De aannemer doet een enorme verbouwing aan mijn huis, waar de badkamer een onderdeel van is. Ik ben gaan kijken wie er hier in de buurt allemaal gebouwd heeft en met de mensen gaan voor wie ze gebouwd hebben. Uiteindelijk is het degene geworden met wie ik het eerste gesprek had. Dat beviel me toen erg goed, maar wilde zeker nog vergelijken. Toch bij hem gebleven dus.
Voor inspiratie ben ik naar een grote zaak gegaan, maar het meeste gewoon online: veel foto's bekijken van badkamers onder andere. Heb je al over een indeling nagedacht? Ook daarvoor krijg je ideeen van foto's. Verzamel gewoon zoveel mogelijk foto's en verdeel ze over 2 mappen: de wel mooie en de niet mooie. Ga op online webshops en sites van fabrikanten zoeken naar welke artikelen je mooi vindt. Neem hier de tijd voor (althans, dat heb ik wel gedaan). Mijn smaak is vrij stabiel, maar de indeling is een paar keer veranderd. Ik heb ook zelf tekeningen van plattegronden gemaakt, maar ook tekeningen van wanden, zelfs hoe de tegels uitgelijnd moeten worden op de wanden. Perfectionist...
Als je weet wat je wilt, dan wordt het ook makkelijker zoeken. De prijzen die je vindt geven je een aardig beeld van het budget dat je nodig gaat hebben. Ik had van te voren een inschatting gemaakt van 10k aan materiaal voor de badkamer en ben daar iets boven gegaan, maar heb geen enkele concessie gedaan. Hoe jij dat aanpakt moet je natuurlijk zelf weten, maar ik zou beginnen met "uitzoeken wat je smaak is" (bekijk ook lelijke badkamers!), "bepaal welke artikelen je echt wilt hebben" en "knoop er een budget aan vast". Anders ga je krampachtig zoeken naar dingen die vooral niet te duur zijn. Uiteindelijk heb ik iets langer moeten sparen, maar ik heb wel exact wat ik wil. Ik zou er jaren moeite mee hebben als het het "net niet" was geworden omdat ik zo nodig een paar honderd euro wilde sparen.
Heel verhaal, misschien heb je er wat aan

Succes!