1 | [img] http://schwalbie.de/plaatje.jpg [/img] |
quote:
Bronquote:Het wordt sterk aanbevolen het plat dak niet vanaf de binnenzijde te isoleren (techniek van het koud dak) omdat dan een verhoogd risico van condensatie tussen isolatiemateriaal en dak bestaat.
Aanvankelijk is het goed mogelijk dat dit condensatieprobleem niet opgemerkt wordt, terwijl schimmels en/of zwammen zich ontwikkelen en veel schade aanrichten.
In het algemeen wordt daarom isolatie vanaf de buitenzijde aanbevolen, volgens de techniek van het warm dak.
Dank je!quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:51 schreef schwalbie het volgende:
@ueberduitser: Allereerst de complimenten voor jullie huisje. Zeer zeker goed over nagedacht en mooi qua uitvoering.
Zeker leuk zo'n verbouwing, al komt er nu wel een beetje druk op omdat vrouwlief over 5 weken uitgeteld is van ons 2e kindje![]()
We wisten dat het kozijn van de dakkapel lager kwam dan de ombouw van het toilet. Maar die hoeft eigenlijk alleen open om de ramen te wassen, en dan kan hij ver genoeg open. Daar kan mooi een houdertje voor toiletrollen achter.
En we hebben wel degelijk uitgezocht waar te beginnen met tegelen. Aangezien we te maken hebben met 2 verschillende maten tegels (antraciet (59,6x29,6) en de witte (precies 60x30)), moesten we voor een mooie overloop van voegen wel halverwege met een witte t.o.v. de antraciete beginnen. De vloertegel (antraciet 59,6x59,6) loopt qua voeg door van muur naar vloer en weer naar de witte muur op het punt waar hij straks te zien zal zijn. In het douchegedeelte zullen we dus iets moeten smokkelen, maar dat is helaas niet anders.
Dat stripje boven het toilet loopt door langs de ombouw op en bij het bad lopen de tegels iedere keer 60 cm door zodat we niet anders uitkwamen dan zoals het nu is.
Ach voor amateurtjes zijn we zeer tevreden tot nu toe en als alles af is zal het best wel goed komen.
inloopdouche blijft open neem ik aan? Geen glasdeur?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:58 schreef schwalbie het volgende:
Maandag om 7.30 uur gaat de kitter aan de slag om de boel netjes af te kitten en dan kunnen we vanaf dinsdag eindelijk weer douchen in de inloopdouche (1,20x1,00).
Als het zonder kan, doen! Onze inloopdouche is wat dieper (zo'n 1.40), zonder dorpel en er spettert alleen wat water over.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:27 schreef schwalbie het volgende:
Hey ueberduitser, ja die inloopdouche blijft open tenzij er te veel water over de dorpel heen gaat. Maar het meeste zal naar de zijkanten gaan, dus volgende week maar eens bekijken hoe het in het echt is
zal voor je duimen!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:40 schreef schwalbie het volgende:
Wat een timing want vandaag is mijn vriendin uitgeteld![]()
In ieder geval suc6!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:00 schreef schwalbie het volgende:
We hebben medische indicatie en bevallen in UMC Radboud in Nijmegen. Maar nog niets aan de hand, en a.s. maandag weer op controle. Onze dochter Lyvana was ook 13 dagen later en is geboren doordat mijn vriendin ingeleid werd. Dus ook nu zal het nog wel even duren.
Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend en daarom wens ik jullie ook enorm veel geluk (met de bevalling en met wat erna allemaal komt!).quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:04 schreef schwalbie het volgende:
Wat dat betreft hebben we veel geluk met de gezondheid van onze dochter in tegenstelling wat ik zojuist gelezen heb over jullie dochter Lenthe. (zie mijn andere reactie)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |