Duur. Ik betaal voor eren losse hier 1,95 en de aanbieding is 5 voor 7,50.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:59 schreef HAL9000S het volgende:
Hier in Utrecht bij fishes zijn ze echt heerlijk en boterzacht.... 5 stuks voor een tientje
Fishes.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:59 schreef HAL9000S het volgende:
Hier in Utrecht bij fishes zijn ze echt heerlijk en boterzacht.... 5 stuks voor een tientje
Bron? Hun tonijn is individueel gevangen en heeft MSC-keurmerk. Ook onafhankelijke bronnen beschouwen het als 1 vd weinige duurzame tonijnproducten.quote:
En terecht.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Ja daar zijn ze volop bezig met duurzaamheid.... je kan er geen paling meer krijgen.
Welke zaak is dat?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:46 schreef Yvesss het volgende:
Hier in Utrecht zit een viszaak met nogal wat pretenties. Ze halen ongevraagd de staart eraf, daar heb ik een hekel aan. Ze vragen 2,50 per stuk, daarvoor krijg je een heleboel graten. Dusdanig veel, dat ik de tweede gewoon heb weggegooid.
Mening.quote:
Ah ja, Volendam is dat toch? 2 jaar terug stonden ze inderdaad in de top 10 maar zo geweldig vind ik hun haring ook niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:02 schreef Yvesss het volgende:
Welke zaak dat is? Ik zal niet gelijk de naam noemen, maar zoek het in Overvecht. Ze stonden 1 of 2 jaar geleden in de AD top tien. Het kan altijd een momentopname zijn, ik heb ze zelf niet gehaald en ik weet niet welk personeelslid de haringen heeft schoongemaakt. Ik ga zelf ook geen haringen halen voor 2,50 per stuk. Maar op deze manier waren ze nog geen euro waard.
En de haring van vorig jaar is altijd minder vet en minder lekker (dat gaan ze dus ook zeggen over deze haring, in 2012).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb de indruk dat ik de aankondiging in de krant van de nieuwe Haring ieder jaar opnieuw lees, hij is volgens mij altijd hetzelfde. De nieuwe haring is uitstekend, maar hij wordt wel duurder...
Maar goed, binnenkort de nieuwe haring. We wachten in spanning op boterzachte moddervette lichtrose van binnen haring, voor mij zonder uitjes graag.
http://www.destentor.nl/n(...)e-Nieuwe-duurder.ece
Smerig weer om te vissen? Het was prachtig weer dit voorjaar
Ik heb laatst weer eens lekker een haring gegeten, ¤2,50 per stuk! Belachelijk duur vond ik. Maar wel erg lekker.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Duur. Ik betaal voor eren losse hier 1,95 en de aanbieding is 5 voor 7,50.
En terecht, het vangen en kweken van paling is behoorlijk schadelijk voor de nu al zeer lage visstand.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Ja daar zijn ze volop bezig met duurzaamheid.... je kan er geen paling meer krijgen.
Als de vis niet voor je ogen word gefileerd is hij sowieso al aan het ranzig worden door bederf.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:02 schreef Yvesss het volgende:
Welke zaak dat is? Ik zal niet gelijk de naam noemen, maar zoek het in Overvecht. Ze stonden 1 of 2 jaar geleden in de AD top tien. Het kan altijd een momentopname zijn, ik heb ze zelf niet gehaald en ik weet niet welk personeelslid de haringen heeft schoongemaakt. Ik ga zelf ook geen haringen halen voor 2,50 per stuk. Maar op deze manier waren ze nog geen euro waard.
Zacht van smaak misschien, maar niet te zacht van textuur. Een haring moet wel een bite hebben. Laten we het 'al dente' noemen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:47 schreef Pietverdriet het volgende:
... nieuwe haring hoort zacht te zijn...
Maar dan is het dus al te laat. De visboer moet dat in de gaten houden en niet gewoon die bak willen verkopen.quote:
Stel je niet aan met je haringcultuur. Ik vind dat een haring niet zacht moet zijn zoals Piet 'm kennelijk graag heeft. Natuurlijk moet ie niet 'al dente' zijn als pasta, maar een beetje een bite mag ie best hebben.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:01 schreef Yvesss het volgende:
"Al Dente?" Nou, daar hoef je nu net geen moeite voor te doen. Nee, een Al Dente haring lijkt me niets. Die heb ik al gehad. Nog wat graten erbij s.v.p? Door dit soort loze uitspraken gaat onze echte haringcultuur teloor.
Dat valt hartstikke mee, mijn visboer heeft hem in pakweg 15 seconden gefileerd.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 21:43 schreef Yvesss het volgende:
Nou, bederf, niet al te zwart/wit. Er is niet zoveel mis met het fileren van een gekoelde plate haringen voor eters die tussen de middag komen. Ik ga altijd om 10:00 uur, dan krijg je idd vers van het mes. Maar om tussen de middag 300 haringen in 3 kwartier live schoon te maken? Dat is toch niet te doen? Dus dan toch maar de gekoelde plate. Overigens is de plate zo leeg, als je om 15:00 nog een haring wil, krijg je nul op het rekest. Volgens mij gaat het mis als deze meuk een halve laat staan een hele dag bewaard wordt. Maar dat proeft eenieder toch wel?
ga naar een goede stal en laat hem ter plekke voor je klaar maken. Succes ermee.quote:
Simonis!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:12 schreef MacBright® het volgende:
Goed idee.
Het weekend even op Scheveningen een paar harinkjes gaan happen.
Ik zie weinig onderbouwing eerlijk gezegd. En ik zie ook niet hoe je op verse vis of kibbeling een sticker zou moeten plakken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:01 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Mening.
(en een beetje gebaseerd op dit draadje: http://www.foodlog.nl/neppers/bericht/msc_met_een_krijtje/ )
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |