Waarom wil je per se een nestje van je eigen poes? Er zijn genoeg aardige, rustige en speelse poezen in het asiel. Vaak ook met kittens.quote:Op donderdag 2 juni 2011 10:28 schreef Cornelis83 het volgende:
Hallo dierenliefhebbers
ik ben op zoek naar een lieve kater die niet geholpen is. Ikzelf heb namelijk een erg lieve poes en de wens is dat ik daar (minimaal) 1 nestje uit voort wil laten komenAl was het alleen maar om haar aardige, rustige, met toch speelse momenten karakter voort te planten.
De tip die ik je wil geven: kijk naar de mogelijkheden om vrijwilliger te worden bij een zwerfkattenproject. Dan kun je een zwangere moederpoes, moederpoes met kittens of weeskittens opvangen, doe je jouw eigen poes geen zwangerschap aan en draag je niet bij aan het kitten overschot.quote:Maar in ieder geval, alvast bedankt voor de tips
De pil heeft - net zoals met zo ongeveer alls wat je doet - kans op ongewenste bijwerkingen en negatieve effecten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:27 schreef Cornelis83 het volgende:
Als die poezenpil zo slecht is, waarom is dat dan in vredesnaam op de markt? En erger nog, waarom verkopen dierenartsen ze (ook)? Van hen zou je toch juist verwachten dat ze het beste met dieren voor hebben en dan verkopen ze spul die blijkbaar meer kwaad dan goed doet bij poezen?
Ja, dat was al algemeen bekend toch, en niet alleen bij dieren. Bij mensen kwam/kom je ook regelmatig berichten tegen dat dit weer niet goed is, dat weer niet goed is en vrijwel alles slecht is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 11:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
De pil heeft - net zoals met zo ongeveer alls wat je doet - kans op ongewenste bijwerkingen en negatieve effecten.
Als je een goede fokker hebt wel want die wil zijn kater echt niet blootstellen aan allerlei ziektes.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:11 schreef RandomMoron het volgende:
ik denk dat veel raskater eigenaren wel zullen vragen naar eventuele testen.
Overdrijf niet zo met je 'halve razzia'. Lees het even terug, er wordt keurig gereageerd en de posts die iets te ver gingen had ElisaB al lang geëdit voordat je dit typte. Kortom, je reageert zelf meer overtrokken hier dan de rest. Gewoon even in F&F FB posten als je ergens mee zit helpt meer.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:42 schreef Muck het volgende:
Jezus christus zeg, iedereen die een nestje wil of al heeft wordt zowat gelyncht in F&F de laatste tijd![]()
Goed, mensen een beetje bewust maken dat een nestje niet alleen maar leuk, lief en schattig is, lijkt me heel goed, maar de halve razzia van de laatste tijd, bah
TS geeft al aan er goed over nagedacht te hebben, laat duidelijk merken dat ze het beste met dieren voor heeft en laat zien dat ze er niet zomaar aan begint, maar toch wordt ze zowat als een halve crimineel behandeld, omdat ze haar kat zich voort wil laten planten? Zijn jullie wel helemaal lekker?![]()
Wat is dan de meerwaarde - even serieuze vraag, ik zie het nietquote:Op donderdag 2 juni 2011 11:40 schreef trovey het volgende:
Je zou een raskatkater kunnen gebruiken. kost wel geld maar als je echt een nestje wilt hebben......
Dan kun je op marktplaats opscheppen dat het halve main coons zijn. Daarbij even vergetend dat lang haar recessief is en dus veruit de meeste kittens niks main coonerigs zullen hebben maar ja, dan zeg je gewoon dat ze nog in hun vacht moeten groeienquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:12 schreef Greys het volgende:
Wat is dan de meerwaarde - even serieuze vraag, ik zie het niet- als je zelf gewoon een huistuinkeuken kat hebt?
Ah zoquote:Op donderdag 2 juni 2011 16:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan kun je op marktplaats opscheppen dat het halve main coons zijn. Daarbij even vergetend dat lang haar recessief is en dus veruit de meeste kittens niks main coonerigs zullen hebben maar ja, dan zeg je gewoon dat ze nog in hun vacht moeten groeien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |