meestal vanaf jare 80 dus modernquote:Op maandag 6 juni 2011 22:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Alsof stoelverwarming alleen in moderne auto's geleverd wordt
niet meekomen is grootste onzin! als het al druk is kun je zoiezo niet hardquote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld
Ik woon in een redelijk landelijke regio en hoef niet over de snelweg om bij mijn werk te komen. Ook ga ik graag toeren, dat is hier ideaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld
Jij hebt duidelijk geen ervaring met oudere auto's ala de 2CV. Je komt meer dan prima mee (110 tot 120 geen enkel probleem!) dus op de snelweg kom je prima mee. Je moet iets minder gejaagd rijden, maar dat is juist fijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:46 schreef Palomar het volgende:
Het hangt helemaal af van de route die je moet rijden. Als je in een rustig dorp/stadje woont en over relatief rustige (binnen)wegen naar je werk kunt komen dan lijkt het mij best te doen. Echter elke dag ermee de snelweg op in het hectische verkeer lijkt me niks. Dan kun je volgens mij ook helemaal niet meekomen.
Verder moet je er ook rekening mee houden dat het technisch allemaal wat minder is dan een moderne auto. Dus dat ie soms niet wil starten bijvoorbeeld
Waar haal je twijfelachtige betrouwbaarheid vandaan? Noem is 3 problemen waarmee je aan de kant staat? Hoeveel Eenden zie jij langs de kant staan?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van de twijfelachtige betrouwbaarheid ben ik me wel redelijk bewust, al heb ik niet echt een idee wat ik kan verwachten als ik er dagelijks gebruik van zou maken. Ik lees verhalen van mensen op internet die er 4 keer per jaar iets mee hebben en ik lees verhalen van mensen die al jaren zonder noemenswaardige problemen doorrijden met hun eend.
Ik zie ze nooit langs de kant staan, maar je ziet ze ook niet vaak.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waar haal je twijfelachtige betrouwbaarheid vandaan? Noem is 3 problemen waarmee je aan de kant staat? Hoeveel Eenden zie jij langs de kant staan?
Topsnelheid maakt nog niet zoveel uit, maar meer de snelheid om te kunnen anticiperen op situaties. Bijv. bij een groen licht rap oprijden en geen gat van 100 meter laten vallen voor je. Of bij kruisingen snel kunnen oprijden als het kan en niet minutenlang staan wachten. Met een moderne auto kun je dan snel anticiperen. Met een oude/langzame auto houd je het andere verkeer teveel op. Ik erger me daar wel eens aan, want als iemand in de spits bij een stoplicht niet snel genoeg doorrijdt dan gaat ie weer op rood en kun je weer wachten. Of als iemand met langzamer dan 130 zich op de linker rijstrook begeeft. Zijn overigens meestal geen oude auto's, maar gewoon trage bestuurders...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen ervaring met oudere auto's ala de 2CV. Je komt meer dan prima mee (110 tot 120 geen enkel probleem!) dus op de snelweg kom je prima mee. Je moet iets minder gejaagd rijden, maar dat is juist fijn.
er ligt een slinger in een eend dus starten lukt welquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zie ze nooit langs de kant staan, maar je ziet ze ook niet vaak.
Mijn oom had ook nooit problemen met z'n eend. Maar je praat nu toch over auto's van tenminste 20 jaar oud.
Ik lees toch regelmatig over start- of dynamoproblemen.
Dat is natuurlijk niet zo'n ramp, maar ik vraag me dus af of dat regelmatig terugkerende problemen zijn, een bekend zwak punt van de 2cv's of gewoon omdat betreffende 2cv's niet genoeg uitgelaten worden.
Dat forum heb ik inmiddels ook al ontdekt ja.quote:Op woensdag 8 juni 2011 09:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=521
Ik zou sowieso flink geld aan de kant laten voor onvoorzien en onderhoud. Ik mag hopen dat je dat sowieso ingecalculeerd hebt?quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:50 schreef Tomatenboer het volgende:
Mijn plan wordt toch steeds concreter.
Ik denk dat ik mijn huidige auto in ieder geval te koop ga zetten. Deze is ongeveer tussen de ¤ 6.000,- en de ¤ 7.000,- waard bij particuliere verkoop denk / hoop ik.
Dan is het hopen dat tie snel verkocht is, en dan heb ik 3 opties:
- Voor het volle bedrag een goede, volledig gerestaureerde eend terug kopen
- Het volledige bedrag dat ik voor mijn huidige auto terugkrijg voor de eend gebruiken, maar ¤ 1.000,- achter de hand houden voor noodzakelijk onderhoud de komende jaren.
- Voor ¤ 5.000,- een goede eend kopen, en toch voor ¤ 1.000,- een goedkoop betrouwbaar winter-autootje erbij. Een evt goedkope winterstalling voor de eend heb ik al gevonden.
In het laatste geval hoef ik dan geen of minder geld achter de hand te houden voor onderhoud de komende jaren omdat ik er dan veel minder mee ga rijden dan wanneer ik de eend voor dagelijks vervoer ga inzetten.
Ik hou sowieso rekening met zo'n ¤ 400 tot ¤ 500,- onderhoud per jaar aan een 2cv, dus dat neem ik mee in de maandelijkse kosten, maar als ik geen andere winter-auto erbij koop dan hou ik ook nog eens ¤ 1.000,- extra achter de hand voor onvoorziene kosten, mocht de eend toch sneller gaan roesten dan ik verwacht bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik zou sowieso flink geld aan de kant laten voor onvoorzien en onderhoud. Ik mag hopen dat je dat sowieso ingecalculeerd hebt?
als ik 500 euro perjaar moet uitgeven aan onderhoud is het veel (dat is voor 3 auto's...)quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik zou sowieso flink geld aan de kant laten voor onvoorzien en onderhoud. Ik mag hopen dat je dat sowieso ingecalculeerd hebt?
Uitgeven is wat anders dan aan de kant leggenquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:00 schreef T42 het volgende:
[..]
als ik 500 euro perjaar moet uitgeven aan onderhoud is het veel (dat is voor 3 auto's...)
heb ik de luxe om de volgede auto te pakkenquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Uitgeven is wat anders dan aan de kant leggenstel er gaat een keer wat kapot.
Ja maargoed niet iedereen heeft die luxequote:Op woensdag 8 juni 2011 13:26 schreef T42 het volgende:
[..]
heb ik de luxe om de volgede auto te pakkenmaar er gaat wel eens wat stuk jah andere motor 200 euro klaar
uitlaat 40 euroquote:Op woensdag 8 juni 2011 13:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja maargoed niet iedereen heeft die luxeik reed vorig jaar mijn uitlaat kapot en ja dat soort dingen kosten geld (zeker als je meteen een nieuw systeem koop
).
goed behandelen en na de winter goed schoon spuitenquote:Op woensdag 8 juni 2011 14:58 schreef Tomatenboer het volgende:
De onderdelen van Citroën zijn ook helemaal niet duur.
Al heb ik niet de behoefte ieder jaar de helft van alle onderdelen weer te moeten vernieuwen.
Alleen een nieuw chassis of koets loopt aardig in de papieren, maar dat hoef je hopelijk niet vaak te vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |