quote:
Op vrijdag 10 juni 2011 07:08 schreef Beregd het volgende:[..]
geen deftige backs

ze hebben kompany, lombaerts, vermaelen, vertonghen, simons, aldrweireld, ...
Ik wil hier wel wat op zeggen, misschien dat dat al gedaan is
Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Alderweireld zijn van nature centrumverdedigers. Zelfs een leek weet dat een centrumverdediger niet optimaal presteert op de backpositie, immers het is niet hun natuurlijke positie waar ze jaren voor hebben getraind.
Simons; naar mijn idee is dat een verdedigende middenvelder, althans dat is wat ik van hem heb gezien bij PSV. Ik zie in de selectie ook Van Buyten (centrumverdediger) en Ciman staan. Van Ciman weet ik niet wat zijn positie is..
Houden we alleen Lombaerts over, een echte back die ook echt op die positie speelt..
Kortom; probleem nummer 1; weinig tot geen backs hebben (eigenlijk zie ik alleen Lombaerts)
quote:
Dan wil ik nog even terug naar de doelmannen van jullie.
Ik pak de laatste selectie van Belgie; Courtois, Gillet en Mignolet. Waarbij de laatste mij aanspreekt qua club (Sunderland).
Nederland heeft Stekelenburg (Ajax) met WK-ervaring, CL-ervaring..
Vorm; ik ben niet zo gecharmeerd van hem, hij speelt een beetje te laag (Utrecht).
Krul; aanstormend talent (Newcastle United), doet het goed in Engeland.. Presteerde prima tegen Brazilie en Uruguay op een foutje na in de laatste wedstrijd.
quote:
Gaan we naar het middenveld; De Bruyne, Hazard, Defour, Witsel, Mertens en nog meer.. Wat is de gemiddelde leeftijd hier? Echt laag..
Je hebt dan wel Simons (verd middenvelder?) en Jelle van Damme (is dat geen verdediger?!). Chadli is potentieel een goede voetballer, alleen beetje ongelukkig in zijn acties.. Mertens heeft last van hoogmoedheidswaanzin ondanks hij wel goed kan voetballen.. Hij doet te veel alleen. Tegen pakweg NEC, VVV, Graafschap komt hij ermee weg.. Tegen de Nederlandse top (lees; Ajax, PSV, Twente) presteert hij veel minder.
Ik zie vooral gebrek aan ervaring, Van Damme en Simons zijn ervaren maar hun kwaliteiten zijn veel minder dan die van bijv Hazard, Defour en Witsel..
Nederland zet daar Van Bommel (ervaren maar o zo goed) AC Milan, De Jong (puinruimer) Man City, Sneijder (spelmaker pur sang) Internazionale, Van der Vaart (spelmaker, aanvallende mid) Tottenham (heeft bij Real gespeeld).
Dan nog wat reserves en jeugd; Strootman (in zijn eentje beter dan de hele middenveld van Belgie

, Schaars (niet minder dan Simons), Janssen (veel beter dan Simons, Van Damme), De Zeeuw en dan vergeet ik vast nog n paar.
quote:
Dan de linie die voor doelpunten moet zorgen.. Lukaku, Ogunjimi (wie?) en Vossen (whut?) en als klap op de vuurpijl nog Vleminckx (

).. Lukaku heeft de potentie, de andere spitsen hebben zich nooit bewezen op Europees niveau..
Nederland; Van Persie (Arsenal), Kuyt (Liverpool), Elia (HSV), Robben (Bayern Munchen), Huntelaar (AC Milan)
Als jeugd; De Jong (Twente), Van Wolfswinkel (toen Utrecht, nu Sporting Lissabon)
Hier zeg ik maar niks over

de namen zeggen genoeg..