Misschien het verschil tussen gesloten vragen stellen of open vragen stellen die over haar interesses gaan. Als het alleen maar vragen zijn waar zij ja of nee op antwoord, loopt het gesprek niet lekker.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef benzin het volgende:
Laatst zat ik toevallig in een situatie waarin ik wel een soort van sprak tegen een meisje waar ik al even naast zat. Dat bleef bij hele korte simpele vraagjes over algemene dingen, maar viel vrij snel dood. Vervolgens ging een andere jongen naast haar zitten terwijl ik even weg was en ik kom terug en ik zie die twee enthousiast in gesprek met elkaar. Ik begrijp er gewoon echt niets van
Dat iedereen wel op z'n bek gaat betekent niet dat iedereen daar even goed tegen kan en er hetzelfde mee omgaat. Het kan best dat je opgebouwde zelfvertrouwen dan langzaam weer afbrokkelt, als je daar al issues mee had/hebt.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:22 schreef Crutch het volgende:
[..]
Maar toch geef je Straw gelijk.
Dus ik kan aannemen dat je bang bent om op je bek te gaan?
Ow cool, bestaan daar echt cursussen voor?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geloof via een cursus van het GGZ instituut waar hij onder behandeling was.
En ook duizend keer op zn bek gaan.
Ja, maar zoals jij of iemand anders zei. Af worden gewezen door een collega is toch net iets anders dan door een vreemde in de kroeg of online.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:22 schreef Crutch het volgende:
[..]
Maar toch geef je Straw gelijk.
Dus ik kan aannemen dat je bang bent om op je bek te gaan?
Samen gaan?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:25 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ow cool, bestaan daar echt cursussen voor?
* dyna18 wil zich inschrijven.
Klopt, maar ook vrouwen zijn verschillend. Je hebt soms vrouwen die wat direkter kunnen praten en doen, een beetje mannelijke trekjes hebben dus. Zelf vind ik dat ook wel prettige vrouwenquote:Op maandag 6 juni 2011 22:19 schreef benzin het volgende:
Gesprekken met vrouwen voeren is heel lastig, omdat vrouwen zo compleet anders lijken te zijn dan ik. Ik weet dat het niet zo is, maar veel meisjes lijken wat communicatie betreft vaak net een andere soort.Vrouwen zijn meesters in urenlang praten over helemaal niets, maar zodra je wel over iets met ze probeert te praten dan vallen ze stil.
Laatst zat ik toevallig in een situatie waarin ik wel een soort van sprak tegen een meisje waar ik al even naast zat. Dat bleef bij hele korte simpele vraagjes over algemene dingen, maar viel vrij snel dood. Vervolgens ging een andere jongen naast haar zitten terwijl ik even weg was en ik kom terug en ik zie die twee enthousiast in gesprek met elkaar. Ik begrijp er gewoon echt niets van
Daarom zeg ik ook dat je wat ervaring op moet doen met meisjes waar je niet direct iets voor voelt.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:25 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, maar zoals jij of iemand anders zei. Af worden gewezen door een collega is toch net iets anders dan door een vreemde in de kroeg of online.
Ja en daar ben ik bang voor. Ik heb nog niet zo heel erg veel zelfvertouwen
mooie vergelijking.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:22 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld maar de basis van versieren is natuurlijk sociaal contact. Als dat al niet goed wil lukken is versieren natuurlijk als willen rennen zonder dat je goed kunt lopen.
Open vragen nodigen ook meer uit om te vertellen dan gesloten vragen. Veel dames zijn ook niet extreem extrovert. Als je dan een hele rits gesloten vragen afvuurt, dan bloedt het gesprek of dood of wordt het een soort van kruisverhoor...quote:Op maandag 6 juni 2011 22:24 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Misschien het verschil tussen gesloten vragen stellen of open vragen stellen die over haar interesses gaan. Als het alleen maar vragen zijn waar zij ja of nee op antwoord, loopt het gesprek niet lekker.
Worden er echter open vragen gesteld over iets wat zij interessant vindt, dan heb je ineens een heel ander gesprek.
Als je niet leert van je fouten wel ja, maar dat is niet de intentie.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat iedereen wel op z'n bek gaat betekent niet dat iedereen daar even goed tegen kan en er hetzelfde mee omgaat. Het kan best dat je opgebouwde zelfvertrouwen dan langzaam weer afbrokkelt, als je daar al issues mee had/hebt.
Gaat niet altijd op, maar meestal wel ja.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:26 schreef dyna18 het volgende:
[..]
mooie vergelijking.
Zelfde gaat waarschijnlijk op voor iemand die geen vrienden heeft en maar niet snapt waarom hij geen relatie kan krijgen.
Als je niet vriendschappelijk met anderen om kan gaan, dan is een relatie ook te hoog gegrepen.
Ik zie haar overigens niet echt als relatie materiaal. FB meerquote:Op maandag 6 juni 2011 22:26 schreef Crutch het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat je wat ervaring op moet doen met meisjes waar je niet direct iets voor voelt.
Welke hij had weet ik niet. Maar Google toont dit:quote:
Ik weet hetquote:Op maandag 6 juni 2011 22:27 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Ik moest na mijn asperger diagnose naar een socialevaardigheidscursus maar dat werkt helemaal niet. Soort amateurtoneel geleid door een stel betweters. Ik zou asperger trouwens mijn ergste vijand nog niet toewensen. Wat het leven echt de moeite waard maakt zijn liefde, vriendschappen en dergelijke en laat daar nou net het probleem zitten. En wat daten betreft word sowieso al van een man verwacht dat hij met gladde GTST praatjes indruk op de vrouwen maakt dus dat kan iemand als ik wel helemaal vergeten. Niet te onderschatten dus asperger.
Hoezo?quote:Op maandag 6 juni 2011 22:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zie haar overigens niet echt als relatie materiaal. FB meer
Moest jij ook naar een cursus en had je daar baat bij?quote:
Je kan je lol op als Mera dadelijk klaar is met haar verslag.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:30 schreef formerjellybean het volgende:
Niet zo snel gaan verdommeIk was even bij buurtje en moet weer bijlezen
Ik sta nog op de wachtlijst.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:31 schreef RandyMcRanderson het volgende:
Moest jij ook naar een cursus en had je daar baat bij?
Thanks.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Welke hij had weet ik niet. Maar Google toont dit:
http://www.begeleiding-coaching.eu/trainingen.html
De gladde praatjes werken vooral bij jonge onzekere meisjes van 16.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:27 schreef RandyMcRanderson het volgende:
. En wat daten betreft word sowieso al van een man verwacht dat hij met gladde GTST praatjes indruk op de vrouwen maakt dus dat kan iemand als ik wel helemaal vergeten. Niet te onderschatten dus asperger.
een vaag vermoeden dat ze niet met mijn bagage kan omgaan.quote:
Oh, dat moet de spanning wel wat verlichten, lijkt me.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:29 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik zie haar overigens niet echt als relatie materiaal. FB meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |