Goh, lees dit topic anders, er wordt een fictieve situatie verzonnen zodat men het woord overhoop knallen van marokkanen kan bezigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Jij vindt iemand doorgedraait als hij/zij zegt zichzelf te gaan verdedigen van mensen die hem aanvallen met een mes?
Goh. Tekenend
maar als zo'n ventje 25 of ouder is......quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:17 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee nee je praat gewoon populair met de massa mee. Als een 12 jarig ventje mij bedreigt ga ik natuurlijk naar de ouders toe.
Maar ik neem niet meteen een knuppel mee. Jij wel?
dat zou gevaarlijk zijn. Waar ik op doel is dat de algemene opvatting moet zijn als iemand iets doet wat niet echt sociaal is er door omstanders wordt ingegrepen omdat we zoiets gewoon niet willen hebben. En niet toekijken en spreken van de schande wat het wel niet is en vervolgens hopen dat je politieke clubje er wat aan doet. Mensen moeten eens van het idee af dat de overheid wel alles voor ze regelt. Strong people don't need a goverment.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dus als je 5 Marokkaanse jongeren ziet die zich schuldig maken aan straatcriminaliteit moet je er (letterlijk met gevaar voor eigen leven) op afstappen en zeggen dat ze moeten ophouden?![]()
Je kan zelf wel raden dat de kans groot is dat je met geweld de mond wordt gesnoerd, maar stel dat je besluit een uitgebreide cursus Kung-Fu/Karate/whatever te doen, met succes en je trapt al die 5 Marokkanen die je aanvlogen in elkaar...dan zit vanaf dat moment de hele overheid achter jouw broek aan, want zo werkt de Nederlandse maatschappij dan weer wel.
Dit soort dingen moeten via de overheid geregeld worden, niet ieder individu kan voor eigen rechter spelen, niet iedereen kan ook voor zichzelf opkomen, denk bijvoorbeeld aan bejaarden die met rollater en al de vijver in gegooid worden.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Nope.
Ga maar lekker theedrinken met ze.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:14 schreef De_Nuance het volgende:
Zowel geweld als enkel praten is geen oplossing.
Ouders zijn het probleem. Als hun kinderen zich misdragen laat je het de ouders voelen, boete, uitkering stopzetten, of weet ik veel wat.
En kinderen een gepaste taakstraf (bij zo iets kleins als dit wel ) en bij een ernstig vergrijp een zwaardere straf.
Je hoeft ze niet meteen te martelen hoor, tenzij je een soort terreurbeweging van getraumatiseerde mensen wilt gaan oprichten.
Als iemand met een mes naar je toe komt dan kan ik heus wel begrijpen dat je op dat moment het recht in eigen handen neemt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:23 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
maar als zo'n ventje 25 of ouder is......
Over welke rassenhaat heb je het?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:20 schreef De_Nuance het volgende:
Hallo moderatie. Kan iemand iets doen aan deze Joegoslavisch ogende rassenhaat hier.
Jij snapt het niet denk ik, als iemand mij met een mes loopt te bedreigen en de situatie is zo dat ik mij MOET verdedigen dan is dat maar zo.....quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Goh, lees dit topic anders, er wordt een fictieve situatie verzonnen zodat men het woord overhoop knallen van marokkanen kan bezigen.
Door dezelfde gast wiens handen jeuken om marokkanen in zee te drijven.
Ja lekker normaal allemaal.
En die gast heeft ook nog een dienstwapen, ik denk dat je je beter daar drukker over kan maken.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, echter je post over in zee drijven irriteerde me een beetje.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:24 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Jij snapt het niet denk ik, als iemand mij met een mes loopt te bedreigen en de situatie is zo dat ik mij MOET verdedigen dan is dat maar zo.....
Dat heb ik niet gezegd, ik zei dat er bepaalde mensen zo denkenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:22 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Goh, lees dit topic anders, er wordt een fictieve situatie verzonnen zodat men het woord overhoop knallen van marokkanen kan bezigen.
Door dezelfde gast wiens handen jeuken om marokkanen in zee te drijven.
Ja lekker normaal allemaal.
En die gast heeft ook nog een dienstwapen, ik denk dat je je beter daar drukker over kan maken.
Je moet het goed lezen wat ik schrijf, schijnbaar is dit moeilijk voor jouw!!quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:26 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, echter je post over in zee drijven irriteerde me een beetje.
Jij hebt het over iets heel anders, en natuurlijk moet je niet lijdzaam wachten als iemand je probeert te doden. Lijkt me evident dat je terug vecht.
Vergelijkbare dingen gebeuren zo vaak: http://www.frontaalnaakt.nl/archives/kristallnacht-2.htmlquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:25 schreef pinine het volgende:
vraag me af wanneer nederlandse jochies dat bij een marrokaanse begrafenis zouden doen, volgens mij staat politiek Den Haag dan op z'n kop
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:29 schreef Infection het volgende:
Mensen die gelijk gaan zeggen dat dit rassenhaat is.
Het gaat om een kleine groep Marokkanen die gewoon aangepakt moeten worden. Ik heb zelf ook een goede vriend die Marokkaans is en die past zich tenminste aan aan de Nederlandse samenleving. Daar heb ik tenminste respect voor.
Dan ben je geen haar beter dan de mensen die je verafschuwt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Nope.
Ga maar lekker theedrinken met ze.
Hoe moeten we dan ingrijpen? Kom eens met voorbeelden dan.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:23 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
dat zou gevaarlijk zijn. Waar ik op doel is dat de algemene opvatting moet zijn als iemand iets doet wat niet echt sociaal is er door omstanders wordt ingegrepen omdat we zoiets gewoon niet willen hebben. En niet toekijken en spreken van de schande wat het wel niet is en vervolgens hopen dat je politieke clubje er wat aan doet. Mensen moeten eens van het idee af dat de overheid wel alles voor ze regelt. Strong people don't need a goverment.
Omdat praten altijd al het geval is met Nederlanders. En is er wat verandert door dat 'gepraat'? Nee, het wordt alleen maar erger. En met praten laten we alleen maar zien hoe zwak we zijn, en dat we niet voor onszelf opkomen, waardoor ze dus alleen maar meer gaan provoceren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dan ben je geen haar beter dan de mensen die je verafschuwt.
Het enige dat ons onderscheidt van de dieren is het feit dat we dingen op kunnen lossen zonder fysiek te worden.
Wat doe je überhaupt op een forum als je niet wil praten?
Praten helpt niet , kijk maar op google en lees de vele resultaten van onderzoekenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dan ben je geen haar beter dan de mensen die je verafschuwt.
Het enige dat ons onderscheidt van de dieren is het feit dat we dingen op kunnen lossen zonder fysiek te worden.
Wat doe je überhaupt op een forum als je niet wil praten?
Precies, als je hetzelfde 'geintje' had geflikt in een islamitische land was je er niet mee weg gekomenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Omdat praten altijd al het geval is met Nederlanders. En is er wat verandert door dat 'gepraat'? Nee, het wordt alleen maar erger. En met praten laten we alleen maar zien hoe zwak we zijn, en dat we niet voor onszelf opkomen, waardoor ze dus alleen maar meer gaan provoceren.
De ouders zijn degene die met hun kinderen moeten praten, niet wij. En die ouders weten dondersgoed wat hun kinderen uitspoken.
Mahatma Gandhi anyone?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:34 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Praten helpt niet , kijk maar op google en lees de vele resultaten van onderzoeken
Was een speelbal van de Engelse regeringquote:
Als groep omstanders. Het paradigma van straatgeweld is nu, laat ik me er maar niet mee bemoeien. Het zou moeten zijn: he wat gebeurd hier in mijn land zo gaan we niet met elkaar om, kom mensen(omstanders) laten we er wat aan doen. Het klinkt een beetje old school maar eigenlijk moeten we ons wat meer met elkaar bemoeien af en toe.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hoe moeten we dan ingrijpen? Kom eens met voorbeelden dan.
Waar zijn de manieren gebleven inderdaad, sinds wanneer is het toegestaan om bevolkingsgroepen als expliciet te vermelden bij een begane fout?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja dus? Het neemt niet weg dat het echt super respectloos is. Zoiets hoort niet te gebeuren of het nu autochtonen of allochtonen zijn, waar zijn de manieren gebleven?
Inderdaad. En omdat ze er hier zo makkelijk mee wegkomen wordt het een spelletje voor ze, waardoor er alleen maar meer geprovoceerd gaat worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:35 schreef reformatorisch het volgende:
[..]
Precies, als je hetzelfde 'geintje' had geflikt in een islamitische land was je er niet mee weg gekomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |