Kun jij niet een dag het ouderlijk toezicht over bella op je nemen?quote:
Matt Bianco?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:11 schreef PoezeligDing het volgende:
Who's side are you oooooooooooooooooooooooooooon?
Ik ben ook aan m'n laatste bezig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:10 schreef Stuart het volgende:
Goed, ik neem er nog eentje en dan ga ik slapen.
» Er is al 193 dagen niet in dit topic gepost.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:12 schreef JJH het volgende:
[..]
[ur=http://forum.fok.nl/topic/1560675]Deze[/utl] hè, is nog steeds open.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:12 schreef iBenny het volgende:
[..]
» Er is al 193 dagen niet in dit topic gepost.
Is dat alweer zo lang geleden?![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:12 schreef JJH het volgende:
[..]
[ur=http://forum.fok.nl/topic/1560675]Deze[/utl] hè, is nog steeds open.
Wiesoquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:13 schreef JJH het volgende:
[..]
Daarmee zul je het topic laten overlijden.
Is dat zo'n buikverdikkend drankje, ook wel bier genoemd?quote:
Yepquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:14 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Is dat zo'n buikverdikkend drankje, ook wel bier genoemd?
Doe het subtiel en het komt vast goedquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou, dan zien mods het en die willen geen bagger in ttk.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:15 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Ik ga d'r nog een keer overheen en dan mag ze weer naar huis toe.
Maar volgens mij denken ze dat we serieus zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou, dan zien mods het en die willen geen bagger in ttk.
Nee!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:15 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Maar volgens mij denken ze dat we serieus zijn.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:15 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Jij haalt ze in huis?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:15 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Dan laat ik het rusten, als een monument opgezet voor de WWII, glooiend in de morgenzon, onverschrokken.quote:
Geleerd van de beste natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:18 schreef Rauzer het volgende:
Maar Bellababe, je hebt weer professioneel over mijn uitnodiging heen gelezen!
Waar woon je eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:18 schreef Rauzer het volgende:
Maar Bellababe, je hebt weer professioneel over mijn uitnodiging heen gelezen!
quote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:25 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Niet als je eerst bij JJH op bezoek gaat!
quote:
Geen idee hoe het is om buiten de randstad in NL te wonen eigenlijkquote:
Vooral rustiger.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Geen idee hoe het is om buiten de randstad in NL te wonen eigenlijk
Ruimtelijk, geen fakking flats en hoofddoekjesquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Geen idee hoe het is om buiten de randstad in NL te wonen eigenlijk
Dat ligt er natuurlijk maar net aan waar je precies woont. Ik kan me voorstellen dat Meppel 'drukker' is dan bijvoorbeeld Bloemendaalquote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:27 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ruimtelijk, geen fakking flats en hoofddoekjes
Dat klinkt alsof er meer racisme zou zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:27 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Is een grap tussen Benny en mij!quote:
Wat een verademingquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:27 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Buiten de randstad heb je ook meer dan genoeg flats.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:27 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nee, want dat 'vraagstuk' is hier niet aan de orde.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof er meer racisme zou zijn
Nee, is ook. Maar Drenthe is zo... ja. Niets eigenlijk.quote:
Hoofddoekjes zou ik wel missen. Ik zag er laatst één met hoge hakken, kort rokje en hoofddoekjequote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:27 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik keek even uit mijn eigen raam... schaapjes, molens etc..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:29 schreef JJH het volgende:
[..]
Buiten de randstad heb je ook meer dan genoeg flats.
Nou, ik heb geen mening over je politieke voorkeur hoor. Ik krijg alleen dan de indruk dat die gemeenschappen meer besloten zijn zeg maarquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:29 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Nee, want dat 'vraagstuk' is hier niet aan de orde.![]()
En ik stem PvdA, geen paniek.
Drente is hartstikke tof. Vooral als wij er zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:29 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Nee, is ook. Maar Drenthe is zo... ja. Niets eigenlijk.
Dat filmpje van Yolanthe zeker?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoofddoekjes zou ik wel missen. Ik zag er laatst één met hoge hakken, kort rokje en hoofddoekje
Drenthe zie er best leuk uit vanuit de trein naar Groningenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:29 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Nee, is ook. Maar Drenthe is zo... ja. Niets eigenlijk.
Oh brrr.. ik maak geen deel uit van welke gemeente dan ook in overdrachtelijke zin.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:30 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nou, ik heb geen mening over je politieke voorkeur hoor. Ik krijg alleen dan de indruk dat die gemeenschappen meer besloten zijn zeg maar
Waarom niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:31 schreef Stuart het volgende:
Dat zeg ik verkeerd. Een mening heb ik wel maar die zal ik hier niet geven
Ja, dan wel. En Artis.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:30 schreef JJH het volgende:
[..]
Drente is hartstikke tof. Vooral als wij er zijn.
Nou, dan ga ik wel in POL zitten en daar kom ik maar zeldenquote:
Misschien denk ik wel teveel aan bijvoorbeeld Urk of Staphorstquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:31 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Oh brrr.. ik maak geen deel uit van welke gemeente dan ook in overdrachtelijke zin.
Ik ben juist vanuit de stad naar het platteland gegaan voor de rust, niet voor de roddels
Dat klinkt wel heel eng ja!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Misschien denk ik wel teveel aan bijvoorbeeld Urk of Staphorst
Ik woon veel te dichtbij een boel van die gemeentes naar mijn zin. Brrr.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Misschien denk ik wel teveel aan bijvoorbeeld Urk of Staphorst
Kut, ik bedoel Dierentuin Emmen.quote:
Als het toevallig hier ter sprake komt ga je daar toch niet moeilijk over doen hè, suikerhartje?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nou, dan ga ik wel in POL zitten en daar kom ik maar zelden
Het ligt er wel, maar ze doen eigenlijk niet mee.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:34 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Emmen hoort natuurlijk niet echt bij Drenthe.
Dan zal ik er niet inhoudelijk op reagerenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:34 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Als het toevallig hier ter sprake komt ga je daar toch niet moeilijk over doen hè, suikerhartje?
Dat snap ik niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:35 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dan zal ik er niet inhoudelijk op reageren
Klopt..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:35 schreef Bellatrix het volgende:
Artis is ook nog echt een kutdierentuin ook.
Moet je beter duwen.quote:
Laat ik zeggen dat ik hier meer voor de lol komquote:
Maar politiek kan toch ook lollig zijn?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:39 schreef Stuart het volgende:
[..]
Laat ik zeggen dat ik hier meer voor de lol kom
Het ligt vooral aan het onderwerp natuurlijk. Als iemand begint over een voor hem of haar gevoelig onderwerp en ik kom met een tegenstrijdige mening dan kan dat wel eens vervelend overkomen. Soms kan men beter zwijgenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:40 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Maar politiek kan toch ook lollig zijn?
Ik heb vaak gestrekt gelegen tijdens het vragenuurtje op dinsdag.
Je gaat discussies dus uit de weg?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:41 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het ligt vooral aan het onderwerp natuurlijk. Als iemand begint over een voor hem of haar gevoelig onderwerp en ik kom met een tegenstrijdige mening dan kan dat wel eens vervelend overkomen. Soms kan men beter zwijgen
Als je het kunt onderbouwen lijkt het mij geen probleem.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:41 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het ligt vooral aan het onderwerp natuurlijk. Als iemand begint over een voor hem of haar gevoelig onderwerp en ik kom met een tegenstrijdige mening dan kan dat wel eens vervelend overkomen. Soms kan men beter zwijgen
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:43 schreef Bellatrix het volgende:
Waarom zou je geen discussie voeren, dat staat toch niet gelijk aan ruzie als je goed onderbouwt en het netjes houdt?
Wel als een meerderheid binnen een SC vervolgens de rol van slachtoffer gaat spelen en ik de slechterik ben omdat ik mijn afwijkende mening openbaar heb gemaakt jaquote:
Ik doel niet op deze SC hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:46 schreef Bellatrix het volgende:
Bij politieke discussies is dat hier nog nooit gebeurd, of ik kan het me niet herinneren.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:45 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wel als een meerderheid binnen een SC vervolgens de rol van slachtoffer gaat spelen en ik de slechterik ben omdat ik mijn afwijkende mening openbaar heb gemaakt ja
KSC zeker? Koffiekransje perikelen.quote:
Inderdaad de KSC ja. Laat ik zeggen dat een meerderheid daar nogal 'gevoelig' kan reageren of reageren vanuit emotie. Daar zit ik niet op te wachten. Dan blijf ik liever wat oppervlakkig op een forumquote:
Dat is jammer ja. Je wordt (bij alles) gewoon meteen in een hokje gestopt, vinden mensen overzichtelijker.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:46 schreef JJH het volgende:
Bweh, sowieso politiek. En helemaal de huidige.
Of je stemt SP en houd van linkse hobbies, of je bent een wildersfanboy. Een middenweg lijkt er niet te zijn.
Dat is iets waar ik ook niet vrolijk van wordquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:47 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat is jammer ja. Je wordt (bij alles) gewoon meteen in een hokje gestopt, vinden mensen overzichtelijker.
Ik bedoel. Ik heb de laatste keer d66 gestemd. Door de linksstemmers word ik gelijk richting pvv geduwd en door de wilders fanboys de andere kant op.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:47 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat is jammer ja. Je wordt (bij alles) gewoon meteen in een hokje gestopt, vinden mensen overzichtelijker.
En waar op de lijn zie jij de partij zelf staan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik bedoel. Ik heb de laatste keer d66 gestemd. Door de linksstemmers word ik gelijk richting pvv geduwd en door de wilders fanboys de andere kant op.
Je láát je dus een kant opduwen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik bedoel. Ik heb de laatste keer d66 gestemd. Door de linksstemmers word ik gelijk richting pvv geduwd en door de wilders fanboys de andere kant op.
Mensen zijn tof.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:48 schreef Stuart het volgende:
Overigens vind ik de KSC een leuke reeks hoor maar dus niet voor politiek gevoelige onderwerpen
Een beetje rechts. Maar toch vrij centraal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:49 schreef Stuart het volgende:
[..]
En waar op de lijn zie jij de partij zelf staan?
Ik heb ook D66 gestemd. Vinden veel mensen op de een of andere manier een ''vage'' partij, waarschijnlijk omdat ze niet genoeg opportunistische meningen de wereld ingooien.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik drink graag een kopje theequote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:50 schreef PoezeligDing het volgende:
Sinds ik heb vermeld dat Ik PvdA stem word ik gvd genegeerd!
Ja, prima reeks verder en daarom blijf ik er actief. Maar sommige onderwerpen zal ik daar vermijden. Dat is voor mij geen probleemquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:50 schreef JJH het volgende:
[..]
Mensen zijn tof.
En ik kom bewust niet in POL. Dan zou ik de hele dag inhoudelijke politieke discussies zitten voeren en als ik ergens wel geen zijn in heb.![]()
Het is mij echt om het even op welke partij je stemt Poesquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:50 schreef PoezeligDing het volgende:
Sinds ik heb vermeld dat Ik PvdA stem word ik gvd genegeerd!
Ik laat het zo af en toe ook wel een s links liggen hoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, prima reeks verder en daarom blijf ik er actief. Maar sommige onderwerpen zal ik daar vermijden. Dat is voor mij geen probleem
Wat een valsche opmerking Ben!quote:
Kee, praten we er onder de lakens niet over.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:51 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het is mij echt om het even op welke partij je stemt Poes
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:51 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik laat het zo af en toe ook wel een s links liggen hoor.
Ik heb D66 nooit als rechts gezien. Meer links van het midden. Ik vind de partij niet altijd even duidelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:50 schreef JJH het volgende:
[..]
Een beetje rechts. Maar toch vrij centraal.
Er zijn wel een aantal punten die ze rechts maken, dat ze sterk vóór een republiek zijn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb D66 nooit als rechts gezien. Meer links van het midden. Ik vind de partij niet altijd even duidelijk.
Maar je weet mijn voorkeur voor de marocthee van Lipton, toch?quote:
Ze zeggen democraat te zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik heb D66 nooit als rechts gezien. Meer links van het midden. Ik vind de partij niet altijd even duidelijk.
Ik begrijp niet zo goed dat D66 soms inderdaad vrij rechtste standpunten heeft. Het blijft in mijn ogen een meer links van het midden partij en daarom vind ik het soms wat vreemd.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:53 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal punten die ze rechts maken, dat ze sterk vóór een republiek zijn bijvoorbeeld.
Hahahahaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:52 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Kee, praten we er onder de lakens niet over.
Je moet partijen niet in willen delen op rechts en links. Dat is zo beperkend.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:54 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed dat D66 soms inderdaad vrij rechtste standpunten heeft. Het blijft in mijn ogen een meer links van het midden partij en daarom vind ik het soms wat vreemd.
Ze zijn ook erg pro gekozen burgermeester.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:54 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed dat D66 soms inderdaad vrij rechtste standpunten heeft. Het blijft in mijn ogen een meer links van het midden partij en daarom vind ik het soms wat vreemd.
Ohw ja, sorryquote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:54 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Maar je weet mijn voorkeur voor de marocthee van Lipton, toch?
Het is soms wel makkelijker om een partij dan beter te begrijpen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:55 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Je moet partijen niet in willen delen op rechts en links. Dat is zo beperkend.
Dingen indelen in hokjes is altijd makkelijker. Maar met sommige dingen is dat te gevaarlijk, zoals met politiek. Je moet je een beetje verdiepen in de standpunten, anders moet je niet stemmen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:56 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het is soms wel makkelijker om een partij dan beter te begrijpen.
Probleem is dat er nooit 1 partij is die al jouw standpunten zal vertegenwoordigen. Bovendien zijn er in NL naar mijn mening teveel partijen waardoor het geheel vrij onoverzichtelijk word. En zelfs als jouw partij 'groot' is na de verkiezingen is dat geen garantie dat die partij ook in een kabinet terecht komt. Een systeem met 2 of 3 partijen zou ik prettiger vinden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:57 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dingen indelen in hokjes is altijd makkelijker. Maar met sommige dingen is dat te gevaarlijk, zoals met politiek. Je moet je een beetje verdiepen in de standpunten, anders moet je niet stemmen.
Dat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 02:57 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dingen indelen in hokjes is altijd makkelijker. Maar met sommige dingen is dat te gevaarlijk, zoals met politiek. Je moet je een beetje verdiepen in de standpunten, anders moet je niet stemmen.
quote:
quote:
Op zich hebben de Amerikanen best een goed systeem, met die twee partijen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:00 schreef Stuart het volgende:
[..]
Probleem is dat er nooit 1 partij is die al jouw standpunten zal vertegenwoordigen. Bovendien zijn er in NL naar mijn mening teveel partijen waardoor het geheel vrij onoverzichtelijk word. En zelfs als jouw partij 'groot' is na de verkiezingen is dat geen garantie dat die partij ook in een kabinet terecht komt. Een systeem met 2 of 3 partijen zou ik prettiger vinden.
Het is nu vooral een keuze welke standpunten vind je op dit moment belangrijk en daar kies je dan vaak de partij op uit. Maar diezelfde partij kan op diverse punten sterk afwijken van jouw mening en toch nog steeds de beste 'match' zijn zeg maar.
Poldermodel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:01 schreef Bellatrix het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. Nederlandse politiek is van de compromissen. Altijd moet er maar ingetoomd worden, door alle partijen, wat meestal leidt tot halve wetten, en uitvoeringen van die wetten.
Wat wel weer jammer is aan het Amerikaanse systeem is dat er om de 4 of 8 jaar een andere partij en andere president aan de macht komt, en die weer alles probeert terug te draaien waar de ander zo hard voor gevochten heeft. Zie je met het homohuwelijk goed in Amerika.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:02 schreef JJH het volgende:
[..]
Op zich hebben de Amerikanen best een goed systeem, met die twee partijen.Grootste regeert. Klaar
Al slaat da kiesmannenverhaal natuurlijk helemaal nergens op.
In Nederland kan het in principe zo zijn dat de grootste partij oppositie gaat voeren.
Dat is wel een verhaal apart inderdaad. Al ben ik al lang blij dat die gekke Bush weg is.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:03 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Wat wel weer jammer is aan het Amerikaanse systeem is dat er om de 4 of 8 jaar een andere partij en andere president aan de macht komt, en die weer alles probeert terug te draaien waar de ander zo hard voor gevochten heeft. Zie je met het homohuwelijk goed in Amerika.
Ik ook, Obama is een zegen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:04 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is wel een verhaal apart inderdaad. Al ben ik al lang blij dat die gekke Bush weg is.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:06 schreef Stuart het volgende:
De wereld heeft leiders nodig als Thatcher
Goed, nu genoeg politiek van mijn kant
Haar speeches.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:06 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik weet niet genoeg van Tatcher om er een oordeel over te geven, al vond ik haar altijd wel een geweldige uitstraling hebben.
Ik vond het een vreselijk wijf. Maar was te jong om me te toen met haar standpunten bezig te houden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:06 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ik weet niet genoeg van Tatcher om er een oordeel over te geven, al vond ik haar altijd wel een geweldige uitstraling hebben.
Smit Kroes?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:08 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik vond het een vreselijk wijf. Maar was te jong om me te toen met haar standpunten bezig te houden.
Ons Neelie wil graag op haar lijken
Ik heb haar meegemaakt, de Falklandoorlog, de mijnstakingen. Ze is niet van mijn politieke signatuur, maar ze was wel een wijf dat er stond.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:07 schreef JJH het volgende:
[..]
Haar speeches.
Maar verder weet ik er ook niets van.
Die ja!quote:
De Falklandoorlog heeft haar enorm geholpen bij haar populariteitquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb haar meegemaakt, de Falklandoorlog. de mijnstakingen. Ze is niet van mijn politieke signatuur, maar ze was wel een wijf dat er stond.
Zij, maar daar sta ik alleen in geloof ik.quote:
Grappig, dat zulks dus nu in de geschiedenisboeken staat.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:11 schreef JJH het volgende:
Falkland weet ik van wat ik met geschiedenis gehad heb, en dat was niet bijster veel.
Best interessant om over te lezen hoorquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:11 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Grappig, dat zulks dus nu in de geschiedenisboeken staat.
Boven of onder de lakens?quote:
Ik heb heul veul WOII gehad.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:13 schreef iBenny het volgende:
Ik had blijkbaar echt beroerde geschiedenislessen
Ik had een vervelende leraresquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:13 schreef iBenny het volgende:
Waar heb jij les over gekregen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:13 schreef iBenny het volgende:
Meneer Pakes.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:14 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik had een vervelende lerares![]()
dat scheelt zoveel als je een klik met een leraar hebt, willen dingen je interesseren.
Heb jij die docu op Disco gezien waar alles ingekleurd is? Die is zo mooi.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb heul veul WOII gehad.
En da heeft mijn aandacht sowieso nog stees. Als ik iets op Disco ofzo daarover tegen kom, of over WOI, of de Vietnamoorlog blijk ik altijd kijken.
1982, Argentinië bezette een klein eilandengroepje voor haar kust met eigenlijk alleen Britse bewoners en noemde het de Malvinas.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:11 schreef JJH het volgende:
Falkland weet ik van wat ik met geschiedenis gehad heb, en dat was niet bijster veel.
Ik woon al totaal 7 jaar in Engeland en heb hier op school meer geleerd over de Engelse geschiedenis dan in mijn jaren in NL, obviously. In Nederland is wat je over de WOII leert ook anders dan hier. Ik bedoel, the Blitz zal ook niet iedereen kennen in NL denk ikquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:13 schreef iBenny het volgende:
Blitzkrieg?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:15 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik woon al totaal 7 jaar in Engeland en heb hier op school meer geleerd over de Engelse geschiedenis dan in mijn jaren in NL, obviously. In Nederland is wat je over de WOII leert ook anders dan hier. Ik bedoel, the Blitz zal ook niet iedereen kennen in NL denk ik
Ik heb ook een zeer brede WOII interessequote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb heul veul WOII gehad.
En da heeft mijn aandacht sowieso nog stees. Als ik iets op Disco ofzo daarover tegen kom, of over WOI, of de Vietnamoorlog blijk ik altijd kijken.
Vooral veel KKK, ridders en jonkvrouwen, Romeinen, iets over een Engelse oorlog, ed.quote:
er zijn wel meer films uit die tijd die ingekleurd zijn, wat een monnikenwerk moet dat geweest zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:14 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Heb jij die docu op Disco gezien waar alles ingekleurd is? Die is zo mooi.
Bombardementen van Londen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:15 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik woon al totaal 7 jaar in Engeland en heb hier op school meer geleerd over de Engelse geschiedenis dan in mijn jaren in NL, obviously. In Nederland is wat je over de WOII leert ook anders dan hier. Ik bedoel, the Blitz zal ook niet iedereen kennen in NL denk ik
Dat is echt té erg, helemaal omdat WWII Nederland zo getekend heeft.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:15 schreef iBenny het volgende:
[..]
Vooral veel KKK, ridders en jonkvrouwen, Romeinen, iets over een Engelse oorlog, ed.
WWII heb ik bijv. nóóit gehad en al helemaal niks van Nederlandse politiek
Pretty much. Het gaat over aanvallen op London, iets van 2.5 maanden langquote:
V2'squote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:17 schreef Stuart het volgende:
[..]
Pretty much. Het gaat over aanvallen op London, iets van 2.5 maanden lang
Ja maar word dat standaard in NL behandeld. Word in NL verteld dat kinderen bij hun ouders in London naar het platteland werden gestuurd naar wildvreemde mensen?quote:
Ja, precies... (Nja, je weet het Benny <-> Hiroshimaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:17 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Dat is echt té erg, helemaal omdat WWII Nederland zo getekend heeft.
The Battle of Britain, de RAF tegen een overmachtige Luftwaffe die de grote steden bombardeerde maar toch won de RAF uiteindelijk.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:17 schreef Stuart het volgende:
[..]
Pretty much. Het gaat over aanvallen op London, iets van 2.5 maanden lang
Zoals te zien in Narnia!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja maar word dat standaard in NL behandeld. Word in NL verteld dat kinderen bij hun ouders in London naar het platteland werden gestuurd naar wildvreemde mensen?
Klopt... maar dat is met elk vak wel. Nederlands vond ik bijv. niks aan door de leraresquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:14 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik had een vervelende lerares![]()
dat scheelt zoveel als je een klik met een leraar hebt, willen dingen je interesseren.
Misschien is de uitleg in een kinderboek als Goodnight Mr Tom beterquote:
Dat gebeurde in Nederland ook, maar dan vooral Joodse kinderen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja maar word dat standaard in NL behandeld. Word in NL verteld dat kinderen bij hun ouders in London naar het platteland werden gestuurd naar wildvreemde mensen?
Het was juist aan het begin van de oorlogquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:20 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat gebeurde in Nederland ook, maar dan vooral Joodse kinderen.
Ik weet wel dat Londen redelijk platgegooid is, de laatste twee jaar van de oorlog.
Maar hier spitst het zich toch vooral toe op de Nederlanders.
Frankrijk heeft bijvoorbeeld ook verschrikkelijk te lijden gehad, maar daar hoor je ook niets over tijdens geschiedenislessen.
Zo laat pas?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:20 schreef remlof het volgende:
[..]
De V2's kwamen pas aan het einde van de oorlog. De V1's ook pas na D-Day volgens mij.
Echt. Er past vier jaar havo geschiedenis alleen al in de tweede wereldoorlog.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het was juist aan het begin van de oorlog
Ik denk dat ook een hoop mensen het Pearl Harbour verhaal nauwelijks begrijpen of de rol van Japan in WOII. Ik vind het onderwerp zeer interessant en wat je zegt er zoveel over te leren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:22 schreef JJH het volgende:
[..]
Echt. Er past vier jaar havo geschiedenis alleen al in de tweede wereldoorlog.
In Noord Afrika is ook ene complete oorlog uitgevochten.
Ik kan er helemaal in verzuipen, ik sla een rondje over.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:23 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik denk dat ook een hoop mensen het Pearl Harbour verhaal nauwelijks begrijpen of de rol van Japan in WOII. Ik vind het onderwerp zeer interessant en wat je zegt er zoveel over te leren.
Ja, want die gebruikten geavanceerde technologie, de V1 een straalmotor en de V2 een raketmotor.quote:
Dat van de V2 en von Braun wist ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, want die gebruikten geavanceerde technologie, de V1 een straalmotor en de V2 een raketmotor.
De V2 werden ontwikkeld onder leiding van Werner von Braun, die later de Saturnus V heeft ontwikkeld die de Amerikanen in staat stelde om bemande missies naar de Maan uit te voeren.
Hahahahaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:24 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik kan er helemaal in verzuipen, ik sla een rondje over.
Ik vind het echt interessant. Zoals gezegt, als ik het ergens op tv voorbij zie komen blijf ik altijd kijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:24 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik kan er helemaal in verzuipen, ik sla een rondje over.
Jij bent denk ik ook wel eens op de HMS Belfast geweest?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:26 schreef Stuart het volgende:
Hier in het Imperial War Museum is ook een erg indrukwekkende Holocaust verdieping. Zeer de moeite waard om te bezoeken als je eens in London bent
Dat de V1 al werd gebruikt in 1943 zou best kunnen. Het was het eerste kruisvluchtwapen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat van de V2 en von Braun wist ik.
Ik dacht echt dat die V1's al van '43 of '44 waren.
Same here. Ook de voorgeschiedenis vind ik interessant. De reden dat de Joden uit Duitsland vertrokken bijvoorbeeld. Ik vind ook dat iedereen verplicht het dagboek van Anne Frank moet lezen. Maar ja, wie ben ikquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:26 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik vind het echt interessant. Zoals gezegt, als ik het ergens op tv voorbij zie komen blijf ik altijd kijken.
Ja, best wel vaak zelfsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:27 schreef JJH het volgende:
[..]
Jij bent denk ik ook wel eens op de HMS Belfast geweest?
Ja echt he. Ongelofelijk dat mensen dat niet gelezen hebben, is een prachtig boek.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:27 schreef Stuart het volgende:
[..]
Same here. Ook de voorgeschiedenis vind ik interessant. De reden dat de Joden uit Duitsland vertrokken bijvoorbeeld. Ik vind ook dat iedereen verplicht het dagboek van Anne Frank moet lezen. Maar ja, wie ben ik
Dat is hetgene wat me het meest is bijgebleven van mijn eerst bezoek aan Londen, echt indrukwekkend.quote:
Zeer indrukwekkend. Zo'n boek helpt ook bij het waarderen van het leven hoe gek dat ook moge klinkenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:28 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja echt he. Ongelofelijk dat mensen dat niet gelezen hebben, is een prachtig boek.
Gewoon als boek al.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:28 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Ja echt he. Ongelofelijk dat mensen dat niet gelezen hebben, is een prachtig boek.
Ik heb een van de eerste drukken van mijn oma geërfd, koester ik zo.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:29 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zeer indrukwekkend. Zo'n boek helpt ook bij het waarderen van het leven hoe gek dat ook moge klinken
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:32 schreef PoezeligDing het volgende:
Straks lig ik weer een maand te janken over de gruwelijkheden in de concentratiekampen.
Dat is ook nog weer een verhaal apart.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:32 schreef PoezeligDing het volgende:
Straks lig ik weer een maand te janken over de gruwelijkheden in de concentratiekampen.
Ik moet er ook nog steeds naartoe maar dat staat hoog op mijn 'to do' listquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:33 schreef Bellatrix het volgende:
Ik moet ook nooit naar zo'n concentratiekamp gaan hoor, ben nu al een wrak als ik een docu over Auschwitz kijk.
Same, samen met Normandiëquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik moet er ook nog steeds naartoe maar dat staat hoog op mijn 'to do' list
Precies, mijn ex was vorig jaar naar Dachau, de foto's de verhalen, ik trok het niet meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:33 schreef Bellatrix het volgende:
Ik moet ook nooit naar zo'n concentratiekamp gaan hoor, ben nu al een wrak als ik een docu over Auschwitz kijk.
Die enorme velden met witte kruisen van Amerikaanse en Canadese graven, hoe indrukwekkend moet dat zijn.quote:
Ik zou daar wel een keer naartoe willenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:33 schreef Bellatrix het volgende:
Ja! Doet me meteen denken aan die scene van Saving Private Ryan. Echt indrukwekkend.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:37 schreef JJH het volgende:
[..]
Die enorme velden met witte kruisen van Amerikaanse en Canadese graven, hoe indrukwekkend moet dat zijn.
Die moet ik nog kijken!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:39 schreef PoezeligDing het volgende:
Onlangs was er een docu over Zwarte Soldaten, de Nederlandse SS-ers, ik was in staat zo'n oud mannetje op te zoeken en hem op zijn bek te rammen.
Eentje wel, die staat er tot de dag van vandaag achter. Heb het niet helemaal uitgekeken, werd er beroerd van.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:40 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Die moet ik nog kijken!
Geloofden ze nog steeds in dat gedachtengoed of wat?
Band of Brothers is ook zo'n geniale serie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:40 schreef Stuart het volgende:
Ik kan ook geen genoeg krijgen van films als Escape from Sobibor of Schindler's List en heb (om meerdere redenen) The Boy in the Striped Pyjamas ook vele malen gezien (plus boek natuurlijk gelezen).
Die laatste werd ik echt ziek van, zo zielig.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:40 schreef Stuart het volgende:
Ik kan ook geen genoeg krijgen van films als Escape from Sobibor of Schindler's List en heb (om meerdere redenen) The Boy in the Striped Pyjamas ook vele malen gezien (plus boek natuurlijk gelezen).
Zwartboek vond ik best okay en Valkyrie wat minder. Saving private Ryan vind ik ook goed.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:42 schreef JJH het volgende:
[..]
Band of Brothers is ook zo'n geniale serie.
Saving private Rayan heeft natuurlijk ook iedereen gezien. Zwartboek vond ik ook indrukwekkend, net als Valkyrie.
Op het moment heb je op Disco ook zo'n serie over nazi's. Hedentendage dus. Ik kan er niet naar kijken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:40 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Eentje wel, die staat er tot de dag van vandaag achter. Heb het niet helemaal uitgekeken, werd er beroerd van.
Ja, maar dat maakt het juist goed. Bruno (Asa Butterfield) ken ik van drama school en daarom ken ik de film ook wel goed. Dat word dan ontzettend gepromoot omdat het iemand van is Yatiquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:42 schreef Bellatrix het volgende:
[..]
Die laatste werd ik echt ziek van, zo zielig.
Band of Brothers vind ik het beste gedramatiseerde wat ik over de WOII gezien heb.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:42 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zwartboek vond ik best okay en Valkyrie wat minder. Saving private Ryan vind ik ook goed.
Zwartboek vind ik een van de weinige echt goede Nederlandse filmsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:42 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zwartboek vond ik best okay en Valkyrie wat minder. Saving private Ryan vind ik ook goed.
Ik had er moeite mee dat Johnny de Mol erin speelde maar dat zal wel iets persoonlijks zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:45 schreef iBenny het volgende:
[..]
Zwartboek vind ik een van de weinige echt goede Nederlandse films
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:45 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik had er moeite mee dat Johnny de Mol erin speelde maar dat zal wel iets persoonlijks zijn
Ik had voor die rol liever een onbekender persoon gezien eigenlijkquote:
ja he, het kan niet perfect zijn hequote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:45 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik had er moeite mee dat Johnny de Mol erin speelde maar dat zal wel iets persoonlijks zijn
Ik heb de hele film niet gezien, maar ik begrijp wat je bedoelt, denk ikquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:46 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik had voor die rol liever een onbekender persoon gezien eigenlijk
Maar het is inderdaad geen slechte filmquote:
Ik kan die hele Johnny de fucking mol niet uitstaanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:47 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik heb de hele film niet gezien, maar ik begrijp wat je bedoelt, denk ik
Zo'n vermoeden had ik alquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik kan die hele Johnny de fucking mol niet uitstaan
Nee, ik zou beter als nazi kunnen spelen vrees ikquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:48 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik al![]()
Ze hadden ook beter jou die rol kunnen aanbieden!
Hij is inderdaad geen acteur voor zo'n film.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik kan die hele Johnny de fucking mol niet uitstaan
Waarom wil die hele familie toch altijd maar met hun smoel op de buis?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Hij is inderdaad geen acteur voor zo'n film.
Die familie is nederlandse film en tv.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:49 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Waarom wil die hele familie toch altijd maar met hun smoel op de buis?
Dat is nou echt vriendjespolitiek en alles draait om geld. Die gast is geen goede acteur, feit. Ik zal niet zeggen dat ik geweldig ben maar ik heb waarschijnlijk wel meer training gehad hier dan hij in zijn hele levenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:49 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Hij heeft een heeeel grote kruiwagen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dat is nou echt vriendjespolitiek en alles draait om geld. Die gast is geen goede acteur, feit. Ik zal niet zeggen dat ik geweldig ben maar ik heb waarschijnlijk wel meer training gehad hier dan hij in zijn hele leven
omdat mediageilquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:49 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Oh, ik weet meteen weer waarom dat kastje zo weinig aanstaat.quote:
Ik kan alleen maar naar zijn oren en ongewassen haar kijken.quote:
Zn oren?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:52 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar naar zijn oren en ongewassen haar kijken.
enorme flaporenquote:
Ik heb het geluid uitstaanquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:54 schreef Stuart het volgende:
Hmmmz, ik klink jaloers geloof ik en dat is niet de bedoeling
Jij praat natuurlijk met zo'n overdreven Engels accent, omdat je daar al zóóóóó lang woont, en je droomt ook in het Engels, en oh.. hoe zeg je dat ook alweer in Dutch?quote:
Hahahaha, ik kan het wel goed, Nederlands spreken met een overdreven Engels accent. Maar over het algemeen is mijn Nederlands nog wel in orde. Ik heb wel heel soms dat ik iets niet meer weet in het Nederlands, bijvoorbeeld met groente of fruit heb ik dat wel eensquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:56 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Jij praat natuurlijk met zo'n overdreven Engels accent, omdat je daar al zóóóóó lang woont, en je droomt ook in het Engels, en oh.. hoe zeg je dat ook alweer in Dutch?
Gewoon de meest dagelijkse dingen, Dat je bij de groenteboer staat en om cauliflower vraagt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hahahaha, ik kan het wel goed, Nederlands spreken met een overdreven Engels accent. Maar over het algemeen is mijn Nederlands nog wel in orde. Ik heb wel heel soms dat ik iets niet meer weet in het Nederlands, bijvoorbeeld met groente of fruit heb ik dat wel eens
Niet zozeer als Nederlanse (dat is 2x gebeurd) maar een accent blijf je bijna altijd houden. Een Nederlander spreekt Engelse woorden vaak wat 'clipped' uit. Het Engels rolt wat meer zeg maar. Een Germaanse taal is wat korter (Nederlands en Duits).quote:
Nee, meer dat ik bijvoorbeeld niet direct weet wat in het Nederlands bijvoorbeeld chowder isquote:Op dinsdag 7 juni 2011 03:58 schreef JJH het volgende:
[..]
Gewoon de meest dagelijkse dingen, Dat je bij de groenteboer staat en om cauliflower vraagt.
Wij doen ons best !quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:02 schreef iBenny het volgende:
[..]
Haha, dat komt wel goed. Jij slaap lekker en verstandig voor straks
Die afbeelding results op google.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:00 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nee, meer dat ik bijvoorbeeld niet direct weet wat in het Nederlands bijvoorbeeld chowder is
Zuid Afrikaans lijkt natuurlijk ook best wel een beetje op het Nederlands.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:00 schreef Stuart het volgende:
[..]
Niet zozeer als Nederlanse (dat is 2x gebeurd) maar een accent blijf je bijna altijd houden. Een Nederlander spreekt Engelse woorden vaak wat 'clipped' uit. Het Engels rolt wat meer zeg maar. Een Germaanse taal is wat korter (Nederlands en Duits).
Ik heb van alles wel gehoord. Vroeger of ik Amerikaans of Canadees was maar dat is niet meer omdat ik wel meer Engels Engels spreek zeg maar. Maar Zuid Afrikaans hoor ik nog wel eens
Al sla je me dood. Ik ken het hier alleen als tekenfilmquote:
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:03 schreef Stuart het volgende:
[..]
Al sla je me dood. Ik ken het hier alleen als tekenfilm
1 daarvan was Nederlands en dat was toen ik hier nog maar net woonde en die ander was een oude man (Brits) die Nederlanders kenden op de een of andere manier.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:02 schreef JJH het volgende:
[..]
Die afbeelding results op google.
[..]
Zuid Afrikaans lijkt natuurlijk ook best wel een beetje op het Nederlands.
En waren die 2 Nederlanders, die je eruit pikte?
In die tekenfilm hebben ze allemaal namen van etenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:04 schreef PoezeligDing het volgende:
Je staat bij de groenteboer en je begint over een tekenfilm...
Welk bier was het, zei je?
Oh....quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:05 schreef Stuart het volgende:
[..]
In die tekenfilm hebben ze allemaal namen van eten
http://en.wikipedia.org/wiki/Chowder_(TV_series)quote:
Alleen nog in bepaalde gebieden geloof ik, maar dan nog. Vroeger werd het daar veel meer gesproken dus er zit een dikke dosis Nederlands in dat Engels.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:05 schreef Stuart het volgende:
[..]
1 daarvan was Nederlands en dat was toen ik hier nog maar net woonde en die ander was een oude man (Brits) die Nederlanders kenden op de een of andere manier.
Veel mensen in Zuid Afrika spreken Engels (als eerste taal) maar dat is ook met een accent. Ze spreken niet 'standaard' ook Afrikaans
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 04:05 schreef Stuart het volgende:
[..]
In die tekenfilm hebben ze allemaal namen van eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |