Dat is dus het hele punt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:45 schreef naatje_1 het volgende:
De grote vraag is eigenlijk: hoe kan uit niets, iets ontstaan?
1. Wat heb ik niet van de wetenschappelijke theorieën begrepen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:46 schreef Absurditeit het volgende:
Wat een grote vragen zo in de nacht na Hemelvaartsdag voor een simpele ziel die heel weinig van de wetenschappelijke theorieën begrepen lijkt te hebben.
Overigens wel frappant dat je het blijkbaar wél doodnormaal vindt dat een 'creator' er zomaar is.
Dat kan niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Was er dan altijd iets? Hoe kan dat iets er dan altijd zijn?
Het verhaal van het kip en het ei.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:57 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat kan niet.
En iets kan ook niet uit niets ontstaan, het kan dus beide niet.
Om je hoofd over te breken.
Dat bedoel ik. Ik kan het dus alleen verklaren als er een God is, want een God kan tegen de natuurwetten ingaan. Maar atheïsten hebben daar dus geen antwoord op?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:57 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat kan niet.
Als je hersens zo beperkt zijn als die van de mens zijn wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:57 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat kan niet.
Is het dan zo moeilijk om deze vraag te beantwoorden met "weet ik niet", in plaats van "god did it"?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Was er dan altijd iets? Hoe kan dat iets er dan altijd zijn?
Of kunnen wij als mens de natuurwetten nog niet goed genoeg doorgronden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:59 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Ik kan het dus alleen verklaren als er een God is, want een God kan tegen de natuurwetten ingaan. Maar atheïsten hebben daar dus geen antwoord op?
Ja. Anders had ik dit topic immers niet geopend.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:01 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
Is het dan zo moeilijk om deze vraag te beantwoorden met "weet ik niet", in plaats van "god did it"?
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:52 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
1. Wat heb ik niet van de wetenschappelijke theorieën begrepen?
2. Met een 'creator' erken je (of in ieder geval ik voor mijzelf) het bovennatuurlijke, dus dan kan het heel goed mogelijk zijn dat er geen oorzaak voor iets is.
Je haalt allerlei zaken door elkaar. Die theorieën staan volledig los van elkaar en sluiten elkaar niet uit. Wie haalt dan eigenlijk wat 'onderuit'?quote:Meestal willen jullie juist door middel van evolutie proberen aan te tonen dat er niet eerst niets was en toen plotseling ineens iets, maar in die andere theorie (waar ik volkomen achter sta, de Big Bang) halen jullie dit standpunt onderuit.
En je begrijpt dus ook niet dat als iedereen zo dacht, we nu nog in de middeleeuwen zouden leven?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:02 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja. Anders had ik dit topic immers niet geopend.
Niets is ook iets dus het kan wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 02:57 schreef gamezz het volgende:
[..]
Dat kan niet.
Waarom niet? De 'creator' kan ook mensen laten opstaan, wat voor ons mens ook niet mogelijk wordt geacht. Dat jij daar ook niet in wilt geloven, is jouw ding.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:02 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
[..]
Je haalt allerlei zaken door elkaar. Die theorieen staan volledig los van elkaar en sluiten elkaar niet uit. Wie haalt dan eigenlijk wat 'onderuit'?
Het is vooral luiheid, onwetendheid en een gebrek aan voorstellingsvermogen om van een 'creator' uit te gaan. Het is leuk dat jij een 'creator' voor jezelf erkent, maar je schiet er geen steek mee op. If anything, creeer je alleen een nog maar complexer vraagstuk. Tenzij je de imo belachelijke aanname doet dat de 'creator' er altijd al is geweest.
Onderbouw dit? Het meest creatieve volk van de wereld hield er goden op na.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:06 schreef KoningStoma het volgende:
[..]
En je begrijpt dus ook niet dat als iedereen zo dacht, we nu nog in de middeleeuwen zouden leven?
Of willen we dat niet? Simpelweg, omdat een nog diepere kijk in de natuurwetten misschien wel bewijs is voor God?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:02 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Of kunnen wij als mens de natuurwetten nog niet goed genoeg doorgronden.
Sorry, maar hiermee heb je jezelf voor mij wel genoeg gediskwalificeerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Waarom niet? De 'creator' kan ook mensen laten opstaan, wat voor ons mens ook niet mogelijk wordt geacht. Dat jij daar ook niet in wilt geloven, is jouw ding.
Waarom is niets ook iets? Niets is niets hoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niets is ook iets dus het kan wel.
Dat is wel een makkelijk oordeel zeg. Bovendien, als ik onwetend ben, maak mij dan wetend.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:13 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Sorry, maar hiermee heb je jezelf voor mij wel genoeg gediskwalificeerd.
Op dat rommelige, onwetende stukje daaronder ga ik dan ook niet meer in. Ik had het beter bij mijn allereerste post kunnen laten.
Ligt aan je definitie van niets. Ik bedoel het als 'niet iets', totaal niets dus, wat overigens niet te bevatten is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niets is ook iets dus het kan wel.
Alsjeblieft, ga je eerst in deze zaken verdiepen, voordat je dit soort onzin probeert te posten. En met verdiepen bedoel ik niet dat je op creationistische websites naar tegenargumentjes voor dingen, waar beide theorieën niets mee te maken hebben, gaat zoeken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 03:09 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Waarom niet? De 'creator' kan ook mensen laten opstaan, wat voor ons mens ook niet mogelijk wordt geacht. Dat jij daar ook niet in wilt geloven, is jouw ding.
De evolutietheorie gaat ervan uit dat niets uit niets ontstaat en de Big Bang theorie gaat ervan uit dat iets uit niets ontstaat. Dus beide theorieën gaan over het ontstaan van iets, maar de ene theorie gaat ervan uit dat niets uit niets ontstaat en de andere beweert het tegenovergestelde (iets uit niets), op die manier spreken ze elkaar dus tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |