abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97782836
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waarde wordt pas toegekend op het moment dat je het verkoopt. Al het andere is papieren waarde. In beide gevallen geldt dat voordat je die papieren waarde om kan zetten naar cash je eerst nog wel een gek nodig hebt die het er voor wil geven. Het is makkelijk praten om een woning een bepaalde waarde toe te kennen op basis van de verkoopwaarde van een gelijkwaardig perceel, maar dan nog kan je bij jezelf nagaan dat het de combinatie van prijs en aanbod is. Als morgen iedereen zijn woning te koop zou zetten omdat ze denken een bepaalde waarde te krijgen dan hebben ze toch een probleem
De grap is dat "papieren waarde" net zo reëel is. Geld is per definitie een papieren waarde.
pi_97782873
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:11 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. juist nu er enorm veel huizen te koop staan blijkt wel dat ze veel te duur zijn, 't is niet voor niets dat niemand ze meer koopt.
Het blijkt (nog) niet dat ze veel te duur zijn. En ja, ik ben het met je eens dat het belachelijke prijzen zijn. Maar ze worden nog wel verkocht. En ik zie tot nu toe geen scherpe prijsdalingen. Huizen zijn nog steeds duurder dan een paar jaar geleden, althans wat ik tegenkom. Dus die perfect storm is nog zeker niet aan het waaien op dit moment.
pi_97783426
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:27 schreef Mercer het volgende:

[..]

Het blijkt (nog) niet dat ze veel te duur zijn. En ja, ik ben het met je eens dat het belachelijke prijzen zijn. Maar ze worden nog wel verkocht. En ik zie tot nu toe geen scherpe prijsdalingen. Huizen zijn nog steeds duurder dan een paar jaar geleden, althans wat ik tegenkom. Dus die perfect storm is nog zeker niet aan het waaien op dit moment.
Gek.... ik heb de waarde van huizen anders behoorlijk zien dalen, dat er enkele koppige wannabe verkopers zijn die een prijs in gedachte hebben.... die verkopen dus hun hut niet in deze tijd.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_97783459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:49 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik heb het vrij goed, je hoeft je geen zorgen te maken.

Veel mensen zijn er altijd vanuitgegaan dat huizenprijzen altijd stijgen en hebben een hypotheek waarop ze alleen rente betalen met als doel de meerwaarde als winst te krijgen.
Een hypotheek alleen aflossingsvrij en geen spaaropbouw?
Wijs mij die eens aan.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97786249
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:44 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Een hypotheek alleen aflossingsvrij en geen spaaropbouw?
Wijs mij die eens aan.
Is toch afgelopen 20 jaar mogelijk geweest?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_97786693
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:51 schreef Aether het volgende:

[..]

Is toch afgelopen 20 jaar mogelijk geweest?
Vroeger wel. En als je de prijs van die huizen bekijkt na 30 jaar, dan zijn die echt wel in prijs gestegen. Of dat 100% is zal van het huis afhangen.
En als die mensen slim zijn geweest, dan hebben ze er netjes een spaarconstructie naast genomen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97786763
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:00 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Vroeger wel. En als je de prijs van die huizen bekijkt na 30 jaar, dan zijn die echt wel in prijs gestegen. Of dat 100% is zal van het huis afhangen.
En als die mensen slim zijn geweest, dan hebben ze er netjes een spaarconstructie naast genomen.
Het kan nu inderdaad niet meer. En velen zijn niet slim geweest want er zijn genoeg in de problemen gekomen de laatste jaren.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_97786931
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:01 schreef Aether het volgende:

[..]

Het kan nu inderdaad niet meer. En velen zijn niet slim geweest want er zijn genoeg in de problemen gekomen de laatste jaren.
Dan zijn ze er net zoveel wijzer van geworden als met huren.
Niet echt een reden waarom de huizenmarkt zou gaan instorten trouwens.

Ik denk dat er meer mensen in de problemen raken met persoonlijke leningen voor auto's en televisies.
pi_97791697
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gek.... ik heb de waarde van huizen anders behoorlijk zien dalen, dat er enkele koppige wannabe verkopers zijn die een prijs in gedachte hebben.... die verkopen dus hun hut niet in deze tijd.
Hier in de straat (zeer goede doorstroombuurt in Den Haag) verkopen alle huizen nog binnen een paar maanden. Letterlijk allemaal en ik vind de prijzen best hoog, op het niveau van een paar jaar geleden. Geen stijging maar zeker ook geen daling. Een paar kilometer verderop in de slechtere wijken, daar verkoopt het volgens mij bijna niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')