Ik ben bang dat dat toch aan dovemansoren gericht is zolang er niemand een duidelijk signaal afgeeft. Daar is het in ieder geval vooralsnog niet tot gekomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:20 schreef Tocadisco het volgende:
Mocht er toch nog een van die fossielen hier meelezen trouwens: Zorg dat je rekening houdt met die groep (ook al gaat deels ten koste van je eigen leeftijdsgroep), een leeftijdsgroep maar blijven naaien en opzadelen met schulden wekt niet echt veel sympathie op bij die groep.
Ja, daar lijkt het dus wel op ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:17 schreef TimMer1981 het volgende:
Klopt; enige waar het over gaat in de politiek en bij de vakbonden zijn de pensioenen en hoe we jongeren zoveel mogelijk uit kunnen wringen om de babyboomers nog van een riant pensioen te kunnen laten genieten.
Och, aan wie moeten zij verantwoording afleggen als die generatie onder de zoden ligt? Lekker meepakken wat je mee kan pakken en de volgende generatie zitten met de last.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:20 schreef Tocadisco het volgende:
Jongeren hebben geen zin om bij die organisaties te gaan omdat het lijkt alsof ze door die organisaties volstrekt genegeerd worden (onder het motto: ik heb er toch geen invloed op als ik het enige niet-fossiel ben) en die organisaties negeren ze juist omdat ze er geen lid van zijn. Mooie vicieuze cirkel dus.
Mocht er toch nog een van die fossielen hier meelezen trouwens: Zorg dat je rekening houdt met die groep (ook al gaat deels ten koste van je eigen leeftijdsgroep), een leeftijdsgroep maar blijven naaien en opzadelen met schulden wekt niet echt veel sympathie op bij die groep. Iets wat bijzonder onhandig is als dat ook nog eens de groep is die later je zorg en pensioenen moet/zou moeten betalen.
Daar komen ze nog weleens achter als infuus geprikt moet worden en hun kont gewassen moet worden als ze in dat luxe verzorgingstehuis zitten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:18 schreef karton2 het volgende:
[..]
Och, aan wie moeten zij verantwoording afleggen als die generatie onder de zoden ligt? Lekker meepakken wat je mee kan pakken en de volgende generatie zitten met de last.
Pleit voor een versnelde verhoging van de AOWleeftijd, het gaat misquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:13 schreef Zeeland het volgende:
Jongste PvdA-lid van mijn gemeente meldt zich.
Jongeren kunnen lid worden van een partij en zo de machtsposities veroveren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:03 schreef Hrzd het volgende:
nastreven?
Overigens besef ik me dat het van twee kanten moet komen en dat de jongere generatie meer van zich zou moeten laten horen. Maar is het niet logisch dat het voor veel jongeren niet aantrekkelijk is om actief mee te denken over hun toekomst gezien het feit dat ook de politieke partijen in de afgelopen tijd sterk vergrijst zijn?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jongeren kunnen lid worden van een partij en zo de machtsposities veroveren.
Als men dat niet doet , dan is dat hun eigen desinteresse.
Ga dan niet een partijtje jaloers kankeren op de ouderen....
Het is je eigen falen... of het willen falen van de jongeren.
Denk overigens na over je logica, je vindt het de schuld van groep a (de jongeren) dat ze groep b (ouderen) niet terugfluiten en daardoor genaaid worden? Dat is net als stellen dat het de schuld is van Frits dat zijn fiets gestolen is omdat hij hem niet op slot heeft gedaanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:47 schreef JoaC het volgende:
Bij de FNV word je als jongere niet serieus genomen en voor je kroonlid bent duurt het jaren. Ondertussen komt de welvaart van zowel de ouderen als jongeren in gevaar als er te snel veel mensen met pensioen gaan.
Had je het tegen mij ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
[..]
Denk overigens na over je logica, je vindt het de schuld van groep a (de jongeren) dat ze groep b (ouderen) niet terugfluiten en daardoor genaaid worden? Dat is net als stellen dat het de schuld is van Frits dat zijn fiets gestolen is omdat hij hem niet op slot heeft gedaan.
Jaloers kankeren? Waar doe ik dat?quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga dan niet een partijtje jaloers kankeren op de ouderen....
In je openingspost....quote:
Je snapt de huidige realiteit niet, 50-plussers hebben naast de posities ook nog tijdelijk een demografisch overwicht, waardoor ze iets meer dan de helft van de kiesgerechtigden zijn momenteel. Binnen 15 jaar(2010-2025) gaan de babyboomers met pensioen, en deze generatie heeft ook nog eens de macht.quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In je openingspost....
Het is logisch dat wie langer leeft meer jaren heeft gehad bezit te vergaren.
Nog steeds logisch dat samenlevingen georganiseerd worden door ouderen.. die daar al mee bezig waren toen je jonger waren.
Jongeren moeten hun plaatsen overnemen uiteraard....
Dat doe je door je handen uit de mouwen te steken en laten zien dat je die verantwoordelijkheid aankan
Als je alleen maar die politieke positie wilt voor je eigen portemonnee dan wordt je weggeselecteerd in de poltiek... En terecht..
Je openingspost zit te veel op de tour van machtposities willen hebben voor je eigen hebzucht..
No-can-do....
wat op hun bord krijgen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:23 schreef JoaC het volgende:
Ik heb een paar neefjes en nichtjes rondkruipen die straks alles op hun bord krijgen als er niks gebeurt, ik kan nog naar het buitenland.
Even een korte schets.quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat op hun bord krijgen?
staatsschulden die hoog oplopen... daar zijn die bezuinigingen toch voor...
de betaalbaarheid van de aow? daar willen ze die leeftijd toch naar 67 liften..
is dat niet genoeg?
Ik zou beginnen met een versnelde AOW-verhoging, en de zorgkosten voor burgers te laten stijgen door de basispaketten inkomensafhangelijk maken.quote:kom dan met voorstellen klagen dat jongeren te weinig in de machtsposities zetten
wat wel waar is.....maar dat ligt ook aan henzelf..en bovendien is het onzin aan te nemen dat jongeren beter de vergrijzingproblematiek kunnen oplossen...
Brave New World is een ander subforumquote:of er is een egoistisch plannetje van veel korten op de aow ed .. zodat de minst rijke ouderen de toenemende rijkdom van de jonge yuppies moeten betalen
Lul toch niet zo slap man. Je doet net of de jongere generatie niets bij hoeft te dragen aan die bezuinigingen en de verhoging van de AOW-leeftijd, maar het is juist deze generatie die straks een groot deel van de kosten op mag hoesten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat op hun bord krijgen?
staatsschulden die hoog oplopen... daar zijn die bezuinigingen toch voor...
de betaalbaarheid van de aow? daar willen ze die leeftijd toch naar 67 liften..
is dat niet genoeg?
Dit dus, Martin Pikaart is een held.quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:47 schreef Hrzd het volgende:
[..]
Lul toch niet zo slap man. Je doet net of de jongere generatie niets bij hoeft te dragen aan die bezuinigingen en de verhoging van de AOW-leeftijd, maar het is juist deze generatie die straks een groot deel van de kosten op mag hoesten.
Lees dit maar eens: Jouw pensioen bestaat niet
Dit bedoel ik nou...... je eist machtposities op vanwege je eigen portemonnee.....quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:47 schreef Hrzd het volgende:
[..]
Lul toch niet zo slap man. Je doet net of de jongere generatie niets bij hoeft te dragen aan die bezuinigingen en de verhoging van de AOW-leeftijd, maar het is juist deze generatie die straks een groot deel van de kosten op mag hoesten.
Kan je nog iets anders dan drogredeneringen erin gooien?quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou...... je eist machtposities op vanwege je eigen portemonnee.....
Je zit jaloers de ouderen aan te vallen en te minachten...
Voor vele mensen ben je als politieke leider dan al afgebrand...en terecht..
Ga jij dan nou eerst wat presteren als wannabee bestuurder.. Laat maar eerst zien dat je goede ideeën hebt en dat je geen egoist bent... dan heb je mijn stem misschien verdiend
Overigens.. Ouderen hebben ook hun hele leven belastingen en premies betaald.
En men betaalt nog steeds. De welvaart die jij zo normaal vind heb je wel te danken aan de generaties voor je...
Verwacht je nou echt dat ik nog serieus ga reageren op de onzin die je aan het uitkramen bent? Ik ben geen ouderen aan het aanvallen en minachten, ik geef alleen feiten. Lees je eens wat beter in en probeer het later nog een keer, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nou...... je eist machtposities op vanwege je eigen portemonnee.....
Je zit jaloers de ouderen aan te vallen en te minachten...
Voor vele mensen ben je als politieke leider dan al afgebrand...en terecht..
Ga jij dan nou eerst wat presteren als wannabee bestuurder.. Laat maar eerst zien dat je goede ideeën hebt en dat je geen egoist bent... dan heb je mijn stem misschien verdiend
Overigens.. Ouderen hebben ook hun hele leven belastingen en premies betaald.
En men betaalt nog steeds. De welvaart die jij zo normaal vind heb je wel te danken aan de generaties voor je...
reageer inhoudelijk of reageer nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 02:01 schreef JoaC het volgende:
[..]
Kan je nog iets anders dan drogredeneringen erin gooien?
reageer inhoudelijk of reageer nietquote:Op woensdag 8 juni 2011 02:04 schreef Hrzd het volgende:
[..]
Verwacht je nou echt dat ik nog serieus ga reageren op de onzin die je aan het uitkramen bent? Ik ben geen ouderen aan het aanvallen en minachten, ik geef alleen feiten. Lees je eens wat beter in en probeer het later nog een keer, zou ik zeggen.
Right back at you.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
reageer inhoudelijk of reageer niet
[..]
reageer inhoudelijk of reageer niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |