abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2011 @ 08:33:04 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97969856
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:00 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Hoe zit het bij jullie dan? bij rugdragen of ook voorop? Ik heb geleerd dat de truuk is dat de billen lager moeten hangen dan de knieholtes en als ze zo klein zijn krijg ik dan automatisch dat die pootjes zo half vooruit steken.

Mrien het lukt me met Amelie ook niet echt hoor, het knopen lukt wel, tegenwoordig luistert ze beter als ik zeg dat ze moet blijven liggen op mn rug ipv rechtop zitten en stunten enzo :') :D maar het strak stellen vindt ze niet leuk en ik voel me er echt niet zeker genoeg mee om er zo mee naar buiten te gaan. Eerst hier nog een beetje oefenen.
Bij kleintjes krijg ik ook dit effect hoor :Y
Heel stiekem knoop ik mijn monster ook nog wel eens zo (doek nét voorbij de knie) want dan kan hij zich tenmiste niet afzetten op mijn broekband :D
pi_97969879
Haar knieën zijn altijd veel te gebogen denk ik, met heel veel druk op de kuitjes doordat de doek daar te strak zit. Ofzo... snel oefenen dus!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97970563
Hallo, ik kom ook even binnenvallen.
Huup die zwart-wit foto´s van Amélie O+ Ik blijf fan van je meisje hoor!

Even een binnenval vraag: ik wil ook graag gaan dragen en hebt van As1981 haar draagdoek geleend, maar ben daar een ei in.
Nou wil ik graag een andere, met gespen zeg maar.
Hoor veel goeds over de Beco en Bondolino, maar de winkels verkopen alleen Baby Bjorn en Lodger. Ik hoor dat de Baby Bjorn niet ergonomisch zou zijn, over de Lodger weet ik niets.
Toch zou ik graag zo'n draagzak willen 'passen' voordat ik em koop.
Heeft er iemand tips?
pi_97970612
danic, misschien via dit: Draagdoeken op reis - deel 10
en via babybij kan je er eentje huren om te proberen dacht ik
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:28:39 #155
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97972523
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 09:15 schreef danic het volgende:
Hallo, ik kom ook even binnenvallen.
Huup die zwart-wit foto´s van Amélie O+ Ik blijf fan van je meisje hoor!

Even een binnenval vraag: ik wil ook graag gaan dragen en hebt van As1981 haar draagdoek geleend, maar ben daar een ei in.
Nou wil ik graag een andere, met gespen zeg maar.
Hoor veel goeds over de Beco en Bondolino, maar de winkels verkopen alleen Baby Bjorn en Lodger. Ik hoor dat de Baby Bjorn niet ergonomisch zou zijn, over de Lodger weet ik niets.
Toch zou ik graag zo'n draagzak willen 'passen' voordat ik em koop.
Heeft er iemand tips?
Ik weet niet waar je woont, maar http://www.naturebabies.nl/ heeft een winkel in Terborg waar je langs kunt gaan en dingen uitproberen en passen.

En bij http://www.babybij.nl/ kun je dragers of doeken lenen in de doekenbieb. Volgens mij was er ook zoiets in samenwerking met Draagkrachtig, maar weet niet meer precies hoe het zat en heette, maar dat kan Macka je vast wel vertellen!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:13:06 #156
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_97974019
http://www.dragenenzo.nl/c-1171271/inloopochtend/ Inloopochtend in Weert a.s zaterdag.

In Diemen heeft slingomama ook regelmatig inloopochtenden en BabyBij in den Bosch heeft ook regelmatig inloopochtenden.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:36:54 #157
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97974888
Jeetjejom was hier met Knorretje Espen O+

De knooppoging was redelijk geslaagd, maar er viel heel wat te verbeteren. Espen vond dat echter niet nodig want die was nog voordat Jeetje klaar was met voor afknopen al in slaap gevallen.

Nou moeten we het nog eens over doen. Wat jammer! ;)
pi_97975111
O kiek nou O+ O+ O+

Danic, mijn Beco is momenteel op reis. Je kan je er nog bij aansluiten hoor. Even in het reistopic kijken. En kwam je ook naar de Zeelandmeet? Dan kan ik ook mn andere beco meenemen, kan je die even bekijken als je wil.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:28:14 #159
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_97981268
Zo hoef ik mijn eigen foto's niet te plaatsen! Maar ik kan oefenen iig, weet waar de struikelpunten zitten en ach espen vond het geslaagd genoeg :)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:38:46 #160
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_97984178
Gister met de kleine vent in naar Frans de Witte en Bever zwerfsport geweest voor lastminute kampeerbenodigdheden. Ooh we vinden het zo fijn! *;

Vanochtend naar de Ikea in Utrecht, ook in de doek. Lekker kan ik gewoon met een karretje lopen en daar alle spullen in kwijt in plaats va proppen onder de kinderwagen.
Morgen weg eerste keer kamperen, eens kijken of we dan ook lekker kunnen dragen. (Wel voor de zekerheid ook de kinderwagen mee, volksverhuizing...)
pi_97984311
In zo'n lief! reclamemagazine staat dat je met de rekbare bykay tot 18 kilo kunt dragen. Ben ik nou gek of hangt je kind dan in je knieholten?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97984481
Even ter vergelijking Vanyel ;) Lotte is nu bijna 3 (eind deze maand) en weegt zo'n 15 kg. Maar ik zou met de rekbare doek haar echt niet meer willen dragen :N
Al schijnen de nieuwe draagdoek.nl doeken wel een stuk verbeterd te zijn t.o.v. de oudere

[ Bericht 0% gewijzigd door mrien op 10-06-2011 16:45:01 ]
pi_97984528
Mrien dan is lotte wel heel licht met haar 3kg bij bijna 3 jaar ;)
pi_97984547
Mrien psssttt.. 3 kilo... bedoel je 13?

Hier is de ringsling net binnengekomen, wat issie mooooooooooooooi.
Misschien wil Mette dadelijk wel slachtoffer spelen (ben bang van niet..)
pi_97985423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:42 schreef Vanyel het volgende:
In zo'n lief! reclamemagazine staat dat je met de rekbare bykay tot 18 kilo kunt dragen. Ben ik nou gek of hangt je kind dan in je knieholten?
de dame ligt te slapen op de bank, ik zal zo eens proberen ;) die's 14 kilo. ik heb trouwens nooit durven rugdragen met die rekbare
pi_97985680
Ik vond rekbaar al heel snel niet meer lekker dragen.. Heb muppet er zo'n 3 keer in gehad in de kraamweek, en ben daarna meteen met geweven gaan dragen.

Maryette O+ mooie foto! Veel plezier met kamperen, gaat de doek profijt van hebben! Mijn doek voelt nu al ontzettend veel zachter (ben momenteel ook aan het kamperen ;) in Frankrijk!) dus dat is helemaal mooi. En Timbuktu is gewoon een super mooie doek!

Espen O+ O+ hummeltje! Gaat goedkomen JJ! Ik ben met pokkie pas begonnen met rugdragen toen ze een maand of 3 was en dat ging heel onwennig in het begin.. Nu zwiep ik haar zo overal en nergens op mijn rug (en ook weer eraf :P) dus het is echt oefenen en gewenning.. Heerlijk!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:28:36 #167
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97986153
mariyette, wat lief O+

Jeetje, als het niet/moeilijk lukt, dan kom ik gewoon een keertje naar jou hoor :Y
Doen we het nog eens over...
pi_97986921
Eh..3 is erg licht inderdaad ;) ik bedoelde 15
pi_97988524
Ik heb in de zwangerschap van m'n zoon een rekbare draagdoek gekocht maar mijn zoon was al snel te zwaar. Dit keer ga ik toch zo'n geweven doek kopen. Zo mooi O+
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_97990469
Mariyette wat een mooie foto zeg O+

Van een rekbare doek ben ik nooit erg fan geweest. Ben vrij snel overgestapt naar een geweven doek. Maar ik denk dat het ook komt door de rekbare doek die ik heb, die is vrij dik en stug.

Zo, naar enig tegengestribbel van Mette's kant toch saampjes erg genoten van de nieuwe Sakura Bloom ringsling O+
Ben er echt enorm bij mee, heerlijk draagkrachtig, goed te doen zelfs met dreumes en zwangere buik.
Ze heeft heerlijk bij me getut en Hopla gekeken.

We hebben snel wat foto's gemaakt. Ik zie er erg gaar uit, allemaal even doorheen kijken graag.

pi_97991067
Mooi wickie :Y
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97994244
En net nog een keertje met papa, hier zijn de kleuren mooi zichtbaar.

vrijdag 10 juni 2011 @ 19:49:14 #173
143848 huuphuup
Dorksided
pi_97994459
ah gossie die bij papa zo O+ O+ O+
shit ik zit op mn handen :') ik heb daar helegaar geen geld voor maar hij is echt prachtig wickie!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97994502
Mooi is die zeg!! O+
pi_97994918
Wickie, wow!! Wat een mooie, en hij staat jullie echt prachtig!! O+
pi_98002081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:11 schreef simmu het volgende:

[..]

de dame ligt te slapen op de bank, ik zal zo eens proberen ;) die's 14 kilo. ik heb trouwens nooit durven rugdragen met die rekbare
En?
pi_98017288
Wicky, dat is heel lief van je. Maar ik heb nu de Beco van As1981 even geleend om hem uit te proberen. Dus dan hoef je hem niet voor me mee te nemen.
Maar misschien kun je me helpen met iets waar we tegenaan liepen toen we hem gingen uitproberen.
We hebben Eva er namelijk ingezet, maar ik vond haar beentjes er zo raar in zitten. De houding zou dan zijn dat ze met haar voetjes langs mijn zij zit. Ze is pas 5 weken oud en ik had echt het idee dat ik haar heupjes in een stand zette die niet echt kon. Zo´n klein kindje krijgt toch ook nooit haar beentje zover gespreid dat ze om mijn lijf passen? Heb jij dit ook gehad?
As kon me niet helpen omdat ze de Beco pas gekocht had toen Yaro al wat ouder was.
pi_98017387
Danic, heb je hem met of zonder babyinsert geprobeerd?
pi_98017808
Heb net de Hoppediz Pune gereserveerd bij babyij!! *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_98019187
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

En?
lag om half 6 op bed op eigen verzoek ;( ik ga vanmiddag in de herhaling
pi_98022518
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:24 schreef mrien het volgende:
Danic, heb je hem met of zonder babyinsert geprobeerd?
Met babyinsert Mrien.
pi_98023021
Danic, zou je een foto kunnen maken? Ik ben Mette ook pas in de Beco vanaf 3 maanden gaan dragen volgens mij. Vond ik ook prettiger met haar hoofdje. Dat is in de doek allemaal beter te ondersteunen.

Maar maak even een foto :)
pi_98023218
Wat wil je op die foto zien dan? Haar beentjes?
pi_98023282
Wat een prachtige ringsling wickie!! En die foto van Mette bij papa is zo O+!!
Volgens mij is die ringsling net zo fijn als die van Claudia, het lijkt net zo'n soepel stofje.

Ik heb sinds dinsdag de Tuli drager binnen *O* Hij is zo fijn en mooi! Ik heb alleen nog geen duidelijke foto omdat R ziek was.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_98023669
Fijn dat ie bevalt! En ik zie dat jij je tas ónder de drager doet. Ik zit er altijd zo mee te klungelen!
pi_98023771
Mooi Wickie, je ringsling! O+
Je meisje vind ik nog leuker trouwens, wat is het toch een moppie. O+
Ik ben geen ringslingfan maar dat komt wellicht omdat ik nooit met een echt fijne sling heb gedragen. Deze ziet er heerlijk uit!

Twinks, hoe draagt hij? Volgens mij is hij mooi.
En Niels, wat een heerlijk jongetje toch! O+

Danic, wellicht kan deze link je iets verder helpen. Anatomie en draaghouding. Oh en in het engels.
Baby's worden het best gedragen in de kikkerhouding, dat is de beentje gespreid en de knietjes hoger dan de billen. Op die manier kromt hun ruggetje en dat is de beste houding voor een kindje.
Als je je kindje op de rug legt zul je vaak ziek dat ze de beentjes op trekken en open laten vallen. Dat is eigenlijk ook de houding die goed is bij het dragen. De benen en de heupen zijn bij een kindje nog niet geschikt om naar beneden te bungelen, het kraakbeen is nog niet goed ontwikkeld.
Hier is een plaatje:

Zit je kindje zo in de Beco?

Als ik het fout heb, meer ervaren dragers, dan hoor ik het graag. ;)
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98023819
Twinkly wat een super foto!! O+
pi_98024662
Ja volgens mij zat ze inderdaad zo Oeke. Dat zou dan dus goed moeten zijn, maar het voelde echt aan alsof haar beentjes onder spanning stonden.....
pi_98029888
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:07 schreef Twinkly het volgende:
Wat een prachtige ringsling wickie!! En die foto van Mette bij papa is zo O+!!
Volgens mij is die ringsling net zo fijn als die van Claudia, het lijkt net zo'n soepel stofje.
Grappig dat dat je opvalt! Dat zei ik namelijk ook tegen wickie, dat het volgens mij net zo'n soort gladde stof is.

Ik heb het al gezegd, wickie, maar ik vind de ringsling supermooi! O+

Wat een mooie foto, Twinkly! En je haar danst! :o O+

Mariyette, ik vind het een heel gave doek! Fijn dat 'ie bevalt.

Danic, kun je niet een foto maken voor ons?

Ik krijg komende week de Wompat binnen! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98030227
Ik ga het even proberen, die foto. Maar daar moet ik even een goed moment voor uitzoeken. Ze slaapt tussen de flessen door al de hele dag en dan wil ik niet met haar gaan sjouwen.
Ben ook nog wel een beetje onzeker om dit te gaan doen, dat gezeul met haar als het niet goed gaat.
Ik ga het eerst even een paar keer proberen met een teddybeer denk ik, voordat ik het met haar ga doen.
pi_98030354
Begrijpelijk, hoor. Bij ons was het zo dat niet alleen ik eraan moest wennen maar de baby ook. Lena was vlugger gewend doordat ik er al handigheid in had.

Heb je iets aan dit filmpje?

Je ziet dat de beentjes in dit filmpje ook heel gespreid zitten. Al vind ik dat ze op het eind wel die beentjes een eind naar voren zwiept, hoor!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98034080
Ja, dit is een heel duidelijk fimpje. Dank Claudia, die ga ik zeker erbij houden tijdens het uitproberen.
pi_98039758
Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl en eigenlijk heb ik deze snel aan de kant gegooid omdat Yaro erg beweeglijk was en ik hem er niet goed in kreeg. Uiteindelijk heb ik een Beco aangeschaft. Dit werkt voor mij erg prettig.
Deze heb ik echter uitgeleend aan Danic omdat ik hem niet zo vaak gebruik en uiteraard ga ik dinsdag op pad en zou het handig zijn. (zal je altijd zien).

Nu heb ik nog steeds die draagdoek liggen en heb ik even gegoogled of en hoe ik hem op mijn rug kan dragen. Nu heb ik dit filmpje gevonden, en daarin lijkt het heel makkelijk.
Dat zal waarschijnlijk niet. Maandag wil ik het gaan oefenen, hebben jullie nog tips waar ik op moet letten of is het sowieso een no go. Op het filmpje raden ze namelijk aan dit pas te doen als je ervaring hebt met de andere knooptechnieken.

pi_98039986
Rugdragen met een rekbare doek wordt geloof ik niet aangeraden as. Misschien dat macka of webkim daar nog iets over kunnen zeggen
pi_98040066
Dat dacht ik al gehoord te hebben, dus ben ik inderdaad gaan zoeken. De leverancier geeft aan dat het wel kon, vandaar mijn vraag. Maar eigenlijk is het dus niet verstandig. Balen.....
Ik had me echt beter moeten verdiepen. Nu heb ik twee niet tot nauwelijks gebruikte doeken liggen.
pi_98040581
As, je komt dus dinsdag niet naar ons? Moet ik morgen de Beco even terug komen brengen, we zijn in de buurt (bios + schoonouders)
pi_98040790
Echt niet rugdragen met een rekbare doek! levensgevaarlijk zeker als je geen ervaring hebt.
( verschuiven, uitzakken ) Rugdragen met een rekbare moet gewoon echt uit de handleidingen.
Je moet er heel heel heel heel strak voor knopen en dat is eigenlijk echt niet goed te doek met een rekbare op je rug.
pi_98040859
als je wil leren rugdragen wil ik je ook wel een doek lenen :)
pi_98040953
Oke bedankt voor de waarschuwing Pvoesss dat ga ik zeker dus niet doen.
Ik twijfelde al, maar omdat op de site stond dat het wel kon dacht ik gooi de vraag even op het forum.

Als ik al die verhalen lees lijkt me dat wel fijn, maar ik weet niet of ik het juiste typ bent om dat te doen....
Deze doeken leken ook zo makkelijk op de 9 maandenbeurs met een pop, maar in de praktijk is het toch echt anders.
Misschien als je in de buurt woon en ik mag eens langskomen, vind ik dat toch wel een heel verleidelijk aanbod.
pi_98077817
Didymos Tragetuch Gr.5 Baby Ultramarin TOP
Artikelzustand: Gebraucht

Beendet: 12. Jun. 201120:04:27 MESZ

Erfolgreiches Gebot: EUR 36,05

O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')