abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97600326
Borstvoeding deel 97

101 redenen om borstvoeding te geven

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedingsorganisaties:

Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
pi_97600401
Post ik hier s illegaal, gooi k m nog dicht ook :')

Mijn laatste post (de rest heb ik geen zin om te knippen plakken hoor)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:24 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

helemaal mee eens :)
Hoe vaak je wel niet alleen maar hele negatieve dingen hoort die er gezegd zouden zijn. Ik heb altijd het idee dat mensen dat veel negatiever horen.
Maar goed, hier eerder een jonge moeder en ook nooit gezeur.
Ook toen ik nog bv gaf (heeeeel lang geleden ;)) vroeg ze hoeveel voedingen hij kreeg, dus ik zat een beetje te tellen (hield t soort van bij voor mezelf)en zij: oh op verzoek dus.
En met de 4maanden afspraak ging ze er helemaal vanuit dat ik nog voedde.
Bijvoeding was met 4 maanden echt nog niet nodig, nou ja ze zit lekker op 1 lijn.
En ze is Floris fan dus dan vind ik al snel iemand leuk ;)
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:26:33 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97600429
Ik sluit me aan bij Son, behalve dan dat mijn wijkvp (en cb-arts) natuurlijk Harry-fan is ;)
pi_97600558
Wat ik me ook helemaal kan voorstellen ;)
pi_97600722
Whehe Son :D Ik was bezig met een post ineens topic dicht :')

hihi vanyel, go go gadget nipple :')
hier ook, en inderdaad ook met verminderde melkstroom.

haha Mrien dat heb ik ook ja pffrt... het gaat snel hè?
Elin is morgen precies 4 maanden, van de dietiste mochten we nu met bijvoeding beginnen :')
nou was ik dat sowieso nog niet van plan maar als ik haar zie kan ik me ook gewoon écht nog niets voorstellen bij bijvoeden :@ ze is nog zo klein voor mijn gevoel, mn kleine baby O+ hell ze zakt zelfs in een wipstoel nog scheef weg dus ik zou ook niet weten hoe :D

Nieuw topic, nieuwe foto's...; omdat het kan :P

ochtendvoeding O+

vol! B. vond een romper niet nodig

dat handje altijd <3 zo schetig.

die dichtzakkende oogjes O+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97600767
Excuus voor de spam :') maar ik hou van mn voed-foto's O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97600789
Mooie foto's zeg Huup!
Ik heb vanavond ook een paar gemaakt, zal ff kijken of ze netjes zijn ;)
pi_97601052

(ik haal ze later wel weer weg hoor)
pi_97601062
Hier vragen ze eigenlijk helemaal niks.. Althans, ik heb het idee dat als ze het idee hebben dat er iets niet goed gaat, ze er wel dieper op ingaan. De laatste keer was het hier: GEFELICITEERD!! 9 maanden borstvoeding, dat houden echt weinig moeders vol. Heel goed van je! Hoe eet ze? Fruit, avondeten? Gaat goed? Prima! (nou ziet Leia er ook niet uit alsof ze heel slecht eet, zeg maar :'))

Leuke was dat ik een nieuwe arts kreeg en die legde e.e.a. uit en zei, dan is er nog ruimte voor jullie vragen en dan onderzoek ik haar. Dus, wat zijn de vragen? M. en ik: euh, eigenlijk hebben we geen vragen? :D was ze wel verbaasd over, maar ze vond dat te zien was dat we genieten O+ en dat is natuurlijk ook zo. Maar nu is muppet ook een makkelijk kind, dat scheelt de helft denk ik!

1 keer heb ik wel :') gestaan, dat de andere arts rond de 5 maanden zei: nou je hebt genoeg voedingsstoffen, gezien haar curve :') !! toen dacht ik wel even: en jij bent arts? Kom op even..
Maar ik heb nooit de vraag gekregen of ze nog nachtvoedingen kreeg, en dat we daar mee zouden moeten stoppen.. Maar denk ook dat dat is hoe je er zelf in staat. Als ze zou vragen gaan de voedingen goed, dan zeg ik: prima! :Y zou je zeggen, ja wel goed maar die nachten he? Dan zul je eerder adviezen krijgen over hoe die te stoppen..

Enige waar ik knettergek van word zijn die uitloop-tijden. Áltijd. Al ben je de eerste om half 9 dan nog presteren ze het uit te lopen :')

Elin O+ lekker ding isset!

Lekker bolletje Jelle O+

Ik ga ook snel weer foto's maken.. Ik zie het zo gebeuren dat het straks klaar is en dat ik dat gewoon verder vergeten ben :')
pi_97601168
oh ja Orea dat is ook echt mijn enige punt van kritiek bij het cb, dat het ál-tijd uitloopt. Ik zit altijd minimaal een half uur te wachten pffrt }:|

Mrien O+ O+ wat lief zo met allebei die handjes!! <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_97601201
Meestal wordt er momenteel met 1 handje m'n shirt heel stevig vast gehouden, of het handje in m'n shirt gestopt O+
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:42:32 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_97601222
Wat een mooie foto's! O+

Ik was vorige week in het Linnaeushof met p_iglet en fam. Zij heeft ook hele mooie voedfoto's gemaakt. Ben er heel blij mee.

Qua handjes herken ik alles. Enerzijds wordt een handje gebruikt om haren mee uit te trekken, bril af te slaan, etc. Het handje kan ook heel lieftallig om mijn borst worden gedrapeerd. O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_97601330
Haren trekken ja.. check :') en het dan uitgieren als ik bozig auw!! ZACHTJES Leia, roep...
pi_97603365
Oh Huup, wat een mooie foto's! Echt geweldig leuk om die te hebben. O+

En Mrien ook al zulke lieve foto's! O+

Ik heb laatst ook nog wat foto's gemaakt, wat een grote kerel is het dan in vergelijking met jullie kleintjes. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_97605231
mijn punt van kritiek op t cb: dat ze op dinsdag, woensdagmiddag en vrijdag dichtzijn :') Op precies mijn vrije dagen,...
oh ja en dat ze dus zeggen oh bel begin juni maar, want dan wordt er een extra dag toegevoegd. Ik gisteren bellen, kon die vrouw geen eens een vrije plek meer vinden deze maand :')
Stom gedoe, maar goed kwam ook door het overgaan naar ander cb gebeuren enzo..

oh ja en wat ik wilde posten
Wat een mooie foto's huup!
Ik vind dr op de 1 na laatste op Leyla lijken :D (niet dat ze er op lijkt, maar komt door die kleuren ofzo)
pi_97612006
Te lui om te quoten, maar die gadget nipple :D

Ik heb voedfoto's vrijwel alleen op mijn telefoon. Jammer van de kwaliteit en best lastig als je iemand je kind wil laten zien...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 2 juni 2011 @ 08:53:21 #17
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97612480
Mja, ik heb er hier ook nooit een probleem van gemaakt van die nachtvoedingen en ook geen geheim.
Ik heb het idee dat ze hier ook alles wel tof vinden wat ik doe (vooral ook dragen!). Ik heb ook nooit vragen Orea. Ja 1x. Hoeveel je kind móet drinken op een dag. Maar toen had ik een invalarts en die begon toen een heel verhaal over dat dat afhankelijk is van o.a. het weer etc. Maar ik wilde gewoon een richtlijn even van hoeveel Harry echt binnen móest krijgen aan vocht.
diezelfde arts zei ook dat Rapley leuk was voor trage kinderen die niet zoveel calorieën verbruiken. Voor snelle kinderen als Harry moest je gewoon prakjes voeren want anders kreeg hij niet genoeg binnen en dat kon een reden zijn waarom hij zo klein bleef. Daar heb ik later mijn ongenoegen over uitgesproken tegen de wijk die echt zo :o keek

Voedfoto's zijn mij ook heilig.
Geweldige foto's huup en mrien O+
En met dat handje doet Harry nog steeds (mits ik borst bedekt heb, anders draait hij dus aan de tepel :X )
pi_97613784
Oja, over de nachten hebben we het gisteren ook even gehad. In één adem:
'Slaapt ze goed?'
'Ja.'
'Slaapt ze door?'
'Nee.'
Einde onderwerp :D

Jullie foto's zijn O+ O+ O+ !
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juni 2011 @ 19:13:04 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97628780
ik kwam ook even een mini spam bv-foto's doen. Ik heb een (mini) mijlpaal vandaag samen met Geert: drie maanden oud dus drie maanden borstvoeding! En het gaat nog steeds goed!

alleen met de eerste maand kon ik zo snel geen foto vinden. zal straks nog eens goed zoeken :@

z'n cruve:

De lengte ook lekker gemiddeld:

en gewoon omdat het kan (volgens huup :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:14:27 #20
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_97631660
Leuke foto's weer! En net zulke saaie curvese als Emma produceert ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 juni 2011 @ 20:27:04 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97631908
De CB arts zei ook : het is een heel gemiddeld kindje .. (op hun curve's zit hij dus op alles op het middelste lijntje) ik had echt zoiets van whut? gemiddeld? Hij is perfect! :{w
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97631911
Die foto's!! O+

Ik heb geen recente foto's. Maar Niels lijkt vast enorm in vergelijking met mij, ik ben maar klein :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:19:10 #24
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_97688693
Even een vraagje: Hoe warmen jullie de afgekolfde melk op als het uit de vriezer komt?
Als je het dan onder de kraan, of het flesje in een pan water doet om te ontdooien dan duurt dat toch ontzettend lang?
Is een flessenwarmer dan niet handig? Hoe werkt zo'n ding eigenlijk :@

Ik heb 2 jaar borstvoeding gegeven maar ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat toen deed :@
pi_97688716
flessenwarmer inderdaad, paar minuutjes duurt dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')