Count your blessingsquote:Op maandag 6 juni 2011 16:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb vriendinnetjes die altijd thuis hebben gewoond tijdens hun studie en nooit hun collegegeld etc. zelf hoefden te betalen, en die zwémmen werkelijk in het geld nu. En die hebben dus kritiek op mij dat ik soms wat krap zit, want je kunt toch "heus wel wat opgebouwd hebben ondertussen". Euh, ja, laiverds, ik moest altijd alles zelf betalen
. Collegegeld, huur, verzekeringen, boeken.. dus zelfs met wat bijlenen en veel werken heb ik nooit echt gespaard. Maar goed, ik heb wel een lieve man en een fijn huis
en zij niet. Phah
.
Come to think of it, zulke goede vriendinnetjes zijn het niet.
Ik heb het dan over dingen als dvd's en cd's, ideale verjaardagscadeautjesquote:Op maandag 6 juni 2011 16:24 schreef Mini. het volgende:
Ik vind het net zo zonde om zoiets voor mijn verjaardag te vragen, dan voel ik me juist nóg schuldiger als ik het niet gebruik (want andermans geld enzo).En ik kan ook geen nieuwe apparaten kopen als ik nog iets ouds heb dat het ook doet, zie de Senseo.
Ach Razz, jij hebt een hoop levenservaring en zelfstandigheid die zij waarschijnlijk weer niet hebben.
Count your blessings! Geld maakt niet gelukkig, maar zulke opmerkingen zijn heel vervelend. Wat hebben zij nou te zeggen over jouw portemonnee?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:20 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik heb vriendinnetjes die altijd thuis hebben gewoond tijdens hun studie en nooit hun collegegeld etc. zelf hoefden te betalen, en die zwémmen werkelijk in het geld nu. En die hebben dus kritiek op mij dat ik soms wat krap zit, want je kunt toch "heus wel wat opgebouwd hebben ondertussen". Euh, ja, laiverds, ik moest altijd alles zelf betalen
. Collegegeld, huur, verzekeringen, boeken.. dus zelfs met wat bijlenen en veel werken heb ik nooit echt gespaard. Maar goed, ik heb wel een lieve man en een fijn huis
en zij niet. Phah
.
Come to think of it, zulke goede vriendinnetjes zijn het niet.
Ik ken er genoegquote:Op maandag 6 juni 2011 16:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie niet.
Ik ben altijd heel erg bezig met "heb ik dit echt nodig en doe ik er echt iets mee, ja of nee?". Indien nee, dan koop ik het niet en vraag ik het wel voor m'n verjaardag ofzo. Ik heb nog steeds een CRT-monitor en een bakbeest van een tv. En pas als die ter ziele gaan koop ik zo'n plat geval.
Alsof iemand zo'n ding nog wil kopen.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:25 schreef Razztwizzle het volgende:
Je kunt de Senseo ook verkopen en lekker koffie gaan drinken.
Waarom? Zij kijken waarschijnlijk met jaloezie naar alle leuke dingen die jij doet.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:27 schreef anna82 het volgende:Ik voel wel eens een jaloers steekje als ik zie dat collega's een dik huis kopen en de vloer, badkamer, keuken en zo verder even cash aftikken. En naast jaloezie ook wel bewondering, zo veel spaargeld ga ik in mijn levensdagen niet verzamelen.
Lening, leaseauto of sparen. Ga er maar van uit dat het merendeel van de auto's die je op de weg ziet NIET cash betaald zijn. Tenzij het een tweedehandsje oid is.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
@Anna - herkenbaar! Ik vraag me al een tijdje af hoe mensen in vredesnaam dus dingen kopen als nieuwe auto'sdan moet ik m'n leven lang blijven sparen, denk ik... en dan kosten ze straks het dubbele
.
Dirk Scheringa was niet voor niks zo rijk...quote:Op maandag 6 juni 2011 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
@Anna - herkenbaar! Ik vraag me al een tijdje af hoe mensen in vredesnaam dus dingen kopen als nieuwe auto'sdan moet ik m'n leven lang blijven sparen, denk ik... en dan kosten ze straks het dubbele
.
Ik ga er een kopen als ik hem heel goedkoop kan kopenquote:Op maandag 6 juni 2011 16:28 schreef Mini. het volgende:
[..]
Alsof iemand zo'n ding nog wil kopen.
We drinken nu gewoon filterkoffie trouwens, maar over een paar maanden woon ik weer alleen en dan moet ik toch ook koffie kunnen zetten! *verslaafd*
Oei dat heb ik beide niet! Ding is trouwens roestig van binnenquote:Op maandag 6 juni 2011 16:16 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Eerst een bakje met water en citroensap+groene zeep erin. Dat een minuut of vijf flink laten borrelen (niet op de hoogste stand want dan ontploft het) en dan kun je het vuil er bijna altijd zo uitvegen.
Als dat niet helpt: met een wondersponsje en Blue Wonder.
Een Senseo?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:33 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Ik ga er een kopen als ik hem heel goedkoop kan kopenpuur als luxe ding. Als ik na ga wat ik allemaal nodig heb blijft er bar weinig over, maarja westerse wereld he. Maar goed, ik wil er dus nog een hoewel ik filterkoffie lekkerder vind en een normaal koffiezetapparaat heb.
O: koffie
T: appel, 2 volkoren afbakbroodjes![]()
T: 3 koffie
L: gekookt ei, beker melk, 2 volkoren broodjes met chocolade pasta puuren nog 2 met dat eitje en nog 2 met een cup a soup
D: spinazie met pasta enzo
Zoiets.
Op een of andere manier vind ik vaak dat de manier waarop ik dingen doe, niet de juiste is. En dat iedereen het beter voor elkaar heeft dan ik. Ik weet wel dat het niet zo is, ik moet nodig leren mijn blessings te counten. Al heb ik inmiddels wel 'tevreden' momenten!quote:Op maandag 6 juni 2011 16:29 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarom? Zij kijken waarschijnlijk met jaloezie naar alle leuke dingen die jij doet.
O ik heb geloof ik nog wel ergens een senseo of kan er makkelijk via via aankomen? Of wil je een nespresso?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:33 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Ik ga er een kopen als ik hem heel goedkoop kan kopenpuur als luxe ding. Als ik na ga wat ik allemaal nodig heb blijft er bar weinig over, maarja westerse wereld he. Maar goed, ik wil er dus nog een hoewel ik filterkoffie lekkerder vind en een normaal koffiezetapparaat heb.
O: koffie
T: appel, 2 volkoren afbakbroodjes![]()
T: 3 koffie
L: gekookt ei, beker melk, 2 volkoren broodjes met chocolade pasta puuren nog 2 met dat eitje en nog 2 met een cup a soup
D: spinazie met pasta enzo
Zoiets.
+1 herkenbaar!quote:Op maandag 6 juni 2011 16:36 schreef anna82 het volgende:
[..]
Op een of andere manier vind ik vaak dat de manier waarop ik dingen doe, niet de juiste is. En dat iedereen het beter voor elkaar heeft dan ik. Ik weet wel dat het niet zo is, ik moet nodig leren mijn blessings te counten. Al heb ik inmiddels wel 'tevreden' momenten!
Waarom durf je niet weg? Durf je niet te rijden in een andere auto? En op de fiets boodschappen doen?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:43 schreef Syrena het volgende:
Of om heel eerlijk te zijn: ik kan best een paar uur weg maar ik durf niet. Ik stel het boodschappen halen nu al uit sinds vrijdag. Lukt prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |