Waarom wil je per se een nestje van je eigen poes? Er zijn genoeg aardige, rustige en speelse poezen in het asiel. Vaak ook met kittens.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef Cornelis83 het volgende:
Hallo dierenliefhebbers
ik ben op zoek naar een lieve kater die niet geholpen is. Ikzelf heb namelijk een erg lieve poes en de wens is dat ik daar (minimaal) 1 nestje uit voort wil laten komenAl was het alleen maar om haar aardige, rustige, met toch speelse momenten karakter voort te planten.
De tip die ik je wil geven: kijk naar de mogelijkheden om vrijwilliger te worden bij een zwerfkattenproject. Dan kun je een zwangere moederpoes, moederpoes met kittens of weeskittens opvangen, doe je jouw eigen poes geen zwangerschap aan en draag je niet bij aan het kitten overschot.quote:Maar in ieder geval, alvast bedankt voor de tips
De pil heeft - net zoals met zo ongeveer alls wat je doet - kans op ongewenste bijwerkingen en negatieve effecten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:27 schreef Cornelis83 het volgende:
Als die poezenpil zo slecht is, waarom is dat dan in vredesnaam op de markt? En erger nog, waarom verkopen dierenartsen ze (ook)? Van hen zou je toch juist verwachten dat ze het beste met dieren voor hebben en dan verkopen ze spul die blijkbaar meer kwaad dan goed doet bij poezen?
Ja, dat was al algemeen bekend toch, en niet alleen bij dieren. Bij mensen kwam/kom je ook regelmatig berichten tegen dat dit weer niet goed is, dat weer niet goed is en vrijwel alles slecht is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De pil heeft - net zoals met zo ongeveer alls wat je doet - kans op ongewenste bijwerkingen en negatieve effecten.
Als je een goede fokker hebt wel want die wil zijn kater echt niet blootstellen aan allerlei ziektes.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:11 schreef RandomMoron het volgende:
ik denk dat veel raskater eigenaren wel zullen vragen naar eventuele testen.
Overdrijf niet zo met je 'halve razzia'. Lees het even terug, er wordt keurig gereageerd en de posts die iets te ver gingen had ElisaB al lang geëdit voordat je dit typte. Kortom, je reageert zelf meer overtrokken hier dan de rest. Gewoon even in F&F FB posten als je ergens mee zit helpt meer.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:42 schreef Muck het volgende:
Jezus christus zeg, iedereen die een nestje wil of al heeft wordt zowat gelyncht in F&F de laatste tijd![]()
Goed, mensen een beetje bewust maken dat een nestje niet alleen maar leuk, lief en schattig is, lijkt me heel goed, maar de halve razzia van de laatste tijd, bah
TS geeft al aan er goed over nagedacht te hebben, laat duidelijk merken dat ze het beste met dieren voor heeft en laat zien dat ze er niet zomaar aan begint, maar toch wordt ze zowat als een halve crimineel behandeld, omdat ze haar kat zich voort wil laten planten? Zijn jullie wel helemaal lekker?![]()
Wat is dan de meerwaarde - even serieuze vraag, ik zie het nietquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:40 schreef trovey het volgende:
Je zou een raskatkater kunnen gebruiken. kost wel geld maar als je echt een nestje wilt hebben......
Dan kun je op marktplaats opscheppen dat het halve main coons zijn. Daarbij even vergetend dat lang haar recessief is en dus veruit de meeste kittens niks main coonerigs zullen hebben maar ja, dan zeg je gewoon dat ze nog in hun vacht moeten groeienquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:12 schreef Greys het volgende:
Wat is dan de meerwaarde - even serieuze vraag, ik zie het niet- als je zelf gewoon een huistuinkeuken kat hebt?
Ah zoquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan kun je op marktplaats opscheppen dat het halve main coons zijn. Daarbij even vergetend dat lang haar recessief is en dus veruit de meeste kittens niks main coonerigs zullen hebben maar ja, dan zeg je gewoon dat ze nog in hun vacht moeten groeien
Ik denk dat raskateigenaren die serieus als fokker bezig zijn hun katers niet eens beschikbaar willen stellen voor zoiets. Ze willen hun ras zuiver houden en alle kruizingsnestjes waar op marktplaats ook nog eens de meest belachelijke prijzen voor worden gevraagd zijn hen een doorn in het oog.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je een goede fokker hebt wel want die wil zijn kater echt niet blootstellen aan allerlei ziektes.
TS zoekt een ongecastreerde kater maar wil niet de kat door de eerste de beste huis, tuin en keukenkater laten dekken i.v.m. ziektes etc. Bij een raskater heb je in ieder geval de zekerheid dat daar controle op is en bovendien zul je tegenwoordig meer "open" katers aantreffen onder raskatten dan onder echte huiskatten (dus niet de buitenzwevers die TS niet wil hebbenquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is dan de meerwaarde - even serieuze vraag, ik zie het niet- als je zelf gewoon een huistuinkeuken kat hebt?
@TS, ik snap dat je het leuk zou vinden als je kat kleintjes zou krijgenHet enige dat ik zelf niet helemaal snap is het stukje 'minimaal een nestje' in je OP, maar dat is nogmaals gewoon persoonlijk.
Houd je ons op de hoogte en bovenal, mocht het lukken met het nestje, kom je dan kitten foto's spammen?
Dat is idd iets voor in een ander topicquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:49 schreef RandomMoron het volgende:
even een beetje offtopic, maar niet alle marktplaats dier verkoop is slecht, sommige fokkers doen daar inderdaad adverteren, maar vragen wel of klanten minimaal een keer zijn langsgeweest.
Soms zijn er fokkers die proefparingen doen om b.v. een andere kleur in een ras te krijgen dus het komt wel voor. De meeste rassen zijn ontstaan omdat er andere rassen en ook huiskatten mee zijn gekruist dus is het niet onmogelijk. TS zal alleen erg op zoek moeten en een poes moeten hebben die ook wat te bieden heeft voor de fokker want die wil waarschijnlijk de eerste keuze uit het nest.quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:13 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik denk dat raskateigenaren die serieus als fokker bezig zijn hun katers niet eens beschikbaar willen stellen voor zoiets. Ze willen hun ras zuiver houden en alle kruizingsnestjes waar op marktplaats ook nog eens de meest belachelijke prijzen voor worden gevraagd zijn hen een doorn in het oog.
Ik hoop in ieder geval dat TS zich eerst goed laat informeren. Zorg dat de kater minimaal is getest op Felv en FIV, het zou jammer zijn als de poes en haar kittens met deze ziektes besmet zouden raken. Ik kan me voorstellen dat een katereigenaar hetzelfde vraagt.
De poezenpil heeft meer nadelen dan voordelen. Het enige 'voordeel' is is dat je eventueel nog een nestje zou kunnen krijgen (al zie ik dat persoonlijk niet als een voordeel).quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:55 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Maar wat ik hier begrijp is dat de poezenpil superslecht is, of valt dat dan weer mee of zo?
Ik voer geen discussie, ik geef alleen mijn mening over de TS.. Dat mag toch?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:00 schreef Greys het volgende:
Daar is dit topic voor, voor die discussie:
Poezen die kittens krijgen; schattig of verkeerd?
Die hoeft niet in elk topic plaats te vinden. Gaan we dus ook niet doen.
Ze begint nu krols te worden? Voor het eerst? Dan is ze waarschijnlijk nog wel erg jong voor een nestje hoor, dat is niet heel gezond voor de poes!quote:Op donderdag 2 juni 2011 17:42 schreef Cornelis83 het volgende:
Laten testen/goed huis vinden van de kittens lijkt mij het moeilijkste nog niet in vergelijking met het vinden van een kater dat geen zwerfkat is (geen raskat is, want idd, kan me voorstellen dat fokkers dat niet willen, en geef ze eens ongelijk) want meeste, volgens mij zelfs alle katers die een baasje of basinnetje hebben die worden natuurlijk gecastreerd omdat ze anders beginnen te stinken door het gedrag van afzetten van hun territorium.
Ze begint nu krols te worden, dus als het zou gebeuren, dan is dat binnen nu en totdat haar krolsheid voorbij is. Wordt ze later in het jaar nog een keer krols, dan laat ik er geen kater in de buurt, want het mooiste moment en ook enige moment dat ik wil dat ze een nestje krijgt is in de zomer, wanneer ik het rustig heb rondom het werk etc. Andere momenten komen mij minder goed uit en is de reden dat ik dan geen nestje hier zou willen. Ook al heb ik een zusje die waarschijnlijk niet weg te slaan is en helpt met het zorgen ervoor![]()
Oh en idd, verkopen of zelfs weggeven op marktplaats, daar begin ik niet aan. Mensen die dieren via accepteren heb ik altijd het beeld bij dat dat van die mensen zijn, die een hond of een kat nemen omdat hun kinderen dat zooooo graag willen. maar zodra de volgende zomervakantie aanbreekt, pa + ma + kinderen op vakantie gaan en dan "opeens" bedenken dat er nog een dier rond huppelt, de oplossing van dat dier niets anders zal zijn dan vastbinden aan een random boom in het bos. Of in geval van katten op straat dumpen of in asiel. En dat wil ik dus niet...
Nope, want dan staat het topic straks vol met deze meningen en dat is niet waar TS om vraagt in de OP. Het draait toch steeds weer uit op dezelfde discussie. Wil helemaal niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, maar er is speciaal een apart topic voor aangemaakt om te voorkomen dat werkelijk élk topic waar het over kittens gaat verzandt in dezelfde discussiequote:Op donderdag 2 juni 2011 19:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik voer geen discussie, ik geef alleen mijn mening over de TS.. Dat mag toch?
Bij een eerste krolsheid moet de poes zeker niet gedekt worden. Laat haar inderdaad eerst maar eens goed uitgroeien zodat ze de bevalling en het opvoeden van kittens ook aan kan.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze begint nu krols te worden? Voor het eerst? Dan is ze waarschijnlijk nog wel erg jong voor een nestje hoor, dat is niet heel gezond voor de poes!
Ik zou dan een jaartje wachten, dan is ze zelf volgroeid en kan ze het allemaal (zwangerschap/bevalling/opvoeding) beter aan
Ik maak er zo snel niet uit op dat het voor het eerst is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ze begint nu krols te worden? Voor het eerst? Dan is ze waarschijnlijk nog wel erg jong voor een nestje hoor, dat is niet heel gezond voor de poes!
Ik zou dan een jaartje wachten, dan is ze zelf volgroeid en kan ze het allemaal (zwangerschap/bevalling/opvoeding) beter aan
Nee, maar omdat hij zei dat ze nu krols is dacht ik dat ineens, dat ze ook wel voor het eerst krols kon zijn nuquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik maak er zo snel niet uit op dat het voor het eerst is.
Of lees ik er overheen?
Dat heeft mijn kat ook gehad. Ze heeft een jaar of 4 de poezepil geslikt (wat een drama om dat elke week in haar bek te proppen), en uiteindelijk ging ze miauwen als ik haar wou oppakken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:03 schreef RandomMoron het volgende:
Ik weet niet of jij je kat ook op de pil hebt zitten, maar de poezenpil is niet echt goed voor een kat. Erg verhoogde kans op tumoren.
Als het de keuze is even de poezenpil voor een paar maanden slikken of een poes te jong/te verzwakt een nest laten krijgen dan zou ik het middel toch maar in de schappen laten liggen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 00:45 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Dat heeft mijn kat ook gehad. Ze heeft een jaar of 4 de poezepil geslikt (wat een drama om dat elke week in haar bek te proppen), en uiteindelijk ging ze miauwen als ik haar wou oppakken.
Er zat een tumor op haar buik ... gelukkig een goedaardige.
Maar ze moest wel geöpereerd worden en heeft er een flink litteken aan overgehouden ... en wekenlang een heel slecht humeur.
Dat spul moeten ze echt uit de schappen halen.
Misschien maar lekker laten helpen die poes van jequote:Op zondag 5 juni 2011 12:44 schreef Cornelis83 het volgende:
mooie samenvatting van dit topic
maar zoals ik al zei: lijkt erop dat het bij een idee blijft en niet in uitvoering gebracht zal worden omdat in eerste instantie een ongeholpe niet zwervende kater vinden vrijwel onmogelijk is (tenzij het natuurlijk een fok kater is maar die kans acht ook zeer klein) en in tweede instantie om wat ik hier allemaal lees en onbewust over na ben gaan denken.
Je schreef regelmatig dat huiskaters geholpen worden omdat ze stinken. Mijn kater is geholpen om te voorkomen dat hij gaat lopen zwerven en overlast bij mensen geeft die hier niet om vragen, niet omdat hij stonk. Hij komt ook soms buiten en een ongeholpen kater (of poes) zorgt voor veel overlast (krijsen, vechten). Als je je plannen uit wilt voeren zul je idd een dekkater moeten vinden, maar dat is behoorlijk prijzig en mensen die veel geld voor een jonge kat willen betalen willen over het algemeen een raszuivere, met stamboom. Katten die niet raszuiver zijn en zonder stamboom, daar wordt je mee doodgegooid op MP. Je betaald dus voor een dekkater, terwijl je die kosten er niet uit haalt.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:44 schreef Cornelis83 het volgende:
mooie samenvatting van dit topic
maar zoals ik al zei: lijkt erop dat het bij een idee blijft en niet in uitvoering gebracht zal worden omdat in eerste instantie een ongeholpe niet zwervende kater vinden vrijwel onmogelijk is (tenzij het natuurlijk een fok kater is maar die kans acht ook zeer klein) en in tweede instantie om wat ik hier allemaal lees en onbewust over na ben gaan denken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |