Jonguh, je kent toch die zoete troep in blokjes waardoor je kiezen eruit klappen?quote:Op maandag 6 juni 2011 01:54 schreef Absurditeit het volgende:
Heeft Turkije eigenlijk ook een bepaalde suikerspinnen-traditie. Of iets soortgelijks?
Wie is hier nou bekrompen? jij lijkt mensen te veroordelen aan de hand van hun gave, en dan nog zo onvriendelijk worden dat siert je niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:26 schreef Landysh het volgende:
[..]
Jij bent echt ziek in je hoofd. Jouw bekrompen beeld van de geschiedenis geeft jou niet het recht om mensen te bestempelen als iets wat ze niet zijn. Wie denk jij wel niet dat je bent?
Neem je 'aura bullshit' ergens anders heen maar kom hier iig niet met debiele uitspraken over Turken die volgens jou 'Armeens' zouden zijn omdat hun 'aura' dat zegt.
Nee man, gemist vandaag.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Van God Los nog gezien?
Eindelijk werk voor Turkse acteurs!
Neuh, jij niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:32 schreef WammesWaggel het volgende:
Wie is hier nou bekrompen? jij lijkt mensen te veroordelen aan de hand van hun gave, en dan nog zo onvriendelijk worden dat siert je niet.
Gelukkig doe ik niet aan flamen.
Weliswaar in een onoriginele, matige serie op een c-zender, maar toch.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:19 schreef WammesWaggel het volgende:
Van God Los nog gezien?
Eindelijk werk voor Turkse acteurs!
Natuurlijk, maar ik was benieuwd of de Turken nog iets te bieden hebben dat meer in de buurt komt van een suikerspin.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jonguh, je kent toch die zoete troep in blokjes waardoor je kiezen eruit klappen?
Verkopen ze bij Efes nog. Volgens mij is het geen baklava.
Nee hoor, veel Turken mogen mij, ook hier op het forum.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:38 schreef Landysh het volgende:
[..]
Neuh, jij niet.Iedere Turk op dit forum weet wat voor smiecht jij kan zijn.
Brave New World
Misschien is dit deel van het forum meer iets voor jou? Daar zullen ze jouw 'aura' ideeën vast meer waarderen.
Vandaar mijn vragen.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:42 schreef Absurditeit het volgende:
Spijtig dat Turkije-Armenie nog zo gevoelig ligt.Kan me er weinig bij voorstellen.
Het gaat niet over Turkije of Armenië. Het gaat over WammesWaggel die denkt dat hij even kan bepalen wie wel of geen Turk is. Ik had net zo fel gereageerd als hij had gezegd 'Gokhan Saki is Georgisch'.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:42 schreef Absurditeit het volgende:
Spijtig dat Turkije-Armenie nog zo gevoelig ligt.Kan me er weinig bij voorstellen.
Ik begrijp dat jij je 'stoort' aan de argumentatie die overduidelijk voor geen meter deugt, maar waar komt de vrij heftige emotie vandaan?quote:Op maandag 6 juni 2011 02:48 schreef Landysh het volgende:
Iedere Turk die hier langer zit dan een jaar kent jouw opvattingen over ons. Ik hoef geen voorbeelden te geven, jij weet vast wel op wat voor reacties ik doel. Verder zijn de meeste Turken hier gewoon politiek correct. Ik daarentegen ben niet politiek correct en ik kan het niet uitstaan wanneer mensen denken te kunnen bepalen wie wel of geen Turk is. En al helemaal niet als ze met bullshit argumenten komen als 'ik zie het in hun aura'.. tuurlijk. Zoals ik het al zei, BNW is misschien meer iets voor jou.
Whatever, dude. Ik heb helemaal geen behoefte om een leuk of gezellig gesprek met jou aan te gaan. Zoals ik het al zei, ik zit hier al een tijdje en ik heb door de jaren heen gezien wat voor persoon jij kan zijn. Hoe je de ene dag leuk en aardig komt doen in dit topic en de volgende dag Turken zit af te zeiken in een andere. Maar wat ik helemaal niet kan uitstaan is dat je nu ook nog eens denkt Turken een identiteit te kunnen opleggen. Bah.quote:Op maandag 6 juni 2011 02:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Belachelijk zeg Landysh dit soort posts, je maakt jezelf alleen maar belachelijk, weg met het negatieve gedoe, stel je open en meng je onder de gemeenschap
Wat is jouw definitie van een Turk dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 02:51 schreef Landysh het volgende:
[..]
Het gaat niet over Turkije of Armenië. Het gaat over WammesWaggel die denkt dat hij even kan bepalen wie wel of geen Turk is. Ik had net zo fel gereageerd als hij had gezegd 'Gokhan Saki is Georgisch'.
Nee, je hebt gelijk. Ik heb het mij allemaal verbeeld. Vergeef me.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken zeik ik nooit af, wel de politiek en een deel van de volksaard.
En dat siert mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu ga ik slapen. Ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt denk ik. Doei mensen.![]()
Jij bent dus geen Turk?quote:Op maandag 6 juni 2011 03:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken zeik ik nooit af, wel de politiek en een deel van de volksaard.
En dat siert mij.
Nee, want Amerikanen en Ieren interesseren mij niet. Ik heb niks met ze te maken. Gokhan Saki daarentegen is een Turk, net als ik. Als ik over een bekend Armeens persoon had gezegd dat hij Turks was - en dan met bullshit argumenten als 'ik zie het aan zijn aura', dan had de gemiddelde Armeen net zo fel gereageerd als dat ik nu doe. Overigens ben ik niet kwaad of boos hoor - alleen heel erg geïrriteerd. Ik kan bozer en kwader overkomen dan dat ik in werkelijkheid ben.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:11 schreef Absurditeit het volgende:
De emoties zijn ineens een stuk beter te plaatsen.
Kom me niet vertellen dat je net zo op je achterste poten staat als iemand morgen beweert dat hij aan het hoofd en de aura kan zien dat Alex Jones geen Amerikaan is, maar een Ier.
Dat kan niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:19 schreef Landysh het volgende:
[..]
Ik kan bozer en kwader overkomen dan dat ik in werkelijkheid ben.
Wat is een Turk? Een Turk is iemand die Turkse ouders heeft - van Turkse afkomst is, Turks spreekt en zich identificeert met de Turkse identiteit. Gokhan Saki dus.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:20 schreef Specularium het volgende:
Antwoorden blijven uit.
Nu moet ik de suggestie opwekken dat dat komt door het principe van:
"I wouldn't touch it with a 60-foot pole."
Wat logisch is. Maar misschien ook kenmerkend.
Nah, het is toch echt zo.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat kan niet.
Of je speelt een rol.
Maar ik kan wel begrijpen dat je je nuanceert.
Ik lust eigenlijk bijna alle loempia's wel. De saus die je erbij doet is vrij cruciaal voor de uiteindelijk smaaksensatie. Als de saus deugt, kan er niet zo gek veel mis gaan.quote:
Die bij die diepvriesdingen zit is goed.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:31 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik lust eigenlijk bijna alle loempia's wel. De saus die je erbij doet is vrij cruciaal voor de uiteindelijk smaaksensatie. Als de saus deugt, kan er niet zo gek veel mis gaan.
Klopt. En zeker saus-grootverbruikers als wij moeten erg om zo'n miniscuul zakje lachen.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die bij die diepvriesdingen zit is goed.
Doen ze er alleen een klein kutzakje bij voor 8 loempias.
Soms veeg ik er mijn reet mee af maar dat gaat branden.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:44 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Klopt. En zeker saus-grootverbruikers als wij moeten erg om zo'n miniscuul zakje lachen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met de teentjes knoflook weet jij vast en zeker ook wel raad in de keuken.quote:Op maandag 6 juni 2011 03:55 schreef Landysh het volgende:
De tenen zijn uitgesloten voor consumptie.
lolquote:Op maandag 6 juni 2011 03:58 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Met de teentjes knoflook weet jij vast en zeker ook wel raad in de keuken.
quote:Op maandag 6 juni 2011 04:29 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zeker, al die nuancering en doordachte meningen zijn kwijt, alles.
Ik lees net een nieuwsbericht (Turks) waarin staat dat Hiddink binnenkort de trainer wordt van Chelsea. Er zijn 45 reacties geplaatst op dat bericht; in alle berichten lees ik een voorkeur voor een Turkse trainer als opvolger, behalve één bericht waarin Scolari (Brazilaanse trainer) wordt geprefereerd.quote:Op maandag 6 juni 2011 04:18 schreef Absurditeit het volgende:
Hoe beschouwen de Turkse media de prestaties van Guus eigenlijk? Is het volgens velen alweer tijd dat hij naar huus gaat? Naar huus met een hoop miljoenen.
Ik heb ook het idee dat Guus al even zit te azen op een vertrek. Het liefst met een heel vliegtuig vol geld. Ik denk dat een Turkse trainer uiteindelijk toch wel beter past bij deze selectie. En niet onbelangrijk: de bevolking zal hem veel meer krediet geven.quote:Op maandag 6 juni 2011 04:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik lees net een nieuwsbericht (Turks) waarin staat dat Hiddink binnenkort de trainer wordt van Chelsea. Er zijn 45 reacties geplaatst op dat bericht; in alle berichten lees ik een voorkeur voor een Turkse trainer als opvolger, behalve één bericht waarin Scolari (Brazilaanse trainer) wordt geprefereerd.
Men is in ieder geval niet blij met de vertoning van het Turkse team tegen België. Hiddink heeft wat mij betreft geluk gehad dat de Belgen de penalty misten, anders zou men vele malen minder positief tegenover hem zijn dan nu. Nu is men nog mild omdat Turkije nog een kans heeft om deel te nemen aan het EK.quote:Op maandag 6 juni 2011 04:37 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat Guus al even zit te azen op een vertrek. Het liefst met een heel vliegtuig vol geld. Ik denk dat een Turkse trainer uiteindelijk toch wel beter past bij deze selectie. En niet onbelangrijk: de bevolking zal hem veel meer krediet geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Diep van binnen zou hem dat prima zijn uitgekomen. Hij zou het liefst deze week ontslagen worden, een hoop miljoenen meenemen en naar Chelsea verkassen. Hij zit puur voor het geld in Turkije - als hij er al eens is - en is 0,0 begaan met het lot van zo'n land.quote:Op maandag 6 juni 2011 04:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Men is in ieder geval niet blij met de vertoning van Turkse team tegen België. Hiddink heeft wat mij betreft geluk gehad dat de Belgen de penalty misten, anders zou men vele malen minder positief tegenover hem zijn dan nu. Nu is men nog mild omdat de Turkije nog een kans heeft om deel te nemen aan het EK.
quote:Op maandag 6 juni 2011 04:48 schreef Specularium het volgende:
Dubbelquote in tha house, voor de 20350854x keer.Flip van Erven Dorens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yeah, een Belgische of Zweedse trainer zie ik niet zo snel met een zwaar Turks accent Engels proberen te praten.quote:
Dan is het alleen maar beter voor Turkije dat hij zo snel mogelijk verkast naar een ander team. Het ligt trouwens niet alleen de trainer... Turkije mist gewoon klasse, wat Nederland bijvoorbeeld wel heeft.quote:Op maandag 6 juni 2011 04:49 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Diep van binnen zou hem dat prima zijn uitgekomen. Hij zou het liefst deze week ontslagen worden, een hoop miljoenen meenemen en naar Chelsea verkassen. Hij zit puur voor het geld in Turkije - als hij er al eens is - en is 0,0 begaan met het lot van zo'n land.
Die integratie is wel gelukt he? Jezelf onterecht naar beneden praten.quote:Op maandag 6 juni 2011 04:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Turkije mist gewoon klasse, wat Nederland bijvoorbeeld wel heeft.
Onterecht? Welnee. Nederland is gewoon beter. Niet alleen individueel, maar ook collectief. Als Arda er niet was in het spel tegen België had het veel slechter afgelopen.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die integratie is wel gelukt he? Jezelf onterecht naar beneden praten.
Het is bij vlagen prachtig vechtvoetbal. Vooral op dat EK toen Nederland eruit lag.
Ik liep zelfs in het rood toen, positieve discriminant die ik ben.
Dat zeg ik, vechtvoetbal.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:21 schreef zarGon het volgende:
Turkije heeft van die uitschietertjes. WK 2002, EK 2008. That's it.
Neem het EK 2008 nou bijvoorbeeld. Wat herinner ik van Turkije? Het geluk, driemaal achter elkander. Wat herinner ik van Nederland? Het mooie spel, met het onvoorstelbare verlies tegen Rusland.
Oh, ik ben trots hoor. Maar niet als het onterecht is. Tegen België speelden we gewoon barslecht. Saai, dof en knullig. Niets meer, niets minder.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:22 schreef Specularium het volgende:
Ik kijk op dezelfde manier naar de EU leauguee als de Sjempjens Liek.
En snappen dat het verschil te groot is. En het toch waarderen.
Kritieken over Nederland-Brazilie.
Wist niet of ik moest lachen of huilen.
Belachelijk hard combinatiespel, het halve elftal was er niet.
En gewoon overeind blijven.
Wereldtop en gezeik op alles.
Daarom vind ik jouw kritiek op Turkije niet terecht.
Wees wat trotser, kunnen wij hier ook wel meer gebruiken.
Bij mij is het vaak reactionair.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:25 schreef Absurditeit het volgende:
Ik ben altijd de realist. Al vind ik negatief doen een stuk leuker dan de zaken te prijzen.
Nee, toen we eruit lagen na Rusland was lekker voor de moraal.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh, ik ben trots hoor. Maar niet als het onterecht is. Tegen België speelden we gewoon barslecht. Saai, dof en knullig. Niets meer, niets minder.
Op het Ned. elftal ben ik het liefst kritisch. Heb er ook nauwelijks een binding mee.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:28 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bij mij is het vaak reactionair.
Gaat iemand Nederland teveel prijzen ga ik negatief doen.
Omgekeerd ben ik iemand die met een oranje armband zou moeten lopen.
Mooi om te zien, maar onverdiend. Wat ik sowieso mis bij Nederland is de supporters die blijven supporten. Wanneer Nederland voor staat is het een leuke boel, maar wanneer Nederland achter staat, zijn de supporters plotsklaps lusteloos.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat zeg ik, vechtvoetbal.
Ken al die namen niet maar weet dat moment met het korte hooghouden bij de eigen hoek,
achterom spelen en daar kwam een goal uit als ik het me goed herinner.
De allerlaatste minuten. Zo mooi, dat doorzettingsvermogen.
Er zitten ook bijna alleen maar clowns en dagjesmensen bij wedstrijden van het Ned. elftal. Absoluut geen lui waar je de oorlog mee wint. Hoe klein die oorlog ook is. De Engelsen zeggen niet voor niets: You're Clowns Not Footballfansquote:Op maandag 6 juni 2011 05:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mooi om te zien, maar onverdiend. Wat ik sowieso mis bij Nederland is de supporters. Wanneer Nederland voor staat is het een leuke boel, maar wanneer Nederland achter staat, zijn de supporters plotsklaps lusteloos.
Verliezen is nooit leuk voor de moraal. Niemand had verwacht dat Nederland zou verliezen tegen Rusland - vooral na wat er gepresteeerd was tegen Italië en Frankrijk, twee grootmachten. Door de gestegen verwachtingen deed het veel meer pijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, toen we eruit lagen na Rusland was lekker voor de moraal.
Niet alleen ik was boos. De hele buurt.
Alleen de hele buurt ging los.
Ik deed verder niet mee maar ging natuurlijk wel kijken.
Topicwaardig.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:33 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Absoluut geen lui waar je de oorlog mee wint.
Maar het is toch zo dat Turken veel trotser zijn dan Nederlanders ongeacht de prestaties?quote:Op maandag 6 juni 2011 05:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Verliezen is nooit leuk voor de moraal. Niemand had verwacht dat Nederland zou verliezen tegen Rusland - vooral na wat er gepresteeerd was tegen Italië en Frankrijk, twee grootmachten. Door de gestegen verwachtingen deed het veel meer pijn.
Zeker als je zo wilt spelen als het Ned. elftal, zijn de Russen een bloedlinke ploeg om tegen te spelen. Natuurlijk had Rusland een topdag en zat alles mee, maar ik had zeker niet verwacht dat Nederland daar wel ff van zou winnen.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Verliezen is nooit leuk voor de moraal. Niemand had verwacht dat Nederland zou verliezen tegen Rusland - vooral na wat er gepresteeerd was tegen Italië en Frankrijk, twee grootmachten. Door de gestegen verwachtingen deed het veel meer pijn.
Pjotr de Vissjur met zijn scapinotrui had de hele analyse die avond ervoor wel keihard goed.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:41 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Zeker als je zo wilt spelen als het Ned. elftal, zijn de Russen een bloedlinke ploeg om tegen te spelen. Natuurlijk had Rusland een topdag en zat alles mee, maar ik had zeker niet verwacht dat Nederland daar wel ff van zou winnen.
Pjotr heeft er soms wel een beetje kijk op. Hij kende de Russen natuurlijk wel goed.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Pjotr de Vissjur met zijn scapinotrui had de hele analyse die avond ervoor wel keihard goed.
Achteraf gezien.
Je constatering klopt. Turken zijn - om het even te nuanceren: over het algemeen - trotser op hun land. Nationalisme roept geen ongunstige associaties op in Turkije en wordt juist gezien als een positieve eigenschap.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar het is toch zo dat Turken veel trotser zijn dan Nederlanders ongeacht de prestaties?
Omdat nationalisme niet zo'n taboe is.
Of is dit een generalisatie die niet klopt maar die ik vaak zie?
Omdat je zo leergierig bent.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je constatering klopt. Turken zijn - om het even te nuanceren: over het algemeen - trotser op hun land. Nationalisme roept geen ongunstige associaties op in Turkije en wordt juist gezien als een positieve eigenschap / positief iets.
Dank u. Al had ik zo'n verbetering eerder verwacht, je was telkens te snel met het quoten van posts met taalfouten.quote:
Ik heb het een paar dagen terug al gezegd in een ander topic.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:49 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je constatering klopt. Turken zijn - om het even te nuanceren: over het algemeen - trotser op hun land. Nationalisme roept geen ongunstige associaties op in Turkije en wordt juist gezien als een positieve eigenschap.
Volgens mij in een topic waarin iemand liep te klagen over Nederland en de buitenlanders die er wonen en dat hij alle trots kwijt zou zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 05:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb het een paar dagen terug al gezegd in een ander topic.
Nationale trots hoort niet bij Nederland terwijl men het wel wil.
Abpie weet misschien nog welk topic.
Iets met blij zijn dat je niet in Afrika woont ofzo?quote:Op maandag 6 juni 2011 05:59 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Volgens mij in een topic waarin iemand liep te klagen over Nederland en de buitenlanders die er wonen en dat hij alle trots kwijt zou zijn.
Dit Land.?quote:Op maandag 6 juni 2011 05:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik heb het een paar dagen terug al gezegd in een ander topic.
Nationale trots hoort niet bij Nederland terwijl men het wel wil.
Abpie weet misschien nog welk topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |