abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97613840
Hallo dierenliefhebbers :)

ik ben op zoek naar een lieve kater die niet geholpen is. Ikzelf heb namelijk een erg lieve poes en de wens is dat ik daar (minimaal) 1 nestje uit voort wil laten komen :) Al was het alleen maar om haar aardige, rustige, met toch speelse momenten karakter voort te planten. Echter mijn probleem is: waar vind ik een lieve, maar vooral ook, ongeholpen kater?

Nu kan ik haar natuurlijk gewoon op straat zetten voor een paar dagen, ik bedoel, (zwerf)katers genoeg hier. Maar ze is zelf een binnenkat, komt nooit buiten (behalve enkele keren op het balkon) en het is niet aardig/gezond voor het beestje om in een omgeving te zetten waar ze nog nooit is geweest. Dus dat is geen optie. Maar echt andere handige opties kan ik niet bedenken. Dus vandaar mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te pakken? Of heeft iemand in de buurt van friesland toevallig een kater die niet geholpen is? Dat zou ook fijn zijn natuurlijk :P

Maar in ieder geval, alvast bedankt voor de tips :)
pi_97613886
- edit: doe maar niet -

[ Bericht 91% gewijzigd door ElisaB op 02-06-2011 11:29:58 ]
pi_97613938
marktplaats?
pi_97613941
En vervolgens belanden er nog meer katten in het asiel omdat jij zonodig een en nestje wou hebben.

[ Bericht 40% gewijzigd door ElisaB op 02-06-2011 11:29:42 (dat laatste hoefde echt niet) ]
pi_97614069
Ok, ben bang dat hier om misverstand gaat dan... Misschien had ik toch wat meer achtergrond informatie moeten geven dan :)

Allereerst wordt dit niet het eerste nestje waar ik mee te maken zou hebben. Bij mijn ouders thuis hadden we vaak genoeg (onbedoeld) een nestje en de kittens daar kwamen altijd wel goed terecht bij familie en/of vrienden die goed met katten omgaan. Een voorbeeld: één van mijn tantes heeft nog steeds een poes die uit een nest komt van toen ik een jaar of 12 was.

Maar zoals ik al zei: onbedoeld een nestje: de katten van mijn ouders mogen namelijk wel naar buiten (zij wonen buiten een dorp, dus ook wel geschikt) en hoewel we een leuke kalender hadden met wanneer de poezen een poezepil moesten krijgen, wisten de poezen het soms toch nog voor elkaar te krijgen om rond die datum zich een paar dagen niet te laten zien. Meestal wisten we dan al hoe laat het was en de moment dat we de poes die een pil moest hebben weer zagen gaven we het haar als nog, maar meestal helaas zonder gewenst effect. Uit zo'n nest is mijn poes ook uitgekomen.

In het asiel zullen de kittens nooit terecht komen, dat wil ik niet. :{w Des noods zorg ik er liever dan nog zelf voor...
pi_97614487
Allereerst: kudo's dat je er zo bewust over nadenkt en ook kijkt naar de meest 'veilige' manier om poes zwanger te laten worden (er zijn al genoeg oeps-nestjes). ^O^ Maar toch heb ik problemen met je beslissing.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef Cornelis83 het volgende:
Hallo dierenliefhebbers :)

ik ben op zoek naar een lieve kater die niet geholpen is. Ikzelf heb namelijk een erg lieve poes en de wens is dat ik daar (minimaal) 1 nestje uit voort wil laten komen :) Al was het alleen maar om haar aardige, rustige, met toch speelse momenten karakter voort te planten.
Waarom wil je per se een nestje van je eigen poes? Er zijn genoeg aardige, rustige en speelse poezen in het asiel. Vaak ook met kittens.
quote:
Maar in ieder geval, alvast bedankt voor de tips :)
De tip die ik je wil geven: kijk naar de mogelijkheden om vrijwilliger te worden bij een zwerfkattenproject. Dan kun je een zwangere moederpoes, moederpoes met kittens of weeskittens opvangen, doe je jouw eigen poes geen zwangerschap aan en draag je niet bij aan het kitten overschot.
Hier in F&F lopen diverse topics met ervaringen.

Want, hoewel ik ook wel snap dat het heel leuk is om je eigen poes zich voort te laten planten, ik vind het zonde, want er zijn zoveel kittens en volwassen poezen die al een huis zoeken. Daar kun je veel meer goede dingen doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97614521
Ow, en wist je dat de poezepil heel gevaarlijk is? Die mag je absoluut niet voor de langere termijn geven, want de kans op kanker aan de voortplantingsorganen is ontzettend groot. Misschien iets om aan je ouders te zeggen. Als ze toch geen kittens willen, waarom poes dan niet laten steriliseren? Kost even wat geld, maar dan heb je ook de zekerheid dat er nooit meer een nestje (met alle kosten van dien) komt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:03:33 #9
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97614533
Ik weet niet of jij je kat ook op de pil hebt zitten, maar de poezenpil is niet echt goed voor een kat. Erg verhoogde kans op tumoren.

/zelfde post

en daarbij zijn er nog meer zaken waar je mee uit moet kijken als je fokt. Erfelijke ziekten..laat je daar op testen? Dan hebben we het bijvoorbeeld over patella luxatie waarbij beide ouderdieren moeten worden getest, HCM, Pkd?
Hoe lang blijven de kittens bij je? Laat je je kittens steriliseren alvorens je ze weggeeft aan een nieuwe eigenaar, zodat de al overbevolkte kattenwereld niet nog net dat beetje voller word?
Laat je ze enten?
pi_97614707
Is de poezenpil ook gevaarlijk als je het voor een half jaartje geeft?
Wij wilden absoluut geen nestje maar onze poes was nog te jong om te laten steriliseren dus heeft die van ons voor een half jaar op de poezenpil gezeten en daarna direct gesteriliseerd.
Ik wist dus niet dat dit gevaarlijk was.
pi_97615168
Als die poezenpil zo slecht is, waarom is dat dan in vredesnaam op de markt? En erger nog, waarom verkopen dierenartsen ze (ook)? Van hen zou je toch juist verwachten dat ze het beste met dieren voor hebben en dan verkopen ze spul die blijkbaar meer kwaad dan goed doet bij poezen?
  donderdag 2 juni 2011 @ 11:34:39 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_97615363
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:27 schreef Cornelis83 het volgende:
Als die poezenpil zo slecht is, waarom is dat dan in vredesnaam op de markt? En erger nog, waarom verkopen dierenartsen ze (ook)? Van hen zou je toch juist verwachten dat ze het beste met dieren voor hebben en dan verkopen ze spul die blijkbaar meer kwaad dan goed doet bij poezen?
De pil heeft - net zoals met zo ongeveer alls wat je doet - kans op ongewenste bijwerkingen en negatieve effecten.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_97615544
Je zou een raskatkater kunnen gebruiken. kost wel geld maar als je echt een nestje wilt hebben......
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97615910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:34 schreef ElisaB het volgende:

[..]

De pil heeft - net zoals met zo ongeveer alls wat je doet - kans op ongewenste bijwerkingen en negatieve effecten.
Ja, dat was al algemeen bekend toch, en niet alleen bij dieren. Bij mensen kwam/kom je ook regelmatig berichten tegen dat dit weer niet goed is, dat weer niet goed is en vrijwel alles slecht is.

Maar wat ik hier begrijp is dat de poezenpil superslecht is, of valt dat dan weer mee of zo?
pi_97615982
Ik zou er niet voor kiezen en als het echt moet (omdat b.v. een poes zoals een Siamees soms sneller krols kan worden dan dat het goed is om te steriliseren) dan zo kort mogelijk. Het beste blijft gewoon een sterilisatie(of eigenlijk een castratie :P ).
Optimist tot in de kist
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:11:30 #16
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97616419
ik denk dat veel raskater eigenaren wel zullen vragen naar eventuele testen.
pi_97616463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:11 schreef RandomMoron het volgende:
ik denk dat veel raskater eigenaren wel zullen vragen naar eventuele testen.
Als je een goede fokker hebt wel want die wil zijn kater echt niet blootstellen aan allerlei ziektes.
Optimist tot in de kist
pi_97616882
Op marktplaats worden dekkaters aangeboden ?
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:42:24 #19
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_97617241
Jezus christus zeg, iedereen die een nestje wil of al heeft wordt zowat gelyncht in F&F de laatste tijd :{
Goed, mensen een beetje bewust maken dat een nestje niet alleen maar leuk, lief en schattig is, lijkt me heel goed, maar de halve razzia van de laatste tijd, bah :r
TS geeft al aan er goed over nagedacht te hebben, laat duidelijk merken dat ze het beste met dieren voor heeft en laat zien dat ze er niet zomaar aan begint, maar toch wordt ze zowat als een halve crimineel behandeld, omdat ze haar kat zich voort wil laten planten? Zijn jullie wel helemaal lekker? :') :N
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 2 juni 2011 @ 12:44:51 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97617309
Lynchen? Waar?
The love you take is equal to the love you make.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 15:49:02 #21
163650 Greys
pi_97622470
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:42 schreef Muck het volgende:
Jezus christus zeg, iedereen die een nestje wil of al heeft wordt zowat gelyncht in F&F de laatste tijd :{
Goed, mensen een beetje bewust maken dat een nestje niet alleen maar leuk, lief en schattig is, lijkt me heel goed, maar de halve razzia van de laatste tijd, bah :r
TS geeft al aan er goed over nagedacht te hebben, laat duidelijk merken dat ze het beste met dieren voor heeft en laat zien dat ze er niet zomaar aan begint, maar toch wordt ze zowat als een halve crimineel behandeld, omdat ze haar kat zich voort wil laten planten? Zijn jullie wel helemaal lekker? :') :N
Overdrijf niet zo met je 'halve razzia'. Lees het even terug, er wordt keurig gereageerd en de posts die iets te ver gingen had ElisaB al lang geëdit voordat je dit typte. Kortom, je reageert zelf meer overtrokken hier dan de rest. Gewoon even in F&F FB posten als je ergens mee zit helpt meer.

Nu weer ontopic.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 2 juni 2011 @ 15:53:45 #22
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_97622597
EDIT: verder in F&F FB. :)

[ Bericht 87% gewijzigd door Greys op 02-06-2011 15:54:20 ]
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 16:12:43 #23
163650 Greys
pi_97623147
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:40 schreef trovey het volgende:
Je zou een raskatkater kunnen gebruiken. kost wel geld maar als je echt een nestje wilt hebben......
Wat is dan de meerwaarde - even serieuze vraag, ik zie het niet :@ - als je zelf gewoon een huistuinkeuken kat hebt?

@TS, ik snap dat je het leuk zou vinden als je kat kleintjes zou krijgen :) Het enige dat ik zelf niet helemaal snap is het stukje 'minimaal een nestje' in je OP, maar dat is nogmaals gewoon persoonlijk.

Houd je ons op de hoogte en bovenal, mocht het lukken met het nestje, kom je dan kitten foto's spammen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97624150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:12 schreef Greys het volgende:
Wat is dan de meerwaarde - even serieuze vraag, ik zie het niet :@ - als je zelf gewoon een huistuinkeuken kat hebt?
Dan kun je op marktplaats opscheppen dat het halve main coons zijn. Daarbij even vergetend dat lang haar recessief is en dus veruit de meeste kittens niks main coonerigs zullen hebben maar ja, dan zeg je gewoon dat ze nog in hun vacht moeten groeien O+
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 17:11:19 #25
163650 Greys
pi_97624818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:49 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dan kun je op marktplaats opscheppen dat het halve main coons zijn. Daarbij even vergetend dat lang haar recessief is en dus veruit de meeste kittens niks main coonerigs zullen hebben maar ja, dan zeg je gewoon dat ze nog in hun vacht moeten groeien O+
Ah zo :D Ja die heb je ook inderdaad.
Al is dat bij TS niet aan de orde. Gelukkig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 17:13:23 #26
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_97624876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 12:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je een goede fokker hebt wel want die wil zijn kater echt niet blootstellen aan allerlei ziektes.
Ik denk dat raskateigenaren die serieus als fokker bezig zijn hun katers niet eens beschikbaar willen stellen voor zoiets. Ze willen hun ras zuiver houden en alle kruizingsnestjes waar op marktplaats ook nog eens de meest belachelijke prijzen voor worden gevraagd zijn hen een doorn in het oog.

Ik hoop in ieder geval dat TS zich eerst goed laat informeren. Zorg dat de kater minimaal is getest op Felv en FIV, het zou jammer zijn als de poes en haar kittens met deze ziektes besmet zouden raken. Ik kan me voorstellen dat een katereigenaar hetzelfde vraagt.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_97625761
Laten testen/goed huis vinden van de kittens lijkt mij het moeilijkste nog niet in vergelijking met het vinden van een kater dat geen zwerfkat is (geen raskat is, want idd, kan me voorstellen dat fokkers dat niet willen, en geef ze eens ongelijk) want meeste, volgens mij zelfs alle katers die een baasje of basinnetje hebben die worden natuurlijk gecastreerd omdat ze anders beginnen te stinken door het gedrag van afzetten van hun territorium.

Ze begint nu krols te worden, dus als het zou gebeuren, dan is dat binnen nu en totdat haar krolsheid voorbij is. Wordt ze later in het jaar nog een keer krols, dan laat ik er geen kater in de buurt, want het mooiste moment en ook enige moment dat ik wil dat ze een nestje krijgt is in de zomer, wanneer ik het rustig heb rondom het werk etc. Andere momenten komen mij minder goed uit en is de reden dat ik dan geen nestje hier zou willen. Ook al heb ik een zusje die waarschijnlijk niet weg te slaan is en helpt met het zorgen ervoor :P

Oh en idd, verkopen of zelfs weggeven op marktplaats, daar begin ik niet aan. Mensen die dieren via accepteren heb ik altijd het beeld bij dat dat van die mensen zijn, die een hond of een kat nemen omdat hun kinderen dat zooooo graag willen. maar zodra de volgende zomervakantie aanbreekt, pa + ma + kinderen op vakantie gaan en dan "opeens" bedenken dat er nog een dier rond huppelt, de oplossing van dat dier niets anders zal zijn dan vastbinden aan een random boom in het bos. Of in geval van katten op straat dumpen of in asiel. En dat wil ik dus niet...
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:48:43 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97625943
Dat is een vrij krappe planning, dan. Wat is het plan als het niet lukt, een jaar wachten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_97627556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:12 schreef Greys het volgende:

[..]

@TS, ik snap dat je het leuk zou vinden als je kat kleintjes zou krijgen :) Het enige dat ik zelf niet helemaal snap is het stukje 'minimaal een nestje' in je OP, maar dat is nogmaals gewoon persoonlijk.

Houd je ons op de hoogte en bovenal, mocht het lukken met het nestje, kom je dan kitten foto's spammen?
TS zoekt een ongecastreerde kater maar wil niet de kat door de eerste de beste huis, tuin en keukenkater laten dekken i.v.m. ziektes etc. Bij een raskater heb je in ieder geval de zekerheid dat daar controle op is en bovendien zul je tegenwoordig meer "open" katers aantreffen onder raskatten dan onder echte huiskatten (dus niet de buitenzwevers die TS niet wil hebben :P )
Optimist tot in de kist
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:49:53 #30
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_97627899
even een beetje offtopic, maar niet alle marktplaats dier verkoop is slecht, sommige fokkers doen daar inderdaad adverteren, maar vragen wel of klanten minimaal een keer zijn langsgeweest.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 18:51:35 #31
163650 Greys
pi_97627945
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:49 schreef RandomMoron het volgende:
even een beetje offtopic, maar niet alle marktplaats dier verkoop is slecht, sommige fokkers doen daar inderdaad adverteren, maar vragen wel of klanten minimaal een keer zijn langsgeweest.
Dat is idd iets voor in een ander topic :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97628048
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:13 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik denk dat raskateigenaren die serieus als fokker bezig zijn hun katers niet eens beschikbaar willen stellen voor zoiets. Ze willen hun ras zuiver houden en alle kruizingsnestjes waar op marktplaats ook nog eens de meest belachelijke prijzen voor worden gevraagd zijn hen een doorn in het oog.

Ik hoop in ieder geval dat TS zich eerst goed laat informeren. Zorg dat de kater minimaal is getest op Felv en FIV, het zou jammer zijn als de poes en haar kittens met deze ziektes besmet zouden raken. Ik kan me voorstellen dat een katereigenaar hetzelfde vraagt.
Soms zijn er fokkers die proefparingen doen om b.v. een andere kleur in een ras te krijgen dus het komt wel voor. De meeste rassen zijn ontstaan omdat er andere rassen en ook huiskatten mee zijn gekruist dus is het niet onmogelijk. TS zal alleen erg op zoek moeten en een poes moeten hebben die ook wat te bieden heeft voor de fokker want die wil waarschijnlijk de eerste keuze uit het nest.
Optimist tot in de kist
pi_97628177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:55 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Maar wat ik hier begrijp is dat de poezenpil superslecht is, of valt dat dan weer mee of zo?
De poezenpil heeft meer nadelen dan voordelen. Het enige 'voordeel' is is dat je eventueel nog een nestje zou kunnen krijgen (al zie ik dat persoonlijk niet als een voordeel).

Hoe slecht de poezenpil precies is hangt af van een aantal omstandigheden; de tijdstip waarop het gegeven wordt (absoluut niet tijdens oestrus (krolsheid) of met-oestrusperiode (tot ong 40 dagen na de krolsheid), frequentie van toedienen, het soort progestativum en de dosis. Bovendien blijkt uit onderzoek dat sommige katten gevoeliger voor de negatieve bijwerkingen dan anderen.

Een goede dierenarts(assistent) zal de bijwerkingen (veranderingen ter hoogte van de melkklieren, lethargie, veel drinken/plassen, gedragsveranderingen, uitvloeiing, etc) vertellen en het product zelfs afraden vanwege de gevaren (aanzienlijk verhoogde kans op (kwaadaardige) melkkliertumoren, suikerziekte, baarmoederontsteking).

Over het algemeen stelt het onderzoek dat de poezenpil 12 maanden relatief veilig gebruikt kan worden. Relatief, want als de kat al een predispositie heeft tot het ontwikkelen van melkkliertumoren bijv. dan kan dit al vrij snel ontstaan na gebruik van de pil.

In vrijwel elke situatie verkiest sterilisatie de voorkeur. Zeker in het geval van de boerderijkatten die telkens onbedoeld zwanger raken, maar ook wanneer iemand het idee heeft dat poeslief minstens 1 keer krols moet worden. Immers, hoe vaker de poes krols wordt, hoe groter de kans op dezelfde gevaren als bij het gebruik van de poezenpil. Beste is dan ook om de poes te steriliseren voor de eerste krolsheid (op ong 6 maanden).

Hoewel ik het me heel goed kan voorstellen dat het ontzettend leuk is om een keer een nestje te krijgen, hoop ik toch dat je er van af ziet, TS. Het kattenoverschot is echt enorm groot in Nederland.
Wellicht even een rondje langs een aantal asielsnom het zelf eens te aanschouwen?
pi_97628231
Zolang dierenasiels elk jaar nog steeds volgedumpt worden met kittens, kan ik mij, ondanks de misschien goede bedoelingen van de TS, mij totaal niet vinden in wat hij van plan is.....
Dit account is niet meer in gebruik.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:00:53 #35
163650 Greys
pi_97628269
Daar is dit topic voor, voor die discussie:
Poezen die kittens krijgen; schattig of verkeerd?

Die hoeft niet in elk topic plaats te vinden. Gaan we dus ook niet doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97628304
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:00 schreef Greys het volgende:
Daar is dit topic voor, voor die discussie:
Poezen die kittens krijgen; schattig of verkeerd?

Die hoeft niet in elk topic plaats te vinden. Gaan we dus ook niet doen.
Ik voer geen discussie, ik geef alleen mijn mening over de TS.. Dat mag toch?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_97628395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:42 schreef Cornelis83 het volgende:
Laten testen/goed huis vinden van de kittens lijkt mij het moeilijkste nog niet in vergelijking met het vinden van een kater dat geen zwerfkat is (geen raskat is, want idd, kan me voorstellen dat fokkers dat niet willen, en geef ze eens ongelijk) want meeste, volgens mij zelfs alle katers die een baasje of basinnetje hebben die worden natuurlijk gecastreerd omdat ze anders beginnen te stinken door het gedrag van afzetten van hun territorium.

Ze begint nu krols te worden, dus als het zou gebeuren, dan is dat binnen nu en totdat haar krolsheid voorbij is. Wordt ze later in het jaar nog een keer krols, dan laat ik er geen kater in de buurt, want het mooiste moment en ook enige moment dat ik wil dat ze een nestje krijgt is in de zomer, wanneer ik het rustig heb rondom het werk etc. Andere momenten komen mij minder goed uit en is de reden dat ik dan geen nestje hier zou willen. Ook al heb ik een zusje die waarschijnlijk niet weg te slaan is en helpt met het zorgen ervoor :P

Oh en idd, verkopen of zelfs weggeven op marktplaats, daar begin ik niet aan. Mensen die dieren via accepteren heb ik altijd het beeld bij dat dat van die mensen zijn, die een hond of een kat nemen omdat hun kinderen dat zooooo graag willen. maar zodra de volgende zomervakantie aanbreekt, pa + ma + kinderen op vakantie gaan en dan "opeens" bedenken dat er nog een dier rond huppelt, de oplossing van dat dier niets anders zal zijn dan vastbinden aan een random boom in het bos. Of in geval van katten op straat dumpen of in asiel. En dat wil ik dus niet...
Ze begint nu krols te worden? Voor het eerst? Dan is ze waarschijnlijk nog wel erg jong voor een nestje hoor, dat is niet heel gezond voor de poes! :o
Ik zou dan een jaartje wachten, dan is ze zelf volgroeid en kan ze het allemaal (zwangerschap/bevalling/opvoeding) beter aan ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:04:59 #38
163650 Greys
pi_97628423
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:01 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik voer geen discussie, ik geef alleen mijn mening over de TS.. Dat mag toch?
Nope, want dan staat het topic straks vol met deze meningen en dat is niet waar TS om vraagt in de OP. Het draait toch steeds weer uit op dezelfde discussie. Wil helemaal niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, maar er is speciaal een apart topic voor aangemaakt om te voorkomen dat werkelijk élk topic waar het over kittens gaat verzandt in dezelfde discussie :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97628475
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ze begint nu krols te worden? Voor het eerst? Dan is ze waarschijnlijk nog wel erg jong voor een nestje hoor, dat is niet heel gezond voor de poes! :o
Ik zou dan een jaartje wachten, dan is ze zelf volgroeid en kan ze het allemaal (zwangerschap/bevalling/opvoeding) beter aan ;)
Bij een eerste krolsheid moet de poes zeker niet gedekt worden. Laat haar inderdaad eerst maar eens goed uitgroeien zodat ze de bevalling en het opvoeden van kittens ook aan kan.
Optimist tot in de kist
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 juni 2011 @ 19:08:18 #40
163650 Greys
pi_97628558
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik maak er zo snel niet uit op dat het voor het eerst is.
Of lees ik er overheen? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97628730
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik maak er zo snel niet uit op dat het voor het eerst is.
Of lees ik er overheen? :@
Nee, maar omdat hij zei dat ze nu krols is dacht ik dat ineens, dat ze ook wel voor het eerst krols kon zijn nu ;)

Geen idee, als ze al ouder is dan heeft dat er niks mee te maken natuurlijk :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_97645168
Ze is net 2 jaar geworden (kwam uit een nest van eind mei, 2 jaar geleden) Dit is haar... 6de keer of zo dat ze krols is.

Hoewel de zoektocht nog niet zo lang heeft geduurd tot nu toe, lijkt het erop dat het voorlopig enkel nog bij plannen van een nest blijft en uitvoeren op de lange baan geschoven wordt. Mede door wat ik hier allemaal lees enzo en omdat ik geen nest wil buiten de zomermaanden om ivm gebrek aan tijd om ook aandachtig voor te zorgen. Maar ook omdat het vinden van een niet geholpen kater die niet op straat leeft best (bijna) onmogelijk is. Iedereen helpt zijn kater natuurlijk op tijd omdat ze anders beginnen te stinken.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:45:32 #43
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_97683641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 11:03 schreef RandomMoron het volgende:
Ik weet niet of jij je kat ook op de pil hebt zitten, maar de poezenpil is niet echt goed voor een kat. Erg verhoogde kans op tumoren.
Dat heeft mijn kat ook gehad. Ze heeft een jaar of 4 de poezepil geslikt (wat een drama om dat elke week in haar bek te proppen), en uiteindelijk ging ze miauwen als ik haar wou oppakken.
Er zat een tumor op haar buik ... gelukkig een goedaardige.
Maar ze moest wel geöpereerd worden en heeft er een flink litteken aan overgehouden ... en wekenlang een heel slecht humeur.
Dat spul moeten ze echt uit de schappen halen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:11:44 #44
244933 trovey
Nachtoele
pi_97690523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:45 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat heeft mijn kat ook gehad. Ze heeft een jaar of 4 de poezepil geslikt (wat een drama om dat elke week in haar bek te proppen), en uiteindelijk ging ze miauwen als ik haar wou oppakken.
Er zat een tumor op haar buik ... gelukkig een goedaardige.
Maar ze moest wel geöpereerd worden en heeft er een flink litteken aan overgehouden ... en wekenlang een heel slecht humeur.
Dat spul moeten ze echt uit de schappen halen.
Als het de keuze is even de poezenpil voor een paar maanden slikken of een poes te jong/te verzwakt een nest laten krijgen dan zou ik het middel toch maar in de schappen laten liggen. ;) Volgens mij is dat ook eigenlijk het gebruik wat de meeste dierenartsen nastreven,....als het moet heel even de pil maar daarna zo snel mogelijk castreren, dat is althans wel zo bij de dierenartsen geweest die ik in de loop der jaren heb gehad.
Optimist tot in de kist
pi_97694361
Heb je enig idee wat krolsheid en zwangerschap doet met het lijfje van een kat? De meeste katten vinden ook weinig aan een nestje, alleen de eigenaar vind het leuk. Jammer dat je ouders de dieren nooit hebben laten castreren, er zijn al genoeg htkkittens op zoek naar baasjes.
Op www.leukeennestje.nl kun je zien wat je allemaal zou moeten doen om een goed nestje te krijgen, het kost je aardig wat geld,maar het merendeel doet het niet. Hou er ook rekening mee dat katten besmet kunnen zijn met Fiv ( kattenaids) en dit dus door kunnen geven. Ik, als dierenliefhebber,zou echt z.s.m. na de krolsheid de poes laten castreren, dit is echt het beste voor haar.

[ Bericht 0% gewijzigd door duivelin1 op 06-06-2011 00:55:03 ]
pi_97731867
mooie samenvatting van dit topic ;)

maar zoals ik al zei: lijkt erop dat het bij een idee blijft en niet in uitvoering gebracht zal worden omdat in eerste instantie een ongeholpe niet zwervende kater vinden vrijwel onmogelijk is (tenzij het natuurlijk een fok kater is maar die kans acht ook zeer klein) en in tweede instantie om wat ik hier allemaal lees en onbewust over na ben gaan denken.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:51:14 #47
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_97732080
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:44 schreef Cornelis83 het volgende:

maar zoals ik al zei: lijkt erop dat het bij een idee blijft en niet in uitvoering gebracht zal worden omdat in eerste instantie een ongeholpe niet zwervende kater vinden vrijwel onmogelijk is (tenzij het natuurlijk een fok kater is maar die kans acht ook zeer klein) en in tweede instantie om wat ik hier allemaal lees en onbewust over na ben gaan denken.
Misschien maar lekker laten helpen die poes van je :*
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:57:46 #48
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_97871807
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:44 schreef Cornelis83 het volgende:

Je schreef regelmatig dat huiskaters geholpen worden omdat ze stinken. Mijn kater is geholpen om te voorkomen dat hij gaat lopen zwerven en overlast bij mensen geeft die hier niet om vragen, niet omdat hij stonk. Hij komt ook soms buiten en een ongeholpen kater (of poes) zorgt voor veel overlast (krijsen, vechten). Als je je plannen uit wilt voeren zul je idd een dekkater moeten vinden, maar dat is behoorlijk prijzig en mensen die veel geld voor een jonge kat willen betalen willen over het algemeen een raszuivere, met stamboom. Katten die niet raszuiver zijn en zonder stamboom, daar wordt je mee doodgegooid op MP. Je betaald dus voor een dekkater, terwijl je die kosten er niet uit haalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')