abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91310075
Na een aantal maanden meegelezen te hebben op dit forum, eindelijk de tijd genomen om een topic te openen.

Wij wonen sinds oktober 2004 in Kleve (Duitsland) en zijn met een verbouwing van ons huis bezig. Op de slaapkamer en badkamer hebben we een dakkapel geplaatst en verder plaatsen we een nieuwe ketel en verbouwen we gelijk de hele badkamer. Uiteindelijk zal er ook nog een nieuw toilet komen in de steil van de badkamer.

We zijn inmiddels al wel een eindje gevorderd, maar ik wil jullie toch mee laten genieten. Foto's volgen dit weekend als het allemaal lukt.

Sander
pi_91312047
we zijn benieuwd naar het resultaat van de verbouwing ;)
pi_91408848
Het lukt me nog niet om foto's toe te voegen. Ik heb het geprobeerd via mijnalbum.nl, maar dan krijg je het hele album te zien en kan iedereen doen met de foto's wat ze willen. En dat is dus net niet de bedoeling.

Iemand tips hoe het wel zou kunnen, zodat je alleen de foto te zien krijgt ???

[ Bericht 64% gewijzigd door schwalbie op 16-01-2011 14:38:01 ]
pi_91412158
De oude situatie op 01-10-2010:

[ Bericht 24% gewijzigd door Vonkenboer op 16-01-2011 16:05:40 ]
pi_91412398
1[img] http://schwalbie.de/plaatje.jpg [/img]
Oder lesen Sie die FAQ.
pi_91414240
Had ik gelezen, maar in eerste instantie lukte het niet via mijnalbum.nl. Toen zag ik ergens foto's via photobucket.com, dus daar even een album aangemaakt, en nu zijn de foto's te zien.

Mag in Duitsland op een zondag niet klussen, dus vandaag even tijd om foto's hier neer te zetten.
  Moderator zondag 16 januari 2011 @ 16:07:46 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91415154
Ik heb je post even gewijzigd en de foto's zichtbaar gemaakt.
Als je ze upload en je photobucket adres tussen twee tags zet is je plaatje direct voor ons zichtbaar ipv. dat we er eerst op moeten klikken

1    [img] http://schwalbie.de/plaatje.jpg [/img]

Zoals Onverlaatje in feite ook al aangeeft :).
pi_91451216
Bedankt, nu snap ik het. Wist niet wat Tags waren, dus vandaar !!!

Zal eens kijken of ik meer foto's kan uploaden.

[ Bericht 33% gewijzigd door schwalbie op 17-01-2011 09:32:35 ]
pi_91451379

De schroten eruit gehaald.

Het gat in het dak is gemaakt.

[ Bericht 26% gewijzigd door schwalbie op 17-01-2011 09:33:58 ]
pi_91451796
Plaatsen van de dakkapel:

Het begin van het geraamte

Het geraamte staat en de dakplaten liggen erop

Branden van het dak

Het kozijn is geplaatst

De vensters zitten erin en folie voor de tocht

Zijkant is dicht van binnen uit gezien

Van buiten is hij klaar op wat kitwerk na

En het eindresultaat mag er wezen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door schwalbie op 17-01-2011 09:50:38 ]
pi_91452128
En nu kunnen we gaan beginnen met het slopen van de badkamer ^O^
pi_91459593
Of als het bouwfysisch fout gaat met het slopen van de hele dakkapel. Je hebt het dak en de wanden van binnen uit geïsoleerd. Heb je wel een dampremmende laag aangebracht? Boven een badkamer, tricky hoor.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_91513764
Wat bedoel je daar precies mee :?
pi_91516310

De kastjes weggehaald

Voorzetwandje gesloopt

Muurtje rondom bad weggehaald

Sleuf hakken voor afvoer en waterleidingen van de nieuwe ketel

Afvoer en waterleidingen zitten erin

Nieuw inbouwreservoir plaatsen

Dak en wanden isoleren

Aftimmeren van plafond en wanden
pi_91520910
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:19 schreef schwalbie het volgende:
Wat bedoel je daar precies mee :?
quote:
Het wordt sterk aanbevolen het plat dak niet vanaf de binnenzijde te isoleren (techniek van het koud dak) omdat dan een verhoogd risico van condensatie tussen isolatiemateriaal en dak bestaat.
Aanvankelijk is het goed mogelijk dat dit condensatieprobleem niet opgemerkt wordt, terwijl schimmels en/of zwammen zich ontwikkelen en veel schade aanrichten.
In het algemeen wordt daarom isolatie vanaf de buitenzijde aanbevolen, volgens de techniek van het warm dak.
Bron
Single ply roofing, pay less, worthless.
  Moderator dinsdag 18 januari 2011 @ 18:13:08 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91525499
Had je boven het plafond niet beter kunnen kiezen voor een centraaldoos voor de elektra ? i.p.v. die t doosjes ;)

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 januari 2011 @ 18:18:13 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91525706
Waar woon je ergens in Kleve? :)

Ziet er goed uit, bij ons hebben ze de dakkapellen ook met de hand gemaakt (wonen ook in DLD - Goch).

Wat zijn de plannen voor de badkamer, behalve een nieuw toilet? ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_91543606
@RoofingBurner: Hopelijk blijven de schimmels achter :? . Zit nog wel een folie tussen de isolatie en de plafondplaten.

@Vonkenboer: Misschien hadden we een centraaldoos kunnen maken, want die zit er niet. We hebben alles doorgelust voor de spotjes en de stopcontacten. Alles zat op z'n duits erin, dus dat was weer lekker zoeken.

@Rewimo: Ik woon in Rindern, net buiten Kleve.

De hele badkamer zijn we dus aan het vernieuwen. De dakkapel is klaar en het stucwerk ook. Nu zijn we bezig met het tegelen. Ik zal weer even wat foto's neer zetten hoever we inmiddels zijn. Aangezien we alles zelf doen, gaat er wel wat tijd in zitten en duurt het hopelijk nog een klein maandje voor alles af is.

[ Bericht 10% gewijzigd door schwalbie op 18-01-2011 23:46:51 ]
pi_91544230

De stucadoor is geweest (net voor de kerst)

Zaagmachine gekocht en geschikt voor tegels van 60 cm. *O*

Het bad is geplaatst en de gasbetonblokken zijn gezet.

Het begin van het tegelen ;)
pi_91544874
Nou vanavond ook weer geklust en zover ben ik gekomen.

Morgen een avondje rust en dan donderdag, vrijdag en zaterdag flink aan de slag :P
pi_91546064
En daarna lekker languit in bad!
pi_91551127
Jaaaaa, dat zou eigenlijk wel moeten *O*
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:28:15 #23
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91556498
Mededuitser!!!!

Leuk zo'n verbouwing!

Ben benieuwd naar de overgang van toiletombouw/dakkapel. Bovenkant van je planchet ligt duidelijk hoger dan onderkant kozijn, wordt een beetje een raar hoekje als je het mij vraagt.

Wat ik persoonlijk jammer vindt is dat van tevoren volgens mij niet uitgezocht is waar te beginnen met tegelen. Bijvoorbeeld dat lullige stripje tegel boven het toilet, dat had op een hele tegel uit kunnen komen. Ook het bad vanuit het middenuit tegelen zodat je kraan mooi in het midden van een tegel zit.

Ben benieuwd naar het eindresultaat.
pi_91557371
@ueberduitser: Allereerst de complimenten voor jullie huisje. Zeer zeker goed over nagedacht en mooi qua uitvoering.

Zeker leuk zo'n verbouwing, al komt er nu wel een beetje druk op omdat vrouwlief over 5 weken uitgeteld is van ons 2e kindje :)

We wisten dat het kozijn van de dakkapel lager kwam dan de ombouw van het toilet. Maar die hoeft eigenlijk alleen open om de ramen te wassen, en dan kan hij ver genoeg open. Daar kan mooi een houdertje voor toiletrollen achter ;) .

En we hebben wel degelijk uitgezocht waar te beginnen met tegelen. Aangezien we te maken hebben met 2 verschillende maten tegels (antraciet (59,6x29,6) en de witte (precies 60x30)), moesten we voor een mooie overloop van voegen wel halverwege met een witte t.o.v. de antraciete beginnen. De vloertegel (antraciet 59,6x59,6) loopt qua voeg door van muur naar vloer en weer naar de witte muur op het punt waar hij straks te zien zal zijn. In het douchegedeelte zullen we dus iets moeten smokkelen, maar dat is helaas niet anders.

Dat stripje boven het toilet loopt door langs de ombouw op en bij het bad lopen de tegels iedere keer 60 cm door zodat we niet anders uitkwamen dan zoals het nu is.

Ach voor amateurtjes zijn we zeer tevreden tot nu toe en als alles af is zal het best wel goed komen.
  woensdag 19 januari 2011 @ 13:18:57 #25
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_91558436
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:51 schreef schwalbie het volgende:
@ueberduitser: Allereerst de complimenten voor jullie huisje. Zeer zeker goed over nagedacht en mooi qua uitvoering.

Zeker leuk zo'n verbouwing, al komt er nu wel een beetje druk op omdat vrouwlief over 5 weken uitgeteld is van ons 2e kindje :)

We wisten dat het kozijn van de dakkapel lager kwam dan de ombouw van het toilet. Maar die hoeft eigenlijk alleen open om de ramen te wassen, en dan kan hij ver genoeg open. Daar kan mooi een houdertje voor toiletrollen achter ;) .

En we hebben wel degelijk uitgezocht waar te beginnen met tegelen. Aangezien we te maken hebben met 2 verschillende maten tegels (antraciet (59,6x29,6) en de witte (precies 60x30)), moesten we voor een mooie overloop van voegen wel halverwege met een witte t.o.v. de antraciete beginnen. De vloertegel (antraciet 59,6x59,6) loopt qua voeg door van muur naar vloer en weer naar de witte muur op het punt waar hij straks te zien zal zijn. In het douchegedeelte zullen we dus iets moeten smokkelen, maar dat is helaas niet anders.

Dat stripje boven het toilet loopt door langs de ombouw op en bij het bad lopen de tegels iedere keer 60 cm door zodat we niet anders uitkwamen dan zoals het nu is.

Ach voor amateurtjes zijn we zeer tevreden tot nu toe en als alles af is zal het best wel goed komen.
Dank je!
Ken de druk van een zwangere, ons 2e kindje is net 6 weken na de verhuizing geboren.

Ik ken het probleem van net niet passende tegels maar al te goed, heb er vaak zat mee te maken. Kan soms een flinke puzzel zijn en moet je compromissen sluiten.

Voor de rest m'n complimenten hoor, vooral omdat jullie het allemaal zelf doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')