Dat klopt, maar het hobbelt er achteraan en doorgaans hebben die een engelengeduld!quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:11 schreef LXIV het volgende:
Wat die boeren vragen voor hun landbouwgrond is natuurlijk ook afhankelijk van de markt. Die kunnen ook omlaag met de prijs.
Jij gaat zelf de riolering en wegen aanleggen? En nog afgezien van de vraag of jij dat kan: lijkt het jou een goede zaak dat iedereen maar zelf de wegen voor zijn deur aan legt?quote:De economische waarde van landbouwgrond zal niet veel stijgen. Die staat namelijk los van de vraag in Nederland, maar eerder wat een boer daarop kan verbouwen en hoe de wereldmarktprijs is van die landbouwproducten. Daarom is die grond ook zo goedkoop, een boer moet gewoon nog kunnen concurreren met een andere boer uit Duitsland als hij er tarwe op zet. De basisprijs is dus ongeveer 10 euro. Voor het tienvoudige wil ik best een kavel kopen waarop ik mag gaan bouwen. Dan maak ik het zelf wel 'bouwrijp' enzo. Hoeft de gemeente alleen maar een stempel te zetten.
Heel relevant in de discussie is dit niet en aangezien ik het nu voor de zoveelste keer lees... Het is genoteerd, echt!quote:Overigens kreeg ik vorige week een telefoontje van een bedrijf, of ik interesse had in investeren in grond. (ik verdenk mijn broker ervan ze mijn telefoonnummer te hebben gegeven). Voor de aardigheid heb ik ze het pakketje maar laten opsturen. Was niet zo'n geweldige deal. bijna 50 euro m/2. Had je ook helemaal geen rendement van verder (pacht oid). Pas als die grond in een bestemmingsplan kwam, dan kreeg je 80% van de opbrengst. Volgens mij is industriegrond al rond de 50 euro/m2, dus veel zul je er nooit mee opschieten. Binnenkort bellen ze me terug.
Dat is de NL man doorgaans niet aan te zien!quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:12 schreef LXIV het volgende:
Het verschil tussen mannen en vrouwen is wel dat mannen bereid zijn om veel te betalen voor iets wat ze nodig hebben
Het een sluit het ander niet uit..., dan vinden ze dat wellicht niet nodig?quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef DS4 het volgende:
Dat is de NL man doorgaans niet aan te zien!
Ik denk dan meer aan schroeven of gereedschap.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is de NL man doorgaans niet aan te zien!
Als je zo gaat redeneren: vrouwen vinden hetgeen ze in de aanbieding gekocht hebben vast ook "nodig".quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Het een sluit het ander niet uit..., dan vinden ze dat wellicht niet nodig?
Ik lees het al: jij bent de anti-metrosexueel...quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:18 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dan meer aan schroeven of gereedschap.
Waarom zou degene die een huis koopt zelf voor de kosten van die weg moeten opdraaien? Alle bestaande wegen worden toch ook collectief betaald? Als het wegdek in je straat vervangen moet worden, krijg je toch ook geen rekening van de gemeente in de bus?quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:15 schreef DS4 het volgende:
Jij gaat zelf de riolering en wegen aanleggen? En nog afgezien van de vraag of jij dat kan: lijkt het jou een goede zaak dat iedereen maar zelf de wegen voor zijn deur aan legt?
Met alle respect, maar bij een bouwplan worden de kosten voor aanleg infra gewoon verwerkt in de prijs van de grond die wordt uitgegeven. Of de gemeente dat nu doet, of de projectontwikkelaar (die vervolgens het openbaar gebied voor 1 euro moet overdragen aan de gemeente).quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom zou degene die een huis koopt zelf voor de kosten van die weg moeten opdraaien? Alle bestaande wegen worden toch ook collectief betaald? Als het wegdek in je straat vervangen moet worden, krijg je toch ook geen rekening van de gemeente in de bus?
Onzin natuurlijk. LXIV stelt 'dat de NL man bereid is om veel te betalen voor iets wat hij nodig heeft', en jij meent die stelling te kunnen ontkrachten door te wijzen op hetgeen de NL man gemiddeld aan zijn uiterlijk besteed.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:18 schreef DS4 het volgende:
Als je zo gaat redeneren: vrouwen vinden hetgeen ze in de aanbieding gekocht hebben vast ook "nodig".
Wat "nodig" is, is inmiddels verworden tot een zwart-wit gebeuren. Nee, dan snap ik het.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Onzin natuurlijk. LXIV stelt 'dat de NL man bereid is om veel te betalen voor iets wat hij nodig heeft', en jij meent die stelling te kunnen ontkrachten door te wijzen op hetgeen de NL man gemiddeld aan zijn uiterlijk besteed.
Sorry, maar dat gaat nergens over. Raakt zelfs kant noch wal.
Dat het de praktijk is, weet ik. Ik plaats alleen een kanttekening bij het "waarom" van deze praktijk.quote:
Jij vindt het normaler dat grond goedkoper wordt verstrekt aan derden, die vervolgens een mooie inrichting voor de deur krijgen met een mooie groenstrook, speeltuin, enz. enz. en dat iedereen daar aan meebetaalt, ook degene die aan die zandweg woont?quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat het de praktijk is, weet ik. Ik plaats alleen een kanttekening bij het "waarom" van deze praktijk.
Jij komt met dat voorbeeld, niet ik.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:27 schreef DS4 het volgende:
Wat "nodig" is, is inmiddels verworden tot een zwart-wit gebeuren. Nee, dan snap ik het.
Het zou duidelijker zijn als je volgende keer een keuze maakt: of de smilie willekeurig, of de tekst. Beide tegelijk leidt tot verwarring.quote:(trek je verder niets aan van die smilies, die kies ik ook volstrekt willekeurig natuurlijk)
Ga ik nu een biertje pakken. Goed?quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:37 schreef DS4 het volgende:
Jij moet serieus overwegen om minder koffie te drinken...
Heel goed! Gewoon meteen 2 stuks, want op 1 been kun je niet lopen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ga ik nu een biertje pakken. Goed?
Damn. Nou dat moet dan maar.....quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:39 schreef DS4 het volgende:
Heel goed! Gewoon meteen 2 stuks, want op 1 been kun je niet lopen.
Nou het is een rijksmonument. Dan mag je bij wijze van spreke nog geen schroef in de muur draaien zonder toestemming.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:45 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me erg gaaf in zo'n huis te wonen, maar het zal niet voor niets zo goedkoop zijn. De kosten en moeite om zoiets te onderhouden zullen wel enorm zijn, dat kan haast niet anders. Toch een heel gaaf huis voor een lage aankoopprijs.
Nee, dat klopt. En als je dak lekt moet je bijvoorbeeld op zoek naar precies dezelfde dakpannen om het te vervangen, allemaal heel prijzig. Dan kan dat huis wel financierbaar zijn, als je per jaar 12K aan onderhoud kwijt bent is het alsnog een bleeder.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou het is een rijksmonument. Dan mag je bij wijze van spreke nog geen schroef in de muur draaien zonder toestemming.
Groter probleem vind ik dan dat als je bv je glas-in-lood ramen zou willen vervangen door dubbel glas, je dat wel kan schudden.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:
Nee, dat klopt. En als je dak lekt moet je bijvoorbeeld op zoek naar precies dezelfde dakpannen om het te vervangen, allemaal heel prijzig. Dan kan dat huis wel financierbaar zijn, als je per jaar 12K aan onderhoud kwijt bent is het alsnog een bleeder.
Vergelijk het weer eens met Duitsland, en je ziet weer dat "die weg" hier blijkbaar erg duur is.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt het normaler dat grond goedkoper wordt verstrekt aan derden, die vervolgens een mooie inrichting voor de deur krijgen met een mooie groenstrook, speeltuin, enz. enz. en dat iedereen daar aan meebetaalt, ook degene die aan die zandweg woont?
Het is toch veel logischer om nieuw aan te leggen infra te verhalen op degene die er van profiteert?
Waarom toch iedere keer vergelijken met Duitsland? Ga dan daar naartoe als dat hetzelfde is. Oh nee, dat doe je niet, want er zit toch verschil tussen...quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Vergelijk het weer eens met Duitsland, en je ziet weer dat "die weg" hier blijkbaar erg duur is.
Een tijdje terug heb ik dat vergelijk (maar dan een EERLIJK vergelijk) gedaan met Duitsland en verdomd dat het niet waar is: zo groot was het verschil niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Vergelijk het weer eens met Duitsland, en je ziet weer dat "die weg" hier blijkbaar erg duur is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |