Jups!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Wordt je schildklierfunctie ook geprikt ssserpente?
Dat was voor mij 16 jaar geleden al reden om over te stappen op een koperspiraaltje, niet dat ik daardoor helemaal niet meer explosief was, maar wel beduidend minder.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.
En bij langer nadenken, realiseer ik me dat ik het herken, dat gevoel en die explosiesBij mij lag het aan hormonale anticonceptie...
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.
Anders moet je ook niet meer klaarkomen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij
Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij
Goede vraag, heeft dat ik nog wel es last heb van mn bekken ook te maken met bv?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?
Interessant! Dankjewel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef WupWup het volgende:
Zwangerschapshormonen maak je niet meer aan vanaf geboorte placenta. Ontzwangeren is de periode waarin je went aan de nieuwe situatie, waarin je lijf zich herstelt en je geest zich aanpast en verwerkt. Borstvoeding geven na een bevalling is het logisch biologisch gevolg. Wanneer een moeder geen borstvoeding geeft, is dat voor het lijf hetzelfde als wanneer de baby overleden is. Aannemelijk is dat kunstvoeding geven daardoor een risicofactor is voor postpartum depressie.
bron: Gallop G. Bottle feeding simulates child loss: Postpartum depression and evolutionary medicine. Medical hypotheses 74, 1:174-176
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |