abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 21:07:09 #26
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_97807078
Gup, je kunt ze ook weer een tijdje wisselen van hokken en dan eens samenzetten op neutraal terrein, en misschien nog zoiets als het ijzeren gordijntje van de vorige koppeling met Boelie overwegen. Dat heeft uiteindelijk ook succes gehad, ondanks dat het een tijdje ging duren.
Ik vermoed dat Molly een wat pittigere dame is die zich niet zo makkelijk over zal geven aan een ram, geef ze even de tijd!
Zijn de haren die eruit vliegen echt door vechten of komt het door het rijden? Het is wel normaal dat er wat haren uitgetrokken bij elkaar tijdens een koppeling, het moet alleen geen heel konijn/tot bloedens toe zijn.
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 22:17:29 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_97813012
Oh we geven de moed ook nog niet op hoor :Y

De rondvliegende haren waren helaas wel van een kortstondig gevecht. Althans, zo leek het. Maar we hebben ze heel snel kunnen scheiden. Van bloed is absoluut geen sprake gelukkig. En qua haar lijkt het misschien ook erger dat het in werkelijkheid is, want ze verharen heel erg op het moment. Je plukt het er zo uit.

We gaan ze nu inderdaad eerst weer wisselen van hokken, en misschien dat we ze morgen nog eens op neutraal terrein zetten. Met een hekje en dan gewoon samen laten eten bij het hek. Dan ontstaat er een positief gevoel. We hebben ons intussen flink zitten inlezen, en gaan met een aantal tips aan de slag.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:24:30 #28
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97899806
En Gup, hoe gaat het inmiddels?
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 19:39:25 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_97900650
Een update van Roy en Molly? Wel, verwacht geen succesverhaal...

Vooralsnog in ieder geval. We hebben de strategie wat omgegooid.

Loslopen is er niet meer bij, behalve samen. Dit omdat als ze om de beurt losliepen, de een voor het hok ging zitten van de ander. Dit leidde tot veel frustratie, met als toppunt dat Molly Roy in z'n lip gebeten heeft. Terwijl Molly buiten het hok zat... :{

We hebben nu de badkamer ingericht als neutrale kamer. Die is niet zo groot en makkelijk geurvrij te maken. Onze badkamer is nu spic en span, dat snappen jullie.
We zetten Molly en Roy niet meer klakkeloos samen, na het haren plukken van de vorige keer. Ze zijn nog te makkelijk wat snauwerig naar elkaar, en we merken dat ze elkaar nog niet vertrouwen. Dat gaan we dus eerst opbouwen. We hebben de badkamer met een pannelenren in tweeen gedeeld, en elke nijn zit dan aan een kant. Ik zit bij de een, en m'n vriend bij de ander. Dit om op tijd in te grijpen wanneer er weer over en weer gesnauwd wordt aan het hek. Het gaat immers om vertrouwen opbouwen, en niet om geharrewar. Bij het hek ligt allerlei lekkere groente, die ze alleen maar krijgen als ze samen zijn. We blijven net zo lang zitten tot ze allebei wat van de groente hebben gegeten, zodat ze het bijna-samen zijn gaan associeren met lekkere dingen. Die ze overdag niet meer krijgen dus, dan moeten ze het doen met hooi, brokken en water.
We zitten dus met z'n vieren een half uur op de koude kale badkamervloer...

Wanneer ze op hun gemakje elk aan een kant de groentjes gaan zitten knabbelen, gaan wij er niet meer bijzitten. En als dat blijft goed gaan, gaan de hekjes weg, en wij er weer bij. En als dat ook goed gaat, laten we ze bij elkaar in de neutrale kamer zonder dat we erbij zitten.

Ondertussen zitten ze naast elkaar, elk in een hok. Elke dag wisselen we ze van hok, en ook de speeltjes wisselen elke dag van eigenaar. Behalve de knuffel van Roy, want Molly wil daar de ogen van op eten :')

We hebben het idee dat we nog wel even bezig gaan zijn hiermee. Dat is niet wat ik me had voorgesteld van een koppeling... Maar aan de andere kant lees je overal dat voedsters heel territoriaal (kunnen) zijn. Nou ja, het zal me niks verbazen als wij er uiteraard zoéén hebben :')

Aan de andere kant geeft het Roy de kans om op een rustige manier kennis te maken met Molly. En Molly krijgt de kans om aan Roy te wennen. En Roy krijgt de kans om wat aan te komen, want dik is ie niet. Hij vindt hooi heel erg lekker, de Science Selective brokken nog niet zo. Maar wortel vindt hij ook lekker, witlof een beetje gek, en ook een hapje andijvie heeft ie al geproefd. Maar nog niet teveel, want hij is niks gewend. Lofties kent en snapt ie niet, arme ziel.

Zaterdag ga ik naar de Welkoop om een extra panelenrennetje te halen. Dan kunnen ze, elk in een rennetje, op het balkon lekker buitenzitten als het lekker weer is. Uiteraard met een paar cm ertussen, zolang ze nog zitten te snauwen door het hek.

We geven nog niet op, al had ik vanmorgen wel even een down-momentje... Maar aan de andere kant kunnen we ze ook de tijd geven die ze nodig hebben. Ik geloof er wel weer in.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:15:26 #30
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_97902527
Geef niet op, het komt vast goed. Wij hadden met Hummel en Gommie af en toe ook onze twijfels maar ze zijn nu dikke vriendjes (maar hebben af en toe ook nog hun momentjes van haat-liefde). Het neemt simpelweg wat (en soms meer dan wat) tijd in beslag, hier (zo uit mijn hoofd) heeft het ook een aantal weken in beslag genomen. Het leek ook hier aan de dame te liggen die maar niet 'mee wou werken'.
Porch Monkey 4 Life!
pi_98016833
Wij hebben er destijds bij de koppeling voor gekozen om ze juist niet in aparte kooien te zetten. Elke keer dat ze weer bij elkaar (kunnen) komen is dan weer opnieuw een aftast-moment. Nou moet ik zeggen dat ze hier vrij in de tuin rond konden lopen en dus 35 m2 hadden om elkaar te ontwijken.
En wij hebben gewoon geluk gehad dat onze Chuck zo'n sulletje is, Monkie woonde al bij ons en is nu nog steeds de baas ;)

Het advies van de opvang destijds: niet uit elkaar halen tenzij er bloed vloeit. Ze moeten het samen uitvechten, letterlijk.

Succes Guppy!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:29:23 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98018473
Gaat het al wat beter Guppy?

Mwehe ik hoorde/zag gisteren niks, dus ik dacht, wut! Waar zijn m'n konijnen :o Doe ik het hok open, zitten ze samen in het kleine nachthokje tegen mekaar aangedrukt :') O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator zaterdag 11 juni 2011 @ 15:34:47 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_98026207
We hebben Roy vanmorgen terug gebracht naar het asiel... ;(

Het ging thuis helemaal niet goed. Het werd niet beter, bleef ook niet hetzelfde, maar werd alleen maar erger. Overal, ook in neutrale ruimten, was Molly heel agressief naar Roy. Snauwen, slaap en zelfs proberen te bijten, ook dóór een hekje heen. Wanneer Roy niet te bereiken was, kreeg ik de volle laag. Ik heb nou dus aardig wat schrammen, beten en blauwe plekken...

Nou kan ik dat wel hebben, maar moet je nagaan hoe dat bij Roy aankomt... Het arme kleine ding.

En als de konijnen het nou goed getrokken hadden, had ik ze echt wel langer de tijd willen geven. Maar het ging gewoon niet. Molly was gefrustreerd tot en met, en Roy zat in het andere hok stilletjes te beven in een hoekje. Hij was op een gegeven moment zelfs bang om wat te eten...

Wanneer we Molly even op het balkon deden met de deur dicht, lieten we Roy rondlopen. Dan zat ie lekker te knagen op een hooitje, maakte ie binkies en was ie heel nieuwsgierig. Maar als Molly in de buurt was (niet eens uit haar hok), dan zocht Roy een stil plekje op om te verstoppen.

Dat kan gewoon niet de bedoeling zijn, en zo'n lieverd als Roy verdient gewoon beter als dat.

Uiteraard mocht Roy gewoon weer terugkomen, dat was vanzelfsprekend. Maar makkelijk is het niet. Het is zo'n schatje, waar je je binnen een week al aan hecht. Hij is ook ideaal. Knaagt niet snel ergens aan, is zindelijk en heel erg lief. Maar goed, dan verdien je ook een konijnenvriendin die dat ook vindt. En niet zo'n secreet als Molly :@ ...

Hij heeft van ons het groene bedje, waar Boelie ook altijd inzat, meegekregen naar het asiel. Daar zat ie zo graag in, hij was helemaal verliefd op dat ding. En Molly deed er toch niks mee. Ze waren daar weer heel lief voor m, en ik hoop echt dat ie snel geplaatst wordt bij een dame die m op waarde weet te schatten. Ik heb in ieder geval flink zitten janken in de auto ;(

En Molly? Na een week lang van agressief rond hollen, aan de tralies raggen en grommen, ligt ze prinsheerlijk in haar hok... Ik vind haar best lief, en gun haar het allerbeste, maar op het moment vind ik haar vooral een kutbeest... :@
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:35:19 #34
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_98030891
Wat jammer dat het niet goed ging met Roy en Molly. Zoals Oce al zei heeft het bij ons ook een behoorlijke tijd geduurd. Hummel was in het begin ook heel erg vijandig ten opzichte van Gommie. En op het moment dat Gommie dan niet in de buurt was ging ze ergens heel lekker languit liggen en vonden we haar ook echt een kreng.

Gelukkig is Gommie het konijntje wat zich ook écht een mannetje voelt en zich zo gedraagt en dus vind dat hij de baas is en niet Hummel. Hij liet zich niet op z'n kop zitten. Gelukkig maar want nu kunnen ze het prima met elkaar vinden :)

Kan me voorstellen dat je er moeite mee had om Roy terug te brengen. Wij waren hier na een paar dagen ook al helemaal verliefd op Gommie en wilden hem ook niet terugbrengen naar het asiel. Hoop dat je toch nog een geschikt vriendje voor Molly kunt vinden.
  maandag 13 juni 2011 @ 20:38:16 #35
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_98129103
Auw...ik een beetje knuffelen met Fiona, zet ze ineens haar tandjes in m'n bovenarm. En bedankt!
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 20:51:50 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_98129819
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:38 schreef morgane het volgende:
Auw...ik een beetje knuffelen met Fiona, zet ze ineens haar tandjes in m'n bovenarm. En bedankt!
Zo heeft Molly me vorige week in m'n buik gebeten :X de blauwe plek is inmiddels geel
pi_98366148
wel zielig inderdaad voor roy!!! ik vind het gewoon zielig om te lezen! roy klinkt inderdaad als het ideale konijn!

juultje is gesteriliseerd vorige week, ze is echt een bikkel, hoewel het voor een dame een zware operatie is was ze dezelfde avond nog zelf al een beetje hooi aan het eten, en witlof vond ze ook alweer heerlijk, hebben haar wel goed in de gaten gehouden, maar ze was al weer heel snel de oude vertrouwde juul :) ze lijkt ook al een stuk rustiger enzo maar nog steeds schuw naar ons toe, maar dat waren we natuurlijk wel gewend!

ik moet weer eens foto's maken van me moppies, alweer te lang geleden!
Sla niet, Prei wel
  zondag 19 juni 2011 @ 13:02:41 #38
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98367071
Haha, sinds maanden klimt Bammie weer uit zichzelf op de bank en mn slobbertrui... "aai mij" zegt ze...en valt half in slaap als ze weggedoken in mn slobbertrui geknuffeld en geaaid wordt...
En inneens wordt ze wakker denkt dat ze me terug moet groomen...begint innes mn trui te wassen...lieve schat

En de blaadjes basilicum (we hebben een plantje in de keuken waar ze max 1 keer per dag een blaadje van krijgen) vinden ze ook geweldig!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 19 juni 2011 @ 13:10:14 #39
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_98367335
Hier zijn jut en jul nog altijd in love met elkaar. Er worden bij elkaar wasjes gedaan, uren tegen elkaar aan gelegen, hooitjes van elkaar gepikt O+. Heerlijk om te zien.
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 13:14:03 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_98367478
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:33 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
wel zielig inderdaad voor roy!!! ik vind het gewoon zielig om te lezen! roy klinkt inderdaad als het ideale konijn!

Ja, ik vind het nog steeds zo sneu... We houden de site van het asiel goed in de gaten, en hopen dat ie snel een huisje vind. Het is toch een beetje ons konijntje geworden :') Maar dat huisje was gewoon niet hier, met dat secreet van ons.

Die is overigens alles alweer vergeten lijkt het. Ze is weer helemaal zichzelf, en heeft zich het huis weer helemaal toegeëigend. Ze loopt rond met een 'van mij' attitude, en vermaakt zich prima. Ik heb niet het idee dat ze een vriendje mist, tot nu toe. Voorlopig laten we het dus maar even zo.

quote:
juultje is gesteriliseerd vorige week, ze is echt een bikkel, hoewel het voor een dame een zware operatie is was ze dezelfde avond nog zelf al een beetje hooi aan het eten, en witlof vond ze ook alweer heerlijk, hebben haar wel goed in de gaten gehouden, maar ze was al weer heel snel de oude vertrouwde juul :) ze lijkt ook al een stuk rustiger enzo maar nog steeds schuw naar ons toe, maar dat waren we natuurlijk wel gewend!

ik moet weer eens foto's maken van me moppies, alweer te lang geleden!
Wat goed van Juultje!! Ik weet nog dat Molly het niet zo makkelijk afging toen. Gelukkig is Juul een bikkel :D En ze zal nu ook wel veel minder last hebben van haar hormonen!
  zondag 19 juni 2011 @ 21:27:16 #41
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98387281
Aw jammer dat het niet lukte met Roy en Molly! -O- Het was idd een droppie om te zien, en schijnbaar dus ook qua gedrag O+

Hopelijk krijgt ie snel een tof huisje met een leuk vriendinnetje, en als Molly zo nu gelukkig is...
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98573780
Sinds 11 juni heb ik een nieuw konijn.
Jaren geleden toen ik nog een jonge pgr was had ik er al 1 totdat het konijntje stierf.
Daarna had mijn pa besloten om geen nieuw konijn meer te nemen.
Maar nu omdat ik vandaag jarig ben en we toevallig een heel mooi konijn tegen kwamen kon mijn vader het niet laten.

Hier een foto van hem:

Het is een zeldzaam ras, een kleurdwerg geel ram.
Maar 2 fokkers in heel Nederland kweken dit ras in deze kleur.
En hij is op 7 april 2011 geboren :Y
Het is een heel lief en mooi beestje die ook heel ondernemend en actief is O+
pi_98574103
O+ !

Heeft iemand ervaring met Van Lieshout dierenopvang in Deursen? Mijn vaste opvang (in Zetten) zit vol, was gewoon te laat met regelen :( Kon er gewoon niet van slapen toen ik het mailtje kreeg dat er geen plek meer was :@ Gelukkig toch nog in de buurt een plekje, maar ben benieuwd naar ervaringen :)
pi_98574191
quote:
17s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:19 schreef pgrferrari het volgende:
Sinds 11 juni heb ik een nieuw konijn.
Jaren geleden toen ik nog een jonge pgr was had ik er al 1 totdat het konijntje stierf.
Daarna had mijn pa besloten om geen nieuw konijn meer te nemen.
Maar nu omdat ik vandaag jarig ben en we toevallig een heel mooi konijn tegen kwamen kon mijn vader het niet laten.

Hier een foto van hem:

[ afbeelding ]

Het is een zeldzaam ras, een kleurdwerg geel ram.
Maar 2 fokkers in heel Nederland kweken dit ras in deze kleur.
En hij is op 7 april 2011 geboren :Y
Het is een heel lief en mooi beestje die ook heel ondernemend en actief is O+
Aaahw, hoe lief!! En wat is ie mooi. O+

Leuk verjaardagscadeau. :Y *;
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 21:37:26 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_98575103
Wat een prachtig konijntje pgr! O+
pi_98575241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een prachtig konijntje pgr! O+
Dankje O+

Hij heeft ook tattoo's in zijn oren van de fokker.
En hij kan ook met tentoonstellingen meedoen.
Misschien later :Y
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:43:44 #47
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_98575586
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:39 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Dankje O+

Een konijn met tattoo's; een RockNijntje :7

:+

Mooi knijntje hoor O+
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 21:44:26 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_98575637
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 21:39 schreef pgrferrari het volgende:

[..]

Dankje O+

Een hele echte dus O+ ik heb nog steeds een zwak voor kleurdwergen, na Tommie (nog te zien in m'n fobo). Die is er helaas niet meer, maar ik blijf het prachtige konijnen vinden.

Hier nog een foto van mijn hooimonster
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:49:20 #49
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_98575990
* RockNijntje had ook konijnen
Sammy, Floortje, Noa, Sydney, Slofje, Fleurtje en de andere naam ben ik even vergeten :@ Is al best lang geleden :Y
Noa en Sydney waren dwergkonijntjes en de rest hangoren O+

De cavia's heetten Elmo, Mimi en Bibi :D
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_98576135
Hey, KSC-ers hier :P. Pgr, wat een schatje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')