Je adem ruikt er i.i.g. wel frisser van.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:41 schreef Bluezz het volgende:
2X smorgens/savonds electrisch.
Tanden poetsen omdat je knoflook hebt gegeten helpt trouwens niet hoor
Ja, minstens 3 minutenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:43 schreef VeniVidiViciV het volgende:
Je adem ruikt er i.i.g. wel frisser van.
lijkt mij niet, dat 8 minuten compenseren. Schoon is schoon op een gegeven moment zou je toch zeggen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 04:18 schreef Sardonical-Jope het volgende:
1x. Tanden zijn wit zat, nooit gaatjes. Vind het heel raar om s'avonds m'n tanden te gaan poetsen, ruik je zo fris en dat associeer ik met wakker worden/de dag beginnen.
Soms wel voor 't uitgaan nog een keer, maar zelden nodig.
Let wel, ik poets een goede 8 minuten, dus dat zal compenseren.
Jongeren vaak nog wel, maar zie al die gasten over 20 jaar nog eens terug.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:00 schreef pussywillow het volgende:
Altijd twee keer, 's ochtends na het ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan. 's Ochtends altijd elektrisch, 's avonds ben ik meestal te lui om dat ding te gaan halen en poets ik met een handtandenborstel.
Ik zie overigens zelden mensen met gele tanden, zelfs de meest verstokte rokers die ik ken hebben meestal gewoon redelijk witte tanden
Alleen met iets vrij zuurs of zoets/zouts.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:29 schreef QBay het volgende:
Let er wel op dat je een uur voordat je gaat tandenpoetsen niks gegeten en gedronken hebt...dan poets je namelijk je glazuur van je tanden af...
Alleen zuur.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:17 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Alleen met iets vrij zuurs of zoets/zouts.
Goedgelovige mensen
Nee, alle drie zijn ze corrosief.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen zuur.
En de poetspartij voor het slapengaan is
de belangrijkste.
De regel dat je moet wachten met poetsen geldt volgens mij alleen voor zuur. Als je een bron hebt die wat anders zegt, ben ik geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:43 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Nee, alle drie zijn ze corrosief.
Volgens mij ook hoor, en vooral jus d'orange schijnt berucht te zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De regel dat je moet wachten met poetsen geldt volgens mij alleen voor zuur. Als je een bron hebt die wat anders zegt, ben ik geïnteresseerd.
http://www.tandartsplein.nl/dossiers/aandoeningen/tanderosie.html
Ga maar eens tandenpoetsen met zout of suiker.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij ook hoor, en vooral jus d'orange schijnt berucht te zijn.
OT: ik poets mijn tanden 3/4 keer per dag.
Het gaat er toch om dat zuur je glazuur tijdelijk kwetsbaarder maakt en als je dan gaat poetsen, tast je de glazuurlaag aan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:55 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ga maar eens tandenpoetsen met zout of suiker.
Okee, dan zie je dat niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat zuur je glazuur
tijdelijk kwetsbaarder maakt en als je dan gaat poetsen, tast je de glazuurlaag aan.
Ik zie het verband eigenlijk niet met je tandenpoetsen met zout of suiker.
Ik vind het juist ranzig om met ongepoetste tanden naar bed te gaan. Als ik in bed lig ben ik me veel meer bewust van mn adem (en zo tegen de dekens ruik ik hem ook meer)/ mn tanden en dan vind ik het niet echt lekker als ik mn tandplak voel zitten of erg naar ui ruik oid.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 04:18 schreef Sardonical-Jope het volgende:
1x. Tanden zijn wit zat, nooit gaatjes. Vind het heel raar om s'avonds m'n tanden te gaan poetsen, ruik je zo fris en dat associeer ik met wakker worden/de dag beginnen.
Ja, altijd een halfuur wachten geloof ik. Dacht eerst dat dat alleen bij zure dingen zoals sinaasappelsap en ander fruit e.d. was, maar volgens mij geldt het voor alles.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:35 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Het is juist slecht voor je tanden om snel na het eten je tanden te poetsen.
Heeft geen zin, gewoon een half uurtje tot uur wachten. Door water verdun je het zuur waardoor het wel minder schadelijk wordt, maar nogsteeds niet onschadelijkquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:31 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik poets mijn tanden 2 keer per dag, na het avondeten eet ik altijd een sinaasappel. Die spoel ik weg met een aantal glazen water en daarna poets ik mijn tanden. Heeft dat wegspoelen met water zinof moet ik toch een half uur wachten?
Elke keer dat je tandenpoetst kras je eigenlijk de buitenste laag van je tanden weg, tandpasta is een soort schuurpapier. Normaal gesproken kan je dit rustig je hele leven blijven doen, maar als je meer dan 2x per dag je tanden poetst schuur je je tanden te veel. Teveel poetsen is dus ook niet goed.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:52 schreef Mry het volgende:
2
En ik hoop echt dat de mensen die 0 hebben ingevuld grapjassen zijn![]()
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat heel vaak je tanden poetsen op een dag ook niet goed voor je tanden is. Weet iemand daar iets over?
Klopt. Ik krijg elke keer dat ik bij de tandarts ben een preek dat in mijn tanden te vaak poets en dat dat slecht is. Precies om de reden die QBay geeft.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:52 schreef Mry het volgende:
2
En ik hoop echt dat de mensen die 0 hebben ingevuld grapjassen zijn![]()
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat heel vaak je tanden poetsen op een dag ook niet goed voor je tanden is. Weet iemand daar iets over?
Nauwelijks, beter drinkt je een glas melk. Melk neutraliseert zuur.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:31 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik poets mijn tanden 2 keer per dag, na het avondeten eet ik altijd een sinaasappel. Die spoel ik weg met een aantal glazen water en daarna poets ik mijn tanden. Heeft dat wegspoelen met water zinof moet ik toch een half uur wachten?
Ik vind melk niet lekker, mag spoelen met mondwater ook na die glazen water?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:03 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Nauwelijks, beter drinkt je een glas melk. Melk neutraliseert zuur.
ik ook, of ik heb er 's ochtends geen zin inquote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:37 schreef OverRated het volgende:
Meestal 2 keer. Soms heb ik er 's avonds geen zin in, dan 1 keer
Erg sympathiek voor je medemensquote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:01 schreef zeehond123 het volgende:
[..]
ik ook, of ik heb er 's ochtends geen zin in
maar dat is dan ook meestal zo als ik gewoon de hele dag thuis benquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |