quote:vr 03 jun 2011, 18:00
Perfect storm voor de huizenmarkt
AMSTERDAM - Van alle huishoudens in Nederland woont 60% in een koopwoning. En als u tussen de 50 en 70 jaar bent, is deze kans nog veel groter.
Uw huis zal in veel gevallen het grootste deel van uw vermogen uitmaken. Dit komt niet in de laatste plaats doordat het eigen woningbezit in de jaren 60 en 70 zeer sterk gepromoot is door de overheid.
Dit leidde tot een enorme verschuiving van huur- naar koophuizen. Deze vraag naar woningen, mede gevoed door de sterke bevolkingsgroei, leidde tot een enorme prijsstijging; ruwweg een vertienvoudiging van de prijs in 40 jaar tijd.
Juist nu het grootste deel van de huishoudens een eigen woning bezit, de bevolkingsgroei stokt en de vergrijzing toeslaat, rijst de vraag aan wie u uw huis gaat verkopen voor een goede prijs. De markt, die al een tijdje dalende prijzen laat zien, zit muurvast vanwege economische onzekerheden en strengere banken.
Als je niet goed bent in engels, gebruik het dan gewoon nietquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Langzaam aan begint het door te dringen, de perfect storm has began
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je niet goed bent in engels, gebruik het dan gewoon niet
jij zal ook instorten...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:44 schreef Socios het volgende:
Niet alleen de huizenprijzen maar het hele monetaire systeem zoals we dat nu kennen zal compleet instorten.
Daar zit ik ook op te wachten ja, alleen meer uit nieuwsgierigheid dan uit angst.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:44 schreef Socios het volgende:
Niet alleen de huizenprijzen maar het hele monetaire systeem zoals we dat nu kennen zal compleet instorten.
Ga toch niet steeds op die trolls in.quote:
Ik hoop het (en verwacht het ook wel eigenlijk). Kunnen we gelijk die walgelijke HRA voor kapitale villa's ook in de ban doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:44 schreef Socios het volgende:
Inderdaad. Wat gaat er gebeuren met alle schulden? Er is niet een genoeg geld in het land om alle schulden af te lossen. Dit geldt wereldwijd. Het is dus niet eens mogelijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:47 schreef Doodloper het volgende:
Daar zit ik ook op te wachten ja, alleen meer uit nieuwsgierigheid dan uit angst.
Blijven leven doen we toch wel, ben alleen wel benieuwd wat er gaat gebeuren en hoe het opgelost gaat worden.
Sorry, ik heb dat echt niet door.quote:Ga toch niet steeds op die trolls in.
Doe niet zo flauw en zeg gewoon wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef DeRakker. het volgende:
geeft niet... daarom zeg ik wacht maar af.
dan zal je het vanzelf snappen
Het elementaire probleem van een economie gebaseerd op schulden... De banken bezitten straks alles, maar gaan er alsnog aan kapot.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat gaat er gebeuren met alle schulden? Er is niet een genoeg geld in het land om alle schulden af te lossen. Dit geldt wereldwijd. Het is dus niet eens mogelijk.
Voor mensen die hier meer over willen weten, dit is een mooie reeks om te bekijken:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Het elementaire probleem van een economie gebaseerd op schulden... De banken bezitten straks alles, maar gaan er alsnog aan kapot.
"dit filmmateriaal is niet geschikt voor kijkers zonder aluminium hoofddeksel"quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Voor mensen die hier meer over willen weten, dit is een mooie reeks om te bekijken:
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:38 schreef michaelmoore het volgende:
Langzaam aan begint het door te dringen, de perfect storm has began
http://www.telegraaf.nl/d(...)e_huizenmarkt__.html
[..]
Welke feiten kloppen er precies niet volgens jou dan? Ik heb geen economie gestudeerd, maar zo ver voor mij toetsbaar klopt het gewoon wat er gesteld wordt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
"dit filmmateriaal is niet geschikt voor kijkers zonder aluminium hoofddeksel"
Je hebt toch wel in de gaten dat je jezelf gequote hebt? Het lijkt net of je jezelf aan het tegenspreken bent.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
![]()
Geloof me , ik spreek heeeel veel leeftijdsgenoten en iedereen wil de woning verkopen, alle ze lopen allemaal achter de markt aan
En het hobbelt nog steeds verder...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:47 schreef Sharpdressedman het volgende:
we gaan er allemaal aan!!!!!
kijk in het forum, loopt al een topic over die al 2 jaar bezig is.
Huizenmarkt#144: De NVM wil het negatieve sentiment doorbreken
Wacht. Je vraagt me om aan te geven welke *feiten* er niet kloppen? Bestaat er zo iets als niet kloppende feiten dan? Ik heb twee wijntjes op, maar zelfs dan... lijkt me niet te kloppen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:59 schreef Gulo het volgende:
[..]
Welke feiten kloppen er precies niet volgens jou dan?
Ik vind het een redelijk beschouwend feitenrelaas. De tijd dat geld vooral als ruilmiddel fungeerde is al lang achter ons.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wacht. Je vraagt me om aan te geven welke *feiten* er niet kloppen? Bestaat er zo iets als niet kloppende feiten dan? Ik heb twee wijntjes op, maar zelfs dan... lijkt me niet te kloppen.
Documentaires van Al Gore wel eens gekeken? Allemaal feiten, maar dan op een dusdanig suggestieve manier gebracht en geselcteerd dat het een compleet uit zijn verband getrokken lulverhaal word. Net als die docu.
2012. Minder dan een jaar nog!
We gaan doooood!
Het klopt allemaal hoor wat er uitgekristalliseerd wordt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:59 schreef Gulo het volgende:
Welke feiten kloppen er precies niet volgens jou dan? Ik heb geen economie gestudeerd, maar zo ver voor mij toetsbaar klopt het gewoon wat er gesteld wordt.
Als het niet klopt hoor ik dat graag. (serieus)
nee echt nietquote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:01 schreef Resistor het volgende:
[..]
Je hebt toch wel in de gaten dat je jezelf gequoteerd hebt? Het lijkt net of je jezelf aan het
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |