quote:
Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken

, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
Wat kut!!
Je mag als je dat normaal ook gebruikt paracetamol en/of ibuprofen tegen de pijn he?
Hoe hoog is je koorts? Aan de hoogte van je koorts kun je een beetje bepalen of je naar de huisarts moet voor AB. Wat heel belangrijk is nu, is toch door voeden. (dat zeg ik niet omdat ik de borstvoedingmaffia ben;)) Het is belangrijk om de borst goed te laten drinken door de kleine, lukt dat niet dan kolven. Geef die pijnlijke borst als eerste.. Probeer met warme doeken of na een warme douche te voeden, zodat alles goed open staat en de verstopping (die de ontsteking waarschijnlijk veroorzaakt) eruit kan. Heb je langer dan 24 uur koorts, dan doe je er goed aan om even je huisarts te bellen.
Je kan eens een andere houding proberen, niet omdat het kinnetje richting de verstopping moet, dat is achterhaald, maar door soms een andere houding te proberen hapt een kindje soms net even beter aan en legen ze net even beter die borst. Als je na een voeding nog harde plekken voelt doe je er goed aan die proberen weg te kolven. Probeer ook wat rustiger aan te doen. Is dat mogelijk?
Heb je een bh met beugels? Of slaap je steeds op 1 zijkant? Zit er iets straks bij de borst? Probeer je het neusje vrij te houden? Of heb je hele grote borsten? (Grote borsten kun je beter een beetje ondersteunen)
Op het moment dat alles rustig is, eigenlijk dan pas stoppen met voeden als dat is wat je wilt. Om niet nog een borstontsteking uit te lokken.
Heel veel succes ermee, ik weet hoe zeer het doet en hoe rot het is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.