abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97898080
:*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:30:55 #152
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97900161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken :'(, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
Wat kut!!
Je mag als je dat normaal ook gebruikt paracetamol en/of ibuprofen tegen de pijn he?

Hoe hoog is je koorts? Aan de hoogte van je koorts kun je een beetje bepalen of je naar de huisarts moet voor AB. Wat heel belangrijk is nu, is toch door voeden. (dat zeg ik niet omdat ik de borstvoedingmaffia ben;)) Het is belangrijk om de borst goed te laten drinken door de kleine, lukt dat niet dan kolven. Geef die pijnlijke borst als eerste.. Probeer met warme doeken of na een warme douche te voeden, zodat alles goed open staat en de verstopping (die de ontsteking waarschijnlijk veroorzaakt) eruit kan. Heb je langer dan 24 uur koorts, dan doe je er goed aan om even je huisarts te bellen.

Je kan eens een andere houding proberen, niet omdat het kinnetje richting de verstopping moet, dat is achterhaald, maar door soms een andere houding te proberen hapt een kindje soms net even beter aan en legen ze net even beter die borst. Als je na een voeding nog harde plekken voelt doe je er goed aan die proberen weg te kolven. Probeer ook wat rustiger aan te doen. Is dat mogelijk?

Heb je een bh met beugels? Of slaap je steeds op 1 zijkant? Zit er iets straks bij de borst? Probeer je het neusje vrij te houden? Of heb je hele grote borsten? (Grote borsten kun je beter een beetje ondersteunen)

Op het moment dat alles rustig is, eigenlijk dan pas stoppen met voeden als dat is wat je wilt. Om niet nog een borstontsteking uit te lokken.

Heel veel succes ermee, ik weet hoe zeer het doet en hoe rot het is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 juni 2011 @ 19:31:12 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97900180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:17 schreef Takkembah het volgende:
Zo ik ben er klaar mee. Heb borstontsteking no.2 te pakken :'(, de hele middag weer helse pijn, Alexa snapt er niks van dat ik blijf huilen, inmiddels ook al verhoging richting koorts. Serieus, hoeveel nog, denk ik dan? Ik ben het langzaam aan het opgeven hier K*T
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:05 schreef seilram het volgende:
En weet je.. toch zeg ik, dan stop ik en ik weet nu al niet of ik dat wel kan. Bij Joep vond ik dat ook zo'n moeilijke keus. Het voelt als falen ofzo... of opgeven en ik hou niet van opgeven.
het is ook een moeilijke keus. ik heb bij Jan voor dezelfde keus gestaan: opgeven of doorgaan. Omdat er toen de dreiging was van jeugdzorg en ik zó bang was dat ze hem weg zouden halen als ook maar dit *insert vingerknipgebaar* niet goed ging, was de keus toen snel gemaakt voor/door me. Ook voor mij voelde het toen, en voelt het nog steeds als falen. Dat ik een tweede (derde) kans heb gekregen met Geert en dat het nu wél goed loopt maakt dat ik me soms nog steeds schuldig voel tov Jan. Heb ik wel genoeg m'n best gedaan bij hem/voor hem destijds?

Ik heb toen gekozen wat er toen goed voelde, en dat was stoppen en zorgen dat hij ging groeien. Hij had dankzij mij al een moeilijkere start gehad dan andere baby's en ik mocht hem niet nog meer tekort doen door ons beiden te dwingen bv te blijven geven als hij daar niet op groeide.

Wat de rest ook al zegt: je faalt echt niet als mama als je je kindje kunstvoeding geeft, omdat je er alles aan hebt gedaan om toch bv te kunnen geven, en juist omdat je het besluit neemt wat voor je kindje het beste is, maakt dat je een prima moeder bent! Je kiest immers voor je kindje en niet voor de stress, pijn en ongemak die de borstvoeding jou oplevert?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:05:12 #154
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97902017
Takkembah :*
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:36:37 #155
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97903849
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet :'), daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring?
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:38:04 #156
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97903960
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet :'), daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring? Ik weiger gewoon op te geven. En het lijkt wel dat elke keer dat ik er doorheen zit, dat ik nóg meer gebrand ben om door te gaan
Alexa en Seth zijn lief
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:44:57 #157
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_97904401
Waarom de goede afbouwen? Of begrijp ik het verkeerd? :?
Ik ben zelf gewoon met de goede verder gegaan en heb de slechte afgebouwd. Niet dat die zo veel problemen gaf, maar we vonden beide de ander gewoon prettiger werken. Het enige nadeel wat ik ervan ondervind, is dat je een verschil krijgt in grootte. Maar uiterlijkheden hebben me nooit zo kunnen boeien, dus daar zit ik verder niet mee.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:05:25 #158
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97905989
Ik bedoel natuurlijk ook links afbouwen. Niet zo scherp hier meer
Alexa en Seth zijn lief
pi_97907827
De_Taartjesfee heeft een hele tijd met 1 borst gevoed zonder problemen. Je zou haar nog even een pm kunnen sturen, weet niet of ze hier nog mee leest.

Seilram en Takkembah :*

Vanmorgen om 11 uur gekolfd en toen ik tegen kwart over 4 mijn spullen op het werk aan het opruimen was bedacht ik me opeens: fuck, vergeten de 2e keer te kolven. Gelukkig niet heel veel stuwing gehad (moest toen ook echt weg wegens afspraak). Jelle had gelukkig redelijk goed gedronken toen hij thuis kwam. Morgen toch maar even alarm in m'n outlook zetten. Is me echt nog nooit gebeurd dat ik het vergat 8)7
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:34:48 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97908348
Ja tuurlijk kun je voeden met 1 borst. Je zou ook een tweeling kunnen voeden ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:03:14 #161
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_97915379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:34 schreef Ticootje het volgende:
Ja tuurlijk kun je voeden met 1 borst. Je zou ook een tweeling kunnen voeden ;)
Heb jij toch ook gedaan? (dat eerste dan... ;))
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:05:50 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97915588
Ja een tijdje toen ik dat abces had en dat opengesneden moest worden. Ik was er helemaal klaar mee.
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:16:35 #163
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97916251
ooh Takkembah, wat naar!
En je borst leegkolven?

En seilram, voor mij klinkt het ook niet als opgeven. Je hebt er al zoveel voor gedaan en je moet er zo hard aan trekken...

Laiv, fijn dat het bij jou beter gaat nu :Y
pi_97924554
quote:
2s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:16 schreef Asyniur het volgende:
En seilram, voor mij klinkt het ook niet als opgeven. Je hebt er al zoveel voor gedaan en je moet er zo hard aan trekken...
Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 9 juni 2011 @ 04:11:23 #165
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_97924770
Sterkte takkembah
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 9 juni 2011 @ 07:50:26 #166
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97925297
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 03:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Sterker nog, als je lichaam niet genoeg voedingsstoffen produceert, vind ik het een teken van kiezen voor het welzijn van je kind boven je eigen gevoel/principes als je op kunstvoeding durft over te stappen.
Ja, dit dus...
Ik had er gisteren ook nog achtergezet: Sam en Joep hebben meer aan een happy mama dan aan een verdrietige/gefrustreerde mama.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:04:49 #167
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97925428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:38 schreef Takkembah het volgende:
Net telefonisch overleg gehad met LK. Ik wil gewoon niet niet niet stoppen maar nu is het mentaal gewoon even ka u thee. Omdat vooral mijn linkerborst problemen geeft (stieftiet :'), daar zitten de ontstekingen en de mindere productie en daar drinkt Seth ook minder goed dus), en ik met mijn rechterborst op dit moment gemakkelijk 100cc kolf, spelen we met het idee om rechts helemaal af te bouwen en als laatste middel proberen met één borst borstvoeding te geven. Het is mogelijk volgens haar maar ze had geen parate info op dit moment. Iemand ervaring? Ik weiger gewoon op te geven. En het lijkt wel dat elke keer dat ik er doorheen zit, dat ik nóg meer gebrand ben om door te gaan
Dat laatste is zo herkenbaar! Nu heb ik Goddank nog nooit een BO gehad, maar heb toch echt wel een aantal momenten gehad dat ik erdoorheen zat.

Mijn schoonzus heeft 4 maanden een tweeling gevoed, ging prima. Maar na 4 maanden had ze het gehad, wat ik in geval van een tweeling ook wel kan begrijpen, vooral als je er 2 peuters naast hebt rennen. Het schijnt er wel grappig uit te hebben gezien, de momenten dat ze 2 tegelijk deed, helaas nooit gezien.

Ik voed ook met 2 kanten maar ben zichtbaar ongelijk, dus tsja, dat hoeft ook geen criterium te zijn.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:46:32 #168
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_97925927
Dankjulliewel voor jullie lieve reacties. Ik heb ook inderdaad besloten om me er "proberen" niet verder over op te winden, daar hebben mijn kindjes inderdaad niets aan, dat zou alleen voor mezelf zijn.
Vooralsnog... drinkt ze nog steeds alle melk die ik heb. Ik voel ook echt dat mijn hele borst dan leeg is, hij voelt dan heel soepel zeg maar.

Takkembah :* hopelijk lukt het met 1 borst! Hier is iig 1 borst de hele tijd favoriet, terwijl er in die ander wel gewoon hetzelfde zit, maar die moet ik toch vaker kolven.
Niet mieten! Door gieten!
pi_97941466
Oeke.... O+ oooh ik heb helemaal gemist dat je jongetje alweer 2 is.. Wat een práchtige foto's.. O+
Och Seilram.. jij stoere! Jij faalt echt zo niet! Het is gewoon zwaar *piep* dat het niet wil, maar wát je kunt geven is al geweldig.. Wees niet te hard voor jezelf.. :*
Takkembah... grmbl! Dikke knuffel!

Mijn dame drinkt ineens weer meer en beter en heeft er ook meer behoefte aan O+ (maar ook niet gek als je bijna kind tov waterpokken niet meer kunt onderscheiden)... Wel heel fijn omdat ik er langzamerhand rekening mee houdt/hield dat het steeds minder zal worden (normaal drinkt ze alleen de ochtend en 's avonds laat echt goed, en overdag misschien nog maar een paar slokken)... Echt heel fijn O+ lang geleden dat ze gewoon zo een kwartier per borst drinkt/tut... O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 19:09:09 #170
100412 mefke79
komt goed!
pi_97948757
Ik heb even een vraagje: dat het hier niet volledig borstvoeding zou worden zat er altijd al in (borstverkleining gehad namelijk). Met Driekus heb ik met tepelhoedjes gevoed, maar bleek het bij drie weken gewoon te weinig en met vijf weken was het op.
Mijn linkerborst blijkt nu zo enorm gevoelig en pijnlijk dat zelfs de tepelhoedjes geen optie zijn. Ik wil dus gaan kijken om wel met rechts te voeden en dan links te kolven. Alles wat ik er links uit krijg is mooi meegenomen. Maar, tsr heb ik nooit gehad (beide borsten niet) en ik ben ook geen kei in kolven. Wat is nu verstandig: kort kolven en dan vaak of langer kolven? Eerste opbrengst was zojuist nog geen bodempje, maar goed, Tienus is pas een dag oud, dus dan mag ik niet klagen he.

Oja, LK komt na het weekend (ze is ook onze vk) en dit is allemaal al met haar besproken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97948967
Liever vaker kort kolven dan minder vaak lang kolven
Dan mag je zeker niet klagen, klinkt goed hoor!
Met wat voor kolf kolf je?
pi_97949179
Mefke, een bodempje is echt al heel goed, hoor! Raak niet teleurgesteld van dit soort hoeveelheden. Hij is er nog maar net! En wat bedoel je met 'een toeschietreflex heb ik nog nooit gehad'? Je hebt toch een bodempje gekolfd! Bij mij loopt de melk er ook nooit spontaan uit.

Takkembah, hoe is het vandaag met je?

[ Bericht 15% gewijzigd door Claudia_x op 09-06-2011 19:25:04 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97949430
Mefke, ik heb geen verstand van tepelhoedjes, maar kan het niet zo zijn dat indertijd bij Driekus je borsten misschien toch te weinig gestimuleerd zijn? Wat ik op borstvoeding.com lees is:

"Hormonen spelen hierbij een belangrijke rol. Een tepelhoedje zit daar fysiek tussen en maakt de tepel/ tepelhof minder gevoelig, er worden daardoor mogelijk minder sterke signalen geactiveerd en daardoor mogelijk ook minder hormonen aangemaakt. Zodoende wordt er minder melk geproduceerd en afgegeven. Uiteindelijk is er een groot risico dat er op den duur minder melkproductie is."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97950169
Mefke, de eerste dag kolven kreeg ik maar een paar druppels, nu kolf ik maar niet meer, omdat ik volledig voed(met tepelhoedje), en loopt de melk er gewoon uit als zoonlief zich te lang niet meldt..
pi_97950898
hier t zelfde ook hoor Mef de 3e dag zelfs nog, daarna zochten mijn borsten het voor hen bekende standje overproductie weer op en was dit het geval op dag 8..gelukkig werkte het padje wel goed ;)

* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')