Om een filosofisch woordje mee te kunnen praten is taal wel heel erg belangrijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Disposable het volgende:
...
het nut van Nederlands heb ik nooit kunnen bevatten
...
Waar zijn vakken als filosofie
...
CKV - eerste keer de film in mijn uppie bezoeken, theater, complete routes in stedenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:43 schreef Paxcon het volgende:
Dit moet wel een trolltopic zijn, aangezien je stelt dat CKV leuk is, wiskunde nuttig is en aardrijkskunde en geschiedenis onzin zijn
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mustafa_Kemal_Atat%C3%BCrkquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:46 schreef amenth het volgende:
geschiedenis is erg belangrijk maar door desinteresseerende mensen zoals jij weten sommige niet eens wie Ataturk was of Colijn
Jammer genoeg zit ik in 5vwo, e&m.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:46 schreef Disposable het volgende:
[..]
CKV - eerste keer de film in mijn uppie bezoeken, theater, complete routes in steden
Wiskunde - weinig nut in het echte leven maar nodig voor vrijwel alle vervolgstudies en carrières
aardrijkskunde, waarom zijn de tomaten in Marokko zo sappig![]()
Geschiedenis, koop een boek of ga naar de bibliotheek
Tegenwoordig google
Jij lijkt me de type die of vmbo heeft gedaan of voor Cultuur & Maatschappij heeft gekozen_!!
Oke. Ik zal even een aantekening maken zodat ik het niet vergeet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:51 schreef Disposable het volgende:
[..]
Nuff said. Kom maar over 8 jaar terug en wek deze topic uit de dood.
Wat is er verkeerd aan C&M?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:46 schreef Disposable het volgende:
Jij lijkt me de type die of vmbo heeft gedaan of voor Cultuur & Maatschappij heeft gekozen_!!
Ninja editquote:
Ik weet wat jij leert bij aardrijkskunde maar topo is het nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is altijd handig dat je uit je hoofd weet waar je bent op de wereld.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:28 schreef Disposable het volgende:
Andersom geldt dat ook, het nut van Nederlands heb ik nooit kunnen bevatten met die zelfstandig naamwoord en lijdend onderwerp en shitnu ik toch wel beetje taalnazi ben controleer ik dat vaker.
Onzinnig argument. Ik moet juist wel reactiemechanismen kunnen opstellen in mijn vak. Jij vindt toch ook dat je pokerkennis je veel waard is? Iedere kennis heeft zijn nut, maar je hebt niet alles tegelijkertijd nodig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:45 schreef monkyyy het volgende:
Eensch. Nadat ik geslaagd was van mijn middelbare school heb ik eigenlijk alleen nog wiskunde een beetje ''gebruikt''. Ook Nederlands was wel handig, de taalregels enzo.
De rest is allemaal troep waar ik niets aan had. Ik heb nog nooit een reactie vergelijking hoeven uitschrijven tussen zuurstof en suiker toen ik bij de supermarkt stond af te rekenen bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:43 schreef Levolution het volgende:
Nou, ik moet TS deels gelijk geven. Niet zozeer omdat hij sommige vakken nutteloos noemt, want elk vak heeft zijn eigen nut en waarde, maar wel het gebrek aan een aantal vakken die wel degelijk interessant zijn (filosofie, ethiek), of eigenlijk de manier waarop deze vakken onderwezen worden. Er zou meer discussie moeten zijn op de middelbare school. Zodat je geprikkeld wordt actief mee te denken. Minder huiswerk, maar juist meer doen op school. Huiswerk maak je, of schrijf je over en uiteindelijk leer je er weinig van als je het afraffelt. Terwijl je toch meer zou leren als je actief op school zou moeten meedenken en aan het eind van de dag iets zou moeten inleveren. Plus het feit dat je dan thuis minder te doen hebt, zodat je je als kind ook kan ontwikkelen in andere dingen (hobby's en sport zijn ook belangrijk!).
Ik heb het gemerkt bij een aantal practica. Van practica waarbij je binnen twee dagen alles in een groot verslag moet uitwerken, blijft minder hangen, omdat je passief die verslagen in elkaar draait. Practica waarbij je aan het eind van de dag korte discussies moet schrijven en gelijk moet inleveren, blijven beter hangen, omdat je gedwongen wordt om actief mee te denken. Er is dan ook ruimte voor discussie met de medestudenten en assistenten en soms zelfs docenten.
speltheorieen zijn redelijk wiskunde/economiequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:45 schreef monkyyy het volgende:
Eensch. Nadat ik geslaagd was van mijn middelbare school heb ik eigenlijk alleen nog wiskunde een beetje ''gebruikt''. Ook Nederlands was wel handig, de taalregels enzo.
De rest is allemaal troep waar ik niets aan had. Ik heb nog nooit een reactie vergelijking hoeven uitschrijven tussen zuurstof en suiker toen ik bij de supermarkt stond af te rekenen bijvoorbeeld.
En hoe zie je dat vak voor je dan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:48 schreef Equites het volgende:
Zolang atheisme niet gegeven wordt op middelbare scholen is het allemaal onzin.
okequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:45 schreef monkyyy het volgende:
Het is er een onderdeel van...als je het gemist hebt heb je zitten slapen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:36 schreef KrokanteKrab het volgende:
[..]
Ik weet wat jij leert bij aardrijkskunde maar topo is het niet
Dat is hetzelfde door te zeggen dat alle bèta mensen nutteloos en autistisch een paar proefjes doen en verder niks.
Bewijzen dat godsdiensten onzin zijn. onderbouwd met wetenschappelijke bewijzen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |