abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 1 juni 2011 @ 10:48:16 #1
70532 loveli
N
pi_97574732

Het vorige deel: [Gezond Slank] #1493 - Oh crap

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 1 juni 2011 @ 10:49:29 #2
70532 loveli
N
pi_97574763
Dit topic heeft 98 volgers die niet gereageerd hebben.
crap in = crap out
pi_97574764
:W zoooo tijd geleden! druk geen internet etc. etc.

Kom binnen met een leuk onderwerp zeg, die jampotman :r per ongeluk gezien.. voor de mensen die nieuwsgierig zijn: Don't, just don't.

Peruche :* leuk een verrassing na die onzekerheid, buitengesloten etc.
Verder wat ik allemaal gemist heb: sorry :@ haha
lijstjes dit keer, zo lang geleden.

Maandag:
Nieuwe combi oven gekocht! jeah.
o: beschuitjes met pindakaas en kaas en thee
T: thee met 2 mini pistoletjes bij de Ikea
L: piccolini's (4 stuks)
D: Pizza (een spinazie pizza haha, om aan mn groente te komen)

Dinsdag:
O: Beschuitjes emt pindakaas en kaas en thee
T: thee en rijstwafel
L: 2 witte bollejts met pindakaas en kaas en thee
T: 2 thee en mini handje oriental mix.
D: Lasagne, zelf gemaakte :)
T: heerlijke warme tulband met appel, 1 plakje, en halve zak hamka's :@

vandaag:
poeh, ga ik even over nadenken ;)

ow ow ow, ben 1 kilo afgevallen btw :)
~ Bonito La Risa ~
pi_97574773
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:49 schreef loveli het volgende:
Dit topic heeft 98 volgers die niet gereageerd hebben.
97 :+
~ Bonito La Risa ~
pi_97574829
Marmar, wat goed! *O* Wanneer komt de foto met dé jurk? O-)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_97574866
Even mijn laatste post in de herhaling want blij :) ik ben gewoon klaar met afvallen!!

quote:
O: boterham ECHTE kaas O+ cappuccino
T: verse ananas
L: 2 boterhammen met iets van vlees of sandwichspread denk ik, rauwkost, karnemelk
T: worteltjes, komkommer
D: pasta met tomaatgroentegehaktsaus en salade
T: yoghurt met warme appel

Ben een heel klein beetje aan het opbouwen, valt op het eerste gezicht misschien niet op, maar ik zit zo'n 100 kcal per dag hoger, val nog steeds af, mag eventueel ook nog een paar ons, maar hoop snel een punt te bereiken waar ik het fijn stabiel kan houden. Volgend weekend culinair weekendje, dan weekend verjaardagsfeestjes en week daarna een huwelijk, dus die weken zal ik weer een boterham per dag minder doen aan hoeveelheid en ik denk dat ik het daar prima mee ga redden

I DID IT! *O*

Nu stabiel houden dus.. hopelijk kan ik mijn bmr ietsjes hoger krijgen dan uitgerekend als ik het heel langzaam opbouw en mijn lijf de tijd geef zich er aan aan te passen.

Overigens is het nu 70.8 dus het afvallen gaat nog best hard door. Ik wil in elk geval zorgen dat ik niet onder de 69 ga en niet meer over de 71, dat lijkt me een goed streven
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:53:38 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97574892
Daglijstje/planning
o. brinta
s. 20 minuten hardlopen
t. banaan + aardbeien
l. witlof met ham en kaas
t. ham
d. geen idee. File en geen zin/tijd brood te maken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_97574905
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:51 schreef Phaidra het volgende:
Marmar, wat goed! *O* Wanneer komt de foto met dé jurk? O-)
thx!! na pinksterweekend denk ik, dan gaan we een fancy weekend weg met bijbehorende fancy kleertjes ;)
Met de avondvierdaagse zijn er ook foto's gemaakt, maar daar zie je alleen mijn scootmobiel en mijn benen :')
  Vis een optie? woensdag 1 juni 2011 @ 10:54:42 #9
70532 loveli
N
pi_97574931
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:53 schreef Tinkepink het volgende:
d. geen idee. File en geen zin/tijd brood te maken.
Man opdracht geven :+
crap in = crap out
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:54:53 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97574937
Ik vind op gewicht blijven trouwens lastiger dan afvallen. Met afvallen heb je een doel. Op gewicht blijven vergt vooral veel doorzettingsvermogen.
  Vis een optie? woensdag 1 juni 2011 @ 10:55:20 #11
70532 loveli
N
pi_97574961
Is de jurk de topvintage jurk?
crap in = crap out
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:55:26 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97574966
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:54 schreef loveli het volgende:

[..]

Man opdracht geven :+
Ik zal hem bellen :P
pi_97574989
Netjes MarMar en M_M ^O^
Hoe wil je je BMR hoger krijgen trouwens? Krachttraining?

Mixende_Match, iets meer groente en iets meer fruit mag volgens mij wel :)
En i.p.v. witte bolletjes, bruin het liefst zelfs volkoren.
Wel weinig zoets, dus een ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? woensdag 1 juni 2011 @ 10:56:24 #14
70532 loveli
N
pi_97574996
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:54 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind op gewicht blijven trouwens lastiger dan afvallen. Met afvallen heb je een doel. Op gewicht blijven vergt vooral veel doorzettingsvermogen.
De "ik ben slank dus kan eten wat ik wil" knop omzetten blijft lastig.
crap in = crap out
pi_97575019
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:55 schreef loveli het volgende:
Is de jurk de topvintage jurk?
Yes die pencildress met haltertop van stop staring O+ ik kan er inmiddels prima in ademhalen als de rits dichtzit *grijns*
  Vis een optie? woensdag 1 juni 2011 @ 10:59:34 #16
70532 loveli
N
pi_97575091
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:56 schreef V1z0R het volgende:
Netjes MarMar en M_M ^O^
Mixende_Match, iets veel meer groente en iets meer fruit mag volgens mij wel :)
M_M, ik zie wel heel veel (loze) carbs in verhouding tot voedingsstoffen. En beweeg je ook nog?
crap in = crap out
pi_97575122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:56 schreef V1z0R het volgende:
Netjes MarMar en M_M ^O^
Hoe wil je je BMR hoger krijgen trouwens? Krachttraining?

Mixende_Match, iets meer groente en iets meer fruit mag volgens mij wel :)
Wel weinig zoets, dus een ^O^
Krachttraining, aint gonna happen :P ik hoop gewoon dat het iets hoger uitpakt als ik langzaam opbouw met eten. Een rekenprogramma werkt met standaarden en een lijf is nooit standaard.

Idd, moeilijke komt nu, hoewel ik het ook al heel lastig vond om het zo vol te houden zonder te sporten en vaak mijn momenten heb gehad van "why bother, dit lijf is toch al stom"
Maar ik heb het geflikt en al doet mijn lijf allang niet meer wat het deed, het ziet er wel weer uit zoals het was en zoals bij mij hoort en dat is me veel waard.
Opbouwen heel rustig met aan hoeveelheid 1 boterham extra en als ik dan nog afval nog 1tje net zo lang tot ik stabiel blijf.
Elke week wegen blijf ik denk ik wel doen, voor mij is het zaak dat ik snel ingrijp als er een paar pondjes bijkomen, want het eraf sporten wil niet en als ik er op tijd bij ben heb ik het wel binnen een maand weer onder controle. Zo heb ik het voor ogen en zo ga ik het ook gewoon doen :)

Kan ik heus, zeker met hulp van de Slankies O+
pi_97575140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:56 schreef loveli het volgende:

[..]

De "ik ben slank dus kan eten wat ik wil" knop omzetten blijft lastig.
Klopt.. Dus er mag ondertussen weer 5 kilo af bij mij.. Ach, heb ik iets te doen..
Worry is a misuse of imagination
pi_97575155
wat goed MarMar! :)
Ja doei.
pi_97575159
MarMar wat super goed! _O_
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:02:50 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97575176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:01 schreef Probability het volgende:

[..]

Klopt.. Dus er mag ondertussen weer 5 kilo af bij mij.. Ach, heb ik iets te doen..
Ben je dan niet die Pief met het BMI van 20,9? Kan me jou haast niet voorstellen met 5 kg teveel :@
  Vis een optie? woensdag 1 juni 2011 @ 11:04:09 #22
70532 loveli
N
pi_97575209
Hoeveel woog je op die rattenvleesmeet?
crap in = crap out
pi_97575337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ben je dan niet die Pief met het BMI van 20,9? Kan me jou haast niet voorstellen met 5 kg teveel :@
O ik moet even updaten. Je ziet het niet heel erg, heb alleen geen strakke buik meer en mijn gezicht is iets boller. Ik kom heel geleidelijk aan..
Maar ik vind mijn gezicht & buik mooier als ze wat dunner zijn, vandaar..

Maar het is er ook zo weer af, moet gewoon weer gaan sporten en geen 6 pizza's per week eten :')
pi_97575357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:04 schreef loveli het volgende:
Hoeveel woog je op die rattenvleesmeet?
Geen idee :D Heel weinig volgens mij, was toen nog fanatiek aan het kickboksen.
pi_97575448
Goeiemorgen! :)

Wat goed MarMar! *O*
Know that while you sleep
Everything has changed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')