abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:13:40 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_97823943

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 7% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en Tokko1 (plaatjes en aanpassen OP naar V2 en Bugfixes).

Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:16:11 #2
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_97824032
Even ter verduidelijking van de Titel:

Mijn Ultrawatch B-)
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_97824111
Wat, horloges? :o
Nee.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:20:20 #4
78498 classpc
I don't like change
pi_97824173
Maar dan nu de vraag, wat betekent chengqiang?

Of is dat het geluid wat de toetsen maken als je erop drukt?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_97824187
Zeg wat is een betere Taobao agent, Zarman of buyintaobao.com?
pi_97824212
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:11 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Wouw mooie post.. doe je 'm in het volgende deel weer anders lees niemand het ;)
Sure...:

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:33 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Druppelt wel wat na, prostaat problemen :')

Maar even serieus, als je dat filmpje ziet dan ga je toch janken. We leven op een aardbol met schaarse grondstoffen en anno 2011 lijkt de vooruitgang totaal te stoppen. Gaan we nog 100 jaar dit soort rotzooi produceren en dan helaas pindakaas is het afgelopen? Planeet aarde heeft niet het eeuwig leven en we moeten toch echt van deze planeet af willen we overleven als mensheid.

De spaceshuttle is afgelopen, de Russen hebben ouwe raketten, de vliegende auto's zijn nooit werkelijkheid geworden. Griet Titulaer kletste ook maar uit zijn nek.

Waar zijn we toch mee bezig, 80 jaar lang dit soort rotzooi verzamelen en daarna gaan we dood :')
Was de maanlanding nu het hoogtepunt van onze geschiedenis of was dat ook nep :N

Ik ben echt teleurgesteld...

[..]

Koopje vergeleken met goede speakers :P
Ik doe er in ieder geval niet aan mee, ik hoef die troep niet. Geinig om een keer te zien, daarna hoeft het niet meer.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:45 schreef shiznuts het volgende:
Nadeel van speakers is... ik kan niet de beleving creëren die ik wil, omdat ik me sociaal opstel naar mijn buren en medemens. Met oordopjes op heb ik ideale sound en isolatie van de buitenwereld en een perfecte op maat gemaakte beleving. O+
Qua buren geen last hier (wonen vrijstand) maar in huis weer geen ruimte/goede opstelling/meewilllende moeder. Anders had ik wel een mooi paar gekocht of gebouwd.

quote:
Nu trouwens een weekje in NL en zag net een reclame voorbijkomen bij de Mediamarkt hier voor camera's. 500D + 18-55 en 70-300 lens voor ¤499. Damn, is toch wel sweet stiekem. Kunnen dan meteen weer een boel accessoires uit China ervoor besteld worden. Maar ik weet nie... :@
Inderdaad, kun je veel spul uit China voor halen; zelf heb ik er een tas (grote aanrader), een statief (geen aanrader) en een flexible tripod (zeker een aanrader) vandaan. Ik zit nog te denken of ik zo'n Reversal adapter voor mijn oude 18-55 lens zou kopen. Doe ik daar nog wat mee (normaal niet te gebruiken; diafragma kapot ;( )

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:53 schreef Tjado het volgende:
volgensmij zag ik in de folder dat die aanbieding om een verouderde 75-300 gaat en niet de 70-300 IS USM ;) dus let op met het prijzen vergelijken
Inderdaad. USM is zeker nice, dát had de oude 18-55 wel ten opzichte van mijn nieuwe. Was dus wel lekker snel en stil.

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:04 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Klopt, ik moet ook lachen om mensen die bakken geld uitgeven aan speakers maar deze nooit voluit kunnen spelen. Ook vergeten ze allemaal dat je de kamer akoestisch moet aanpassen. In je oren heb je daar een stuk minder last van maar het maakt je wel doof :')
Hoeft niet helemaal akoestisch aanpassen. Tenzij je het in de extreme doorvoert. Een tapijtje hier, gordijntje daar doet wonderen. ;)

quote:
Alleen is zo'n geïsoleerde beleving soms wel erg gevaarlijk. Ik kan me nog een situatie herinneren waar ik liever niet over nadenk. Ik zat lekker muziek te luisteren met een koptelefoon en zakte helemaal weg met mijn ogen dicht. Ik ging dus een beetje friemelen aan mijn piemel maar toen de muziek was afgelopen stond er ineens een kop thee voor mijn neus... met dank aan mijn moeder :X
If the eggs must be used, the eggs must be used :% ...

EDIT: ibood heeft 3 HDMI kabeltjes voor ¤16. Kunnen wij goedkoper krijgen ;)

Bij de Action...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:22:12 #7
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_97824221
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:20 schreef captainkid het volgende:
Zeg wat is een betere Taobao agent, Zarman of buyintaobao.com?
Bit is bij mijn laatste orders een stukje goedkoper.. ook prima ervaringen mee.
Zarmark ook.. gewoon allebei een pricereq sturen ^O^
pi_97824286
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:22 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Bit is bij mijn laatste orders een stukje goedkoper.. ook prima ervaringen mee.
Zarmark ook.. gewoon allebei een pricereq sturen ^O^
Heb die buyincoins 46 uur geleden al gemaild. Duurt me beetje te lang, ik ben van plan om vaak te bestellen via Taobao en heb geen zin om elke keer zo lang te wachten..
  dinsdag 7 juni 2011 @ 01:34:31 #9
266503 beeklaan
Chinawebshops (-^.^-)
pi_97824557
Wat is de beste site om kleding te kopen. Uit China naturlich.
De goedkoopste gadgetsite: http://www.buyincoins.com
Voer in Recommender: ZT180 en coupon: 10%ebay110 en krijg 15% korting!
pi_97826255
Zeg ik weet dat dit een Chinese webshop topic is maar ik zie ook memory.co.uk staan.
Iemand ervaring met http://global.rakuten.com/en/ een Japanse webshop?
Staan toch ook hele leuke dingen op zoals niet hele dure Japanse Zippo's.
pi_97828666
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 01:16 schreef tokko1 het volgende:
Even ter verduidelijking van de Titel:
[ afbeelding ]
Mijn Ultrawatch B-)
man man man, melancholie... Ik herinner me nog goed dat ik in de jaren 80 maanden heb lopen zeuren voor een calculator watch. Mijn ouders zijn uiteindelijk geplooid. Ik denk dat het deze was. Ik heb het nog ergens (spijtig genoeg zonder bandje).
jaja, en azo...
pi_97830949
quote:
1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1
in:
[SELECT categories_name from categories_description WHERE categories_id = ]
BuyInCoins heeft het er maar moeilijk met al die hackers...

SPOILER
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:38:29 #13
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97831034
www.jtshoponline.com
Leuke tablet-shop!
pi_97831227
dat m'n tablet maar snel toekomt... kan hem nog steeds niet tracken ;(
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:48:16 #15
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97831263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:46 schreef Syphixx het volgende:
dat m'n tablet maar snel toekomt... kan hem nog steeds niet tracken ;(
Welke heb je gekocht? :)
pi_97831675
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:48 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Welke heb je gekocht? :)
http://mp4nation.net/cata(...)h=68&products_id=496
er was nog iemand die deze besteld had.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:23:00 #17
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_97832225
Zarmark stuurt een fout product op... even een duidelijke foto gestuurd.

- Nee hoor, het zijn dezelfde spullen waarom zeg je dat.

Leg je het nog een keer uit....

- Ik snap er niets van want ik heb toch echt de juiste spullen gestuurd.
Misschien maak je zelf een fout :')

Ben ik nu de enige die telkens foute rotzooi ontvangt :r
Flikker lightake en Zarmark maar van de OP, of nog beter, een flinke waarschuwing om daar niet te kopen.

Ook nog een foute maat t-shirt van pandawill, die reageren helemaal niet... 8)7

[ Bericht 6% gewijzigd door monkeybrain op 07-06-2011 11:43:02 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:52:53 #18
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_97833179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:23 schreef monkeybrain het volgende:
Zarmark stuurt een fout product op... even een duidelijke foto gestuurd.

- Nee hoor, het zijn dezelfde spullen waarom zeg je dat.

Leg je het nog een keer uit....

- Ik snap er niets van want ik heb toch echt de juiste spullen gestuurd.
Misschien maak je zelf een fout :')

Ben ik nu de enige die telkens foute rotzooi ontvangt :r
Flikker lightake en Zarmark maar van de OP, of nog beter, een flinke waarschuwing om daar niet te kopen.

Ook nog een foute maat t-shirt van pandawill, die reageren helemaal niet... 8)7
Ebay is echt een stuk beter wat dat betreft. Daar lopen tenminste geen mongolen rond omdat ze hun feedback hoog moeten houden.
pi_97833340
Wat service betreft staat BIC op de eerste plaats.

Als ze online zijn tenminste :')
pi_97833468
Moet je met ze in het chinees met ze communiceren, dan zijn ze een stuk hulpvaardiger en sneller met reageren, aldus een Chinese vriend van mij
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:02:47 #21
327191 RobertNL
For your gear.
pi_97833473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:58 schreef UncleSam het volgende:
Wat service betreft staat BIC op de eerste plaats.

Als ze online zijn tenminste :')
Inderdaad snelle reacites, en als je wat door gaat zuren goede oplosingen :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_97837405
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:05 schreef Syphixx het volgende:

[..]

http://mp4nation.net/cata(...)h=68&products_id=496
er was nog iemand die deze besteld had.
Die heb ik ook besteld, kan hem ook nog niet tracken -O-
pi_97839232
Vandaag de DIY airgun binnen gehad. Grappig pakketje, maar dat ding schiet echt met de kracht van een vliegende drol.
Geen referral hier.
pi_97839350
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Vandaag de DIY airgun binnen gehad. Grappig pakketje, maar dat ding schiet echt met de kracht van een vliegende drol.
Wat is de kracht van een vliegende drol?
Heb er nog nooit 1 zien vliegen.
Wel eens spetterpoep voorbij zien komen maar verder ook niet.
pi_97839613
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:52 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Wat is de kracht van een vliegende drol?
Heb er nog nooit 1 zien vliegen.
Wel eens spetterpoep voorbij zien komen maar verder ook niet.
Kan je nagaan.
Geen referral hier.
pi_97839685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Kan je nagaan.
Ik druk ze er wel eens snel uit, dat gaat wel gepaard met flink wat kracht.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:07:23 #27
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_97839992
quote:
Dear Customer,

How are you doing? This is Jone, your Ebay seller. (My Ebay ID: eleczilla2010). We launched a new online shopping mall: http://www.topons.com/. We specialize in electronic products, tailored clothing, and fashion accessories. As we do not have to pay for expensive Ebay fees, we can keep costs down and offer you variety of high quality products at competitive price.

We have a sales promotion now, many items are on sale. I am honored to recommend some cool gadgets to you.
Ziet er wel ok uit. :)

Voor die horloge... krijg je daar ook een stylus bij ofzo? Hoe gaat dat ooit werken? ;( Zelfs als je botslanke dunne vingertjes hebt... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_97840192
Huh ik kan bij Standard Checkout geen coins meer converteren, iemand nog meer last van?
pi_97840339
iemand ervaring met de site www.vsamsun.com ?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:17:24 #30
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_97840347
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:38 schreef Goddelijker het volgende:
www.jtshoponline.com
Leuke tablet-shop!
Hum, zo'n POV-achtige tablet, honeycomb capable .. Interesting.
http://www.jtshoponline.com/1-day-1-bid_c100
- ach so lama, da's een starting bid, met Buy Now Price: 375.00 -

[ Bericht 3% gewijzigd door shiz op 07-06-2011 17:57:29 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')