Ik vraag me af tot wanneer de Noordelijke landen blijven bijstortenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Zolang een land in de EU zit moet je 'm redden want anders gaan we er allemaal aan.
Wees bewust van dat feit als we weer miljarden moeten storten.
Nope.... de mensen die afhankelijk zijn van hun broodwinning voor de nieuwbouw zijn het haasje. En wat te denken van 'doorstromers' ? Die mogen ook nog een jaartje of 10 wachten.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, de starters die niet genoeg hypotheek kunnen krijgen zonder allerlei foefjes, die zijn het haasje.
Wat een hoax manquote:Maar dat is logisch. Als je niet genoeg verdiend, kun je geen huis kopen. Lijkt me normaal. Een huis kunnen kopen is alleen voorbehouden aan diegenen waarvan het salaris hoog genoeg is. Men kan wel willen dat iedereen dat maar moet kunnen, maar zo werkt het nou eenmaal niet.
Ondanks dat ik geen jacht kan kopen kan ik wel een opblaasboot kopen... dat drijft ook en past bij mijn budget... als de Nederlandse vastgoedmaffia nu eens geen rubber opblaasboten meer zou bouwen voor 20 meter jacht prijzen dan kunnen we allemaal weer betaalbaar wonenquote:Er zijn ook mensen die een enorm jacht kunnen kopen. Ik kan dat niet. Moet ik dan heel hard gaan roepen dat er allerlei dingen moeten gebeuren zodat die jachten veel goedkoper worden zodat ik er ook een kan kopen, of moet ik gewoon accepteren dat ik niet alles kan kopen, omdat ik daar simpelweg het geld niet voor heb?
Ik ben niet ontevreden over mijn gemaakte keuzen uit het verleden en ben optimistisch over de toekomst. Want het mooiste wat in het verschiet ligt is het klappen van de huizenmarkt zeepbel... ben ik even blij niet gekocht te hebbenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
Zoals jij vroeger bedoel je? Opleiding allemaal niet nodig, gewoon doorgaan waar je mee bezig was, en vooral niet vooruit kijken, wie dan leeft, wie dan zorgt.....en dan ben je jaren verder, en dan ineens realiseer je wat de gevolgen zijn van die keuze, en dan ga je moord en brand schreeuwen in plaats van de hand in eigen boezem te steken.
Net zo lang als de banksters noodzakelijk vindenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik vraag me af tot wanneer de Noordelijke landen blijven bijstorten
Behalve Brabant... want Brabant is andersquote:
Wat jij wil, either way, je inkomen moet dermate hoog zijn dat je een hypotheek kunt krijgen. Anders houdt het op. Jij kunt het niet, dus jij klaagt. Dan mag er wel een hoop lucht in de markt zitten, maar dan nog zijn mensen in staat om een hypotheek te kunnen krijgen. Natuurlijk, veel mensen hebben een hypotheek die ze eigenlijk niet meer kunnen bekostigen op het moment dat er iets gebeurd, maar dat is in eerste plaats de verantwoordelijkheid van die mensen zelf...gouden bergen en zo...quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nope.... de mensen die afhankelijk zijn van hun broodwinning voor de nieuwbouw zijn het haasje. En wat te denken van 'doorstromers' ? Die mogen ook nog een jaartje of 10 wachten.
[..]
Wat een hoax man![]()
Iedereen die een huis koopt leent zijn geld bij de bank... dus in principe kan niemand een huis kopen, de meesten kunnen wel een huis lenen. Maar goed... feitelijk ligt het probleem hem in de aanbod kant... er is gewoon geen passend aanbod bij de draagkracht van de woningzoekenden. Dat komt door onze huizenmarkt zeepbel
[..]
Ondanks dat ik geen jacht kan kopen kan ik wel een opblaasboot kopen... dat drijft ook en past bij mijn budget... als de Nederlandse vastgoedmaffia nu eens geen rubber opblaasboten meer zou bouwen voor 20 meter jacht prijzen dan kunnen we allemaal weer betaalbaar wonen
Ik denk dat daar eerst nog even aan 'gewerkt' moet wordenquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:02 schreef PierreBetfair het volgende:
Kom er maar in met de cijfers van mei
Niet ontevreden? Uit je posts spreekt heel wat anders. Waarom is dat het mooiste? Want jij wordt daar niet beter van, jij kunt uiteindelijk nog steeds geen huis kopen. Dus ik vraag me echt af waarom jij dat mooi vind, want ik denk dat je dat gewoon vind uit een soort van 'wraak'. Zo van haha, ik kon het niet, en jullie straks ook niet meer, gerechtigheid! Iets in die richting.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik ben niet ontevreden over mijn gemaakte keuzen uit het verleden en ben optimistisch over de toekomst. Want het mooiste wat in het verschiet ligt is het klappen van de huizenmarkt zeepbel... ben ik even blij niet gekocht te hebben![]()
Ach.... en wat betreft die opleiding... wie heeft dat nu nodig? Banken lopen over van de academici en ondanks dat konden ze de crisis niet aan zien komen
Jij snapt niet dat de hoogte van de hypotheek gekoppeld is aan de hoogte van je inkomen? Bij elk inkomen past een hypotheek.. dat niet bij elke hypotheek een gewenst huis past is een ander gegeven.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:02 schreef CoolGuy het volgende:
Wat jij wil, either way, je inkomen moet dermate hoog zijn dat je een hypotheek kunt krijgen. Anders houdt het op.
Gouden bergen... jazeker.... voor de bank. Ook in een dalende markt nemen mensen een hypotheek.. het zijn er alleen een stuk minder als voorheen, dat is ook logisch... veel mensen wachten liever. De waardering voor eigen woningbezit zal zich aanpassen aan het marktsentiment en het marktsentiment past zich aan aan de waardering. Deze feedback kan zowel de prijs opdrijven als doen zakken, momenteel is de trend dalende prijzen en dat zal nog jaren zo blijven.quote:Jij kunt het niet, dus jij klaagt. Dan mag er wel een hoop lucht in de markt zitten, maar dan nog zijn mensen in staat om een hypotheek te kunnen krijgen. Natuurlijk, veel mensen hebben een hypotheek die ze eigenlijk niet meer kunnen bekostigen op het moment dat er iets gebeurd, maar dat is in eerste plaats de verantwoordelijkheid van die mensen zelf...gouden bergen en zo...
Rare redenatie, kennelijk is het aanbod niet zo heel passend want de verkopen zijn behoorlijk teruggelopen. Kennelijk is er of geen passend aanbod of er is geen vraag. Nu geloof ik niet dat er geen vraag is naar woonruimte, er is volgens mij een zeer grote vraag naar betaalbare woonruimte.quote:Er is wél een passend aanbod, want er zijn huizen genoeg te koop. En er zijn ook genoeg mensen die een huis kopen, dus blijkbaar zijn er wel mensen die een huis kunnen kopen. Ook genoeg die dat niet kunnen. Maar de mensen die dat niet kunnen zijn volgens mij mensen zoals jij, de mensen die het hardst klagen, maar ja..
Van welke planeet hebben ze jouw gehaaldquote:Mensen kunnen nu ook betaalbaar wonen. Mensen willen blijkbaar prima de prijs van een 20 meter jacht betalen voor een rubberboot. Jij kunt alleen een vlot kopen, maar dat wil je niet, jij wil ook een rubberboot, en het liefste nog een jacht, maar dan wel een jacht tegen de prijs van een vlot, omdat je niet meer kunt betalen.
Mijn probleem is ook het probleem van een hoop andere mensen, geeft niet... samen komen we er wel uitquote:Dat is jouw probleem, niet het probleem van anderen.
Ofwel, je moet je wensen aanpassen, in Dronten, op steenworp afstand van Amsterdam, kan je blijkbaar prima betaalbaar wonen. Jouw perceptie is gewoon helemaal verkeerd, iedereen wil betaalbaar wonen in Amsterdam, dat kan dus niet, ofwel de markt drijft de prijs op, klaar, uit. Dit zal nooit veranderen, accepteren dus.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:15 schreef xenobinol het volgende:
Van welke planeet hebben ze jouw gehaald![]()
Probeer eens betaalbare woonruimte te vinden in b.v. Amsterdam.... dan sta je 15 jaar op een wachtlijst. Nee... dan heb je weinig keuze en moet je inderdaad de hoofdprijs betalen voor een drijvende badtobbe
ja, dat snap ik heel goed. Inderdaad, dan kun je 4 tientjes aan hypotheek krijgen maar je wil wel een huis van miljoen, en dat kan niet, tenzij je maximaal gaat lenen en allerlei foefjes doet, en hey, dan kun je dat huis wel kopen! Of dat verstandig is maakt niet uit, ik doe het gewoon omdat het kan en als het mis loopt wijs ik met het vingertje naar de Boze Bank. Boehoehoe.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat de hoogte van de hypotheek gekoppeld is aan de hoogte van je inkomen? Bij elk inkomen past een hypotheek.. dat niet bij elke hypotheek een gewenst huis past is een ander gegeven.
[..]
Gouden bergen... jazeker.... voor de bank. Ook in een dalende markt nemen mensen een hypotheek.. het zijn er alleen een stuk minder als voorheen, dat is ook logisch... veel mensen wachten liever. De waardering voor eigen woningbezit zal zich aanpassen aan het marktsentiment en het marktsentiment past zich aan aan de waardering. Deze feedback kan zowel de prijs opdrijven als doen zakken, momenteel is de trend dalende prijzen en dat zal nog jaren zo blijven.
[..]
Rare redenatie, kennelijk is het aanbod niet zo heel passend want de verkopen zijn behoorlijk teruggelopen. Kennelijk is er of geen passend aanbod of er is geen vraag. Nu geloof ik niet dat er geen vraag is naar woonruimte, er is volgens mij een zeer grote vraag naar betaalbare woonruimte.
Overigens... de klagers in de media zijn vooral de banksters, makeleugenaartjes en vastgoedmaffiosi..... die hebben nl. behoorlijk last van een haperend verdienmodel
[..]
Van welke planeet hebben ze jouw gehaald![]()
Probeer eens betaalbare woonruimte te vinden in b.v. Amsterdam.... dan sta je 15 jaar op een wachtlijst. Nee... dan heb je weinig keuze en moet je inderdaad de hoofdprijs betalen voor een drijvende badtobbe
[..]
Mijn probleem is ook het probleem van een hoop andere mensen, geeft niet... samen komen we er wel uit
Wraak? Welnee... ik zie gewoon graag die blaaskaakjes op hun muil gaan. Ik ben daarnaast van mening dat het in het maatschappelijk belang is dat de financiele sector terug word gebracht naar een grote van ongeveer 5% van de totale economie. We hebben nu een parasitair gedrocht dat het hele systeem ziek gemaakt heeft.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:08 schreef CoolGuy het volgende:
Niet ontevreden? Uit je posts spreekt heel wat anders. Waarom is dat het mooiste? Want jij wordt daar niet beter van, jij kunt uiteindelijk nog steeds geen huis kopen. Dus ik vraag me echt af waarom jij dat mooi vind, want ik denk dat je dat gewoon vind uit een soort van 'wraak'. Zo van haha, ik kon het niet, en jullie straks ook niet meer, gerechtigheid! Iets in die richting.
Mijn principes een wassen neus? Omdat ik 400 euro veel geld vindt? Wat een onzinnige snobistische opmerkingquote:Nou ja, de meeste mensen die een gedegen opleiding hebben hebben niet zo veel moeite met 400 euro betalen voor huisvesting, die vinden dat goedkoop. Daar begint het al mee. Dat probleem had je dan al niet gehad. Sterker nog, ik denk niet eens dat je je dan druk had gemaakt over de zeepbel, want je had geen probleem. Die zogenaamde principes van je zijn een wassen neus.
Kijk... dat is de mentaliteit van dit soort mensen... en dat is iets om trots op te zijnquote:Het maakt niet uit of die banksters de crisis zagen aankomen. Misschien zagen ze dat wel, en was het een groot spel. Hoe dan ook, de banksters hebben in ieder geval niet verloren, want zoals je zelf zei, die worden gered door de overheid. Nou, dus die hebben hoe dan ook geen probleem.
Wat is het verschil dan tussen een kansloze steuntrekker en een bankster? Beiden parasiteren ze op de maatschappij en jij noemt dat net een goede verstandige keuze... immers beiden hebben ze een inkomen en daar hoeven ze niets substantieels voor te doen. Dat de bankster een hogere uitkering heeft is dan wel weer om jaloers op te zijnquote:En wat voor mensen werken er over het algemeen bij een bank? Niet de mensen die geen opleiding hebben gehad, en als ik dan moet kiezen aan welke kant ik moet staan, dan is dat in ieder geval niet aan de geen-opleiding-hebbende-thuiszittende-uitkerings-trekkende-kant
Een bankier verleent een dienst, hij beheert geld van spaarders en bepaald aan wie dat uitgeleend mag worden. In de basis levert een bankier dus een toegevoegde waarde aan de maatschappij. Dat er systeemfouten zijn/waren doet aan dit basis principe weinig af.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan tussen een kansloze steuntrekker en een bankster? Beiden parasiteren ze op de maatschappij en jij noemt dat net een goede verstandige keuze... immers beiden hebben ze een inkomen en daar hoeven ze niets substantieels voor te doen. Dat de bankster een hogere uitkering heeft is dan wel weer om jaloers op te zijn
Ik wil er niet eens gratis wonenquote:
Ik ook niet, maar vele anderen blijkbaar wel, vandaar die hoge prijzen en lange wachtlijsten. Maar wat is je probleem dan? In Dronten kan je toch betaalbaar wonen?quote:
Een bankier levert een dienst... maar substantieel gezien voegt hij niets toe. Als vervolgens deze 'dienstverlener' ook nog eens bij de BB aanklopt voor een bail out omdat hij/zij zijn werk niet goed gedaan heeft.... Moet je als andere dienstverlener of producent eens proberen... ik denk dat je een schop onder je reet krijgt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Een bankier verleent een dienst, hij beheert geld van spaarders en bepaald aan wie dat uitgeleend mag worden. In de basis levert een bankier dus een toegevoegde waarde aan de maatschappij. Dat er systeemfouten zijn/waren doet aan dit basis principe weinig af.
Een steuntrekker levert geen dienst maar ontvangt slechts giften.
Ik vind het gewoon vervelend voor die anderen die wel graag in Amsterdam willen wonen voor een betaalbare prijs. Stel je bent daar geboren en je hele sociale leven speelt zich daar af... dan moet je verplicht meedoen aan het nationale pyramidespel... dat is niet de vrijheid en transparantie waarover onze overheid altijd de mond vol van heeft. Dat is gewoon chantage en machtsmisbruikquote:Op woensdag 1 juni 2011 10:36 schreef inXs het volgende:
Ik ook niet, maar vele anderen blijkbaar wel, vandaar die hoge prijzen en lange wachtlijsten. Maar wat is je probleem dan? In Dronten kan je toch betaalbaar wonen?
Helemaal niet, marktwerking noemen ze dat, zonder de HRA was het nog steeds duur in Amsterdam. Betaalbaarheid is daar geen optie, dan moet je maar naar Almere gaan, is tenslotte ook om de hoek.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon vervelend voor die anderen die wel graag in Amsterdam willen wonen voor een betaalbare prijs. Stel je bent daar geboren en je hele sociale leven speelt zich daar af... dan moet je verplicht meedoen aan het nationale pyramidespel... dat is niet de vrijheid en transparantie waarover onze overheid altijd de mond vol van heeft. Dat is gewoon chantage en machtsmisbruik
Je kan ook in zaandam gaan wonen, flink uur rennen en je bent op amsterdam centraal. Op de fiets gaat nog sneller en ik hoor dat er ook openbaar vervoer is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon vervelend voor die anderen die wel graag in Amsterdam willen wonen voor een betaalbare prijs. Stel je bent daar geboren en je hele sociale leven speelt zich daar af... dan moet je verplicht meedoen aan het nationale pyramidespel... dat is niet de vrijheid en transparantie waarover onze overheid altijd de mond vol van heeft. Dat is gewoon chantage en machtsmisbruik
Hoe zie jij je dat dan voor je? iedereen die in amsterdam wil wonen moet dat kunnen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zeg ik, wraak.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wraak? Welnee... ik zie gewoon graag die blaaskaakjes op hun muil gaan. Ik ben daarnaast van mening dat het in het maatschappelijk belang is dat de financiele sector terug word gebracht naar een grote van ongeveer 5% van de totale economie. We hebben nu een parasitair gedrocht dat het hele systeem ziek gemaakt heeft.
nee. omdat jij die principes die jij beweert te hebben ook niet had toen je tegenover zo'n vriendelijke meneer zat en je handtekening uit eigen beweging zette omdat je toen in de veronderstelling was dat je op die manier een voordeel kon behalen. Die principes kwamen pas achteraf toen jij zelf het schip in was gegaan.quote:Mijn principes een wassen neus? Omdat ik 400 euro veel geld vindt? Wat een onzinnige snobistische opmerking
De maatschappij functioneert niet zonder banksters. De maatschappij functioneert wel prima zonder kansloze steuntrekkers. Jij weet helemaal niet wat de werkzaamheden van een Bankster inhouden. Ik denk dat zo iemand veel meer werk verzet dan jij kunt bevatten. Dat jou dat niet zint, en het natuurlijk wel stoer klinkt om te roepen dat een Bankster niks substantieels hoeft te doen, maar dat maakt die opmerking natuurlijk niet meer waar en minder kansloosquote:Wat is het verschil dan tussen een kansloze steuntrekker en een bankster? Beiden parasiteren ze op de maatschappij en jij noemt dat net een goede verstandige keuze... immers beiden hebben ze een inkomen en daar hoeven ze niets substantieels voor te doen. Dat de bankster een hogere uitkering heeft is dan wel weer om jaloers op te zijn
Maar natuurlijk, vervelend voor die anderen. Vervelend voor jezelf zul je bedoelen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Want dan heb je het spreekwoordelijke jacht dat door iedereen maar aangeschaft moet kunnen worden. Als dat betekent dat de prijs van dat jacht dan maar gelijk moet worden aan de prijs van een vlot, dan is dat maar zo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:43 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Hoe zie jij je dat dan voor je? iedereen die in amsterdam wil wonen moet dat kunnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |