Volgens mij heb ik je pas al eens uitgelegd dat het andersom precies zo werkt.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:39 schreef BramKVO het volgende:
Ik ben trouwens die voetbalkrant site eens aan het bekijken (daar kennen ze het gelul van van poppel blijkbaar ook al, hij werd er zelfs al geband), er zijn verdorie veel meer Belgen die de uitspraak van Lukaku temperen of er zelfs mee lachen, dan dat er zijn die er ook zo over denken. Maar van poppel toont natuurlijk enkel de reacties die hem goed uitkomen, zelfs al moet hij er uren achter zoeken ... Maar ja, wat baten kaars en bril ...
klopt, maar je kunt het toch nog een beetje ludiek houden, zelfs al heb je een bepaalde beeldvorming. Want die van poppel hier doet is eigenlijk gewoon zijn blinde haat ten opzichte van Belgie etaleren en daar zijn alle middelen goed voor, zelfs al zijn het onwaarheden of ostentatief gelul. Zoals ik al zei, die gozer is blijkbaar al op diverse fora geband geweest omwille van het oeverloos gezeik en oproer scheppen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:41 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je pas al eens uitgelegd dat het andersom precies zo werkt.
Belgen onthouden ook enkel de arrogante Hollanders voor de beeldvorming.
Die Vanieuwkerke zeker? Die kan alleen maar afgeven op "kezen" en zich afberen op die oh zo getalenteerde Rode Duivels. Dat is dus echt een ratquote:Op woensdag 8 juni 2011 00:23 schreef Doublepain het volgende:
viel mij ook op tijdens het wk op sporza met die kut presentator
Lukaku gaat trouwens dik falen bij chelsea.. Dat is gewoon duidelijk met die hype... Adu nummer 2 beide ouder dan dat ze zijn..
Zeik toch niet zo vent. Als een paar Hollanders roepen 'wij worden wereldkampioen" dan zijn de Belgen er als de kippen bij om te zeggen dat alle Hollanders een grote bek hebben, gierig zijn en tegen Vlaamse kathedralen pissen. Het is 1 grote xenofobe bende bij jullie.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:39 schreef BramKVO het volgende:
Ik ben trouwens die voetbalkrant site eens aan het bekijken (daar kennen ze het gelul van van poppel blijkbaar ook al, hij werd er zelfs al geband), er zijn verdorie veel meer Belgen die de uitspraak van Lukaku temperen of er zelfs mee lachen, dan dat er zijn die er ook zo over denken. Maar van poppel toont natuurlijk enkel de reacties die hem goed uitkomen, zelfs al moet hij er uren achter zoeken ... Maar ja, wat baten kaars en bril ...
ouder dan dat ze zijn ??? WTF lul jij allemaal man, Lukaku is gewoon geboren in een Belgisch ziekenhuis, niet in een Afrikaanse woud hoor ...quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:23 schreef Doublepain het volgende:
viel mij ook op tijdens het wk op sporza met die kut presentator
Lukaku gaat trouwens dik falen bij chelsea.. Dat is gewoon duidelijk met die hype... Adu nummer 2 beide ouder dan dat ze zijn..
als er hier één (excuseer , twee) xenofoben zijn, dan is het wel jij en je vriendje van poppel. Wat je Belgen verwijt (haat en nijd tegenover NL), spreid jij hier dubbel zo erg tentoon ...quote:Op woensdag 8 juni 2011 03:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is 1 grote xenofobe bende bij jullie.
Niks van dit alles, het veralgemeniseren van buitenlanders is een Vlaamse gewoonte en in dit 'buitenlandse' topic pas ik mij graag aan de heersende cultuur.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:10 schreef BramKVO het volgende:
[..]
als er hier één (excuseer , twee) xenofoben zijn, dan is het wel jij en je vriendje van poppel. Wat je Belgen verwijt (haat en nijd tegenover NL), spreid jij hier dubbel zo erg tentoon ...
Zo erg, dat het eigenlijk enorm zielig wordt. Blijkbaar bestaat jullie leven vooral uit het bashen van Belgen, getuige het feit dat van poppel blijkbaar erg zijn best doet om de Vlaamse media uit te pluizen. Eigenlijk moet ik medelijden hebben met jullie beiden. Want straks moet ik nog gaan denken dat jullie allebei een calimerogevoel hebben tegenover Belgie. Of zou het dan toch de Belgische pater geweest zijn?
Je doet me toch wel een beetje aan Gerard Cox denken, Feyenoord fan, zuurpruim, in België nagenoeg succesloos dus daar kan die haat vandaan komen. Verder geen probleem hoor ik vind het wel vermakelijk ook al val je veel in herhaling op de diverse voetbal topicsquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:28 schreef voice-over het volgende:
[..]
Niks van dit alles, het veralgemeniseren van buitenlanders is een Vlaamse gewoonte en in dit 'buitenlandse' topic pas ik mij graag aan de heersende cultuur.
Dat komt omdat ik voortdurend te horen krijg dat ik een 'imbeciel' ben en 'het niet wil snappen'. Op mijn indringende vragen als scepticus krijg ik nooit helder antwoord van de door clubliefde verblinde usertjes.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:06 schreef Tarado het volgende:
... ook al val je veel in herhaling op de diverse voetbal topics
René van der Gijp :quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik voortdurend te horen krijg dat ik een 'imbeciel' ben
Tja, die uitdrukking van hem gebruik ik al jáááren tegen lui die niet luisteren willen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 18:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
René van der Gijp :
'Als een heel stadion zingt dat je moeder een hoer is moet er wel een kern van waarheid inzitten.'
bronquote:Rode Duivels worstelen met hun talent
België won de laatste jaren nog geen platte prijs, maar zou een van de talentvolste selecties van Europa hebben. Mythe of waarheid?
Een sterk staaltje bluf. Georges Leekens vertrekt volgende maand naar Polen en Oekraïne. De bondscoach van België wil met eigen ogen de mogelijke EK-accommodaties van zijn selectie aanschouwen. Enig minuscuul probleem: kwalificatie voor het eindtoernooi is nog ver weg.
Zaterdag confronteerde het Turkije van Guus Hiddink de Rode Duivels met een fikse teleurstelling. In Brussel kwam het elftal van Leekens niet verder dan een gelijkspel. Gevolg is dat de Belgen kwalificatie voor het EK niet langer in eigen hand hebben.
Die dreun is hard aangekomen. Zeker nu de landelijke kranten vol staan met terugblikken op het hoogtepunt uit de Belgische voetbalgeschiedenis: het WK van 1986, precies 25 jaar geleden. In Mexico schokte België de voetbalwereld. Pas in de halve finale maakten Diego Maradona en tien anderen een einde aan het Belgische succes.
Groot is het contrast met het Belgische voetbal van de laatste jaren. In 2002 kwalificeerden de Rode Duivels zich voor het laatst voor een eindtoernooi. Maar volgens Club Brugge-trainer Adrie Koster is het tijd dat een nieuwe generatie Belgische talenten een einde maakt aan deze drooglegging. ‘Deze selectie moet in staat zijn zich te kwalificeren voor het EK. Kwaliteit genoeg.’
Sterker nog, het land dat het wereldrecord regeringsvormen dagelijks verbetert, produceert het ene na het andere talent. Aan de opsomming van oud-international Yves Vanderhaeghe lijkt dan ook geen einde te komen. ‘Hazard is de beste speler van Franse competitie. Kompany is de leider van Manchester City, Vertonghen vervult die rol voor Ajax. Vermaelen is belangrijk voor Arsenal. We hebben Lukaku, Defour. Er lopen pareltjes rond. En dan zal ik er ook nog wel een paar zijn vergeten. Zoveel talentvolle spelers heeft België nog nooit in één selectie gehad.’
Als assistent-trainer van KV Kortrijk werkte Vanderhaeghe vorig seizoen nog samen met bondscoach Leekens. Hij roemt zijn oud-collega om de positieve wijze waarop hij de Rode Duivels promoot. In combinatie met de grote hoeveelheid potentiële topvoetballers heeft dat bijgedragen aan het hervonden chauvinisme van het Belgische publiek. ‘Nog niet zo lang geleden had de voetbalbond alle moeite überhaupt interlandtickets te verkopen. De laatste tijd zitten de stadions weer vol.’
Tegelijkertijd is er ook kritiek. Leuk, al die talenten. Maar voorlopig is kwalificatie voor het EK dus verre van zeker. Vanderhaeghe: ‘In teamverband is al dat talent er nog niet uitgekomen.’
Koster weet het ook. De spelers die hij betitelt als materiaal voor de Europese top, kunnen hun kwaliteiten nog niet omzetten in resultaten. Volgens de ervaren oefenmeester heeft het te maken met het bewustwordingsproces van de Belgische voetballers. Jarenlang heeft hun nationale ploeg een rol in de marge gespeeld. Volgens Koster moeten ze nu beseffen dat ze over voldoende kwaliteit beschikken om een einde te maken aan die zwarte periode. ‘Dat heeft ook een beetje met de cultuur te maken. Maar ze moeten de schroom van zich af gooien. Geloven in hun kwaliteiten. Hier zijn we en we gaan het doen.’
In zijn zoektocht naar een verklaring voor de achterblijvende resultaten verhaalt Vanderhaeghe over de laatste generatie Belgen die zich plaatste voor een eindtoernooi. De middenvelder was er bij tijdens het WK van 2002. Een leger oude krijgers, meent hij. ‘We waren allemaal rond de dertig. Maar we konden allemaal op een resultaat spelen. En ‘één voor allen, allen voor één’ was destijds onze slogan.’
Vanderhaeghe ziet nu een andere generatie acteren. Jongens die na drie à vier goede wedstrijden de hemel in worden geprezen. Het maakt de talenten een beetje verwend, denkt hij. ‘Dus misschien is het goed als deze talenten zich nu eens zeven à acht jaar op dit niveau handhaven’, zegt Vanderhaeghe. ‘Ervaring is belangrijk voor een ploeg. Kijk maar naar AC Milan, dat acteert al jaren in de top van Europa met oude voetballers.’
Tijd. Dat hebben de Belgen dus nodig. Maar tijd is een kostbaar goed. Zeker in een wereld die geregeerd wordt door emotie. Niettemin kan Koster zich vinden in de conclusie van Vanderhaeghe. ‘Zo lang speelt dit jonge elftal nog niet samen. Geef ze de tijd om naar elkaar toe te groeien.’
Misschien dat de huidige generatie dan ooit dat hoogtepunt uit 1986 kan evenaren. Spits en wonderkind Romelu Lukaku denkt dat het kan. Hij sluit zelfs niet uit dat België met deze selectie de wereldtitel grijpt. Vanderhaeghe laat zich graag verrassen. ‘Voor mij heeft die groep uit 1986 nog altijd iets historisch. Dus geef mij die oude mannen maar. Zij hebben het bewezen. Deze groep talenten moet alles nog bewijzen.'
deden er ook zeer veel hier vorig WKquote:Op woensdag 8 juni 2011 20:09 schreef BB-King het volgende:
Ik zie het probleem niet.. kunnen de Belgen toch leuk Oranje supporten?
Nee, het grootste probleem is dat jullie geen team hebben. Veel spelers die mentaal niet sterk genoeg zijn en die niet voor elkaar door het vuur willen gaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:55 schreef Beregd het volgende:
Grootste probleem nu van de rode duivels is dat ze te veel zelfvertrouwen hebben en een schijtcoach.
mentaal niet sterk genoeg lijkt me quatch, want velen scoren wel bij hun eigen ploeg en draaien aan de top mee in hun competitie (nl, eng, fr, rusland). Geen groep ben ik het mee eens. Leekens heeft gewoon wat meer geluk gehad dan zijn voorgangers, en als je de som maakt is het nog steeds heel erg matig.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:53 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nee, het grootste probleem is dat jullie geen team hebben. Veel spelers die mentaal niet sterk genoeg zijn en die niet voor elkaar door het vuur willen gaan.
Hazard die op tilt slaat na een wisselquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
mentaal niet sterk genoeg lijkt me quatch ....
geen groep is net quatch. Je kunt hen misschien nog veel verwijten, maar niet dat ze geen groep vormen en niet voor elkaar door het vuur willen gaan. Als je de matchen tegen Turkije en Oostenrijk bekeek, zag ik net wél inzet en karakter.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
mentaal niet sterk genoeg lijkt me quatch, want velen scoren wel bij hun eigen ploeg en draaien aan de top mee in hun competitie (nl, eng, fr, rusland). Geen groep ben ik het mee eens.
Houd je zelf maar voor de gek.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:24 schreef BramKVO het volgende:
[..]
geen groep is net quatch. Je kunt hen misschien nog veel verwijten, maar niet dat ze geen groep vormen en niet voor elkaar door het vuur willen gaan. Als je de matchen tegen Turkije en Oostenrijk bekeek, zag ik net wél inzet en karakter.
En dat zie je ook aan de reacties vh publiek. Ondanks dat de resultaten nog niet helemaal volgen, heeft het publiek zich wél weer vereenzelfigd met de Rode Duivels en dat is jaaaaren anders geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |