abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:45:13 #1
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646547
In andere topics ben ik een ongelofelijke aanhanger van het creationisme en ik zal ook nooit het bestaan van God ontkennen, maar ik wil proberen in dit topic jullie denkwijze een beetje te volgen en ga ervan uit dat evolutie mogelijk is (al is het een kans van 1 op de miljoen miljard).

Alles komt voort uit oorzaak en gevolg, eerst was er een cel, die ging delen en toen was het een tweecellige. Dat kan ik begrijpen. Ook de aarde is ontstaan uit oorzaak en gevolg, alleen wat ik niet begrijp bij de Big Bang: eerst was er niets en toen was er iets. Meestal willen jullie juist door middel van evolutie proberen aan te tonen dat er niet eerst niets was en toen plotseling ineens iets, maar in die andere theorie (waar ik volkomen achter sta, de Big Bang) halen jullie dit standpunt onderuit.

Nu weet ik dat er voor de Big Bang volgens sommigen (of de meesten) al iets was, maar hoe is dat iets er dan gekomen? De grote vraag is eigenlijk: hoe kan uit niets, iets ontstaan? Immers, dat iets wat voor de Big Bang zat, moet ook uit iets zijn voortgekomen. Dat iets ook weer, etc.

Ik weet dat ik in het verleden deze vraag ook al eens gesteld heb, maar toen had ik ten eerste geen goede OP, ten tweede geen bevredigend antwoord.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_97646576
Wat een grote vragen zo in de nacht na Hemelvaartsdag voor een simpele ziel die heel weinig van de wetenschappelijke theorieën begrepen lijkt te hebben.

Overigens wel frappant dat je het blijkbaar wél doodnormaal vindt dat een 'creator' er zomaar is.
pi_97646601
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:45 schreef naatje_1 het volgende:
De grote vraag is eigenlijk: hoe kan uit niets, iets ontstaan?
Dat is dus het hele punt.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:52:51 #4
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:46 schreef Absurditeit het volgende:
Wat een grote vragen zo in de nacht na Hemelvaartsdag voor een simpele ziel die heel weinig van de wetenschappelijke theorieën begrepen lijkt te hebben.

Overigens wel frappant dat je het blijkbaar wél doodnormaal vindt dat een 'creator' er zomaar is.
1. Wat heb ik niet van de wetenschappelijke theorieën begrepen?
2. Met een 'creator' erken je (of in ieder geval ik voor mijzelf) het bovennatuurlijke, dus dan kan het heel goed mogelijk zijn dat er geen oorzaak voor iets is.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:54:18 #5
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646687
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat is dus het hele punt.
Was er dan altijd iets? Hoe kan dat iets er dan altijd zijn?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:56:14 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_97646711
Ik geloof dat het heelal net zo lang expandeert tot het weer krimpt. Maar wat we ervaren is het nu.
pi_97646742
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:54 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat kan niet.
En iets kan ook niet uit niets ontstaan, het kan dus beide niet.
Om je hoofd over te breken.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:59:29 #8
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97646764
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:57 schreef gamezz het volgende:

[..]

Dat kan niet.
Het verhaal van het kip en het ei.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:59:51 #9
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646770
quote:

[..]

Dat kan niet.
Dat bedoel ik. Ik kan het dus alleen verklaren als er een God is, want een God kan tegen de natuurwetten ingaan. Maar atheïsten hebben daar dus geen antwoord op?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 02:59:58 #10
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_97646771
quote:

[..]

Dat kan niet.
Als je hersens zo beperkt zijn als die van de mens zijn wel.
Bedankt Hans.
pi_97646796
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:54 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Is het dan zo moeilijk om deze vraag te beantwoorden met "weet ik niet", in plaats van "god did it"?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:02:27 #12
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_97646809
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:59 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ik kan het dus alleen verklaren als er een God is, want een God kan tegen de natuurwetten ingaan. Maar atheïsten hebben daar dus geen antwoord op?
Of kunnen wij als mens de natuurwetten nog niet goed genoeg doorgronden.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:02:36 #13
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646813
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:01 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

Is het dan zo moeilijk om deze vraag te beantwoorden met "weet ik niet", in plaats van "god did it"?
Ja. Anders had ik dit topic immers niet geopend.
pi_97646817
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 02:52 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

1. Wat heb ik niet van de wetenschappelijke theorieën begrepen?
2. Met een 'creator' erken je (of in ieder geval ik voor mijzelf) het bovennatuurlijke, dus dan kan het heel goed mogelijk zijn dat er geen oorzaak voor iets is.
quote:
Meestal willen jullie juist door middel van evolutie proberen aan te tonen dat er niet eerst niets was en toen plotseling ineens iets, maar in die andere theorie (waar ik volkomen achter sta, de Big Bang) halen jullie dit standpunt onderuit.
Je haalt allerlei zaken door elkaar. Die theorieën staan volledig los van elkaar en sluiten elkaar niet uit. Wie haalt dan eigenlijk wat 'onderuit'?

Het is vooral luiheid, onwetendheid en een gebrek aan voorstellingsvermogen om van een 'creator' uit te gaan. Het is leuk dat jij een 'creator' voor jezelf erkent, maar je schiet er geen steek mee op. If anything, creëer je een alleen nog maar complexer vraagstuk. Tenzij je de imo belachelijke aanname doet dat de 'creator' er altijd al is geweest.
pi_97646854
Precies.Volgens mij weet je niet eens wat de aangehaalde theorieën beschrijven.
pi_97646868
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:02 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ja. Anders had ik dit topic immers niet geopend.
En je begrijpt dus ook niet dat als iedereen zo dacht, we nu nog in de middeleeuwen zouden leven?
pi_97646897
quote:

[..]

Dat kan niet.
Niets is ook iets dus het kan wel.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:09:58 #18
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:02 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

[..]

Je haalt allerlei zaken door elkaar. Die theorieen staan volledig los van elkaar en sluiten elkaar niet uit. Wie haalt dan eigenlijk wat 'onderuit'?

Het is vooral luiheid, onwetendheid en een gebrek aan voorstellingsvermogen om van een 'creator' uit te gaan. Het is leuk dat jij een 'creator' voor jezelf erkent, maar je schiet er geen steek mee op. If anything, creeer je alleen een nog maar complexer vraagstuk. Tenzij je de imo belachelijke aanname doet dat de 'creator' er altijd al is geweest.
Waarom niet? De 'creator' kan ook mensen laten opstaan, wat voor ons mens ook niet mogelijk wordt geacht. Dat jij daar ook niet in wilt geloven, is jouw ding.

In mijn opinie is de evolutietheorie er wanneer de Big Bang is geweest (mag dan een aantal jaren hebben geduurd). Big Bang gaat over het ontstaan van de aarde en de evolutietheorie gaat over het ontstaan van de mens. De evolutietheorie gaat ervan uit dat niets uit niets ontstaat en de Big Bang theorie gaat ervan uit dat iets uit niets ontstaat. Dus beide theorieën gaan over het ontstaan van iets, maar de ene theorie gaat ervan uit dat niets uit niets ontstaat en de andere beweert het tegenovergestelde (iets uit niets), op die manier spreken ze elkaar dus tegen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:11:09 #19
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646914
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:06 schreef KoningStoma het volgende:

[..]

En je begrijpt dus ook niet dat als iedereen zo dacht, we nu nog in de middeleeuwen zouden leven?
Onderbouw dit? Het meest creatieve volk van de wereld hield er goden op na.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:12:24 #20
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646929
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:02 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Of kunnen wij als mens de natuurwetten nog niet goed genoeg doorgronden.
Of willen we dat niet? Simpelweg, omdat een nog diepere kijk in de natuurwetten misschien wel bewijs is voor God?
pi_97646937
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Waarom niet? De 'creator' kan ook mensen laten opstaan, wat voor ons mens ook niet mogelijk wordt geacht. Dat jij daar ook niet in wilt geloven, is jouw ding.
Sorry, maar hiermee heb je jezelf voor mij wel genoeg gediskwalificeerd.

Op dat rommelige, onwetende stukje daaronder ga ik dan ook niet meer in. Ik had het beter bij mijn allereerste post kunnen laten.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:13:55 #22
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646946
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Waarom is niets ook iets? Niets is niets hoor.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 03:15:05 #23
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_97646959
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:13 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Sorry, maar hiermee heb je jezelf voor mij wel genoeg gediskwalificeerd.

Op dat rommelige, onwetende stukje daaronder ga ik dan ook niet meer in. Ik had het beter bij mijn allereerste post kunnen laten.
Dat is wel een makkelijk oordeel zeg. Bovendien, als ik onwetend ben, maak mij dan wetend.
pi_97646966
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ligt aan je definitie van niets. Ik bedoel het als 'niet iets', totaal niets dus, wat overigens niet te bevatten is.
pi_97646970
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

De evolutietheorie gaat ervan uit dat niets uit niets ontstaat en de Big Bang theorie gaat ervan uit dat iets uit niets ontstaat. Dus beide theorieën gaan over het ontstaan van iets, maar de ene theorie gaat ervan uit dat niets uit niets ontstaat en de andere beweert het tegenovergestelde (iets uit niets), op die manier spreken ze elkaar dus tegen.
Alsjeblieft, ga je eerst in deze zaken verdiepen, voordat je dit soort onzin probeert te posten. En met verdiepen bedoel ik niet dat je op creationistische websites naar tegenargumentjes voor dingen, waar beide theorieën niets mee te maken hebben, gaat zoeken.

Met verdiepen bedoel ik dat je op zijn minst een kwalitatief goede docu kan kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')