr".." hem echt het juiste product heeft verkocht.

Kortom hoe is jullie visie hierop? Is dit een goed product voor een goede prijs of geeft een eiwitshake een vergelijkbaar resultaat tegen een veel beter prijs?

De man in kwestie is zeker geen bodybuilder, maar doet wel actief aan steppen.

Bollenplofkop: http://www.psychotherapie(...)=933&Hmi=867&Smi=933

Deze is ook leuk website: http://www.dieet-wijs.nl/
Naam Diëtist Mizzi van der Zijpp (ja echt Mizzi)
En hier is Mizzi dan!

Deze vrouw maakt je echt shredded door haar aanblik je al je vet verliest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 19:20:16 ]
pi_97948740
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 18:34 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ooh gaan we denigrerend doen meneertje? Krijg je niet genoeg aandacht met je YT filmpjes? Ben in december gestopt met een WO studie en ga in september beginnen met bedrijfseconomie op HBO dus van een spoin is geen sprake. :*
pi_97948890
Rustig nou, brahs.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:14:01 #254
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97948946
Bitchfight, bitchfight!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97949005
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:08 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ooh gaan we denigrerend doen meneertje? Krijg je niet genoeg aandacht met je YT filmpjes? Ben in december gestopt met een WO studie en ga in september beginnen met bedrijfseconomie op HBO dus van een spoin is geen sprake. :*
pi_97949113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:15 schreef 16meter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
LOL
pi_97949223
Leuk man (Y)
pi_97949545
Ik vraag me af waarom al die dietisten zo onbekwaam zij wat betreft deftige voedingsschema's opstellen. In de literatuur staat het ook gewoon duidelijk aangegeven dat het kcal in vs kcal out is, maar dan heel uitgebreid. Slaan ze die hoofdstukken over oid. :')
pi_97949664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:08 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Dus, je hebt geen WO (want dat viel toch wat moeilijk), bent nog niet begonnen met HBO.
Dusss, op het voortgezet onderwijs na heb je niks...

Anyway, bedoel het niet zo lullig hoor alleen komt er soms zo verdomt rot uit.
Hier een bloem om het goed te maken, http://fotoosvanyvonne.web-log.nl/photos/uncategorized/bloem_1.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 19:31:02 ]
pi_97950197
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:04 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Laat ik voorop stellen: ik ben nog een echte beginner, tijdje alleen met apparaten getraind (5 mnd), nu wil ik wat serieuzer gaan doen en dus losse gewichten gebruiken en gaan bankdrukken.

Voor kuiten doe ik altijd de legpress, maar dan druk je je tenen tegen dat plateau aan, en druk je jezelf heen en weer. Zorg wel dat je knieën recht blijven.

http://www.exrx.net/Weigh(...)SeatedCalfPress.html

Werkt voor mij erg goed, zie al beetje vooruitgang. Kuiten blijven natuurlijk lastig, maar wel belangrijk vind ik. Vind het er niet uit zien als je van die dunne beentjes hebt.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:45:05 #261
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97950319
Schema (uit m'n hoofd, misschien vergeet ik wat) dat ik gekregen heb gisteravond van de instructeur in de sportschool. Allereerst, please, niet meteen huilie-huilie gaan doen dat hij een looser is of wat dan ook, ik wil alleen meningen betreffende het schema en niet betreffende de instructeur.

Kan de reacties zelf al gedeeltelijk uittekenen ( :') ), maar toch, ik zou graag gewoon een eerlijk, onderbouwd antwoord willen hebben met wat er niet goed aan is, en liefst ook met wat er wél goed aan is, en dan niet sarcastisch. Ben ook nieuw in het wereldje en iedereen is op 0 begonnen. :)

Alle sets hetzelfde gewicht en zelf toevoegen wanneer laatste set te makkelijk wordt.

- Lying leg curls (machine) 4 x 8
- Lying Machine Squat 4 x 8
- Dumbbell Bench Press 4 x 8
- Butterfly 4 x 8
- Triceps Pushdown 4 x 8
- Triceps Pushdown Rope 4 x 8
- Biceps Cable Curl 4 x 8
- Biceps Cable Curl Rope 4 x 8
- Front Cable Raise 4 x 8
- Machine Shoulder Press 4 x 8
- Crunches tot verzuring 4x
- Side crunches (of hoe die dingen heten) tot verzuring 4x
pi_97950561
Wat een loser, die instructeur.

Geen deadlift, geen squat, bijna alleen maar machines.

Butterfly? :') Dumbbell fly zeker?

Dit is misschien wel het slechtste schema dat ik ooit heb gezien.

Beter ga je aan de slag met de eerder gegeven adviezen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:51:48 #263
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97950605
Voorspelbare reactie numero 1, gepost. :') :D
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:53:14 #264
253447 Ethanolic
pi_97950667
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:29 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dus, je hebt geen WO (want dat viel toch wat moeilijk), bent nog niet begonnen met HBO.
Dusss, op het voortgezet onderwijs na heb je niks...

Anyway, bedoel het niet zo lullig hoor alleen komt er soms zo verdomt rot uit.
Hier een bloem om het goed te maken, http://fotoosvanyvonne.web-log.nl/photos/uncategorized/bloem_1.jpg
Dude ga hier geen onderwijsniveau's enzo bijhalen. Aan jouw taalgebruik te zien ben je ook niet bepaald hooggeschoold. Gewoon normaal blijven doen.
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:53:43 #265
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97950687
Zo heerlijk m'n benen getraind!

Moet wel weer een nieuwe pot whey bestellen, de Vanille is bijna op.
pi_97950742
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:51 schreef BigSmurf het volgende:
Kon het niet laten. Maar inhoudelijk was ik wel serieus. :)

Pak gewoon een standaard beginners schema, heb je meer plezier van en boek je meer resultaat mee. Wat die gozer je gegeven heeft is echt bagger.
pi_97950905
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Dude ga hier geen onderwijsniveau's enzo bijhalen. Aan jouw taalgebruik te zien ben je ook niet bepaald hooggeschoold. Gewoon normaal blijven doen.
Klopt, HBO MER thats it.
Chill, Ik had het al goedgemaakt met een bloem toch:)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 20:00:07 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:59:36 #268
253447 Ethanolic
pi_97950939
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:58 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Klopt, HBO thats it.
Ik vroeg er niet om.
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:00:12 #269
253447 Ethanolic
pi_97950961
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:45 schreef BigSmurf het volgende:
Schema (uit m'n hoofd, misschien vergeet ik wat) dat ik gekregen heb gisteravond van de instructeur in de sportschool. Allereerst, please, niet meteen huilie-huilie gaan doen dat hij een looser is of wat dan ook, ik wil alleen meningen betreffende het schema en niet betreffende de instructeur.

Kan de reacties zelf al gedeeltelijk uittekenen ( :') ), maar toch, ik zou graag gewoon een eerlijk, onderbouwd antwoord willen hebben met wat er niet goed aan is, en liefst ook met wat er wél goed aan is, en dan niet sarcastisch. Ben ook nieuw in het wereldje en iedereen is op 0 begonnen. :)

Alle sets hetzelfde gewicht en zelf toevoegen wanneer laatste set te makkelijk wordt.

- Butterfly 4 x 8
- Triceps Pushdown 4 x 8
Met dit schema maakte ik de gains van..
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:02:52 #270
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97951091
Ik gebruik dat schema ook, na 8 jaar ben ik nu goed toned en niet zo'n Arnold.
Seto is zo ene baas he
pi_97951127
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:59 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik vroeg er niet om.
Je neemt een stelling aan qua mijn niveau, ik geef aan welk niveau het is.
Uiteraard zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 20:03:44 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:04:18 #272
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97951169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:54 schreef 16meter het volgende:

[..]

Kon het niet laten. Maar inhoudelijk was ik wel serieus. :)

Pak gewoon een standaard beginners schema, heb je meer plezier van en boek je meer resultaat mee. Wat die gozer je gegeven heeft is echt bagger.
Heb me heel de middag al in zitten lezen in bepaalde schema's, onder andere Rippetoe en Stronglifts, want was er zelf ook al wel achter dat wat die gast me gaf niet ideaal is. Wist alleen niet in hoeverre slecht.

Iemand die met één van deze twee ervaring heeft? :)
pi_97951205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:51 schreef BigSmurf het volgende:
Het is niet heel ideaal schema., zijn reactie voorspelbaar of niet is correct.
pi_97951236
Rippetoe. Prima schema.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:06:12 #275
253447 Ethanolic
pi_97951258
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:04 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Heb me heel de middag al in zitten lezen in bepaalde schema's, onder andere Rippetoe en Stronglifts. Iemand die met één van deze twee ervaring heeft? :)
Ik zou Rippetoe gebruiken.
Deathlift or Die.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:06:33 #276
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97951271
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:04 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Heb me heel de middag al in zitten lezen in bepaalde schema's, onder andere Rippetoe en Stronglifts, want was er zelf ook al wel achter dat wat die gast me gaf niet ideaal is. Wist alleen niet in hoeverre slecht.

Iemand die met één van deze twee ervaring heeft? :)
Ik doe nu bijna 3 maanden SS :)
Seto is zo ene baas he
pi_97951346
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:02 schreef seto het volgende:
Ik gebruik dat schema ook, na 8 jaar ben ik nu goed toned en niet zo'n Arnold.
Gewoon gespierd :) niet zo'n vieze opgepompte bodybuilder. :Y

Sixpackje, armen beetje in shape. Jeweetwel.

Wil echt niet zo'n halve Schwarzenegger worden, dus dat squatten enzo laat ik achterwege.
pi_97951385
Godverdomme, graai je in je haast halfkapotte oordopjes mee naar de gym. :') Van die dingen die alleen goed werken als je het snoer in een bepaalde knik legt en dat zo houdt. :') Ga dan maar eens chinups doen met iPhone in je broekzak. ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:07 schreef 16meter het volgende:

[..]

Wil echt niet zo'n halve Schwarzenegger worden, dus dat squatten enzo laat ik achterwege.
Ik train mijn benen al met korfbal. :) :)
pi_97951553

Whahaa ik ga stuk hier man, die kop.. :')

Maar ontopic, morgen weer aan de bak heb er zin in na 3 weken niks gedaan te hebben.. :P
If not now, then when.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:14:10 #280
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97951646
Dan ga ik me maar eens verder inlezen in het Rippetoe gebeuren. Vond een extreem uitgebreid sticky op één of ander forum, dus ik kan even vooruit. :)
quote:
13s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:08 schreef Panzermaus het volgende:
Ik train mijn benen al met korfbal. :) :)
Wil jij niet vloeken. :')
pi_97951681
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:06 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik zou Rippetoe gebruiken.
Rippetoe zijn maar 8 verschillende oefeningen zie ik?
If not now, then when.
pi_97951973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Whahaa ik ga stuk hier man, die kop.. :')

Maar ontopic, morgen weer aan de bak heb er zin in na 3 weken niks gedaan te hebben.. :P
Het is vrij Gênant indeed, :P
Aanspannen en relax kijken heb ik nog niet onder de knie.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:22:24 #283
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97952016
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Rippetoe zijn maar 8 verschillende oefeningen zie ik?
5 maar zelfs.
Seto is zo ene baas he
pi_97952084
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:22 schreef seto het volgende:

[..]

5 maar zelfs.
Beetje P90X erbij..
pi_97952151
quote:

[..]

De meeste "instructeurs" weten er weinig vanaf. Ze doen dat werk omdat het relaxter is om de hele dag achter de balie te zitten bij de gym en chicks te checken dan ploeteren achter de bakplaat bij de McDonalds.
pi_97952155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:22 schreef seto het volgende:

[..]

5 maar zelfs.
Wtf, wat is het doel van Rippetoe? Snel kracht of pomp?
If not now, then when.
pi_97952232
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

De meeste "instructeurs" weten er weinig vanaf. Ze doen dat werk omdat het relaxter is om de hele dag achter de balie te zitten bij de gym en chicks te checken dan ploeteren achter de bakplaat bij de McDonalds.
sja, als je het zo brengt begrijp ik het wel
pi_97952287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wtf, wat is het doel van Rippetoe? Snel kracht of pomp?
Kracht. Daarom heet het ook Starting Strength.

Zijn ook Rippetoe 'varianten' met wat extra oefeningen erin.. daar ben ik meer voor.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:32:42 #289
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97952449
quote:
Zijn ook Rippetoe 'varianten' met wat extra oefeningen erin.. daar ben ik meer voor.
Klopt, ik ben ook pullups, chins en dips gaan doen na de eerste twee maanden.
Seto is zo ene baas he
pi_97952902
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:32 schreef seto het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar zodra ik klaar ben met een setje dippen gaat er zo'n messcherpe pijn door mijn hele borstbeen/sleutelbeen, omdat de druk dan 'wegvalt'.
pi_97953029
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar zodra ik klaar ben met een setje dippen gaat er zo'n messcherpe pijn door mijn hele borstbeen/sleutelbeen, omdat de druk dan 'wegvalt'.
Wacht even dit heb ik ook, pas nadat ik echt sterker ging worden, werd het minder.
Waarschijnlijk staat er een grote druk op je sleutelbeen omdat je spieren niet alles opvangen.
Doorgaan maar in de gaten houden zou ik zeggen.
pi_97953185
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:32 schreef seto het volgende:

[..]

Deed er af en toe ook isolatie voor de armen en kuiten bij. Wat volgens Ripteen niet mag en overbodig is, denk persoonlijk dat het weinig kwaad kan.

Van alleen squats gaan je kuiten niet echt groeien.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:49:40 #293
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97953263
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Google eens op "chest pain dips", zie je dat veel mensen hetzelfde probleem hebben. Bij de ene helpt het om minder naar voren te hangen tijdens de dips, bij de ander hielp het om ze even niet te doen en het te laten rusten. Keuze is aan jou.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef 16meter het volgende:
Wat volgens Ripteen niet mag en overbodig is, denk persoonlijk dat het weinig kwaad kan.
Precies :P
Seto is zo ene baas he
pi_97953287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef 16meter het volgende:

[..]

Deed er af en toe ook isolatie voor de armen en kuiten bij. Wat volgens Ripteen niet mag en overbodig is, denk persoonlijk dat het weinig kwaad kan.

Van alleen squats gaan je kuiten niet echt groeien.
Raar genoeg groeien kuiten prima onder veel herhalingen...
Beetje extra kan zeker geen kwaad.
pi_97954991
En wat is het beste schema voor pomp dan? Dus dat ze snel groeien.

Want ik doe nu gewoon dit:

SPOILER
If not now, then when.
pi_97955734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Pomp is leuk, maar geen garantie op groei.
pi_97956450
pomp heeft idd niks met groei te maken, pomp is bloed dat naar je spieren loopt waardoor ze groter lijken. je krijgt er niet meer massa door.
pi_97956540
quote:

SPOILER
dat zijn een hoop oefeningen. ik doe er 5-6 per training max. benen zelfs maar 3.
pi_97956681
quote:

SPOILER
Pomp is geen massa/kracht, eerder opblazen. Ik denk dat je eens moet gaan snijden in het aantal oefeningen. Ik zeg niet dat ik een expert ben, maar ben wel van mening dat je veel te veel oefeningen doet op de meeste dagen.
pi_97956741
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:45 schreef BigSmurf het volgende:

- Butterfly 4 x 8
- Triceps Pushdown 4 x 8
48 setjes 8)7

en het grootste gedeelte is machine of isolatie, begin eens met de zware compounds, bv. rippetoe zoals hier al werd gesuggereerd. en dan gewoon 5-6 oefeningen voor 3 werksetjes.
pi_97956798
Wat een schema's af en toe. Denk dat je met dat soort overvolle schema's meer sloopt dan je opbouwt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')