abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97837693
Serieus. :D

Ik heb 'm verteld dat ik me voor m'n zwangerschap ook al regelmatig zo voelde, inclusief periodiek een soort labiele, hormonsterlijke buien waarin ik helemaal door het lint ga. :@

Maar dat wattige gevoel had ik toen niet, voor zover ik me kan herinneren. Toch bleef ie aan de borstvoeding denken. De energie die me dat kost zou er nu voor kunnen zorgen dat dat versterkt wordt, zeg maar.

Ik vraag me ook af of dat echt nog zoveel invloed heeft. Lente drinkt max. 1 tot 3 keer per dag. Dat heb ik m ook verteld.

Maar goed, eerst het bloedonderzoek maar eens afwachten.
pi_97837719
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:06 schreef huuphuup het volgende:
Wordt je schildklierfunctie ook geprikt ssserpente?
Jups!

En wie is Gonneke?
pi_97837910
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.

En bij langer nadenken, realiseer ik me dat ik het herken, dat gevoel en die explosies :@ Bij mij lag het aan hormonale anticonceptie...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:23:03 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97838180
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Volledige borstvoeding kost je ong 500 kcalorieen per dag. Dat is ong 100 gram M&M's.
Wat Ticootje zegt dus.

En bij langer nadenken, realiseer ik me dat ik het herken, dat gevoel en die explosies :@ Bij mij lag het aan hormonale anticonceptie...
Dat was voor mij 16 jaar geleden al reden om over te stappen op een koperspiraaltje, niet dat ik daardoor helemaal niet meer explosief was, maar wel beduidend minder.

En ik hoefde iig niet meer te janken als iemand op TV een staafmixer won :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:24:55 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97838261
Precies daarom wil ik geen hormonale anticonceptie meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97838268
Maar kan het niet aan de hormonale kant van het verhaal liggen in plaats van aan de energie die borstvoeding geven je kost?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97838498
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:10:24 #108
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97840105
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:16 schreef WupWup het volgende:
Wat Ticootje zegt dus.

:9 :Y)

Ik vraag me ook af of het niet meer hormonaal is dan bv. Arme arts, kunnen ze niet een "bijscholing borstvoeding voor artsen" in het leven roepen bij de LLL of VBN? Ik bedoel, anno 2011 lijkt het mij dat huisartsen regelmatig moeders die bv geven tegenkomen, dan lijkt het me toch praktisch om, stel dat ik arts zou zijn wat ik overigens niet ben, er meer van te weten dan bovenstaande.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:12:31 #109
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97840184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Prolactinespiegel heeft geen invloed op de gemoedstoestand van de moeder, aldus LLL. En van oxytocine (aka knuffelhormoon, liefdeshormoon) word je sowieso blij :)
Anders moet je ook niet meer klaarkomen.
pi_97840869
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:
Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:32:21 #111
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_97840891
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met de veelgehoorde opmerking dat je bij het geven van borstvoeding langer doet over ontzwangeren? Of horen dit soort symptomen sowieso niet bij ontzwangeren?
Goede vraag, heeft dat ik nog wel es last heb van mn bekken ook te maken met bv?
pi_97841238
Ik herken het wel een beetje, Ssserpente. Vooral die moeheid. Ik zou zo kunnen slapen (ieder moment van de dag) terwijl ik nooit onderbroken nachten heb.

Ik dacht ook altijd aan het ontzwangeren maar ik ben ook nu nog steeds zo moe. Maar ja, een baan van 30 uur en drie kinderen kost nu eenmaal energie.
Mijn HA zei ook toen Leah een jaar was; stop gewoon met de borstvoeding want dat kost teveel energie.
Ik vond dat echt te makkelijk.
Leah drinkt nu 2 keer per dag, dat kan toch niet veel van mijn energie vergen?

Ben benieuwd of er wat uitkomt (je bloeduitslag). .
pi_97855621
Zwangerschapshormonen maak je niet meer aan vanaf geboorte placenta. Ontzwangeren is de periode waarin je went aan de nieuwe situatie, waarin je lijf zich herstelt en je geest zich aanpast en verwerkt. Borstvoeding geven na een bevalling is het logisch biologisch gevolg. Wanneer een moeder geen borstvoeding geeft, is dat voor het lijf hetzelfde als wanneer de baby overleden is. Aannemelijk is dat kunstvoeding geven daardoor een risicofactor is voor postpartum depressie.

bron: Gallop G. Bottle feeding simulates child loss: Postpartum depression and evolutionary medicine. Medical hypotheses 74, 1:174-176

Last hebben van je bekken heeft niet te maken met borstvoeding of met ontzwangeren, wel alles met een doorgemaakte zwangerschap. Je bekken, je borsten, je buik, je baarmoeder en je onderkant zullen nooit meer zo zijn als voor de zwangerschap. ;(
Daarentegen is pijn niet iets wat je moet accepteren. Pijn is altijd een reden om hulp in te schakelen! Last van je bekken? Bekkenfysio bellen! Last van verzakking (baarmoeder, blaas, rectum, incontinentie voor plas of zelfs ontlasting)? bekkenbodemfysiotherapeut bellen! Pijn bij het vrijen? Huisarts of bekkenbodemfysiotherapeut.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:52:14 #114
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_97857191
Jeetje Serpente, dat bv zoveel energie kan kosten. :* Hopelijk meer duidelijkheid binnenkort.

Nog even snel een update. Gisteren met LK Seth aangelegd, zij zag daar geen problemen, enkel dat hij op het einde van de voeding dus gaat tutten en dan mijn tepel half loslaat en weer aantrekt. Dat moet ik dus in de gaten houden, en ik heb er ws gewoon aanleg voor, dat vasospasmen.

Maar vandaag heeft Seth drie voedingen volledig bij me gedronken *O* en dat terwijl ik vannacht echt echt echt op het punt stond van opgeven. Ben zo blij dat ik door heb gezet. De laatste voeding deed weer erg pijn, dus vanavond en vannacht twee keer kolven weer. Gelukkig ben ik (volgens mij) inmiddels redelijk geoefend in het kolven (krijg er binnen 15 min 150 cc uit), dus dat is wel een geruststelling.

Nog een vraag echter: ik heb links een borstontsteking gehad en die borst blijft nog steeds achter met productie. Ik haal er rechts 100cc uit en links dus maar 50cc. Is dat normaal? Ontsteking is inmiddels twee weken terug.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 7 juni 2011 @ 20:54:57 #115
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_97857418
ik heb geen ontsteking gehad, maar mijn rechterborst blijft ook achter op links.
pi_97857601
Fijn dat je weer moed hebt, Takkembah!

Ik heb trouwens het idee dat je een gigantische hoeveelheid kolft!
pi_97857733
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 20:32 schreef WupWup het volgende:
Zwangerschapshormonen maak je niet meer aan vanaf geboorte placenta. Ontzwangeren is de periode waarin je went aan de nieuwe situatie, waarin je lijf zich herstelt en je geest zich aanpast en verwerkt. Borstvoeding geven na een bevalling is het logisch biologisch gevolg. Wanneer een moeder geen borstvoeding geeft, is dat voor het lijf hetzelfde als wanneer de baby overleden is. Aannemelijk is dat kunstvoeding geven daardoor een risicofactor is voor postpartum depressie.

bron: Gallop G. Bottle feeding simulates child loss: Postpartum depression and evolutionary medicine. Medical hypotheses 74, 1:174-176
Interessant! Dankjewel.

Het roept nog wel veel vragen op. Ik ga even op het wereldwijde web snuffelen. c_/
pi_97857835
Kan heel goed Takkem, ik hoor en lees het vaker na BO's. Overigens is het ook normaal dat de ene borst meer produceert dan de andere. Hoeft dus niet per se door BO te komen. En wat goeoeeoeoeed dat Seth alweer 3 voedingen bij je heeft gedronken! En wat geweldig dat je zelf ook zo blij bent dat je door hebt gezet *O*
pi_97858101
Fijn dat het zo goed gaat Takkembah!

Ik merk ook verschil met kolven hoor, ene borst krijg ik er meer uit dan de andere. Was ook bij Lotte zo
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:13:09 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97858713
Takkembah, fijn dat het beter gaat zeg!
En dat achterblijven van prodcutie: veel dames hebben een borst die het minder goed doet dan de ander (de zgn stieftiet ;) ). Misschien is dat bij jou toevallig de borst waarin je ook de ontsteking had...

Ssserpente, voordat ik stopte met de pil voelde ik me ook altijd vreselijk. In de stopweek kon ik zo erg dippen dat ik in staat was te stoppen met werken! De huisarts stelde zelfs voor om antidepressiva te gaan slikken maar dat vond ik gekkenwerk voor die ene week per maand. Ben toen gestopt met de pil en vanaf die tijd voel ik me stukken beter!

Ik geef ook minstens 3 voedingen per dag en ik herken niet dat gevoel dat je elke dag wel uren zou kunnen slapen (wel na een paar slechte nachten maar anders ook niet). Slaap je wel voldoende en goed 's nachts?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 21:27:47 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97859555
onze praktijk kent twee huisartsen. een oude en een jonge. de oude heeft het niet zo op borstvoeding/voeden op verzoek lijkt het wel, hij zei me idd ook wat meer tijd te gaan rekken (in de eerste drie weken na de bevalling) tussen de voedingen omdat het me teveel energie zou kosten. Terwijl ik er voor mijn gevoel juist meer energie door krijg! De jongere huisarts is juist wel pro-bv. Die stuurde me bij onstoken holtes naar de KNO arts om m'n holtes te laten spoelen ipv me een prednison kuur voor te schrijven.

fijn dat het beter gaat Takkembah!! en Sssserpente :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 juni 2011 @ 21:53:44 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97861324
overigens heb ik een plakbaby vanavond. zolang ik 'm aan de borst heb is 't goed, leg ik 'm neer, is het gelijk weer wakker en huilen :{ en hij laat steeds poepjes, wellicht dat hij krampjes heeft en troost zoekt aan de borst? hoewel hij, in slaap gevallen, op schoot gewoon doorslaapt, en rustig blijft liggen. pas als ik 'm neerleg is het foute boel :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:17:59 #123
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97863011
Gewoon clusteren?
pi_97863384
Oh Sserpente, wat vervelend dat je je zo slecht voelt zeg. Hopelijk is het iets aanduidbaars en geneesbaars ipv het vage advies te stoppen met bv. Zou best kunnen hoor, dat je er last van hebt, maar ik zou het als arts toch wel zeker willen weten.
Ik herken het trouwens niet. Althans ik ben wel moe, maar dat is mijn eigen schuld. ;)
Ik wens je een snelle verbetering van je lichamelijke gestel. :*
Wauw wat een rare zin. :D Ik wist even niks anders. :P

Interessant Wupwup. :Y

Takkembah, wat fijn dat het vandaag zo goed ging. *O* Goed om te horen.

Klinkt inderdaad als clusteren. Misschien is hij zich meer bewust van zijn omgeving en heeft hij de zekerheid van zijn mama nodig? O+

Vanavond heb ik precies 2 jaar bv gegeven. Met tepelhoedje!
Het jongetje geniet er nog steeds van. Tegenwoordig is het eigenlijk alleen een avondvoeding en soms een middagvoeding.
En 2 foto's, omdat het kan. ;)
Van het weekend:

Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 7 juni 2011 @ 22:25:23 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97863603
Gaaf oeke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')