abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97633744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:11 schreef LXIV het volgende:

Wat die boeren vragen voor hun landbouwgrond is natuurlijk ook afhankelijk van de markt. Die kunnen ook omlaag met de prijs.
Dat klopt, maar het hobbelt er achteraan en doorgaans hebben die een engelengeduld!

quote:
De economische waarde van landbouwgrond zal niet veel stijgen. Die staat namelijk los van de vraag in Nederland, maar eerder wat een boer daarop kan verbouwen en hoe de wereldmarktprijs is van die landbouwproducten. Daarom is die grond ook zo goedkoop, een boer moet gewoon nog kunnen concurreren met een andere boer uit Duitsland als hij er tarwe op zet. De basisprijs is dus ongeveer 10 euro. Voor het tienvoudige wil ik best een kavel kopen waarop ik mag gaan bouwen. Dan maak ik het zelf wel 'bouwrijp' enzo. Hoeft de gemeente alleen maar een stempel te zetten.
Jij gaat zelf de riolering en wegen aanleggen? En nog afgezien van de vraag of jij dat kan: lijkt het jou een goede zaak dat iedereen maar zelf de wegen voor zijn deur aan legt?

quote:
Overigens kreeg ik vorige week een telefoontje van een bedrijf, of ik interesse had in investeren in grond. (ik verdenk mijn broker ervan ze mijn telefoonnummer te hebben gegeven). Voor de aardigheid heb ik ze het pakketje maar laten opsturen. Was niet zo'n geweldige deal. bijna 50 euro m/2. Had je ook helemaal geen rendement van verder (pacht oid). Pas als die grond in een bestemmingsplan kwam, dan kreeg je 80% van de opbrengst. Volgens mij is industriegrond al rond de 50 euro/m2, dus veel zul je er nooit mee opschieten. Binnenkort bellen ze me terug.
Heel relevant in de discussie is dit niet en aangezien ik het nu voor de zoveelste keer lees... Het is genoteerd, echt! ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_97633782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:12 schreef LXIV het volgende:

Het verschil tussen mannen en vrouwen is wel dat mannen bereid zijn om veel te betalen voor iets wat ze nodig hebben
Dat is de NL man doorgaans niet aan te zien!
pi_97633828
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef DS4 het volgende:
Het een sluit het ander niet uit..., dan vinden ze dat wellicht niet nodig?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:18:43 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97633874
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dan meer aan schroeven of gereedschap.
The End Times are wild
pi_97633884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het een sluit het ander niet uit..., dan vinden ze dat wellicht niet nodig?
Als je zo gaat redeneren: vrouwen vinden hetgeen ze in de aanbieding gekocht hebben vast ook "nodig".
pi_97633906
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:18 schreef LXIV het volgende:

Ik denk dan meer aan schroeven of gereedschap.
Ik lees het al: jij bent de anti-metrosexueel...
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:19:38 #232
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97633908
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:15 schreef DS4 het volgende:
Jij gaat zelf de riolering en wegen aanleggen? En nog afgezien van de vraag of jij dat kan: lijkt het jou een goede zaak dat iedereen maar zelf de wegen voor zijn deur aan legt?
Waarom zou degene die een huis koopt zelf voor de kosten van die weg moeten opdraaien? Alle bestaande wegen worden toch ook collectief betaald? Als het wegdek in je straat vervangen moet worden, krijg je toch ook geen rekening van de gemeente in de bus?
censuur :O
pi_97633990
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:

Waarom zou degene die een huis koopt zelf voor de kosten van die weg moeten opdraaien? Alle bestaande wegen worden toch ook collectief betaald? Als het wegdek in je straat vervangen moet worden, krijg je toch ook geen rekening van de gemeente in de bus?
Met alle respect, maar bij een bouwplan worden de kosten voor aanleg infra gewoon verwerkt in de prijs van de grond die wordt uitgegeven. Of de gemeente dat nu doet, of de projectontwikkelaar (die vervolgens het openbaar gebied voor 1 euro moet overdragen aan de gemeente).

Onderhoud is een ander verhaal en wordt weer bekostigd uit de OZB.

Dit is gewoon de praktijk in NL.
pi_97634125
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:18 schreef DS4 het volgende:
Als je zo gaat redeneren: vrouwen vinden hetgeen ze in de aanbieding gekocht hebben vast ook "nodig".
Onzin natuurlijk. LXIV stelt 'dat de NL man bereid is om veel te betalen voor iets wat hij nodig heeft', en jij meent die stelling te kunnen ontkrachten door te wijzen op hetgeen de NL man gemiddeld aan zijn uiterlijk besteed.

Sorry, maar dat gaat nergens over. Raakt zelfs kant noch wal.
pi_97634204
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Onzin natuurlijk. LXIV stelt 'dat de NL man bereid is om veel te betalen voor iets wat hij nodig heeft', en jij meent die stelling te kunnen ontkrachten door te wijzen op hetgeen de NL man gemiddeld aan zijn uiterlijk besteed.

Sorry, maar dat gaat nergens over. Raakt zelfs kant noch wal.
Wat "nodig" is, is inmiddels verworden tot een zwart-wit gebeuren. Nee, dan snap ik het.

(trek je verder niets aan van die smilies, die kies ik ook volstrekt willekeurig natuurlijk)
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:29:32 #236
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97634271
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]
Dit is gewoon de praktijk in NL.
Dat het de praktijk is, weet ik. Ik plaats alleen een kanttekening bij het "waarom" van deze praktijk.
pi_97634465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:

Dat het de praktijk is, weet ik. Ik plaats alleen een kanttekening bij het "waarom" van deze praktijk.
Jij vindt het normaler dat grond goedkoper wordt verstrekt aan derden, die vervolgens een mooie inrichting voor de deur krijgen met een mooie groenstrook, speeltuin, enz. enz. en dat iedereen daar aan meebetaalt, ook degene die aan die zandweg woont?

Het is toch veel logischer om nieuw aan te leggen infra te verhalen op degene die er van profiteert?
pi_97634477
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:
Wat "nodig" is, is inmiddels verworden tot een zwart-wit gebeuren. Nee, dan snap ik het.
Jij komt met dat voorbeeld, niet ik.

quote:
(trek je verder niets aan van die smilies, die kies ik ook volstrekt willekeurig natuurlijk)
Het zou duidelijker zijn als je volgende keer een keuze maakt: of de smilie willekeurig, of de tekst. Beide tegelijk leidt tot verwarring.

En nu back on topic aub, zonder mode-vooroordelen.
pi_97634565
Jij moet serieus overwegen om minder koffie te drinken...
pi_97634621
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:37 schreef DS4 het volgende:
Jij moet serieus overwegen om minder koffie te drinken...
Ga ik nu een biertje pakken. Goed? :+
pi_97634642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ga ik nu een biertje pakken. Goed? :+
Heel goed! Gewoon meteen 2 stuks, want op 1 been kun je niet lopen.
pi_97634690
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:39 schreef DS4 het volgende:
Heel goed! Gewoon meteen 2 stuks, want op 1 been kun je niet lopen.
Damn. Nou dat moet dan maar..... :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:45:39 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97634935
Ik zag op Funda een huis te koop staan dat een van de oudste stenen gebouwen is hier in de omgeving, van oorsprong een Middeleeuwse brouwerij. Ook mooi gelegen, op de rand tussen het dorp in de bebouwde kom, ruim genoeg, aardig wat grond, wat wil je nog meer:
http://www.funda.nl/koop/boxtel/huis-47033674-lennisheuvel-93/
Ook helemaal niet duur voor wat je krijgt.

Het frappante is: heel vlakbij ligt een kavel dat ongeveer net zo groot is als het kavel waar dit huis op staat, en dat kost 350K. Eigenlijk krijg je het huis dus voor 89K! Dat is wel heel goedkoop, niet?

Het lijkt me erg gaaf in zo'n huis te wonen, maar het zal niet voor niets zo goedkoop zijn. De kosten en moeite om zoiets te onderhouden zullen wel enorm zijn, dat kan haast niet anders. Toch een heel gaaf huis voor een lage aankoopprijs.
The End Times are wild
pi_97635079
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:45 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me erg gaaf in zo'n huis te wonen, maar het zal niet voor niets zo goedkoop zijn. De kosten en moeite om zoiets te onderhouden zullen wel enorm zijn, dat kan haast niet anders. Toch een heel gaaf huis voor een lage aankoopprijs.
Nou het is een rijksmonument. Dan mag je bij wijze van spreke nog geen schroef in de muur draaien zonder toestemming.
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:51:55 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97635232
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou het is een rijksmonument. Dan mag je bij wijze van spreke nog geen schroef in de muur draaien zonder toestemming.
Nee, dat klopt. En als je dak lekt moet je bijvoorbeeld op zoek naar precies dezelfde dakpannen om het te vervangen, allemaal heel prijzig. Dan kan dat huis wel financierbaar zijn, als je per jaar 12K aan onderhoud kwijt bent is het alsnog een bleeder.
The End Times are wild
pi_97635395
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Nee, dat klopt. En als je dak lekt moet je bijvoorbeeld op zoek naar precies dezelfde dakpannen om het te vervangen, allemaal heel prijzig. Dan kan dat huis wel financierbaar zijn, als je per jaar 12K aan onderhoud kwijt bent is het alsnog een bleeder.
Groter probleem vind ik dan dat als je bv je glas-in-lood ramen zou willen vervangen door dubbel glas, je dat wel kan schudden.

Het moet immers zo authentiek mogelijk blijven.
pi_97635408
Als ik de omschrijving lees moet je er nog verdomd veel geld in pompen.

Zo las ik een tijdje terug over een prachtig kasteel wat je kon kopen voor 1 euro (Frankrijk meen ik). Er was meer één voorwaarde: je moest het wel terugbrengen in een fatsoenlijke staat. Het staat misschien nog wel te koop... want dat was een addertje onder het gras van enkele mio's.

Het addertje hier kan ook makkelijk richting de mio gaan overigens. Compleet renoveren van een monument van deze proporties! Niet billig!
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:58:22 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97635530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij vindt het normaler dat grond goedkoper wordt verstrekt aan derden, die vervolgens een mooie inrichting voor de deur krijgen met een mooie groenstrook, speeltuin, enz. enz. en dat iedereen daar aan meebetaalt, ook degene die aan die zandweg woont?

Het is toch veel logischer om nieuw aan te leggen infra te verhalen op degene die er van profiteert?
Vergelijk het weer eens met Duitsland, en je ziet weer dat "die weg" hier blijkbaar erg duur is.
pi_97635597
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Vergelijk het weer eens met Duitsland, en je ziet weer dat "die weg" hier blijkbaar erg duur is.
Waarom toch iedere keer vergelijken met Duitsland? Ga dan daar naartoe als dat hetzelfde is. Oh nee, dat doe je niet, want er zit toch verschil tussen...
pi_97635641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:

Een tijdje terug heb ik dat vergelijk (maar dan een EERLIJK vergelijk) gedaan met Duitsland en verdomd dat het niet waar is: zo groot was het verschil niet.

Nog afgezien van het feit dat Duitsland en Nederland niet helemaal hetzelfde zijn... In Duitsland werken mensen hard voor 2 euro 50 per uur. In NL zitten velen op hun reet omdat ze het drievoudige nog veel te weinig vinden (wat, voor de goede orde, zo'n beetje minimumloon is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')