quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:17 schreef SP22 het volgende:
Yay van 27 juni tot 1 juli naar Tallinn!
Is 1 van jullie daar wel eens geweest? Wat moeten we zien?
Idd. Was leuk.quote:
Wanneer kunnen we de resultaten tegemoet zien?quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:21 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Idd. Was leuk.
Ik had een stoptrein :S
Auto is niet nodig, er rijden genoeg bussen daar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:42 schreef SP22 het volgende:
Geloof dat mn pa een auto wilde huren.. dus we kunnen gelukkig iets verder gaan kijken dan onze neus lang is..
kan je beter een nieuwe kopen... ben je 2 tientjes meer kwijt en weet je zeker dat hij het gewoon goed doetquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:23 schreef SP22 het volgende:
[..]
Wanneer kunnen we de resultaten tegemoet zien?
Zit te twijfelen of ik voor Tallinn nog een (evt 2e hands) 50mm f/1.8 ga kopen voor 's avonds.
Ik heb even snel 1 foto door photoshop gehaald. Die gebouwen stonden al erg scheef maar met die 10-20mm van Kano helemaal. Echt een grappig effect.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:23 schreef SP22 het volgende:
[..]
Wanneer kunnen we de resultaten tegemoet zien?
Zit te twijfelen of ik voor Tallinn nog een (evt 2e hands) 50mm f/1.8 ga kopen voor 's avonds.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:21 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Idd. Was leuk.
Ik had een stoptrein :S
En garantie!quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:36 schreef tubacloud het volgende:
[..]
kan je beter een nieuwe kopen... ben je 2 tientjes meer kwijt en weet je zeker dat hij het gewoon goed doet
Prijzen vallen erg mee ja en op marktplaats is weinig soeps te vinden wat echt goedkoper is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:36 schreef tubacloud het volgende:
[..]
kan je beter een nieuwe kopen... ben je 2 tientjes meer kwijt en weet je zeker dat hij het gewoon goed doet
Dat ja!quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stopte hij ook in schubbekutteveen?
[..]
En garantie!
De meest vreemde stations idd. Daar stapte ook echt niemand in of uit.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stopte hij ook in schubbekutteveen?
[..]
En garantie!
ik wel... gisteravond bij illusion dance-event, vooral om het lichtsterke, voor productfoto's, portretten, en op mijn analoge canon, omdat ik daar op het moment geen andere lens voor hebquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:46 schreef SP22 het volgende:
[..]
Prijzen vallen erg mee ja en op marktplaats is weinig soeps te vinden wat echt goedkoper is.
Gebruiken jullie deze lens veel?
Ik was er 94 voor kwijt in december vorig jaar.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:53 schreef Isdatzo het volgende:
Idd, 50 euro ofzo. Ik ga er nog een keer 1 bijkopen en ombouwen naar macrolens, voor dat geld kan je toch niet hard vallen.
Hè hè !!quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
Ennn ik heb een auto. Ennnnn een aanhanger. Ennnnnnn een dynamodekselpakking. Ennnnnnnnn geen startrelais. Maar ik laat die van die BMW er wel ff opzitten terwijl ik zo'n yamaha-onding bestel.
Dus morgen gaat 'ie lopen.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:54 schreef Isdatzo het volgende:
Ennn ik heb een auto. Ennnnn een aanhanger. Ennnnnnn een dynamodekselpakking. Ennnnnnnnn geen startrelais. Maar ik laat die van die BMW er wel ff opzitten terwijl ik zo'n yamaha-onding bestel.
Dus morgen gaat 'ie lopen.
voor dat geld kan je er gewoon geen spijt van krijgen, want hij doet echt niet onder voor bijvoorbeeld canon's 17-85...quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:54 schreef SP22 het volgende:
Ok.. ik ben overtuigd... ik ga hem bestellen.
Deze was 103e. Maar dit is een 50mm f1.8 IIquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:57 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik was er 94 voor kwijt in december vorig jaar.
Hij is alleen wel wat krakkemikkig.
Ja die II heb ik ook. Maar alles is duurder geworden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:59 schreef SP22 het volgende:
[..]
Deze was 103e. Maar dit is een 50mm f1.8 II
als het goed is moet dat dezelfde zijn, maar de prijzen zijn flink gestegen laatst doordat de aardbeving ook de fabriek van canon in japan heeft geraaktquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:59 schreef SP22 het volgende:
[..]
Deze was 103e. Maar dit is een 50mm f1.8 II
Lang leve mn erfenis en mn vaste inkomen..quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:00 schreef tubacloud het volgende:
[..]
als het goed is moet dat dezelfde zijn, maar de prijzen zijn flink gestegen laatst doordat de aardbeving ook de fabriek van canon in japan heeft geraakt
Scherpstellen is wel een rampquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:00 schreef SP22 het volgende:
Zaterdag mooi experimenteren tijdens de Nacht van de Kunst en Wetenschap
zo dramatisch is het nou ook weer nietquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:00 schreef SP22 het volgende:
[..]
Lang leve mn erfenis en mn vaste inkomen..
True, maar voor mij wel een hele verandering om niet meer op elke eurocent te hoeven letten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:01 schreef tubacloud het volgende:
[..]
zo dramatisch is het nou ook weer niet
bij mij stelt hij 9 van de 10 keer prima scherpquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:01 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Scherpstellen is wel een rampAutomatisch kan hij het vaak niet vinden en met de hand zit je er snel naast dus dat is wel even wennen.
kon ik dat maar zeggenquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:02 schreef SP22 het volgende:
[..]
True, maar voor mij wel een hele verandering om niet meer op elke eurocent te hoeven letten.
Heb een 7D die jij al een jaar graag wilt hebbenquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:02 schreef tubacloud het volgende:
[..]
bij mij stelt hij 9 van de 10 keer prima scherpicm met 40D... kan ook aan de body liggen
had dan de 50 mm 1.4 gekochtquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:04 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Heb een 7D die jij al een jaar graag wilt hebben![]()
Moet je voor de grap eens een motor kopenquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:03 schreef tubacloud het volgende:
[..]
kon ik dat maar zeggenstuderen is niet goed voor de beurs... wil al een jaar een 7d, maar rijbewijs en school zeggen nee tegen mijn beurs
wel jammer dat je dan meteen 1000 euro kwijt bent... dan zou ik voor de 35 mm 1.4 gaan... en de 7d omruilen voor 5d mk IIquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:06 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik zit serieus aan de 1.2 te denken. Die 1.4 heeft mijn moeder, ook erg fijn trouwens.
Ik ben net 2 maanden geleden afgestudeerd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:03 schreef tubacloud het volgende:
[..]
kon ik dat maar zeggenstuderen is niet goed voor de beurs... wil al een jaar een 7d, maar rijbewijs en school zeggen nee tegen mijn beurs
ik zit er wel aan te denken om na autorijbewijs motorrijbewijs te halen, maar dan moet ik weer gaan afwegen, en ik denk dat fotografie dan wintquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens een motor kopen.
wat heb je gestudeerd?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ik ben net 2 maanden geleden afgestudeerd.En van mn werk heb ik in 2 maanden al genoeg kunnen sparen om de reiskosten (hotel+vlucht) en de lens te betalen.
En dat er heel veel rondliepenquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:21 schreef Wiebeldak het volgende:
Viel mij trouwens op dat er echt prachtige dames stonden zo nu en dan op de Wallen. Echt bizar.
Ook dat idd. Dat is echt wel anders vergeleken met hier hoor. Maakte niet uit welke kant je op keek of er liep of fietste wel weer een mooie vrouw voorbij.quote:
Als ik moest kiezen dan zou de motor hands down winnenquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef tubacloud het volgende:
[..]
ik zit er wel aan te denken om na autorijbewijs motorrijbewijs te halen, maar dan moet ik weer gaan afwegen, en ik denk dat fotografie dan wint
quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:14 schreef Mexicaantje. het volgende:
Sorry dat ik zo veel klaag trouwens, na m'n deadline is dat over, ik beloof het.
motor is wel wat minder praktisch als je vooral op pad gaat om te fotograferen, en statief, camera en al die zooi mee moet nemen... en als je op vakantie wil (kamperen)quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als ik moest kiezen dan zou de motor hands down winnen.
Ja, viel mij ook op!quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:21 schreef Wiebeldak het volgende:
Viel mij trouwens op dat er echt prachtige dames stonden zo nu en dan op de Wallen. Echt bizar.
Jeps. Zou ook fijn zijn als alle subforumleden een minuutje gratis mochten shoppen bij Calumet, maar ook dat is niet mogelijk volgens de natuurwetten...quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:14 schreef Mexicaantje. het volgende:
Het zou zo fijn zijn als mijn vader een keer volwassen wordt en moeder/dochtertaal leert begrijpen.
Long Distance bellenquote:
Goede tas kopen. Ik kan 4 "kleine" lenzen (18-55/10-20/50 mm), 1 grote (70-200) 2 body's, flitser en statief meenemen in/op mijn tasquote:Op donderdag 2 juni 2011 20:18 schreef tubacloud het volgende:
[..]
motor is wel wat minder praktisch als je vooral op pad gaat om te fotograferen, en statief, camera en al die zooi mee moet nemen... en als je op vakantie wil (kamperen)
quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goede tas kopen. Ik kan 4 "kleine" lenzen (18-55/10-20/50 mm), 1 grote (70-200) 2 body's, flitser en statief meenemen in/op mijn tas![]()
Tas, check.
Materiaal, nee.
Hotel.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:26 schreef tubacloud het volgende:
[..]maarrr, hoe was je dan van plan te gaan kamperen? er bestaan toch aanhangers voor motors? lijkt me niet zo handig, maar het kan werken
Mijn ouders gaan elk jaar drie keer op vakantie op de motor?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:18 schreef tubacloud het volgende:
[..]
motor is wel wat minder praktisch als je vooral op pad gaat om te fotograferen, en statief, camera en al die zooi mee moet nemen... en als je op vakantie wil (kamperen)
http://www.kinkfm.com/player/quote:
ja, maar niet kamperen of wel?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:30 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Mijn ouders gaan elk jaar drie keer op vakantie op de motor?
Ik ken zat mensen die met de motor op vakantie gaan, kamperen. Je moet er van houden zegmaar.quote:
Blijft lekker nummer. Gewone versie, of de accoustic?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:31 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
http://www.kinkfm.com/player/
Nu te laatCreep kwam voorbij.
Als ik Creep ga luisteren ga ik huilen en dat is nou net wat ik niet wil op het moment. 't Is alleen zo moeilijk om mezelf over and over again te bewijzen. Vreet nogal energie.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:31 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
http://www.kinkfm.com/player/
Nu te laatCreep kwam voorbij.
Bewijzen aan jezelf?quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:40 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Als ik Creep ga luisteren ga ik huilen en dat is nou net wat ik niet wil op het moment. 't Is alleen zo moeilijk om mezelf over and over again te bewijzen. Vreet nogal energie.
Niet op mijn motor.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:39 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Soms wel hoor. Gewoon klein tentje mee.
Hoop dat jij wel een beetje rustig aan doet als je weer kan rijden anders kun je opnieuw beginnenquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:00 schreef Isdatzo het volgende:
Oh handig trouwens, voordat ik morgen m'n eigen motor afmaak en ophaal moet ik eerst die van een maat uit de bosjes trekken en op een aanhanger ergens heenbrengen. Is vanavond onderuit gegaan.
Da's #1.
Dat dus..quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Hoop dat jij wel een beetje rustig aan doet als je weer kan rijden anders kun je opnieuw beginnen
Tnx!quote:
En zelfs dat niet. Dinsdag stond er weer 1 gepland, ook afgezegd dus.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:22 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
sowieso kan je niets op jouw motor
behalve circuitrijden dan
Tnx!quote:
Ik word ook snel bruin maar ik had nog niet veel zonlicht gezien dit jaar dus niet echt verstandig om niet in te smeren. Vind het best zolang ik maar niet ga vervellen als een reptiel.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:39 schreef SP22 het volgende:
Ik ben ook zo blank als je ze maar krijgen kunt, maar sinds ik in zuid Spanje heb gewoond, word ik toch wat sneller bruin. (als ik dus niet eerst keihard verbrand, maar daar let ik inmiddels wel goed op)
Ik verbrand eerst altijd keihardquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:39 schreef SP22 het volgende:
Ik ben ook zo blank als je ze maar krijgen kunt, maar sinds ik in zuid Spanje heb gewoond, word ik toch wat sneller bruin. (als ik dus niet eerst keihard verbrand, maar daar let ik inmiddels wel goed op)
Ik als ik niet oppas dus ook! Werd eerst ook gewoon nauwelijks bruin, maar dat is nu wel een btje veranderd. Maar wit of rood overheersen.quote:
Grotendeels witquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:53 schreef SP22 het volgende:
[..]
Ik als ik niet oppas dus ook! Werd eerst ook gewoon nauwelijks bruin, maar dat is nu wel een btje veranderd. Maar wit of rood overheersen.
Als je bij mij in de buurt zou zijn zou je nergens last van hebben... Ik heb blijkbaar stroop als bloed ofzo.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Wiebeldak het volgende:
Invasie van muggen hier. Op m'n hand en arm gestoken. Als ik iets het meest haat wat leeft zijn het wel muggen. Ik heb ook altijd een tuin deur half open dus dan vraag je er ook wel een beetje om.
Nu nog even een potje poker spelen.
Toedels.
Je moet zo'n lamp met stroomdraad kopen / maken. Werkt perfectquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:57 schreef Wiebeldak het volgende:
Invasie van muggen hier. Op m'n hand en arm gestoken. Als ik iets het meest haat wat leeft zijn het wel muggen. Ik heb ook altijd een tuin deur half open dus dan vraag je er ook wel een beetje om.
Nu nog even een potje poker spelen.
Toedels.
Ik had er altijd veel last van maar de afgelopen jaren zo goed als nietquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:00 schreef SP22 het volgende:
[..]
Als je bij mij in de buurt zou zijn zou je nergens last van hebben... Ik heb blijkbaar stroop als bloed ofzo.
Ging wel hard vandaag ja... Ik ben ook ineens een stuk bruiner geworden, merkte ik toen ik mezelf thuis weer in de spiegel zag.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:31 schreef Wiebeldak het volgende:
Mijn hoofd is nu trouwens echt net een tomaat. Gisteren was ik al verbrand op het strand maar nu ben ik aangebakken.
Een vast brandpunt is prettig werken. Ik had vanmiddag 2 zooms en een hele resem vaste lenzen bij me. Heel even een van de zooms gebruikt en daarna weer terug naar de vaste brandpuntslenzen. Werkt veel prettiger.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:59 schreef tubacloud het volgende:
het enige is het vaste brandpunt, maar daar wen je vanzelf aan... ook goede oefening om meer controle te krijgen over je composities!
ligt er natuurlijk een beetje aan waar je mee bezig bent... voor landschapsfotografie vind ik een vast brandpunt veel fijner, maar als voorbeeld, vorig jaar november/december (weet niet meer precies) ben ik gaan fotograferen bij de NATO Tiger Meet, en dan is een zoomlens toch geen overbodige luxequote:Op donderdag 2 juni 2011 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een vast brandpunt is prettig werken. Ik had vanmiddag 2 zooms en een hele resem vaste lenzen bij me. Heel even een van de zooms gebruikt en daarna weer terug naar de vaste brandpuntslenzen. Werkt veel prettiger.
Vaak wel, maar ik merk toch dat als ik niet sec met fotografie bezig ben, maar gewoon aan het registreren, voor een verjaardag ofzo, dat ik wat mogelijkheden mis. Ook omdat ik zelf geen zin heb om dan erg opdringerig de leuke shotjes te gaan maken. Daarvoor wil ik nog wel een zoom in het korte bereik, zoals die kitlens die ik hierboven noemde.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een vast brandpunt is prettig werken. Ik had vanmiddag 2 zooms en een hele resem vaste lenzen bij me. Heel even een van de zooms gebruikt en daarna weer terug naar de vaste brandpuntslenzen. Werkt veel prettiger.
in adobe bridge kan je bij de filters zo zien welke lenzen er voor hoeveel foto's gebruikt zijn... alleen dat is waarschijnlijk niet wat je bedoeldquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Vaak wel, maar ik merk toch dat als ik niet sec met fotografie bezig ben, maar gewoon aan het registreren, voor een verjaardag ofzo, dat ik wat mogelijkheden mis. Ook omdat ik zelf geen zin heb om dan erg opdringerig de leuke shotjes te gaan maken. Daarvoor wil ik nog wel een zoom in het korte bereik, zoals die kitlens die ik hierboven noemde.
Verder is mijn 50 mm 1.8 de meest gebruikte lens.
Ik meen me te herinneren dat er een programmaatje was dat je fotocollectie door kon lopen om te analyseren welke objectieven hoeveel gebruikt werden. Dat gaf hij weer in een leuk tabelletje. Iemand enig idee hoe dat heette?
Dat bedoel ik inderdaad niet, het was een apart progje. Heb ik 2005 of 2006 via FOT eens uitgeprobeerd. Ik gebruik geen Adobe, maar misschien kan het ook in PSP X2.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:48 schreef tubacloud het volgende:
[..]
in adobe bridge kan je bij de filters zo zien welke lenzen er voor hoeveel foto's gebruikt zijn... alleen dat is waarschijnlijk niet wat je bedoeld
In dat eerste (het luie) herken ik me ook wel ja. Met een prime fotografeer ik inderdaad ook veel bewuster dan met een zoom; op de een of andere manier zie ik ook gewoon meer als ik er een prime op heb zitten, gewoon omdat je weet welke foto's je er wel en niet mee kunt maken en je dus sneller fotomogelijkheden spot.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik een zoom gebruik ga ik te snel lui fotograferen. Dat komt de kwaliteit echt niet ten goede. Toen ik begon met fotograferen had je vrijwel alleen maar primes, daar leer je dan ook mee werken. Kun je dat eenmaal, wil je niet meer terug. Je fotografeert bewuster met een prime. Je gaat ook veel meer anticiperen.
quote:
Kijk eens naar de Samyang, een hele fijne lens (als je met MF kunt werken).quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:42 schreef Omniej het volgende:
Heb op dit moment op een macrolens na helaas geen primes meer... Die staan in de planning voor als ik weer wat geld heb.(een 85mm om mee te beginnen)
Je gaat er vast veel plezier van hebben!quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:51 schreef SP22 het volgende:
Dit wordt mijn 1e prime dus we zullen zien..
En nu ga ik echt slapen!
Zelf geen ervaring, maar is volgens mij beste een aardige lens.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zit langzaamaan te orienteren op een Nikon D7000. Heeft iemand ervaring met die kitlens?
De AF-S DX NIKKOR 18-105mm G ED VR heb ik het over.
Tijdens m'n bergwandeling van vorig weekend had ik vanwege mogelijke regen m'n 18-55 bij me (die is op 100% trouwens echt een stuk minder op 16mp dan op 10mpquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:42 schreef Omniej het volgende:
[..]
In dat eerste (het luie) herken ik me ook wel ja. Met een prime fotografeer ik inderdaad ook veel bewuster dan met een zoom; op de een of andere manier zie ik ook gewoon meer als ik er een prime op heb zitten, gewoon omdat je weet welke foto's je er wel en niet mee kunt maken en je dus sneller fotomogelijkheden spot.
Heb op dit moment op een macrolens na helaas geen primes meer... Die staan in de planning voor als ik weer wat geld heb.(een 85mm om mee te beginnen)
Bedankt voor de review, ik kwam alleen prijsvergelijkingen tegen...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:57 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Zelf geen ervaring, maar is volgens mij beste een aardige lens.
Zie ook: http://www.photozone.de/n(...)-nikkor_18105_3556vr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:06 schreef Mexicaantje. het volgende:
JONGENS ZIJN FRUSTRERENDDie heb ik nog nooit gehoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt... Wel dat ik rustgevend ben, ofzo
..
Agossiequote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:15 schreef Mexicaantje. het volgende:
Maar ik ben zo simpel en daarom snap ik het al helemaal niet.
B&A ftw..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:27 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oh man ik wil een smileytattoo alsin 'keep on smiling' en vanaf nu ga ik altijd aan bassie en adriaan denken.
Misschien wel, brandje zal wel niet met 1 keer zo'n ding geblust zijn.quote:
Ik overweeg hem wel ja, ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de MF wel fijn ga vinden. Voordeel is wel dat ik dan voor iets van 250 euro klaar ben natuurlijk, terwijl de 85/1.8 van Canon al weer op 350 zit en de 85/1.2 al helemaal richting het onbetaalbare gaat. Dat heb ik er op dit moment nog niet voor over in ieder geval.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 04:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Samyang, een hele fijne lens (als je met MF kunt werken).
Als je zoekt op twitter kan je wellicht de landingsplaats vinden waar ze telkens terugkomenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:29 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Misschien wel, brandje zal wel niet met 1 keer zo'n ding geblust zijn.
(heb de camera voor de zekerheid op tafel gelegd)
Hmm, kan niks vindenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:44 schreef Timmos het volgende:
[..]
Als je zoekt op twitter kan je wellicht de landingsplaats vinden waar ze telkens terugkomen..
Water lijkt ie te gaan halen bij Rutbekerveld? Zegt mij niks, maar misschien is het voor jou in de buurtquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hmm, kan niks vinden
Ah toch gevonden. Komt zo te zien niet meer langs. Waarschijnlijk was 'ie onderweg van de standplaats naar de brand. Hij haalt water bij de zandwinning bij Enschede.
PdeHoog gaat, maar hij is niet online. Heb je zijn tel.nummer, kun je hem sms-en/bellen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:52 schreef RonaldV het volgende:
Is er nog iemand die vanavond naar chanty gaat? Ik ben het adres een 'beetje' kwijt.
Ehm, ik kan P wellicht even voor je smsen? Hij zal vast wel gaanquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:52 schreef RonaldV het volgende:
Is er nog iemand die vanavond naar chanty gaat? Ik ben het adres een 'beetje' kwijt.
Dat is de zandwinning tussen Haaksbergen en Enschede. Dat is wel in de buurt, maar komt dan niet hier over vliegen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Water lijkt ie te gaan halen bij Rutbekerveld? Zegt mij niks, maar misschien is het voor jou in de buurt
Ik had P al een SMS gestuurd, maar ik ben bang dat ik een oud nummer heb.. geen gehoor namelijkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:55 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ehm, ik kan P wellicht even voor je smsen? Hij zal vast wel gaan..
Je kan ook die kant opquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:55 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Dat is de zandwinning tussen Haaksbergen en Enschede. Dat is wel in de buurt, maar komt dan niet hier over vliegen.
Neh, ben nog kapot van gisteren, t'is dat ik net nog de auto in moest om boodschappen te doen.quote:
Jij schiet met Canon? Volgens de test in Chasseur d'Images werkt de Samyang een stuk beter op Pentax en Nikon bodies dan op een Canon body. Dat ligt niet zozeer aan de Samyang lens maar aan wat de body accepteert en nodig heeft. Ik heb een Pentax en daar heb ik, muv. AF, alle autoamtische functies met de Samyang.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik overweeg hem wel ja, ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de MF wel fijn ga vinden. Voordeel is wel dat ik dan voor iets van 250 euro klaar ben natuurlijk, terwijl de 85/1.8 van Canon al weer op 350 zit en de 85/1.2 al helemaal richting het onbetaalbare gaat. Dat heb ik er op dit moment nog niet voor over in ieder geval.
Hooguit de 85/1.4 van Sigma zou ik nog wel overwegen, maar ook die is al behoorlijk aan de prijs. Nou ja, ik moet het allemaal nog maar bekijken, voorlopig ben ik toch nog niet van plan hem te gaan halen.
Ik heb een Canon inderdaad... De test van Chasseur d'Images kan ik alleen niet vinden (maar misschien ligt dat aan mijn Fransquote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Jij schiet met Canon? Volgens de test in Chasseur d'Images werkt de Samyang een stuk beter op Pentax en Nikon bodies dan op een Canon body. Dat ligt niet zozeer aan de Samyang lens maar aan wat de body accepteert en nodig heeft. Ik heb een Pentax en daar heb ik, muv. AF, alle autoamtische functies met de Samyang.
Ik heb 'm als hard-copy.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:44 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik heb een Canon inderdaad... De test van Chasseur d'Images kan ik alleen niet vinden (maar misschien ligt dat aan mijn Frans).
Je emo lok is een homo.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.instagram.com/frozenaction
Canon EOS 6D
ik heb hem in een knipjequote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:33 schreef SP22 het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen....
olie gutst eruit stond in een sms'jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:33 schreef SP22 het volgende:
[..]
Je wilt toch niet zeggen....
Hangt af van je definitie van "doen". Twee keer 5 seconden laten lopen (hij sloeg wel meteen aan, dat welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) en in totaal een liter olie minder.
Het spoot er vrij letterlijk uit. Je kan niet goed zien waar het precies vandaan komt maar ik heb net bij m'n andere blok gespiekt en daar zit niks waar eventueel olie uit zou kunnen komen.
Maw: dit blok is ook mooi waardeloos.Huilen dan.
Weird... Enige kans dat reparatie nog mogelijk is?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hangt af van je definitie van "doen". Twee keer 5 seconden laten lopen (hij sloeg wel meteen aan, dat wel) en in totaal een liter olie minder.
Het spoot er vrij letterlijk uit. Je kan niet goed zien waar het precies vandaan komt maar ik heb net bij m'n andere blok gespiekt en daar zit niks waar eventueel olie uit zou kunnen komen.
Maw: dit blok is ook mooi waardeloos.
Laat het maken? Weet je zeker dat het gelijk goed gebeurd. Kost je wel weer een ton maargoed.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso heb ik geen zin om nog meer tijd en energie in dit kutding te stoppen.
Foto!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:40 schreef Merlijn het volgende:
Balen dat het ding nog steeds niet loopt isdatzo.
ondertussen is ondergetekende gisteren in slaap gevallen met een boek in de volle zon. Ik zie er uit alsof ik "flame-grilled beef" ben :|
Yup, bij Enschede. Vanmiddag vloog hij ook over, op weg er naar toe. Toen was ik te laat met de camera. Nu keerde hij huiswaarts.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:13 schreef Isdatzo het volgende:
Mja, en dat is dan alleen van de laatste 2.5 week. Ik durf de rest er niet bij op te tellen.
Was er weer ergens een natuurbrand oid, lijkt een zak voor water.
Ben benieuwd hoeveel liter er in zo'n zak kan. Maar net niet benieuwd genoeg om te Googelen. Lastig..quote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:50 schreef taxibabe het volgende:
Pfff kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt om er nog meer aan te doen idz.. Djeez wat een werk en geld.![]()
Hier ging de chinook weer terug naar huis:
[ afbeelding ]
Je hebt mij net nieuwsgierig genoeg gemaakt om het wél te googelen. Er gaat 2500 liter water in zo'n ding.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 23:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel liter er in zo'n zak kan. Maar net niet benieuwd genoeg om te Googelen. Lastig..
Fout..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:23 schreef Omniej het volgende:
[..]
Je hebt mij net nieuwsgierig genoeg gemaakt om het wél te googelen. Er gaat 2500 liter water in zo'n ding.
Ik zat inderdaad bij de Cougar te kijken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:25 schreef Timmos het volgende:
[..]
Fout..
De Chinook kan 10.000 liter meenemen in zijn bucket, een Cougar 2.500 liter..
Wat is zwaarder, een kilo stenen of een kilo veren?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:32 schreef Schanulleke het volgende:
Fijn dat ik het nu toch weet. Kunnen jullie ook opzoeken hoeveel bier er in zou kunnen?
Weet je zeker dat het brandweer is? Kan ook ambulance zijn, of je vergist je met politie..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:49 schreef Omniej het volgende:
Waarom hoor ik hier allemaal brandweer met loeiende sirenes voorbij rijden, maar zie ik op de P2000 sites geen enkele melding staan?
Lijkt me een mooie voor Timmos.
Ik heb hier nog wel Fireman staan, kruidendrankje met wodka.. Lekker slaapmutsjequote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:52 schreef SP22 het volgende:
Zucht.. ik kan weer niet slapen.. Vandeweek met een sloot wodka op ging dat toch een stuk beter..
Heb alleen rosé in de koelkast liggen, maar dat is niet slaapmutswaardig.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:54 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel Fireman staan, kruidendrankje met wodka.. Lekker slaapmutsje
FIREMAN is een op wodka gebaseerde krachtige drank van eucalyptus, menthol en diverse kruiden.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:56 schreef SP22 het volgende:
[..]
Heb alleen rosé in de koelkast liggen, maar dat is niet slaapmutswaardig.
Volgens mij hadden wij niet veel verder uit elkaar kunnen wonen in NL..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:57 schreef Timmos het volgende:
[..]
FIREMAN is een op wodka gebaseerde krachtige drank van eucalyptus, menthol en diverse kruiden.
Snurk je zo..
Nah, die sirenes houd ik wel uit elkaar. Gelderland-Midden trouwens, laatste echte brandweermelding is om een uur of 11 geweest als ik me niet vergis, op een test na. Beetje raar.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:53 schreef Timmos het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het brandweer is? Kan ook ambulance zijn, of je vergist je met politie....
Welke regio?
Hehe, klopt wel zo'n beetje idd :p.. Maar als je nu vertrek dan heb ik tijd zat om 'm koud te zettenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:58 schreef SP22 het volgende:
[..]
Volgens mij hadden wij niet veel verder uit elkaar kunnen wonen in NL..
Ambulance en Brandweer hebben tegenwoordig zelfde sirene he..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nah, die sirenes houd ik wel uit elkaar. Gelderland-Midden trouwens, laatste echte brandweermelding is om een uur of 11 geweest als ik me niet vergis, op een test na. Beetje raar.
Sogni d'oroquote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:36 schreef SP22 het volgende:
Ik ga gewoon net zo lang mn ogen dichthouden tot ik slaap...![]()
Tot morgen!
Dulces sueños!
Die van Timmos is toch ook gewoon 'sweet dreams'?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:48 schreef SP22 het volgende:
Die van Timmos is geloof ik Gouden dromen.. en heb die van jou net opgezocht en dat is Goedenavond in het Filippijns?
Uberhaupt al geprobeerd te slapen of te liggenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:12 schreef SP22 het volgende:
En ondertussen ben ik nog steeds klaarwakker..
yup.. niet uit, wel dicht en naast bed.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:16 schreef Timmos het volgende:
[..]
Al geprobeerd die uit te zetten en naast je te leggen?
Je snurkt toch niet he?quote:
Ja, tot straksquote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:26 schreef SP22 het volgende:
Maar laptop gaat maar weer dicht en naast het bed.. maakt de kans toch wat groter dat ik in slaap val..
¡Hasta mañana!
Is voor mij weer 2 weken geleden dat het zo laat is gewordenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:28 schreef Omniej het volgende:
Je bent in elk geval niet de enige die nog klaarwakker is.
Al begin ik er onderhand wel aan gewend te raken.... Misschien moet ik maar een slaapverwekkende film opzetten ofzo.
Bij mij in de 'achtertuin' zijn vandaag brandweerwedstrijden. Kijken of ik straks nog een paar leuke foto's kan maken!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 02:21 schreef Timmos het volgende:
[..]
Je snurkt toch niet he?
Van de week trouwens beslist dat brandweer wellicht toch niks voor mij is, de deur is al te klein voor mij, moet je nagaan als je met nog 3/4/5 man achterin zit, hmm nee, niks voor mij.. Hou het wel bij foto's maken..
http://i56.tinypic.com/15h1kxl.jpg
Ik kan u melden dat het allemaal gelukt is gisterquote:
Brandweerwedstrijden ga ik meestal alleen mee voor de gezelligheid, iedereen doet hetzelfde en dat verveeld snel.. Maar als het niet iets is wat je normaal fotografeerd is het wel interessant jaquote:Op zaterdag 4 juni 2011 08:47 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bij mij in de 'achtertuin' zijn vandaag brandweerwedstrijden. Kijken of ik straks nog een paar leuke foto's kan maken!
Ohja lenzen bestellen, ook spoedig maar eens doen.quote:
Gezien de gemiddelde leeftijd van de bezorgers hier doe ik dat maar niet.. te groot overlijdensrisico..quote:
Hmm, ik was toen nog 18 ofzoquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:16 schreef SP22 het volgende:
[..]
Gezien de gemiddelde leeftijd van de bezorgers hier doe ik dat maar niet.. te groot overlijdensrisico..
Ja, denk ook dat ik de jongste wasquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:24 schreef SP22 het volgende:
Volgens mij hanteren ze hier een minimale leeftijd van 50..
Als je nou niet aan de andere kant van het land zat had je nog om een slaapmutsje kunnen komen gisteravond en had je vanochtend je lens op tijdquote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:24 schreef SP22 het volgende:
Maar hoop dattie snel komt, dan kan ik nog ff naar het strand/park
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:32 schreef Timmos het volgende:
[..]
Als je nou niet aan de andere kant van het land zat had je nog om een slaapmutsje kunnen komen gisteravond en had je vanochtend je lens op tijd![]()
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:06 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga roze bioscoopstoelen in mijn bioscoopzaal doen. Paarse in de toneelzaal en zwarte in de kleine bioscoopzalen. Leuk hè?
laat eens een keer een render of screenshot zien ofzo!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:06 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga roze bioscoopstoelen in mijn bioscoopzaal doen. Paarse in de toneelzaal en zwarte in de kleine bioscoopzalen. Leuk hè?
Mja probleem is dat m'n gebouw helemaal niet goed in Revit staat.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:21 schreef Xilantof het volgende:
[..]
laat eens een keer een render of screenshot zien ofzo!ik ben wel benieuwd wat jij allemaal ontwerpt!
Dat heb ik gelezen nu hequote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:52 schreef RonaldV het volgende:
Dan alleen nog een zwangerschap en dan hebben we alles gehad..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:26 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen nu he![]()
Dank jullie wel allemaal. Hebben echt een topdag gehad. Zijn nu nog even aan het bijkomenZodra ik wat mooie foto's heb zal ik ze hier spammen en daarna zijn jullie af van mijn trouwgeneuzel
Je vergeet huis kopen en verbouwenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:29 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dan alleen nog een zwangerschap en dan hebben we alles gehad..
Oranje gebied hier.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:42 schreef Timmos het volgende:
[ afbeelding ]
Bah, ik ga weer naast de pot piesen![]()
Vanavond zal je het nog wel droog houden..quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:46 schreef SP22 het volgende:
Hopelijk is het voor morgen... vanavond moet het droog blijven!
Aan het weer kon het inderdaad niet liggen! Liep alles op rolletjes?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:26 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen nu he![]()
Dank jullie wel allemaal. Hebben echt een topdag gehad. Zijn nu nog even aan het bijkomenZodra ik wat mooie foto's heb zal ik ze hier spammen en daarna zijn jullie af van mijn trouwgeneuzel
Om je lens te testenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:49 schreef SP22 het volgende:
Sweet... moet ik eigenlijk ff de stad uit.. maar geen fiets, geen rijbewijs...
Fokknokploeg? Ik neem de bijl mee!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:07 schreef Isdatzo het volgende:
Stomme Duitser neemt z'n telefoon niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |