abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97988119
Jezus, wat een topic. Schat van Poppel niet ouder dan 14 jaar.
Hebben we geen speciaal kinderforum voor dit soort users ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_97988236
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo ging Robben op z'n 20e naar Chelsea, Sneijder op z'n 23e naar Real en v. Persie op z'n 21e naar Arsenal. Dembele is inmiddels alweer bijna 24.
De vraag is of de grote talenten over een jaar of 4 aan de top spelen of solide spelers in de middenmoot van de Premier League zullen zijn.
Natuurlijk, daarom zeg ik ook dat we enkel maar kunnen afwachten. Ik ben wel in de overtuiging dat een NL speler met dezelfde kwaliteiten veel sneller nr het buitenland gaat dan een Belg met diezelfde kwaliteiten. Nederland heeft door zijn historie en de vroeger geroemde jeugdwerking meer een naam en ze kunnen zichzelf beter verkopen dan Belgen. Zo zijn er ook al veel (middel)matige NL spelers die een transfer versierden naar een topclub. Bvb Drenthe of Van der Meyde om er maar twee te noemen. Ook van Bommel (en dat zeg ik als Milanfan) vind ik op zich geen wereldtopper, maar hij speelde wel voor Barca, Milan en Bayern.
Van een Timmy Simons bvb denk ik, als hij Nederlander was geweest, speelde hij een vijftal jaar geleden voor een Europese (sub)topper ipv bij PSV.
pi_97988302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

De Kaje _O_

:P
dat was dus een speler die naar Milan kon, maar onder de kerktoren wilde blijven bij Club brugge ... Nu ondenkbaar, maar het tekent de Vlaamse terughoudendheid ten opzichte van de Nederlandse ontdekkingsreizigers. Al is dit alles al veel veranderd natuurlijk sinds de jaren 80.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:26:40 #254
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_97988656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:17 schreef BramKVO het volgende:

Nederland heeft door zijn historie en de vroeger geroemde jeugdwerking meer een naam en ze kunnen zichzelf beter verkopen dan Belgen.
Dat is datzelfde verongelijkte toontje als wij ons superieure Heineken bier ter sprake brengen. In heel de wereld beroemd en gedronken maar alleen in Belgie weggehoond. :')

Overigens is de Hollandse jeugdopleiding nog steeds beroemd en vele, vele malen beter dan de Belgische. Want laten we wel wezen, wat is de Belgische voetbalvisie? Juist, verdedigen, schoppen en heel veel fysiek. Het is niet voor niks dat Afellay de 19e Hollander is die bij Barca speelt ..... en nul komma nul Belgen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:30:43 #255
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97988815
quote:
vroeger geroemde jeugdwerking
vroeger geroemde jeugdwerking :?

De helft van de huidige talenten van België komt gewoon uit Nederland
Vermaelen, vertonghen, dembele, mertens, chadli, alderweireld, ...

Nederland heeft gewoon een uitstekende jeugdwerking, itt België. Die mag nog steeds geroemd worden, hoor.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:39:28 #256
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_97989171
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:26 schreef voice-over het volgende:

[..]

Dat is datzelfde verongelijkte toontje als wij ons superieure Heineken bier ter sprake brengen. In heel de wereld beroemd en gedronken maar alleen in Belgie weggehoond. :')

Overigens is de Hollandse jeugdopleiding nog steeds beroemd en vele, vele malen beter dan de Belgische. Want laten we wel wezen, wat is de Belgische voetbalvisie? Juist, verdedigen, schoppen en heel veel fysiek. Het is niet voor niks dat Afellay de 19e Hollander is die bij Barca speelt ..... en nul komma nul Belgen.
BramKVO zal straks waarschijnlijk de caravans en de gierigheid van de "kezen" ook nog wel ter sprake brengen. :') Jammer dat die jongen zo zijn onderbuikgevoel laat spreken en zich laat leiden door vooroordelen...
pi_97990187
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:17 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Natuurlijk, daarom zeg ik ook dat we enkel maar kunnen afwachten. Ik ben wel in de overtuiging dat een NL speler met dezelfde kwaliteiten veel sneller nr het buitenland gaat dan een Belg met diezelfde kwaliteiten. Nederland heeft door zijn historie en de vroeger geroemde jeugdwerking meer een naam en ze kunnen zichzelf beter verkopen dan Belgen. Zo zijn er ook al veel (middel)matige NL spelers die een transfer versierden naar een topclub. Bvb Drenthe of Van der Meyde om er maar twee te noemen. Ook van Bommel (en dat zeg ik als Milanfan) vind ik op zich geen wereldtopper, maar hij speelde wel voor Barca, Milan en Bayern.
Van een Timmy Simons bvb denk ik, als hij Nederlander was geweest, speelde hij een vijftal jaar geleden voor een Europese (sub)topper ipv bij PSV.
Ach kom, da's zo'n typisch Calimero argument.
Drenthe heeft z'n transfer overgehouden aan een geweldig U-21 WK dat Nederland won.
V/d Meyde speelde toevallig in de CL tegen Inter de wedstrijd van z'n leven.
Van Bommel was een dragende speler in het PSV van Hiddink dat het toen ook erg goed deed in de CL. Bovendien heeft v. Bommel m.i. bij Bayern toch echt wel laten zien wat z'n toegevoegde waarde is. Toen Simons naar PSV kwam was het volgens mij ook nog wel met recht een Europese subtopper te noemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:09:48 #258
268409 voice-over
pi_97990285
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

BramKVO zal straks waarschijnlijk de caravans en de gierigheid van de "kezen" ook nog wel ter sprake brengen. :') Jammer dat die jongen zo zijn onderbuikgevoel laat spreken en zich laat leiden door vooroordelen...
Neem het BramKVO niet kwalijk, hij stamt af van een oud, xenofoob volk dat buitenlanders en met name Hollanders en Walen intens haat. :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:10:48 #259
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_97990323
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:09 schreef voice-over het volgende:

[..]

Neem het BramKVO niet kwalijk, hij stamt af van een oud, xenofoob volk dat buitenlanders en met name Hollanders en Walen intens haat. :')
Tja, hun levensmotto luidt niet voor niets "Eigen volk eerst!" ;(
pi_97990748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:39 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

ben jij er nu mee aan het lachen ?? Jouw eigen post is gewoon perfect de weergave voor jezelf ... Wie laat zich hier leiden door onderbuikgevoel en vooroordelen ... Nu, blijkbaar ben ik niet de enige die genoeg heeft van jouw posts, gezien je talloze bans en de reacties van anderen op je kinderachtige posts. Jammer, zonder jouw gelul zou dit een leuk topic kunnen zijn.
pi_97990786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:10 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Tja, hun levensmotto luidt niet voor niets "Eigen volk eerst!" ;(
zegt de persoon die in het land van Pim Fortuyn en Geert Wilders woont ... Zeg eens, ben je nu écht pas 14 jaar of ben je gewoon dom ?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:24:05 #262
268409 voice-over
pi_97990813
Eindelijk komt er wat frisse wind door deze barre thread. Mooie en realistische postings trekken ineens voorbij.
pi_97990828
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:30 schreef Beregd het volgende:

[..]

vroeger geroemde jeugdwerking :?

De helft van de huidige talenten van België komt gewoon uit Nederland
Vermaelen, vertonghen, dembele, mertens, chadli, alderweireld, ...

Nederland heeft gewoon een uitstekende jeugdwerking, itt België. Die mag nog steeds geroemd worden, hoor.
NL heeft idd nog altijd een goede jeugdwerking, al heeft ze wellicht toch wat aan glans verloren. Maar je kan niet ontkennen dat, net door die goede naam, veel middelmatige NL spelers ook hun weg naar een topclub vinden, ondanks dat ze er niet de kwaliteiten voor hebben.
pi_97990978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:24 schreef BramKVO het volgende:

[..]

NL heeft idd nog altijd een goede jeugdwerking, al heeft ze wellicht toch wat aan glans verloren. Maar je kan niet ontkennen dat, net door die goede naam, veel middelmatige NL spelers ook hun weg naar een topclub vinden, ondanks dat ze er niet de kwaliteiten voor hebben.
Dat kan ik wel.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:43:42 #265
268409 voice-over
pi_97991542
quote:

Maar je kan niet ontkennen dat, net door die goede naam, veel middelmatige NL spelers ook hun weg naar een topclub vinden, ondanks dat ze er niet de kwaliteiten voor hebben.
Flauwekul, dat zijn er echt niet veel (Drenthe, Babel, Braafheid, Emanuelsson). Het aantal Nederlanders dat wel slaagt bij een Europese topclub is vele, vele malen meer en nog 10x zo veel als Belgen.
pi_97992038
quote:

[..]

Ik heb hierboven nota bene uitgelegd waar die spelers een transfer aan overgehouden hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_97993379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:43 schreef voice-over het volgende:

[..]

Flauwekul, dat zijn er echt niet veel (Drenthe, Babel, Braafheid, Emanuelsson).
maar ze zitten toch wel mooi bij topclubs hé ? Nochtans is Drenthe heus niet beter dan bvb Dembele.
pi_97993438
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb hierboven nota bene uitgelegd waar die spelers een transfer aan overgehouden hebben.
omdat ze een goed EK U21 hebben gespeeld of één goede match tegen Inter hebben gespeeld ? Dat zal heus wel niet de enige reden zijn hé. Men maakt dan wellicht de bedenking, iemand die uit bvb de Ajax-jeugd komt, zal wel sowieso goed zijn. Die historische naam doet er nog altijd veel toe hoor.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:36:38 #269
268409 voice-over
pi_97993823
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:26 schreef BramKVO het volgende:

[..]

maar ze zitten toch wel mooi bij topclubs hé ? Nochtans is Drenthe heus niet beter dan bvb Dembele.
Werkelijk iedereen vond het bespottelijk dat hij naar Real ging. Hij speelde zich in de kijker door een goed U21 EK.
pi_97994202
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:36 schreef voice-over het volgende:

[..]

Werkelijk iedereen vond het bespottelijk dat hij naar Real ging. Hij speelde zich in de kijker door een goed U21 EK.
maar denk je dan niet dat het hielp dat hij uit de 'Nederlandse' school kwam? Was hij een Belg of Zwitser geweest die een identiek EK speelde, denk je dat hij dan ook naar Real zou gaan ?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:45:54 #271
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_97994300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:43 schreef BramKVO het volgende:

[..]

maar denk je dan niet dat het hielp dat hij uit de 'Nederlandse' school kwam? Was hij een Belg of Zwitser geweest die een identiek EK speelde, denk je dat hij dan ook naar Real zou gaan ?
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_97994613
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:45 schreef Akwasi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
een inhoudelijke reactie is te veel gevraagd wellicht?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:58:39 #273
268409 voice-over
pi_97994935
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:43 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Geen idee wat Real bezielde. Zo snap ik ook niet dat die achterlijke club Sneijder en Robben voor een oberfooitje liet gaan en beide spelers een jaar later de CL- en WK-finale speelden. :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:00:32 #274
347012 Akwasi
Geen baas.
pi_97995036
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:51 schreef BramKVO het volgende:

[..]

een inhoudelijke reactie is te veel gevraagd wellicht?
Ik vind dat je een calimero complex hebt. Zo goed?
Anton Karel Willem Anton Simon Isaak
pi_97995077
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 20:00 schreef Akwasi het volgende:

[..]

Ik vind dat je een calimero complex hebt. Zo goed?
Kheb jou ook graag hoor !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')