abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98621141
in de box van sheonlydreams86
pi_98621199
Zit jij in de box van sheonlydreams
pi_98621220
ik niet, maar mijn antwoord op de vraag wel... hihihi
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:37:24 #129
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_98621945
Ik zou zeggen bad onder het raam dus tegen de buitenmuur, douche op de plek waar je 'm al hebt. WC tussen douche en bad met een muurtje zodat je er niet meteen tegen aan kijkt en wasbak dan iets meer richting waar nu de wc zit.
Eigenlijk dezelfde indeling als bij ons dus ;)
Nieuwbouw woning met de nodige verbouwingen
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_98639833
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:37 schreef SV-tje het volgende:
Ik zou zeggen bad onder het raam dus tegen de buitenmuur, douche op de plek waar je 'm al hebt. WC tussen douche en bad met een muurtje zodat je er niet meteen tegen aan kijkt en wasbak dan iets meer richting waar nu de wc zit.
Eigenlijk dezelfde indeling als bij ons dus ;)
Nieuwbouw woning met de nodige verbouwingen
Goed idee, maar dat past helaas niet :P Lades van de meubel kunnen dan niet open omdat ze tegen het bad aanzitten, of de deur komt tegen de meubel aan. Dan zouden we een afgeschuind bad moeten nemen, wat mij zonde lijkt aangezien we ruimte hebben voor een gewoon bad :)

We gaan waarschijnlijk gewoon de WC en de wastafel omdraaien. Beetje gekke plek voor de WC, maar het raam begint vrij hoog dus zou niet zo een probleem moeten zijn.

Andere optie zou nog zijn om de deur naar buiten te laten openen (dan kan de WC gewoon een stukje naar de deur toe, zodat het niet boven de balk zit), maar dat is weer een hoop werk.
Klussen deel 1 en 2
pi_98642615
deur naar buiten laten openen scheelt een hele boel ruimte. misschien veel werk maar in mijn ogen zeker de moeite waard.

of anders de onderstaande opsteling? ik heb alle afmetingen overgenomen alleen een langer bad zodat de gehele ruimt onder het raam opgevuld is.
hiermee kan de wc zo'n 30 cm naar onderen geplaatst worden (richting het bad). misschien is dat net voldoende?

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 25-06-2011 13:09:27 ]
pi_98652715
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:02 schreef loecje het volgende:
deur naar buiten laten openen scheelt een hele boel ruimte. misschien veel werk maar in mijn ogen zeker de moeite waard.

of anders de onderstaande opsteling? ik heb alle afmetingen overgenomen alleen een langer bad zodat de gehele ruimt onder het raam opgevuld is.
hiermee kan de wc zo'n 30 cm naar onderen geplaatst worden (richting het bad). misschien is dat net voldoende?

[ afbeelding ]
Ja, dat zou voldoende zijn :)

Deze opstelling hebben we ook in gedachten gehad, maar... Ik ben vergeten te vermelden dat het plafond rechtsonder (op de tekening) schuin loopt. Dan zou de wastafel gedeeltelijk onder het schuine deel staan. Dat is onhandig aangezien het al heel laag is boven (2m20!) en ook best donker.

Sorry :P Ik vind het wel echt geweldig dat mensen zo meedenken!
Klussen deel 1 en 2
pi_98654270
dan zou daar inderdaad het beste het bad kunnen
maar je zou ook een muurtje kunnen maken zodat je wastafel verder naar voren komt. daar is opzich ruimte genoeg voor. zit je er alleen met de spiegel boven de wastafel.

[ Bericht 12% gewijzigd door loecje op 25-06-2011 19:43:37 ]
pi_98654341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:30 schreef loecje het volgende:
dan zou daar inderdaad het beste het bad kunnen
maar je zou ook een muurtje kunnen maken zodat je wastafel verder naar voren komt. daar is opzich ruimte genoeg voor. zit je er alleen met de spiegel boven de wastafel.
Zou je losse spiegels kunnen hangen? Zeg maar het idee scheerspiegel, maar dan groter, die je dan aan de muur bevestigt op 1 punt en ze dan kan verstellen. Maar echt ideaal is dat ook niet natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98654362
En dat inloop douchehoekje staat vast zeker? Anders zou je daar nog mee kunnen schuiven.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_98654522
Deur naar buiten open laten gaan is tot nog toe de beste oplossing en zoveel werk is het niet tenslotte moet je nog tig jaar met die badkamer doen ;)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98655672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:38 schreef Ml-etje het volgende:
Deur naar buiten open laten gaan is tot nog toe de beste oplossing en zoveel werk is het niet tenslotte moet je nog tig jaar met die badkamer doen ;)
Dat is waar... Even overleggen met Loveless :)

Edit: We gaan de deur veranderen! Dan is er zowel voor de wastafel als voor de WC iets meer ruimte en hoeft het niet op de mm nauwkeurig :)

Weet iemand trouwens of je op Godmorgon kasten van IKEA andere wastafels kan monteren? (Heb ook in de IKEA topic gevraagd)

[ Bericht 21% gewijzigd door sheonlydreams86 op 25-06-2011 20:32:05 ]
Klussen deel 1 en 2
pi_98658878
Weer een nieuwe indeling :P Keuren jullie hem goed?

Klussen deel 1 en 2
pi_98659154
Zou je toilet en wasbakken niet omdraaien? Nu loop je recht tegen de pot aan als je binnenkomt. Als het raam niet tot op de grond loopt en je het afplakt kan dat best.
En wat is dat ding naast het bad? De doucheruimte lijkt nu zo klein. :D

Deur andersom zetten is wel een stuk meer mogelijkheden. ^O^

Was heer Ll het ermee eens? :+
pi_98659189
Of zou je het bad toch niet een slagje omdraaien (voor het raam langs), wasbakken aan de deurkant en toilet aan de rechterkant? Zou dat passen met het schuine dak?
pi_98659653
of je nu tegen de pot aanloopt of tegen de wastafel, dat maakt toch geen verschil?
wc onder schuine dak lijkt me niet prettig met opstaan (kop stoten)

ik vind hem mooi zoals laatste plaatje :)
(alleen de doucheruimte is wel smal geworden zo met dat kastje ernaast...90cm vind ik toch wel minimum wil je keertje met z'n 2 douche)
pi_98659709
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:58 schreef loecje het volgende:
of je nu tegen de pot aanloopt of tegen de wastafel, dat maakt toch geen verschil?

(alleen de doucheruimte is wel smal geworden zo met dat kastje ernaast...90cm vind ik toch wel minimum wil je keertje met z'n 2 douche)
Als je de douche tegen de langste wand hangt is dat verholpen.
pi_98659784
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:10 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

Dat is waar... Even overleggen met Loveless :)

Edit: We gaan de deur veranderen! Dan is er zowel voor de wastafel als voor de WC iets meer ruimte en hoeft het niet op de mm nauwkeurig :)

[b]Weet iemand trouwens of je op Godmorgon kasten van IKEA andere wastafels kan monteren? (Heb ook in de IKEA topic gevraagd)[/b]
Kunnen altijd maar dan moet je wel op zoek naar een wastafel met de juiste maten zodra je die maten weet.
pi_98660000
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:58 schreef loecje het volgende:

De Floorplanner maten kloppen niet 100%, de douche is zo gewoon 90cm, kan nog naar 95cm zelfs.

En Cat, wat je zegt met bad langs het raam en WC naast de douche lijkt nu idd een mooie optie (ook veel handiger qua WC afvoer), maar bad + wastafel naast elkaar zijn 180cm (en dat is echt tegen elkaar aan), dan hou je maar 50 cm over om naar binnen te lopen.
Klussen deel 1 en 2
pi_98660093
Oh, en in de laatste opstelling (die van mij) kunnen we de bestaande radiator houden. Zo een normale, maar volgens mij een vrij nieuwe.

Ik heb even gekeken naar designradiatoren, maar er is minimaal 1100W nodig om de ruimte te verwarmen, dat betekent een radiator van 170+ cm... Dat is een beetje moeilijk.
Klussen deel 1 en 2
pi_98660124
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:09 schreef sheonlydreams86 het volgende:

[..]

De Floorplanner maten kloppen niet 100%, de douche is zo gewoon 90cm, kan nog naar 95cm zelfs.

En Cat, wat je zegt met bad langs het raam en WC naast de douche lijkt nu idd een mooie optie (ook veel handiger qua WC afvoer), maar bad + wastafel naast elkaar zijn 180cm (en dat is echt tegen elkaar aan), dan hou je maar 50 cm over om naar binnen te lopen.
Bedoel je de breedte van het bad en de lengte van de wastafel samen? 50 centimeter voor je deuropening is inderdaad weinig. Jammer. Was anders een mooie optie geweest.
pi_98660196
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bedoel je de breedte van het bad en de lengte van de wastafel samen? 50 centimeter voor je deuropening is inderdaad weinig. Jammer. Was anders een mooie optie geweest.
Ja, bad is 80 breed en wastafel 100.

Goed, ik denk dat dit echt de final versie is nu! Alleen nog verzinnen wat we met de verwarming doen.
Klussen deel 1 en 2
pi_98660260
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:12 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Oh, en in de laatste opstelling (die van mij) kunnen we de bestaande radiator houden. Zo een normale, maar volgens mij een vrij nieuwe.

Ik heb even gekeken naar designradiatoren, maar er is minimaal 1100W nodig om de ruimte te verwarmen, dat betekent een radiator van 170+ cm... Dat is een beetje moeilijk.
Hoezo is dat moeilijk?
pi_98660379
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hoezo is dat moeilijk?
Dat zou dan boven het bad moeten, maar het bad is 50 cm hoog, en je raadt het al, 50+170 is al teveel voor in de hoogte :)

Misschien kan het naast de deur (naast WC dus), maar ik weet niet of het nuttig is om naast de deur te gaan verwarmen.
Klussen deel 1 en 2
pi_98660422
Hmm, even tegen de mannen vertellen dat ze nu echt moeten stoppen met klussen, tijd voor avondeten :P
Klussen deel 1 en 2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')